Kojima napsal koncept pro Death Stranding 3, chtěl by, aby hru vytvořil někdo jiný
novinka•pondělí 25. srpna 2025•Martin Šmíd•

Zdroj: Sony Interactive Entertainment
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
fórum
Think before you sleep
Komentáře (20)
No já už bych tedy další díl nemusel. Očividně je velká inspirace v Ciri jako pokračovatelce, ale ještě jednou uslyším, že je dobrodruh v nesnázích a budu jezdit sem a tam jak debil- tak končím. Ds2 endgane byl nudný očistec, ačkoliv jsem si hlavní příběh užil tak ta hratelnost je nepřijatelná 🤷♀️
@Kainé: @stillalive: Tak po pár bezesných nocí doraženo. 254LLL 220h. Finále dobrý, dostal jsem po Kojimovsku to, co jsem očekával a věřil, že tam bude. Jeho klasika, že vše je jinak.
BB vysvětlen, to jsem spokojen.
Konec s kytarovým Higgsem, který byl po celou dobu DS2 v topu, na mě působil celkem nepatřičně, jako kdyby nevěděl, jak to s ním zakončit. Nebo jsem to nepochopil, ale v DS1 to na mě působilo lépe.
Taky mě trochu mrzí, že na každýho aplikuje Ka a Ha logiku podle jeho potřeby. Za mě vyměknul trochu a měl by být fatální.
Dle Kojimových slov, že si novýho Cliffa oblíbíme úplně stejně, nebo jak to říkal, se na mně tedy vůbec neprojevilo. Vana pouto měl, ale nepůsobil na mě tak odhodlaně jako Cliff. Navíc fighty byly jednodušší oproti Cliffovi a vlastně tuhle část nikam neposunul. 🤷
Mě osobně to někdy bavilo, ale obecně ten doručovací gameplay je prostě nudnej, ať si říká kdo chce co chce. Jet v auto módu po silnici a usínat, protože tady už člověk nemusí ani řídit při určitých podmínkách, je jalový. I tak ale přidám ten jeden bod, co jsem zmínil před dvěma měsíci a je 8/10 jako poctivé hodnocení. V porovnání, že Mafiie 4 dostala zde 8/10, tak by DS2 musel mít tak 15/10. Klidně si to tedy označujte jako masterpiece, protože odpadní hry zde dostávájí příliš vysoká hodnocení.
Už jsem také pochopil, proč hrát za Tomorrow ve trojce. No, myslel jsem, že jste to vymysleli. 🤣 A ono to bylo dost explicitní.
Docela by mě zajímalo, jak by se za ní hrálo, protože má boty a to pak nic neumí, takže by doručovala klasicky nudně jako Sam? 🤣
Osobně bych chtěl ve trojce vidět nějakýho mecha jako prostředek pro pohyb. OP auto s nelogickou změnou designu DS2 vs DS1 a tříkolka s mnohem horším stylovým designem DS2 vs DS1 jsou přeci už jen okoukané.
Dále bych chtěl vidět, co je vymyšleno s Higgsem, protože jsem si všiml, že má na levé ruce stejné znamínko jako Lou. A za celou dobu zde o tom nepadla zmínka. Takže návrat Higgse je v podstatě potvrzen.
ten přeprodavač hrnců a pánví už neví jak by se vyhnul práci 😃
Vyvoj je dnes hodne dlouhy, tech her uz Kojima asi nestihne mnoho, takze by bylo lepsi, kdyby delal uplne nove veci.
@Leon: Dobrá připomínka, to dává určité reálné naděje na to, že se toho nakonec opravdu sám chopí jak bude moct. Tak uvidíme, doufám že už to Ell někdo oznámil, že jí čeká další práce. 👌😎😄
@マルツェル: Ze své zkušenosti ti mohu za sebe říct, že každá hra se stává po určité době repetitivní, poněvadž naprostá většina her, jakkoliv rozsáhlých, používá set několika herních mechanismů, které jsou rozprostřené do celé hry. U každé hry čím více jí budeš hrát, tím repetitivnejší bude, z principu věci.
Upřímně tvou argumentaci nechápu, přijde mi nelogická. Už samotný fakt, že to hraješ 190h, vnímáš to jako repetitivní a přesto tvrdíš, že je to nuda a stejně to hraješ, nedává smysl. Pokud to rád studuješ, nezaujatě, tak k takovému výsledku také nemůžeš dospět. Snažím se pochopit, co tě k tomu všemu vlastně vede.
