Hru Lies of P si zahrálo přes 7 milionů hráčů
novinka•úterý 19. března 2024•Martin Šmíd•

Zdroj: Round8 Studio

REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
novinka
Příští týden začne ve hře Diablo IV jedenáctá sezóna Season of Divine
Komentáře (41)
@A2: No já se nebudu bát zajít ještě dál... za mě je to 6/10. Souls hra bych tomu vůbec neříkal, protože je to hrozně jednoduché. Kromě dvou nebo tří bossů nebylo parry vůbec potřeba. Na bosse stačilo naběhnout a prostě ho umlátit. Nebo na něj naházet hromadu různých kanistrů s ohněm, kyselinou nebo elektrikou, ubrat mu tím hromadu životů a pak ho jen dorazit. Level-design je hrozně slabý a bez nápadu. Nedá se tam prakticky nic minout nebo přehlédnout. Jabunta píše, že má Lies of P hroznou spoustu novinek, ale nevypíše ani jednu, což by mě docela zajímalo, protože já neviděl ani jednu. Kombinování těch zbraní není vlastně nic extra, vylepšování schopností bylo docela fajn, grafika taky docela pěkná. Ale žádný zázrak to opravu není.
Ja musím povedať, že mne tiež pinokio prišiel veľmi silno inšpirovaný souls hrami od fromsoftware a bolo to cítiť na každom kroku a to sa týka aj príbehovych časti. Každopádne hra bola fajn, ale neprišla vám ozaj ale ze ozaj ľahká? Som tam cítil to zameranie na široký mainstream aby hru vedeli prejsť aj hráči co standardne na hrách ako sekiro, alebo bloodborne zlomia ovládač na prvom bossovi.
Samozrejme ze hra sa nemôže rovnať kvalitami hier od from software ale treba brať aké malé studio Round8 je, doteraz nemali žiadnu úspešnú hru a rozpočet tiež nebol nič moc, mňa vcelku prekvapilo navzdory týmto preferenciám aká bola lies of p vo výsledku kvalitná hra. A dosť od nich očakávam co sa pokračovania týka. Zvýšiť trochu obtiažnosť a ja budem spokojný 🤗
@jabuntA: nevyvrátil jsi vůbec nic. Myslíš argument typu: Když to budeš vyprávět kamáradovi? Pleteš si argumenty s argumentačními fauly.
Jinak ty asi nechápeš slovo evoluce/změna/vývoj. Normálně si představ, že Dark Souls je 3D hra, takže to nemůže bý další krok metroidvanie, protože ta byla původně ve 2D. Takže ty tvrdíš, Dark Souls nemůže být evoluce Metroidvanie, protože místo své ability použiješ item/změnu světa/tebou spuštěný event při backtrackingu, aby ses dostal dál. 😄 Jinak např. první Dark Souls má prvky metroidvanie změněné do obtížnosti. Když prvně zamíříš do catacomb místo do Undead Burg, tak prostě přes ty enemáky nemáš šanci projít. Takže prvně leveling, nabrání skillu a pak backtracing do katakomb.
Jinak je to už pár let, co jsem hrál Symphony of the Night, ale jestli si to dobře pamatuji, tam je progress taky skrz itemy. Pokud někdo pamatuje lépe, tak poprosím o potvrzení.
@A2: Tak ještě naposled. To se opravdu nepočítá, když dostaneš klíč (item) abys něco otevřel. V metroidvanii se musíš dostávat na nedostupná místa schopnostmi a ne klíči. To je podle tebe asi metroidvania Doom.
Všechny tvoje argumenty jsem vyvrátil, ale ty nejsi schopný uznat nikdy nic.
Měl by jsi se nad sebou zamyslet, jestli jsi někdy vlastně uznal někomu, že má pravdu a dokázal jsi změnit svůj názor. Myslet si, že všechno o všem vím je sice legitimní, ale velmi nepravděpodobné.
@jabuntA: děkuji, že jsi žádné argumenty nedodal, jen své pocity, které nejsou postavené na faktech.
"Že je soulslike evolucí metroidvanie se říká, ale nevím jestli je to úplně pravda , protože vlastně v souls hrách nezískáváš nějaké další schopnosti, aby jsi se mohl dostat na místa kam to dříve nešlo"
Hrál jsi ty hry vůbec? Co třeba v Dark Souls 3, kdy můžeš zabít rovnou Dancera a jít do hradu nahoru, ovšem nedostaneš se do Duke Archives? To se nepočítá? Nebo Irithyll of the Boreal Valley? Tam se nedostaneš bez určitého itemu. To se taky nepočítá? Nebo v Bloodborne Yahar'gul, Unseen Village, tam tam taky neuděláš progres při první návštěve, ale až zabiješ Roma. Taky se nepočítá? Elden Ring a Elden Throne, Nokron... Taky se nepočítá?
