Výborná akční plošinovka Ratchet & Clank: Rift Apart vyšla na PC
novinka•středa 26. července 2023•Martin Šmíd•

Zdroj: Sony Interactive Entertainment
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama












Komentáře (43)
Pořadí Hra Nejvyšší počet v jeden čas hrajících uživatelů:
1. God of War 73,529
2. Marvel’s Spider-Man Remastered 66,436
3. Horizon Zero Dawn 56,557
4. The Last of Us Part 1 36,496
5. Days Gone 27,450
6. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales 13,539
7. Uncharted: Legacy of Thieves Collection 10,851
8. Ratchet and Clank: Rift Apart 8,757
9. Returnal 6,691
10. Sackboy: A Big Adventure 610
Ty jejich exluzivity jsou k smíchu na PC. Jinak pro představu rekord single-player hry drží ER s 950.000 hráči.
viděl jsem ukázku jak to běží na HDD a to byste hrát nechtěli. jinak na PC je to třetí nejhorší playstation hra.
@mnaca: To je faktt chytry. Kazdou hru nakonec rozjedes na vsem. Kdyz ji tomu ale prizpusobis. To znm. osekas s ruznymi kompromisy. Takze v uplne jiny kvalite. Tak jak to je na PS5 by to na PS4 neslo.
@Flash: Na to zapomen, ze by to bezelo na PS4. DF to jasne ukazali, osadilii PC diskem z PS4 a hra jim zamrzala a hroutila se.
casstoner27: Ano, zkrátka konzole je jednoúčelové zařízení, proto tomu říkáme "herní konzole", což je právě jejich síla v kontextu a účelu, na které jsou přímo zaměřeny. To tu neřeším, to je už půl století známý fakt. Řeším, že zcela evidentně, když člověk tvoří v rámci jasně definovaných možností a hranic, je teprve opravdu nucen, aby v konkurenčním prostředí dosáhl lepších výsledků jak uměleckých tak technických, které obstojí a tak musí optimalizovat. Jednoduše řečeno na PC máš vždycky tu možnost, že to za rok pustíš na výkonnějším HW, než pro který je původně optimalizováno, tudíž nejsi "nucen" se tím tolik zabývat jako na herní konzoli, nebo v případě vlastních, nastavených hranic. Hranice jsou to, co lidi nutí více se snažit. Mluvím zde o hrách a pouze o hrách a o tom, jaký psychologický dopad má na vývoj her "jasně definovaný" versus "zcela variabilní" HW. Vždycky dosahujeme lepších výsledků všude tam, kde jsme plně soustředění, kde je naše snaha a vůle stimulována hranicemi. Proto konzole miluju, protože tam se napříč generacemi dělají ony tvůrčí zázraky, tam vznikají vedle toho ostatního i hry opravdu dokončené, doladěné, funkční a umělecky sofistikovanější. Pro technické vymezení je člověk přirozeně veden k tomu více se projevit umělecky. Tam kde nemůžeš překonat technické parametry, můžeš vždycky hravě povýšit skvělým designem jak vizuálním, tak zvukovým, tak herním umělecky. Člověk je extrémně lenivá, pohodlná bytost a když se k tomu přidá hrabivost, máš tu mainstreamovou a odpadní produkci recyklátů. Kojima si třeba na konzole nikdy nestěžoval, že by ho omezovali v game designu, ono je to totiž docela jinak, co nejvyšší výkon není tím motorem pro skvělý game design, není ani nutný. Dovede vymyslet a dokončit opravdu funkční hru, zcela a plně funkční a obsahově umělecky hodnotnou na jakékoli, "omezené" zařízen, na kterém má hra běžet. Mohli by jsme jmenovat celá herní studia pro vývoj her a Insomniac jsou zrovna jedním z těch skvělých příkladů. A další věc je - koukni v jakém roce PS5 vyšla, respektive jaký trh byl se SSD v té době, cenově a dostupností versus dnes. Takže jasně že dnes po třech letech to může mít v PC kde kdo. Ve 2020 opravdu neměl každý v PC SSD srovnatelný s rychlostí toho v PS5, reálně pouhé promile. A ze kdy toto prohlášení o funkcionalitě hry na PC je? Z doby, kdy ta hra byla ještě ve vývoji. Jejich prohlášení je poplatné situaci v době, z jaké pochází. Musíme si definovat fakta v kontextu, ať se někam dostanem.
