Konzolista.cz

David Hayter si myslí, že je možné udělat další Metal Gear Solid i bez Kojimy

novinkapondělí 18. srpna 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: David Hayter si myslí, že je možné udělat další Metal Gear Solid i bez Kojimy
Koncem tohoto měsíce vyjde Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, což je první „nová“ hra ze série Metal Gear Solid, která bude vydána po odchodu Hidea Kojimy z Konami, k čemuž došlo v roce 2015. Tedy, o úplnou novinku nejde, protože jde o remake slavné klasiky, ale je postavena na novém enginu a vývojáři provedli několik úprav, navíc i připravují multiplayerový režim Fox Hunt. David Hayter, který ve hrách Metal Gear Solid dabuje Snaka, nyní poskytl rozhovor magazínu PC Gamer, kde nejprve zmínil, že už si konečně zahrál Metal Gear Solid V: The Phantom Pain a nyní jde o jeho zřejmě nejoblíbenější díl, co se hratelnosti týče. Původně Hayter byl naštvaný, že ho Hideo Kojima přeobsadil, ale nakonec vše překonal a odpustil mu.

Na otázku, jestli je možné vytvořit další díl bez Kojimy, odpověděl Hayter tak, že je to možné. Je si ale dobře vědom toho, že by další Metal Gear Solid nebyl stejný, jako kdyby na něm pracoval Kojima. Přirovnává to k Batmanovi. Jako malý miloval Batmana od Tima Burtona a nedokázal si představit, že by někdo natočil film s tímto hrdinou, který by se mu vyrovnal nebo přiblížil. Pak ale přišel Christopher Nolan, jehož Batman se v mnoha ohledech lišil, a nabídl svěží pohled na oblíbeného komiksového hrdinu. „Byl by tedy Metal Gear Solid stejný? Ne. Mohl by být úžasný? Určitě,“ dodal Hayter. Je otázka, jestli by se Konami do takto velkého a drahého projektu znovu pustilo. Je totiž jasné, že by byl srovnáván s předchozími hrami a třeba i připravovanou špionážní akcí Physint, na níž v současnosti pracuje Hideo Kojima. Ta má být navíc duchovním nástupcem série Metal Gear Solid. 

Zdroj: PC Gamer
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (22)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
stillalive

@マルツェル: Viděls poslední rozhovory s Kojimou? On sám přiznává, že ještě nenalezl ideální zpracování a balanc otevřeného světa, že je to oblast, kde vyzývá ostatní, aby společně pomohli zlepšovat celou problematiku. Tohle co teď máme, jak už jsme řešili posledně, je zkrátka zatím to nejlepší čeho jsme ve vývoji videoher dosáhli a samozřejmě jednou budou dnešní postupy překonané, ale evoluce vyžaduje trpělivost a schopnost jít krok za krokem. Teď jsme tady a příště budeme jinde.

Kojima není neomylný a líbí se mi na něm právě v první řadě jeho pokora k sobě samému a jiným tvůrčím lidem, zcela otevřeně, veřejně uznává nedostatky ve své tvorbě, přiznává že je vidí, vnímá je a řeší je v pokračující tvorbě s dalšími projekty. Když tady říkáme o něčem, že je to pro nás takřka dokonalé, tak víme že není, ale úroveň kvality uměleckého vyjádření a provedení v porovnání s veškerou ostatní tvorbou je zatím tím nejlepším, nebo patří mezi to nejlepší čeho bylo dosud dosaženo. Pokud nejsi spokojený ani s tím, nikdo ti bohužel nebude schopen s tím nijak pomoci.

Kojima ví jak má vypadat pacing v ideální, lineární formě, takže tuto formu jednoduše ve svobodně volitelné variantě dělá dál tak jak už dávno umí, akorát v otevřeném světě. Jediný rozdíl mezi pacingem v jeho lineárních hrách versus otevřený svět je v zásadě ten, že v OW máš více prostoru a možností si libovolně celý příběh dávkovat a naředit. Tudíž proto je tvá kritika vskutku a výhradně výsledkem tvé vlastní volby. Když by ti znemožnili přístup k vedlejším aktivitám a hnali tě pouze po příběhu s tím, že všechno vedlejší se zpřístupní po titulcích ve "volné jízdě, tak bys ty, nebo někdo jiný zase nadával, že si to nemůžeš nadávkovat sám. Tudíž kde vidíš ideální řešení? Když to hraješ tak dlouho a tolik to rozebíráš, upřímně mi řekni, jestli máš nějakou reálnou představu lepší varianty provedení?

