Konzolista.cz

The Last of Us: Remastered

recenzepondělí 28. července 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: The Last of Us: Remastered
Vývojáři ze studia Naughty Dog mají na svědomí jedny z nejlepších her PlayStationu. Nejprve se zapsali do srdcí hráčů výbornými díly ze série Crash Bandicoot, později se vrhli na sérii JAK and Daxter a na třetím PlayStationu ukázali výborné vypravěčské schopnosti v sérii Uncharted, díky níž se z Nathana Draka stal jeden z nejznámějších dobrodruhů. V minulém roce dokončili novou hru The Last of Us, která stavěla na výborně napsaném příběhu, skvělé hratelnosti a nezapomenutelné atmosféře téměř zničeného světa. Po vydání se to jen hemžilo desítkami v recenzích a přes 200 ocenění pro Hru roku mluví rovněž za vše. Sony se proto rozhodla, že hru vylepší pro konzoli PlayStation 4. Ta tento týden vychází, a zde je naše recenze na The Last of Us: Remastered.
Recenzovaná verze: PlayStation 4 (obrázky u textu vytvořené za pomoci SHARE tlačítka) Představovat dnes někomu akční survival hru The Last of Us, by bylo asi zbytečné. Každý zná cestu postaršího Joela a křehké dívky Ellie napříč Spojenými státy, které už jen lehce připomínají kdysi onu světovou velmoc s moderními městy. Za vše pochopitelně může nebezpečný virus Cordyceps, který proměňuje lidi na ohavné houbovité hladové tvory, které už svým děsivým zvukem nahání pořádnou hrůzu. Města jsou téměř zničena a venku je to každodenní boj o život. The Last of Us staví především na výborně napsaném příběhu s chytrými dialogy, se spoustou zajímavých postav a několika velkých zvratech, které se hráči vryjí do paměti na hodně dlouho. Vývojáři z Naughty Dogu ale pochopitelně nezapomněli ani na hratelnost, která moc nepřipomíná moderní akční hry, ale jde si svoji pomalejší a vlastní cestou se spoustou možností, která hře jen svědčí. Zde bych se samozřejmě mohl znovu více rozepsat, v čem tkví ona krása The Last of Us, ale raději vás odkážu na recenzi z minulého roku - link , protože pořád jde o stejnou hru, zde se budu věnovat jen onomu portu pro PlayStation 4. Když už jsem u něj, tak samozřejmě musím zmínit, že v jeho základu dostanete za cenu něco málo přes tisícovku i singleplayerové rozšíření The Last of Us: Left Behind, odehrávající se před původní hrou. Rozšíření sleduje především cestu Ellie a její kamarádky Riley, které si chtějí užít noc ve zdánlivě prázdném obchodním středisku, nabízející nejen kolotoče, ale i další věci na vyblbnutí. Na rozšíření jsem vám přinesl rovněž samostatnou recenzi, kterou si můžete tedy přečíst - link . Pokud budete hrát The Last of Us vůbec poprvé, určitě si rozšíření zapněte až po dohrání původní hry, protože obsahuje několik spoilerů. Po obsahové stránce je The Last of Us i rozšíření The Last of Us: Left Behind stejné, takže nečekejte žádné novinky v podobě nových úrovní, zbraní nebo nepřátel, ale ono to ani moc nevadí, protože se už tak jedná o skvělou hru, kterou si mnozí jistě dají s chutí znovu, třeba i na větší obtížnost Grounded, která představuje docela velkou výzvu, a musím říci, že je nad moje schopnosti, a raději jsem ji vzdal, jinak bych prohodil ovladač televizí. Každopádně vývojáři alespoň trochu pozměnili ovládání, a to k lepšímu, navíc ono už to, že hru hrajete na novém DualShocku 4, je o dost příjemnější. Nyní zaměřujete za pomocí triggerů, tedy L2 zaměříte a R2 vystřelíte, případně stisknutím pouze R2 hlavní hrdina zbraň nabije. Repráček u DualShocku 4 vydává jen zvuk zapnutí a vypnutí baterky, případně zvuk jejího poklepání, když přestane svítit. Lightbar je pak využit jako ukazatel zdraví, ale jde opravdu jen o takový bonus, kterého jsem si moc nevšímal. Poslední změnou je vyvolání menu s tvorbou předmětů pomocí touchpadu. Toho se stačí jen dotknout.
Stejně jako PlayStation 3 vydání, i The Last of Us: Remastered na PlayStationu 4 obsahuje české titulky, jak si ostatně můžete všimnout na přiložených obrázcích.
