Konzolista.cz

Armored Core VI: Fires of Rubicon

recenzestředa 23. srpna 2023A. Anderla
Hlavní obrázek článku: Armored Core VI: Fires of Rubicon
Pulzující aura chlácholivě objímá nehybné ocelové monstrum, na pohled nedotknutelnou to skálu uprostřed moře masivní zkázy, zatímco vítr si šibalsky skotačí mezi troskami civilizace a celou scenérii kolem oživuje vířením prachu a splodin z nedávného válečného reje. Majestátní demonstrace síly v krajině, která si pamatuje, již jen její pravý opak náhle přeruší malinké světlo, rudě žhnoucích očí, probouzející skálu k životu. Hra větru se slabšími je přehlušena těžkotonážním dusotem dvou párů obřích ocelových nohou a intenzita z obou obřích mechů stojících proti sobě přímo sálá a tiše čeká na probuzení, které klid i dovádění větru s prachem rychle řízne pod krkem. Bum! Napětí z očekávání odchází s prvním výstřelem. Zdánlivá nepohyblivost obřích ocelových monster bere za své a oba rozpoutávají v rytmu kadence jejich zbraní divoký a pro oči strhující taneček, doprovázený ohňostrojem explozí a poletujícími troskami. Do toho burácí elektronický orchestr, jenž by spolehlivě rozproudil krev i jedinci se sluchovou vadou. Uběhne sotva minuta a je po všem, přičemž celou podívanou rázem obklopí kus posvátné úcty z božího dopuštění...

Recenzovaná verze: PlayStation 5

Mé první seznámení se se sérii Armored Core, kterak proběhlo zhruba před 20 lety na dnes již prehistorické druhé generaci konzolí od Sony, jsem dodnes nevypustil z hlavy. I po tolika letech mě stále utvrzuje, že souboje velkých mechů by na next gen platformách měly vypadat hlavně co nejobšírněji, a až potom věrohodně, s čímž by tým lidí stojící za novým dílem určitě souhlasil. Tato série si nikdy na nic nehrála a ani tentokrát si s ní vývojáři nepřišli něco dokazovat. Avšak, jestli se přece jen někteří z vás domnívají, že Armored Core VI: Fires of Rubicon je pouze další odfajfkovanou položkou na seznamu úkolů talentovaných pánů a dam z Tokia, dovolte mi potom vás přesvědčit o opaku v mé obsáhlé recenzi.

Dobří holubi a zavedené série se vracejí, řekli si pravděpodobně vývojáři ve FromSoftware. Věrni pravidlu, jali se po více jak 10 letech obšťastnit novou akcí s mechy nejenom vzpomínkami obohacené a vrásčitou kůží podepsané staré fanoušky, ale též ty potenciálně nové a mladé, kteří s Armored Core ještě nikdy nepřišli do styku. Jedním z velkých problémů této značky byl vždy fakt, že obsahově mířila na užší skupinu hráčů, a ačkoli ji lze definovat jako akci viděnou z třetí osoby, ne každého robotické válčení zaujalo. S nejnovějším pokračováním, u něhož rovněž platí, že si musíte plecháče zamilovat od první chvíle, aby si vás hra dokázala vůbec zaháčkovat, jdou na to ale vývojáři přece jen trošku odlišně. Pravda, pro někoho se může zdát úvod hry příliš vlažný a nezáživný, jenže věřte, že jakmile se na scéně objeví první těžší boss, dostaví se ono „fromsoftwarovské“ kliknutí, které vás přeprogramuje na herního závisláka, opakujícího si ve 2 hodiny ráno: „Ještě jeden pokus a jdu spát“.