Edit: Kdybys to hrál na pohodičku v první řadě příběh, což jsi mohl, jsem přesvědčený, že by tvá kritika a celá diskuze nevznikla. Když to tak uděláš o nic nepřijdeš, prožiješ si příběh tak jak jsi chtěl a po skončení se můžeš ponořit do blbnutí, stavení a dalších aktivit a super je právě to, že nemusíš. Většinu těch nejlepších věcí ti dá příběh a to ostatní je už nadstavbou nebo rozšířením. U DS2 je však tato nadstavba kvalitně provedená, jinak bys tam dosud nelítal aniž bys ukončil příběh.

js90
js90 ##mgs #ff

Na Deltu se strašně těším! Pro mě byl každý Metal Gear od druhého dílu čistý system seller. Dal bych jim šanci a uvidíme. Mrzí mě, že 10 let bylo mrtvo. Doufám, že se to změní.

Kainé
Kainé #A2

@マルツェル: celá hra je o jeho BB, dozvíš se i nějaké info, jak to fungovalo a to od Mateřství a myslím, že i nějaké info dropne Deadman.

Funguje to stejně, protože Sam se nepřenesl přes ztrátu a myslí si, že tam to BB je, to není spoiler, to bylo jasně řečeno na začátku hry. Díky tomu zlomení je Sam dobře manipulovatelný. Jo a ovládá to samozřejmě někdo jiný, to ti ale asi došlo, ne?

マルツェル
マルツェル #KNOWLEDGE

@Kainé: Hmm dobré info, asi fakt budu muset počkat na úplnej konec, jestli mi to vyjasní nějaké náležitosti. Zřejmě si to zbytečně natahuju...

To BB jsem ale myslel jako jedno z těch 3 témat. Je to tady upozaděné jen s kecy, že Sam o jeho BB pořád nic neví. Čekal jsem nějaké nabalování infa obecně jako technologie BB jak v jedničce, to zde jaksi postrádám. To jako není výtka, jen mě zaráží to nic okolo.

Ale konkrétně Samův BB. No po těch hodinách si pamatuji, že tam vlezla konkrétní věc, ale nějak jsem nepochopil, proč to má vzhled jakéhokoliv BB a proč to funguje stejně. Ono se to popravdě moc nepoužívá, protože hlavní trasy nevedou přes oblasti BT, ty jsou jen na předem stanovených místech jak v DS1. Chápu symboliku ztráty pro Sama, nechápu jen funkčnost z pohledu vyprávění. Ale pokud se to dovím později, tak ok. Není potřeba mi to spoilovat. 😉

Kainé
Kainé #A2
👍1

@マルツェル: "Ale jako celek to je taková neseriózní matlanina"

tak nějak vnímám konzistenci a kvalitu tvých příspěvků. :D. Snad se neurazíš, trošku vtípek :).

"Škoda, že hlavní témata z DS1 jsou úplně ignorována. Ta byla pro mě lákadlem. "

Co přesně? Myslíš to spojování? To se trošku dalo čekat, že to bude dekonstrukce jedničky a filozofovaní nad tím, jestli to propojení je vůbec dobré, a jestli to není pro lidstvo nebezpečné, což si myslím, že je ve dvojce dobře udělané. Je to ve stylu dvojky MGS, která takhle rozebírá jedničku.

"Vidíš, teď mě napadla nová věc. Proč to nemůže být separované jako v MGS1 a MGS2. VR missions. Nebo jak volná jízda v Mafii 1. Kdo chce, mohl by si tam doručovat nekonečné množství generovaných zásilek a obnovovat si svět. Nevidím pointu v tom, dělat to mezi main story nebo i po ní. Působí to prostě pitomně."

17. kapitola je ve finále "volná jízda". Máš možnost si vybrat, jak hrát hru. Buď si to naředíš jako ty, nebo budeš hrát kampaň s pár vedlejškáky a po konci kampani se k tomu vrátíš. Volba je vždy imho nejlepší možnost. Pokud to vnímáš pitomě, tak to je tvůj pohled, nemyslím si, že existuje ideální scénář pro hry s otevřeným světem.

"Chápu, že má ničím nevysvětlený Q-pid v DS2 a že je nesmrtelnej, proto je to Samův úkol vše propojit, ale proč zbytek toho světa čeká na hlavní postavu? UCA plně automatizovalo doručování, proč to nepoužijí i zde pro již připojená místa. Pokaždé, když někoho připojíte, tak se sítí přenesou všechny doposud odemknuté možnosti všem připojeným prepperům. Proč to vybavení nepoužívají místní kurýři např. Celé to je rozkydlé nic, co nedává moc smysl."

