Konzolista.cz

Kingdom Come: Deliverance 2 - první dojmy

previewčtvrtek 18. dubna 2024Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Kingdom Come: Deliverance 2 - první dojmy
Jako by to bylo včera, kdy byla oznámena hra Kingdom Come: Deliverance od nového českého studia Warhorse, a hlavně uznávaného tvůrce Mafie, Daniela Vávry. Vývojáři na ní tehdy nemohli sehnat klasického herního vydavatele, který by se jí chopil a poskytl jim na dokončení peníze, proto se obrátili na hráče skrze kampaň na Kickstarteru. Ta následně slavila obrovský úspěch. Vývojáři si skrze ni nejen ověřili, že je o podobnou středověkou dobrodružnou RPG hru zájem, ačkoliv jim mnozí říkali pravý opak, ale zároveň vybrali slušné množství peněz, a vlastně i díky této kampani nakonec našli partnera v podobě společnosti Deep Silver, který hru uvedla na trh pro PC i konzole. Ta záhy po svém uvedení na trh slavila úspěch nejen u nás, ale prakticky po celém světě, a do dnešního dne se prodalo více než šest milionů kopií. To je opravdu pozoruhodný úspěch na hru, v níž na začátku vůbec nikdo nevěřil. Na ten se nyní pokusí vývojáři navázat druhým dílem, jenž nese název Kingdom Come: Deliverance 2.

Je tomu už třináct let, co bylo založeno v Praze studio Warhorse, které na začátku tvořilo jen jedenáct vývojářů. To se ale následně začalo rozrůstat a dnes má i díky úspěchu Kingdom Come: Deliverance více než 250 zaměstnanců, kteří už šest let připravují hru Kingdom Come: Deliverance 2. Ta je mnohem ambicióznější než první díl, ostatně sami vývojáři říkají, že konečně mají dostatečný rozpočet a hlavně zkušenosti, aby mohli realizovat plně svoji vizi a přinést hráčům opravdu onu ultimátní středověkou dobrodružnou RPG hru, která svým rozsahem a propracovaností svého předchůdce hravě překoná.

První Kingdom Come: Deliverance měl hodně otevřený konec a právě na ten druhý díl plynule navazuje. Hlavním hrdinou je opět Jindřich ze Skalice, jenž byl na začátku prvního dílu svědkem vraždy svých rodičů a vydal se na cestu pomsty proti těm, kteří zmasakrovali jeho rodinu a vypálili jeho domov do základů. Jindřich proto pokračuje v pátrání po vrahovi svých rodičů, a zároveň nelítostnému veliteli (hejtmanovi) krále Zikmunda Markvartovi z Ulic. Kromě osobní linie sleduje Jindřich také důležitý úkol. Věci se ale brzy začnou docela dost komplikovat, přičemž se Jindřich bude muset vydat na cestu, během níž se bude muset postavit uherskému králi Zikmundovi a jeho spojencům.

Hra se odehrává na začátku patnáctého století v Čechách, což je svět, jenž je zmítán chaosem občanskou válkou. Příběh má být ve druhém díle mnohem rozsáhlejší, temnější, filmovější a epičtější, a Jindřich má potkat celou řadu charismatických postav. Mezi nimi bude třeba Jan Ptáček nebo Hanuš z Lipé, kteří se už objevili v prvním díle a byli spojenci hlavního hrdiny, přičemž vývojáři tentokrát připravili dle svých slov více než 5 hodin filmečků. Pro srovnání, první díl obsahoval jen tři hodiny filmečků. Vývojáři navíc během prezentace zmínili, že ačkoliv příběh v Kingdom Come: Deliverance 2 bude navazovat na první díl, hru si užijí i nováčci, pro které půjde o perfektní vstupní bod. Zřejmě tak nebude chybět nějaká rekapitulace. 