The Last of Us samozřejmě není je příběhová část, ale obsahuje i velmi povedený multiplayer 4 vs. 4 - Frakce, který je i po roce mezi hráči oblíbený a rozhodně stojí za zahrání. Hned po zapnutí si musíte vybrat, za jakou frakci budete hrát. Na výběr jsou Světlonoši, kteří hledají lék na záhadný virus, navíc chtějí nastolit mír a bojují za něj. Na druhé straně jsou Lovci, kteří mají zájem jen o chaos a starají se o vlastní přežití. Ostatní je nezajímají. Když si vybere jednu z frakcí, ocitnete se v jakémsi virtuálním táboře, v němž máte obyvatele, a musíte se o ně starat vyhráváním zápasů a získáváním zásob. Pokud si vedete v multiplayeru špatně, což je hlavně na začátku pravděpodobné, vaši obyvatelé se nakazí a následně zemřou, takže následuje konec. Každý zápas představuje prakticky jeden den ve hře, přičemž cílem je, dovést svůj klan do dvanáctého týdne. Zajímavostí je, že obyvatele klanu můžete pojmenovat reálnými jmény kamarádů z facebooku, stačí hru s touto sociální sítí propojit. Pak třeba budete informováni, že Play Tri Man nebo Martin Charouzek staví zátarasy nebo šli na lov ryb. Určitě zajímavé zpestření. Následně se můžete vydat tři herní režimy. Počet nijak velký, ale jak následně zjistíte, kvalita převyšuje kvantitu, protože se jen tak neohrají a jsou zábavné i po desítkách hodin. Boj o zásoby je Team Deathmatch, v němž vyhrává ten tým, který zlikviduje určitý počet protivníků. Režim Přeživší je pak podobný, jen s tím rozdílem, že máte jen jeden život na jedno kolo, pokud vás nepřítel sejme, musíte čekat na další část. Posledním třetím režimem je Výslech, v němž nejprve musíte učinit několik výslechů protivníků, když je máte, objeví se vám na mapě sejf, který můžete pro výhru v kole odemknout. Když skočíte do hry, možná bude chvilku trvat, než se zorientujete. The Last of Us totiž nenabízí klasické akční vyžití, v němž byste se rozběhli na nepřátele a pokusili se je vystřílet. Tento Rambo nebo Call of Duty styl vždy vede jedině do záhuby. The Last of Us je o dost pomalejší hrou, v níž musíte postupovat pěkně pomalu, takticky, nejlépe s dalšími členy týmu jako za časů Counter Striku, a pokoušet se hlavně přežít, a při troše štěstí plnit i zadané úkoly, které postupem hraní získáváte. Hratelnost je tedy hodně podobná příběhové části, a tím se i dost odlišuje od ostatní moderní multiplayerové konkurence, která hraje hlavně na efekt, a to je vlastně dobře. I v části více hráčů se vám navíc nedoplňuje automaticky život, ale musíte sbírat zásoby a vytvářet si lékárničky a další předměty. Jak samozřejmě hrajete, odemykají se vám nové zbraně, brnění, kosmetické doplňky a další možnosti, takže se budete stávat lepším, hezčím a o něco odolnějším bojovníkem, ale i tak samozřejmě je nutné si dávat pořád pozor, protože kolikrát stačí jedna rána a končíte na čtyřech a čekáte na záchranu nebo dodělání od protivníka. Styl hraní se pak i hodně liší od toho, jakou třídu postavy si vyberete, je jich tu hned několik, ale samozřejmě je možné si vytvořit svoji vlastní postavu, s níž následně budete bojovat. V The Last of Us je zajímavý i systém vylepšování zbraní skrze nahrané body během zápasu. Za ně si kupujete nejen vylepšení pro zbraně, které zrovna nesete, ale i náboje a je možné si i zlepšit brnění. Co se týče multiplayeru, tak musím zmínit, že PlayStation 4 verze má nejen všechen původní obsah, ale rovněž balíčky Abandoned Territories a Reclaimed Territories, obsahující nové mapy. Map je tedy už na disku rovných patnáct, což je pro takovou hru jistě pěkný počet, mapy navíc mají velmi povedený design, plně dostačující na měsíce dobré zábavy. Na druhou stranu, z čeho jsem byl překvapen, tak bonusové kosmetické doplňky, které byly za peníze na PS3, jsou stále za peníze. Na PS4 je tedy zdarma nenajdete. Co ovšem bude někoho mrzet více je, že tu není podpora pro Cross-play, takže nemohou hrát hráči na PlayStationu 4 a PlayStationu 3 společně. Proč se Naughty Dog o tuto možnost nepokusil, nevíme, ale možná je fakt, že hráči na nové konzoli by byli zvýhodněni lepším frameratem. 