L.A. Noire

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro
Recenze hry - I když je L.A. Noire docela známá akční hra od studií Team Bondi a Rockstar Games, určitě neuškodí si o ní něco málo napsat a shrnout i v hodnocení remasteru. Hra začíná v roce 1947. Svět se stále vzpamatovává z hrůz skončené světové války a ve městě filmu Los Angeles se to jen množí přistěhovalci a nejrůznějšími zbohatlíky, čímž roste kriminalita strmě nahoru. Město prožívá i průmyslový rozvoj, takže se staví nové domy, hotely a kdo ví, co ještě. Právě v této době se dostává na oddělení policie i válečný veterán Cole Phelps, který by chtěl se zločinným živlem zatočit. Protože nemá moc zkušeností, začíná jako normální pochůzkář, který občas chytne nějakého zlodějíčka a řeší takové ty podřadné práce. Časem se ale vypracuje až v elitního detektiva, který bude řešit vraždy a další velké případy. U nich si vývojáři brali inspiraci z dobového tisku, takže všechny vámi vyšetřované případy mají reálný základ. A z některých i docela zamrazí. Jen počkejte, až půjdete po sériovém vrahovi žen nebo po žháři, který udělá popel z celé rodiny. Zde trochu L.A. Noire připomíná nejrůznější seriály a detektivní filmy, jmenovitě třeba Dextera. Právě ve vyprávění příběhu hlavního hrdiny tkví největší síla L.A. Noire, protože nikdy nevíte, co se semele, jaký zvrat přijde, ať už ve vyšetřování případu nebo v osobním životě. Vše navíc spěje do skvělého vyvrcholení.
Pokud od L.A. Noire čekáte GTAčko, akorát za policistu, tak dále ani číst nemusíte, protože pro vás tato hra rozhodně není. Se slavnou sérií od Rockstaru má společné jen velké město, ve kterém se odehrává, jinak vůbec nic. Město totiž slouží jen jako velká kulisa, ve které se odehrává celkem lineární příběh, který čítá v remasteru hned 26 kapitol (původně jich bylo ve hře jen 21), tedy větších případů. Na začátku si vždy vyslechnete, co vás v daném případu čeká, pak vyrazíte na místo činu a sbíráte důkazy, vyslýcháte svědky nebo podezřelé. To je vaše hlavní práce. Samozřejmě, občas se naskytne nějaká ta přestřelka, automobilová nebo normální honička, ale rozhodně nejde o to hlavní. L.A. Noire je tak po herní stránce spíše klasickou adventurou s prvky akce, která ji jen oživuje. Samozřejmě je zde možnost ničit prostředí nebo bourat auta, ale na konci každého případu vám bude škoda vyinkasována.
Pokud na tento styl přistoupíte, budete se během celé hry bavit a užívat si hledání důkazů a usvědčování podezřelých. Navíc délka hry L.A. Noire není nikterak malá. Já jsem ji dokončil za nějakých 25 hodin, a to jen hlavní část. Pokud budete chtít plnit i vedlejší úkoly, kde si užijete akce asi nejvíce, tak si připočtěte další hodiny, protože těchto pasáží je rovných 40. Samozřejmě tu také nechybí klasické GTAčkovské vedlejšáky, jako usednout do všech aut, objet všechny památky anebo najít noviny, které vám přehrají zajímavé případy doby padesátých let. Některé se navíc později začnou plést i do vašeho vyšetřování, takže nemají význam jen jako bonusu, jak by se mohlo na začátku zdát.