Jak bude cesta Jindřicha vypadat, by mělo být z větší části na hráči, který má mít dle vývojářů velkou volnost a bude jen na něm, jestli svět ve výsledku zachrání nebo ho potrestá za jeho hříchy. Bude možné upravit Jindřichův vzhled, schopnosti i vybavení, a zároveň zaujímat morální postoje k různým událostem. Navíc každý čin, který Jindřich pomocí vašich prstů vykoná, si budou lidé pamatovat, případně na něj budou přímo v reálném čase reagovat. Situace navíc má být možné řešit různými způsoby. Jindřich může být rytíř, ale také zloděj nebo lotr. Pokud budete páchat zločiny, jako je třeba krást obyvatelům věci, ti začnou být více podezřívaví, a budou se k vám chovat jinak, což bude mít dopad na hratelnost i samotný příběh.

Velmi důležitou částí je i herní svět, jenž je dle vývojářů v Kingdom Come: Deliverance 2 dvakrát větší a rozmanitější než v předchůdci. Těšit se díky tomu můžete i na více úkolů, náhodných setkání a filmových scén, ale také třeba na novinku v podobě minihry kovářství. Z prezentace jsem pochopil, že mapa se bude dělit na dvě části. Ta první se bude odehrávat v Českém ráji, což je místo s krásnou přírodou, v níž pobíhá divoká zvěř, pěknými skalními útvary a jedinečnými scenériemi. V této lokaci bude možné navštívit i hrad Trosky, jenž patřil Otovi z Bergova, jednomu spojenců Zikmunda.

Opakem této části mapy je pak ta, která se odehrává v krajině, které dominuje Kutná Hora, kde se bude odehrávat velká část hry. Jde o královské město, které díky svým stříbronosným dolům dávalo českým vládcům ve středověku jejich moc a prestiž v Evropě. Kutná Hora byla na počátku 15. století po Praze druhým největším a nejvýznamnějším městem v Čechách. Samotné město je dle vývojářů opravdu obrovské a značně se liší od toho, co bylo k vidění v prvním dílu. Navíc má být možné v něm mluvit s různými šlechtici či prostými sedláky, nebudou v něm dle vývojářů chybět krčmy, lázně a další zajímavá místa. Vývojáři si ale dali dle svých slov velkou práci s celým herním světem, který bude ukrývat řadu tajemství, hrady i nejrůznější památky.

Z ukázky se zdálo, že hra bude nyní daleko akčnější. Soubojový systém působil z ukázky podobně jako u prvního dílu, ale vývojáři následně dodali, že bude daleko přístupnější, aby dokázali oslovit i hráče, kteří si chtějí užít jen příběh. Zároveň vývojáři dodali, že pořád staví na jakési historické přesnosti, aby souboje dobře vypadaly a hráč se díky tomu do nich mohl snadněji ponořit a cítit, že meč drží přímo ve svých rukou. To má vyvolávat i napětí, protože každý souboj je navržen tak, abyste se cítili ohroženi. Kromě meče bude možné nově využívat i nové typy zbraní. V ukázce byla vidět třeba kuš, z níž bude možné střílet i ze sedla koně, případně píšťala na střelný prach, což je jednoduchá ruční palná zbraň. Vývojáři mluví i o různých stylech boje, takže souboje mají být ve druhém díle nejen intenzivnější, ale také mnohem rozmanitější. A z ukázky zatím vypadají velmi dobře.

Stejně jako první díl bude i Kingdom Come: Deliverance 2 využívat technologii CryEngine, s níž mají vývojáři zkušenosti a neměli potřebu ji měnit. Když jsem viděl záběry z hraní a obrázky, byl jsem docela překvapen tím, jak velký skok ve vizuální kvalitě hra udělala, ať už jde o samotný svět nebo postavy s pěknými animacemi, případně nejrůznější efekty. Hra vypadá opravdu pěkně, ale je třeba poznamenat, že jsem mohl vidět jen záběry pořízené na velmi výkonném počítači. Jak hra bude vypadat na současných konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S, zatím mohu jen odhadovat. Důležitá ale bude i optimalizace. Ta u prvního dílu nebyla zrovna ideální, a tak se s ní nyní vývojáři popasují daleko lépe. Vzhledem k tomu, jak hra pěkně vypadá, určitě potěší i Photo režim, který má mít hra od prvního dne. Kromě vizuálního zpracování bude důležitou součástí hry i soundtrack, o který se znovu postaral skladatel Jan Valta.

