Neil Druckmann reaguje na spekulaci o jedné postavě v The Last of Us Part II - Spoilery


Někteří začali na twitteru útočit na Neila Druckmanna i ohledně toho, že vypadá trochu jako jiná postava ve hře, a to Owen. Zahrnout do hry se pak podle haterů měl jen proto, aby mohl natočit sexuální scénu s herečkou Laura Bailey, která ztvárnila postavu Abby. Ta se ale proti tomuto tvrzení tvrdě ohradila a napsala, že s Neilem Druckmannem vůbec nenatáčela a scény měla jen s dalšími talentovanými herci. Je vidět, že někteří mají v posledních dnech spadeno nejen na Druckmanna, ale i herce, kteří za scénář, případně to, jakým směrem se hra ubírá, nemohou.


Neil Druckmann na twitteru poděkoval za vášnivé komentáře všem hráčům, kteří skrze ně dělají hře obrovskou reklamu. I díky ní se The Last of Us Part II stal v UK nejrychleji prodávanou first-party hrou v historii PlayStationu. Překonal i Uncharted 4 o 1%. Tady je ale nutné zmínit, že ve statistice jsou započítány jen krabicové verze The Last of Us Part II, takže rozdíl bude daleko větší po započítání digitálních prodejů.

Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (193)
Po včerejším dohrání (31h těžká) furt přemýšlím jak hru ohodnotit. Po herní a audiovizualní stránce naprostá špička tady není moc o čem (10/10)Ale příběh...chápu co tím chtěli vývojáři předat, ale na mě to moc nezapůsobilo. Některé pasáže byly dost natahované i ke konci za Ellie. Hlavně prvních pár hodin za Abby jsem zažíval těžkou nudu, pak to ovšem nabralo super tempo, které vedlo až do finále. Oproti předchozímu dílu slabší charaktery za mě nejlepší byl Tommy (který tam byl opravdu jen chvíli) a Jessie a možná i trošku ta Abby jinak opravdu nic moc.. Celkový příběh hodnotím jen 8/10. Kde první dil stavěl na příběhu na postavách, tak tady se to moc nepovedlo můj názor. Celkově asi 8,5-9/10
@PavelBHunter: Tak Souls hry u mě zažily cestu od středověku až po symfonický metal :D... Jen u bossfightů je naprostou povinností OST originální, především v Old Hunters <3, skoro není týdne kdy bych si pro inspiraci nepustil téma LawrenceEDIT: Tajně doufám, že při mé práci v symfoňáku někdy podstrčím tato díla řediteli, ať se stále nehraje Novosvětská :D
@geclik: Sorry za palec dolů, překlikl jsem se na telefonu..
DomronyCZ: Hudba je moje droga, pokaždé když dohraju hru, nebo se dodívám na film, který se mi líbí, tak hned si i poslechnu OST, třeba se jdu prostě jenom projít a přemýšlím o tom TLOU s Beethovenem a černobíle pozadí, tak to hodně experimentuješ, já to tak dělám hlavně u Souls her
@PavelBHunter: Hudba vždy udělá své :), nedávno jsem si projížděl TLoU jedničku s černobílým filtrem a klasikou od Beethovena na pozadí.. Člověk by hned řekl že na tom pracoval úplně někdo jiný než ND, doporučuji vyzkoušet :D
Ten OST je dokonalý! Dneska jsem poslechl kompletně celý a přišlo mi, jako bych tu hru dohrál podruhé
Tak musím říct, že se ta druhá půlka rozjela nádherně I like it!!!!
A pockejte az zverejni prodeje ... Podivame se jak to podle hateru lidi nesnasi ...
Mcbeca666: Spíš je vidět, že je to tam naroubovaný jen pro propagaci téhle menšiny. Když už byli u tý menšiny, tak je zas od nich hezký, že mysleli i na postižený lidi, takže je tam hafo nastavení, ze kterýho jsem si vybral i já, zdravej člověk. Super je třeba to automatický sbírání surovin a nábojů.
Rákos myslis tech cca 10 minut scen z 28 hodinove hry ? nemyslim si ze to nejak kazi temny pribeh :D :D
@paulek995: tak může se stát, ze se ti ta druhá půlka nebude proste líbit to se muže stát. Dej vědět
Ta hra je opravdu geniální . Každou chvilku od někoho slyším, co že to vyšlo za tu hru na ten plejstejšn . Znají to dokonce i lidi co nemají o hraní ani páru. Myslím si, že se povedlo to co chtěli,takle psychologickou hru jsem ještě nehrál. Za mě jasná 10 a hra roku... O tomto druhém díle se bude mluvit ještě hodně dlouho👍
@Jiří Švec777: Možná jsem se unáhlil to byly bezprostředně moje pocity začátkem druhé půlky
@Tomkalhotka: Přesně akorát v té době ještě nebyl tak rozmohlý internet tak děcka neměli kde brečet.
