S rozšířením Overture přibude do hry Lies of P možnost vybrat si obtížnost
novinka•středa 21. května 2025•Martin Šmíd•

Zdroj: Round8 Studio
Podívat se můžete na nové video z hraní Lies of P: Overture.
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama












Komentáře (33)
@SuSty: spis by stacilo mit rozdelene trofeje. Ostatne, obtiznost i u souls her je overrated z jednoho prosteho duvodu. Dohraje to naprosto kazdej mamlas kdyz si na pomoc vyvola spoluhrace. Ono hrdinu, co ti tvrdi, jak vsechny bosse v kazde souls hre dali na prvni pruchod solo je tu dost. Me by se libilo, kdyby i v original souls hrach byly trofeje za bosse a pak dalsi trofej za to, ze ho opravdu zabijes solo :)
@SuSty: O tom přesně Souls je. Nemáš na to, tak to nehraj. Souls prostě není mainstream , ale bohužel díky popularitě, se jím stáva.
@renorejns: ja sa musím priznať, že hry ako dark souls a sekiro ma bavia práve vďaka tej vyzve ale zároveň aj to že nikto tam nemá zvýhodnenie v podobe slabšej obtiažnosti. A láka ma hru zdolať aj ta vedomosť, že veľa ľudí to proste nezvládne.
Akonáhle znížia obtiažnosť hneď to klesá v mojich očiacch, stráca to daku výnimočnosť. Ale súhlasil by som s tým že ak sa zníži obtiažnost, tak títo hráči by hneď dostali dáke označenie na hanbu 💪. Nechceš označenie, vyskyluj sa a vráť sa spat. Nemáš na to tak ti to bude svietiť pri tagu nech to vsetcia vidia.
@Abysswalker: jasně, nějaká variabilita by neškodila, neříkám, že potřebuji něco strašného ve stylu Dragon Lorda z Demon Souls, ale nějakou změnu rytmu bych uvítal. Plus bossové ve stylu Sifa či Roma, kdy ty bosse nechceš zabít, znáš třeba historii Sifa a vytváří to určitou emoci. Tohle za mě měl alespoň trochu právě ten Messmer. Samozřejmě nejlepší je v tom Gael.
Třeba v Claire Obscure nejtěžší boss(Simon), celý boss a aréna je vykradačka Souls btw, tvoje postava ti řekne, to byl můj přítel, uložíme tě ke spánku, ovšem ty postavu neznáš, nemáš k ni žádný cit, takže emočně úplně odpoutaný boss fight, historii se dozvíš až potom. Takhle je řešena opravdu velká většina bossů. Přitom stačilo tu postavu představit před samotným boss-fightem.
A když jsme u Lies of P, asi si nevybavím boss-fight, který by byl něčím výjimečný a vzpomínal bych na ten boss-fight. Spíše si vzpomenu na ten setting, hudbu, art, postavy.
@ΛNĐ3RLΛ: Já to samozrejmě všechno chápu a rozumím tomu. Pamatuju si i dobu kdy jsem např. hrál hru na easy a v půlce, po několika hodinách mi hra napsala, tady končíš protože hraješ na easy, pokud chceš pokračovat dál, musíš si dát hru znovu, alespoň na normal. Lies of P jsem dohrál i když jsem se min. u jednoho bosse vážně zapotil. Ale Sekiro prostě nedám, protože soulsovky hraju jinak, baví mě, ale jsem průměrnej hráč a skončil jsem myslím u Genichira nebo jak se jmenoval a musel jsem kapitulovat. Ale já bych chtěl vědět co je dál a nekoukat na internet. Ať mi From dá kuřecí hlavu a zakáže trofeje.
Hraní je o zábavě. Respektuju samozřejmě rozhodnutí Fromu a nebudu kvůli tomu na ně nadávat.
