Konzolista.cz

Vývojáři v Insomniac Games netrpí, i proto mohou vytvářet skvělé hry

novinkastředa 9. června 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Vývojáři v Insomniac Games netrpí, i proto mohou vytvářet skvělé hry
V posledních letech se hodně řeší, v jakých podmínkách musejí vývojáři her pracovat. Nejčastěji se mluví o crunchování, které zahrnuje spoustu dlouhodobých přesčasů. Ty vedou k vyčerpání a stresu, což se podepisuje na zdraví vývojářů. Ve spojení s crunchem se v posledních letech mluvilo o studiích jako BioWare, Naughty Dog, 343 Industries, CD Projekt RED a dalších. Až mnohé napadlo, jestli bez něj jdou dělat rozsáhlé projekty se stomilionovými rozpočty. Očividně to ale jde, jak ukazuje vývoj výborně hodnocené hry Ratchet and Clank: Rift Apart studia Insomniac Games. „Ratchet and Clank: Rift Apart má průměr 89. Nemohu mluvit za další lidi v týmu, ale pouze za sebe. Já jsem ani jednou nepracoval více jak 40 hodin za týden. Je tedy možné pracovat na skvělé hře bez utrpení," napsal na twiteru designér Grant Parker. „Znovu musím upozornit, že mluvím jen za sebe. Celkově jsem byl ovšem povzbuzen tím, jak mě moji manažeři aktivně tlačili k tomu, abych nevyhořel," dodal. Tato slova následně podpořila i animátorka Lindsay Thompson. Ta sice zmínila, že měla během vývoje pár pracovních nocí, ale nebyla do nich tlačena. „Také dodám, že mluvím za sebe, ale věřím, že tým jako celek netrpěl a naše vedení k tomu rozhodně přispělo,“ dodala. Je určitě skvělé vidět, že dnes mohou vznikat takto kvalitní hry bez toho, aby vývojáři během vývoje trpěli a museli pracovat řadu měsíců pod tlakem. Doufejme, že to bude čím dál častější jev. Ostatně nedávno i šéf PlayStation Studios Hermen Hulst řekl, že chtějí vydávat skvělé hry, ale ne na úkor zdraví vývojářů. Jen dodáme, že studio Insomniac Games je v poslední době hodně aktivní. Koncem minulého roku nám přineslo akční hry Marvel’s Spider-Man: Remastered a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales a nyní i Ratchet and Clank: Rift Apart. Navíc má ve vývoji už další.

Skvělých známek v recenzích si všiml i Phil Spencer, šéf Xbox divize, který hned pogratuloval studiu Insomniac Games, s nímž má velmi dobrý vztah.

Starší trailer

YouTube video: YouTube video player
Zdroj: wccftech.com
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (16)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
StepoBella
StepoBella #Guardian
👍2

120fps😂😂 to je vážně blázen ten člověk.. Nebo to myslí vážně?

Rasken
Rasken #Bráško

No jo, Insomniac válí

Plazer

@Barack naprosto súhlasím. A ani nie obetovať pre dobrú vec. Oni to majú veľmi dobre kompenzované väčšina dobrovolne pracuje. Takéto štúdia sú dream job ľudia preto žijú. To nieje že "musím zase do práce". Odpracujú víkend alebo nadčas a dostanú kludne aj 1.75 z platu čo by normálne zarobili prípadne viacej dovolenky...

Hektorus-522
👍1

Pokud to tak mají všichni v Insomniac Games tak klobouk dolů. Vydat 2 Playstation blockbustery půl roku po sobě, aniž by tým musel pracovat v nelidských podmínkách, to je opravdu úspěch.

ONE OFTHEBIGGEST
ONE OFTHEBIGGEST #KH 💖💖💖💖
👍11

@HonzaRacer: ☝☝🤦‍♂️🤦‍♂️🤡 Že to máš zapotřebí fakt. Jinak Insomniacum gratulace, ale ty jejich duhovky to si mohli odpustit, stejně tak ostatní Američtí/Evropští vývojáři. Aspoň že Japonci jsou opět normálnější

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
👍1

@BarackObama: v tomhle naprostý souhlas...hlavně tohle není vůbec zdaleka problém jen herních vývojářů, jsou obrovské IT firmy, kde se třeba vytvářejí weby a systémy, tam prostě si z programátorů a stážistů dělají totální rohožky za podprůměrné mzdy s příslibem nějakého postupu výš, což se ve výsledku ale rovná jen rychlému odkopnutí ihned jak velký projekt skončí...

_Hellboy
_Hellboy #Games <3

Insomniaky sem řadil ještě před par roky do lepšího průměru mezi domovnimi studii playstation, nicméně musím říct, ze poslední dobou se kvalitou a nápady hodně zvedli a mám z toho radost!

Mcbeca666
Mcbeca666 #PS/xbox/pc
👍16

Galbator ,no ono neco jineho je trpet fyzicky a neco uplne jineho je trpet psychicky,sam jsme zazil obe varianty a musim rict,ze psychicka zatez je mnohem horsi,po fyzicke prijdes domu a mas klid,sice si trpel pres den ale doma mas proste uz pohodu,zato psychicka zatez te zere i doma a zere te porad,furt jen prmyslis co a jak a co se muze posrat a jak co vyresit :D

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👍6

@GALBATOR: to si myslí jen lidi co si obojí dostatečně nevyzkoušeli, ještě se rád vrátíš k té lopatě u který nebudeš muset přemýšlet.

Jsem rád že tu máme příklad který ukazuje že to jde i bez zbytečných nervů a stresů, jak moc je to pravda nebo PR asi nikdo z nás neví, každopádně insomniac neskutečně na spidermanovi vyrostli a to vše nyní zůročili v Ratchetovi. Talentovaní lidé, takže doufám že to není jen PR a opravdu si jich tam váží jak tvrdí na venek.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍11

GDC na tohle téma letos uspořádalo anonymní anketu pro vývojáře a přes 70 % z nich odpovědělo, že ke crunchu je nikdo nikdy nenutil a bylo to jejich vlastní, osobní rozhodnutí. Crunch je nafouknutá bublina progresivistů a Twitter válečníků, kteří nechtějí pracovat a obětovat trošičku toho svého pohodlí pro dobrou věc...

GALBATOR
GALBATOR #XBOX
👍7
👎7

Jestli ma nekdo pocit ze trpi tak at si vezme bouraci kladivo a jde na stavbu... se jeste radi vrati ke klavesnicim 😅

Cardys
Cardys #Svině
👍5

Nejlepsi nakup co Sony udelala. Ale meli by jeste neco prikupit, at je toho vic

MarcusChef
MarcusChef #Team PS/XB
👍25

Tato novinka se nelíbí studiu CD Projekt RED :D

Mark Gordon
Mark Gordon #XSX💚
👍1

V Imsomniac Games jsou frajeři no

godycz
godycz #katana-san
👍1
👎1

to je zase headline.

pejtrix
pejtrix #PS5
👍16

uz jsem to tu jednou psal jinde insomniaci v efektivite jedou vlastni ligu

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články