Zbytek nemá cenu komentovat, je to jen mentální gymnastika, abys se tu nějak vykecal. Příště doporučuji něco vědět o tématu, vysrat se na pasivní agresi, kterou tu ke mně používáš a začít používat argumenty, které jsou podložené fakty a ne svými subjektivní pocity.
"Zkus náhodnému posluchači příběh převyprávět a pravděpodobně ti řekne, že je to vlastně blbost, pokud už na to při vyprávění nepřijdeš sám. "
Zkus někomu převyprávět LOTRa. Hele, smutnější argumenty jsem tu četl naposledy od Stillalive.
@A2: No evidentně už šlapeš vodu.
RPG to samozřejmě taky je, vylepšuješ postavu těmi bodíky jak říkáš, ale také P-organ i Legion arm, která je vlastně také součástí tvého těla, prostě celkově v průběhu hry svojí postavu zlepšuješ. RPG prvky jak vyšitý.
Že je soulslike evolucí metroidvanie se říká, ale nevím jestli je to úplně pravda, protože vlastně v souls hrách nezískáváš nějaké další schopnosti, aby jsi se mohl dostat na místa kam to dříve nešlo, vlastně jsi na konci hry stejný, jen třeba silnější bojovník, ale tvoje schopnosti jsou stejné. Žádný backtracking ve stylu, teď už tam vyskočím či teď už se tam protáhnu nebo s tím novým útokem konečně rozrazím tenhle typ zdi. Soulslike je určitě bojovka, je to vlastně ta evoluce Tekkenu jak zpochybňuješ. Nejdřív Tekken přes Double Dragon ke 3D, až nakonec hry jako Souls. Takže zase špatně.
Bloodborne je vlastně vykrádačka Lovecrafta, včetně jmen několika entit. Když hra vykrade jiné médium už to není plagiát? Tady popíráš sám sebe.
A že má Lies stejný UI? To nemůžeš myslet vážně. Tohle UI už měly desítky her před Demons Souls.
Fromovky mají rozhodně lepší level design, ale jinak se tam nějaká explorace od Lies nijak zásadně neliší. Zkratky, dveře otevřené z druhé strany, atd.
Je to prostě akční RPG nebo bojovka s RPG prvky, ať se ti to líbí nebo ne. Ten příběh je docela přitažený za vlasy ve všech vrstvách a tu váhu a uvěřitelnost mu dává právě ta bojová část a atmosféra skutečně nebezpečného světa. Zkus náhodnému posluchači příběh převyprávět a pravděpodobně ti řekne, že je to vlastně blbost, pokud už na to při vyprávění nepřijdeš sám. Já Bloodborne považuju za jednu z nejlepších her vůbec, ale je to hlavně hratelností a kombinací všech ostatních prvků, včetně příběhu. Jak vidíš, ta hra funguje pro mnohé i bez znalosti příběhu, pochybuju, že může stejně dobře fungovat ten příběh bez hry a její atmosféry a hratelnosti.
No nicméně se neshodneme a tady končím.
@jabuntA: Tak si to pojďme rozebrat, co jsi zase tady vyplodil. K těm detailům, které jsi mi potvrdil, řeknu jen to, že Ďábel je v detailech.
"Ač je příběh jakkoli zajímavý, tyhle hry jsou ale na prvním místě hlavně o boji a vývoji postavy. "
Vývoj postavy v Bloodborne a Lies of P je naprosto banální, RPG element je tam dost osekán, ve finále to stěží můžeme nazvat akčním RPGčkém. Sice dáváš bodíky, ovšem oproti Dark Souls či Elden Ring, máš odebráno spousty věcí, ať už vezmeme specializaci postavy ve stylu mág, válečník, obratný bojovník, vylepšovaní zbrojí atd. Takže ti zůstal jen ten combat, ano, combat je velkou současní hry, ale opravdu dobrou hru nedělá jenom combat.