60fps je hodně znát, vše je rychlejší a hráč může být i přesnější, takže určitě krok správným směrem, navíc vývojáři ani u multiplayeru nezapomněli na vylepšení grafiky. K multiplayeru ještě doplním, že opět je trochu zcenzurován v evropské verzi, takže finální zakončovací údery nejsou tak brutální. Na hratelnost ale cenzura vliv pochopitelně nemá. Než přejdu k technickému stavu, ještě zmíním první update, který už je online a stáhne se vám po zapnutí hry. Ten přináší jednak dokument Grounded: The making of The Last of Us, který vás provede v hodině a půl tvorbou této hry, a rovněž přidává i zajímavý Photo režim. Ten je dost podobný tomu, který se objevil v inFamous: Second Son, jeho používání je jednoduché, stačí během hraní stisknout L3 (tlačítko musíte nejprve v menu povolit), a dají se lehce vytvářet zajímavé screenshoty, které následně můžete sdílet kamarádům na sociálních sítích. V editoru si můžete scénu různě natáčet, volit různé filtry i nasvícení, možností je opravdu hodně a je jen na vás, jaký bude finální výsledek. Photo režim je určitě fajn, a je škoda, že ho obsahují zatím jen dvě hry. Pokud by byl v každé, bylo by to fajn. Snad časem.
Na disku vám The Last of Us: Remastered zabere 48GB. Než hru budete moci spustit, musíte si počkat 50 vteřin, přičemž první zapnutí trvá o něco déle kvůli instalaci na pozadí. Druhé spuštění už trvá jen několik vteřin, než se dostanete do hlavního menu.
Obsah je samozřejmě fajn, stejně jako některé menší či větší novinky. Před vydáním se v souvislosti s The Last of Us: Remastered mluvilo především o vizuální stránce. Tedy, jestli ji vývojáři z Naughty Dogu dokážou ještě nějak vylepšit. Musím říci, že už po zapnutí je na první pohled vidět, že ve hře jsou textury v daleko vyšším rozlišení, vše je navíc takové učesanější a vyhlazenější, navíc přímo parádně vypadají modely postav, které jsou stejně detailní během hraní, jako ve filmečcích, což samozřejmě v minulém roce na PlayStationu 3 tak nebylo. Velkou pochvalu si vývojáři zaslouží i za nové osvětlení, které se i možná stará po vizuální stránce o tu největší změnu k lepšímu. PlayStation 4 verze The Last of Us vypadá jednoznačně parádně, a možná bych i řekl, že se směle může rovnat těm nejhezčím hrám na nových konzolích, v některých detailech je i možná předčí. Před vydáním se hodně řešil i framerate. Vývojáři se rozhodli, že hru předělají do 60fps, což byla docela výzva, ale nakonec se povedlo. Hra toto číslo drží po většinu času, jen v několika okamžicích bylo vidět snížení, ale tyto okamžiky bych napočítal za celou dobu hraní na prstech jedné ruky. Vyšší framerate má samozřejmě vliv hlavně během gameplaye na větší plynulost a rychlost, která hře dle mého názoru pomáhá, a ne málo. Je tu sice možnost si hru zamknout na 30fps, ale po několika minutách v 60fps bylo přepnutí do nižšího frameratu sakra cítit, a to negativně na celkový zážitek, takže jsem si ponechal vývojáři preferované nastavení. Kdo jednou vyzkouší The Last of Us: Remastered v 1080p, s lepšími detaily a v 60fps, jen těžko se někdy bude vracet k PlayStation 3 verzi. Ještě se tu vyjádřím ke včerejší informaci o horších stínech v 60fps. Je pravda, že ve 30fps jsou po prvním updatu o něco hezčí, vývojáři využili zbylý výkon, ale během hraní jde těžko postřehnout viditelný rozdíl. Většinou stíny nejsou úplně hladké jen na některých objektech, kde to zase tolik nevadí, ale jinak stíny postav případně prostředí jsou po většinu času ostré, takže v tom nevidím zase tak moc velký problém. Rovněž přikládám i jeden srovnávací obrázek – 30fps ( link ) a 60fps ( link ). Když jsem v minulém roce psal recenzi na The Last of Us, prohlásil jsem, že jde o nejlepší hru předchozí konzolové generace a možná i všech dob. Za ten rok se nic nezměnilo, The Last of Us je pořád tou výbornou hrou, na níž se jen těžko zapomíná, navíc nyní přichází s vylepšenou grafikou a se všemi rozšířeními na jednom disku. Za cenu něco přes tisícovku tak dostanete jednu z nejlepších her videoherní historie v parádní formě, která ukazuje sílu PlayStationu. Pro nováčky povinnost, ale ani ostatní neudělají koupí chybu, už jenom kvůli multiplayeru, který se bude určitě v následujících měsících hrát.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (103)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
bruno.kudrna