YouTube video: YouTube video player

Jelikož jsem tohle téma již nakousl, sluší se zodpovědět při této příležitosti otázku, kterou si určitě klade nejeden fanoušek Miyazakiho her: „Je nový Armored Core souls-like?“ Ano i ne, tedy spíš ne. Lépe řečeno, ten opravdový a vlastně jediný pocit motýlích křídel v břiše, jaký zažívají hráči v Souls hrách, se dostaví až u zmíněných duelů s bossy. Rozhodně zde nečekejte něco na způsob bonfirů, backtrackingu, objevování tajných zákoutí či promakaný lore. Vývojáři naštěstí nejsou žádní zelenáči v branži a byli si plně vědomi skutečnosti, že nový díl postavený výhradně na soubojích v otevřenějších, avšak víceméně prázdných levelech by mu podepsal rozsudek smrti. Proto se tu a tam snažili hlavní kampaň ozvláštnit například environmentálními hrozbami, z nichž některé můžete dokonce využít proti nepřátelům, po mapě rozházenými předměty s nějakým tím překvapením, a taky samotnou náplní misí, která není vždy výhradně o dosažení vzdáleného cíle a pobití všeho co se hne na jeho cestě.

Pro většinu hráčů je taky zásadní příběhová zápletka, bez které nemají motivaci se posouvat kupředu, proto musím na jeho konto předem konstatovat, že pakliže jste si přišli k Armored Core poslechnout originální dialogy a zapřemýšlet si nad nunancemi ve vyprávění, dostavili jste se potom na špatnou adresu. Dějová linka je zde nejenom minimalistická, jako v předešlých dílech, ale navíc není ani prokládána zajímavými postavami. Není to vůbec žádná hyperbola, když napíšu, že ve hře za celou asi 20 hodinovou kampaň neuvidíte ani jeden obličej. Váš hrdina nemluví a většinu rozhovorů vedete, jestli to tak lze tedy nazvat, skrze audiozprávy.

Nicméně, jeden pozoruhodný aspekt v ději by se přece jen našel. Hra vám prostřednictvím průpovídek vašich protivníků neustále předhazuje, že na té „správné“ straně se rozhodně nenacházíte. Inu, jak byste taky mohli, když jste pouhým žoldnéřem, jehož jediným cílem je naplnit si mastné kapsy? V Armored Core VI hrajete za bezejmenného pilota s kódovým označením 621 a poznávacím znakem havrana, kterého si najímají mezihvězdné korporace přetahující se o nadvládu planety Rubicon 3, bohatou na surovinu Coral. To je asi tak vše, co potřebujete vědět a co si i ve finále nejspíš zapamatujete. Třebaže se vývojáři snažili mou zvědavost nakopnout menšími zvraty, letargie, jež mě po celou dobu doprovázela, a nenutila ani nad příběhem se pozastavovat, mluví za vše.

Dost tlachání o tlachání, hrající třetí housle v Armored Core. Většinu jistě zajímá, jak se taková hra hraje, a na to mám připravené dvě odpovědi. Krátkou: Výborně! Dlouhou:

Alfou a omegou všech akčních stříleček je samozřejmě ovládání a tady již během prvních pár minut začnete v rukách pociťovat onu věhlasnou japonskou preciznost a smysl pro vyváženost. Mech je mrštný, může na krátkou chvíli vzlétnout a v mžiku měnit směr, přitom ale jeho pohyby nepůsobí, jako byste ovládali papundekl s tryskami. Mech má při rychlém pohybu jistou setrvačnou hmotnost, jak káže druhý Newtonův zákon, a při každém dopadu z výšky cítíte a stejně tak slyšíte tu enormní váhu několika desítek tun kovu. Série AC vždy tak trochu koketovala se simulací, ale teprve nyní se tvůrcům povedl najít zlatý střed mezi arkádou a realismem.

