Konzolista.cz

Demon's Souls

recenzeúterý 17. listopadu 2020Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Demon's Souls
Je tomu už jedenáct let, co vyšla nenápadně vypadající akční RPG hra Demon's Souls pro konzoli PlayStation 3. Před vydáním se jí nevěnovala velká pozornost, a ani Sony nebyla přesvědčena o úspěchu, takže se rozhodla ji vydat pouze v domovském Japonsku. Jenomže krátce po vydání se začalo šuškat, že se na trh dostala vynikající akční RPG hra, která redefinovala celý žánr, takže si postupně i díky přítomnosti anglické lokalizace získala obrovskou základnu fanoušků a nakonec se zrodil obrovský hit, který následně odstartoval celosvětovou Souls mánii, z FromSoftware udělal jedno z nejuznávanějších herních studií vůbec a z jejího tvůrce Hidetaka Miyazakiho obrovskou celebritu. Protože to k Souls hrám táhne čím dál více hráčů, kteří objevují jejich kouzlo, čemuž se nemůže nikdo divit, rozhodla se Sony vytvořit ve spolupráci se studiem Bluepoint Games kompletní remake Demon's Souls, aby si mohli otce všech Souls her vyzkoušet i nováčci, kteří ho během jeho původního vydání minuli.

Recenzovaná verze: PlayStation 5

Vývojáři ze studia Bluepoint Games si udělali u hráčů dobré jméno kvalitními remastery her Uncharted, Gravity Rush nebo Metal Gear Solid, přičemž naposledy jsme se od nich dočkali výborného remaku Shadow of the Colossus. Následně bylo oznámeno, že jejich další projekt překoná vše, na čem doposud pracovali. V tu chvíli jsme nevěděli, o co se jedná, ale už tehdy se začalo šuškat, že připravují remake jedné slavné hry, který bude určen exkluzivně pro konzoli PlayStation 5. Možností bylo více, ale nakonec byl letos v červnu potvrzen Demon's Souls. Musím se přiznat, že jsem byl hned mezi těmi, kdo nadšeně začali řvát u monitoru, protože jde o velkou srdcovku, díky níž jsem zažil spoustu děsivých, smutných, radostných i nezapomenutelných okamžiků, na které budu už navždy vzpomínat. Od té doby neuběhl den, abych se netěšil, až se do světa plného zoufalství, smutku a teroru budu moci znovu vrátit.

Od oznámení jsem ale věděl, že vytvořit remake jedné z nejslavnějších her historie nebude nic snadného, a to ani pro mistry v oboru, kteří v minulosti prokázali obrovskou šikovnost při restaurování starších klasik. Dlouho se na fórech diskutovalo, jak moc se remake bude od originálu lišit, ale nakonec mohu říci, že hratelnost, obsah i další charakteristické prvky si uchoval. Dokonce je stejné i rozvržení předmětů, které jsou poházené po světě. Přesto nejde říci, že by vývojáři hru jen převlékli do hezčího kabátku, protože přepracovali kompletně interface, upravili inventář či vyladili ovládání. Přepracované jsou i animace hlavního hrdiny, díky čemuž jsou souboje s protivníky plynulejší a vypadají akčněji, jako je tomu u posledních Souls her. Už jen díky těmto menším změnám si Demon’s Souls budou moci užít nejen fanoušci originálu, ale hlavně noví hráči, kteří zatím žádnou Souls hru nehráli nebo do mánie naskočili až s Dark Souls 3 nebo Bloodborne. Demon’s Souls nyní opravdu působí jako moderní akční RPGčko z roku 2020, a ne jako fosílie z minulosti, jako tomu bylo u remasteru prvního Dark Souls.

