Prodeje Dragon Age: The Veilguard byly během prvního týdne v Evropě nižší než u Dragon’s Dogma 2 a Final Fantasy VII Rebirth
novinka•středa 20. listopadu 2024•Martin Šmíd•

Zdroj: EA
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Oznámena akční závodní hra Carmageddon: Rogue Shift, vyjde začátkem příštího roku
recenze
Project Motor Racing
novinka
Oznámena retro first-person střílečka Starship Troopers: Ultimate Bug War!
fórum
Gran Turismo 7
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
Komentáře (23)
Origins za pár měsíců přes 3 miliony kopií.
link
Ono přepočet na výdělek/rozpočet bude Origins hodně zajimavý titul.
Prodeje Inkvize v pozdější fázi můžou značně nerelevatní, jelikož cena hry byla na úrovni trošku dražšího hamburgu z Mekáče.
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: Origins vyšel i na PS3 a Xbox 360, DA se víc dařilo v počátečních prodejích na konzolích a proto i dvojka byla více přizpůsobená konzolím, včetně zaměření propagace na Xbox 360 verzi. Osobně bych asi DA neoznačil úplně za legendární ale spíš je to hra s relativně oddaným fandomem, vrchol byl víceméně Inkvizice s cca 2,5 miliony za první rok a 12 miliony za 10 let, a to v 2009 vyšlo DAO, datadisk 2010, DA2 v 2011 a Inkvizice 2014. Tedy značka jako taková stále byla v podvědomí a hráči dostávali výživu, vyšla hromada knih, komiksy, animovaný film, atd. pak přišla desetiletá pauza s pár web komiksy, jednou antologií a nic moc seriálem, to udělá svoje a je otázka, zda vůbec Dragon Age má natolik silné jméno mezi běžnými hráči, jak si spousta lidí myslí. Protože všichni víme, že jméno prodá cokoliv ať CoD tak Assassina masám, bez ohledu na kvalitu a bežný hráč nějaký woke blbosti s rádoby kulturními válkami fakt neřeší.
Hele, já nepopírám, že prodeje nejsou žádná sláva ale je v tom víc faktorů, například pro každého je Dragon Age naprosto něco jiného, máš tu fanoušky Origins, fanoušky DA2, fanoušky Inkvizice a každý díl je naprosto jiný atmosférou, stylizací i hratelností, ta hra nikdy nemohla uspokojit všechny a prskalo se ve velkém fanoušky i právě na Inkvizici, která jediná měla opravdu masivní úspěch v době, kdy nebylo ani moc AAA konkurence.
@Kainé: jak přišli s fialovou tak sem věděl že je konec, simple as :D
Jen jsem zvědavý, zda to ještě nebude chtít EA zachránit na Game Awards. Rozdá pár "švestiček ze zahrádky" a věrní psíci z IGN, PC Gameru a další "herní" experti v porotě to nakonec dotlačí na hru roku.
@AsuraCZech: to je hezke, ty prodeje, ale jaksi ti asi trosku usla ta skutecnost, ze za v dobe vydani origins nebylo hrani her tak rozsirene, navic to vyslo jen na PC a navic v dobe kdy se jeste hojne hojne piratilo. Je spis smutne, chtit tak malo od tak legendarni znacky, co vysla day one na vsechny platformy v dobach, kdy uz hrani neni neco, za co by se clovek mel citit mezi spolecnosti jako uplnej dement k hovnu 🙂
@ΛNĐ3RLΛ: Taash jako koncept je vlastně minimálně jako Qunari společník s největším potencionálem (a ano zklamáním), skrze ní se mohlo perfektně ukázat, jak Qun ovlivňuje s střetává se se zbytkem Thedasu.
Qun je kultůra, kde o gendrové identitě většiny rozhoduje jejich role ve společnosti (není to nic nového, je to minimálně od DA2), tedy válečník je vždy vnímán jako muž bez ohledu na to, zda je biologicky muž nebo žena, ve chvíli kdy Tamassrans - vychovatelky vychovávající všechny děti, přiřadí podle jejich vloh k dané roli, je hotovo.