Tak tady vidím opět paralelu s dvojkou MGS2, Sam ve dvojce je takový Raiden, snadno zmanipulovatelný trouba, prvně se nechá přesvědčit Fragile, kterou miluje, potom s ním manipuluje prezident, Higgs a ve finále i Charlie. I když ho všichni po cestě plácají po ramenou, tak Sam je daleko od toho avatara "hrdiny", kterým byl v jedničce. Proč to není automatizované? Není to právě proto, že prezident jedná sám za sebe a za svoje zájmy a ne za zájmy celé UCA a vůbec ne za zájmy lidí?

"BB jako pomůcka už je tady úplně useless" Žádné BB není, to snad bylo jasně řečeno na začátku hry, na to nepotřebuješ tu hru dohrát. To jako má být "useless." :D. Nechápu tuhle kritiku.

マルツェル
マルツェル #KNOWLEDGE

@Kainé: Vidíš, teď mě napadla nová věc. Proč to nemůže být separované jako v MGS1 a MGS2. VR missions. Nebo jak volná jízda v Mafii 1. Kdo chce, mohl by si tam doručovat nekonečné množství generovaných zásilek a obnovovat si svět. Nevidím pointu v tom, dělat to mezi main story nebo i po ní. Působí to prostě pitomně. Chápu, že má ničím nevysvětlený Q-pid v DS2 a že je nesmrtelnej, proto je to Samův úkol vše propojit, ale proč zbytek toho světa čeká na hlavní postavu? UCA plně automatizovalo doručování, proč to nepoužijí i zde pro již připojená místa. Pokaždé, když někoho připojíte, tak se sítí přenesou všechny doposud odemknuté možnosti všem připojeným prepperům. Proč to vybavení nepoužívají místní kurýři např. Celé to je rozkydlé nic, co nedává moc smysl.

Jsem rád, že padlo to nepsané časové emargo na spoilery. Coffinboard je pecka. Velká točivý pizza úder je funny. Za mě to je to žůžo, kdy odpouštím a dám ten bod navíc na 9/10. 👍 Ale jako celek to je taková neseriózní matlanina. Škoda, že hlavní témata z DS1 jsou úplně ignorována. Ta byla pro mě lákadlem. Tady břehy nikoho nezajímají, BB jako pomůcka už je tady úplně useless, BT člověk musí vyloženě hledat, protože main mission do 9 kapitoly obsahují tak 3 střety, a pak jsou dost k smíchu, už i ti preppeři je mají na háku. Místo toho tady jsou mechaghosti, který jsou zábavní na gameplay, ale jinak mystérium z DS1 se úplně ztratilo.

Kainé
Kainé #A2
👍1

@マルツェル: "Hra podbízí vedlejší činnosti. A tím nemyslím moje zdržování v obnovování silnice, to je nepovinné, ale doručování vedlejších zásilek za příslib odměn".

Cituji tě z recenze. Až na to, že to není pravda, to hlavní dostaneš během hlavní kampaně, nejlepší zbraň - kytara(kampaň), nejlepší dopravní prostředek - rakev(kampaň). Ta hra nikdy nechce po tobě, abys udělal něco navíc, abys měl lepší gear a mohl jít dál. Sám jsem tu hru tak hrál, že jsem udělal hlavní kampaň s minimem vedlejšího obsahu, který jsem si nechal po endingu. Já si naopak myslím, že by bylo občas fajn, kdyby to ta hra nabízela pro více hardcore zážitek. Na druhou stranu jsem rád, že nemusím hrát pořád těžké hry. Když jsme u těch odměn, tak ta kritika by měla jít spíše na to, že ty odměny jsou za ten investovaný čas naprosto marginální.

Možná by sis měl přečíst, co jsi vyplodil za poslední týdny, v kontextu tvých dalších příspěvku je to více a více úsměvné. Navíc psát o pádu Kojimy v kontextu, že dává do hry vedlejší obsah, je úplná číčovina.

Kdybych chtěl být vrták a hater v tvém stylu, tak řeknu, že i jednička a trojka jsou oproti dvojce "hloupé" hry, a že se na to měl vše vysrat po dvojce, protože ten vrchol už nejde překonat.