YouTube video: YouTube video player

Demon’s Souls je temnou akční RPG hrou s jedinečnou elektrizující hororovou až lovecraftovskou atmosférou, odehrávající se v zemi Boletarie, do níž vinou dvanáctého krále Allanta vpadli nejrůznější démoni a další nepěkná stvoření. I proto se do této země neustále vydávají udatní rytíři a mágové, aby se pokusili všechny démony porazit a osvobodit ji. Příběh může takto znít jednoduše, ale je zajímavé se o Boletarii dozvídat spoustu dalších informací a odhalovat veškerá tajemství, kterých není zrovna málo. Textu není moc, ale určitě zamrzí, že se Sony nerozhodla hru lokalizovat do češtiny.  

Stačí pár minut v Demon’s Souls, aby člověk pochopil, že ho čeká hodně nekompromisní zážitek, kde je potrestáno každé zaváhání. A v tom ostatně tkví jeho kouzlo, a i proto působil během svého původního vydání jako obrovské zjevení. Určitě si někteří z vás pamatují, že v roce 2009 byla snaha hlavně vše co nejvíce zjednodušit. Na to bohužel následně dojížděla kvalita her. Skvělým příkladem je třeba série Ninja Gaiden, jejíž třetí díl jí prakticky zlomil vaz. Remake Demon’s Souls si původní vysokou obtížnost zachoval, ale je nutné rovnou dodat, že ta je férová a vývojáři rozhodně neměli v úmyslu hráče zdeptat a od hraní odradit. Pokud přistoupíte na pravidla, po čase zjistíte, že o zase tak nepřekonatelnou hru nejde.

Jakmile se přehraje přepracované intro s parádní novou hudbou, spustí se před vámi editor postavy. Ten byl oproti originálu kompletně přepracován a nabízí obrovské množství různých nastavení, aby hrdina vypadal přesně tak, jak chcete. Dokonce bych řekl, že jde o jeden z nejpropracovanějších a nejkomplexnějších editorů, jaký jsem kdy v nějaké akční RPG hře viděl. A oceníte ho o to více, když je nově možné hrdinovi sundat přilbu a chodit bez ní. Můžete se tak neustále kochat vzhledem svého hrdiny/hrdinky, případně ho ukazovat kamarádům či dalším hráčům, kteří vám přijdou na pomoc. 

Studio From Software už v Demon’s Souls ukázalo, že umí vytvářet do detailu propracované světy s parádním designem. V remaku se svět nijak nezměnil, vše je na svém místě. Jen tedy se našly jedny zamčené dveře, které v originálu nebyly. Už jsou různé teorie, ale je jasné, že se tato pro mnohé hráče nepodstatná změna bude řešit mezi fanoušky ještě hodně dlouho. Ostatně vývojáři z Bluepoint Games jsou známí tím, že do remaků/remasterů dávají různé easter eggy a hrají si s fanoušky, a Demon’s Souls v tomto není výjimkou. Každopádně design světa v remaku ještě prokoukl díky novému vizuálnímu kabátku, takže je snadné obdivovat nádhernou architekturu světa Boletarie i úchvatné scenérie, s nimiž hra nešetří. V čem se Demon’s Souls značně liší od novějších Souls her, tak je skutečnost, že úrovně neobsahují tolik skrytých zkratek, takže cesta od bonfiru k bossovi může být někdy trochu delší, než by si člověk přál. Navíc je během ní nutné znovu likvidovat už dříve zabité protivníky.

Během dobrodružství zamíříte hned do pěti naprosto odlišných míst. Je přitom na vás, v jakém pořadí se jimi prokoušete, hra vám v tomto nechává naprostou svobodu. Pokud se tak v nějaké části zaseknete, můžete se na snažení vykašlat a jít do jiné a později se vrátit, až bude vaše postava na vyšším levelu. Každopádně, ať už se vypravíte kamkoliv, všechna místa je zábavné prozkoumávat, hledat v ní cestu dál i různá skrytá tajemství či důležité předměty, které mohou usnadnit postup hrou. Také můžete sem tam narazit na NPC postavy, které vám občas pomohou, řeknou více o zdejším světě nebo něco prodají. Jen tedy nedoporučuji do nich sekat, a to ani v domovském Nexusu, protože hrozí, že se na vás naštvou a už s vámi neprohodí ani slovo. Na to je nutné si dávat pozor. Každá lokace má nejen zcela odlišný design a atmosféru, ale také složení nepřátel, což pomáhá velké rozmanitosti. Zatímco v jedné lokaci vás budou čekat spíše klasičtí rytíři, v další si budete hrát s duchy nebo děsivými kostlivci. Více radši neprozradím, protože někteří protivníci jsou opravdu nechutní a kolikrát si budete říkat, co má zase tohle znamenat.   

