Bruce Straley: Je možné vytvořit příběhovou hru jako The Last of Us nebo Uncharted i bez zabíjení

„Nathan Drake je dobrodruh. Jeho hlavní protivník mu hází pod nohy překážky v podobě svých přisluhovačů, které musí porazit, aby se dostal k pokladu,“ říká s tím, že první díl byl svým způsobem revoluční i díky tomu, že Nathan Drake nebyl jen němý stroj na zabíjení jako Gordon Greeman nebo Master Chief. „V té době jsme měli tiché protagonisty, kteří byli jen pouhými avatary. Myšlenka, že bychom mohli vytvořit postavu, která bude mít vlastní hlas a osobnost, byla něco nového,“ dodává.

„Můžete vytvořit hru, která je přesvědčivá a má hluboký příběh jako The Last of Us nebo Uncharted bez toho, aby tam bylo střílení? Myslím si, že je to možné, ale musí mít dobrý koncept. Musíte se zamyslet, jak bude svět bohatý, v němž bude nějaká zajímavá mechanika, která bude jádrem hry. Svět musí poskytnout hráči zajímavé a přesvědčivé způsoby, jak řešit jednotlivé úkoly. Právě to hru hodně charakterizuje. Musíme dát hráčům prostor, aby se zabývali překonáváním překážek, což znamená, že základní mechanika musí přinést dostatečné příležitosti na to, aby mohli hráči najít řešení,“ říká.
„Já jako hráč chci pořád něco nového a neokoukaného. Chci něco, z čeho budu mít zcela nový pocit. Myslím, že hodně času trávíme tím, abychom se ujistili, že hráči dostanou zážitek, s nímž mají zkušenost a budou tedy s ním spokojeni. Během vývoje takové hry se zabýváme otázkou, jak hráče ponořit do hry během prvních minut. Začneme filmečkem? Dáme mu nějakou rychlou akční pasáž? Hodíme ho do nějakého chaosu? Myslím, že toto se hodně mění a třeba Hideo Kojima udělal skvělou věc, když se pokusil přinést něco nového, co otřáslo videoherním průmyslem,“ naráží na hru Death Stranding.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (28)
@g1vem3p1ll: jojo to by se mi taky libilo, nejaka hra za masoveho vraha v nejakem slasher/gore hororu kde bych mohl vrazdit na x zpusobu akorat nevim jak by to v dnesni dobe proslo do prodeje
TLOU bez zabijeni by byla nuda, ale Uncharted bych si klidne dal jako puzzle platform se stealthem. U Kojimy to neni nic noveho, MGS*PW a MGS:V vas aktivne nutil nezabijet.
Je možné vytvořit příběhovou hru jako Tlou nebo Uncharted i bez zabíjení..Jo takovou hru bych ale nehrál. Nebýt Baník.. link Stačí zadat jméno hry. GoW píšou 11 000.000 ks
Je nekde naka tabulka kolik se prodalo her na ps4 by mne zajimalo kolik kusu U4,GOW,Spidermana atd se prodalo.
@blekota111: uklidni se. Dal jsem sen jen příklad výborné, příběhové hry bez násilí, která si příběhem strká do kapsy všechny filmové adventury z posledních let. Pokud s tím nesouhlasíš, tak to spolkni, nemíním tu s tebou vést debatu o ničem.
@A2: hlavně to je už otravný a nikoho to nezajímá 👍 ty tvoje 💩
@blekota111: ne, nejsem, ale ty asi jo, pokud si myslíš, že můj příspěvek je v něčem nepravdivý.
@A2: ty ses hroznej blb 😂😂
Příběhová hra bez zabíjení? Krom DS mě napadla i fantastická SOMA. Vypráví mnohem lepší příběh než např. v God of War a hra funguje dobře i bez násilí.
Tak to jsem rád, že Naughty Dog opustil. Ještě bychom se díky němu dočkali TLOU PartII, kde by člověk nemohl nepřítele zabíjet, a užívat si těch lámání kostí, stříkání krve, vnitřnosti a jen by je svazoval, posílal k soudu a nevím co ještě
Kischi: Já když někomu popisoval Uncharted tak jsem to hodně přirovnával k Indianu JonesoviAle hra přímo s nim by určitě byla zajímavá od nějakýho dobrého studia
Teoretický to možné je! Prakticky to provedite není.
Sory, ale kdo je Gordon Greeman? Co jsem nehral? Nema tam byt Gordon (F)reeman?
Gunther - Pravda 😀
Jistě že jde udělat hru bez zabíjení. je ale otázkou , zda vám to vydavatel povolí- u AAA hry. A třeba kdyby jste řekli, že chcete opustit další herní mechanismy, které "zaručují komerční úspěch": Vodorovné traverzy poprášené uhličitanem hořečnatým, problikávající aktivní předměty k lootingu, koridorový design úrovní, a podobně.
No toto, ono jde fakt udelat hru bez zabijeni? Super. Taky jde treba mit sex s kondomem, jak ale vsichni vime, stoji to za prd. 😀
@blekota111: link
@Kischi: však on je jen se to jmenuje Uncharted ale je to na PS a to není pro tebe 😱
Takový dobře udělaný Indiana Jones by prodal miliony bez problémů. Sice tam zabíjení je sem tam taky ale mít to vtip a napětí příběhu prvníh třech dílů prodávalo by se to jak rohlíky na krámě. Se divím že dodnes žádný pořádný Indy nevyšel jen Adventura a Lego. Si myslím že by každý uchcával blahem už při úvodní melodii
Máte recht oba - Starky i Smeta - já si DOOM taky rád zahraju, stejně jako MK, NieR, s dětma Spyra, Crashe, Dragon Quest Builders... Každému co jeho jest a co ho baví👍
ja mam rad strilecky a uplna pecka je treba strilecka jako DOOM :D kde litaj hlavy,vsude sama krev,streva z prava i leva 🤘takze zadny hry kde budete strilet misto kulek jahody,a misto krve potece duha fakt nebudu podporovat 😁
Vytvorit takovou hru mozne jiste je, ale pravdepodobne vam neproda 18 nebo 20 milionu, jak se to povedlo TLOU a U4. Vetsina hracu to proste ma jako zde Frenky7. :-)
@Frenky7:
@Frenky7: Proti tomu taky nemám nic
To je všechno moc hezké, ale já se vždycky ve hře strašně moc těším na to, až najdu pumpovací brokovnici :)
Death Stranding vystihl a bylo to první, co mě naskočilo hned po jeho odpovědi. Pro mne je to fajn oddechovka, když se mi nechtějí zběsile mačkat čudle nebo se třeba soustředit na boj... Je plno her včetně Uncharted, které bych si rád zahrál, jen chybí čas...
Ahojky, tak já osobně si hodně vybírám hry co hraju, bezhlavé zabíjení mi nevadí jen v případě Diablo stylu, to jest kosit monstra sekyrou, ale realismus alá Call od Duty tomu se vyhýbám.Jsem holt citlivka