Podívejte se na prezentaci hry Dragon Age: The Veilguard

UPDATE: Níže v novince se nyní můžete podívat na záznam. Vývojáři nám přinesli docela vydatnou ukázku z hraní, představující jednotlivé postavy, ale také systém rozhovorů či přepracované souboje s různými protivníky. Určitě nám do komentářů napište, jak se vám hra líbí. Nám v redakci se hra Dragon Age: The Veilguard z dnešní ukázky líbí o poznání více jak z nedělního traileru.
Nové podrobnosti
- Hra Dragon Age: The Veilguard bude mít na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X dva režimy zobrazení. Jeden zaměřený na vyšší vizuální kvalitu při 30fps a druhý se bude zaměřovat na 60fps.
- Jak je vidět už z ukázky, hra bude mít hodně stylizovanou vizuální stránku, která nemusí sednout každému. V tomto The Veilguard působí ovšem jako logická evoluce Dragon Age: Inquisition.
- Ve hře se vrací Varric, který bude vyprávět úvodní část příběhu a rekapitulovat události předchozích her, případně vysvětlovat motivace Solase (Dread Wolf).
- Na druhou stranu hra bude vyprávět svůj vlastní příběh, který si užijí i naprostí nováčci.
- Z první ukázky se zdá, že Dragon Age: The Veilguard bude hodně lineární hrou, ačkoliv bude mít i řadu postraních míst, které je možné prozkoumat.
- Vytvořit bude možné hrdiny skrze editor. Na výběr budou různé rasy.
- Hra bude mít centrální HUB The Lighthouse podobný Normandy.
- Hra Dragon Age: The Veilguard je zatím nejakčnějším dílem série, v níž bude nutné uskakovat před útoky protivníáků, přičemž společníci mohou působit jako podpůrné jednotky, třeba pro léčení.
- Každý ze společníků, s nímž bude možné cestovat, má vlastní složitý příběh, ale také vlastní problémy i motivaci. Mise, které se jim věnují ovšem zapadají do hlavního příběhu hry.
„Vítá vás Dragon Age: The Veilguard. Vstupte do Thedasu, energického světa nehostinných divočin, zrádných labyrintů a třpytivých měst, kde o kruté boje a tajná kouzla není nouze. Jeho osud balancuje na hraně. Thedas potřebuje nového vůdce. Někoho nečekaného. Utvoříte odvážné společenstvo a postavíte se přicházející bouři. Přátelství, drama i milostná dobrodružství – to vše si užijete měrou vrchovatou, až se pokusíte z neobyčejných jednotlivců vytvořit výjimečný tým. Staňte se vůdci a zažehněte maják naděje v těch nejtemnějších okamžicích,“ stojí v popisku hry.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (47)
Za mě DA2 zestárlo dobře, je na tom furt dost, co lze ocenit. Měli na to málo času a jde to sice vidět, ale rozhodně to není to nejhorší, co mohli udělat.
@ΛNĐ3RLΛ: upřímně si myslím, že kdyby Dragon Age 2 mělo variabilitu prostředí na úrovni starších Bioware her a ten povedený příběh by nás zavedl na spousty míst, tak ta hra je vnímaná jinak. Éra 360/PS3 byla o zjednodušovaní mechanik, o tom jsme diskuzi už vedli, takže v tomhle Dragon Age nebyl výjimkou, pořád si myslím, že to mělo lepší mechaniky než ME2. Určitě se na hře projevil kratší proces výroby, na každé hře se to projeví jinak.
@Kainé: Dragon's Age II nebyl rozbitý, ale kromě příběhu byl za mě nuda a jak jsem psal výše: jako RPG to taky nefungovalo, proto volím raději hry, které můžeš opravit časem, než hry které už opravit nejdou, když je jejich core mechanika nula nula nic.
@ΛNĐ3RLΛ: New Vegas ale byl brutálně rozbitý při launchi, kultovní status to má i díky komunitě, která hru zachránila. Základ byl samozřejmě skvělý, ale ta hra potřebovala mnohem více času.
Cituji z Edge Magazine:
"Creatively, New Vegas gets almost everything right. Mechanically and technically, it's a tragedy. So, it's a simultaneously rewarding and frustrating game, the gulf between what it is and what it could be a sizeable stretch indeed."
@Merdis: Fallout New Vegas vytvořil Obsidian taky za 18 měsíců a ta hra byla narvaná obsahem a nejlepšími gameplay mechanikami v celé sérii, z kterých Bethesda těží dodnes. Takže se prosím dovzdělej napřed, než se začneš účastnit těchto diskuzí.
