Driveclub Bikes

Driveclub Bikes vychází exkluzivně pro PlayStation 4
Poslední placené DLCčko pro Driveclub v rámci Season Passu vyšlo během léta, ale už tehdy vývojáři říkali, že s podporou ani náhodou nekončí, a že hodlají Driveclub podporovat i v dalších měsících. Neřekli ovšem nic konkrétného, a možná i proto bylo v minulém týdnu překvapením oznámení velkého rozšíření Driveclub Bikes, které hned bylo k dispozici ke stáhnutí. Jak už název napovídá, auta nahradily motorky, přičemž se jedná prakticky o první hru s motorkami od Sony po vydání oblíbeného Tourist Trophy pro PlayStation 2, což bylo prakticky také samostatné rozšíření Gran Turismo série. Než se vrhnu na samotnou hru, tak jen musím zmínit, že Driveclub Bikes si můžete za 409,-Kč koupit jako DLCčko do Driveclubu, ale také jako samostatnou hru za 549,-Kč, takže půjde spustit i bez nutnosti vlastnit původní Driveclub, což je jistě příjemná zpráva pro hráče, kteří si chtějí zajezdit jen s motorkami.
Driveclub Bikes je prakticky samostatná část Driveclubu, která má jen spojené levelování klubu a hráčova profilu. Pokud tedy čekáte, že si s motorkami zajezdíte proti autům, máte smůlu, ale to ve výsledku určitě nevadí. Vývojáři si do základu připravili dvanáct motorek značek jako Yamaha, Ducati, Kawasaki, Honda, Bimota nebo BMW, na kterých si můžete zajezdit z šesti různých pohledů. Počet je sice trochu menší, ale vývojáři ho vynahrazují kvalitou zpracování. Každá motorka je zpracována do nejmenších detailů, navíc pro každou nahráli vývojáři reálné zvuky – od řevu motoru po chování pneumatik na silnici. Ostatně ozvučení bylo na nejvyšší možné úrovni už u původního Driveclubu, a je dobře, že s nastavené úrovně vývojáři neslevili a opět nám po této stránce naservírovali zážitek bez jakýchkoliv kompromisů.

Jízdní model motorek je pak věrný směru původního Driveclubu. Nejedná se ani náhodou o simulátor, jde spíše o arkádu, ale takovou, která je pořád zábavnou výzvou, závody se určitě sami neodjedou a pokaždé musíte na silnici něco předvést, zvláště v multiplayeru, ale ani AI v kampani vám rozhodně nic nedaruje. Pokud jste hráli původní Driveclub, budete mít menší výhodu ve znalosti tratí, ale i tak brzy zjistíte, že jet po nich motorkou vyžaduje jinačí odhad, kdy zabrzdit, zatočit a tak dále. Driveclub Bikes využívá poslední updaty Driveclubu, takže už tolik nedochází k penalizacím, když jen trochu ťuknete do soupeře nebo vyjedete z trati, ale pochopitelně jakékoliv zkracování nebo prasárny na trati tolerovány nejsou.
Základním stavebním kamenem u Driveclub Bikes je pochopitelně Tour kampaň, která je nečekaně obsáhlá a dlouhá, což byste třeba od DLCčka za 500 korun nečekali, ostatně můžete v ní získat více jak 160 hvězdiček za vyhrané závody, ale i plněním dalších výzev, přítomna je i nová platinová trofej. Prostě klasika, pokud jste hráli původní Driveclub, asi vás to, jakým stylem Tour probíhá, nepřekvapí. Každopádně kampaň obsahuje jednak klasické závody, ale také časovky, drifty pak vystřídaly dovednostní závody na body, v nichž musíte jezdit rychle, případně po předním nebo zadním kole. Během kampaně si pak odemykáte delší šampionáty v jednotlivých zemích. Kromě kariéry si pochopitelně můžete dát i nějakou tu výzvu, ať už od ostatních hráčů, případně vývojářů z Evolution. K dispozici je i volný režim, v němž naleznete všech 78 tratí v pěti zemích – Japonsko, Chile, Kanada, Norsko a Skotsko. Po této stránce není Driveclub Bikes ochuzen. Samozřejmostí je pak možnost si jednotlivé tratě různě nastavit, abyste jeli třeba v dešti, v noci nebo za slunečného počasí, denní doba i počasí je navíc plně dynamické, takže je možné zapnout závod odpoledne a dojet ho večer.