Samozřejmě nejzajímavější na celé hře jsou hlavní pasáže, ve kterých vyšetřujete přidělený zločin. Během šetření si určitě všimnete spousty věcí, které se dneska dělají úplně jinak, takže uvidíte, jak měli tehdejší policisté ztíženou práci. Třeba testy DNA nejsou, stejně tak otisky prstů nikdo neřeší. Jedinou možností, jak případ vyřešit, je prohlédnout si všechny potřebné věci, obhledat mrtvolu a zapsat si poznámky do deníčku. Ten vám poté ukazuje všechny věci, se kterými jste přišli do styku, rovněž vám ukáže lokace, které je třeba pro vyřešení případu navštívit. Práce s deníčkem je velmi jednoduchá a kolikrát se stane vaším největším kamarádem. Abyste na místě činu vůbec věděli, čeho si hledět, tak vývojáři zapracovali do hry menšího pomocníka. Pokud přejdete přes nějaký důležitý předmět, tak vám zavibruje gamepad. Místo poté vibruje do té doby, dokud ho pečlivě neprozkoumáte.
V předchozím odstavci jsme popsali čistě adventurní prvky, které fungují dobře a díky několika inovacím působí i hodně svěžím dojmem. Nedílnou součástí vašeho vyšetřování jsou i rozhovory s podezřelými či svědky. Těchto osob se ptáte na několik otázek, přičemž jejich počet je daný podle toho, jak moc dobře jste prozkoumali okolí. Právě zde nastupuje poprvé ke slovu MotionScan technologie, která i dnes působí velmi dobře, protože z výrazu jejich obličeje jde nádherně poznat, jestli vám říkají pravdu, mlží nebo přímo lžou. Dá se říci, že výslechy jsou nejdůležitější součástí hry, protože pokud špatně odhadnete odpověď, tak se mnohdy dozvíte o dost méně informací, které akorát stíží vyšetřování. Navíc tu jsou i výslechy přímo podezřelých, ze kterých když nedostanete přiznání, případ skončí nezdarem. Také se nám v jednom případu stalo, že bylo možné obvinit z jednoho činu hned dva podezřelé. Občas se tak budete muset i rozhodovat, kdo je vinen a kdo ne, což přináší další zajímavé situace.
Zde bohužel pro české hráče přichází obrovská překážka, která se jmenuje angličtina. Pokud neumíte anglicky na nadprůměrné úrovni, tak tyto části vás budou hodně frustrovat, protože nebudete vědět, na co se ptáte a jak případně vraha nebo dalšího zločince usvědčit. Hru tak budete hrát pouze stylem pokus/omyl. Pokud ale anglicky rozumíte, budete si tyto pasáže užívat. Dobře vedený rozhovor je zde klíčem k úspěchu, navíc si nejde nevšimnout skvěle napsaných dialogů, které nepostrádají napětí, ale ani humor, případně sarkasmus. Za dobře zvládnutý výslech (i další činnosti – vedlejší úkoly) vždy dostáváte speciální body, za které si zvyšujete level, za který poté dostáváte speciální body intuice, které můžete použít při výslechu pro odstranění jedné z dostupných reakcí. Body ovšem můžete i vyplýtvat na hledání důkazů.

Občas se vám naskytne, abyste si zastříleli proti několika padouchům. Tyto pasáže jsou zvládnuty velmi dobře a vlastně se dost podobají GTAčku. Navíc zde funguje i povedený krycí systém, který celou hratelnost usnadňuje. Kromě střílecích pasáží si občas i zaboxujete do živého pytle. Bohužel pěstní souboje jsou docela velká nuda, protože prakticky stačí se jen vykrývat čtverečkem a mlátit křížkem. Nečekejte tak vzrušující propracované souboje, během kterých bude cákat krev na všechny strany.
Naopak zajímavější jsou honičky, ve kterých pronásledujete utíkajícího podezřelého. Ten sice utíká vždy naskriptovanou cestou, ale vždy ho můžete sundat jinak. Jednou z možností je ho dohnat a skočit po něm. Rovněž na něj můžete zamířit a do vzduchu varovně vystřelit, čímž dotyčný ihned zastaví a dá ruce nad hlavu. Pokud se vám dotyčného nepodaří v čas zastavit, tak následuje scéna, ve které si na vás počká a pak rozdá v pěstním souboji. Povedené jsou i automobilové honičky, ve kterých budete buď honit pronásledovaného zločince nebo zločinci budou honit vás. Každopádně vždy klíčem k úspěchu je zničit vozidlo nepřítele. Honičky mají spád, díky čemuž se u nich budete dobře bavit. S honičkami tak trochu souvisí i jízdní model aut, který není tak propracovaný, jak bychom asi čekali, ale asi ani nenaštve. Jedná se jen o standard. Někdo možná čekal více. Na druhou stranu určitě potěší počet druhů vozidel, kterých je něco přes devadesát.