Před prezentací jsem očekával, že Kingdom Come: Deliverance 2 bude stavět na základech předchůdce a nabídne jen pokračování Jindřichova příběhu, ale po skončení jsem byl překvapen velkými ambicemi vývojářů, kteří se nyní nemusejí držet zpátky a mohou plně realizovat svoji vizi. Hra působí mnohem velkolepěji, svět je ještě živější s odlišnými lokacemi, a soubojový systém vypadá zábavně a rozmanitě díky přítomnosti nových tříd zbraní. Kingdom Come: Deliverance 2 si dokázal i z malé prezentace plně získat moji pozornost a pokud se vývojářům vše povede dotáhnout, mohl by nás tu čekat stejný skok jako u prvního a druhého Zaklínače. Překvapením určitě pak je, že na vydání už moc dlouho čekat nebudeme, nebo bychom tedy neměli. To je totiž naplánováno na konec letošního roku nejen pro PC, ale také konzole PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Skvělou zprávou navíc je, že hra bude obsahovat české titulky i český dabing!

YouTube video: YouTube video player



REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (40)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Orgasmic
Orgasmic #PS5 + GP

@arnold: Se ani nedivím, KG1 je jedna z mála her, na které jsem se celkem těšil a unudila mě dřív, než jsem ji stačil dohrát...podobně jako Starfield z posledních her.

Tohle hráli asi číňánci z 98% 😁

verxes
verxes #PS5

S dabingem jsem první verzi ještě nehrál - teď koukám, že mají pěkné slevy na Steamu právě na KCD1 - momentálně je ta hra za pár éček se všemi DLC a soundtrackem.. tak si to ještě poctivě zahraji i na Steamdecku.. 😲

G
G #🏮いただきます🏮
👍2

@johnyital: no ono by stačilo, když bych při zkracovaní si cesty lesíkem natrefil na kumány s ty by mě prohnali az do leckams a byl bych zase ztracenej a musel se zorientovat. Ale je to jak rikas. Cim vic se touláš , tim vic to nakoukaš a pak se vic vyznáš... paklize teda ta mapa neni obrovská a monotónní.

Jinak ta věc s prachama je problem spousty hernich ekonomik. Na toto, o to rychlejc když jsi asketa a židovíš, narazíš snad všude. Ten mechanismus je casto nastaven jako "get rič kvík", aby se hraci citili odmenovani a necekali moc dlouho. Zákonitě pak neni po nějaký dobe za co utracet, pokud se pani vývojáři nad tim nezamysli (před a nebo klidně i po) a nedodaji nejakou věc, kde bys ty prachy utapel a tocil do aleluja

johnyital
johnyital #Au Rat
👍2

@G: ve skutečnosti ne. Ano, párkrát jsem se ztratil, ale nakonec to člověku docela rychle přešlo do krve, stejně přirozeně jako teď, když vyjdu z baráku a potřebuju třeba na poštu.

Naopak, ta hra tím získala další skvělý rozměr a atmosféru. Hc byla spíš okolnost, že nebylo to rychlý cestování a člověk fakt musel všude dojít nebo dojet. Vlastně na každou cestu se člověk musel připravit, zapnout mozkové buňky a rozžehnat se s blízkými úplně přesně stejně jako ti tehdejší lidé. Šel nebo jel na nákup, vrátil se za týden, nebo taky vůbec, mezitím plno příhod a zážitků. Tehdy byl život v lecčems "pomalejší" a tohle byla možnost jak to zažít.:-)