A2: Optimalizace je prostě základ a zároveň král. Je nespočet her, které na PC sežerou šílený výpočetní hodnoty, ale jejich výstup tomu formou ani trochu neodpovídá. Na PC se optimalizuje sice hůře kvůli variabilitě HW sestav a SW prostředí, ale zároveň to není žádný důvod, proč to nedělat pořádně jako na těch konzolích. Nintendo bezesporu vystřelo zrak nejednomu člověku, který si pořád myslí, že co největší možný výkon HW všechno vyřeší, no nevyřeší no. Nejenže investice je daleko za hranicí řekněme běžného člověka s průměrným platem, aby si pro příklad zahrál hru v kvalitě, která obstojí vedle konzole (v mích očích PC) za deset tisíc, tedy třetinu až polovinu nízkých mezd. Pro mě to jsou beztak všechno specifické sestavy téhož - tedy PC. Je až zarážející,jak ty symboly a rozlišující barvy na těch krabičkách, respektive konzolích dokáží vyvolat neschopnost vidět, vše všechny ty konzolky se liší sestavou HW podobně jako různé sestavy PC a tím rozhodujícím rozdílem je systém, ušitý na míru s jasným, specifickým zaměřením. To co bylo tu krátkou chvíli možné díky Linux na PS3, ukazovalo, co tovta konzole vlastně je. Jen přepneš OS a jsi konzolista, nebo PC ultra fan, na téže krabici. Prostě když má člověk před sebou jasně definované možnosti a hranice a tím pádem jsou jeho výsledky závislé na optimalizaci od začátku do konce, tak se té optimalizaci věnovat bude a zjistí, že ono to jde. Vadí mi výmluvy, nesnáším to. Na každém systému několik partiček lidí vždy ukázalo, že ono lze opravdu kouzlit.
@stillalive: no, zrovna u této hry odpůrci konzolí docela narazí, zrovna Ratchet je skvělá ukázka optimalizace na jednu konzoli. Ta hra běží ve 40FPS s RT a ve slušném rozlišení, ten RT je dokonce lepší než u PC max, tuhle informaci najdete v popisi videa dole.
link
Líbí se mi, jak uctívači PC a odpůrci konzolí v jedné osobě, rádi ani nezmiňují skutečnost, že na HDD to sice aspoň spustíte, ale ve výrazně rozbité formě, která najednou vůbec nevadí, hlavně že se to dá vůbec spustit. Jindy jim vadí každičká low-resoluruon textura, každičké zakolísání snímkování, ale když se to nehodí, tak jim stačí, že hry spustí v hodně, hodně špatném stavu. Od začátku a nadále vnímám vyjádření Insomniac za zcela pravdivé, vskutku na HDD tu hru v plné kvalitě nespustíte, rozhodně ne v hratelné formě. Jen si důkladně ty testy prohlédněte a podívejte se v rámci PC rozdíl mezi tím jak hra běží na HDD a SSD od těch nejrychlejších variant až po ty varianty, které má spíše většina majitelů PC. Abych si tuhle hru zahrál v obstojné kvalitě, tak buď si koupit konzoli za deset tisíc, nebo PC za desítky tisíc. Tutéž hru
Zatím to vypadá na podobný "úspěch" jako Returnal. Zatím je peak cca 6400 hráčů, Returnal měl max 6600.
