Metal Gear Solid Delta: Snake Eater dostává první vysoké známky
novinka•pátek 22. srpna 2025•Martin Šmíd•

Zdroj: Konami
- „Konami hrálo s remakem Metal Gear Solid 3 více na jistotu, jde ale o úspěšnou modernizaci oblíbené klasiky." - 9/10 (Gamespot)
- „Metal Gear Solid 3 asi nepotřeboval úplně remake, ale nyní, když už tu je, si nedokážu představit, že se někdy vrátím k původní verzi.“ – 9/10 (Game Informer)
- „Metal Gear Solid Delta je stejně dobrý, ne-li lepší než originál, a to díky velkému počtu vylepšení, která ho přibližují moderním standardům. Deltu si užijí nejen veteráni, ale i zcela noví hráči.“ – 9/10 (Hardcore Gamer)
- „Metal Gear Solid Delta: Snake Eater je díky své oldschoolové stealth hratelnosti a poutavému špionážnímu příběhu věrný a vizuálně působivý remake klasiky z roku 2004. - 8/10 (IGN)


REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama












Komentáře (56)
Tak toto je velký průser. Na hru jsem se těšil. Ale momentálně jí brát taky nebudu.
Já nakonec na základě shlédnutí pár videí o tech. stavu objednávku zrušil a počkám, až jak se to zlepší.
Škoda no, protože bych si tuhle legendu rád zahrál, tak snad to nebude trvat dlouho, než to poladí.
link
Nemohu jinak než souhlasit s touto reakcí, technický stav je v podstatě nepřijatelný i pro konzole 2013.
Deluxe edice objednána. Vypadá dobře. link Asi v pátek si vyzvednu cestou z práce. 🙂
@Kár3l: ano 720p. Jdi si pro prášky, ať tady neděláš ostudu.
PlayStation 5 vždy dodá nejlepší zážitek.
Od začátku je vidět, že se vytratil ten vzhled nažloutlého nádechu, který měly některé hry z PS2/PS3. Nevím, proč tenhle blur dříve používali, jestli tím maskovali limity konzolí, ale pro některé tituly to byl tak výrazný prvek, že se to stalo součástí designu. A takový průšvih už předvedl remake DeS, kde toto nasvícení vynechali a ten feeling světa prostě vymizel. Jejich rádoby original filter byl pěkně pitomej, protože dělal zelený nádech a ne ten žlutý. SotC remake potkalo to samé.
Vždy se při remaku vytratí kouzlo originálu, proto by mě zajímalo, jak by grafické remaky vypadaly, kdyby je dělaly sami autoři. Určitě ne tak jak to dopadá.
Remaky nikdy nepředčí originál, ale jsou dobré zase jiným způsobem, rukopisem někoho jiného.
Zajímalo by mě, proč to dostává tak vysoká hodnocení, když je to v takovým stavu, který zde zmiňujete. Co recenzent, to lhář asi. 🤣
Rozdíly v gameplayi oproti origo... link
@js90: Cenega, která dodává kódy pro ČR, MGS 3 Remake úplně ignoruje, protože Konami nemá u nás žádné zastoupení. Kód nedostal nikdo. SONY se snaží sehnat alespoň pár klíčů, ale moc tomu nevěřím. Leda by některá redakce koupila za svoje vlastní kopii, ale to stejně znamená, že recenze by byly určitě až po datu vydání.
Patch možná něco poladí, navíc když jsem pustil origo verzi na PS2, jelo to tak maximálně 480p a framerate pocitově tak 15-25 fps. On každý MGS měl téměř vždy problémy s optimalizací (v původních verzích), takže mě nějaký to zakuckání u toho nového asi zážitek zkazit nemůže. Navíc co jsem všude četl, byl zážitek těch co hráli úplně v pohodě, mimo potápění, což je myslím i volitelné. A ano taky bych rád remake třeba toho Peace Walkera, či 1,2 dílu.
Naštěstí mám základní PS5, tak to odehraju snad v klidu. Je pravda, že hry na UE5 si s pročkem zatím nedokážou moc "potykat".
Jo, souhlasím, že pokud chceme např. remake Peace Walkera, měli bychom platit plnou cenu.
Já se těšil jako malej, dokonce se z Limnosu vracím přesně na day launch, ale já bohužel na Pro nebudu moci zvolit ani 30FPS mode, kombinace nízkého rozlišení s PSSR a FPS dropy je pro mě no go. Oželel bych 60FPS mode, kdyby dodali kvalitní 30 a 40FPS mode. 120Hz TV už jsou stejně standard.
Nechápu proč v Česku ještě není žádná recenze, ale už je komplet všechno na youtube. Nějaké embargo na záběry mohlo zůstat o týden déle. Musel jsem si youtube zablokovat, protože si nechci kazit zážitek. Objednal jsem si Deluxe edici, protože chci, aby to bylo úspěšné a série nějak pokračovala.