Mne nakonec v té hře srala jen jedna okolnost, stejná jako i v těch ostatních, třeba v AC hrách a podobně. Na začátku jsi úplný švorcák, smrdíš korunou jak tchoř a je to tak v pořádku a je skvělá zábava starat se, aby jsi už ten švorcák nebyl. No a pak po čase přijde vždycky bod, kdy už nevíš co s penězma, není nic, co by jsi si ještě mohl chtít koupit. Všechno máš a peníze přibývají. Tady to zabila úplně ta vlastní vesnice, stavět jí a shánět na to prachy bylo super, pak bylo hotovo, začala generovat prachy, v té bedně jsem měl desetitisíce a už jsem tam ani nejezdil, páč jsem ty prachy nepotřeboval.

Ale to není ničí chyba, to nevím jak by se tohle dalo pořešit v takovýchle hrách, pokud to není vyloženě onlajnovka.

edit: a vidíš, ten stealth mi tam vůbec nešel, radši jsem ani nekradl, páč mne vždycky načapali.:-)

G
G #🏮いただきます🏮
👍3

Mně to paceni tehdy přišlo v pohodě v rany verzi hry, aniž bych chtěl dělat ramena. Těžký, místy velmi těžký, ano, ale proveditelny. Asi dobry potenciometry v tehdejsim dualšoku😁

Ve hře se dali krásně zuzitkovat i leta z metal gearu, kdyz na to vzpominam, jak se clovek plizil lesem v noci a planoval utok na kemp lapku, pak je vočesal a treba a i podřezal. Uz jen vyslychani chybělo 😁

A jak píšete, ta hra ma neskutečný kouzlo, když to vidíte a hra vam sedne. Krasny herni momenty. A johny respekt za ten bezradar. Zo je total hc👍

arnold
😁4

@Oig1: Tak to potom musí být super zážitek s tím jak jej původně tvůrci zamýšleli.😀

Oig1
😁2

Kcd jedině na pc. Páčeni zámku se da namodovat,ukládání se dá namodovat , soubojak se da namodovat, spaní a jezeni se dá namodovat a máte z toho normální Far Cry s mečem😁

johnyital
johnyital #Au Rat
👍5

@arnold: jj. v pohodě. Jindra má být a je na začátku prostě mladej a nezkušenej. Flákal se po vsi a nedělal v podstatě nic. Pak přišel životní zlom.

Kromě těch zámků, což bylo tedy na začátku přepálené a nevhodně zvolené, všechno ostatní se prostě učí tím, že ty věci prostě dělá a tím se neustále zlepšuje.

Mečuješ, rostou různé staty, sbíráš kytičky a houby, zase rostou staty. Hra v podstatě na nepřipraveného, rozmazleného hráče na úplném začátku dělá hrozný ramena až je to místy k pláči, donutí ho přemýšlet nad různými řešeními a vlastními taktikami, aby posleze zjistil, že věci nejsou tak hrozné, jak se na začátku tvářili. Třeba zmíněné jídlo, na normal, je problém možná na začátku, pak už ne. Všude nějakej kotlík. Když jsem chtěl skutečnou starost o jídlo, musel jsem potom na hard si dát perk "tasemnici", pak jo, pa jsem musel to jídlo trochu řešit a plánovat.

Když mi nešlo na začátku moc šermování a ani střílení , tak jsem si na bandity vyvinul taktiku, že jsem je vylákával z tábora a pak jsem kolem nich kroužil na koni a občas je kuchnul nebo zblízka střelil šípem a nakonec jsem je taky sejmul. No, někdy taky ne.

Když ale jsem chtěl vyhrát turnaj, tak jsem se už musel nějaké ty seky naučit a potrénovat, no. Jako v životě, něco chceš, musíš tomu něco dát.