První hra kterou jsem na PS4 hrál a hned taková pecka. Nikdy bych nevěřil že vás hra může tak pohltit.Dostalo mě to ta atmosféra,příběh a vůbec všechno, za mě top hra.Má to nevýhodu že všechno po tom bylo...…. neříkám špatný to ne, ale zkrátka to není ono...Moc se těším na 2....

Lishak
Lishak #Open World
👍1

Díky chlapi už se na to těším

PavelBHunter
PavelBHunter #Callisto

Lishak: Nevím, jak ostatním, mě to trvalo asi 2 měsíce, asi nejtěžší platina co jsem kdy získal. Jak píše Phoenixes, prohledávej každý kout hry, lez na auta, atd, myslím, že jsem hru musel dohrát tak 5x, abych ji vůbec získal a to nepočítám ty hodiny/dny strávené v MP. :D

Lishak
Lishak #Open World

Zdravím lidi zrovna jsem koupil tuhle pecku Chtěl bych se pokusit o platinu proto se ptám na co si dát pozor nějaké tipy triky atd. Dík

Ajinka126
👍9

Nejlepší hra, kteoru jsem měla tu čest a hrát a dohrát. Je to jako když čtu ohromně napínavou knížku, u které zažívám pocity nesmírného štěstí z toho, jak skvěle napsané to je. Scénář a perfektní hratelnost je na této hře absolutní skvost! Přála bych tuhle hru všem.. je to jasné 10 z 10 . Nemůžu se dočkat pokračování..

Milek57
Milek57 #Veletry
👍1

Rád na to vzpomínám pro mě jeden z nejsilnějších herních zážitků

CERMI1985
CERMI1985 #LížuProlapsy
👍2

Redjous75...naprosto uprimne si myslim,ze ty bys nemel hrat hry

romo
👍1

A co jeste dela tu hru vlastne nesmrtelnou je skvely MP,ktery hraju defakto na druhe generaci konzoli a je pirad neskutecne uzasny a navykovy ..aspon pro me

shenmue
shenmue #shenmue
👍1

Tak jsem se k této hře konečně dostal. Grafika není tak úplně extra na prdel jsem si určitě nesednul,ale hra je asi to nejlepší co jsem za hodně dlouhou dobu hrál. Důvod proč tomu nedám plný počet bodů je ten,ze filmové sekvence baví více než hra samotná, což není úplně ideální stav. Ale jako celek je to opravdu bomba. Všem doporučuji!