Po většinu hry vás bude na vaší cestě za odhalení zločinu doprovázet nějaký ten kolega, který se během hry několikrát změní podle toho, v jakém oddělení se budete nacházet. Jde ovšem jen o vizuální změnu, protože čistě na hratelnost to nemá žádný vliv. Dokonce bychom řekli, že dotěrný kolega je občas dost frustrujícím faktorem. Leze vám do cesty, takže vám blokuje mnohdy cestu a rovněž na něj musíte čekat v autě, než se uráčí nastoupit. Aby nebyl úplně zbytečný, tak vám občas pomůže v přestřelce nebo automobilové honičce. Také vás mnohdy usměrní, pokud budete porážet lampy s osvětlením nebo bourat do ostatních vozidel. Jak jste mohli pochopit, jeho AI není zrovna vysoká. Lépe na tom nejsou ani nepřátelé, kteří se sice kryjí, ale jejich naskriptované útoky na druhé hraní už nepřekvapí. Také projíždějící auta na ulici mají tendenci se občas chovat dost nepředvídatelným způsobem. Třeba zastavovat na křižovatce nebo v půlce silnice. Je tak jasné, že pokud si nedáte pozor, autonehoda je na světě. Ve většině případů to odnese jen hloupá AI, ale pokud hrajete na co nejmenší škodu, určitě to naštve.

Jak je na tom remaster? – To bych měl k základní hře, která se oproti původnímu vydání vůbec nezměnila. Hodnocení i popis je tedy stále aktuální. Dokonce se moc nezlepšila ani vizuální stránka. Vývojáři z Rockstar Games si s remasterem nedali takovou práci jako u Grand Theft Auto V, takže jen zvedly rozlišení na nových konzolích PlayStation 4 Pro a Xbox One X až do 4K. Tím je obraz jemnější a celkově vyhlazenější, ale na druhou stranu dokonale odhaluje i různé nedokonalosti. Kvalita textur je stejná jako u originálu a tady je asi nejvíce znát zub času. Postavy vypadají ještě celkem solidně, čemuž dopomáhají pořád výborné animace obličeje, ale prostředí už je jen čistě průměrné, a to nemluvím o samotném městě, které působí na dnešní dobu už poněkud prázdně, a ne zrovna přitažlivě. Na remasteru je i přes lepší rozlišení stáří rozhodně znát. Naštěstí se zlepšil alespoň framerate a také jsou rychlejší nahrávací časy. Po selhání či na nahrání nového případu, případně vedlejšího úkolu, čekáte vždy jen několik vteřin.
L.A. Noire se na současné konzole dostává ve své kompletní edici, což ale asi zase tak moc nepřekvapí. Kromě celé původní hry, která čítala 21 případů, tu naleznete i pět dalších, které se do hry dostaly skrze DLCčka. Ať už třeba za předobjednání nebo později jako dodatečný obsah, jeden byl dokonce tuším původně exkluzivní jen pro PS3. Je určitě dobře, že nové případy jsou dobře zakomponovány do hlavní linky, takže, když hru rozehrajete, narazíte na ně automaticky tím, že budete pouze postupovat příběhem. Rozhodně nehrozí, že byste je hledali na mapě. Kvalita dodatečných případů je hodně vysoká, každý je něčím zajímavý, má nové postavy a zabere vám i hodinu čistého herního času. Pokud jste tedy hráli jen původní verzi bez dodatečného obsahu, už jen kvůli němu se vyplatí do remasteru investovat, zvláště, když se prodává za celkem sympatickou cenu.