YouTube video: YouTube video player

Dle mého má hra Demon’s Souls jedny z nejlepších bossů ve videoherní historii, kteří jsou navíc neuvěřitelně rozmanití a vyžadují k poražení zcela odlišné strategie. Někteří bossové běhají po arénách jako smyslu zbavení a jde jen o to, kdo koho utluče jako první. Pak jsou ale bossové, kteří vyžadují hledání slabin a trpělivý přístup, a jsou dělány formou hádanky či puzzlu. Ať už to je ale jakýkoliv boss, v remaku střety s nimi působí ještě epičtějším dojmem, za což může hlavně parádní vizuální zpracování a ohromující hudební doprovod, který si zaslouží samostatný poslech. Soundtrack u soubojů s bossy je asi to nejlepší, co jsem za posledních několik let slyšel a má velký vliv na to, že si budete každý střet maximálně užívat. Sice jsem byl vždy rád, když jsem bosse zdolal, ale občas jsem si říkal, že kvůli výbornému soundtracku a atmosféře je škoda, že už je konec.

Všichni bossové byly i upraveni po stránce designu, takže někteří nyní jsou opravdu hodně děsiví, a nesmím zapomenout ani na kompletně nové animace. Díky nim jejich útoky působí ještě daleko nebezpečněji, ale také se lépe čtou, takže máte šanci o něco rychleji zareagovat. Vývojáři z Bluepoint Games ale jinam moc dobře věděli, že dělají remake hry, v níž jsou souboje s bossy nadčasové a ani trochu nezestárly, takže mechaniky nijak neměnili, jen sem tam opravili místa, kde se dalo v minulosti glitchovat a porazit bosse ne zrovna regulérním způsobem, což je ve výsledku určitě dobře. Je vidět, že vývojáři originál moc dobře znají a spoustu času trávili na fórech s fanoušky, kde se podobné věci řeší.

Jako v každé Souls hře, jak zabíjíte řadové nepřátele i tuhé bossy, získáváte duše, které můžete utrácet v domovské lokaci Nexus. Když jsem se do ní po tolika letech znovu vrátil, přepadla mě obrovská nostalgie a hned jsem musel pokecat se starými známými, které jsem hodně dlouho neviděl. Duše z nepřátel každopádně slouží hlavně k levelování, aby váš hrdina byl postupně silnější a silnější, ale také jde o jakousi univerzální měnu u obchodníků či kováře, který vám může opravit či vylepšit vaše oblíbené zbraně, k čemuž je třeba nasbírat i různý materiál. Systém vylepšování tak funguje prakticky totožně jako v každé jiné Souls hře studia From Software. Je vidět, že Demon's Souls přišel s propracovaným systémem, který se časem uchytil a stal standardem žánru, takže nebylo nutné ho upravovat.

YouTube video: YouTube video player

Jak budete prozkoumávat Boletarii, je možné najít opravdu velké množství různých setů brnění i zbraní, od mečů, sekyr, kopí nebo palcáty, případně je možné se stát i velmi silným mágem. Ostatně magie je v Demon's Souls daleko silnější jak v Dark Souls a i díky tomu má mág hlavně na začátku cestu o něco lehčí. Je každopádně jen na vás, jakou cestou se vydáte, tříd postav je hned několik a volíte si ji na začátku při vytváření hrdiny. Já vše raději řeším pěkně z očí do očí, takže jsem si vybral rytíře, který je sice trochu těžkopádný na začátku, což se projevuje nejvíce na jeho pomalých kotoulech, ale zase umí velmi dobře ovládat různé sečné zbraně.