Souhlasím v celku s Leonem, že je na tom vidět hromada práce a patřičné úcty k originálu, ačkoliv od prvního teaseru je vidět, že zkrátka a jednoduše to signifikantní umělecké vyjádření po výtvarné stránce, které definuje vizuální pojetí celé MGS série, je jednoduše pryč a ani tomu nemůže být jinak, poněvadž člověka a jeho osobitý projev nelze napodobit. Jsou určité aspekty jako osobitý tvůrčí projev, kvůli kterým neočekávám zachování původního "feelingu", ale jakožto nová forma téhož to vypadá úctyhodně a bohužel o právě proto o to víc zamrzí, že u tak striktně lineární hry nezvládnou optimalizaci. Když se někomu povede udělat hru v některých situacích i s horšími výsledky s o 45% vyšším výkonem, tak to i dost sráží nějaké naděje na nějakou nápravu. Uvidíme. Až to opravdu poladí, tak to v mé sbírce určitě bude.
@Kainé: Podle mého, ale to říkám jen na základě zkušeností s recenzováním her před vydáním, už day one patch proběhnul tak cca čtvrtek/pátek, většinou to bývá 7-10 dnů před oficiálním vydáním. Měli to tak plus mínus všechny velké hry vydané za poslední cca 3 roky. Jestliže to nespravili doteď, tak to těžko opraví do data vydání.
Jinak tady už je kompletní Demo Theater, takže pokud neplánujete koupit/hrát, tak si alespoň můžete pustit hru jako film: link Některé cutscény jsou lepší než originál, třeba HALO jump nebo mučení Snakea.🙂
Já hru koupím, a to Deluxe edici, mám obří MGS sbírku, tak nechci vynechat. Navzdory nedostatkům nelze "Metal Gear Solid Triangle" upřít, že je za tím hromada práce a dělali to z lásky a úctou k originálu. Jen to prostě pojali jinak a nevychytali optimalizaci. Ale to se stává i větším borcům než jsou ti v Konami.😉
@Tomkalhotka: Oblivion pořád nefixnuli. link
Jinak Konami v únoru ukázali světovou mapu s přesnými časy, kdy hra bude startovat, to by mohlo značit, že hra byla rdy a už jenom "ladili".
Takže opravdu nevěřím na nějaký zázračný day one patch. Rád se budu plést.
Nevim moc co řešite, vychazi to za tyden a rozhodne si myslim , ze vyjde opravny patch . Oblivion taky fixnuli patchem :)
Šílená optimalizace... tohle odložím minimálně o půl roku ne li déle...
Mají už o konečně přejít na tu UE 5.6 která je asi nejlépe optimalizovana na současné konzole. Kdo ví na jaké verzy to běží. Těšil sem na to a asi počkám až to opraví. A nebo jsou na tom opravdu ty konzole tak špatně co se týče HW. Že to ani po 5letech pořádně neběží
Vydat to s takovou optimalizací je ostuda. Za rok za 500 pokud to bude opravené nebo za dva v ps+. Tohle podporovat v den vydání v takovém stavu pro PS5 Pro může jen osoba mdlého rozumu.
Já jsem naopak rád, že remake upravuje některé scény, mění trošku už přiznejme si dost zastaralou hratelnost a některé mechaniky. Od toho je to remake. Ano, něco zazdí, něco vylepší. A originál je originál, asi je i téměř vždy lepší, nebo byl ve své době. Ale ten si ale můžu zahrát na PS2, popř v "remasterech na PS3/5. Já se na to těším.
Uf, jsem rád, že kód Cenega nedodá a nemusíme hru recenzovat. Já si nejsem vůbec jistý, jak bych známkoval, protože příběhově i herně to je pořád jedna z nejlepších her historie, ale porovnání originálu a remaku by nevyznělo přinejmenším u audio-vizuálu moc přívětivě.
Nejde ani tak o nízké fps a jiné nedostatky - které jsou ovšem u remaku sázejícím primárně na propracovanou grafiku velkým mínusem - ale o nepřesvědčivé, fakticky kontraproduktivní umělecké ztvárnění. Originál sázel na specifickou stylizaci, která kombinovala velkou dávku umělecké animace s realismem. Hra měla dobře čitelný rukopis v zobrazení interiérů a exteriérů, kdy bylo vše záměrně prosvětlené, barevné a živé. Remake naopak svou stylizací zamířil k temnější vizualizaci a "plastelínové" grafice, která jaksi zabíjí realismus a detailní proporce postav i světa. V gameplay momentech to funguje, v cutscénách už tolik ne. Ten jednoznačný umělecký rukopis se vytratil.
Přímo klasickou ukázkou je scéna v Groznyj Gradu, kdy Volgin načapá Snakea se Sokolovem. V originálu byla celá místnost prosvětlená, divák vše dokonale viděl, a proto bylo znepokojující, když se atmosféra světel a barev proměnila v tmavě zelenou až fialovou v momentu, kdy Volgin začal Snakea mlátit hlava nehlava. O to více vynikla krev na Snakeově tváři. Tato scéna měla jasně danou symboliku. V Remaku se vše odehrává v potemnělé místnosti, kde skoro není nic vidět a zcela se tam vytrácí moment šoku a překvapení, když dojde ke konfrontaci Volgina a Snakea.