Že Sekiro asi nikdy nedohraju jsem se už smířil. I když nedávno jsem na Switchi v Nintendo online dohrál několik starých Metroidů. Používal jsem Save state a vím že bez něj bych to nikdy nedohrál, ať už kvůli skillu nebo času, který bych musel investovat. Měl jsem z toho skvělý pocit, v podstatě stejný jako když jsem dokončil bosse nebo celou souls hru. Stejně tak bych si to Lies of P, třeba rád někdy proběhnul za odpoledne, jen kvůli atmosféře a nebo pocitu, že si to třeba můžu celý projít a nebude to trvat desítky hodin.
A ještě jedna věc. V každé soulsovce je nějaký boss, kterého lze porazit tak, že se hráč někde schová nebo ho upižlá odněkud z bezpečí. Kdyby hypoteticky každý boss měl způsob jak ho nějak chytře porazit, otázka easy modu by byla částečně vyřešená.
@Kainé: Máš pravdu, je to individuální, se spirity jsem já neměl problém.
Jinak s bossy skrz žánr stopro souhlas, možná to bude znít jako kacířství, ale já bych bral víc gimmick bossů po vzoru Demon's Souls, protože to nebylo tak moc o těch movestetech a tanci smrti, ale přijít na nějakou fintu. Mělo to víc feel dobrodružství, možná po vzoru Shadow of the Colossus nebo Zeldy?
Jinak problém finálního bosse SotE je hlavně nerovnost terénu v jeho aréně, jeho hity jsou kvůli tomu nekonzistentní. Messmera jsem si moc neužil, protože jsem s ním bojoval s pomocí toho npcčka, abych náhodou neminul questovou linku.
@Abysswalker: za mě je tohle individuální, mně spirity prostě zničili x fightů, protože jsem chtěl vidět, co bude dál, tak jsem rushoval a spousty soubojů jsem pořádně neprocvičil a po pár soubojích jsem si zavolal pomoc. Za mě je to úplně stejné, jak přepnout na easy mode, navíc ani nevíme, jestli bude možnost přepnout ,třeba si po zvolení obtížnosti nebudeš moci obtížnost změnit.
Za mě je spíše problém, že ti bossové začínají být čím dal větší nuda skrz žánr, dokonce i závěrečný v datáči byl špatný. Z poslední doby se mi líbil jen Messmer.
@Kainé: Ne, neničí. Pořád je to v rámci toho světa a in-game mechanik a ne položka v menu.
S Khazanem souhlas, alespoň bude podle trofejí poznat, že jsem lama. 😅
@Abysswalker: a neničí tu imerzi už tedy spiriti? Jaký je rozdíl mezi spiritem a easy modem? Za mě žádný. Já osobně jsem spirity několikrát využil a vlastně se z toho stal častokrát trapný souboj a neměl jsem z toho nejlepší pocit. Takže si myslím, že se tady pláče dost pozdě.
Za mě to má dobře vyřešené Khazan, tam jsou přímo trofeje za to, že tu hru dohraješ bez spiritů a bez easy modu. Ještě bych možná přidal něco ve stylu FFXVI, kde máš přímo ukázáno, že hraješ s cheat ringem, aby to bylo patrné pro streamy.
@buk va: No, ale právě je to v rámci hry samotné a ne v menu v nastavení obtížnosti. DSII celkově mělo dost unikátních mechanik a navíc nejlepší fashion.
@renorejns: Správná obtížnost je ta, která je nastavená pro všechny hráče rovnocenně, aby měli všichni rovnocenný zážitek. Jen díky takovýmto "obstrukcím" může hráč pochopit strasti druhého hráče a díky ním se též kolem her tvoří komunity.
Kdysi byla absence internetu a guidů pro nás obdoba Souls her. Pokud se řešila hádanka či další postup hrou, museli jsme se k tomu prostě dopracovat společnými silami, žádný "easy mode" na hádanky neexistoval. :)
Pokud už není nad tvé síly "umlátit" bosse, můžeš si v Lies of P pořídit silné itemy, které ti s tímhle hravě pomůžou. Tobě už sice není 20, ale některým hráčům ještě ani nebylo 20 a tímhle neustálým fňukáním o obtížnosti je připravujete taky o unikátní zážitky, který jsou v dobách informační svobody na zlatém podnosu čím dál těžší vytvořit pro nové generace hráčů.