U Demon's Souls je zajímavé to, že musíte řešit neustále nejen váhu toho, co máte na sobě, ale také nosnost všech věcí. Pokud překročíte limit, už se vám do vašeho imaginárního batohu nic nevejde. Dobrou zprávou je, že už o žádné nalezené předměty nikdy nepřijdete, protože ty, které nemůžete už sebrat do batohu, jdou automaticky poslat do bedny v Nexusu. To je určitě pěkná a příjemná změna oproti originálu, kde pokud jste neměli místo, jste museli mazat předměty v batohu, případně jste o nově nalezený předmět přišli. Bedna v Nexusu je tak nyní daleko důležitější a často se k ní budete vracet a třídit u ní nalezené předměty, případně do ní dávat nalezené materiály. Ty totiž během vylepšování u kovářů nemusíte mít u sebe, stačí je mít uložené v bedně. Oproti novým Souls hrám nemáte v Demon's Souls žádné speciální flašky k léčení, které byste si u bonfiru doplnili, ale léčíte se speciální trávou, kterou sbíráte po světě nebo po zabitých protivnících. Zatímco v originálu jste mohli mít u sebe trávy opravdu hodně, tak remake počet značně zredukoval. Moc to ale nevadí, protože nikdy se mi nestalo, že by mi tráva došla a já ji musel někde zdlouhavě farmit. Zvláště, když při plném inventáři se vám další nalezená tráva ukládá do bedny v Nexusu, kde si jí můžete kdykoliv vyzvednout.

I když budete mít trávy dostatek, sem tam se určitě stane, že zemřete. Dalo by se říci, že umírání k Souls hrám patří, protože protivníci jsou silní a vývojáři po světě připravili i řadu zrádností, které vám mohou na onen svět hodně pomoci. Na druhou stranu smrt v Demon's Souls vždy hodně bolí, protože přijdete o živou formu. Po smrti se objevíte u posledního bonfiru v Soul formě, díky níž máte jen polovinu zdraví. To je možné trochu navýšit speciálním prstenem, ale nemít plný život je celkem problém, protože vydržíte méně a musíte si tak dávat ještě větší pozor. Co alespoň potěší, jsou rychlé nahrávací časy. Po každé smrti čekáte jen dvě nebo tři vteřiny, než se objevíte znovu ve hře. To platí i o cestování mezi jednotlivými světy nebo do domovského Nexusu. SSDčko v tomto ukazuje svoji sílu, a když jsem si třeba vzpomněl na minutové nahrávací časy v Bloodbornu, už se to těchto dob nechci vracet.

Demon's Souls je ve svém základu hlavně hororovou akční RPG hrou pro jednoho hráče, ale to neznamená, že by neobsahovala online prvky. Kooperativní režim je tu přítomen, ale funguje trochu jinak než v Bloodborne nebo Dark Souls sérii. Už výše jsem zmínil, že každá smrt sakra bolí, protože přijdete o svoji živou formu a tím i část života. Abyste se mohli vrátit do živé formy, je nutné použít speciální předmět, ale daleko lepší je vypsat pomoc a následně se připojit ke kamarádovi nebo náhodnému hráči, a pomoc mu s bossem. Za pomoc následně dostanete živou formu i slušný počet duší k levelování. Napojovat se k někomu tak můžete pouze v momentě, když máte pošramocený život. Tento systém se nemusí líbit všem hráčům, kteří chtějí hrát v kooperaci bez jakýchkoliv omezení, ale má svůj smysl a popravdě jde zajímavým zpestřením hry. Já jsem se spojoval s kolegou ze Zingu přes heslo. Připojování bylo velmi rychlé a během následného hraní jsem nezaznamenal žádný problém. Kromě kooperace nechybí ani PvP část, v níž můžete podnikat invazi a střetávat se s dalšími hráči.