Budu se opakovat, nechápeš pojem Soulslike, což je evoluce metroidvanie, takže exploring by měl být na stejné úrovni jako combat. Pokud chceš tady tvrdit, že Lies of P je na stejné úrovni jako "Fromovky", tak nemůžeš argumentovat jenom combatem, protože combat dobrou Soulslike hru opravdu nedělá. Exploring v Lies of P je na vedlejší koleji. Takže v tomhle jako Soulslike hra naprosto selhává. Takže ještě jednou, Soulslike není bojovka, bojovka je Tekken, Soulslike není akční mlátička, to je Nioh.
"Reálie k tomu v Bloodborne vlastně FromSoft vykradl z Lovecrafta, tak kdo je tady vlastně plagiátot"
Přesně tuhle mentální gymnatisku jsem od tebe čekal. Jak jsem psal několikrát, Bloodborne je kombinace románu šestákového s Lovecrafta a dalších inspirací. Opravdu chceš nazvat plagiatorstvím hru, která svoji inspiraci z literatury(úplně jiné médium) tak úspěšně kryje x hodin a přidává tam x dalších aspektů, že pro běžného hráče(ty) je to úplně skryto? Chceš to srovnávat s Lies of P, kde máš dokonce stejné UI, stejnou zápletku, stejný styl storytellingu, stejné questy, stejný styl NPC v rámci stejného média, že to to do očí trkne hned na první dobrou?
"ten příběh sám o sobě nefunguje, ten si tvoříš ty se svojí postavou v tom světě"
Opět ne, tohle není RPGčko, kde si vytváříš vlastní příběh ve stylu BG3, u kterého je hlavní příběh na vedlejší koleji(pořád ale na +- slušné úrovni). Tohle je hra s pevně danými základy, osu tvoří vždy background story, který máš ty jako hráč objevit, k tomu ti pomáhá vizuální storytelling, dialogy NPC, popis předmětů a poměrně jednoduchý přímočarý hlavní příběh. Pokud se budeš pouze soustředit na hlavní story, tak pak ano, pak se dá nazvat příběh jako mělký čí béčkový, ovšem to je opět tvoje ignorace, že jsi cibuli pořádně neoloupal, protože ty hry mají x vrstev, které imho nejsou béčkové.
Tímhle jsi jen potvrdil, že absolutně nechápeš, v čem tkví krása těch her a nadstavba, proto jsi schopen tvrdit, že Lies of P je na úrovni FS her.
Nerad argumentuji nějakými cenami, ovšem vytáhnu tu Nebulu. Nebula má historickou hodnotu, ceny v rámci fantasy uděluje skoro 60 let. Opravdu by takovou cenu mohla vyhrát hra, která má příběh jenom k tomu, aby se hráč promlátil ke konci?
@A2: Ano, příběh v těch hrách je a je důležitý, ale ať se na to budu dívat z jakéhokoli úhlu, je vlastně dost banální a neoriginální. Samozřejmě je propracovaný do určitých detailů a v tom ti musím dát kredit, že v detailech to srovnání vychází pro Lies jako kopie, což si dokázal. A taky jsem výše psal, že tam je mnoho podobných bodů. Ale ten příběh o tom, že se stalo něco špatného, aby se zjistilo že za tím je ještě něco nebo někdo větší, tak takových jsou plné knihovny a kdybych to chtěl hodně shodit, je to na úrovni Resident Evila. Reálie k tomu v Bloodborne vlastně FromSoft vykradl z Lovecrafta, tak kdo je tady vlastně plagiátor. Ač je příběh jakkoli zajímavý, tyhle hry jsou ale na prvním místě hlavně o boji a vývoji postavy. Ta hra je bojovka. Příběh má vlastně jen dodat větší uvěřitelnost tomu prostředí a nepřátelům, se kterými se utkáváš. O tom ta hra především je, to jsi nepochopil ty. Ten příběh sám o sobě nefunguje, ten si tvoříš ty se svojí postavou v tom světě. Je to fantasy příběh do videohry. Je velmi propracovaný do detailů, ale jako celek je vlastně mělký a hodil by se tak do nějakého "béčkového" fantasy hororu.
Jinak pokračování Bloodborne taky nepotřebuju, ať radši udělají FromSoft jeho kopii v jiných kulisách a pozmění mechaniky.
@jabuntA: já k tomu popravdě mám co říct narozdíl od tebe, viz ty mraka textu, co jsem ti vypsal, tys bohužel neměl ani tu slušnost na to odpověď s určitou pokorou a šmahem jsi všechno, co jsem ti vypsal odsoudil s nejtrapnější možnou frází, že se kopíruje všude. To je jak, když Apple představí určitou věc, za měsíc to má Samsung v telefonu a Android borci napíši, ale to Apple nevymyslel, že to viděli v roce xxxx na Blackberry(příklad).