マルツェル
マルツェル #KNOWLEDGE

@Kainé: Vždy jsem striktně odděloval nepovinně nepovinné stavění v DS2, které jsem nezahrnoval do hodnocení, od vynucených vedlejších objednávek. Myslím, že jsem to všude oddělil. A nyní jsme v threadu ani nehodnotili DS2, pouze jsem upozornil na pád Hidea jako samotného, že to začal do těch her pomalu dávat. A už jsem souhlasím s tím, že v DS2 je to provedené nejlépe. To co je pro mě nezdravé a baví mě osobně se neodráží v hodnocení. To to píši pořád tak nečitelně?

Kainé
Kainé #A2

@マルツェル: Jak jsme se bavili, zrovna DS2 vedlejškáky vynucuje pro hlavní story naprosto minimálně, to že máš OCD a trávíš ve hře nezdravé množství času, je tvůj problém, tohle už je dávno za validní kritikou, co tady předvádíš. Ta hra ti nenutí nic, ani infrastrukturu, ani přemrštěné doručovaní, můžeš to zvládnout za nějakých 30-40 hodin. Já mám 80% trofejí za 70 hodin a pomalu končím, zapnu na 20 minut denně. Stačilo.

Nepřemýšlel jsi nad tím, když víš, že máš problém, že třeba problém může být i v tobě a ne v Kojimovi?

Možná si tě pletu, ale měl jsem pocit, že jsi Marcel a ten miloval Witchera a kritiku jsem od něho neviděl.

マルツェル
マルツェル #KNOWLEDGE

@Kainé: Tyto informace nejsou mezi sebou v rozporu.

Označení milovník, nedokážu sám na sobě posoudit. Jen se věnuji tomu, co mi bylo nabídnuto a pak to zhodnotím z pohledu konzistence vypravování. Cyberpunk jsem nehrál a ano Cirilla počkala na vysbírání pojebaných otazníků na Skellige. Dobře jsi to vysvětlil jinde označením OCD. To bych mohl mít. 🤣

Psal jsem, že MGS3 byl nejslabší díl z původní trilogie, kde spolupracoval na scénáři Tomokaze Fukushima. MGS4 byl první MGS, kde pracoval Kojima sám a scénáristicky to fakt propadlo oproti zbytku. Pád MGS série. Cokoliv na vysvětlení = nanomachines. PW byl počátek konce Hidea. Pád Kojimy, kdy si vynucuje vedlejší brainwash aktivity. Prosím, dávej pozor při čtení.

Vtipné je, že špatná hra od Hidea je pořád výš než AAA/10 komerční tituly. Na to nezapomínat.

V pohodě asi nejsem. DS2 170h kapitola 9. Stavba infrastruktury mě ničí, už v DS1 bylo otravné postavit všechny silnice. Ten prvek mě sere, ne že bych byl milovník, ale OCD si trefil dobře.

Kainé
Kainé #A2

@マルツェル: a nejsi náhodou milovník vedlejšáku napasovaných na hlavní kampaň?

Já jsem žil v přesvědčení, že jsi uber fanda Witchera, kde hraješ karban místo zachraňování dcerušky, nebo Cyberpunku kde jenom umíráš a nemáš čas, ale to ti nebrání ti odskočit ti k vedlejšáku. Nebo to byl jiný Marcel?

Jinak posledně jsi psal, že nejhorší je MGS3, teď je to od 4 vše propadák, následně tedy konec nastal u Peace Walkera.

Seš jinak v pohodě? Od první kapitoly DS2 nadáváš na hru, v šesté kapitole máš 120 hodin a pořád jenom hejtuješ. Vše se dá léčit.😏

マルツェル
マルツェル #KNOWLEDGE

@Kainé: PW je dobrá hra na PSP, ale naprosto marnej MGS. Pán Hideo si potřeboval dokázat, že umí nejMGS a tak kopíroval PO a ještě nahazoval ego kecy na něco co nedělal.

Psychicky labilní BB, který se stává KAZišukem AI LEGO DUPLO ZEKEů, kterej dělá dokola vedlejší úkoly, aby triggernul main mission. Ano, zde byl počátek konce Hidea s vynuceným plněním nepovinných úkolů, které přerostlo až do DS2.

Děkuji, že jsi to připomněl.

Kainé
Kainé #A2

Peace Walker je skvělý a na tom Fukushima nedělal, běž raději doručovat.😁

マルツェル
マルツェル #KNOWLEDGE

@stillalive: Ne, Tomokaze Fukushima nadále nepracuje s Hideo Kojimou a nevytvořil s ním sérii. Vytvořil s ním pouze díly, které se zapsali do historie a jsou scénaristicky dobré. Proto je MGS série od MGS4 propadák. Bohužel propadák, kterej je neuvěřitelně daleko od ostatních studií na míle kupředu daleko. Takže lepší než většina, i když vlezlí retardzenti tvrdí jiné.