YouTube video: YouTube video player

Protože je remake Demon's Souls obsahově stejný jako originál, zkušení fanoušci ho mohou proběhnout klidně za nějakých dvacet hodin. Nováčkům hra zabere určitě daleko více času. Znovuhratelnost je jako u všech Souls her velmi vysoká, protože svět neustálé láká, abyste vše vysbírali a vyzkoušeli, navíc byl zachován i systém World Tendency, který v jednotlivých částech zaznamenává vaše počínání a následně upravuje samotný zážitek. World Tendency je systém, který hra nijak nevysvětluje a nováčci si ho na první průchod možná ani nevšimnou. Je ale určitě dobré s ním experimentovat na New Game+, protože ať už budete v bílé nebo černé Tendency, obě mají své výhody i nevýhody. Pokud byste chtěli na New Game+ zažít opravdu něco nového, můžete si zrcadlově svět obrátit. Jde o zajímavou novinku, která přináší do hraní zcela nový zážitek.

Už na první pohled je vidět, že Demon's Souls je vizuálně hodně působivou hrou, která byla šitá na míru konzoli PlayStation 5. Vypadá totiž naprosto fenomenálně a bez debat patří k tomu nejhezčímu, co si nyní můžete na nových konzolích zahrát. Detailní modely postav s vypiplanými animacemi, parádně zpracovaný svět, nejrůznější krásné grafické efekty a do toho skvělé nasvícení, to vše se stará o vizuální hody, na které budete dlouho vzpomínat. Jen doporučuji se tou nádhernou kochat hodně opatrně, protože v takové hře je to vždy jen recept na katastrofu, jak jsem se i já několikrát přesvědčil. Za zmínku stojí, že vývojáři připravili dva režimy zobrazení. První se zaměřuje na nativní 4K rozlišení a zámek na 30fps. Pokud vám jde o co největší vizuální kvalitu, je to mód právě pro vás. Daleko více se mi ale líbil mód zaměřený na výkon, v němž hra jede po celou dobu ve skálopevných 60fps, a to i v těch nejnáročnějších scénách, během nichž by se PlayStation 4 roztavil, ale běží v nižším rozlišení. I tak ale vypadá fantasticky a nikoho rozhodně nezklame. Oba módy mají něco do sebe, ale možnost zahrát si Demon's Souls v 60fps bez propadů je splněným snem pro každého fanouška.

Dobře, vizuální stránka je parádní, ale co je dost možná ještě lepší a do značné míry ji zastiňuje, tak je ozvučení a hudební doprovod. Vývojáři přidali do hry nejrůznější nové zvukové efekty, které naplno využívají nový zvukový čip konzole PlayStation 5, takže uslyšíte praskající dřevo pod nohama, každý sek i děsivý řev protivníků, případně z jakého směru se blíží nepřítel nebo letí šíp. Demon's Souls je hra, kterou jednoznačně musíte hrát se sluchátky na uších. Vývojáři navíc nahráli znovu soundrack, který je fenomenální a skvěle dokresluje dění na obrazovce, ať už se budete ploužit bažinami nebo bojovat s bossy. A na celkovém prožitku má velký vliv i využití haptické odezvy u DualSense ovladače, díky níž se do hraní budete moci ještě více ponořit. Hru doslova cítíte a jeden z nejlepších efektů je ten, když zapálíte meč. Doslova totiž cítíte oheň ve svých rukou. Využity jsou i adaptivní spouště, třeba během střelby z luku. Popravdě jsem měl trochu strach, aby haptická odezva u DualSence neodváděla pozornost od hraní, ale nakonec je opravdu citlivě zakomponována.

Vývojáři z Bluepoint Games připravili pro remake Demon's Souls i propracovaný Photo režim, díky němuž si můžete hru kdykoliv zastavit, třeba během epického souboje s bossem, a udělat pěkný snímek. Měnit můžete postavení hrdiny, jeho pozice, ale také filtry obrazu, rámečky a přidávat různé efekty. S obrázkem je možné si neskutečně pohrát.

