Konzolista.cz

Detroit: Become Human - dojmy z hraní

specialpondělí 23. dubna 2018Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Detroit: Become Human - dojmy z hraní
Studio Quantic Dream se soustředí už řadu let na filmové adventury, v nichž je vyprávěn příběh, který si vysnil dnes už uznávaný herní režisér a scénárista David Cage. Na posledních dvou hrách vývojáři spolupracovali se Sony, díky čemuž mohli využít značné finanční prostředky. Nejprve jsme tu měli vynikající Heavy Rain, který se točil kolem únosů a vražd dětí, což kolem sebe vzbudilo značnou kontroverzi. To druhá hra Beyond Two Souls se držela více při zemi a nabídla docela zajímavý příběh Jodie Holmes, která byla od narození spjata s duchem jménem Aiden. Na této hře bylo zajímavé hlavně obsazení, protože si hlavní hrdinku zahrála herečka Ellen Page, ale velkou roli měl rovněž uznávaný herec Willem Dafoe. I když třeba Beyond nebyl takovou trefou do černého jako Heavy Rain a byl kritizován za mnoho věcí, u hráčů docela uspěl. I proto se vývojáři z Quantic Dream mohli dohodnout se Sony na třetí hře, která vzniká exkluzivně pro PlayStation 4 a vyjde už za necelý měsíc. Jmenuje se Detroit: Become Human a já jsem měl možnost si nedávno vyzkoušet docela dlouhé demo, takže se mohu s vámi nyní podělit o první dojmy.

Možná si ještě vzpomenete na první prezentaci konzole PlayStation 4, pro niž vývojáři z Quantic Dream připravili docela pěkné tech demo s trochu pomateným čarodějem. Skrze něj chtěli ukázat, jak moc pokročila technologie od poslední konzolové generace a jdou do her daleko lépe dostat emoce. O nich ostatně byly všechny hry od Davida Cage a jinak na tom není ani připravovaná novinka. Ta ze zmíněného tech dema nevychází, ale vychází z jiného, které bylo vytvořeno pro technologii, následně použitou ve hře Beyond Two Souls. V něm se objevila androidka Kara, která získala duši a začala uvažovat jako normální člověk. Naštěstí za tuto chybu při výrobě  nebyla potrestána rozebráním, ale byla poslána do obchodů. Protože si ji hráči zamilovali, vývojáři se rozhodli, že Karu použijí jako základ pro svoji další hru Detroit: Become Human. Ta se odehrává ve městě Detroit v ne příliš vzdálené budoucnosti, kdy lidstvu pomáhají androidi, tedy lidem podobní roboti, kteří se normálně pohybují po ulicích. Už během úvodní prezentace bylo patrné, že Detroit je zatím nejambicióznějším projektem, na jakém kdy studio Quantic Dream pracovalo, ať už jde o délku vývoje, stránky textu se scénářem nebo počet scén.

YouTube video: YouTube video player

Hry studia Quantic Dream jsou snadno rozpoznatelné na první pohled. Vždy šlo o velmi filmové adventury, která stavěla hlavně na atmosféře a promyšleném příběhu, který mohl navíc sám hráč značně ovlivňovat svými malými i velkými rozhodnutími. Detroit: Become Human v tomto pochopitelně není jiný, což asi nepotěší ty hráče, kteří tvorbě francouzského studia nepřišli doposud na chuť. Na druhou stranu mají takovéto příběhové hry pořád značnou základnu fanoušků, takže ani nebyl důvod něco zásadně měnit, ačkoliv dle prvních dojmů mohu už nyní říci, že nějaké ty změny, zatím to vypadá k lepšímu, ve hře určitě jsou. Každopádně jsem si na nedávné akci mohl zahrát první zhruba dvě hodinky, v nichž jsem se dostal do Detroitu roku 2038. V tuto dobu jsou už androidi zcela běžní, ačkoliv se moc nezdá, že by s nimi byli všichni spokojeni. Zatímco někteří je považují za dobré pomocníky, kteří jim usnadní život, další skupinka lidí jen vidí, jak jim berou pracovní příležitosti. Není proto divu, že se k androidům nechovají zrovna pěkně a pořádají různé demonstrace, které musí rozhánět policie.