rt-hreb

Hra je super ,dlouho sem nehral neco tak dobryho.10 no nevim ,ale kdyz si to hodnoceni nezaslouzi tahle hra,tak pak nevim ktera jo.Za me 9 urcite.

enemy84
enemy84 #Ps1.2.3.4

Opravdu paradni herni pocin klobouk dolu

RadekSnejk
👎2

10/10 je samozřejmě hloupost. Ta hra má svoje mouchy a nezmizí ani pokud přimhouřím obě oči. I když třeba tohle hodnocení link mi příjde až moc přísné. Celkově byl last of us výbrný zážitek hlavně na PS3

CaJTeeKaNee

Já tedka dohrál hru za 14 hodin a 43 minut na survival s tím, že jsme se snažil prošmejdit každej kout a hrou se často kochal novou grafikou. Už se těším až rozehraju Grounded.

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍3
👎1

kolikrát se to tady už probíralo, omg :( Jsi tupá ovce, protože jsi čekal nějakou změnu i když bylo psáno, že nebude. A zkus porovnat AI NPC v jiných hrách. Tam teprv zapláčeš.

Superpunk
Superpunk #Insane
👎4

Jako 10z10 teda urcite neee!Hra je to sice pekna,libi se mi herni mechanizmy.Jakoze akce a stealth je muj oblibeny zanr,kdyz je to navic riznute horrorem a ma to skvelou atmosferu.nezbyva mi nic jineho nez zajasat^^To by bylo fajn kdyby to vsechno fungovalo tak jak by melo.Bohuzel neni tomu tak.Hra ma spoustu chyb ktere opravdu biji do oci a kazi dojem z hrani.myslim tim opravdu tupou AI a to hlavne NPC,proc se mi neustale ty mrdky motaji do cesty.nebo pri plizeni si Ellie velmi rada pobiha primo pred nepritelem,ten je samozrejme bez reakce^^k cemu je mi ta pekna grafika kdyz se vyvojari uplne vy... na to aby upravili tu demenci,nebo bugy.TLOU ma ten potencial byt vyjimecnou hrou,ale urcite teda ne nejlepsi hrou vsech dob.A muj nazor je ze ten remaster se nepovedl,zbytecne jsem to koupil znovu,jako tupa ovce.

wepopo
wepopo #vita
👍2

může se člověk zamilovat do hry ? ano ale jen do Last of us :)

Redjous75
Redjous75 #Redjous75
👎1

Majsta : [s6], Xbox,Plejka, nebo jak si tady na formu říkáte to je šuma fuk, protože čím déle to dnes hraju tak si nemůžu pomoct ale TLOU je -PRO MĚ- nej zklamání roku.

Marťas.C. - No to já zase preferuji tu jednoduchost, přeci jen do HC pařana mám daleko a krom závodění a nastavování aut v závodních hrách u her neprosedím v kuse hodiny i když u Uncharted jo [s6]. Ale když už něco hraju tak z toho musím mít vnitřně mražení když se něco povede ( herně ) , třeba teď na posledy jsem ve WD zabil jen pomocí kamer, vábničky a hacknutí granátu a výbušného ventilu komplet hlídku a to byl tak boží pocit, když se to povedlo a to jsou ty momenty co dělí hru na zábavnou nebo nudnou .U TLOU ještě za cca 6/7 herních hodin nebyl moment ničeho z čeho bych měl pocit dobrýho hraní.Jen kroutím hlavou a říkám, kam zase jdu, a kanál zase jsem skrčenej, tunel zase se krčím ,hlídka, spadlej barák, zarostlej barák, keci , přikrčení , pálím , vlastně né nepálím nemám naboje, hážu cihlou, pak další cihlou protože ta první v protivníkovi nezanechala žádnou odezvu, už nemám cihlu, zdrhám , nemám kam, du se prát, božský Rocky na výsluní,zase keci a jdeme dál. Občas seberu náramek , samolepící pásku, nůžky a už čekám jen kdy příjde táborák s buřtem.