@Flash: jasně že jelo 😁 "nextgen"
Takže by to normálně běželo na ps4 s kratším loadingem mezi riftama? To je sranda a Sony má na zádech ten krmelec větší a větší :)
@Nitram1980CZ: co to meles? kdyby jsi se na to podival poradne tak vis ze to jede na 720/30 protoze tam ma ryzen3, 4 jadro a k tomu rx 570 4gb. proto to jede stezi 30fps.. ne protoze tam ma HDD.. jo jasne v riftu a kde se to bude nacitat tak se to sekne nez to nacte.. to je tak vse. A ktere prase dneska jeste dava takove hry na HDD? fps v tehle hre nemaji nic spolecneho s HDD.
@holysock: Reakcie tam tých PC umastencov ktorým Sony so svojou 400$ konzolkou opäť vzala zmysel svojej existencie vždy pobavia. Neostáva než najbližšie týždne, mesiace hľadať ten konkrétny bottleneck pre ktorý to proste tú pol sekundu nestíha a život zas bude na chvíľu kompletný 🤭
@gauntl3t: No jde znát, že tomu hodně rozumíš a máš přehled. xD
Zkus si někdy přečíst i ty reakce v odkazech co sdílíš, to zvládneš, věřím ti.
@Ren: Ty jsi tedy odborník.😂
@Tomkalhotka:
"He literally said he's running it at "PS5 like settings". Even in the video information on the PC side it reads "High + High RT", which is not max, but PS5 equivalent."
@gauntl3t: uvedomuješ si , že to video je srovnání low performance rt vs high s high RT ?
o tom ratchetovi bylo kazdému snad jasné, že se jednalo o marketing, pamatuji zde na diskuze s joelem co následně dostal ban
Takže ani to najrýchlejšíe dnešné PC s o dosť rýchlejším SSD než má PS5 nestíha na referenčného krakena a musí šetriť dychom aby dotiahlo všetky textúry. GJ Mark 👍
link
@ONE OFTHEBIGGEST: rozbehat to ide bez ssd ano ale v akej kvalite? v akom rozliseni? a prechody dimenziami su daleko dlhsie.. co zase trollis? vsetko ide rozbehat bez ssd ale na ukor kvality
Kecy, pohádky a srandy nakecat něco o SSD a nakonec to spustíš i na iPhonu 🤣🤣🤣
Jestli to jede na steam decku kolem 45-50fps s nacitanim z sd karty, upřímně nevím co by tomu moc branilo s o neco horsimi nahrávacími čásy jet i na předchozí generaci ps4. To bylo zas kecu jaky to je true nextgen blablabla a mistni to zpapali i s navijakem...
Co to je za černý čáry? Takže já nemám doma zázračný ssd pod televizi, který jako jediný na trhu umi načíst ve vteřině portály do jiných světů? To umí jako každý běžný ssd? 🥺😨😭 to je opravdu nečekaný zvrat události. Zbytky modre pýchy jsou v mém srdíčku ta tam.
@MigelCZ: tyyy jo tohle bych od tebe necekal. Palec nahoru za odvahu to sem napsat. Jeste bych dodal slib ps5 only kdyz konzole vysla a ted vidime ze to byla dalsi lez.
@ONE OFTHEBIGGEST: a hlavně to na klasickém HDD běží jen 720p/30fps
@MarcusChef: a hlavně to na klasickém HDD běží jen 720p/30fps
Na tom Steam Decku z SD karty je to hustý...nečekaný
Kde jsou vlastně teď ti odborníci, kteří tu tvrdili, že to pojede max. jen na poslední generaci ssd a vytahovali tady čisélka, kterým vůbec nerozuměli? :D
Ale zase se dá jednoduše pochopit proč to sony říkala, tomu se hold říká marketing.
Ratcheta jedine z ssd diskem 💙
Klasickej ojeb od Sony.
K dobrému chodu je potřeba jen SSD a jakou přenosovou rychlost mají klasické SSD 1-2GB/s?
Takže nějaký kecy o tom, že to potřebuje speciální SSD s přenosovou rychlostí 5GB/s a víc mě baví. 😂😂😂
No a my co to mame na ps5 uz to mame 2 roky dohrany a ted at si to uzijou i pc hraci.