Nový trailer na hru Lies of P se chlubí vysokými známkami v recenzích, poslední update snížil obtížnost
novinka•neděle 1. října 2023•Martin Šmíd•

Zdroj: Round8 Studio
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
novinka
Příští týden začne ve hře Diablo IV jedenáctá sezóna Season of Divine
Komentáře (69)
Ten kluk je totalne mimo tvl😂
@Ew2NgeR: haha, já hraji na Playstationu😅. Tvůj jednoduchý svět se v tomhle okamžiku právě rozpadl. Jak PS hráč může kritizovat PS platformu? Kritizovat PSko může přece jen zelený fanatik...
" Elden Ring je vyprávěn dost klasicky oproti Dark Souls a řekněme že až skoro mainstreamově. Velkou většinu se dozvíš od NPC či z questů, kterých je tam požehnaně, stačí to číst(troufnu si říci, že na typického Souls hráče je to ale už moc náročná abilita)."
Tak, jestli tohle považuješ za verbální útok na tvoji osobu, tak tvoje seběvědomí je ještě nižší než tvoje psaná čeština.😂🤣
@A2: Zadarmo ani kuře nehrabe. Můžu ti doporučit úplně to samé ve všech diskuzích. Vysmíváš se modrým fanatiků a přitom si to samí jen v zeleném. Tvoje první reakce na můj komentář končila verbálním útokem. Tedy opět jsi začal ty. A když to tak čtu, tak ty jsi poslední člověk, který může řešit něčí češtinu. Vlastně si stěžuješ na všechno co sám děláš. A já jen jako zrcadlo vracím co píšeš.
@mnaca: Shodneme se, že se ne Shodneme. Ta hra je venku už víc jak rok a půl a na dohrání i s platinou stačí 150 hodin. Tedy nějakých 547 dnů. Takže na dohrání ti stačí 2 hodiny týdně. To ti přijde moc ... 😁
@Ew2NgeR:dám ti radu zadarmo. Zkus si přečíst všechny svoje příspěvky, co jsi tady napsal, možná budeš překvapen, kdo je tady troll. Doporučuji pořádně číst hlavně ty verbální ataky, co jsi tady vyplodil.
mnaca: Taky, taky. BG3 někde v druhém actu a doufám, že tam nezůstanu navždy. Jsem tady vykřikoval, že to na rozdíl od Divinity dohraji, teď už si nejsem tak jistý.
@mnaca: A já mám prý problém s češtinou. Neřešil jsem ani požadavek ani čas. Řešil jsem, že většina lidí hrami jako ty nežije. Nehodlám si pamatovat u nějaké hry, že musím někde hodiny hledat zatoulanou postavičku. Že ti jen fádně naznačí, kde je Frenzy Fingers. To je prostě lenost a Lies of P je toho důkazem. Jde to naznačit, jde na to upozornit. Ale najít musíš sám. A jejich koncept to není tohle 80 a 90 bylo běžný všude. Jen asi pochopily, že je kontraproduktivní. Když pak hráči tráví víc času s návodem než hraním. Zrovna Uncharted můžeš hrát až na pár hádanek bez přemýšlení. A k RPG hrám se vracím i po roce. Protože mají quest log, kde si všechno připomenu.
@A2: A já zase očekával toto. Ale co jsem viděl v diskuzích, tak si typický Troll a vždy se snažíš jí proti proudu. Aby jsi se cítil výjimečně. Chápu je to tvůj koníček a je mi tě upřímně líto. Taky to vysvětluje, proč tě většina lidí ignoruje.
@Ew2NgeR: tak blbou výmluvu jsem i čekal 😁.
Na to je velice jednoduché řešení. Četba.
@A2: Yep máš pravdu, má čeština stojí za prd. Protože ve firmě komunikujeme výhradně anglicky. Jinak hraji podobně. První průchod na vlastní pěst. Pak zkoumám co jsem, kde vynechal.
@mnaca: Jenže já celou dobu řeším umístění ne požadavek. I když zkoumáš, tak není těžký jí jednou minout a celý quest je v tahu. Taky jsem neříkal, že bych tam chtěl typické RPG otazníčky. Ale aspoň nějaké náznaky jako v Lies of P. Ve fast Travelu ti hra naznačí, že by té lokaci něco mělo být, ale neřekne ti co a kde přesně. Taky má chytře udělaný lov pokladu, kdy ti naznačí, kde a co. A člověk už to pochopí a to mi přesně chybí u FS. Proč ? Protože člověk nemá čas pořád hrát. A když si dáš měsíc pauzu kvůli důležitějším věcem, tak těžko si budeš pamatovat, co a jak si kde řešil. Takové jemné upozornění je rozhodně plus.
@mnaca: nebo začátek questu s Blaiddem.
"Něco ve stylu: "Až uslyšíš vlka výt, tak udělej tohle a on se ti ukáže".
To je jak pro blbé. Jenže...
On pravděpodobně bude problém jinde, když tak čtu jeho mateřský jazyk, tak si vůbec nejsem jistý jeho angličtinou 😁.