Takto pozměněných sekvencí je tam celá řada. A to nemluvě o nelogicky pozměněné perspektivě a vzdálenostech v cutscénách, které vznikly "zeštíhlením" postav a optickým zvětšením interiérů. Asi nejvíce zabolí, že do všech cutscén se dodatečně přidaly laciné dynamické zvukové efekty a přechody, které Kojimovo filmové umění ponížili do podoby takřka laciného blockbusteru. Za mně celkem zklamání, které zamrzí o to více, že grafika jako taková je v cutscénách dechberoucí, opravili synchronizaci mimiky a dabingu a přidali úplně nové zvuky střelby a předmětů. Třeba když The Boss flákne se Snakem na podlahu v Hangáru a vyrazí mu nůž z ruky tak, že je hlasitě slyšet, jak dopadne na podlahu. Mně se to vlastně líbí, hodně líbí. Ale originál je prostě - podle mého - lepší. 🙂
No, viděl jsem video od DF a PS5 Pro je pěkný průser, tohle by bylo lepší hrát v 30FPS než v tak mizerném rozlišení a s takovými FPS dropy. Ovšem Konami jsou koumáci a 30FPS mode tam není.
Tak tohle já osobně taky v současnosti vynechám.
@Speedyredy: A taky si pamatuji na Ocelota jak machroval s Revolverama (Teda myslím si že to byl Ocelot)
@stillalive: hra vyšla na pc kde to mužes hrat klidne ve 4k
Právě jsem dokoukal DF rozbor - takže Fox Engine zkonfiskovali jenom proto, aby ho už nikdy nepoužili a místo toho tu je 720/1080p "remaster" v nestabilním snímkování ve striktně lineárním level designu? A PS5 Pro má dokonce horší výsledky než základní PS5?
Až budu mít zase chuť na MGS sérii, což teď nemám, tak si koupím Master Collection tentokrát pro PS5, páč jsem naivně věřil, že na Switchi to ještě časem optimalizují a opraví, ale nic se nestalo, takže krom MGSV, která litá na základní PS4 v nativních 1080p při stabilních 60fps, bude Master Collection jediná možnost, jak si na PS5 užít důstojně optimalizovaný MGS3, který je doslova tunel poskládaný z malých nudliček.
Asi radši ani nezmiňovat DS2, který je OW a běží na základní PS5 a Pro v obou grafických režimech lépe, než ultra lineární MGS delta s loadingy při 720/1080p.
Evidentně mají v Konami schopné grafiky a u nich to asi končí.
No nejsme z toho nadšený a tentokrát už naivně neočekávám, že to nějak zlepší, když nedokáží ani smysluplně využít o zhruba 45% vyšší výkon, poněvadž podle DF je to vlastně ještě horší.
Takže ať si David Hater klidně zpívá dál písničky co mu v Konami napsali a zaplatili jejich recitaci, grafiky chválím a příští rok po odehrání GTAVI se na Deltu znovu podívám jak a co se opravilo a teprve potom uvidím, jestli tohle podpořím. V tuto chvíli určitě ne. Těm ostatním přeji příjemnou zábavu.
Ten vizuál to je splněný sen. Pamatuji jak jsem koupil na PS2 základní verzi, kamera ještě ze shora, krátce na to vyšla PS2 verze MGS3 Subsistence, kde byla kamera zezadu a já si řekl, sakra to jsem si to koupení hry ale načasoval. Později jsem si hru ale koupil na Nintendo 3DS (kde to hodně doskakovalo, objekty, tráva) ale bylo to prostě už s tou vysněnou kamerou, takže celkem paráda, a teď konečně v novém vizuálu a z traileru misím říct, že ta hra neskutečně prokoukla. Jsem rád, že oživili tuhle klasiku, opravdu mě ty dnešní hry hratelně už moc neberou, ani ten poslední MGS 5 PP příliš neoslnil, bylo to stále dokola a chybělo tomu to co je ve trojce, tedy suvival, zajímavé postavy zejména bosové a pak atraktivní variabilní prostředí. Už se těšim na predátora co se maskuje v korunách stromu, odstřelovače s papouškem, pana včeličku a mnohé další. Jo tady se tehdy Kojima pěkně vyřádil. Tak už šup sem s tím.
@Kainé: To přijde UE6 a pojede se nanovo... 😂
Jak tak koukam, tak asi bude lepsi zahrat si HD verzi. Graficky to neni o moc horsi, je tam 60 fps a herni obsah je taky stejny :)
Na hru jsem se tesil, ale za plnou cenu rozhodne ne.
Optimalizace je hodne spatna, snimkovani mizerne a je tam pry i dost grafickych glitchu. V rezimu kvality to pada i pod 24fps, coz je horsi zazitek jak tenkrat u PS2. :-) Tady pockam az na pristi rok, snad pomuze nova verze PSSR, protoze tohle odmitam.
@Abysswalker: minimálně do doby PS6. 😄