Nabízí remaster i něco úplně nového? Moc toho popravdě není, ale ono ani nebylo třeba něco přidávat. Vývojáři z Rockstar Games přidali do remasteru jen dva nové sběratelské předměty v podobě nahrávek a knížek, čehož jsem si hned všimnul u trofejí. Tato novinka ale asi potěší jen takové ty videoherní sběratele. Druhou, ale už o něco zajímavější, novinkou, je určitě Photo režim. Ten si zapnete stisknutím L3+R3. Je možná jen škoda, že Photo režim je základní, nabízí pouze několik nastavení, navíc má i omezení v tom, že nemůžete plně natáčet zastavenou scénu.
L.A. Noire je dle mého jednou z nejlepších detektivních adventur, jaká kdy vyšla, přičemž i v dnešní době působí svěže a svým způsobem nadčasově, takže si i na současných konzolích zaslouží váš čas a peníze. S remasterem si sice mohli dát vývojáři více práce a vizuální stránku vylepšit, ale to je prakticky jediná větší kaňka, kterou mohu vytknout. Během hraní jsem se opět výborně bavil a navíc si užil i nové případy, které jsem původně minul. Nákup remasteru mohu jen a jen doporučit.
Tvoje reakce na článek
Galerie




















Komentáře (66)
Hlavně že je to remastr ale cz dotoho nedají kkt
EDIT: nic, skoda reci, presne o tom hovorim
Co to ten starwarsák pořád blábolí? :)
tu je to pomaly ako v zapadnej EU s nelegalnymi pristahovalcami - alebo v rozpravke cisarove nove saty - nemozes sa s cestinu ozvat, lebo slniecka hned kricia, ake ma cisar krasne saty, aj ked je nahy
xDante1986 s odpověďmi mi to přijde přesně naopak... Puvodní Truth nesedí na všechno, natož Doubt, při jehož výběru někdy hrdina začne až hystericky řvát na obviněného... teď to dává větši smysl, kecá ti? přitlač, buď zlej..... co se týče osekanosti, ničeho jsem si zaítm nevšiml, jediný co mě trochu mrzí tak uvodni video Rockstar má plynule přejít v logo Team Bondi, a to je tam prostě na tvrdo useknutý, ani hudba k tomu tam vubec není upravená
hra se změnila... zásadní jsou například to, že původní možnosti Lie, Truth, Doubt byly nahrazeny Good Cop, Bad Cop a Accuse, což hře úplně nesedí. Pak také některé části jsou z rozhovorů a otázek vysekané...
Menší offtopic.pamatujete Sly Cooper poslední díl?měl naprosto úžasný český dabing.pochybuju že to tady byl nějaký kasovní trhak a přesto to šlo.i když se anglicky domluvím stejně jsem to tenkrát hned s radostí pustil s dabingem.
Místo seasson passů atd. by měli dávat online lekce angličtiny. Hlavně to, co budeš potřebovat ve hře.
Bez cz lokalizace nehratelné.Na film bez cz.lokalizace by za 100kč nešel nikdo z Vás,ale hru za 1000 kč si klidně koupíte.PAKA.
Tak další hra v hledáčku... Někdy časem si ji ráda zahraju... Až si střihnu nějaký ten kurz AJ
Tahle hra měla mít CZ, více není co řešit, jestli si ji někdo nezahraje vůbec, nebo s polovičním zážitkem či s češtinou přes ISO na pc je druhořadé.....
