Konzolista.cz

Hry Clair Obscur: Expedition 33 se za první den prodalo 500 tisíc kopií - UPDATE: Prodán první milion kopií

novinkasobota 26. dubna 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hry Clair Obscur: Expedition 33 se za první den prodalo 500 tisíc kopií - UPDATE: Prodán první milion kopií
Vývojáři z francouzského studia Sandfall Interactive nám tento týden přinesli výbornou JRPG hru Clair Obscur: Expedition 33, kterou by si měl zahrát každý fanoušek žánru. Ta v současnosti patří k nejlépe hodnoceným hrám letošního roku, a proto potěší, že je o ní zájem i mezi hráči. Vývojáři nyní oznámili, že během prvního dne se prodalo 500 tisíc kopií, za což všem hráčům moc děkují. Pro menší studio jde o pěkný výsledek. Tady je nutné zmínit, že hra je dostupná i skrze předplatné Game Pass na konzolích Xbox Series X/S a PC, takže si ji vyzkoušelo už mnohem více hráčů. Počet hráčů vývojáři nezmínili. Třeba se to dozvíme časem.

UPDATE: Vývojáři dnes oznámili, že zájem o hru neklesá a během prvních tří dnů se prodal 1 milion kopií.

Zdroj: TZ
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (39)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race
👎1

Tahovka, meh.

PanPrincezna

@Blackstar_259: Tohle všechno vím, zvukový signál slyším jen občas, animace sleduji a většinou parry nějak vychytám, ale necítím, že bych věděl, co dělám, jako například v Sekiro, Niohu nebo Khazanovi. Učil jsem se parry na chromatic lancerovi v první oblasti a to byl teda solidní porod. Jsem to ale ochotný překousnout a hrát dál, hra je to skvělá a těším se, až budu moct pokračovat. Třeba to časem nějak vychytám. Ale díky za rady!

Blackstar_259
❤️2
👍1

@PanPrincezna: Před každým útokem je vždy i charakteristický zvukový signál pro každého nepřítele, kterým se můžeš řídit, dost to pomáhá. I tak je ale okýnko pro parry hodně hodně krátké, dodge je trochu lehčí a víc ti odpustí. Občas pomůže sledovat končetiny nepřátel a hlavně se naučit jejich pohyby. V této hře mi dělá hodně dobře dát několik parry po sobě, když enemy jede combo a pak dát tučný counter dmg. 😀😀

Co se týče tunelu, tak sem z toho nadšený, už mám plné zuby toho jak skoro každá hra, o kterou mám zájem, je open world. A odboček a vedlejších cestiček k optional bossům a lootu je dost, takže i explore nějaký je.

czDante92
czDante92 #PSMR
🤮1

Není nad to hrát na nejtěžší obtížnost a stěžovat si že je to moc těžký 😀

PanPrincezna

Osobně mi nevadí, že je to tunel, docela to i vítám. Pokud to budou táhnout zábavné souboje a zajímavý příběh, tak mi to vadit nebude. Navíc má hra opravdu nádhernou prezentaci, je radost koukat a objevovat nové lokace a hudbu.

Co mi zatím docela vadí, je že vlastně nevím, kdy dát parry. Chybí mi tam nějaký indikátor nebo něco, podle čeho bych poznal, v jaké fázi útoků mám obranu zmáčknout; je to velice nekonzistentní. Jediné, co zbývá, je metoda pokus/omyl, což je na obtížnost expert docela utrpení, jelikož jeden útok může poslat postavu k zemi.

Bloodporn
😁1

@Petter84: ty vole sranda, zase se všeho nechytej 😘 já mám patu rád, takového jaký je. A2je kapitola sama o sobě.

Pato : přesně nemám takové IQ, ani nechci 😁

꧁༒♛Makléř♛༒꧂

Jenze ty na to nemas IQ, smolík🤗😀

Bloodporn

@arnold: proto to množné číslo 😁 asi si udělám nějaký makléřsky kurz, taky chci mít vždy pravdu 🤣

arnold

@Bloodporn: Mohl by se přiřadit k Patovi, ten má taky vždy pravdu.

Zajímavé je, že už mu to v minulosti dost lidí napsalo, ale on si pořád jede to svoje.

Bloodporn
👍1
❤️1
😁1

@arnold: makléři to mají jinak 😁 nikdy neprohrávaj

arnold
👍3

S Kainé alias A2 nemá smysl diskutovat vůbec, každý jen trochu zběhlý na Konzolistovi to po pár jeho přečtených komentech pochopí.