Ano, je velice "překvapující", že FS vše nevymysleli a někde se inspirovali, ale pokud kopíruješ celé aspekty dané hry do své, tak to zavání plagiátorstvím a ne inspirací a Korejci tohle dělají až moc často.
Pokud ty tvrdíš, že se nekopíruje v rámci této hry a někdo ti napíše vše, co se zkopírovalo s přesnými popisy, tak by byla slušnost tomu člověku to alespoň vyvrátit, nebo přijmout fakt, že ses spletl.
Bohužel jsem přesvědčen, že na to nemáš kapacitu, jelikož k tomu přistupuješ jako k akční hře, která není příběhová, takže absolutně nechápeš, kde tkví kouzlo těchto her.
Obecně se nemůžeš se plést více, Lies of P je příběhová hra stejně jako Bloodborne. Bloodborne není považována za jednu z nejlepších her historie kvůli mlácení vlkodlaků a větších vlkodlaků. Ta hra se adoruje kvůli nadstavbě světa, příběhu, lore, zvratu, environmentálnímu storytellingu, zpracovaní Lovecrafta atd. Když akceptuji, že Lies of P má vlastní identitu v combatu( i když je to jen kombinace Bloodborne a Sekira), tak v rámci nadstavby je to prostě kopírka.
Jinak Lies of P potvrzuje mnou řečené, že Bloodborne nepotřebuje sequel ve stejném stylu.
@A2: Aha, takže na to nemáš co říct. Hlavně bacha na zápěstí při čtení vlastních komentářů. Adios
@jabuntA: ok, takže žádné argumenty, tak příště nelez do diskuze se mnou, když nechceš/nebo nemáš kapacitu argumentovat a používáš jenom fráze, za které se schováváš. Sbohem.
@A2: Ano, co se týká příběhu a jeho vyprávění, najdeš tam, když chceš, mnoho podobných bodů. V takovém případě je ale 95% a možná i víc her a filmů kopírka, viz. i mnoho her, které by jsi kvůli tomu nekritizoval.
Tohle ale není příběhová hra, ale akční RPG bojovka. A tam přinesla jako první mnoho inovací v souls žánru a co fungovalo zachovali. Je to skvělá hra, na úrovni Fromovek a v mých očích je někdy i předčila.
Spíš bych řekl, že ty slyšíš trávu růst, když jsme u těch přirovnání a hledáš zbytečně to co není. Hry jsou od toho, aby bavily. 9/10.
@jabuntA: tady někdo pro pro stromy nevidí les.
Pojďme si udělat nějaký checklist ty papoušku.
The Ashen Blood tady Petrification Disease díky tomu komunikace skrz okna s NPC kompletně 1:1 z Bloodborne, dokonce quest ve stylu Young Yharnam Girl, tady je to Žena s dítětem.
Tady vykopírovali komunikaci s NPC, systém questů(i když ho dost zjednodušili) a šíření nemoci.
Hub(Hotel Kraft) kam posíláš NPC, které potkáš po cestě, máš možnost je poslat na různá místa opět ve stylu Bloodborne, v Bloodborne je posíláš do Katedrály či k Iosefkce. Dokonce tady máš podvodníka ve stylu Iosefky. Tady je to Alidoro, který není Alidoro jako Iosefka není Iosefka. Vykopírovaná celá herní mechanika s posíláním NPC na bezpečné/nebezpečné místo dokonce i s NPC, která tak trochu definovalo Bloodborne.
Zvrat: ze začátku bojuješ se šílenými loutkami, následně zjistíš, že za tím stojí něco jiného. Takže skoro úplně stejná premisa ve stylu Bloodborne, kde bojuješ s vlkodlaky, abys zjistil, že okolo tebe máš "bohy" z jiných světů. Samozřejmě i tady máš pokus o nějaké bohy a pokus stát se bohem od Manuse, stejně jak to chtěli Master Willem and Laurence. Dopadne to překvapivě stejně.
Stejna skladba enviromentálního složení hry. Kdy prvně si v moderním městě Kraft(Yharnam), následně jdeš do lesů, kde navštívíš lokaci, která způsobila zvrat. Tady katedrála v Bloodborne Byrgenwerth, abys postupně navštívil starý Kraft(Old Yharnam) a vrátil se do změněného města.