Co mi u Driveclub Bikes vadí je fakt, že nemá žádné animace pádu závodníka, jako je tomu třeba v Moto GP. Těžko říci, jestli je vývojáři nezařadili úmyslně, nebo na ně už nebyl prostě a jednoduše čas. Největší výtku mám ale k nepředvídatelnosti, jestli se motorka odrazí od okraje tratě nebo naskočí restart, po němž je nutné se znovu rozjet. Občas se motorka odrazí od stromu či velké překážky, což působí trochu komicky, následně ale stačí jen najet v malé rychlosti mimo na svodidla a naskočí restart. S tímto tedy budou muset vývojáři ještě trochu něco udělat. Tyto dvě věci, a možná i absence jakéhokoliv modelu poškození, je jen vizuální, jsou prakticky jediné větší výtky, které k Driveclub Bikes mám.

V Driveclub Bikes kromě singleplayerové kampaně a výzev naleznete i klasický online multiplayer, který s posledním updatem dostal jednu velkou novinku v podobě privátních závodů. Konečně si tak můžete vytvářet vlastní závody a zvát si do nich jen kamarády, s nimiž se následně můžete vyblbnout, což doposud nešlo. Privátní závody se pochopitelně týkají nejen motorek, ale i části s auty, která je oddělena. Každopádně kromě privátních závodů se můžete opět přihlašovat do nejrůznějších, neustále se obnovujících eventů, za které vyhráváte XP body nejen do svého hráčského profilu, ale i do levelu klubu, za který hrajete. Připojování je nyní po roce od spuštění velmi rychlé, nesetkal jsem se, že by hra napsala error, i samotné závody jsou pak plynulé a bez větších nedostatků v podobě lagů. Je vidět, že vývojáři za poslední rok na Driveclubu hodně pracovali a dostali ho do stavu, v němž měl být od samotného počátku. Je to škoda, protože nepovedený start bude této značce neustále předhazován.
Driveclub Bikes hodlají vývojáři do budoucna rovněž rozšiřovat o nové motorky, tratě nebo eventy. Už nyní je oznámeno první bezplatné EBR DLCčko na příští týden, které přidá jednak šest nových eventů a několik nových trofejí, ale také dvě zcela nové motorky Erik Buell Racing 1190RX a Erik Buell Racing 1190SX. Další DLCčka jsou pak na cestě, takže se fanoušci mají na co těšit.
Před rokem jsem prohlašoval, že Driveclub je nejhezčí závodní hra, jakou jsem kdy hrál. Nyní u Driveclub Bikes mohu říci prakticky to samé. Ano, měli jsme tu několik pěkných závodních her jako Forza Motorsport 6 nebo Project Cars, které vypadaly opravdu hodně dobře, ale žádná se úrovni detailů Driveclubu nemůže ani náhodou rovnat, a to nemluvím jen o detailnosti prostředí, reálném nasvícení či detailnosti samotných aut, ale naprosto fenomenálně ztvárněnému dešti. On ostatně déšť či sníh je naprosto dynamický, stejně jako denní doba, což má pochopitelně velký vliv nejen na zpracování, ale i na samotnou hratelnost. Driveclub Bikes pak jede jako původní hra po celou dobu v pevných 30fps, nesetkal jsem se s poklesy nebo jinými neduhy, které by hraní kazily.
Driveclub Bikes i přes několik menších mušek nabízí zábavné arkádové ježdění napříč propracovanou a dlouhou kariérou, tak při plnění nejrůznějších výzev nebo v online multiplayeru, který si konečně můžete dát jen proti kamarádům díky soukromým místnostem. Pro fanoušky Driveclubu jde prakticky o povinnost, ale ani ostatní chybu určitě neudělají, zvláště když se jedná v současnosti o nejzábavnější a nejkvalitnější závodní hru s motorkami, kterou si můžete pořídit.
Tvoje reakce na článek
Galerie


















Komentáře (31)
Ezccol, Bikes nie sú súčasťou Season Passu.
Nevíte když mám u Driveclubu seson pass je toto rozšíření z motorkama zdarma nebo ne?