Už nyní je jasné, že Detroit: Become Human bude stavět hlavně na příběhu a jeho celkovém vyznění, což ovšem zatím pochopitelně nemohu nijak posoudit, protože jsem toho viděl opravdu málo. Rozhodně je tu ale položen dobrý základ k něčemu opravdu zajímavému, za což může jednak zajímavý svět, který vypadá uvěřitelně, ale také tři hlavní hrdinové, kdy každý je značně odlišný. Z různých trailerů jsem si nejvíce asi oblíbil zmíněnou androidku Karu, která byla pořízena do rodiny, aby pomáhala malé dívce jménem Alice, a vůbec se starala o domácnost. Kara je starostlivá, hodná a pro rodinu by se rozkrájela, ačkoliv s ní není vždy zacházeno úplně nejlépe. Třeba otec malé dívky by ji nejraději rozebral do posledního šroubku jenom proto, že mu stoupne před televizi, kde běží důležité sportovní utkání. I z prvních dojmů mě příběhová linka Kary zajímá asi nejvíce, bude zřejmě nejvíce emotivní, na začátku hlavně o budování vztahu s malou dívkou, navíc vývojáři položili řadu otázek, na které určitě budu chtít znát odpověď. 

Během hraní za Karu jsem si všiml, že Detroit: Become Human na rozdíl od předchozích her od Quantic Dream není tak lineární a přímočarý v hratelnosti, ale obsahuje vždy v jednotlivých epizodách i postranní vedlejší úkoly, které můžete plnit. Tím vývojáři prohlubují hratelnost a dělají ji více zajímavou, což působí docela svěžím dojmem, navíc i vedlejší úkoly mohou mít následně dopad na to, jak vše dopadne. Tedy minimálně ona daná epizoda. Seznam všech úkolů vždy vidíte prostým podržením R2. I když vývojáři přidali do hry více hratelnosti, je zároveň nutné dodat, že si pořád udržují svůj nezaměnitelný styl, který nastolili prakticky s příchodem Heavy Rain. Jde tedy o interaktivní adventuru, v níž můžete sami chodit po prostředí, v němž následně interagujete s předměty, případně plníte některé menší zadané úkoly. 

Úplným opakem Kary je policejní android Connor, který je hodně chladný, nedává na sobě znát žádné emoce, čímž i své nadřízené kolikrát pořádně štve. Je nějak naprogramován, a podle toho se chová. Bude ale zajímavé sledovat, jestli i on začne cítit něco více a začne se chovat lidsky. Za Connora jsem hrál dvě části, přičemž obě se točily kolem vyšetřování místa činu. V prvním případě se zbláznil android a unesl na balkón malou holčičku. Tuto scénu jste už určitě sami viděli z nějakého toho videa, protože byla hodně propagována. Na Connorovi bylo, aby po bytě sesbíral důkazy a díky nim si dal dohromady obrázek o tom, co se tu vlastně stalo a měl následně větší šanci na záchrany malé dívky. Druhý případ se pak točil kolem vraždy, přičemž průzkum prostředí vypadal podobně. V obou případech bylo důležité získávat důkazy i pohrávat si s časem, abyste rekonstruovali události a viděli scénku, jak se vše stalo. Vyšetřování byla zábava, navíc je vždy jen na vás, kolik času mu budete věnovat. Podle toho pochopitelně budete mít i šanci na úspěch a dobré vyřešení případů. Z vyšetřování druhého případu jsem si odnesl ještě jeden poznatek, a to o atmosféře. Ta byla docela odlišná, navíc hra má občas i hororové prvky, při kterých můžete nadskočit leknutím. 

Ať už jsem hrál za jakoukoliv postavu, na konci každé epizody vám bude ukázáno, jakou cestou jste se vydali, kolik vedlejších úkolů jste minuli, případně jestli je nějaké úplně jiné řešení. Podle toho můžu usuzovat, že Detroit: Become Human bude mít docela slušnou znovuhratelnost. Ostatně vývojáři sami říkají, že během prvního průchodu uvidíte jen zhruba 30% toho, co připravili. Pokud půjdete nějakou rozumnou cestou a postavy vám nebudou umírat (přežití všech hlavních postav by mělo být jen na hráči), herní doba by dle vývojářů měla být něco kolem 10-12 hodin.  