Tři konce opět ve stylu Fromovek. Ve finále 1:1 UI z Bloodborne. Ruka ze Sekira, ze které si můžeš udělat různé pomocné zbraně. Tech weapon ve stylu Bloodborne a další a další.
Mám pokračovat?
@A2: Myslím si, že Lies of P není copy c, copy v. Je tam mnoho nových věcí, je ten princip je stejný, jinak by to nebyla soulsovka. Lies of P má právě víc novinek než kterákoli jiná ne From soulsovka a přinést je From, všichni by hlásali jak inovativní to je. A ty bys byl mezi prvními. Přijde mi, že jen papouškuješ některé recenzenty a vlastní názor vlastně nemáš, jen omíláš doplnění estusu, což mimochodm není vůbec špatná novinka.
@ΛNĐ3RLΛ: "Pro mě nejlepší hra loňského roku." "Za mě hra roku 2023." "i pro me hra minuleho roku". "Lies of P. je pro mě na úrovni Fromovek"
Jen z dnešní diskuze, když vezmu, kolik toho v roce 2023 vyšlo, tak to rozhodně nejsou moje projekce :D.
"Neinspirativní "
Je přesný pocit, co ze hry mám. Bohužel jeden z největších copy c and copy v, co jsem v posledních letech viděl.
FPS se po Doomu značně posunuly, kdyby všechny FPS byly o hledaní klíčů a likvidovaní arének, tak bych i souhlasil, ovšem FPS se posunuly do her typu Half Life, Thief a x dalších subžánrů, které Doom překonaly. Lies of P se o nic takové nepokouší, nemá ty ambice, ve finále je skoro ve všem horší než 10 let starý originál, ze kterého čerpali. Proboha, já budu jenom rád, když někdo FS překoná, ale nikdy je nepřekonají, když je budou vykrádat :).
Jinak máš pravdu, řekneme si časem, třeba se posunou.
@A2: Glorifikace je silné slovo v případě Lies of P, to si podle mě teď akorát projektuješ do ostatních vlastní pocity. Nikdo zde nenapsal, že jde o jednu z nejlepších her, které kdy hrál. Ani pro mě se tak nejedná, pokud jde dokonce o nejlepší hru z minulého roku. Tou byla Zelda, v těsném závěsu Resident Evil 4, pak Xenoblade Chronicles 3: Future Redeemed a možná i toho Alana Waka 2 bych posadil výše ve finále.
Lies of P je poctivě a řemeslně odvedená práce, bez bugů, se skvělým Performance režimem a očividně od vývojářů, kteří jsou sami fanoušci Souls-like žánru a mají k FromSoftware respekt, proto tu hru hráči mají rádi a nevidím na tom nic přehnaně glorifikujícího a důvod vést diskuzi, když z té hry nikdo tady nedělá druhý příchod Krista.
Neinspirativní a "práci jiných" je taky dost podle mě přehnaný názor. To bychom mohli pak napsat, že jakékoli FPS po DOOMu či Wolfensteinovi jsou vykradačky a žádné nové FPS si nezaslouží status originální či inspirativní... Z Dark Souls se stal vlastní subžánr v kategorii RPG před mnoha lety, tak proč by tu formulku nemohl teď převzít "žák" a pokusit se překonat svého "mistra"? Mají snad FromSoftware patent na ty hry? Nemají, ani mít nemohou, protože i jejich hry jsou snětí a vypůjčování si nápadů z jiných her.
FromSoftware Soulsborne hry jsou bez debat na vyšším levelu, jako je Lies of P. To tady nikdo nepopírá, ani o tom nepotřebuje vést debatu, když je to jasný jak facka. Lies of P je navíc prvotina od neznámého studia, tak bych si počkal na celkový obrázek o studiu, až potom, co dalšího "splácájí", když jejich prvotina byla úspěch a oni teď dostanou teprve příležitost se předvést a ukázat, že mají vlastní nápady, poněvadž budou mít pro příště větší budget, z toho pramenící i nové talenty, které si připojí ke studiu a další pozitiva, jež většinou následují po velkém debutu nové hry.
Řekl bych prostě, že tady zbytečně přemýšlíš o něčem, o čem je teď zbytečné přemýšlet. Třeba za 10 let se tu opět sejdem a řekneme si: "jo, ten A2 měl pravdu, když tvrdil, že Korejci umí jen vykrádat a celou dobu dělali hry pro masy na jedno brdo." Já se ale do té doby odmítám na tohle téma nějak hlouběji bavit, protože sám nevím, co dalšího od nich čekat. Že jsem ale pozitivně naladěn samozřejmě nepopírám. 🙂
@ΛNĐ3RLΛ: já s tou hrou vůbec nemám problém, já si ji užil, mám z ní platinu a dost mě bavila, je to poctivá sedmička 🙂.