YouTube video: YouTube video player

Kromě klasické chůze a úhybného manévru do stran máte k dispozici zrychlený přesun po zemi, který bych přirovnal nejvíce asi k bruslení. Do toho se svým mechem můžete vysoko vyskočit nebo se dokonce držet ve vzduchu jako helikoptéra (záleží na druhu mecha, ale o tom až později). Háček tkví pak v tom, že mimo bruslení a chůze spotřebovávají veškeré vaše pohybové akce energii či chcete-li staminu, obnovující se, jak jinak, po určitém čase. Každý mech bez ohledu na typ se navíc dokáže vymrštit vpřed velkou vzletovou rychlostí, která rapidně spotřebovává vaše zdroje. A přesto, že je tato mechanika ve hře představena jakožto způsob rychlého cestování, její největší předností je uzavření mezery během přestřelek s protivníky.

Důležité je také mít na paměti, že úhybné manévry v AC nemají žádné iframy ("i" zkratka pro invincible), neodmyslitelnou složku Soulsborne her. Vaše úskoky před nepřátelskými útoky tak musí být nejenom tip-top, ale též počítat s horizontálním či naopak vertikálním směrem úderu, jinak prostě dostanete zásah a hotovo šmitec. A že ty zásahy zde opravdu bolí.

V AC bude vaším nejlepším sluhou a zároveň zlým pánem takzvaný "stagger meter" nad hlavami nepřátel, nebo-li žlutý ukazatel, který po naplnění zčervená, čímž na pár sekund znehybníte vašeho soupeře a jako bonus vám bude umožněno způsobit až dvojnásobné poškození. Vtip je v tom, že stejná metrika platí i na vás, takže kolikrát stačí jen pár silnějších zásahů a budete posléze se slzičkou v oku sledovat, jak do vás nepřátelé vyprazdňují jeden zásobník za druhým.

Ovšem vyhrávání vašich prvních soubojů nezačíná přímo na bojišti, nýbrž v garáži se zbraněmi, kterými se rozhodnete vybavit. Každá zbraň má totiž vlastní útočnou sílu a zároveň hodnotu dopadu. Útočná síla se vysvětluje sama za sebe, hodnota dopadu potom určuje, jak moc rychle bude vaše zbraň navyšovat stagger ukazatel vašeho vyzývatele. Zbraně obecně, kterých můžete mít až čtyři na svém miláškovi, lze rozdělit na tři hlavní třídy. Kinetické, explozivní a energetické. Explozivní asi nemusím představovat. Kinetické jsou standardní pistole, brokovnice, kulomety a pušky na ocelové náboje. Energetické pak používají převážně plazmovou munici a jejich samostatnou podkategorii bych nazval zbraně pro boj na blízko, které jsou jak laserové, tak třeba elektrické. To, že každý typ zloducha má slabinu proti jinému typu nábojů je samozřejmostí a že většina zbraní má nějaký ten handicap, a nebo naopak speciální efekt je taktéž přece samozřejmostí. Tedy alespoň u her od studia zakládajícího si na prvotřídní hratelnosti.

Pokud si náhodou teď říkáte, že to je sice všechno cool, jen byste rádi uvítali nějaký ten defenzivnější prvek... Nebojte, i na vás vývojáři mysleli. Akorát to bude něco za něco. Stačí se jednoduše vzdát některé ze svých čtyř zbraní, jež jste si naordinovali a dosadit místo ní pulzní štít, jehož nejúčinnější obranyschopnost se projevuje první sekundu během aktivace a s každou další mu účinnost slábne. Nutno podotknout, že ani při jeho maximální síle nebudete stoprocentně imunní vůči poškození. Za sebe tak především mohu říct, že jsem popravdě se štítem ani moc neexperimentoval, jelikož mi přišel nezajímavý a nechtělo se mi navíc obětovat místo vyhrazené pro palebnou sílu čistě obranným mechanismem.

