Bylo těžké zdržet se pohnutí, když se odrážely od impozantních stěn chrámu sv. Barbory v Kutné Hoře velkolepé tóny orchestru pod dirigentskou taktovkou Jana Valty. Oznámit Kingdom Come: Deliverance II v nočních kulisách města zapsaného plným právem na seznam světového kulturního dědictví UNESCO byl od pražského studia Warhorse vskutku majstrštyk. Člověk se až zdráhá věřit, že na počátku všeho byla před více než čtrnácti lety troufalá myšlenka hrstky vývojářů v čele s enfant terrible Danielem Vávrou. Ti usilovali vytvořit RPG reprezentující zásadu „dungeons, but no dragons“, která si musela proklestit cestu skrze houští nezájmu producentů z celého světa, a nakonec se uchýlit pod křídla Kickstarteru a crowdfundingového financování. Existenci si hra obhájila, podařilo se jí prorazit na všech platformách a světadílech, získat na svou stranu hardcore fanoušky RPG a prodat více než 8 miliónu kopií. Výsledek hodný obdivu, nejen na české poměry. Není divu, že pokračování se řadilo k nejočekávanějším herním událostem roku 2025.