A ještě to jak jsi tu psal, že "dospělý musí být zodpovědný, takže musí dělat i co ho nebaví", jako argument, že například člověku když vjede kamión skrze zeď do obýváku, chtě nechtě musí přerušit co dělat chtěl a musí řešit situaci kamiónu ve svém obýváku jak trčí skrze zbořenou zeď dovnitř, ano je zodpovědné za takové situace začít jednat. Ale co se zábavy týče? Toho co si volíme sami? Je řekl bych naopak nezodpovědné vůči sobě se trýznit čímkoliv co nechci dělat, nebo tvořit, nebo konzumovat. Jsi svobodná, vnímající bytost, nemuč se, věř mi je to zbytečné a člověk je z toho jen nešťastný.
Edit: Ještě k tvé reakci na Tomorrow - může to být klidně ten svět DS s těmi pravidly DS ale můžeš hrát za jinou postavu a použít jí jako způsob, jak přinést nové herní mechaniky, které by v kontextu postavy Sama byli neproveditelné v rámci nastavených pravidel. Naopak Kojima s druhým dílem v podstatě dodal ještě další pravidla hry a představil unikátní schopnosti různých individuí, takže s tím co teď má, má obrovské možnosti co nového přinést do téhož světa. V DS se počítá s existencí různých úrovní a dimenzí reality, podobně jako ve světech posledních her Remedy. Čímž si Kojima vytvořil ideální hřiště pro svou kreativní svobodu do budoucna. Osobně jsem přesvědčený, že chce, aby třetí DS přišel s něčím zásadně novým a k tomu si záměrně to pískoviště připravil.
Mistr Kojima u toho bude jistě i na potřetí.
Své dítko si dozajista ohlídá 😊
Takto nudný gameplay a opakující se herní náplň svěřit jedině Ubisoftu. Přidají na mapu několik otazníčků a bude to fajn 🤣🤣.
DS 3 nakonec bude dělat Kojima. Opakuje se stejný scénář jako po MGS 4, kdy Kojima ještě před vydáním hry sezval kolegy a pracovníky Kojima Productions a oznámil jim, že s MGS končí, chce vyvíjet jiné hry a předložil jim koncept dalšího MGS dílu (za The Boss během 2ww), u něhož chtěl, aby ho dělal někdo jiný. Proti jeho odchodu od MGS tehdy protestovali všichni jeho kolegové. Po čase Kojima přehodnotil svůj postoj a šel dělat Peace Walker a chystat MGS V. Tohle bude podobné. Přinejhorším zůstane producentem a scénáristou, ale u DS 3 prostě bude.🙂
@stillalive: V mém podání je, co je stereotypní, to je nudné. Bohužel to DS2 má ve všech směrech, jak povinnejch tak nepovinnejch. Těch uzlů pro síť tam je prostě zbytečně mnoho. Hraji to proto, že se mi zamlouvá Kojimův styl. Je radost vidět jeho hry, jak se hýbou a fungujou. Technologicky je taky proti ostatním úplně jinde. Technických chyb naprosté minimum. A samozřejmě čekám na každou cutscénu z jeho kreativní mysli. A hold si to nechci speedrunout ale využít, co mi nabízí.
Za Tomorrow jedině spinoff jako Metal Gear Rising a bez doručování. 🤣 To, co jsem doposud s Tomorrow viděl, vlastně připomíná soubojový systém podobný Gravity Rush. Samozřejmě bez těch triků s dehtem, u kterých si nejsem reálně schopen představit gameplay.
Když si vzpomenu na jedno dřívější Kojimovo vyjádření, ze kterého vyplývá, že po vymyšlení Gate plate má vlastně neomezené možnosti pokračování, tak si nemyslím, že by nějak extra měnil koncept hry. A možná proto to sám dobrovolně opustil, aby udělal zase něco nového v těch naslibovaných projektech. Kdyby ho změna takových rozměrů napadla u DS3, možná by se na to vrhnul právě sám, ale nemyslím si.
