Hry Clair Obscur: Expedition 33 se za první den prodalo 500 tisíc kopií - UPDATE: Prodán první milion kopií
novinka•sobota 26. dubna 2025•Martin Šmíd•

Zdroj: Kepler Interactive
UPDATE: Vývojáři dnes oznámili, že zájem o hru neklesá a během prvních tří dnů se prodal 1 milion kopií.

REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama












Komentáře (39)
Tahovka, meh.
@Blackstar_259: Tohle všechno vím, zvukový signál slyším jen občas, animace sleduji a většinou parry nějak vychytám, ale necítím, že bych věděl, co dělám, jako například v Sekiro, Niohu nebo Khazanovi. Učil jsem se parry na chromatic lancerovi v první oblasti a to byl teda solidní porod. Jsem to ale ochotný překousnout a hrát dál, hra je to skvělá a těším se, až budu moct pokračovat. Třeba to časem nějak vychytám. Ale díky za rady!
@PanPrincezna: Před každým útokem je vždy i charakteristický zvukový signál pro každého nepřítele, kterým se můžeš řídit, dost to pomáhá. I tak je ale okýnko pro parry hodně hodně krátké, dodge je trochu lehčí a víc ti odpustí. Občas pomůže sledovat končetiny nepřátel a hlavně se naučit jejich pohyby. V této hře mi dělá hodně dobře dát několik parry po sobě, když enemy jede combo a pak dát tučný counter dmg. 😀😀
Co se týče tunelu, tak sem z toho nadšený, už mám plné zuby toho jak skoro každá hra, o kterou mám zájem, je open world. A odboček a vedlejších cestiček k optional bossům a lootu je dost, takže i explore nějaký je.
Není nad to hrát na nejtěžší obtížnost a stěžovat si že je to moc těžký 😀
Osobně mi nevadí, že je to tunel, docela to i vítám. Pokud to budou táhnout zábavné souboje a zajímavý příběh, tak mi to vadit nebude. Navíc má hra opravdu nádhernou prezentaci, je radost koukat a objevovat nové lokace a hudbu.
Co mi zatím docela vadí, je že vlastně nevím, kdy dát parry. Chybí mi tam nějaký indikátor nebo něco, podle čeho bych poznal, v jaké fázi útoků mám obranu zmáčknout; je to velice nekonzistentní. Jediné, co zbývá, je metoda pokus/omyl, což je na obtížnost expert docela utrpení, jelikož jeden útok může poslat postavu k zemi.
@Petter84: ty vole sranda, zase se všeho nechytej 😘 já mám patu rád, takového jaký je. A2je kapitola sama o sobě.
Pato : přesně nemám takové IQ, ani nechci 😁
Jenze ty na to nemas IQ, smolík🤗😀
@arnold: proto to množné číslo 😁 asi si udělám nějaký makléřsky kurz, taky chci mít vždy pravdu 🤣
@Bloodporn: Mohl by se přiřadit k Patovi, ten má taky vždy pravdu.
Zajímavé je, že už mu to v minulosti dost lidí napsalo, ale on si pořád jede to svoje.
@arnold: makléři to mají jinak 😁 nikdy neprohrávaj
S Kainé alias A2 nemá smysl diskutovat vůbec, každý jen trochu zběhlý na Konzolistovi to po pár jeho přečtených komentech pochopí.
Tak to je síla co napsal, prý další prohraná diskuze, ačkoli si není vědom toho, že většinou ty diskuze prohrává on, i když on sám si myslí opak, jak jinak.
Zatraceně... tak už milion prodaných kopiíí , ten pocit když "JRPG" sejme Awoved který se krčí v koutě nebo South of Midnights. Kdo by to kdy řekl, že "Ubisoft" takhle pojede a sejme dokonce i AC Shadows aspoň na Steamu v all time peaku. Jen tak dál!
@Balcar Tomáš : spíše bych měl starost o Baracka, kterému mu tady dost stouplo do hlavy a z pozice recenzenta se tady nazývá herním veteránem a pak se tady do toho zamotává jak malá holka.
Ja jsem tady pouze napsal slušnou kritiku, odpověď byla arogance Baracka, který neustál, že se tady nechtěně přiznal, že recenzuje s biasem.
Gratulace k míčí. Ať už někoho baví nebo ne je třeba uznat, že je dobře, že takový hry vznikají a mají úspěch.
@Kainé: ta tvoje nabubrelost a arogance , tě jednou dostane do nepěkných maleru. Škoda, že u toho nebudu.
Nečekal jsem, že mě hra tak zaujme. Velmi pěkná atmosféra temného fantasy světa, byť barev je tam paradoxně dost :)
@ΛNĐ3RLΛ: a můžeš mi připomenout, u jakých her jsem to akceptoval a mlaskal jsem si? Věřím, že s to pamatuješ lépe než já a určitě to bude taky RPG na 30 hodin, že jo ?😏. Musím říci, že bych byl rád, abys mi nastavil zrcadlo, protože já si nepamatuji RPG za poslední dekádu dvě s tak mizerným level designem, takže pokud jsem něco takového tady chválil, tak bych to rád věděl. I skoro dvacet let starý Replicant má lepší hratelnost, level- design a gameplay loop, a to je hra, která vznikala na úplně jiný HW.
Jinak nemůžeš uzavřít něco, co není uzavřené a tvoje agrese a diskuzní fauly ti k uzavření další prohrané diskuze nepomohou.😉