Remake hry Demon's Souls je triumfem po všech stránkách. Od prvního dne se majitelům konzole PlayStation 5 dostává do rukou jedna z nejlepších akčních RPG her historie, navíc v ohromujícím audiovizuálním zpracování, ukazující sílu nového hardwaru. Demon's Souls díky všem změnám působí jako pravá next-gen hra, která dokáže vtáhnout do svého temného světa plného bolesti ještě více jak před jedenácti lety. Remake Demon's Souls je nejlepší hra, jaká kdy vyšla na launch konzole PlayStation, a jedna z nejhezčích her současnosti. Pokud ještě nemáte předobjednávku, tak si ji hned udělejte. Tohle nesmíte minout. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (102)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Milek57
Milek57 #Veletry

Čau když bych chtěl hrát s kamarádem coop jak to prosím mám udělat? Nepřišel sem na to, jestli to teda jde. Jinak bomba hra a platina je celkem výzva na to asi nemám, hraju new game +

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍2

Jasná 10. Mrda hra.

Kainé
Kainé #A2
👍1

doporučuji hlavně tu postavu nepřelevolovat, i tak druhá půlka bude lehká. Na druhou stranu já teď začal NG a dostávám pořádně na prdel už u bran v Boletarii. Držím samozřejmě Fume Armor a k tomu Winged Spear. Takže to nepřeháním s gearem ani s lvly.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍1

Už hraju a hra mi dává vcelku na prdel..... To je dobře. 👍 Jinak vizual je perfektní, hratelnost taky. Skvělá hra za mně, prozatím.

Mirek Cankar

@mnaca: DS2 mi přijde určitě lehčí, oproti Demonovi na PS5. U Demons Souls jsem často nevěděl kudy kam, DS2 se v pravou chvíli vždy znovu otevře novou lokací, nebo člověk najde klíč, či artefakt, který ho posune dál.

godycz
godycz #katana-san
👎1

@mnaca: ja mam DS2 nejradsi :) brutalni, obrovsky, uzasny a velky dlc. a to mam ze vseho platiny (krome sekira a ninja blade).

Mirek Cankar

@Heymi9615: Já na tom strávil asi sto hodin, moc mi to nešlo, ale dohrál. Je to těžká hra, nikdy předtím jsem Soulovky nejel, tak jsem do toho šel bez grifů, získaných v minulosti. Dnes jedu starý Dark Souls 2 na své PS5ce, jak mě tenhle žánr chytil.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife

Zítra kupuju, dojmy napíšu. Těším se a zároveň mám strach o moje nervy.

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙
👍1

Demons souls se u Digital Foundry umístil na třetím místě v kategorii: Hra s nejhezčí grafikou. Až budou vypadat next gen hry minimalně stejně dobře, tak se tu můžeme bavit :) Doslova vydali na DS asi tři videa a jedno i s hlavním designerem( nebo vedoucím) z Blue Point Games. Jinak ty kometáře pod každým videem mluví taky za vše :)

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍1

MCJoel : Ten posledni boss ten je tam velka chyba , to melo byt prase nejvetsi a rubacka Jinak vam vsem zavidim ...ja cekam furt na PS5

kolecko
👍2

Tak již chápu, proč se Demon's souls pravidelně umísťuje v top nejtěžších her ever. I jako trourám si říci veterán soulsborne her od FN mam co dělat. Některé mechaniky a pravidla světa jsou celkem brutální. Ve své době, kdy podobné hry neexistovaly, hráči museli řvát utrpením a objednavat spare gamepady jak na běžícím pásu.

Jedná se opravdu o mimořádný kousek. Atmosféra je neuvěřitelná. Užívám si pro mě neznámý svět a prozkoumávání. 10/10 zaslouženě!

Ondřej

Komentář byl uzamčen

Příspěvek porušuje pravidla komunity.