logistic: Pokud umíš opravdu dobře anglicky, tak nemusíš ty titulky ani číst. Tedy přečtení rychlého dialogu není vůbec žádný problém. Samozřejmě tu nechci říkat, že ajinu jsem se naučil jenom z her a filmů, to by byla blbost. Nejvíc jsem se jí naučil ve škole a samostudiem. Hry a filmy jsou jen výborný na naposlouchání a slovní zásobu. Ale neberte to tak, že nechci překlady nebo, že si o sobě myslím, že jsem nějaká english master race. To opravdu ne. Jen poukazuju na to, že se to v dnešní době, kdy na nás vydavatelé kašlou se to opravdu vyplatí.
johny: to není jenom u pluska a goldu. Otravuje se kecama od plejek v xbox článcích a opačně a je to furt a neustále. Támhle např. plejka Starky leze do xbox článků a taky si myslí že to je v pohodě, psát něco ke konzoli a hrám, které nikdy hrát nebude. Mě přijde malinko otravný a trapný spíš tohle. Když ho Xbox tolik zajímá, ale nechce si ho pořizovat, tak ať si aspoň koupí pexeso na motivy Xboxu.
České titulky ve hrách je kujva pozitivum jako prase co na 100% zlepší zážitek většině hráčů. Přijde mi naprosto normální u nějaké hry vypíchnout, že nemá lokalizaci, když by to té hře jenom prospělo a hráčům taky. Řeší se snímkování, řeší se pixely, řeší se spoustu takových věcí u většiny článků, tak proč, když někdo napíše "škoda že to nemá české titulky" nebo "nekupuju, není to v češtině", tak proč to někdo bere jako hejt na angličtinu? Když někdo napíše, že někdo nekoupí hru kvůli propadům a špatnému technickému stavu, tak se takové haló nedělá. Přitom tyhle věci ovlivňují to, jak si hru hráč užije, čeština je to samé.
Navíc, tyhle debaty, co vyvolává zmínka o češtině, úplně nepochopitelně, ani nezačínají tím, že si někdo dovolí napsat "není čeština, nekupuji..." Začne to tím, že se vyrojí spoustu rodilých angličtinářů, co teprv začnou mít narážky a neustále potřebu někoho přesvědčovat, že angličtina je povinnost. Pak se vsadím, že támhle třeba zámečník kahemi měl také svůj proslov ohledně češtiny, přitom ho hra samotná ani třeba nezajímala... Taky nechápu, proč si většina myslí, že někteří neumí anglicky ani slovo... většina už na konzoli hraje nějaký ten rok, ale i kdybych uměl anglicky, tak proč bych neměl chtít češtinu?
@logistikneee politiku neee. at tu nejsme jako na idnesu. ale mas pravdu. ten podbradek by mel uz jednout vis co...
Johny: Je to smutné, ale ryba smrdí od hlavy. Včera ten podbradek, co vládne na hradě, mluvil s českými novináři rusky a když namítli, že by s nimi mohl mluvit česky, tak jim řekl něco jako - že každý český novinář by měl umět rusky.
No a pak se tomu div....
Hra je to dobrá, ale radim počkat pár měsíců až klesne na 1/3 svý ceny. Za víc tyhle vymazlený "remastery" stejně nestojí.Ještě pár slov k češtinám. Mám takový dojem, že někteří tu konzoli vlastní tak měsíc. Přátelé, hraju na PlayStationu zhruba 20 let. Za tu dobu se počet lokalizací vyhoupl z 0 na 1% (kdyžtak mě opravte, možná je to o pár procent víc) všech her vydaných na PS. Plus menu:). A nevidím v budoucnosti, že by měl nastupovat nějaký boom češtin. Abych to shrnul: jestli chcete hrát hry v češtině změnte platformu, protože na konzolích jich je a bude jak šafránu.
Dobře. Buďte té lásky a nejdřív zajděte povyprávět, jak hezky jste se naučili krásně hovořit anglicky z hraní her a sledování filmů nejprve Dánům a těmhle podobným, kterých je pět a půl a jsou už i shnilý dělat vlastní děti, pak můžem pohovořit něco o zpátečnictví a o tom jak se někteří okrádají o kulturní poklady obsažené ve všech těch hrách, protože co věta, to zlato tam a přeložené to ztrácí tu sílu, to se ví.