Tak to je síla co napsal, prý další prohraná diskuze, ačkoli si není vědom toho, že většinou ty diskuze prohrává on, i když on sám si myslí opak, jak jinak.

ONE OFTHEBIGGEST
ONE OFTHEBIGGEST #KH 💖💖💖💖
👍1

Zatraceně... tak už milion prodaných kopiíí , ten pocit když "JRPG" sejme Awoved který se krčí v koutě nebo South of Midnights. Kdo by to kdy řekl, že "Ubisoft" takhle pojede a sejme dokonce i AC Shadows aspoň na Steamu v all time peaku. Jen tak dál!

Kainé
Kainé #A2
😁1

@Balcar Tomáš : spíše bych měl starost o Baracka, kterému mu tady dost stouplo do hlavy a z pozice recenzenta se tady nazývá herním veteránem a pak se tady do toho zamotává jak malá holka.

Ja jsem tady pouze napsal slušnou kritiku, odpověď byla arogance Baracka, který neustál, že se tady nechtěně přiznal, že recenzuje s biasem.

yenda1
yenda1 #Bellringer
👍1

Gratulace k míčí. Ať už někoho baví nebo ne je třeba uznat, že je dobře, že takový hry vznikají a mají úspěch.

Balcar Tomáš
😁2
👍1

@Kainé: ta tvoje nabubrelost a arogance , tě jednou dostane do nepěkných maleru. Škoda, že u toho nebudu.

Jizva
Jizva #ŽIJTE!
👍1
❤️1

Nečekal jsem, že mě hra tak zaujme. Velmi pěkná atmosféra temného fantasy světa, byť barev je tam paradoxně dost :)

Kainé
Kainé #A2
😁1

@ΛNĐ3RLΛ: a můžeš mi připomenout, u jakých her jsem to akceptoval a mlaskal jsem si? Věřím, že s to pamatuješ lépe než já a určitě to bude taky RPG na 30 hodin, že jo ?😏. Musím říci, že bych byl rád, abys mi nastavil zrcadlo, protože já si nepamatuji RPG za poslední dekádu dvě s tak mizerným level designem, takže pokud jsem něco takového tady chválil, tak bych to rád věděl. I skoro dvacet let starý Replicant má lepší hratelnost, level- design a gameplay loop, a to je hra, která vznikala na úplně jiný HW.

Jinak nemůžeš uzavřít něco, co není uzavřené a tvoje agrese a diskuzní fauly ti k uzavření další prohrané diskuze nepomohou.😉

Doporučuji kouknout s jakou pokorou v diskuzi vystupuje Zavřel, i když s jeho hodnocením dost často nesouhlasím, tak v diskuzi vystupuje s noblesou.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍4
🤦1

@Kainé: "Mám si tedy říci, že je to levnější hra, dělalo ji málo lidí, takže díky tomu mám akceptovat level-design na úrovni 20 let staré koridorové hry?"

U jiných her to děláš a ještě si u toho mlaskáš, proč bys to potom nemohl udělat tady? Sám jsi přiznal, že jsi v tomhle pokrytec a s pokrytci se nemá cenu o takových věcech bavit. Tím tuhle "diskuzi" uzavírám. :)

czDante92
czDante92 #PSMR
❤️1

na MC 92/96 :)

Kár3l
Kár3l ##playstation
👍1
😁1

Vyhozené peníze

Kainé
Kainé #A2

@TomAndy: mám to stejně, těšil jsem, první den jsem koupil a od té doby kroutím hlavu nad tím, co jsem dostal. Gameplay už řeším tak, že sprintuji slepě dopředu a snažím se vyhnout nepřátelům na mapě, bohužel mapy jsou plné opakujících mobek, takže vyhnout se je dost často nemožné, tak se dostávám do soubojů, do kterých fakt nechci a v ten moment mě ta hra sere ještě více.

Tak oni jsou to bývalí vývojáři Ubisoftu, takže co bychom chtěli :D.

TomAndy
🤦1

Jak jsem se na hru těšil a fandil po 20h hraní jsem hodně zklamaný a ještě víc naštvaný a tenhle podprůměr smazal.Samotny gameplay je víc repetitivní než všechny hry od Ubisoftu dohromady souboje stále dokola a dokola nulová inovace v level designu samotný příběh na na začátku byl super ale od druhého aktu už příběh je ta největší nuda a klišé.Od vývojářů bych chtěl prachy zpátky protože za mě je to ten největší podvod a nechápu ty vysoká hodnocení.