Co mi ale jednoznačně přišlo zajímavé, byly různé druhy součástek, z kterých jsem si mohl postavit doopravdy unikátního robotického kamaráda. Na výběr jsou dvounozí, čtyřnozí, s podvozkem tanku, s nohami jak od gazely, nebo tělem připomínající Gargantuu. A že nejde jen o kosmetické doplňky, nýbrž o díly propůjčující mechovi speciální atributy jsem již načrtl na začátku. Tetrapod (čtyřnohý) se může kupříkladu přeměnit na omezený čas v drona, Reverse-Jointed (nohy jak gazela) skákat do značných výšin, aniž by se mu přitom ubírala stamina a mech s podvozkem tanku má horší mobilitu, kterou vynahrazuje podstatně větší odolností. Mecha si navíc můžete upravovat vizuálně různými přednastavenými polepy a barevnými nátěry, nebo jestli na to máte kuráž, přímo vlastními výtvory v editoru nijak nevybočujícím z řady.

YouTube video: YouTube video player

Když jsme u toho vzhledu, hra vážně chvílemi vypadá moc pěkně, přesto že jede na starém interním enginu FS, který by už potřeboval hodně drahý facelift. Hlavně arktické lokace se vývojářům opravdu povedly dle mého názoru a některé sci-fi prvky zdejšího světa hrály možná až moc na moji citlivou strunu Cowboy Bebop fanboye. Jiné bohužel při bližším zkoumání připomínaly spíš PS3 generaci, hlavně struktury imitující lidské příbytky a mrakodrapy. Ty působily až směšně občas, včetně různých vozidel. Příjemně mě ale překvapila velká zničitelnost prostředí, jež se týká v některých levelech i větších komplexů. Každopádně, snaha o výrazný umělecký směr je typická pro tohle studio a vyzývám každého na souboj v multiplayeru, kdo se mnou nesouhlasí! Snad jej vývojáři do vydání zprovozní, neboť na servery se mi v době recenzování nepovedlo připojit...

Naopak za technickou optimalizaci bych vývojářům udělil jedničku s hvězdičku a dvakrát podtrženou. Na nastavení "Prioritize Frame Rate" jsem nezaznamenal jediný záškub, jediný bug, jediné spadnutí a to ani v opravdu chaotických situacích, kdy se na mé obrazovce odehrával přímo palebný karneval za doprovodu hutných explozí a všude se nějak projevujících zvuků železa.

Takže, je vůbec na co nadávat? Nadávat přímo asi ne, ale... Taky tu není nic, co by stálo za velkolepé vyzdvihnutí. Hra nabízí okrem singleplayer kampaně s vícero konci možnost si zopakovat již jednou pokořené levely a pokusit se o lepší rank. U žádné FS hry nesmí taktéž chybět New Game+ a k hlavním misím si ještě můžete připočíst ty vedlejší  nebo třeba mód Arena, který jsem v recenzi nezmínil, a který má zásadní vliv na vybavení vašeho mecha a jak s ním operujete, protože co by to bylo za recenzi, kdybych vás připravil o veškerá překvapení? Na druhou stranu tu visí nad hrou menší otazník, jestli dokáže hráče sérií nepolíbené udržet zainteresované až do konce, poněvadž mimo soubojový systém a skvělé přestřelky s bossy nenabízí nic, v čem by vyloženě excelovala. Budiž jí k dobru, že her s mechy vychází jako šafránu.

V případě, že jste velkým fanouškem her od FromSoftware, které studio proslavily, neočekávejte od Armored Core VI: Fires of Rubicon další souls-like, akorát s bojovými roboty, a zkuste se do hry ponořit s otevřenou myslí. Neboť přesto, že tento počin neaspiruje na kandidáta o hru roku, nesnaží se vás zároveň opít rohlíkem, jenom abyste vývojářům poslali nějakou tu korunku. Hratelnost je díky dobře navrženému ovládání chytlavá a má neumírající tempo, bossové výzva, která vás přiměje se zamyslet nad svým buildem a občasné intriky, jež si vývojáři na vás přichystali v určitých misích, motivující k větší zvědavosti. Naopak v případě, že jste fanouškem série či jen her s velkými mechy, očekávejte přesně to, na co jste z předešlých dílů zvyklí v novém a vymazlenějším kabátku. Armored Core VI: Fires of Rubicon je fanservice ve své nejčistší podobě a navíc s nejlepším ovládáním, jaký kdy tato série spatřila. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (40)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
jirisvec

