Konzolista.cz

Kojima dostal v roce 1999 nabídku na hru podle Matrixu, Konami ji hned smetlo ze stolu

novinkaúterý 28. října 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Kojima dostal v roce 1999 nabídku na hru podle Matrixu, Konami ji hned smetlo ze stolu
Když se v roce 1999 dostal do kin film Matrix, stal se z něj záhy obrovský hit a celosvětový fenomén. Ihned po premiéře se začalo mluvit o videoherním zpracování, přičemž magazín NextGen tehdy odhalil, že probíhají diskuze s Konami a už tehdy slavným herním vývojářem Hideo Kojimou. Wachowští (dnes sestry Wachowské) měli mít zájem, aby se Kojima na hře podílel se svým týmem, ale nakonec rozhovory nikam nevedly. I kvůli tomu následně získala licenci společnost Shiny Entertainment, která vytvořila dvě hry - Enter the Matrix (2003) a The Path of Neo (2005).

Nyní bývalý viceprezident Konami pro licence Christopher Bergstresser se k Matrixu vrátil a objasnil, že nápad na vytvoření hry Matrix od Kojimy byl hned na začátku smeten ze stolu, protože vedení Konami se chtělo zaměřovat na sérii Metal Gear Solid.„Wachowští byli velkými fanoušky Kojimy. Kazumi Kitaue, Kojima, Aki Saito (který stále pracuje s Kojimou) a já jsme byli v centrále Konami, když nám zavolali Wachowští, že by se chtěli setkat s Kojimou. Oba následně přišli a řekli, že by chtěli, aby Kojima vytvořil hru Matrix. Aki přeložil jejich otázku do japonštiny a Kazumi Kitaue hned na to řekl jasné NE. A tak jsme si užili japonskou premiéru Matrixu a následnou a afterparty,“ vzpomíná dnes Christopher Bergstresser.

YouTube video: YouTube video player

Kojima už v roce 1999, když dostal nabídku na hru Matrix, připravoval Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty pro PlayStation 2, o níž následně několikrát prohlásil, že má s Matrixem některé společné prvky. Jako třeba postavy běhající po zdech.  Jak by hra Matrix od Kojimy vypadala, se nikdy nedozvíme. Jeden z dalších bývalých zaměstnanců Konami zmínil, že Kojima měl o Matrix velký zájem. Když byl ale zamítnut ze strany vedení Konami, mělo panovat v týmu obrovské zklamání. 

Zdroj: timeextension
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (12)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
dawe999
😁1

@stillalive: No a nejvíc nenáviděný čtvrtý Matrix Resurrection naopak mistrovsky přesáhl celou původní trilogii... na tohle se nedá snad ani slušně reagovat🤣🤣.

stillalive

No řekl bych s určitostí, že ve druhém a třetím pokračování filmu The Matrix naopak rozebrali do hloubky to, co první film defakto pouze naznačil v hrubých obrysech. Akce byla atraktivní bonus, který však chytře provázali s vyprávěním, takže většina akčních scén posouvá postavy v ději. No a nejvíc nenáviděný čtvrtý Matrix Resurrection naopak mistrovsky přesáhl celou původní trilogii, jen ta akce už neměla šťávu. Jednička je pravděpodobně nejoblíbenější, protože je na přemýšlení nejjednodušší ze všech čtyř a má polovinu filmu přímočarý děj, který už nic nevysvětluje. Veškeré pozadí, podstata Matrixu, je velmi podrobně prozkoumána až po prvním díle a bez té dosud nadčasové akce, by všechna ta filozofie nikoho nezajímala.

TonySoprano: Jediný kdo, tak ty jsi právě urazil samotné tvůrce a v podstatě kontextu jsi zesměšnil jejich osobní preference.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍3

Jediný dobrý Matrix, je ten první Matrix, pak to kvalitativně a narativně šlo hodně dolů a udělali z toho více akční filmy bez děje, jak myšlenkově zajímavé snímky. Pokud by tedy Kojima dělal hru a netočila se kolem prvního filmu, byla by to ztráta času jak pro něj, tak fanoušky, vzhledem k tomu, že Kojima je především vypravěč. Dobře, že to Konami tehdy zamítlo.

Enter the Matrix byla vynikající a nadčasová hra z mechanického hlediska, takže bych řekl, že jsou nakonec všichni spokojení.

clicker
👍1

Enter the Matrix i Path of Neo jsem svého času neskutečně žral. S velkou chutí bych si dal remastery nebo nejlépe remaky obou her. Proto si myslim, že s tim Kojimou to mělo takhle dopadnout. A pokud by někdo připravoval novou moderní hru ze světa Matrixu, tak hlavně, ať k tomu nepíšou scénář Wachowští, protože ti maj teď roz*ebaný hlavy ženskýma hormonama.

TonySoprano

@RedBird: Soundtrack, režim hackování a hlavně soubojak byl naprostý vrchol a nádherná ukázka bojového umění, a Path of Neo mi naopak přišel až moc nascriptovaný a už to nepůsobilo autenticky, jsem to ani nedohrál. Za to Enter the Matrix mám nespočetněkrát dohraný, a nedávno jsem to zakončil platinou v rámci RetroAchievements, a i po těch letech je to výborná hra. Souboj s Trinity a ten soundtrack u toho, nádherná vzpomínka na dětství.

RedBird
👍1
❤️1

Enter the matrix bylo výborný. Hlavně destrukce zdí a dlaždiček ve zpomaleném čase bylo super na tu dobu

czDante92
czDante92 #PSMR
😁4
👍1

Dejte tu fotku z Resurrections pryč, dělá se mi z ní mdlo 🤢🤢🤢

TonySoprano
👍1

@Viribusunitis89: Ano to je dnešní realita, bohužel.

Viribusunitis89

@TonySoprano: to jako vážně? 😳 (Ten obrázek)

TonySoprano
👍7
😁1

@stillalive: Teď by to byla urážka pro Kojimu, podívej se, jak dnes bratři Wachowsti vypadají. Ti můžou jít maximálně oslovit někoho do cirkusu, jestli pro ně není místo link . Bych je hnal svinskym krokem.

stillalive

A co za ním zajít ještě dneska? Třeba by to po Physint nějak stihl, teď už by žádný nekompetentní manažer nerozhodoval. Škoda, velká a věčná škoda stejně jako v případě Silent Hills.

TonySoprano
👍4

Enter the Matrix byl naprostý kult, a Path of Neo se mu nechyta ani po kotníky, jen tak na okraj :D

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články