Takže co za prostředí mohl dát do konceptu DS3? Evropu? Natolik rozmanitou, aby ji utopil v tom jednolitém prostředí? Afriku? Která je jednolitá sama o sobě a už měl MGSV z tohoto prostředí? Nebo východní Asii? Džungle, pouště, hory, to by mu zapadlo do schématu. A nebo rovnou celý svět už (což jsem myslel, že bude už ve dvojce podle jednoho traileru s ukázkami lokací)? Představte si vícero herních ploch velikosti Mexika z DS2, kdy se bude cestovat napříč planetou, dokud se to celý neposere po připojení. 🤣 Předpokládám, že napsal nějaký epický finále pro toho, kdo to bude dělat, a ne jen neukončený pokračování DS3. 🤣
@マルツェル: Za sebe jen mohu říct, že ve hře, která byla/je pro mě "nuda", jsem za celých 30 let hraní her nestrávil více než hodinu. Nechápu, jak můžeš v něčem strávit 190h a říct, že je to nuda. Takže tě baví se 190h nudit? Máš vysvětlení?
Jináč samozřejmě DS3 bych upřímně nejraději chtěl zas od Kojima a spol a pokud ne, tak alespoň ať to je jím vytvořený tým uvnitř Kojima Productions, s tím, že na to dohlédne jak bude moct. Stačí když požádá a lidi se mu tam pohrnou, takže o nějaké schopné talenty by nemusela být nouze. Uvidíme jak si to tam v KP uspořádají, každopádně těším se na každou další jejich hru.
Ale DS3 za Tomorrow je něco co prostě chci aby vzniklo. Vzhledem k jejím schopnostem, může se gameplay zásadně proměnit a s Kojimovo nápady? Sem s tím!
@Kainé: Dospělý člověk by měl být zodpovědný a dělat i to, co ho nebaví...
... jen jsem se vyjádřil ke článku, aby další díl nedělal po zkušenosti s druhým dílem. To snad mohu, ne? Ty jsi to zase roztahal na detaily, které jsem neměl v plánu sdělovat.
@Mr.nobody: Spočítej si průměrný čas od releasu. Vyjde ti jiná hodnota. 😉
@マルツェル: sleduji tě tady od prvního tvého příspěvků, kdy jsi hodnotil zcela vážně hru po první kapitole za 7/10 a vedl jsi rádoby hluboké diskuze a rozbory, jak špatné to místy je a takhle to pokračuje měsíc. Myslel jsem, že po poslední diskuzi, kdy už jsi sám uznal, že bys to měl už dohrát, bude klid. Absolutně chápu, že pro spousty lidí ta hra bude nesmysl, blbost a bůh ví co, ale stěžovat si měsíc na jednu hru a pořád jít hrát, já nevím. Aspoň to dohraj, pak tomu napal třeba 5/10 a Kojimu pošli do důchodu. Jasně, já si taky postěžuji během hraní, na to co mě na hře štve, i když jsem hru ještě nedohrál, od toho jsou diskuze, ale tohle začíná smrdět bizárkem.
Mně prostě připadá, že dospělý člověk nebude trávit 200 hodin ve hře, která je "nuda". Já měl jednou něco podobného, kdy mě vyčerpaly otazníky u Zaklínače 3, ale to jsem tam měl o polovinu méně a bylo to deset let zpátky a lidem jsem to tady taky pořád cpal, takže vím, o čem mluvím :D. Ale třeba fakt nevíš co s časem, co já vím...
Teď jsem to dotahnul a byť se mi jednička líbila víc, tak tohle jsem si taky brutálně užil, takže do mě perte třetí díl
Za 12 dní sem tam nechal 75 hodin. To se mi ještě nikdy nestalo u žádný hry...
@Kainé: Kap. 9. 190h 185 LLL. Proč furt tím stráveným časem určuješ zábavu? To nechápu.
Pokud to bereš takto, tak nejde nesouhlasit. Ale tím si člověk pouze snižuje laťku. 👍
Dvojku jsem ještě nedohral, dělám znovu platiny na všechny PlayStation 4 remastery.
@マルツェル: kolik hodin jsi tam strávil, když je to taková nuda?
Já bych rád viděl trojku s Tomorrow, za mě pořád o řád zábavnější než cokoliv, co letos vyšlo.
2. díl byl mým finále. Sám ví, že je to nuda. Utnout včas. 🙏
Stejně si myslím že Kojimu je v herním průmyslu tak trošku škoda. Ten by měl natáčet filmy.😏