@Leon: máš krátkou pamět, kdyby v dnešní době vyšel metal gear solid 2 ( muj nejoblibenejší díl) tak Kojimu ukřižují
@paulek995: recenzenti hodnotili kompletní hru. Neznáme na to, ze když o ni nemohli mluvit, ze nebyla hodnocena celá hra.Za mě Je to právě druhá polovina hry, Ve které se objeví ty nejlepší momenty z celé hry.
Lesbicky sceny, lesbicky sceny... tvl. Ellie je typickej chlap a Dina je zenska.
Konečně dohráno, konec byl uspokojivý, bez patosu, spíše taková jemná tečka s otazníkem, tam už jsem Neila a jeho nezaměnitelný rukopis skutečně poznával. Také vám přišlo, že závěrečná fáze hry měla výrazně lepší a detailnější prostředí a motion capture? Skoro to na mně působí, jako kdyby tuto část dělali skoro až pro next gen. Pravděpodobně si už připravují půdu pro TLOU III. Prostor pro pokračování tu je velký, už jen tím, že mají dvě silné ženské hrdinky s neukončeným příběhem. To by byl hřích toho nevyužít.
Jedno musím FFVII uznat s vděkem, to, že to byla první hra, kde jsem s padouchem fakticky soucítil a nebyl jsem schopný nakonec říct, kdo je lepší, Sephirot, Cloud? Nevím jak ostatní, ale já si zamiloval oba, protože mi hra umožnila nahlédnout do podstaty obou postav dostatečně hluboko a komplexně. To bylo rozhodně poprvé. Něco podobného jako Anakin Skywalker alias Darth Vader vs Luke Skywalker. Brylantní náhled do obou světů.
Ja drzel smutek i druhy den ...jako prvni jsem tu psal ze ve hre od ted zabiju vsechny jako dobitek ...
Jenze ND me vzal za ruku a rekl nebut smutny pojd mi ti ukazem co bude dal ...
A dnes ? Uz jsem jinde Abby je bozi Jenze Ellie je legendarka aj s Joelem takze maji na hony prednost nic mene mit rad jako ze zaporaka zato ND moc dekuju ...
Tak jsem to akorát teďka dohrál. Hrál jsem to od pátku až do teď. Je to opravdu dlouhatánská hra, snažil jsem se prozkoumávat všechno, ale i tak jsem hromadu sběratelských předmětů minul. Čeká mě nová hra+.
Co se týče příběhu, nemůžu si pomoc, ale ty lesbický scény ten temný příběh prostě trochu kazí. Kdyby to tam nedali, budilo by to lepší dojem, jinak k tomu nemám výhrady a konec se mi líbil, byl pěkně napínavý a vygradovaný.
@Kostej-cz: My jsme doma dohraly za Abby v nemocnici a proste masakr, za me zatim nejvic hra co jsem kdy hral ikdyz stara byla trochu v pici, ze joel dopadl jak dopadl ale jinak si tu hru fakt uzivame
@paulek995: no Leon už svůj názor popravil, protože hrál dál.
Ja uz mam 33h a konec furt nikde ...Za Abby je to tez perfektni ...Ted jsem zazil tu scenu v lese a pak to jede jak urvane dal ... A ty jeji zbrane no parada , lovecka pistole
Hra generace bez debat !
Okamzite rozjedu new game + na nejtesi , tohle jednou nestaci ...
PS: Leon no to uz je jina rec ... :)))) Kachlo v tom ma tez jasno ...hosi je to k nevire ale vrazetkyne je postava jak lusk a ne jen ona od Vlku ...
