Byl zveřejněn slíbený launch trailer na dnes vycházející hru Death Stranding 2: On the Beach
novinka•čtvrtek 26. června 2025•Martin Šmíd•

Zdroj: Sony Interactive Entertainment

REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama












Komentáře (24)
No včera jsme to už rozjeli u bráchy a dneska budeme pokračovat, já celou dobu jenom jásám nadšením z toho jak skvěle to působí, vypadá, každou chvíli se objevuje něco nového, záhadného, zábavného, zatím vidím menší a větší změny vskutku v každém drobném i větším aspektu oproti prvnímu dílu. U většiny toho mám ten silný pocit "tohle už mělo být v jedničce". Mé srdce i mysl nevšedně jásá radostí nad tím, co Kojima se svým týmem opět dokázali a co tady zažíváme. Pro mě obrovský svátek a naplnění něčím, co je přesně tím co jsem chtěl, potřeboval a teď to tu máme. A vypadá to a zvučí to neskutečně nádherně. Všem kteří už hrají, přeji ať si tento další skvost opravdu užijí a věřím, že diskuse naplníme později nadšenými, osobními dojmy. Díky Kojimo a spol za nové, nevšední zážitky, tisíceré díky a všechno nejlepší lidi.
@Kainé: Level design a game design, řekněme že tohle je hra, kde desítky hodin chodíš dopředu v koridorech jak z éry 360 a buď jdeš od souboje k souboji nebo se soubojům vyhýbáš... aha... takže tady je to špatně, ale u čistokrevných JRPG je to dobře? Jelikož to je problém a náplň snad 90 procent všech těchto her. Myslím, že dál se nemá cenu o tom bavit.
Začátek to je jedna velká filmarina a celist az na podlaze, par minut a hra cloveka chytne za srdce a uz nepustí
Mně ten start zkurvil kurýr od GLS a nehraju. Pamatujte si ten název a vystřihejte se jejich služeb.
Krasnej uvod, jako bych svet DS nikdy neopustil. Uz se tesim az se do toho na plno ponorim. Ale teda musel jsem sahnout pro digital s velkym sebezaprenim. Pac nejakej k...t. nahlasi bomby v OC a namisto toho abych si to vyzvednul slavnostne cestou z prace pekne v krabicce bylo vse zavreny. Ale pripravit se o D1 nenecham :)
Všímáte si těch easter eggů a odkazů? Já jich tam napočítal 26, a to jenom na MGS ságu. Všímejte si také toho, jak vypadají všichni vedoucí uzlových měst a preppeři. Schválně, kdo odhalí, v jakém bunkru se skrývá Woodkid nebo zpěvačka od Chvrches.😉
@Kainé: hele asi bude lepší napsat že se shodneme že se neshodneme. Ty si čekal víc než ti hra dala, já zas dostal to co jsem očekával. Tvoje připomínky beru a ano, rozhodně to není dokonalá hra, za mě je to "jen" hezká devítka, ale jako celek to pro mě byl úžasný zážitek a nebojím se to označit za umělecké dílo.
@esoLister: Mluvíš mi z duše, člověk jen sedí na gauči a leje to země jako bych opravdu doručoval 😃
@czDante92: tak v čem je to umělecké dílo pro tebe? To myslím bez nějakého posměšku či sarkasmu, 100 lidí 100 chutí.
Proč ta hra pro mě selhává? Nesmrtelnost hlavní postavy absolutně nevyužíté téma, ta hra ti to sice řekne, ale vůbec to téma nezkoumá. To, že se postavy tváři tragicky a hraje u to potemnělá hudba, z toho nedělá hlubokou záležitost spíše naopak. Vývoj postavy v závislosti na děj absolutně neexistuje, můžeš dělat sidequesty, můžeš sexovat, můžeš hledat rodiče postavě, postava se zachová vždy naprosto stejně nezávisle na tom, co uděláš, takže tvoje hraní a časová investice je popřena, což jako hráč tuze nesnáším. Jasně JRPG obecně ti dává uzavřený příběh, do kterého nemůžeš kecat, ale většinou ti dá smysluplný vývoj a děj, který tě za hraní odmění a ne potrestá. Jestli jsi hrál Lost Odyssey, tak asi tušíš, jak téma nesmrtelnosti může být zajímavé téma pro JRPG a jak se s ním dá pracovat. Lost Odyssey filozofuje nad smrtelností podobně jako Tolkien, který píše o smrti jako daru, který byl lidem dán. V Claire Obscure je z toho taková instagramová