@Kainé: osobně si taky myslím, že s tím časem, co jim EA dali, udělali Bioware víc než dobrou hru. Ta repetetivnost prostředí byla otravná (na druhou stranu Bethesda s tím má problém dodnes a moc se to nehrotí) a combat byl mnohem horší, ale za rok a kus udělat hru na 30+ hodin? Takhle dlouho se možná dělali hry v PS1 éře, ale rozhodně ne kolem roku 2010.
Překvapivě musím s A2 z části souhlasit, DA2 rozhodně měl nejlepší příběh z dosavadních her, problém byla opravdu recyklace prostředí a větší příklon k Mass Effect RPG stylu, což mě osobně nevadilo. Ovšem na stylizaci se neshodneme, tam se to celé změnilo, širší paleta barev a hlavně i výraznějších, víc "komiksový" styl postav a výraznější design, (DA2 link link a DAO link ) a celkově se to vymanilo z takového generického fantasy, však taky jedna z nejčastější vytek tehdy byla, že je to moc anime, zbroje moc spike a že skilly působí jak z Naruta 😁 Všechny tři díly jsem dohrál znovu cca před rokem, DA2 má svoje chyby a dost jich má, ovšem ty byly zapříčiněny uspěcháním EA, svým způsobem to ale bylo možná nejlepší DA, a pokračuje v něm nastaveném směru. Přece jen i DAI navazovala na DLC z DA2, kde jsem se poprvé setkali například s Corypheusem.
@ΛNĐ3RLΛ: což dole píši, ta hra se nechala v rámci RPG bohužel inspirovat Mass Effect, což od druhého dílu nebylo RPG ale akční hra. Dragon Age 2 je také vice akční hra než RPG. Ono bylo v té době příjemné hrát fantasy, kde nezachraňuješ svět, ale zachraňuješ sám sebe.
@Kainé: Tam nebyl problém jen combat, ale i absence RPG mechanik. V třetím actu jsi měl původně mít dvě cesty, kudy se vydat (pro Mage a pro Templar).
Ta hra byla těžce nedodělaná a repetitivní. 7 s hodně odřenýma ušima a nostalgickými brýlemi...
@mnaca: Jak jsem psal, příběh je určitě lepší než u Origins, město bylo na tehdejší dobou pěkně zpracované, to samé grafika a hudba. Hra šla dolů v rámci lokací, role-playingu, obtížnosti. Největší hejt byl na konzolový combat, ale ten nebyl úplně strašný. Rozhodně to není odpad. Je to taková poctivá sedmička.
Možná si idealizujete jedničku, která měla taky dost zásadních problémů, i když je to výborná hra.
@Kainé: Souhlasím s mnacou. Možná kdyby vyšlo DA2 jako kniha, bylo by to lepší... Mechanicky, stylizačně, i pacingem to byla katastrofa.
@mnaca: zásadně nesouhlasím, že DA2 je odpad. Nebudu to znova hrát, abych si sundal "růžové" brýle, ale hru jsem dohrál xkrát, vím o těch chybách, ovšem je tam pořád dost dobrých věcí. Odpad je DA:I.
Dragon Age 2 má dost podobný art style jako jednička, možná je tam méně krve, ale rozhodně to výrazně neuhlo od art stylu jedničky. Kdyby tady byl nebožtík Flash, tam by mi potvrdil, že dvojka má nejlepší story z celé ságy a celé je to dost temné. Jednička je dost naivní, dvojka pracuje více dospěle v rámci fantasy. Dvojka dostala kritiku za combat, jestli si pamatuji, proto taky to špatné score na MT. Za mě průser dvojky byla recyklace prostředí a málo lokací obecně, jinak to byla dobrá hra. Průser nastal až u Inkvizice, což je jedna z nejhorších her roku. To bylo generické, repetitivní mmorpg přeskinované do singlovky. Fujky.
@ΛNĐ3RLΛ: řekl bych, že hejt u dvojky přešel do statusu, že je hra podceněná.
@AsuraCZech: A taky že Dragon's Age II je nejvíc hejtovaný díl ever, Inquisition hned po něm - link Proč asi?
Takže paleček sice od mně nedostaneš, ale výsměch za "proving the point" rozhodně ano. 🙃
Vím že sklidím výsměch a palečky dolů, mám ale pocit že spousta lidí jaksi zamrzla v čase nebo spíš, jsou zaslepeni nostalgii s milným očekáváním. U Origins se dá bavit jakž takž o temném fantasy, jenže už od DA2 se styl dávno změnil a svět dostal jinou, více svou, vizuální stylizaci, ve které Inquisition i Veilguard pokračuje, stejně jako co čekat od Varrica? Zachmuřené depresivní dialogy? Jako mám z příběhu stejně tak obavu, tohle ale rozhodně vypadá jako Dragon Age, který opravdu není o strážcích a nákaze.