Půlku, někteří i více, povšechných znalostí, které máte, máte z knih a všechny knihy Češi nenapsali, spousty, vlastně většina, jich je přeložených, tak nevím, co tu furt mrskáte proti překladům. Kdyby jsme měli ve všem čekat, až se všichni naučí anglicky, tak víme ještě větší kulový, než normálně. Takže, jakýkoliv překlad od šikovných a jazykově nadaných lidí, jen urychluje přenos informací ke všem ostatním a překládání je absolutně normální věc v každé zemi. Ty bláho, neumí anglicky kolikrát ani ministři vlády, ale konzolista, jasně, ten musí být na výši, že jo.
A zrovna tak, jako kdekdo může pod novinkou vykřikovat něco o day one, tak jiný může klidně prskat, že to není přeložené. Jakoby třeba pod novinkama o plusku nebo goldu zaznívali samé duchaplné věci.
kde sa tí vlezloprdi anglickeho jazyka beru?
v kazdom vlakne budem prudit, preco hra nema cz titulky, ked ich to tak hneva. iny jazyk v titulkoch moze hra mat, asi ani tak narocne financne to nebude, ked to v niektorych pripadoch ide.
chcu to predavat na tomto trhu, tak nech lokalizuju.. zial vzdy sa najdu taky, co im tu drzost, ze hry nelokalizuju, este pochvaluju a obhajuju. a zeru im ten odpad, ze na pc to ide, ale na konzolu uz nie, dokonca pri rovnakych tituloch
Ja jsem stravil pracovne hodne casu v asii a moc se se mnou nemalovali ohledne toho za by anglictina byl hlavni byznys jazyk.
Ono realita je mnohem komplikovanější, než si našinec od ovladače konzole mnohdy myslí.
Spousta těch angličtinářů, co vykříkují, že anglicky umí velmi dobře díky hrám, tak ano - umí hodně těch obecných frází, které tvoří 60% rozhovoru. Jako pojď sem, běž tam, střílej, kryj mě apod. Zbylých 40% jsou slůvka, která ani nestihne přečíst, takže si kontext domýšlí z dění hry. Pokud člověk není téměř nativní mluvčí, tak nikdy, opakuji nikdy nedokáže číst a překládat tak rychle, jako v rodném jazyce. Takže realita toho umím anglicky je - snažím se ze známých slov odvodit kontext.
Tvrdé procitnutí nastane v okamžiku, kdy se tento "perfektně" anglicky mluvící člověk dostane do prostředí, kde prostě anglicky musí mluvit. Jednoduše je většinou v hajzlu.
No a největší prdel je, že drtivá většina těch anglických reformátorů stejně nakonec přepne do češtiny, protože prostě nikdo z nich neumí vnímat angličtinu, ale umí ji jen kostrbatě překládat.
Já si tuhle hru koupím i když je jen v angličtině. Nejsem tak radikální, abych odmítal to, co nesplňuje moje nároky, které jsem nikdy před tím hlasitě nevznesl. Ale v každé hře, kde čeština je, to okamžitě do češtiny přepínám. A krom toho za češtinu hodně bojuju.
Máme ale několik super akcí připravených. Chceme požádat EU o zákaz všech jazyků v překladech her, kromě angličtiny - zejména to budeme požadovat o těch zemí, které mají angličtinu přirozeně jako druhý úřední jazky. Tam nám to přijde jako neskutečné plýtvání prostředky, které lze věnovat například na charitu.
Dále pak budeme požadovat, aby na pohotovostních linkách záchranných služeb se mluvilo výhradně a jen anglicky. Myslíme si, že to je nejlepší způsob, jak donutit celý národ naučit se špičkově anglicky.
Máme ještě pár majstrštychů v rukávu ale ne všechno chceme prozradit.