Tvl. vlastně teď zpětně, ona to byla fakt zábava.🙂

A některé věci jsou tam až neskutečně reálné. Na hard se hraje bez polohy na mapě, orientace je jen podle krajiny a odhadu toho, kde se nacházíš a ta krajina je tu tak dobrá, že to normálně jde. V RDR2 bych si to netroufl, tady to byla pohoda. Ztratil jsem se v lese, našel potůček, ten mne někam dovedl a za nějaký čas jsem podle něčeho poznal, kde teda kujwa sem. Nebylo rychlý cestování, člověk si každý krok navíc dobře rozmýšlel a rychle se učil v té krajině orientovat.

johnyital
johnyital #Au Rat

@GulaginCZ: Ahoj, rád tě vidím. Jj. pořád tu jsem, ale spíš už jen tak sem tam trolím.

Jo a mám se celkem fajn, herně i to ostatní.

arnold
👍1

@johnyital: Tak Vávra řekl, že asi prvních 6 hodin dohrál asi 100x, taky řekl, že při stížnostech hráčů na páčení zámků to sami vývojáři zkoušeli s ovladačem s tím, že to normálně jde, pak tam teda přidali zjednodušení s tím, že podržíš L1 a pak jde s pravou páčkou kroužit.

Pro mě to ale nebyl úplně můj šálek, začátek parádní, to jsem se nasmál, pak už toho vtipu ve hře moc nebylo, hra je to dobrá, má výbornou atmosféru, celkově působí hodně reálně, ale souboják je až moc reálnej a ještě se musíš pořád starat o postavu aby se vyspala, neměla hlad, umyla atd.

GulaginCZ
GulaginCZ #Na...t
👍1

Dohrát se to samozřejmě dalo a v celku v pohodě. Nářky že to nejde hrát jsou lhaní do vlastní kapsy. Místo toho raději napsat, nebaví mě to, nemám na to a bude klid. Paceni prvního zámku mi zabralo jednu noc, tedy tu skutečnou. Nad ranem povolil a šel jsem si dát skutečnou sejvovici. Tohle se skutečně nepovedlo. Že jsem netrefil na začátku hry zajíce na půl metru, jsem bral jako výzvu se učit. A ta hra mi to vrátila svou zabavnosti se vším všudy. To se nedá říct o 90 procentech současné produkce her.

Jinak Johny po letech tě zase rád čtu a doufám, že se máš dobře a jsi stále v činné službě.

johnyital
johnyital #Au Rat
👍2

@arnold: Tak ta hra vznikala asi primárně pro myši, někde po cestě se prišlo na to, že by bylo dobré si zvýšit zásah, podle toho ty konzolove verze taky dopadly.

Tak já netvrdím, ze to byla ve vsech ohledech dokonala hra, misty připomínala ten slavný seznam o sto bodech 🤪, sám tvůrce přiznal, že dokola testovali uvodni prolog ve vesnici, no a pak kolikrat koukali, jak si za "vesnici" zije" hra vlastnim netusenym zivotem a co ze se tam vsechno dá delat.😀

Ale kdo tomu dal čas, dostal skvělou atmosferu, uzil si dosyta "nevodění za ručičku", což překvapivě může být nękdy i osvezujici , no a pak to cele zaplatil návštěvou u očního , protože se mu z těch propadů zpidlily oči křižmo jako Votjoubkovi. Každá sranda neco holt stojí.😀

Ale dohrat se to dalo.

johnyital
johnyital #Au Rat
👍1

@fuffcz: jj.Taky mam ten pocit, uvidime.

arnold
👍1

@johnyital: na ps4 s dualshockem jsem nechápal, v podstatě jsi musel oběma páčkama nezávisle dokončit 2 odlišné geometrie, abys uspěl, pokud by stačilo druhou páčku kroutit dokola v kruhu, tak je to v pohodě.

fuffcz
fuffcz #🎄🎮💙
👍3

@johnyital: No já jsem zvědav, jestli ty HC mechaniky budou zachovány, jelikož to podle oznámení vypadá, že už cílí na větší masy. 😀

johnyital
johnyital #Au Rat
👍2

@arnold: jo těžký to bylo, zvlášť na konzolich, ještě Warhorse delali z konzolistu dementy. Ale pak to uznali, ze to maj přepálený a trochu to opravili. Pak stačilo bumbat lektvar Tichošlápek a bylo.