StepoBella
StepoBella #Guardian
👍1
👎1

Bluepoint games jsou prostě mistři svého oboru. A jsem rád že jsou spjatý s PlayStation.Na tuhle hru se třepu opravdu dlouho. A také díky ní SONY odpouštím ten pomalý launch, a že budu mít pravděpodobně svou vysněnou PS5 až v únoru příštího roku. Peace.. No a kdo už může, nebo v den vydání hry bude na PS5 moct.. šup šup do Boletarie posekat nějaké stvůry z nočních můr.. Lovu zdar

Mcbeca666
Mcbeca666 #PS/xbox/pc
👍3

Cobra :doufejme :D ale silne o tom pochybuji navic další verzi jako třeba ps5 pro nechápu uz vubec :D jesrli a touhle verzi přijdou za rok nebo dva ,tak nerozumím uz ničemu :D byznys je byznys ale at se pak nechvasta Sony sloganem for the players ale přepíše si to na for the money :D :D každopádně na me se dostane až v únoru, takze ja si jeate na tuhle pecku pockam

rejca
👍2

@Tomkalhotka: No aspoň jsem si to myslel, že většina, je možné, že menšina.

K YT - ty videa jsou naprosto zprasená kompresí i na 1440p i nakonec na 4k. Na YT vypadají kolikrát 4k videa jako reálně ve FULL HD a ty co jsou ve FULL HD vypadají hůř než 576p ve skutečnosti...

Bohužel YT je na tohle hrozný.

V reálu bude grafika bomba... O tom nepochybuji.

Tomkalhotka
👎4

@rejca: vetšína exkluzivit pojede ve 4k/60 fps? DS to neumí, spiderman to neumí , tak já nevím, mám silny pocit, že to tak jednoduše nebude a hra bude muset mít spoustu kompromisu.

Jak ty hry běží a vypadaji si neodhadnu tvrdit, protože YT je nevypovídající a budu to muset otestovat až někdy do pul roka, protože , když vidím kolik Sony dodáva ps5 , tak mám pochybnosti i o dodávce v unoru 2021

rejca

@Tomkalhotka: Je to realita, která byla známá dlouho před začátkem prodeje PS5. Většina exkluzivit pojede v 4k/60fps, možná i většina ostatních her. Ale prostě tak to je. Jak to bude za pár let neví nikdy. Jestli přijde hypotetický PS5 PRO, tak je možné, že tahle konzole bude najednou cílit na 1440/60 či 4k/30 FPS.

To teď nikdo nemůže a neumí říct, ale i to je možné.

Když člověk nebude zkoumat informace o rozlišení jednotlivých her, tak to nejspíš ani nepozná... :-)

Tomkalhotka
👎3

@rejca: 4k předstihla dobu před 7 lety, dnes je rok 2020/21, nové konzole zrovná vychází a už je vlastně zřejmé, že na plné 4k 60 fps budem potřebovat další generaci konzoli :)

opravdu nevím proč bych to měl obhajovat , když uz si muzu doma pustit ve 4k filmy na netflixu

rejca
👍2

@Tomkalhotka: 4k předstihla dobu, viz televize (pozemní, satelitní i kabelová)... až teď po letech pomalu začíná přibývat obsah (netflix - a zdaleka ne všechny filmy, teď i konzole). Ale i tak je 4k obří skok v náročnosti...

Rozdíl v náročnosti mezi FULL HD a 4k je cca 2.4x. On by stačil mezikrok v podobě 1440p pro TV do uhlopříčky nějakých 65"... Ale marketingově se nastartovalo hned 4k a 4x jemnější obraz než FULL HD...

Plně budou konzole zvládat 4k/60fps až v nějaké pro verzi (PS5 PRO) či až v další generaci PS6... Pak už to bude standard a bude se nesměle cílit buď na 120fps (pokusy již teď) a hlavně na 8k...

Cobra
👍6
👎1

@Mcbeca666: možná to jsou pouze porodní bolesti a až si to víc oťukaji nebudou mít problem aby ty hry běžely v 60 fps. Každopádně jestli někdo s toho vytříska maximum,bude to Santa Monica. Protože když si vezmu jak fantasticky vypadal God of War na ps4 a běžel skvěle i na slimce,tak na ps5 to bude jiný fičák.