Jen mám problém glorifikovat hry, které jsou tak neinspirativní jako Lies of P a absolutně rezignují na vymýšlení nových věcí a raději vše obšlehnou, či v lepším případě to upraví tak, aby to nešlo poznat pro běžného hráče, že už jsme to někde viděli.
Vezmeme si Elden Ring, který zdaleka není dokonalý a pojďme si vzít nějaký méně známý příklad mistrovství FS. Nameless The Eternal City, které leží přesně pod Leyndel tam, kde je brána do prázdnoty, obsahuje stejnou architekturu jako Leyndell. Od Leyndell pak vede prázdný kanál ke všem věčným městům, kde je alespoň socha, abychom poznali, že to město kdysi bylo nad zemí. To je vizuální storytelling na nejvyšší úrovni, navíc krásně propojený s explorací věčných měst. Nic takového jsem v předchozí jejích tvorbě neviděl, i když recyklovali, tak přišli i s novými nápady, jako je třeba ten uvedený nahoře v rámci storytellingu. Je mi tak těžko chválit hru, která má největší novinku v tom, že si můžeš doplnit estus. Pak se nemůžeme divit na to množství neinspirativní zábavy, která vychází, když se kopírka považuje mnohými za masterpiece. Ale třeba je chyba ve mně :).
Nemyslím si, že diskuze se nějak zvrtla, je to v plné slušnosti a s respektem.
Tuto hru som prešiel pred dvoma týždňami a neskutočne som si ju užil 😉
@A2: Jo, máš pravdu, už si to vybavuji.
Já parry každopádně využíval už od začátku hry právě díky The Parade Master a jeho druhé fázi, kdy se na tebe plazí a máchá kolem sebe tím palcátem z hlavy a pak taky u Watchmana a jeho vertikálních útoků, které delayoval. V druhé fázi ale změnil načasování, což bylo dost laciné. A to mám právě rád, když hra dokáže překvapit takovými "šprýmy". 😁
To, že parry neuměli vývojáři prodat je pravda kvůli slabému poškození ze začátku, zas ale nemůžeš říct, že naučit hráče to používat se alespoň nesnažili, i když špatně. Nerf nepřišel kvůli nějakému chybnému designu, ale protože se vývojáři zalekli backlashe, nejspíš je i vedení k tomu donutilo. Je to hra od malého a vesměs bezejmenného studia, tak se podle mě báli, že to negativně ovlivní další prodeje, když začali tak dobře s tím prvním milionem.
Každopádně se diskuze zase zvrhla a přešlo se k něčemu, co vůbec nebylo jejím předmětem... Já reagoval na Narw20, neboť si myslím, že v jeho komentáři opomněl novinky, které v jiných Souls hrách nejsou (jak moc jsou dobré je teď irelevantní) a jako protiargument zmínil Lords of The Fallen, který má jednu jedinou, zajímavou novinku, i když ve všem ostatním tak nějak víceméně selhává nebo dělá průměrně. Na tom se shodli jak recenzenti, tak veřejnost.
Okay, ty máš se hrou problém, protože vykrádačka, protože chybný tutoriál, protože nepřináší nic nového. No já to vidím jinak a tady se asi pouze shodneme, že se neshodnem. Nemám víc, co dodat.
@ΛNĐ3RLΛ: jestli si pamatuji dobře, tak jsem psal, co jsem psal teď a jestli si pamatuji, tak jsi souhlasil se mnou, že to parry za začátku neumí prodat, protože za parry dostáváš jako "odměnu" dmg, což může být pro hráče matoucí.
link
Tady je ta diskuze.
@A2: Tak nevím, ale nepsal jsi náhodou ty sám u dema, že The Parade Master je dobrý jako první boss? A že ho bez parry jen těžko na začátku pokoříš v druhé fázi? Buď si změnil názor, nebo si to špatně pamatuji... To, že to pak hraješ po zbytek hry jinak není přece chyba vývojářů.
@ΛNĐ3RLΛ: Lies of P má možná lepší level-desing než Nioh, ovšem celkově je to dost průměrné. Zkratky tě bijí do očí, je to lineární bez explorace, trapné berličky typu kufr, který nelze překročit. Pokud mám brát vážně hru v rámci tohoto žánru v roce 2023, tak musí mít prvotřídní level-design, což se tady neděje.