Jestli o necem tahle hra je, tak predevsim o trpelivosti. V dobe Tiktakove, uznavam, nevyhoda.

johnyital
johnyital #Au Rat

@Petter: no na to sem mohl zapomenout, protože pri obou průchodech si Bernard postavil hlavu a pri tom dobyvani si ode me tech 60 lektvarů prostě nevzal a naser si.😀 A to mne pro ne sam poslal, vyfasoval jsem nejakyho pomatenyho.😀

arnold
👍1

Když přišlo na páčení prvního zámku, tak sem myslel, že si ze mě dělaj srandu, nic tak těžkého jsem nikdy neviděl.

johnyital
johnyital #Au Rat
👍5
😁1

No combat je opravdu na hovno, nejde vymlatit pul regimentu, určitě ne hned, tvl a co teprve luk, neodpovídá standardům kulometu, lita si to kam chce, otvírani zámků děs běs, vsechno aby se tam človek ucil, tohle v dnešní dobe fakt ne, fakt ale fakt to nešlo dohrat.😱🤠

sergej781
sergej781 #Krabičky
👍1

Paráda, to nejdůležitější na konci - Dabing👌

cukamart
👍1

@Heymi9615: kafé v 20:20 večer ? Ach, ja by som nezaspal 😆

blau himmel chk2

Téma výborný, ale v okamžiku, kdy se to začalo rozvíjet, skončilo to. Šílený !!! soubojový systém, říkal jsem si, snad tohle aspoň změní, ale ne. Bugy jako prase, cyberpunk proti tomuhle procházka růžovou zahradou. Takže ano námět výborný, mnoho dobrých nápadů, ale taky věci, který to totálně deklasovaly. Počkám a uvidím, jaký to bude.

Kainé
Kainé #A2

@🔫🫲🏻👁️👃🏻👁️🫱🏻🔪: j a můžeš ukládat hru pomocí "sejvovice". Úplný realismus.

Někdo by mohl namítnout, že hra neví, co chce být. Chtějí si hrát na realistické RPG, přitom NPC tam vůbec nežijí a interakce s nimi skoro neexistuje, ale combat si musíš trénovat a funguje jen v určitých případech, protože tak to ve středověku bylo. Ono špatný game design se dá okecat spousty způsoby :).

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
👍2

@Kainé: tak treba prave tim combatem, cele je to takove realneji pojate, ne jen ten combat. Neni to nejake klasicke fantasy rpg :).

Kainé
Kainé #A2

@🔫🫲🏻👁️👃🏻👁️🫱🏻🔪: myslím si, že ten combat je "clunky" jako prase. Zlatý Die By Sword. Combat v akční hře by měl být intuitivní a od začátku hry funkční a postupem času se zmistrovat. Popravdě nemyslím si, že je to případ této hry. Jinak jak jsi přišel na nějaký semisim? Ta hra byla prezentována jako akční RPG.

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
👍3

@herní Dědek: ten combat je prave jedinecnej a velmi povedenej :), ale pro kazdyho to neni, no. Neni to typicke fantasy rpg, ale spis takovy semisim :)

ChuligaN_cz
ChuligaN_cz #FCB 1922

Jak je na tom ten první díl?Je to hratelné?Teď je v akci za 95.- tak uvažuji že bych vyzkoušel 😁

arnold

@BenjaminL: Super, takže po roce se myslím prodalo asi 1 milion celosvětově. Takže zhruba 20 tisíc u nás, to není moc.

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off
👍1

Snad se nebudu muset znovu učit číst nebo tak něco, ale pár hodin v aréně s dřevěným mečem bude potřeba! Konečně hra, na kterou se těším.

@arnold: po vydání hry říkali, že v ČR se prodaly asi 2%

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
😁6

@hopa26: jakoze by sis kupoval cernochy za penize? Co mi to jen pripomina😀😀

Nevim nevim jak by tohle dopadlo

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články