P.S. Fakt tohle je už poslední příspěvěk nechci Vám to kucí kazit. [s6][s6]

Redjous75
Redjous75 #Redjous75
👎4
👍1

No tak dobře ,,famozní hratelnost" je přeci jen trochu přes [s14]. Jen jsem chtěl říct že v Uncharted je to jednoduší, přímější, rychlejší a vůbec to odsejpá. Joel se umí přilepit ke stěně , přikrčit , ale spoza rohu střílet neumí.Tkže se odkryje a vyleze - fakt paráda. Ve hře se má šetřit municí - OK, takže selth?. Jakej, nic nefunguje selthového ( snad kromě přilepení se na zeď ) i v AC si selthem připravím ,,silent kill", líp než v TLOU, Další příklad je dobrej : Střílející voják na balkoně kam se za ním nedá dostat a že takových míst je víc. No tak nic nechám ho pálit a zdrhám dál.Další tupost : sbíráš předměty pro výrobu, munici atd po celé mapě. V Apo světě je takový materiál velmi cený a každy něco má u sebe, pač je to poklad ale zabitým nevezmeš nic ani zbylou munici co by měli mít. A ano máme tu baterku - vidíte ani mě nenapadlo že se sní nemusí šetřit, já blbec zapoměl že továrna Duracel už před infekcí byla ovládana zombíky a tak je to jediná surovina s kterou ve hře šetřit nemusím [s6]. U TLOU je to otom,že hra nemá ani za mák na tak vysoká hodnocení, je vní víc děr a chyb než v mnohem průměrnějších hrách - opravdu by držel zlomenej opřenej mrakodrap o druhej?. Božínku to je brak, já chci Uncharted4 a pořádný dobrodružství a akci. Hlavně né už ploužícího se Joela

bf333
bf333 #Ravens

Rama,to je maslicko [s6][s6]

Redjous75
Redjous75 #Redjous75
👎8
👍1

Tak já jsem ze hry smutnej [s13]. Na PS3 jsem to nehrál a tešil se na oznámenej Remaster na PS4. No a po pár hodinách nic.Nuda, nebaví mě to a za všechno může obraz sračkojidního post-apo světa. Tohle né. Jsem překvapen ale i mnohými jinými věcmi co mě nesedí a to především, nemůžu si pomoc ale na hře je vidět až příliš předěl z PS3 na PS4 to třeba takovej TombR si stímhle vytírá - v Tombovi ten svět doslova z remástrem ožil všechno, se hejbalo všechno ve hře bylo dynamické, počasí, zvířata, příroda. Je to dáno především herním zařazením a to je ten problém TLOU - prostě apokapliptickej svět je nuda. Obrostlé baráky, vraky vozů všechno stojí nehejbe se dotoho pobíhá pár šašků a nic.Překvapuje mě ale i hratelnost ( již bylo zmňováno ) . Třeba Uncharted je famozním příkladem hratelnosti, TLOU už inklinuje k přeplácanosti - L1 + čtvereček, L3 + šipka atd. Dále hlavní hridinové oba jsou po grafické stránce špatně nasnímaný , jejich pohyb mě příjde trhavě nerálnej o proti hladkému Unchartetu, košile je snad v rozlišení 120p a třeba cihla na baráku je zase ve full HD. Třeba miluju prozkoumávání celé možné mapy tedy s postavou projdu do posledního centimetru každou lokaci, což je pak zábavnější když při takovéhlem courání můžu hledat předměty , dárky apod. U TLOU je to samozřejmě nutnost ale opět jsme u designu lokací prolejzám pořád to samý , šuplíky, tmavé kouty , protože se musí skoro se vším šetřit tak si ani pořádně člověk nerozsvítí baterku .... . Ach jo prostě jsem zklamanej že mě to nebaví.Takže teď se už teším na Dying Light protože tohle bude akční jízda se zombíkama a TLOU?. Dam mu asi ještě dnešní neděli a pak poputuje do JRC na swap za něco co si užiju.