Mcbeca666
Mcbeca666 #PS/xbox/pc
👍3
👎1

Ja bych hlavne cekal u nove generace,ze tam zadne prisne optimalizace nebudou a pojede to (aspon hry ze startu) v tom nejlepsim a v 60fps,kdyby tohle nabizeli za 3-4 roky,ze ty nove konzole nove hry uz nestihaji,tajk jsme s tim ok ale hned ze zacatku delat tyhle kompromisy je za me proste fail jak prase .Nic vic ,nic min,konzoli si stejne koupim,jen je to za me velky zklamani.

Tomkalhotka
👍3

@rejca: pointa byla ta, že před vydaním nové konzole už první hry musí řešit tyto kompromisy a nezvladaji 4k pří 60 FPS , je to trochu smutná ochutnávka budoucnosti kdy se pravděpodobne v pulce generace opět sáhne na 30 FPS hraní nových technologicky moderních her a to je trochu víc smutné. Osobně jsem trochu zklaman , ptž jsem si minuly týden kupoval novou TV střední třídy od Sony , která je na 4k a 60 fps ready

rejca
👍4

@Mcbeca666: co by sis vybral? Přísná optimalizace na 4k/60fps a třeba horší detaily/efekty při náročných scénách nebo lepší, ale dynamické rozlišení / 60fps? A nebo nejlepší a 30 fps.

Každý si vybere to nejlepší.

Ruku na srdce 9TFLOPS (nepočítám to dynamické taktování) na 4k/60fps nestačí při dnešních měřítkách na kvalitu, případně časem bude grafika ještě lepší i vlivem 20-30TFLOPS grafikách na PC (a za pár let se ještě nůžky rozevřou víc).

Mě se líbí i 1440p/60FPS převzorkovaných nějakým supersamplerem na 4k/60fps.

Nemám s tím problém a hry vypadají na 4k displeji super (když člověk nemá 75" TV a nekouká z metru a půl).

Mcbeca666
Mcbeca666 #PS/xbox/pc
👍4
👎2

Rejca no ale je to prvni hra na novou konzoli a nezvalda to 4k/60fps kdyz timhle byli celou dobu nove konzole prosazovany ? Za me je to strasna ostuda,cekal jsme konecne aspon par let hry prave ve4k /60fps a ne hned od zacatku trapnych 30fps,je to fail jako krava jeste kdyz ej to exkluzivka pouze pro PS. A to jsme zaryta plejka

rejca
👍1

@Tomkalhotka: Asi moc náročná hra... Detaily, efekty... Ale asi dobrá cesta, ať si každý vybere... Ono to rozlišení kolem 1440p - 1800p je díky upscalingu velmi dobré i na 4k zobrazovadle.

pasqvil
pasqvil #its a trap

Zítra si pro jednu kopii jdu, už se nemůžu dočkat. Asi zítra toho pracovně moc neudělám.

Tomkalhotka
👎2

ps5 má super line up her , poučila se z releasu předchozí generace a jede strategii super hry a žadné konzole :D co mě, ale neskutečně zaraží, že hry už při releasu nové konzole nezvladají 4k na 60 fps...

JohnDoe82Cz
JohnDoe82Cz #My name is Neo.
👍1

Exik dej si do okna mříž ať neletí Tv z okna na stěny molitan ať se ti nerozbije ovladač a běž do toho

Hráč123
Hráč123 #GameCave
👎2

@Exik: naprosto nevhodne..i kdyz kdo vi..velka cast obtiznosti lezela v medovem frameratu, tragickem ovladaci a neustalem loadovacim okne..to je vsechno pryc takze DS je aktualne nejpristupnejsi pro casualy jak nikdy predtim.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍4
👎1

@Exik: Je. Jmenuje se Let's play či Walkthrough...

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články