filozofie, hezké na povrchu, pod povrchem nic. Podobně ta hra zkoumá i tu krátkost života, které mají ostatní postavy, ale abych byl fér, tady je to mnohem lépe zpracované než u Versa. To samé je premisa celé hry, ta se nám shrnula v rámci epilogu na nějakých 20 minut, takže x hodin mlčení hlavních postav, tváření se tajemně opět samoúčelné a jako časová investice neobhajitelné. Jasně, je fajn sledovat to mystery, postavy tvářící se tragicky a přitom jasně manipulující, když z toho vzejde něco zajímavého, když z toho vejde premisa na úrovni telenovely, tak se opakuji, ta časová investice je neobhajitelná. Tady jsme v subjektivních vodách, chápu, že každý to nemusí cítit jako telenovelu, ale čím dál jsem od hry, tak více to tak citím.
Hlavní premisa o malovaní a vytvoření nových světů pomocí obrazů, až moc podobné Dark Souls 3, nemyslíš?
Level design a game design, řekněme že tohle je hra, kde desítky hodin chodíš dopředu v koridorech jak z éry 360 a buď jdeš od souboje k souboji nebo se soubojům vyhýbáš. Hudba je vynikající ale dávkování hudby? Při lítání neustále hraje jedna skladba dokola, začal jsem tu skladbu nesnášet, připomnělo mi to Zaklínače 3 a Skellige, kde taky hraje fajn skladba pořád dokola. Takhle se s hudbou nepracuje.
Celkové smyšlenky o 34 tvůrcích, o 3,3 milionech prodaných jednotkách za 33 dnů jsou sice drobnosti, v momentě však , když recenzenti tenhle fakt přijali a dokonce tak omlouvali chyby hry, to krásně demonstruje tuhle internetovou dobu.
Klidně mi to napiš sem nebo do PM, už na tebe pak nebudu reagovat, ať netvořím OT :).
Odpoledne opalovačka relax zahrada a večer doručovačka DS
Mám na to celý léto ...
Je to tady a Fragile taky 🙂
@Kainé: já hru hrál, dohrál, zplatinoval, žádná videa ani recenze jsem nečetl, šel jsem do toho naslepo hned na launchi a označení umělecké dílo je můj osobní názor. Na poznámku o vývoji postav nebudu vůbec reagovat.
@G: to pak dává smysl, to "F" myslíš jako Fuck RPG, že ano? :D
@Kainé: tak ono to předně je FRPG, to definuje nová pravidla :D
@czDante92: umělecké dílo je teď každá druhá hra, nesmíš tak žrát titulky recenzí a rádoby esejí na youtube :D.
JRPG, kde skoro žádná postava nemá vývoj, je za mě unikátní, jedna z mála věci, kde ta hra je opravdu unikátní. :D
Masterpiece, art of work, 10/10.
Jinak těch 9.7 je vyklikané, divím se ,že to Metacritic dovolil. Kdyby hra byla od Ubisoftu a nedělalo to zázračných "33" vývojářů, tak tady ta debata ani není.
@Kainé: nevím jestli ti dát flákanec nebo za pravdu, na jednu stranu je Clair Obscur umělecké dílo a nebudu tolerovat žádnou pohanu na jeho adresu, ale na druhou těch 93 a hlavně 97 od uživatelů na MC je trošku přehnaný 😀
Výborná hra zase konečně něco kde člověk vypne a kochá se 😊 Teď začínám teprve u protinožců a maximálně si hru užívám.Navíc opět ten soundtrack ke hře výborně namixován.
snad to bude GOTY a ne přehypované Claire Obscure😘.
Když jsem sledoval trailer, tak jsem si v duchu říkal: "Bože, jsem takový kokot, proč jsem té hře nedal v recenzi 10/10 ... jo, aha, počkat! Vlastně dal, uff ... "😁
Hra už je v Z-boxu ..k večeru se jde na to 🙂Těším se neskutečně.
Závidím borci, zpozdila se u mě doma rekonstrukce, tak nemám kde hrát, ale aspoň budu na tom staveništi běhat s tričkem "keep on keeping on" od Xzone 😁 Užívejte. Přemostím se později. 😃
Nahráno 18h a furt něco nového. More, doslova jsem i hasič 💙 Klokani vládnou.
Čeká na me v zasilkovně, těším se jak sviňa.😍Jako bonus jsem víkend sám doma. Jediná kaňka je ten hic, budu chcipat za zatemňovací roletou😓
Super trailer.
Conceived By Hideo Kojima
Written By Hideo Kojima
Created By Hideo Kojima
Developed By Hideo Kojima
Produced By Hideo Kojima
Edited By Hideo Kojima
Posted By Hideo Kojima