Naprosto pecka hra. Až teď jsem se k tomu dostal. Vrátil jsem se do dětství kdy jsem s bráchou hrál první armored core. Akce akce akce s trochou příběhu a do toho parádní boss bitvy a upravování robotů. Pecka.

Balteus je úplný hajzl. Tak hodku jsem na něm strávil. Ale ta radost po jeho poražení. Paráda.

RaGe
RaGe #PéeS Pjět

hru jsem si koupil na zabití času při čekání na soulovky co budou vycházet na podzim . Očekávání jsem neměl praktický žádné. O to víc jsem byl překvapený jak dobrý ten zážitek byl . Až na pár detailů a docela bídného příběhu ( ani jsem nedoufal že bude nějak přelomový) se u mě jedná o překvapení roku . Poražení Balteuse ve mě vyvolalo stejně pocity které jsem zažil naposledy minulej rok u Elden Ringu při porážce Malenie a je to přesně ten důvod proč tyto challenge hry hraju. Rád si připlatim jak za DLC pokud bude , tak i 7.dil

Mr. Tky

@Prevoznik: elden ring? Ragnarok? Death strending? Hmmm tak to pak jo.

godycz
godycz #katana-san

@mnaca: tak to je i u lidi. krasavice s prazdnou hlavou a pak genius na voziku.

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍2

Z fora:

"Tak dohran treti run (true-ending).

Nechci nic spoilovat, ale wow. Stalo to za to.

Kazdopadne az bude zase nekdo tvrdit, ze to nema kvalitni, do hloubky propracovanej, pribeh a ze si k postavam nejde vybudovat vztah, tak se mu tak max vysmeju.

Za me FromSoft opet dorucil spickovou kvalitu s naprosto jedinecnou hratelnosti, ktera mi opravdu sedla a ciste herne/mechanicky jsem se mozna u zadne hry nikdy nebavil vic.

Pribeh za me taky skvelej a poutavej (znovu doporucuji japonsky dabing, opravdu to zvedne kvalitu zazitku z daneho stylu vypraveni tak o 200%).

Proste pozitek a temer urcite moje hra roku."

A za tou posledni vetou si stojim.

Nedokazu si predstavit, co by jeste muselo vyjit, abych si to uzil vic, nez Armored Core VI.

Takto hluboky dojem ve me zachovalo jen opravdu malo her a minimalne dve znich jsou prave od FromSoftu.

Jsem sice ateista, ale diky bohu za ne.

Kainé
Kainé #A2

@mnaca: je pravda, že ta délka byla trošku přestřelená, už si nevzpomenu, ale je tam určitý act ze začátku, který se dost táhl. Mě tedy ten gameplay docela bavil, bavilo mě připravovat se na donášku, bavilo mě chodit vše pěšochodem, bavilo mě poslouchat hudbu, když jsem se někam dostal etc. Na druhou stranu vím, že Kojima mě dostal hlavně uměleckou stránku a propojením obrazu a hudby, takže určité věci jsem byl schopen odpustit.

"Jinak asi bych doporučoval Armored Core VI vyzkoušet, než se pustíte do této debaty, co jsem viděl, hra není vůbec tak strašná v rámci grafiky."

To jsem nemyslel na tebe ale na Převozníka. Když se mu líbí Elden Ring, je možné, že se mu bude líbit i ACVI.