Asi nejméně zajímavý mi během trailerů a různých ukázek přišel Marcus, který slouží pro jednoho starého malíře. I když jsem za Marcuse toho moc nenahrál, docela jsem si ho z demoverze oblíbil, protože si asi nejvíce uvědomuje současnou situaci. Sice se jeho majitel k němu nechová zle, je trochu jeho mentorem, ale Marcus dobře vidí svět kolem sebe, a ten růžový tolik není. Asi jako první si začne ze všech tří hrdinů uvědomovat, že je třeba něco změnit, a že i androidi si zaslouží slušné chování a rovnocenná práva, protože mají city, a někdy se chovají i dokonce lépe jak samotní lidé. Jsem proto přesvědčen, že Marcus bude hrát v celém příběhu daleko důležitější roli, než se může v současnosti zdát. I proto jsem zvědav, jak se celkově příběhy zmíněných tří androidů propojí, a co vlastně z toho ve výsledku vzejde.

Co se mi líbí v posledních letech na hrách od Sony, je skutečnost, že každá se pokouší vyždímat z konzole PlayStation 4 i tu poslední kapičku výkonu. Jako kdyby se interní studia předháněla, kdo udělá hezčí hru. Nepřekvapí proto, že Detroit: Become Human vypadal v prezentované demoverzi přímo parádně. Ať už šlo o prostředí, detailní objekty či postavy, které mají mimochodem velmi dobré animace a přímo fenomenální mimiku obličeje. Lepší jsem ve videohrách asi ještě neviděl. Navíc i přímo z očí jednotlivých postav poznáte různé emoce, a v tu chvíli si i uvědomíte, jak se za poslední roky posunuly různé technologie. Je vidět, že na motion capture si dali vývojáři hodně záležet, navíc výkonům jistě pomohli i angažovaní herci, kteří vdechli svým postavám duši a přímo se jimi stali. Hru jsem mohl na prezentaci zkoušet na konzoli PlayStation 4 Pro, na níž si ji budete moci vychutnat v 4K rozlišení díky checkerboard renderování.

Než svoje dojmy ukončím, pochopitelně musím zmínit i českou lokalizaci. Jak jsem se během prezentace dozvěděl, o tu lidé z českého PlayStationu hodně stáli, protože Detroit: Become Human je hra založená nejen na příběhu, ale hlavně rozhodnutích hráče, které značně budou ovlivňovat následující události. Je proto jasné, že pokud by hráč ničemu nebo jen něčemu nerozuměl na 100%, zážitek by byl pochopitelně poloviční. Jsem rád, že Sony českou lokalizaci, která určitě nebyla levná, povolila, navíc se zdá, že je docela kvalitní, takže si bude moci každý hru vychutnat. 

Dvě hodiny je pochopitelně málo na to, abych mohl dělat nějaké závěry, ale Detroit: Become Human z nich vypadá minimálně zajímavě, a vlastně i docela dobře zapadá do katalogu her, které chce Sony nabízet pro konzoli PlayStation 4. Koncem května bychom se tak mohli dočkat kvalitního thrilleru s charismatickými postavami a dobře vybudovaným světem, navíc okořeněný i o zábavné herní mechanismy. Nemohu se dočkat, až se budu moci do Detroitu znovu vydat a odhalit, jak vše dopadne. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (38)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
xX RForcE X x

ptakovina

Belros

Skara: At je to kdo je to, ten clovek nema soudnost.

Lukasneo
Lukasneo #GAMER
👍1

SKVOST ČÍSLO 2:) KUPUJU

Skara
Skara #CX+PS5+XSX

Belros - né že bych nepodporoval vznik nových členů, hlavně členek konzolisty, že jich je málo ale také z toho cítím lehčí fejk ale třeba se pleteme... ale u nízkých profilu si nemůže být nikdo jist

Belros
👍5

JO AHAAHAAA. :D. Koukam na tvoje hodnoceni god of war. 0/10......