@Obrovské ramínka🏋♂️: z tech her neni zadna od Nintenda
uff 😁🌻
@buk va: tak, tak 😀 link
go woke, go broke. Zlaty heteroNintendo 😁😁
@Chaser91: No, já to dokonce i všechno dohrál. :)
@czDante92: Dragon Age pro mě teda nebylo nikdy úplně temné fantasy, barva stím nemá moc společného, rozklad má širokou paletu tónů. Každopádně zbytek co zmiňuješ je mrzutý, ani si třeba nemyslím, že by nebyli podobně odchýlení lidé schopni napsat hutný příběh, ale tyto konkrétní bytůstky toho očividně schopny nejsou.
On už Inquisition nebyl žádná hitparáda, takže byla velká šance, že na těchto vratkých základech nevznikne nic převratného. Je to škoda.
Uz jak se objevil uplne puvodni teaser nebo to bylo dokonce jen to logo, tak jsem psal, ze to bude dalsi hovno, ten fialovej napis a celkove logo varovalo dostatecne dopredu😀
@Kainé: Metaphor ReFantazio has entered the chat. 😈
@Avari: anime do těch 💩 prosím netahej.
Hrozný sranec a to jsem to ještě proskákal. Už mám dost těhle fantasmagorických srágor říznutých současnou propagandou. Všechny poslední show tím byl poznamenaný - bezpohlavní, na stejné brdo hry plné barviček, hopsání, anime, lgbt barviček, woke blbostí a tajtrlíkování. O to víc se těším na Kingdom come 2.
Vypadá to docela v pohodě. Přijde mi to hodně na styl 2. dílu.
Akorát by asi měli vyhodit lidi co jim tvoří propagační materiály, to je děs.
@Misusu: maskované mmo už byla inkvizice.
Jinak to za mě vypadá fakt otřesně. Absolutně to nemá ksicht a jde to na tom vidět ta nejbrakovější fantasy. Na jednu stranu mě to mrzí v rámci toho, že první díl mám rád a druhý svým způsobem taky, na druhou stranu mám letos přes 200 hodin ve FF Rebirth+ DD2+ The Rising Tide, takže dlouhé RPG fakt letos už nepotřebuji.
Tohle bude pecka.
Ten člověk co schválil tudle ukázku tak by se měl nechat vyhodit a ještě k tomu nechat zlynčovat.Absolutně nerozumím tomu kombatu,hopsá to tam jak naspeedovaná veverka pak vytáhne luk a týden míří.Společníci ani nevím proč tam jsou asi málo digitálního bordelu.Cutscéna,hopsání,cutscéna a pozor jedno rozhodovací kolečko.Celé to na mě působí,že dělají mmo maskovanou za jinou hru.Todle dostane strašnej hejt a doufám,že po tédle katastrofě je už hlavouni z EA zavřou a Mass Effect prodají někomu kdo umí dělat hry.A já se na todle docela těšil.
@Abysswalker: to uz je, jmenuje se Suicide squat. Jak se prodava vime vsichni :)
@holysock: mrkni se na prvni trailer dragon age origins a pak na tuhle hru....a treba pochopis proc je to lgtb
A ještě doplním k tomu důvod mojí nenávisti k SBI a jim podobným teroristickým organizacím, protože to s tím souvisí. Někdo na internetu psal že už chápe "proč mu všechny nové hry připadají jako kdyby je napsala ta samá, šestnáctiletá osoba z Tumblru" a SBI je ten důvod, protože ačkoliv se kasají jak pomáhají psát příběhy a postavy, tak ve skutečnosti jedou jen podle šablony přidat rasu/pohlaví/sexuální orientaci a přehodit stereotypy jako rytíř zachraňuje princeznu a to je kámen úrazu celé téhle woke šaškárny, absolutní absence jakékoliv přirozenosti a tvůrčí kreativity.
Můžu uvést příklad na sobě - GTA San Andreas je jedna z mých nejoblíbenějších her, Top 3 určitě a je z 3/4 plná černochů. CJ je borec, Tenpenny super záporák, atd. a i další rasy jako hispánec Cesar nebo číňan Woozie jsou skvělé, zábavné postavy a nepůsobí jako pěst naoko. No a pak je tady Ubisoft s Afro Samurajem a i když teda vzali tu jednu jedinou černou postavu z celé japonské historie tak všem kdo má víc než 2 mozkové buňky je jasné odkud vítr vane. Nebo třeba Gay Tony, opět z politicky nekorektního GTA, je skvělá postava co dává smysl a patří do hry, zatímco LGBT postavy z moderních her jsou tak hrozně nepřirozené že vždycky když vidím slyším něco ve stylu "...a mimochodem jsem gay" tak mám chuť hru okamžitě vypnou, smazat a být vulgární a agresivní na sociálních sítích.
Like a Gay Dragon bych si klidně zahrál, ale cokoliv od SBI může jít maximálně tak do prdele a přeju jim a všem jim podobným aby je srazil autobus.