Jinak dnes vyšlo video od DF pro Immortals of Avenue a psal jsem to včera, že UE5 nebude žádná výhra pro konzole, jelikož je dost náročný.

link

Poslední měsíce se prostě přestalo optimalizovat i díky upscalingu, hry jedou v rozlišení klidně i nižším než 720p a pak se to upscaluje do 4K, což je prasárna neskutečně. Reálně je fakt škoda, že Sony a MS nemají nějakou kontrolu kvality, aby takové hry nedostaly zelenou a nemohly vyjít v rozlišení éry PS3.

PS. Series S verze hry jede v rozlišení 436p 😁, přitom RDR 2 na Xbox One X nativně ve 4K...

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race

@Lagzz: A to te ty nejlepsi momenty teprve cekaji.

Jako jsou tam bossfighty, u kterych jsem mel z vicero duvodu bradu fakt skoro az na zemi. 😀

Kainé
Kainé #A2
👍1

@mnaca: tak nebyl bych na něho tak přísný. Ten list jsem od něho čekal mnohem horší.

Death Stranding někomu sedl někomu ne, já na hru nedám dopustit, umělecká stránka je krásná, graficky na PS5 jedna z nejlepších, gameplay je sice kontroverzní, ale i jiné výjimečné tituly můžeš označit za stereotypní. Např. SotC může být pro někoho o ježdění prázdným světem a vybíjení titánů. Journey pak o poskakovaní divné postavičky v poušti. Přesto jsou to za mě jedny z nejdůležitějších her vůbec a Death Stranding jde tímhle směrem. Buď to akceptuješ nebo ne, proto je taky taková variabilita v hodnocení. Za mě pořád 9/10 a hra, kterou už nikdy nebudu hrát.

je zajímavé, že v listu má Elden Ring. ER tady kdysi spustil podobnou debatu, ve finále jsem přitakal i já, aktuálně se na hru dívám opačně a to, že je opravdu krásná a spousty lidí evidentně také otočilo.

Ty Sony hry jsme probírali xkrát, to také nemá cenu komentovat. Jen asi zmíním TLOU2, jak ta hra je blbá v rámci scénáře, tak umělecká a hlavně grafická stránka hry je na PS4 opravdu dobrý počin.

RDR 2 nemá cenu komentovat, to je úkaz a pořád kroutím hlavou, že nevyšel nějaký placený update/remaster na PS5. Klidně bych jim dal znovu 50 - 60 éček.

Jinak asi bych doporučoval Armored Core VI vyzkoušet, než se pustíte do této debaty, co jsem viděl, hra není vůbec tak strašná v rámci grafiky.

Tragéd

@Prevoznik: jaj ty dáš mezi dobré hry god od war ragnarok 😀

Prevoznik

@Marty: Death Stranding, Red Dead Redemtion 2, Detroit become human, Elden Ring, God of war Ragnarok, Ratchet and clank atd . Last of Us 1, Last of us 2. Atd

Kainé
Kainé #A2

@ArgE: to mají fanoušci za to, že předobjednávají digital😁. Ani bych se tomu na PSku nedivil.

Prevoznik

@Marty: Hry tvori hratelnost, pribeh, vizual a to je i grafika. To se na ke nezlob, ale omlouvat prumernost tim, ze hratelnost vse vyvazi je taky blbost. Vse musi byt v rovnovaze. Proto podporuji jen veci co proste maji vse co ja povazuji za standart. Chapu, ze hrajes jen hry co vypadaji hure, ale ja se s tim proste nespokojim. Chci za sve penizw proste hru co je kvalitni po vsech strankach. Cim vic tohle budu omlouvat tim vice na to vyvojari muzou prdet a rikat si, no jo hratelnost to vsechno vyrovna, coz je ale spatne. Grafika je soucasti hry a v roce 2023 jsem rad kdyz hry maji nejaky standart.

Kainé
Kainé #A2

@mnaca: j, tam navíc to dokazal rozchodit Lance McDonald, za kterým nikdo nestojí, Digital Foundry to pak ještě vytunili a jeli Bloodborne 60FPS + 4K upscale.