Marceli je to pravda, na dobrej cas je potreba jet ciste. Me jen proste chybi ty pro me zakladni veci.
Bf333....Ja uz mam po. S motorkou jsem zkoncil uz pred lety. Prave vcas,pac s mi nechtelo v mladym veku suplovat jako nahradni dil v nemocnici :-D
RobotCZ já se taky na motorce a 4kolce najezdil svého času dost, ale u DC v tom prostě nevidím problém...stejně když chcete jet pilu a zajet ty časovky tak si nemůžete dovolit žádné prasárny...
nevim co teda robote hrajes za hru ale v DCB masina ustreluje nebo se rozvlni jak splasena...
DC Bikes vypadá rozhodně zajímavěji, jak originální DC. Plus ta cena je fajn, takže bych i bral, závodních her s motorkama je málo.
Robot_Tak bacha at nejsi brzo darcem organu
Aaaa chlapi,tak to me mrzi za vas,ze nemate tu moznost tohle zkusit nazivo. To me proste za vas mrzi. Ten pocit rychlosti pri pohledu z motorky je ale u DC skvely,skoda toho zbytku. Nejni proste nad to kdyz vam ve 110ti v zatacce ustreli prdel, to je adrenalin,to ma clovek srdce az v krku :-D . Tak jako tak je to ale skvela arkadova vec a graficky je to opravdu bezkonkurencni
Já jako pasivní motorkář (televize, hry), musím konstatovat, že mi to takhle vyhovuje...
Robot: Věřím, že ty jako člověk zasvěcený do motorek by tohle chtěl a mít to tam by bylo asi motorkový ráj. Ale pro mě jako člověka nepoznamenaného by to bylo asi frustrující než by člověk přišel jak se s tím poprat. Ale chápu tvůj postoj :)
Je to přesně jak píše Hulva. To vás to opravdu do očí nebije? U aut uděláte s přehledem hodiny, gumujete atd.atd. a u motorek nic? Jízdní model aut je něco mezi simulací a arkádou, tak proč je jízdní model motorek tvrdá arkáda ala NFS rivals?...to fakt mi nejni jasný. Osobně si myslím, že by právě možnost položení motorky v PŘIMĚŘENÝ MÍŘE highsider,nebo lowsider by dali hře úplně jinej (ještě lepší) náboj než má a bylo by to pak jízdním modelem sekundantem aut. Ta zábava by byla ještě o level víš a né níž. Proto jezdíme DC a ne NFS, právě kvůli tomu ne úplně arkádovýmu modelu.....samozřejmě že nikdo nechceme model simulace, to by si tu 99% rozbilo držku hned v první,druhý zatáčce od startu a ani nestojíme o set-up stroje před závodem, kdy se dá měnit všechno od softu motru až po tvrdost pružin a atipických gumách...to fakt né, ale tohle prostě taky né.
žakelin4....právě že ten pocit jízdy na těchle strojích tohle sráží. To pak vypadá, že tyhle stroje jsou kromě zvuku všechny na stejný brdo...... když to ani nehrábne, nekopne tě to ani ti to po předku nesklouzne. Nic ve zlým, ale být amatér co řídí poprvé virtuální motorku, tak na to bych se asi těšil nejvíc a byl bych zvědavej na to, čím se každej stroj jízdně odlišuje.........právě zmiňovaná ducati 1098,to je setsakra něco jinýho v zatáčce než třeba ta Ninja...Mě se poštěstilo pilotovat 916 strada biposto a můžu říct že oroti Hondě 900RR nebo GSX-R1000 úplně něco jinýho.....Můžu říct, že když jsem z ní slez, tak se mi třásli ruce jak jsem z toho byl v prdeli...... Ono to nejni jen o tom jet rovně a o rychlosti...njn...........Hergot chlapi to z vás tu není někdo motorkář, aby mi dal za pravdu?
Závorka: O čisté projetí tratě by mi šlo u simulátoru. V případě DC kde jde o rychlost, šílenost a zábavu je mi opravdu jedno jestli mi jezdec po kontaktu spadne z motorky nebo ne. Naopak jsem spíš rád že se po každém nesmyslu neválí po silnici.