Doporučuji kouknout s jakou pokorou v diskuzi vystupuje Zavřel, i když s jeho hodnocením dost často nesouhlasím, tak v diskuzi vystupuje s noblesou.
@Kainé: "Mám si tedy říci, že je to levnější hra, dělalo ji málo lidí, takže díky tomu mám akceptovat level-design na úrovni 20 let staré koridorové hry?"
U jiných her to děláš a ještě si u toho mlaskáš, proč bys to potom nemohl udělat tady? Sám jsi přiznal, že jsi v tomhle pokrytec a s pokrytci se nemá cenu o takových věcech bavit. Tím tuhle "diskuzi" uzavírám. :)
na MC 92/96 :)
Vyhozené peníze
@TomAndy: mám to stejně, těšil jsem, první den jsem koupil a od té doby kroutím hlavu nad tím, co jsem dostal. Gameplay už řeším tak, že sprintuji slepě dopředu a snažím se vyhnout nepřátelům na mapě, bohužel mapy jsou plné opakujících mobek, takže vyhnout se je dost často nemožné, tak se dostávám do soubojů, do kterých fakt nechci a v ten moment mě ta hra sere ještě více.
Tak oni jsou to bývalí vývojáři Ubisoftu, takže co bychom chtěli :D.
Jak jsem se na hru těšil a fandil po 20h hraní jsem hodně zklamaný a ještě víc naštvaný a tenhle podprůměr smazal.Samotny gameplay je víc repetitivní než všechny hry od Ubisoftu dohromady souboje stále dokola a dokola nulová inovace v level designu samotný příběh na na začátku byl super ale od druhého aktu už příběh je ta největší nuda a klišé.Od vývojářů bych chtěl prachy zpátky protože za mě je to ten největší podvod a nechápu ty vysoká hodnocení.
@ΛNĐ3RLΛ: ok, počkej, počkej, tak proč tedy píšeš: "Pokud k té hře někdo přistupuje jako k AAA za 70 babek, jde zklamání pouze na jeho triko..." Neměl by na to tedy upozornit recenzent v recenzi a proč to píše recenzent v diskuzi. Jeden by řekl, že k tomu tak přistupuješ. Zvláštní. Jak mám tedy ke hře přistupovat já obyčejný hráč, co čeká dobrou hru, dobré JRPG, zábavný gameplay loop? Mám si tedy říci, že je to levnější hra, dělalo ji málo lidí, takže díky tomu mám akceptovat level-design na úrovni 20 let staré koridorové hry?
Jinak viděl jsi tady od mě nějaké číslo? Mám ji snad hodnocenou v gamebooku? Co hodnotím je gameplay a po cca 15 hodinách hry, která má 30 hodin, snad můžu v diskuzi napsat názor na gameplay. Ok, takže pojďme si tedy říci, že za 15 hodin ten gameplay, role-playing bude jiný a celé to bude dávat smysl? Protože RPG prvek a gameplay je v podstatě nulový aktuálně po 15 hodinách, je to pouze chození dopředu, combat a cutscéna za cutscénou. Do jaké části hry mám čekat, než mě hra začne bavit a začne to být alespoň trochu hra? Aktuálně hraji čistě kvůli příběhu a to opravdu za mě není ideální v rámci herního média.
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: Podle téhle logiky by potom hry jako zmíněný Metaphor od Kainé měly dostat čočku v recenzích. Ta hra běží na enginu, který levou zadní zvládá Switch a PS3. Hra po technické stránce nevypadá jako next gen a když se na ní podívá casual (což tedy nevím proč by vůbec dělal, když casualové si o JRPG ani kolo neopřou), tak si bude myslet, že to je hra z roku 2012 nanejvýš.
Atlus si za ní ale řekl 70 dolarů. :)
@ΛNĐ3RLΛ: "Pokud k té hře někdo přistupuje jako k AAA za 70 babek, jde zklamání pouze na jeho triko..."
S tim nesouhlasim. Tohle plati mozna pro nas tady. Nezapomen, ze drtiva vetsina konzolistu jsou casualove co nemaj ani paru o tom jake studio stoji za cim, kolik lidi na cem dela a kdyz uz nejakym zazrakem vubec vi, co to je indie hra, predstavi si pod tim neco kostickovaneho co muze vyjit i na mobil :)
@Kainé: Ne, já ale na rozdíl od tebe hru napřed dohrávám, nechávám si uležet v hlavě a pak hodotím. Když jsem byl v polovině jako ty, Kachlo je mým svědkem, tak jsem taky psal, že to nevidím na moc vysoké hodnocení. A pak jsem hru dohrál...
Zkus to taky napřed, než začneš vypisovat ty své elaboráty.
@ΛNĐ3RLΛ: Ok, takže nechme řečnické otázky, evidentně na ně nejsi stavěný, tak pojďme konkretizovat tebe jako recenzenta. Takže ty rovnou recenzuješ hru s tím, že je to malé studio a AA hra? Takže je to devítka v kontextu malého týmu?
@Kainé: Kdo jsme to "my"? Jsem si nevšiml, že bych na tebe reagoval.
@ΛNĐ3RLΛ: takže teďka budeme řešit, kolik vývojářů hru udělalo, kolik hra stojí a podle toho budeme hodnotit? V životě jsem neměl potřebu řešit hru podle rozpočtu či ceny. Jen dle výsledné kvality.
Když už máme tady hype okolo Oblivionu, tak ten byl v roce 2006 vytvořen v 70 lidech. Demon Souls v 50 lidech v roce 2009.
Hale, co když je ženská v den zmizení v 8. měsíci těhotenství? To zmizí a zůstane po ní na chodníku děcko? 😄