@Abysswalker: pravdu díš, ale vyjimka je Dark souls 2. Tam je možnosti jak regulovat obtížnost spousta - sign coop od vývojářů u každýho bosse, bonfire ascetic, prsten aby nepribyvalo duše, prsten aby nepřátele měli větší dohled, champion covenant, který krom jiného zpusobuje že se svět nedá trvale vymlátit od nepřátel. Za mě skvělý možnosti jak si hru upravit a prodloužit znovuhratelnost.
Konkrétně u her od From software nemožnost změnit obtížnost a nutnost vyřešit problém a překonávat překážky pomocí herních mechanik neuvěřitelně pomáhá budovat atmosféru a imerzi.
Možnost změnit si obtížnost v moment, kdy dostávám na p*del by tu hru jednoduše zkazila.
A platí to víceméně pro většinu her tohohle žánru.
Jasný, v moment, kdy už jsem na bossovi 10 hodin, to nebaví ani mě, možná proto mám radši dřívější soulsborne hry, kde byl větší důraz na pocit dobrodružství, než focus na bosse, ale i tak si za tím stojím. Btw: Nedal jsem finálního bosse v Khazanovi ani na lehkou obtížnost, holt moje smůla a skill issue...
Ale nechodím brečet na net, aby tam kvůli mě dali super easy obtížnost.
A u Lies of P je tohle rozhodnutí taky škoda, a to je ta hra na mě dost hard, stejně bych to neměnil.
@yenda1: Máš naprostou pravdu. Co je vlastně ta správná obtížnost? Je to jen možnost, i když pro některá ega je to otázka života a smrti. Co kdyby jejich životního úspěchu dosáhla i nějaká lama😁
@renorejns: Přesně tak. Navíc je to pořád jen možnost. Kdo tuto možnost nevyužije, nic se nemění.
A ze široka a trochu nadneseně.
Pro mě osobně tam byla volba obtížnosti pořád a je i u FS her. Poněvadž berličky už jsou to, že někdo ustavičně kouká na jutub videa, hledá buildy, ruzný tipy a triky, jak se dostat boss-oi pod kůži atd. To přece hru taky zhlehčuje, průchod urychlý. A že maji tyto videa rance zhlédnutí. Pokrytec je ten, kdo hraje s návodem a pak křičí, že se přidá volba obtížnosti.
(teď neberu všechny ty borce s kytarama a banánama, speedrunery apod kteří si dělají hru těžší apod to by bylo už moc daleko a jde o něco jiného :D )
link
Nevím, co se řeší. Všichni hráči nejsou dvacetiletí bez rodiny s hodinami času denně na “paření”. Lies of P je skvělá hra, dohrál jsem jí, ale klidně bych si dal druhý průchod na lehčí obtížnost a hlavně v kratším čase. Má to třeba i Metroid Dread, kam přidali Easy mod. Dohrál jsem všechny hry od Fromu od Demons souls na PS3 kromě Sekira. Došel jsem daleko, ale už to bylo nad moje síly a nešlo si pomoci levelováním. Je to prostě zbytečně těžký, hlavně pro hráče, kteří jsou zvyklí hrát jinak než parry. Mrzí mě to a zároveň nevím v čem by byl problém, kdyby tam byla i obtížnost, kdy bossové mají o jeden život míň. Nic by se nestalo. Jsou to pořád jen hry.
Dúfam že Fron Software zostanú pri jednej hardcore náročnosti aj pri novom Bloodborne 😃Raz možno výjde či
Jo tak děkujeme pěkně! Kde kdo to teď domastí a na pohodu. Tohle nemám rád. Plačky začnou fňukat a ejhle zjednodušíme to. Tolik mě to naštvalo u spousty her. Tak já projdu peklem a jéje lamíci to najednou dávají taky….🙄
Hra ted muze oslovit dalsi hrace. Ten kdo chce vyzvu, tak to proste na easy neprepne, dal neni co resit. 🙂
Tak mna vcelku aj na hre láka keď viem, že ma jednu obtiažnosť a "vsetcia sme si rovny" a takto tu hru zdolat. Ked viem, ze niekto si tam znizi obtiaznost nejak straca zmysel tej soulsovky, toho zanru, pocitu z vyhry, napetie.