P.S. Prosím negativum textu neberte jako vykřičené poplivání hry pubertálními jedinci, ale jako můj vnitřní obraz a pocit zklamání nad něčím na co jsem se moc tešil a pak to dopadne takhle o proti třeba absolutně nechtěnému Watsch Dogs ,ale přeci jen později koupenému, který si zase doslova v součastnosti užívám. No není to nějak celé pokroucené?. [s14]

Hellmut
Hellmut #PS5

Už to mám pár dní doma, ale potřebuju napřed dohrát Tomba. POřád přemejšlím, jaký fps dát.. už jsem to hrál na PS3 ale tady nevím a reakce jsou, jak tak koukám, rozporuplný [s8]

CaJTeeKaNee

Já to hraju po 6 nebo po 7, a v lepší grafice si všímám mnohem víc detailů ve hře. A pořád mě to baví, hraju na survival a mám problém jen v pár těžších pasážích. Grounded jsem si nechal na potom, ale musí to být fakt hodně těžký, když ani nevidíš svoje zdraví. Jinak bych se chtěl zeptat, kde všude vám může Ellie říct vtipy. Objevil jsem jenom ty, když vejdeš do hotelu a vylezeš po tom žebříku v tom hotelu než spadneš v tom výtahu.

We love PS5
👍1

Neskutočné hrám Last of Us prvý krát a ono to je fakt tak dobré [s7][s7][s7]

stillalive

Taky je to hodně o adaptaci. Logicky, když si hru dáte rovnou na 30fps, tak budete spokojenější, než kdyby jste z prvu hráli na 60fps a potom na 30fps. V opačném případě, kdyby hra běžela ve 24fps a po hodině by jste přepli na 30fps, tak by jste cítil největší spokojenost s 30fps, ale po 60fps už s tím samým cítit spokojenost nebudete. Tak bych to ani nijak neřešil.

CaJTeeKaNee
👍1

J3Ns: Taky mi přišlo, že na 30 fps je ten obraz trochu kousavej, ale je to možná proto, že jsem si navyk na těch 60 a pak mi těch 30 připadá hrozně.

J3Ns

CaJTeeKaNee: dobrá zpráva pro Tebe .) Z reakcí pod recenzema a z fór je vidět že je to hodně individuální. Je dobře že tam ta možnost vybrat si je...já tomu v 60 prostě nevěřím :)

CaJTeeKaNee

J3Ns: Já nevím pro mě vypadají cutscény normálně a líp a gameplay je mnohem plynulejší

J3Ns

- najdětě si clickera a přepínejte framerate

- v 30 fps je to škubající se zrůda z jejíž přítomnosti mrazí

- v 60 je to ožralej bezďák co na ulici performuje horror postavu co viděl na TV v nákupáku

J3Ns
👎1

Jsem šťastný že je možnost zamknout na 30fps a jak teď koukám na internetu vůbec nejsem sám. Pořádně to znovu rozjedu o víkendu ale včerejší test ukázal čeho jsem se bál - ve vysokém frameratu vypadají cutscény strašně - působí to jako banda lidí v oblecích na scéně co je potažená texturama, gameplay úplně ztratil atmosféru a ze všech animací apod. je vidět že jsou vyloženě myšleny/dělány pro 30fps tzn. jejich -zrychlení- působí nepřirozeně a občas dost směšně. Pro moje oči je prostě v 60 celé kouzlo hry úplně pryč. Pro tenhle typ her(filmový third person) je prostě hon za 1080/60 zbytečný.

stillalive
👍3

eeeee totiž nepochopil jednu životně důležitou základní podstatu bytí každého z nás a ta by se zde dala formulovat asi takto: "Každý se narodil s právem na to prožívat radost bez ohledu na hodnoty, které tomu přiřazují ostatní" Jinak řečeno ať už je cokoliv ve své podstatě jakékoliv, ve své podstatě je vše neutrální. Na hodnotě daná věc, zážitek a cokoliv jiného nabývá s tím jak jí vnímáme jako individuální bytost. Snad to by mohl pochopit i eeeee.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články