Hru samozřejmě dohraji, ale našel jsem se uplně ve všem co napsal Leon.. Myslim si, že kvalitu opravdu hnal Bruce Straley.A to jsem taky velkej fanda ND Ta druhá půlka mi zatím přijde meh hlavně ty postavy atd.. Snad se to zlepší
Největší změna, podstatná, kterou vidím, spočívá právě v přístupu k postavám ve hře. Tvoření scénáře se očividně neodráželo od očekávání, která jsou pro hráče dnes naprosto samozřejmá, co se týče postav, jejich vykreslení a jejich osudů. Ale pozornost směřovala na hráče jako lidskou bytost, jeho pocity, emoce a i očekávání. S tímhle se pracovalo jako s výchozím bodem, kterému se právě scénář šil na míru, aby zapůsobil psychologicky účinně v souladu se specifickým záměrem. Hráč je "nucen" nahlédnout z pozice vlastní role do obou světů "dobrý, zlý" a je mu umožněno chápat skutečnost, že empatie vychází z praktického prožití reality toho, kdo jí prožívá. Porozumění důležité otázce "proč". A vždy za lidským konáním proč existuje. Právě tohle osobně vidím jako ono revoluční. Které dílo, virtuální, zábavného charakteru, dovede takto účinně, a hle skutečně účinně pracovat s bytostným jádrem člověka, jeho psychologií a donutí jej skutečně se zamyslet nad realitou nás lidí obecně? Jako technicky, umělecky, to je fakt dílo, to taky samozřejmě! Ale to, o čem tu mluvím, je přesně to, co má přesah. Opravdovej přesah. Když dílo působí takto "empaticky" na člověka, má to sakra hodnotu! Nadčasovou. Přesah her v devadesátých letech spočíval v naprosto něčem jiném. Svět, postavy a příběh tak nějak zábavnou formou dětska poučoval o dobru, zlu, o věčném boji mezi tím, o hrdinech, jejichž hodnoty spočívali v odvaze, pokoře, lásce...a padouši chtěli ovládnout svět, mít kontrolu nad všemi, mít převahu...To známe z pohádek a jiných symbolických příběhů, které se tu na zemi objevují tisíce let, v mnoha formách s tímtéž poselstvím. Bohužel právě JRPGčka tato témata používala jako základ svých světů a toho, jak fungují, ale způsobem, z něhož se úplně vytratila podstata sdělení, že dobro a zlo vlastně neexistují sami o sobě, jsou to jen různé postoje individualit, které na sebe narážejí bez špetky vzájemného porozumění. Proto ti tzv. hrdinové se ve výsledku neliší od těch, kterými se cítí být ohroženi. Proto jejich cesta vede přes mrtvoly, doslova. Stejně jako u těch tyranů. Opačné cíle, a však oba prakticky činí totéž, jeden proti druhému. Žádná sebereflexe, vnitřní transformace, která bytost zásadně mění vším, co si prožívá. Nic takového. Prostě jen účelově použitého, hezkého cosi, aby hráč měl důvod bojovat. Žádná hloubka, žádný přesah. Pouze povrch a ještě zkresleně. Proto tvrdím, že ty hry jsou nevyspělé. Člověk ty hry dohraje, má pocit bůh ví jakého přesahu, ale dohraje těch her víc, něco si mezi tím zažije a pochopí, že tam vlastně žádný přesah není. Že se ony hodnoty vůbec neřeší. Jen se tam o nich hezky mluví, ale nikdo tam tak nežije. Hratelnost naprosto celé sdělení popře už sama o sobě. Co tam děláte že? Tady stojí týpek, pokecáme, jdu, bojuju, jdu, bojuju, jdu, bojuju... vždy zvítezím, přesněji řečeno, zabiju každýho, kdo mi stojí v cestě. A mohl bych to rozvést a pokračovat, zbytečně. V TLOUII se toto řeší a hráč je s tím záměrně konfrontován způsobem, jakým to do nedávná hry nedělali. Nechci tím říct, že je to tím pádem to nejlepší, co tu svět videoher do současnosti nabízí, ale jednoduše to, že je to v něčem podstatném něco úplně nového. Jen to není očima vidět. Lze si to prožít. A proto je zde více než jinde nutné, pro správný účinek, prožít to v plném kontextu. Chápu, že to třeba Leonovi mohlo přijít jako režisérský "mišmaš". Ale tohle fakticky, podle mě je velmi, velmi obtížné na poprvé strávit a porozumět. Ale co, třeba se pletu. I to je vždy možné.
Lidi tam fakt hledaj hovna 😂vždyť mu vůbec podobnej není 😂😂
@paulek995: Hrej, dohrej, zkus pochopit a pak můžeš být nasraný dál, nebo to vstřebat a zjistit, jak to do sebe geniálně zapadá. Která jiná hra tohle udělala? Dala pocit křivdy a beznaděje oběma postavám a nepřinesla zadostiučinění ani jedné. A dokázala tolik lidí donutit přemýšlet? A taky tolik lidí psát hovna a hledat hovadiny na yt, které bez konextu vypadají oprávněně?
Cesta do špitálu a jeho sklepení jsou protichůdné, ale byly to jedny z nejlepších částí mého herního života. Smekám před hrou jako celkem. Já snad nakonec i tu TLOU 3 chtít budu.
@Kachlo: Pravda.. Druhá půlka je lepší jak první a to nejen díky lokacím.
@paulek995: Druhou půlku jsem hrál několikrát. Je to nejlepší část hry :)