Inak ostatne hry hram na "default" ako je prednastavena, preco by som si daval ťažšiu obriaznost dobrovolne? Kvoli archivementu?
I ked druhy pohlad: studio tu hru robi aby zarobilo, zial ine managmenet nezaujima a ak je toto sposob ako dostat hru k dalsim hracom co mozno nemaju taky skill, nemaju radi tazke hry ale radi by si ju zahrali na nizsej obtiaznosti...a zase vydat takyto easy hack s dakym CASOVYM ODSTUPOM pre tychto ludi co by to inak nehrali...a vlastne kto som aby som sa k tomu vyjadroval??? moja nespokojnost ze idu hru zlahcit ich aj tak nezaujimna.
Fňuk brek 😅
Divné za mňa určite krok nesprávnym smerom dufam že sa z dvojky nestane God of war s náročnosťou pre batoľa Práve náročnosť je pri Souls to zaujímavé ,Podla mňa by každá hra mala mať len jednu presne vyváženú obtiažnosť na druhej strane pokiaľ sa nebude dať obtiažnosť prepnúť v hre ale len na začiatku tak pre causual OK
LOL
Kdo má krabicovou verzi, tak nějaký update na snížení obtížnosti mu může být šumák, může si to hrát jak chce.
@Acemax67: já si myslím, že to ve finále nevadí, spousta lidí to hraje kvůli jiným věcem než je nějaké uspokojení z bosse. Pokud si to zahraje více lidí díky tomu, tak proč ne. Hra má co nabídnout i mimo výzvu.
Jinak za mě ve finále tam easy mode už byl a to byli spektrové stejně jako v Elden Ring Spirit Ashes.
Ale líbí se mi to Zoo, to je docela svěží myšlenka na level v Souslike hře.
@Ashitaka: Hele já ti to nerozporuju, ale prostě zrovna u této hry se nejedná o nic velkýho. Asi bych udělal kompromis, že hráč kterej na tu lehčí obtížnost přepne nebude dostávat trofeje (osobně je mi to jedno, ale jsou lidi, kteří ten nesmysl s platinama a podobný kraviny bůh ví proč strašně řeší, tak by je to třeba dokopalo přepnout na tu těžší 😀).
Jinak u Miyazakiho to asi úplně nehrozí, když z takovýho žánru v podstatě udělal mainstream. Nemá důvod do toho zasahovat, když to lidi kupujou i tak...
@Prstoklad: Tyhle berličky mají odjakživa i FromSoftware hry (co-op, rozbitá magie v Dark Souls, itemy).
Když se řekne obtížná, myslí se tím samozřejmě melee combat bez dodatečných pomůcek.
@czDante92: Hrál jsem to hned v základní neopatchované launch verzi která byla údajně ještě těžší a opravdu to nebylo nic strašnýho. Vlastně dodnes nechápu kde se tahle fáma vzala, protože mi přišlo že o tom spíš několik lidí začalo hulákat na internetu až se z toho stala jakási obecná pravda.
Jen upozorním, že netvrdím že je hra lehká (píšu to pro jistotu aby tady zase někdo něco nevytrhával z kontextu). Bavím se o obtížnosti v rámci tohoto žánru. Není tam nikde žádná oblast, nebo boss kterej by dělal nějaký problémy, protože hra sama už tehdy nabízela i drobný berličky jak si souboje ulehčit.
@Acemax67: Ano, taková je mentalita dnešního světa, která je aplikovatelná na všechny aspekty života.
Nejsi dostatečně obdařený na vysokoškolský doktorát? Nevadí, snížíme požadavky na učivo a závěrečnou zkoušku. Nejsi dostatečně talentovaný na sport? Nevadí, dáme ti medaili za účast. Nedokážeš si udržet linií, protože se přežíráš jako vepř? Nevadí, pojď do našeho klubu "body positivity" a přiživuj nadále svůj klam zdravého těla.
Vše se přizpůsobuje komfortní zóně.
@czDante92: Byla asi první týden, než obtížnost razantně nerfli v dalším patchi.