Jinak bossové jsou srovnatelní s Nioh. Lies of P má pár dobrých bossů, jinak je to průměr a jejich animace nebudu komentovat, to už jsme si psali, alespoň myslím.
Nevím, jak to bylo day one, ale opět je to irelevantní, měli si stát za svou vizí. Za mě je problém jinde a to v tom, že tě ta hra to nenaučila, proto to nerfli. Já to hrál jako Jaryn celou dobu až po Nameless puppet, až tenhle boss mě tu hru naučil. Je to moje chyba nebo chyba hry? Za mě tady chybí boss typu " Genichiro", který tě to naučí pro zbytek celé hry. Na konci hry mi to bylo docela k prdu. Kdybych nehrál NG+, tak jsem vyloženě nasraný.
"S Two Dragons Sword jsem jel druhý a třetí průchod ale ne protože by mě více bavila, ale protože měla OP skill-based parry. Dobrý na Nameless Puppet"
Přesně. A takových si tipnu z nás byla většina v rámci toho, že v NG+ jsme o tu mechaniku ani nezavadali. Pak to ovšem není dobrá mechanika.
Když nemáš ani jeden nový, solidní nápad v dané hře, tak nebudu věřit PR kecům, že to měli na papíře.
@A2: Nioh je dobrá mlátička, bossové průměr, level design podprůměr, engine a technická stránka odpad, takže v tomhle je za mě lepší Lies of P jako celek.
Hru dohraje teď každý Jarda, protože bosse hodně nerfli. Kdo hrál Day One, má jiný názor, viz fórum, kde se to rozebíralo. Já dohrál první průchod před updatem, takže mám na hru takový názor, jaký mám. Jak si sám zmínil u Blightownu, první průchod budeš mít vždy v paměti. 🙂
S Two Dragons Sword jsem jel druhý a třetí průchod ale ne protože by mě více bavila, ale protože měla OP skill-based parry. Dobrý na Nameless Puppet. 😁
A k těm nápadům. Co je přesně irelevantní? To byla odpověď na ten potenciálně nový subžánr, který by mohl nastat v budoucnu. Já netvrdím, že to je nový subžánr teď. (?)
Lies of P. je pro mě na úrovni Fromovek. Level v katedrále mi nepřijde o nic horší než třeba Sens Fortress. Hru jsem si užil a přináší mnoho nových věcí do žánru. Broušení zbraně, kostky, legion arm a její modifikace i to rozdělání zbraně jsou super věci. Je toho podle mě hodně nového co vývojáři přidali a kdyby na začátku hry bylo logo Fromsoftware, myslím že by hra dostávala minimálně o stupeň lepší známky. Těším se na další obsah a líbilo by se mi kdyby studio přinášelo i další souls hry v téhle kvalitě, což jsem si přál i u Fromu, viz. ty spekulace o souls hře z Aztékama nebo jak to bylo, atd.
@ΛNĐ3RLΛ: jenže mlátičky už tu máš a to imho s lepším combatem a to Nioh a hlavně Nioh 2. Takže v tomhle vlastní žánr taky ne.
"To, že ty něco jsi nevyužil není ale žádné mantra. "
To neříkám, diskuze je vždy subjektivní, ovšem Reddit taky nepovažuji za mantru. Tak si můžeme říci tady, kdo hrál s vlastní zbraní a kdo skončil s Two Dragon Swords 🙂.
"Lies of P je přesně v tomhle jako Bloodborne a Sekiro, kde bez skillu jsi moc nepochodil"
Nesouhlasím, každý boss jde krásně cheesnout pomocí itemů jako granáty apod, či si povoláš summona. Tu hru dohraje úplně každý Jarda, nejde srovnávat se Sekirem. Jestli se nepletu, jen na Nameless Puppet nelze přivolat pomoc, ovšem toho bosse reálně nepotřebuješ na to, abys hru dohrál.
" V té hře mělo být mnohem více nápadů, které vývojáři kvůli budgetu a deadlinu nebyli schopni realizovat."
Irelevantní, až mě předvede alespoň jeden vlastní nápad, který není postaven na nápadu jiných a opravdu bude mít dopad pro žánr, tak se můžeme bavit, do té doby opravdu můžeme Lords of Fallen považovat za originálnější hru i když rozhodně ne lepší.
