Vanquish

preview  5
Martin Šmíd, 9. 7. 2010 11:34
Když se řekne Resident Evil, Dino Crisis nebo Killer 7, každý si představí prvotřídní tituly, které se nesmazatelně zapsaly do historie videoher. Pod všemi je podepsaný herní designér Shinji Mikami. Ten se v roce 2007 rozhodl opustit společnost Capcom, pro kterou dělal dříve hry a přešel ke svým přátelům do Platinum Games (Bayonetta nebo MadWorld). Když se spojí talent Mikamiho s tím, který je ve studiu Platinum Games, vzejde z něj netrpělivě očekávaný projekt, kterým je nyní Vanquish. Pojďme se podívat, co je to vlastně za hru a co od ní můžeme čekat.

Když se podíváme na seznam her, na kterých Shinji Mikami pracoval, asi bychom vsadili spíše na nějakou tu hororovou akci nebo rychlou řežbu. Ani jedno v tomto případě není úplně přesné, protože Vanquish je prachsprostá střílečka. Nečekejte tak nic jiného, než střelbu, střelbu a zase střelbu, okořeněnou nějakým tím příběhovým pozadím, které, jak je u stříleček zvykem, hraje až druhou kolej. I když, Vanquish rozhodně nezajímavý příběh nemá. Zavede hráče do blízké budoucnosti, kde spolu soupeří Rusko a USA o naleziště energie. USA v těchto dobách staví vesmírné stanice, které mají získávat energii ze slunce. Tak se také stane, což se soupeřící straně ani trochu nelíbí. Rusko tak energii ze slunce zachytí a zničí pomocí tlakové vlny San Francisco, čímž je celé USA paralyzováno. Rusové se po dalších útocích chystají zasadit poslední úder. Rozhodnou se zaútočit na New York, kam posílají hordy inteligentních robotů, kteří mají jediný cíl. Zničit USA jednou pro vždy. Příběh nezní rozhodně nikterak originálně, ale Shinji Mikami už mnohokrát dokázal, že kromě herního designéra mu jde dobře i režie, takže by z Vanquish mohl udělat i trošinku více, než jen tupou řežbu. No, uvidíme.

V samotné hře se hráči ujmou inženýra, který se jmenuje Sam. Ten už nějakou tu dobu pracuje na supertajném projektu, kterým je oblek, který vojákovi na bojišti propůjčí řadu speciálních schopností, jako je rychlejší běh, výdrž a další libůstky, které zatím vývojáři neprozrazují. Když vypukne válka, tak Sam si vlastní oblek nasadí, aby odrazil útoky Rusů. Už při pohledu na oblek je jasné, že ve skutečnosti by žádný voják takto těžký oblek mít nemohl. To vám ovšem může být jedno. Řešil snad někdo oblek Master Chiefa v sérii Halo, který by v současnosti rovněž žádný voják neunesl? Neřešil, tak proč ho řešit nyní. Nám tak musí stačit, že onen speciální oblek je jako dělaný pro boje s nepřátelskou umělou inteligencí, která vám podle slov Mikami nedá ani na chvilku oddechnout. V boji tak budete rychlejší, díky čemuž je poté rychlejší i samotná akce, o což šlo vývojářům v prvé řadě.

Samotný oblek vám nepřidává rychlost jen při běhu, ale Sam má na něm připevněn j jakýsi jet pack, který ho vynese o něco výše do vzduchu, aby měl Sam přehled. Jet pack také ještě více zrychlí jeho pohyb na samotném bojišti, na který nepřátelé ve většině případů nebudou stačit. Ačkoliv jsou nepřátelé jen kovová monstra, pořád jsou vynálezy Ameriky o něco pokročilejší, než ty ruské. Další schopností obleku, který Sam po celou hru nesundá, je možnost zapnutí jakéhosi režimu bullet-time. Ten jak jistě už tušíte, slouží ke zpomalení času. Díky němu tak budete moci likvidovat nepřátele celkem v poklidu a s větší přesností. Bullet-time ovšem slouží i k samotným efektivním zakončovačkám, kterých má být ve hře celá řada, a neměly by se moc opakovat. Jak přesně ovšem budou vypadat, to vývojáři mlčí.

Každopádně tyto dvě schopnosti mají být jediné, které oblek umí. Je možné, že vývojáři přidají do hry ještě další, ale to je v tuto dobu otázka. Každopádně, další vymožeností, kterou Sam bude mít, je speciální zbraň, která se mění podle toho, co zrovna potřebujete. Představte si, že se před vámi ve vzdálenosti několika metrů objeví protivníci. Vaše zbraň se tak automaticky změní na sniperku, díky které je budete moci s poklidem zlikvidovat. V nejrůznějších přestřelkách se zase vaše zbraň změní v klasický samopal a pokud se dostanete opravdu blízko, tak z ní bude brokovnice, která jediným zásahem nepřítele eliminuje. Vývojáři tak nechtějí, aby hráč neustále měnil zbraně a zdržovalo ho to od samotného hraní. Nyní se tak vše děje automaticky.

Jak jste možná pochopili z předchozích řádek, Vanquish je opravdu jen přímočarou střílečkou, která nenabízí nic víc, než jen akci. Vývojáři říkají, že ve hře rozhodně nezabloudíte a jde jen o to, dostat se z bodu A do bodu B. To by ve spoustě jiných stříleček bylo možná na škodu, ale Vanquish se snaží hráče získat onou čistokrevnou akční hratelností. Díky ní tak budete moci Vanquish hrát kdykoliv. Třeba když přijdete po perném dni z práce a budete chtít vypnout mozek a jen tak si zastřílet. K tomu má dopomoci i velmi přesné ovládání, díky kterému by ovládání samotného obleku a zbraně nemělo činit žádný problém. Protože je nepřátel ve hře opravdu hodně, cestou by se k vám měla přidat i umělá inteligence, takže v boji rozhodně nebudete sami. Vývojáři slibují vyspělé chování vašich kolegů, stejně tak vašich nepřátel, což se poslouchá určitě dobře.

Vanquish je návratem ke klasickým střílečkám ze staré školy, obohaceným o spoustu moderních prvků. Jak tato kombinace bude fungovat, to je zatím ve hvězdách. Každopádně Shinji Mikami a vývojáři ze studia Platinum Games mají tolik zkušeností, že si nedovedeme představit nic jiného, než jen maximální nářez. Jak na tom Vanquish opravdu bude, to se dozvíme už v říjnu, kdy vyjde na Xbox 360 a Playstation 3. Do té doby si musíme vystačit s informacemi, které jsme vám právě poskytli v našem preview.

Vanquish

ps3x360
Sega, Platinum Games
Datum vydání hry:
22. 10. 2010
Žánr:
Střílečka
KARTA HRY
9/10

Komentáře