Jinak čistě osobně - já to měl tak 60 na 40. Mě tedy bavilo dost objevovat tyhle možnosti(o tom ta hra taky je), takže první průchod naprosto bez pomoci. Další projetí už jsem se koukl, co jsem vynechal. Třetí projetí nemám, takže stále nemám platinu, chybí mi poslední konec, ale já kvůli tomu hry tedy nehraji.
Jinak masa hraje tak, že prvně jde na PowerPyx.com, aby mohla co nejjednodušeji udělat platinu a co nejméně u toho přemýšlet.
@mnaca: Nevím kolik ti je, ale v 80 - 90 letech byla většina her bez návodů nedohratelná. Všechny herní časopisy byly plné návodu. A zrovna se nejvíce návody využívaly na tebou uvedené point and click adventury. Protože nejen že hráče nevedli za ruku, ale jejich logika byla úplně mimo. V té době dohrát nějako hru, byla naprosto výjimečná záležitost. Protože dříve hry přesně dělali to co se ti líbí. Nejen, že hráče netahali za ruku, ale ještě je při tom kopali do hlavy.
Hry se zjednodušil s počtem hráčů a kvůli businessu. Je to teď většinou mainstream. Nemám nic proti volnosti. Ale řešení vedlejších questů už se kritizuje od DS jedničky. Jelikož dost často člověk ani s diskuze nemusel pochopit, že to je quest. Jedna věc je mluvit v hádankách. Druhá věc je, když se ti někdo představí. A ty se na tomto základě musíš vrátit do některých starých lokací. Dorazit na určitě místo a udělat určitou věc před určitou sochou. Tohle není quest, ale lenost vývojářů. Mám rád hry od From Software, ale tohle řešení questů je úplně o ničem. Rád bych někdy viděl video tvého průchodu v budoucí hře od FS Souslike. Protože ti garantuju, že většinu questů nepochopíš. V tomhle fóru neexistuje nikdo kdo by prošel ER bez návodu a získal platinu.
Jak vůbec postupovat většinou zjistí Data Miner nebo ty informace předají některým youtuberům či streamerům a ty natočí videa. Jako quest, kdy slepou holku krmíš ovocem (tedy očima), tě absolutně nenavede, kde jí najdeš příště. A pochybuji, že tam někdo hodiny jezdil a zkoumal, každý metr čtvereční. Nemluvě o tom, že najít kriptu s Frenzy Fingers by bylo prakticky nereálný.
WTF?! Co se to tady zase vylouplo za prvoka? 😁.
@Ew2NgeR: napadat nekoho odpadem a tim, ze neni ty hry schopny dohrat z pozice nekoho, kdo k tomu potrebuje youtube a navod je vtipne :)
Ty zbyle odstavce, to je slusnej pripad demence😂
@A2: Já jsem jenom tu hru z Platinoval co bych asi o tom, tak asi mohl vědět. Jo vlastně jen polovina NPC ti řekla pár informací a velká část neřekla, kde přesně bude. Ale ti jsi zajisté GOD player a YouTube se určitě nevyužíval.
Mě spíš přijde, že jsi takový ten typický odpad co tyhle hry není schopný dohrát. A tak si to musí kompenzovat tady ve forech. Prostě ti ten žánr nakopal zadek. Je to ubohý a tvůj brek nikoho nezajímá.
Koupilo si to jen 20 miliónu lidi. Koupilo. U vás v zeleném táboře už jen vlhnete že si Starfield zahrálo ( ZAHRÁLO) 10 milionů. Ale je mi jasný, že se prach zbytečný troll. Co se snaží světu dokázat, že je unikátní a jde proti proudu.
Ne nejsi unikátní. Nejsi originální. Nikoho nezajímáš a jsi jen kolosální Pablb co si kompenzuje malého pindíka navážením do jiných lidí.
@Mr. Tky: hezky napsáno, lépe bych typického Souls hráče nepopsal.😁
@A2: na typickeho hrace souls her jeER spis prilis velky sranec a recyklat
@Ew2NgeR: Elden Ring je vyprávěn dost klasicky oproti Dark Souls a řekněme že až skoro mainstreamově. Velkou většinu se dozvíš od NPC či z questů, kterých je tam požehnaně, stačí to číst(troufnu si říci, že na typického Souls hráče je to ale už moc náročná abilita).
Mě překvapuje, že se tady strašně řeší originalita. Když vesměs většina AAA jsou jen pokračovaní a vzájemné vykrádačky. Ano Lies of P se drží v zajetých SousLike kolejích stejně jako RPG hry od Bethesdy. Zpočátku jsem byl taky zklamaný, vizuál a soundtrack nebyl nic moc. Z té hry vůbec nesála žádná atmosféra zoufalství a smrti. Ale musím uznat, že čím déle to hrajete tím více objevujete. Ta hra se uvolňuje postupně jako tableta. Má několik svých nápadů, které mi přišli zajímavé a hlavně na rozdíl od DS mě víc motivuje měnit stati a zkoušet nové zbraně na nepřátelích k čemuž ta hra dost vybízí. Navíc i Hlavní i vedlejší příběhy se postupně rozvíjejí a napsané celkem zajímavě.