BTW jsem blbý, nebo Armored Core šlo s cenou dolů? Tak jsem si řekl, že to koupím a kupuji za 1649Kč na CZ Storu a ještě pár dní zpátky, kdy jsem měl naposledy zaplé PS5, tak to stálo něco přes 1800Kč.

Kainé
Kainé #A2

@mnaca: jj, ten byl hodně špatný a je pořád. Tahle hra krásně reprezentuje Sony přístup ke hráčům, protože neopatchovaná disková verze na PS5 jede v 60FPS, ale pokud máš digital nebo patchovanou, tak jedeš v tom mizerným frameratu. Jak málo by stačilo Sony, aby ta hra fungovala v 60FPS...

Kainé
Kainé #A2

@mnaca: Souhlasím. Já vytáhnu The Last Guardian, to je pro mé oko strašně atraktivní záležitost díky umělecké stránce. Já jsem hru nedávno i hrál a vypadá pořád velice dobře, té hře by stačilo strašně málo a to 4K, 60 FPS a lepší dohled a je to aktuální záležitost.

Starky
Starky #NaughtyGod

Kdyz je dobra hratelnost, ktera cloveka fakt pohlti, tak nejaky ten nedostatek v grafice rad odpustis. Na druhou stranu ta shovivavost ma sve hranice, a ne vsechno jde dohnat vytvarnem. Fromsoftware by uz se opravdu mohl vizualne posunout dal.

Kainé
Kainé #A2
👍1

ono je to těžké hodnotit, pokud by přešli na nový engine, tak se vývoj her dost opozdí a každý projekt by nabral x let zpoždění, proto taky např. Bethesda stále modifikuje svůj archaický engine. Taky je otázka, co preferujete, třeba FF XVI má opravdu povedený visual art a i grafickou stránku, jenže to zabíjí technická stránka a díky mizernému rozlišení se vše třepotá a vše v dáli je rozmazané, což je velká škoda při tak graficky povedené hře. Tady na Konzolistovi glorifikovaný Unreal Engine je zase docela těžko optimalizovatelný na konzole a ve finále i na PC, proto letos hry na Unreal Engine jedou při 60 FPS 720p. To samé se děje jak na UE4(Jedi) tak na UE5(Remnant 2, Immortals of Aveum), navíc UE jde automaticky s TAA, což znamená brutální mazanici.

Čistě subjektivně za mě čistota obrazu(blízko 4K), povedené HDR a kvalitní umělecká stránka je více než graficky pokročilejší hra s nízkým rozlišením. Oba světy se protly jen u málo her. Demon Souls, FF XVII Remake a určitě další, ale teď mě nic nenapadá.

Prevoznik
🤦1
👎1

@TimeSplitter: Nemam tolik casu abych hral PS3 hry se super hratelnosti. Za sve penize jednoduse ocekavam kvalitu. Jak jednoduche.

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍2

@Prevoznik: Hry jsou v prve rade o hratelnosti. Ono uz z toho nazvu to celkem vyplyva... Ty "pravdo".

Prevoznik
👍1
👎1

Klidne 100x minus za pravdu:)

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙

První mise hotová 😭

Prevoznik
🤦3
😁1

Bohuzel od nove generace her ocekavam take next gen grafiku. Pokud hra nema grafiku pro rok 2023 tak me proste nezajima. To jsem mohl hrat dale na PS3...

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👍1

@Bloodporn: Absolutni novacek do tehle serie.

Ovlada se to ale proste skvele.

Pripada mi to strasne "prirozene", celkove intuitivni.

Uprimne sem z toho mel trochu strach, abych tam nelital jak pablb, ale zbytecne. Zaklady jsem do ruky dostal behem 10 minut a ted si to vylozene uzivam. Ta volnost pohybu je neskutecne zazivna a osvobozujici.