"Nejlegračnější je, že nemusíte mít ani motorky rádi, ale vidina toho, že se projedete na strojích typu Ducati 1098R, Yamaha R1 či Kawasaki Ninja H2 v kvalitě, v jaké jsou představeny ve hře, vám musí zákonitě způsobit rojení motýlků v nádrži." Ta recenze na hrej taky stojí za přečtení, dost možná proto, že to nepsal nikdo z těch jejich pakátlu co to tam vedou normálně
:D :D link
Mě by jen zajímalo co by jste měli z toho, že by jste převrátili motorku a jezdec vám z ní spadl? :D to máte všichni takovou radost když se někdo rozseká :D
Oproti autům je arkádovost těžce přestřelená, u aut se stačí je podívat špatným pohledem na plyn a výkon místo do rychlosti přenášíte do kouře z pneumatik, zatímco u motorek můžete bejt agresivní jak prase a nic to neznamená...
Fakt je ten že ty motorky mi do těch DC tratí sedí víc.. Protože mě furt nějak nedává smysl lítat s 500+ koňovým autem za X mega od plotu k plotu na nějaký 4m široký zaprášený trati uprostřed nějaký vesničky.
Stabilnich 30 snimku akceptuji vzhledem k tomu ze je to nejhezci zavodni hra siroko daleko
droga,30 snimku v horajznu ok,ne.A uz se ti podarilo proletet pres celni sklo?
Razi sorry za palec - preklik :D (proc to nejde stornovat???)
Evolution jdou se svoji péči příkladem
RobotCZ jestli chces simulaci kup si motoGP od vyvojaru SBK. Ti maji skvely jizdni model ktery, kdyz chces, tak ti neodpusti zadnou chybu. DC si urcili priority jinak. Jde o zabavu, ktera ma bavit a v zadnem pripade frustrovat. Ja sem rad za to jaky to je, protoze kdyz padnes nebo narazis, si hned zpet a zase jedes, proste zadny zbytecny zdrzovani. Navic pohled od jezdce je proste naprosto strhujici a obcas je to fakt adrenalin podobny tomu na opravdove masine. :) Proste se to naramne povedlo.
Souhlasím s Milhausem. Jízdní model až zbytečně moc arkádovej. Motorku nelze položit, ikdybych se na hlavu postavil. Co teprve nemožnost žádného Highsideru a lowsideru??? To žádnýho z vývojářů nikdy nekopla mašina, když bral blbě za plyn??? (No mě se to teda párkrát stalo). Tohle mě mrzí nejvíc + nulový model poškození a navíc když třískunu s mašinou tak abych jí dal do kotrmelce tak nic a hned mě to automaticky staví na kolo. Tohle jsou dle mýho základní věci. Jízdní model aut taky není úplná arkáda, tak proč u motorek tyhle věci chybí? Mě to připadá jako kdyby vývojáři nikdy neviděli motorku, nikdy jí neřídili a nikdy neviděli nějaký okruhový závod....páč si tenhle zkrat jinak nedokážu vysvětlit.
Abych jen nehaněl. Arkádový model je ale hratelný, jízda v kariéře zábavná a jediné velké plus má grafika(ta je na špičkové úrovni), ale o tu mi v tuhle chvíli nejde.....škoda, že z toho je taková arkáda. Já bych přitlačil na pilu a pěkně z ostra!!
Docela chybí Suzuki GSX-R....
kolik to momentálně obsahuje motorek?
Docela zbytečná hra. Měli udělat raději Motorstorm.
Přece bylo přesně oznámeno, co bude v season passu, podvod by byl, kdyby tam byl napsán i DC Bikes a nebyl.
Přijde mi celkem podvod že zato musím platit když jsem si koupil season pass.. Tzn ze kdykoli se může cokoli označit jako standalone a zpoplatnit mimo season pass.
motorky nehraju, ale v tomhle pripade neslo odolat. az na absenci padu jsem spokojen. i za deste nelze motorku polozit, pusobi to dost divne... treba na tom jeste zapracuji. na druhou stranu je to tim padem lehci a zavody si v klidu uzivam:-)
Pro některé jedince bych chtěl vypíchnout následující: "Driveclub je nejhezčí závodní hra, jakou jsem kdy hrál." a za sebe dodám, že DC vládne a vládnout bude dál