@A2: To, že ty něco jsi nevyužil není ale žádné mantra. Na Redditu a X si to hráči dost pochvalovali, celkově převažuje nadšení. Já se snažím hodnotit tady hru co nejvíce objektivně, ne jaké pocity ve mně osobně vyvolala.
Doplnění by to byla hloupá berlička, kdyby to nevyžadovalo skill - obrana před útoky nepřítele a vlastní útoky naplňují Cell, takže nemůžeš jen tak bezhlavě machát a doufat, že něco dostaneš zadarmo. Zvlášť, když už ti zbývá hrstka života.
Tím se dostáváme k tomu subžánru. Lies of P je více mlátička, jak Souls-like, což jsem už v minulosti napsal. Ta hra je hlavně o soubojáku a až potom o exploraci a dalších přednostech, spojených se Souls žánrem. FromSoftware hry až na Sekiro a Bloodborne měly vždy tak trochu rozbitý combat, protože jsi v něm mohl vytvářet absurdní buildy, přelevlit se a magie tomu už vůbec nepomáhala. Lies of P je přesně v tomhle jako Bloodborne a Sekiro, kde bez skillu jsi moc nepochodil. Tedy až do onoho updatu, ve kterém výrazně snížili obtížnost...
V té hře mělo být mnohem více nápadů, které vývojáři kvůli budgetu a deadlinu nebyli schopni realizovat. Ji-Won to řekl v jednom rozhovoru a moje věštecká koule mi teď říká, že bychom se jich mohli dočkat v připravovaném DLC. 🙂
@ΛNĐ3RLΛ: ano, ale jsou to ve finále dost vtipné "změny", když vezmu, kolik toho vybrakovali.
To rozebrání zbraní jsem udělal celkově jednou za celé dva průchody, protože největší zábava je s Two Dragons Sword nebo s deštníkem. U 20 let starého KOTOR2 to mělo alespoň smysl...
Doplnění si myslím, že není dobrý herní prvek, nejsem nějaký hardcore fanatik, ovšem kouzlo, když jsi došel v Blightownu bez Estusu, budeš mít vždy v paměti. Tohle je za mě zbytečná berlička pro ne úplně šťastně navržené levely. Např. chození po fošnách v katedrále považuji za jeden z nejhorších levelů, co jsem měl možnost za poslední roky hrát, horší byl snad jen level v GoW na lodi.
Parry - vybrákování Sekira a přidaní tohoto prvku.
"Ve výsledku to možná není nic revolučního, ale jako celek je tu dost novinek na to, aby se s dalším dílem z toho stal vlastní žánr"
To je nesmysl, ta hra nemá vlastní základy a vůbec nemá ambice dosáhnout na vlastní žánr. Tyhle tři minoritní změny nemůžou překrýt fakt, že ta hra je čistě postavena na práci jiných. Nechápu, jaký žánr by z toho mohl vzniknout s těmi třemi minoritními změnami.
Když vezmu např. Rebirth a jeden region Gongamu, tak tam je víc nových nápadů než v celém Lies of P a to Rebirth taky nemá ani ambice dělat nějakou evoluci v ow.
@Narw20: Možnost rozebrat dvě zbraně a kombinovat rukojeť jedné s čepelí té druhé jsme doteď neznali.
"Neblokovaletelné" melee útoky (Perfect Guard pouze) jsem také ještě v žádné jiné Souls-like hře doteď neviděl.
Možnost si doplnit jednu "Estusku", když ti všechny došly, pomocí vlastního skillu, je taky jedinečná novinka, kterou ocení hlavně veteráni FromSoftware her.
Nakonec bych taky ještě vyzdvihl NG+, které není jen o navýšení HP a damage nepřátel, ale také o nových upgradech ve skill tree (P-Organ). 🙂
Ve výsledku to možná není nic revolučního, ale jako celek je tu dost novinek na to, aby se s dalším dílem z toho stal vlastní subžánr, když vývojáři neusnou na vavřínech a přidají ještě další, unikátní featury.
Lords of The Fallen má jen ten duální svět, navíc dost věcí dělá špatně. Například ubírání života i po parry mohlo napadnout jen trotla... To je jen takzvaný "change for the sake of change", který málokdo ocení.
@Mr. Tky: Lords of The Fallen taky do žánru přineslo nějaký zpestření ve formě “2. světa”. Tohle je “jen” výbornej mix všeho co už dávno známe. Za mě taky max 7.
@A2: jsem četl, že cca. 2,4 milionu na všech platformách, to není zlý no...