Nevím, jestli úspěch MGS∆ donutí Konami udělat remake MGS1 a MGS2, protože toho se bojí jak čert kříže. Důvodem je kamera. Nikdo si neumí představit vyznění zmíněných her se změnou kamery na moderní způsob. A myslím si, že jediný človek, kdo by to dokázal, je sám autor Hideo Kojima. I tak by to asi byla úplně jiná hra. Ten koncept nejde zachovat. Tahle komunita je jiná než u RE série a neodpustí sračkoidní remake jako u poslední zmíněné série.

Neexistuje hra, která by byla natolik význačná, pokud nemá autorský rukopis jedné osoby, jednoho umělce, jedné vize. Studia jako tým tohle zatím nikdy nedokázali. A můžeme to rozjet. 😎

stillalive

Davidův pohled chápu, ale nutno podotknout, že příklad Batmana je odlišný případ, protože se nejedná o původní autorský nápad zmíněných režisérů, ale už dávno v komiksech zpracované postavy a svět, které byli převedeny na filmové plátno v osobitém pojetí velmi schopných tvůrců. Metal Gear Solid série je autorské dílo, jehož podstavy, svět a samotný gamedesign vycházejí primárně z osobitého pojetí Hidea Kojimi a lidí, kteří s ním celou sérii vytvořili díl od dílu, těch kteří nyní nadále pracují s Kojimou.

Konami pochopitelně by chtěli vystříkat něco z popularity MGS série, jenže evidentně tam dosud nikdo schopný s žádnou vizí není, protože jinak by za těch 10 let místo MG Survive udělali aspoň průměrnou MGS hru.

Takže ano, nemožné to není, když se najde kdokoliv kompetentní, může vzniknout něco zajímavého, ale bohužel, čas běží a kde nic tu nic. Naděje umírá poslední, ale realita je zatím jaká je. Sám Kojima v současnosti výrazně ponouká nové, mladé, tvůrčí lidi, aby zastoupili ty, kteří už pomalu odcházejí. Spíš vysloveně vyzývá. Je tak evidentní, že nemá zapotřebí být nejlepší, ale naopak chce, aby se ukázali mladí lidé, kteří by přinesli něco nového podobně jako on. Uvědomuje si tu absenci odvahy dělat cokoliv, co ještě nebylo prověřeno a sám by rád viděl větší, odvážnější tvorbu i mimo jeho vlastní studio.

Kdyby se našel někdo, kdo udělá novou "skvělou" MGS hru a chtěl by ji dělat v Konami, už by se tak stalo.

Tudíž je pochopitelné, že v Konami to nejlepší a nejbezpečnější, na co se zmohli, byl a je nakonec remake jednoho z oblíbených dílů.

Je však fakt, že moc toho opravdu neukázali a je teprve otázka, jak moc ty jejich změny budou k lepšímu, nebo naopak. Až během hry hráč bude vědět, jak moc tyto změny mění k lepšímu, nebo horšímu celkový balanc původní hry. Těším se, ale s notnou dávkou odstupu.

LuboDante
LuboDante #LuboDante
👍1

Ať udělají postupně každý díl a není co řešit, lidi to chtějí zahrát si první MGS v novém kabátku.

Robitus
Robitus #DoYouMissMe?:-D

Tak a teď tu o Červené Karkulce 🤣

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube

Aspon by bylo mene filmecku...😛

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
👍1

@Kainé: nějaké gameplay záběry byly a je to downgrade jak blázen...

Kainé
Kainé #A2
👍2

Já bych počkal na Deltu s takovými prohlášeními.

Zatím z té hry moc vidět nebylo, marketing nikde, neodstranili ani loading obrazovky, zatím se to jeví jako 1:1 hra se všemi omezeními z PS2. Fox Engine doslova mrtvý po těch deseti letech. Nevím no.

Mike Left
Mike Left #Nihil est verum

Tak toto si určitě nemyslí jen David 😁

Kojima je sice borec a všechno mu sežeru i s navijákem, ale sám u série MGS nebyl, tudíž kreativní síla by na to určitě byla 🙂

Šourek Mourek

Sem s deltou, nemůžu se dočkat 😁 no kdyby na to mělo Konami koule a vytvořilo nový díl MGS byla by to pecka. Teda za předpokladu že by to nedojebali a neudělali z toho nějaký pokus jako třeba survive 😂

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články