Zeby multiaccount osudem zpraskaneho hrace xboxu?????

Belros
👍4

Michaelo ja ti to pak pripomenu az budou padat hodnoceni. Ostatne od tebe ctu druhy komentar a zase negativni.

Lidi co s vama je safris? Vazne je vsechno tak strasne spatny??? Opravdu za vasi skepsi muzou hry samotne??? Jestli mas takovy pristup ke hram doporucuji treba deskovky.

Detroit bude uspesny uz jen z pohledu ve srvonani s piraty. Demo na PS4 cloveka navnadi stejne jako beta piratu. Ovsem s tim rozdilem ze po vydani jsou pirati porad jen demem a detroit plnohodnotnou hrou o 2000 moznych skriptu.

Jak vzdycky rikam. Nelibi....nehraj....je tolik jinych her.

Insertcoin
👍1

Nevim no, jejich hry mne nikdy nebrali. Trailer vzdycky super, ale samitna hratelnost apod. trosku paskvil. Ale sto lidi, sto chuti...

Beowulf
Beowulf #PC/PS5
👍1

Jestli to bude aspon z pulky dobry jako beyond two souls a heavy rain tak to bude supr :)

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off

asi pro konkurenci, má slečna na mysli

Skara
Skara #CX+PS5+XSX
👍3

Michala - proč myslíš že průser? Toho se neobavam, u Sony her, průser nehrozí, jak mnohokrát už dokázala Sony.Jen to nebude hra pro všechny, třeba jako GoW a podobně.

Mě osobně demo dost přesvědčilo o koupi a to jsem dost váhal a nevěděl co od toho čekat.

Zakoush

Gumos22: Vlastne mas asi pravdu, ja se podivoval nad "kratkou" herni dobou a ono je to vlastne dobre.

Ja se na Detroit tesim ze vsech her nejvic, proto jsem skakal radosti, kdyz oznamili CZ titulky :) Uziju si to maximalne, demo mozna vyzkousim s pritelkyni. Jen jeste mit vic casu dohrat GoW :)

gumos22
gumos22 #Učitelskej
👍2

Demo jsem včera zkoušel a je to paráda. Ta grafika je neskutečná a ty emoce tam jsou cítit na každém kroku. Hry od Davida Cage prostě žeru a těším se až si zahraju plnou. Těch 10 hodin je podle mě akorát, když si vezmete, že je to spíš interaktivní film. Pak by to už mohlo začít nudit. Takže raději 10 hodinovou jízdu, než 20 hodinovou nudu. K tomuto typu her se tak dlouhá herní doba prostě nehodí.

Klem82

Blekota11: Jj Hidden agenda 2 hodiny za 499,- při launchi. Detroit tak vychází v poměru čas/cena lépe.

sweat55
sweat55 #Gojira
👍1

Já třeba Heavy Rain jsem dohrál jenom jednou, abych si nekazil ten zážitek z příběhu. Takhle mám v hlavě konec jenom jeden, definitivní a svůj. Jenom si pamatuju, jak jsem jednou vypínal konzoli na tvrdo aby postava neumřela. Deset hodin na takovou hru je fajn doba, i když mohla být delší.

AdamN

včera jsem si zahrál demo a super. už se těším

shenmue
shenmue #shenmue
👍5

Přesně můj šálek kávy. Demo super, že hry jsem nadšen. Přesně ten důvod vlastnit Playstation.

MarcusChef
MarcusChef #Team PS/XB
👍1

Díky za článek. Nechtěl jsem kupovat na startu, ale asi neodolám. Navíc celkem navnadilo i to demo. Grafika tam vypadá fantasticky.

MartinTx
MartinTx #X|PS|Mac
👍1

Tak to me klepne. Resp. Manzelku. Uz ted jsem u konzole kazdy vecer u GoW. Pak tohle pak days gone, death stranding, last of us 2, state of decay 2. Safris koupim novou termalni pastu :-)

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off
👍6

Acemax: "Pokud budu chtit videt jiny konec, tak se budu muset rozhodnout jinak, nez bych se doopravdy rozhodnout chtel, coz nedava moc logiku." - tomu nerozumím, to právě logiku dává, ne? Maxo: jednou jsi tu psal, že když bude Detroit česky, tak kupuješ PS4, takže...??