Caj: Zeptám se Tě takhle. Pro kolik lidí je ta Tvá rada ohledně angličtiny opravdu reálná? Kolik hráčů je schopnejch, naučit se cizý jazyk kvůli své zábavě tak, aby je to louskání neštvalo vždycky, když zapnou konzoli?
Barack: no precetl jsem si to jeste jednou, a rikam, ze korejstina tam nema byt ani omylem, to jsi hodne ustrelil. o cinstine se nebavim, tam je to jasne, ze jich je tam jak psu, takze se to pouziva hodne.
nicmene, anglictina je obecne hlavni business language napric celym svetem. a co se tyce tohohle remasteru, tak ten vizual mne teda nijak neuchvatil a osobne uz to znovu hrat nebudu. jednou stacilo.
Stejně to nic nezmění. Na to je Čechů moc málo, aby se někdo dělal s překladem
Hoši vy mi dáváte :-)
Nevím no, myslím, že v dnešní době, kdy je většina konzolových her v AJ je jednodušší se tu angličtinu fakt naučit a ne brečet pod každou hrou, že to bez češtiny hrát nebudu. Stejně to nic nezmění. Na to je Čechů moc málo, aby se někdo dělal s překladem. V tom učení AJ jsou samozřejmě nejhorší začátky. Vyhrabat se z tý díry kdy neumíte skoro nic, po dosáhnutí určitýho levelu jen nabalovat a nabalovat. Já osobně hrám a filmům vděčím opravdu hodně. Proto mám angličtinu má vysoký úrovni, jelikož jí používám každej den. Naproti tomu německy neumím ani kváknout, jelikož to nepoužívám a nepotřebuju a to jsem se učil 8 let. Jde o to chtít a pak jde všechno.
Kolikrát si říkám jest-li jsem ještě v Česku....
Co je to pořád za řeči, že bysme neměli křičet, nebo si stěžovat, když si s náma někdo vytírá sedínku? Máte pocit, že je to trapný? Mě přijde trapný to věčný podivování nad tím, že se ještě někdo z her nenaučil za tu dobu cizý jazyk, nebo tvrzení, že vydavatele nemůžeš k ničemu nutit, jako by mu někdo dával nůž na krk. A taky jsou trapný ty kecy, jak se to nevyplatí.
Dweight: No, já ti řeknu taky jednu vlastnost, která dělá Čecha Čechem a to jest i tebe. Domýšlivost. Já ve svém příspěvku jsem ani trochu nenaznačil, že odmítám cokoliv nečeského. A jestli sis tohle vydedukoval jen na základě toho, že se někoho zastávám a že se stavím negativně k "anglickému vlezdoprdelkovství", tak to bohužel jen dokazuje, jak moc jsi sám v mentálním pokroku ještě pozadu oproti tomu "západu", ke kterém tak, paradoxně, všichni vzhlíží.
Na Nintendo switch jasná volba. link
Pamatuju si jak jsem kdysi slyšel větu - pod stolem ses narodil, pod stolem zůstaneš. Smiř se s tím.
Mno a já se nesmířil no.
Ale vás smířené chápu....Vlastně ne, je mi vás líto.
Cestina v kazde hre by byla jiste krasna vec, ale zijeme v nejake realite a ten neustalej plac nad absenci titulku a to temer u kazde novinky, je jiz trochu otravny a malinko trapny, tak ty hry nekupujte a hrajte pexeso, to se da i bez lokalizace.
El_Scorpio: Vždyť jo, však to taky udělám, že hru nepodpořím, jenomže pokud sis nevšiml, tak někteří z toho mají pomalu trauma, když se někdo rozhodne (ne)hrát hru kvůli (ne)lokalizaci, viz komentáře útočící na deadspaca. Takže mi přišlo adekvátní se k tomu vyjádřit po svém. Ve finále jsme tu všichni jen těmi "křiklouni", tak se mi nesnaž vnutit, že ostatních se tohle netýká, včetně tebe, to "řvaní na internetu".