Kainé
Kainé #A2
😁2

@ΛNĐ3RLΛ: ok, počkej, počkej, tak proč tedy píšeš: "Pokud k té hře někdo přistupuje jako k AAA za 70 babek, jde zklamání pouze na jeho triko..." Neměl by na to tedy upozornit recenzent v recenzi a proč to píše recenzent v diskuzi. Jeden by řekl, že k tomu tak přistupuješ. Zvláštní. Jak mám tedy ke hře přistupovat já obyčejný hráč, co čeká dobrou hru, dobré JRPG, zábavný gameplay loop? Mám si tedy říci, že je to levnější hra, dělalo ji málo lidí, takže díky tomu mám akceptovat level-design na úrovni 20 let staré koridorové hry?

Jinak viděl jsi tady od mě nějaké číslo? Mám ji snad hodnocenou v gamebooku? Co hodnotím je gameplay a po cca 15 hodinách hry, která má 30 hodin, snad můžu v diskuzi napsat názor na gameplay. Ok, takže pojďme si tedy říci, že za 15 hodin ten gameplay, role-playing bude jiný a celé to bude dávat smysl? Protože RPG prvek a gameplay je v podstatě nulový aktuálně po 15 hodinách, je to pouze chození dopředu, combat a cutscéna za cutscénou. Do jaké části hry mám čekat, než mě hra začne bavit a začne to být alespoň trochu hra? Aktuálně hraji čistě kvůli příběhu a to opravdu za mě není ideální v rámci herního média.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@🦹🏼‍♂️📝🏚️💵: Podle téhle logiky by potom hry jako zmíněný Metaphor od Kainé měly dostat čočku v recenzích. Ta hra běží na enginu, který levou zadní zvládá Switch a PS3. Hra po technické stránce nevypadá jako next gen a když se na ní podívá casual (což tedy nevím proč by vůbec dělal, když casualové si o JRPG ani kolo neopřou), tak si bude myslet, že to je hra z roku 2012 nanejvýš.

Atlus si za ní ale řekl 70 dolarů. :)

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
👍1

@ΛNĐ3RLΛ: "Pokud k té hře někdo přistupuje jako k AAA za 70 babek, jde zklamání pouze na jeho triko..."

S tim nesouhlasim. Tohle plati mozna pro nas tady. Nezapomen, ze drtiva vetsina konzolistu jsou casualove co nemaj ani paru o tom jake studio stoji za cim, kolik lidi na cem dela a kdyz uz nejakym zazrakem vubec vi, co to je indie hra, predstavi si pod tim neco kostickovaneho co muze vyjit i na mobil :)

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍2

@Kainé: Ne, já ale na rozdíl od tebe hru napřed dohrávám, nechávám si uležet v hlavě a pak hodotím. Když jsem byl v polovině jako ty, Kachlo je mým svědkem, tak jsem taky psal, že to nevidím na moc vysoké hodnocení. A pak jsem hru dohrál...

Zkus to taky napřed, než začneš vypisovat ty své elaboráty.

Kainé
Kainé #A2

@ΛNĐ3RLΛ: Ok, takže nechme řečnické otázky, evidentně na ně nejsi stavěný, tak pojďme konkretizovat tebe jako recenzenta. Takže ty rovnou recenzuješ hru s tím, že je to malé studio a AA hra? Takže je to devítka v kontextu malého týmu?

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@Kainé: Kdo jsme to "my"? Jsem si nevšiml, že bych na tebe reagoval.

Kainé
Kainé #A2

@ΛNĐ3RLΛ: takže teďka budeme řešit, kolik vývojářů hru udělalo, kolik hra stojí a podle toho budeme hodnotit? V životě jsem neměl potřebu řešit hru podle rozpočtu či ceny. Jen dle výsledné kvality.

Když už máme tady hype okolo Oblivionu, tak ten byl v roce 2006 vytvořen v 70 lidech. Demon Souls v 50 lidech v roce 2009.

Yasuke
Yasuke #woke
😁1

Hale, co když je ženská v den zmizení v 8. měsíci těhotenství? To zmizí a zůstane po ní na chodníku děcko? 😄

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články