Kojima: Testovací recenze na Death Standing 2: On the Beach jsou pozitivní, přál bych si více kontroverze

„Naslouchám kritice, pokud je třeba vylepšit ovládání nebo pokud je nějaký problém s kamerou. Ale témata ani příběh na základě zpětné vazby neměním. Samozřejmě chci, aby lidé moji hru hráli, takže jim musím do jisté míry naslouchat. Ale také nemám zájem vytvořit něco, co se bude líbit všem,“ řekl s tím, že by si přál, aby jeho hry byly i vždy trochu kontroverzní. „Ve skutečnosti jsem pro původní Death Stranding udělal spoustu testů. Zjistil jsem, že čtyři z deseti lidí by hru milovali, ale šest řeklo, že je to hrozná hra. Podle mě je to dobrá rovnováha. Ale u testů Death Standing 2: On the Beach se zdá, že jsou všichni pozitivní. Sony je tímto samozřejmě spokojena, ale já bych si přál, aby to bylo trochu kontroverznější. Nemám zájem oslovit masový trh a prodávat miliony kopií, o to se nesnažím. Samozřejmě ale také nemohu udělat propadák. Musím se postarat o své studio, své zaměstnance a splacení rozpočtu,“ dodal.

Hideo Kojima dnes také oznámil, že během vydání hry Death Stranding 2: On the Beach uspořádá speciální Tour na její podporu, v rámci něhož se zastaví ve dvanácti městech po celém světě. Bohužel do Prahy se Kojima nepodívá.

Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (11)
Je to skvělá myšlenka, osobnost.. Narozdíl od Rockstaru, který se chce zalíbit všude a každému pubertálnímu děcku leze do ánusu s GTA
( mainstream )..
Aneb každý tvůrce chce-li být autentický, originální, musí být v podstatě sobecký a dělat to, co on sám nejvíc chce. Zavděčit se všem, nebo se o to snažit je přesný opak. Proto Kojima je někde mezi mainstreamem a artem, v podstatě se snaží o to ideální, z obojího vzít to podstatné, to funkční, obojí propojit. Death Stranding je dosud a zatím jeho největším úspěchem v tom, o co se snaží. Proto chápu, že pro něj je většinové přijetí takovým varujícím vykřičníkem. U druhého dílu se zatím potvrzuje, že identita hry zůstává nezměněna a naopak se vše vylepšilo. Takže zůstat věrný své vizi a zároveň hru udělat přístupnější zdá se splnil.
Jsem mu vděčný, že neustupuje ze svého apelu na kvalitu jak obsahu, tak formy a zároveň umí naslouchat a dělat věci příjemnější/přístupnější bez ztráty vlastní identity.
Za už tak krátkou dobu to vychází! 🙏😎
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: šlo přeskočit The Enda :)
Hele nevím co ti na to mám říct, je to chujovina ale proč by Sony chtěla aby šlo přeskočit bosse? Když už tak zakomponovat nějaký systém nesmrtelnosti aby to dohráli i bezruký. Zrovna Kojimovi na rozdíl od vlastních no name lidí moc poroučet nemůže řekl bych a on sám do jedničky dal velmi lehkou obtížnost dle jeho slov pro "filmové fanoušky".
@czDante92: ale preskakovat bosse fakt neslo. Navic v Death Stranding 1 to nejde a ve dvojce ano?
@Ashitaka: já jsem fanoušek a zastánce unifikované obtížnosti jako mají např. Souls hry, popř. obtížnost normální a pak nějaká hardcore co změní úplně hru, jako třeba Survivor v TLoU a nějaký easy módy bych klidně zakázal, ale kontroverznější/originálnější zážitek pro menší publikum není jen o obtížnosti, vždyť v DS skoro nejde zemřít.
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: už MGS3 mělo Very Easy obtížnost kterou šlo dohrát v prstem v nose, MGS V zas hráči nabídlo Chicken Hat, co zas 3x zrušilo alarm pokud si byl odhalen nebo tak něo pokud dobře pamatuju, Kojima nikdy nebyl úchyl přes obtížnost jako třeba Miyazaki 😀
Tak u prvniho dilu slo ciste o hratelnost, proste simulator postaka rada hracu i recenzentu neunesla. Pribehove tam nic kontroverzniho nebylo, rozhodne nic takoveho, co by melo nejak rozdelovat. Zazitek to byl urcite nevsedni, ale vetsi rozmanitost by te hratelnosti pomohla. Me osobne bavila i ta hratelnost, ale plne rozumim kazdemu, kdo to opustil uz pred pulkou. Uvidime jaka bude ta dvojka, ja se kazdopadne moc tesim.
@Ashitaka: ja bych se nedivil, kdyby si tohle vybrecela Sony, protoze takove picoviny s co nejvetsim zjednodusovanim vseho cpe do svych her dlouhodobe posledni roky.
Tak jsem zvědav na EDGE, jestli tentokrát bude recenze. První díl recenzent nedohrál, jelikož ho hra nebavila, tak ani nebyla recenze :D.
@Ashitaka: Ta ultra lehká obtížnost bude pro hráče, kteří hry vůbec nehrají nebo jen o ně zavadí. Nesmíme zapomenout, že Kojima má spoustu kamarádu z filmové branže a i z hudební. Pro ně taky může být tahle obtížnost, a třeba má Kojima někoho kdo by si jeho hru zahrál, ale neovládá to moc dobře, tak to udělal takhle. Mě by to tak dávalo smysl.
Kojimo, chlapče musíš chodit na konzolistu, taky je kontroverze až do nebes. Já ti to říkal, měl jsi dát do Death Strandingu hlavní hrdinku holku a k tomu plesatou 😃
"Sony je tímto samozřejmě spokojena, ale já bych si přál, aby to bylo trochu kontroverznější. Nemám zájem oslovit masový trh a prodávat miliony kopií, o to se nesnažím. Samozřejmě ale také nemohu udělat propadák. Musím se postarat o své studio, své zaměstnance a splacení rozpočtu,“ dodal."
Tohle je přesně, proč mám Kojimu rád, a proč vůbec mám rád tohle médium. Měli by se tvořit odlišné zážitky, nikoliv všechno pro mainstream. DST považuji jako jedno z nejoriginálnějších děl i když samozřejmě vykrádá Evangelion tak nemůžu zapřít, že to je prostě svým způsobem originální. Od toho videohry/filmy a všechno ostatní jsou, nekonečná fantazie tvůrců a posouvání zážitku. Pokud se to bude dělat jen pro masy a furt se opakovat, tak to vymře, bude to nudné. Naštěstí, díky Kojimovi a podobným, jsou ještě výjimky kteří nejedou pouze mainstream. Kdyby nebyl Fumito Ueda tak by nebyl ICO a spoustu takových her, které možná masa neoslní ale jednotlivci srdíčko zahřeje svým podáním. Vlastně jsme přišli o Japan Studio kvůli tomu, protože SONY chce mainstreamový typ her, které Kojima tvořit nechce, což je zajímavé. Škoda Gravity Rush 3 a spoustu dalších her.
Takže to chce kontroverzi, nezavděčovat se "modern audiences" co by je mohlo něco nějak urazit a nepřizpůsobovat se jim, neměnit svojí vizi, kvůli pár ubrečencům.