Hry od FromSoftware miluji, ale když porovnám Demons Souls / Dark Souls / Elden Ring. Tak ty hry se navzájem vykrádají a začnete si všímat. Že se tam objevují stejní či podobní bossové. Či nepřátele. Takové to tajemné lore a vyprávění příběhu se mi líbilo do Dark Souls III. U Elden Ringu to bylo spíš na škodu, naopak mě zaujala evoluce v rámci open worldu. A hlavně hromada skrytích mechanik či tajemství. Ale třeba mě štvalo to typické pojetí DS vedlejších questů. To u tak otevřené hry mi přišlo mimo. Protože bez návodu, by jste nikdy nebyli schopni pochopit, kde ty npc následně najdete. Už tam mělo být to klasické pojetí quest logu a nápovědy.
Já osobně jsem naposledy jako originální hru hrál Death Stranding. A za nejlepší Soulovku považuji Bloodborne.
Rozhodne je to lepsi nez Elden ring. Kde je jen zbytecne velka mapa,a celou hru se nudis trapnym pruzkumem a neprinasi zadnou novinku krom Kozlakone a stealth.
Úplne zaslúžene sa môžu chváliť ta hra je skvelá
Lies of P je překvapení roku...Elden Ring mně odradil po pár destíkách hodin tím OW. Všechno roztahané, velký OW...nechci utápět ve hře tolik času. Naproti tomu LoP je hezky linérání, kordiorový a baví mě moc. Jediná nevýhoda soulslike her je, že už mi "normální" hry nepřináší tolik zábavy...chybí tam ta tuhost a výzva 🤣
@A2: Však jasně, já neříkám, že mě se tohle netýká. Jsem taky jen člověk a ne robot. Neřekl bych akorát, že jsem nekritický, když s valnou většinou recenzí souhlasím. Není to perfektní hra a i devítku bych se tomu zdráhal udělit, kdybych to měl recenzovat. Hra obsahuje divná rozhodnutí vývojářů, jako například nemožnost levelovat u Stargazeru ze začátku, ke konci hry se ti ta možnost ale zpřístupní a na NG+ můžeš u nich vesele levelovat již od samého začátku. Ono to má sice své odůvodnění kvůli příběhu a tvůrci chtěli asi prostě hráče jen donutit, abys se Sophií mluvil co nejčastěji, bohužel to pojali dost nešťastně. Na druhou stranu ale je tam i hodně quality of life vylepšení. Třebaže cifra erga ti zmodrá poté, jakmile překročí hranici, kdy můžeš navýšit opět level apod.
Na závěr musím zásadně nesouhlasit s názorem, že ten element je dost nevýrazný a vsadil bych se o cokoliv, že to řekl někdo, kdo dohrál hru jen jednou a NG+ se vybodl. 🙂
@ΛNĐ3RLΛ: no, tak to jsme mohli i čekat, když je to zpracovaní Pinocchia, který může i klamat tím, že se označuje za pohádku, hlavně pro našince, kteří si myslí, že typická pohádka je Princezna ze Mlejna.
To je přesně ten aspekt, který mě hodně zajímal na té hře. Obecně jsem četl, že tento element je dost nevýrazný a nevyužitý a hra se zaměřuje hlavně na akční složku a na tohle zapomíná. Takže jsem rád, že to tam je.
Se vším respektem k tvé osobě, když jsi nakousl konfirmační zkreslení, tak si myslím, že nemůžeš být dál od pravdy, o hře jsem se snažil vyhledávat objektivně, protože mě právě dost zajímalo zpracovaní Pinnocchia, originál mám dost rád, zpracovaní P. ve hře považuji za svěží. Když jsme u konfirmačního zkreslení, to samé bych mohl říci i o Tobě, který se do hry zamiloval hned po uvedení a nekriticky jsi ji to od té doby adoroval. Takže tvůj posudek na tenhle přesah můžu považovat za citově zabarvený.
@A2: No a těmito psychologickými myšlenkami se hra hodně zabývá. Jak se stane z hodného a laskavého člověka monstrum? U některých k tomu stačí lehký podnět, u některých se to akumuluje dlouhá léta. Je možné pak, aby se napravili takoví jedinci? Je možné jim odpustit nebo je alespoň pochopit? Lhát budeš nejenom ty, ale i postavy kolem tebe a je na tobě jak se k jejich lžím posléze postavíš.
Kant by řekl, že lhaní je za každých okolností špatně, včetně bílé lži. Podle utilitarianismu a jeho některých stoupenců může být lhaní za určitých okolností přímo žádoucí. Na to všechno se pokusí hra nějakým způsobem poukázat skrze side questy a i hlavní linku.
@ΛNĐ3RLΛ: ano, to samozřejmě znám.
@A2: Astro Boye neznám zase já, ale Pluto má volnou anime adaptaci - link :)
ano, znám, nečetl jsem, viděl jsem nějakýho Astro Boye, nikdy mě to nezaujalo, naopak hodně mě to odradilo.
@A2: Ok, napřed ale položím pár otázek. Už jsi četl někdy o genetické paměti? Znáš mangu Pluto?
Spousta vývojářů by neměla bez From Softu co žrát. Přejme jim to.