Jinak 10-12 h není u tohoto typu hry málo, Heavy Rain určitě víc neměl.

SpawN
SpawN #Sony

Já demo zkusil a dokonale a ta herní doba si myslím že je fajn vzhledem k tomu že to má znovu hratelnost navíc nemyslím si že za dva dny mám dohráno přece u toho nehodlám sedět a ani se nejít vychcat

blekota111
blekota111 #Bůh je lež
👍4

Herní doba bych řekl luxusní taková hidden agenda má 2h ale dohrál jsem ji 4x a pokaždý to bylo zajímavé

Bejk84
Bejk84 #NO TROLLS
👍3

Acemax67 vím, že je tam určitá znovuhratelnost, ale hrát to pořád dokola? To hodně rychle omrzí...teda hrát, spíš proklikat filmem. :-) Nevím no za 2000,- to radši půjdu 8x do IMAXU tam je taky dobrý vizuální zážitek :D

Acemax67
Acemax67 #VYDIS

Bejku tak je tam urcita znovuhratelnost. Jen samotny demo ma 6 koncu, kolik jich bude mit plna hra ani nedokazu odhadnout. Na druhou stranu, neumim si predstavit, ze bych Detroit hral nekolikrat v kratkem sledu po sobe. Ono je to herne dost povrchni. Tohle neni adventura, tohle je interaktivni film. Alespon co sem mohl okusit v demu. Herni napln je pouze o tom, ze zmacknete tlacitko, zjistite kde jsou vsechna interaktivni mista, ty prozkoumate a pak se rozhodnete. Pokud budu chtit videt jiny konec, tak se budu muset rozhodnout jinak, nez bych se doopravdy rozhodnout chtel, coz nedava moc logiku. Nicmene Detroit stavi na vypraveni, zazitku, prekvapeni...a tam tedy exceluje, spolu s uzasnou grafikou a animacemi pujde o luxusni zalezitost. Jen bych tomu proste tak uplne nerikal hra no:)

Bejk84
Bejk84 #NO TROLLS

hele není 10-12 hodin trochu málo? SP u SW Battlefrontu byl na 5 hodin a hotovo jsem měl za jeden den. Nevím jestli koupit hru, kterou budu hrát dva dny za plnou cenu jako.

Zakoush
👍1

Ja se na Detroit tesim ze vseho nejlip, miluju ty pribehove hry s atmosferou a jedinecnym zazitkem

Jen me teda malinko prekvapila ta kratka herni doba, cekal jsem treba dvojnasobek. Ale co, tady se proste pocita s tou znovuhratelnosti. Demo hrat nebudu, nechci si kazit prvotni zazitek. Z jedne pecky (GoW) hned do dalsi, uzasne jsou ty cz titulky, timto se dava najevo, ze to zacina byt takovy standart. Perfektni prace Sony! Diky

sweat55
sweat55 #Gojira

Na tohle se celkem těším, ale androidí revoluce už mi leze docela krkem.

Mameluk
Mameluk #Tedéť

Demo je celkem dobré ale k na**ání krátké. Je tam ovšem možnost větvit příběh tak to trochu nabobtná.

Maxo
Maxo #NetflixCZ
👍2

Pejtrix: Čtu na mobilu, vypadlo mě to. 10 hodin je fajn, ideálně na víkend. :)

Mameluk: Díky!

Mameluk
Mameluk #Tedéť
👍2

I když to zřejmě nebude pravda, přeju jim minimálně stejný prodejní úspěch jako má God of War a taky kvůli nějakému pěknému obrázku na motiv hry s nápisem "EA says linear story games dont work anymore...", protože kvalitní singleplayerovky prostě žádané jsou.

Edit: už tahám demo z ps storeMaxo: Vývojáři uvádějí herní dobu 10-12 hodin pokud ti nevychcípají hlavní postavy.

Maxo
Maxo #NetflixCZ

Tvl, to vypadá dobře. :) Závist ..

Jak je na tom herní doba, nepochlubil se někdo ze Sony, potažmo vývojářů?

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články