EDIT: Uz za sebou mam prvni poradne bossfighty a je to neskutecna parada.

Nejvic mi zatim vyhovuje light build zalozeny na mobilite. Hraje se to jako sen.

link

Bloodporn

@TimeSplitter: novacek, nebo už jsi hrál nějaký díl?

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race

Me prvni dojmy, original ve foru AC VI.

"Tak prvni "boss" padnul na druhy pokus. Pochopil jsem ho rychle, ale uz jsem nemel healy. Potom jsem se mu pomstil. 😀

Napsal bych toho podstatne vic, ale nedokazu se odtrhnout na dostatecne dlouho, je to bozi.

Graficky Vam z toho brada na zem nespadne, predevsim detaily prostredi jsou zastaralejsi, ale hratelnostne mi to tu hubu urvalo.

Nejruznejsi vybuchy a dalsi "spectacle" efekty ovsem nevypadaji vubec zle. Ta stylizace vic do brutalismu tomu sedne jak prdel na hrnec.

Hlavne se to ale skvele hejbe, krasne plynule, aspon pro zatim.

To je ode me nyni vse, musim jit vydelavat kredity na dalsi misi.

Vsem preji prijemnou zabavu a uspesny lov, stoji to za to."

Kainé
Kainé #A2

link

HDR jako vždy u FS na vysoké úrovni.

Kainé
Kainé #A2
👍1

@ΛNĐ3RLΛ: tak ono to vypadá, že ta hra byla ve vývoji dost podobně jako DLC k Elden Ring. Já osobně bych raději počkal dva roky navíc, aby to mělo standardy jejich tvorby.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@jirisvec: Ano, lore tam je, ale naprosto průměrné kvality. Navíc, pokud jsi nehrál předešlé hry, budeš se v něm ztrácet, protože se vývojáři to universum ani nesnaží představit novým hráčům. Proto jsem taky napsal, že jde hlavně o čistý fanservice. K postavám si nemáš důvod vytvořit nějaký vztah, jelikož se o nich nic nedozvíš během těch pár vět, co s tebou pronesou a vzhledem k tomu, že to není Souls-like, nedozvíš se o nich ani nic z úryvků okolního světa (zbraně například).

Každá hra má nějaký ten příběh a lore dnes, jenže ne každý takový příběh stojí za větší pozornost.

jirisvec

@A2: mě se na Armored core líbí hlavně to, že to není zas další open world. Těch jsem přesycený. Navíc se mi líbí ten temný svět. Podle recenze na Vortexu tam ten lore i přÍběh jsou tak jsem zvědav. Na AC se mi vždycky líbila ta úprava robota, zkoušení co funguje a co ne a k tomu ta zběsilá akce. Prostředí nevypadá nijak detailně, ale pokud to jede plynule tak budiž. Těším se až se k tomu někdy v říjnu/listopadu dostanu. Nakonec přednost dostane BG3 (i když ten digitál skousávám velmi těžce).

Kainé
Kainé #A2
👍1

@mnaca: řekl bych, že od dvojky Dark Souls II je vše klasický mainstream, před tím to mohlo být něco jako hardcore mainstream. Sekiro Souls není a Armored Core taky ne. Jinak Soulslike je za mě kombinace akčního RPG a metroidvanie, o obtížnosti to nikdy nebylo.

Co mi pořád chybělo u této hry v rámci kampaně, mi Barack potvrdil v recenzi. Ta hra nemá tu nadstavbu, která dělá FS hry tak výjimečné. World-building, level-design, lore, art. Jde vidět, že mistr M u hry nebyl a dělá na něčem jiném.

Jinak to bude nejhůře hodnocená velká “fromovka” od roku 2012, kdy vyšel ACV.

Tak snad někdy dostaneme sci-fi od FS se vším všudy.

Hru Armored Core VI: Fires of Rubicon

Najdete také na  www.zbozi.cz

Zbozi.cz

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články