Jsou tu samozřejmě ještě Aqun-Athlok, ti co se cítí jako opačné pohlaví, jak zmiňuje Iron Bull ale to se nejspíš týká jen rolí, které nejsou specifické s určitý pohlavím. (Nebudu lhát, Qun nikdy napříč hrami nebyl úplně 100% konzistentní ale vycházím i z World of Thedas a knih/komiksů) Základem je, válečník je vždy muž bez ohledu na skutečné pohlaví jedince, stejně tak případně kněžky jsou ženy i když je to femboy 😁 atd.
Taashina matka byla učenec, tedy někdo kdo prakticky neměl normální vzor jak vychovávat o samotě dítě, jak vůbec být rodič. Takže je pochopitelné, že jí případně vychovává ve filozofii Qun, nic jiného nezná.
Zároveň však je se střetem s prostředím a žije v opačné kultuře, ve většině Thedasu rozhoduje o vaší identitě biologie, dejme stranou že Rivania dlouho byla pod nadvládou Qun, vyrůstali tam v tom jak elfové tak i trpaslíci, spousta osvobozených otroků z Tevinteru kteří následně tu kulturu přijali a vznikl tak jakýsi pokroucený volnější Qun ovlivněný jinými kulturami v osvobozených oblastech a sami šířili do zbytku světa.
Taas tedy jako koncept je ideální seznámení, i představení nebinární identity (která v Dragon Age dává v rámci budování světa dává smysl, není to náš svět a náš středověk, došli k tomu přirozenou cestou) kdy vlastně máme střed toho, jak vnímá ona identitu v rámci výchovy v ortodoxním Qun ale zároveň žije ve společnosti kde identitu určuje biologie, je to tedy logický krůček k tomu aby se necítila ani s jednou touhle možností správně. A takových jako ona bude víc v daném světě a rozhodně není tím nejextrémnějším možným příkladem.
Stejně jako ona je víceméně přerostlý puberťák, je ve stejném věku jako Sera v inkvizici a plní stejnou roli, tedy nejmladšího člena party. Jo, bylo by lepší aby jak Sera i Taas byla okolo 16-18 místo okolo 20 ale to je problém ocelkově západní kultury, kdy do archetypu puberťáků radši tvůrci dávají o něco starší postavy aby se vyhnuli "problémům".
Taas prostě měla být zvládnutá lépe, když i někdo jako já si uvědomuje její potenciál, postava ale taková do světa zapadá.
Scéna s Emmrichem dává smysl ale už jsem se rozepsal dost, zkráceně je normální že se chováme k ostatním tak, jak nechceme aby se ostatní chovali k nám hlavně pod emocemi, Taas nechce přiznat, že to je vlastně to, čeho se bojí a co jí nahání hrůzu, jako většina z nás se nechce koukat a mít připomínku naší smrtelnosti. Je to skvělé zrcadlo k tomu, že vlastně toho samého se bojí Emmrich a jeho honba za tím, stát se lichem, jejich následné rozhovory to pak více rozebírají, pokud je člověk vede k tomu aby se snažili pochopit toho druhého místo aby hledali jiná témata k hovoru.
Upřímně jediná zvláštní scéna je ta s Isabel, která je ta co většina považují za výchovnou ale ono zcela upřímně, lord of fortune frakce celá působí spíš jak easter egg na její postavu a je rozhodně nejhorší. Nebudu ale kvůli cca 2-3 minutám shazovat vše. Protože jako zakončení série to mohlo dopadnout mnohem hůř, naopak jsem byl často překvapený, že se tam objevili a dořešili nějaké starší záplety mimo hry. Klidně ať je tohle konec pro sérii.
Co se prodejů týká, aby byl druhý nejprodávanější stačí mu cca něco přes 3 miliony za 10 let aby trumfl Origins, a dostal se na druhé místo za Inkvizici. Ovšem porovnávám samozřejmě prodeje za první měsíc.
Pokud bych si měl tipnout, co té hře nejvíce ublížilo krom woke, tak je to art direction. Fanoušek série si totiž řekne, že takhle si Origins, dvojku a ve finále ani Inkvizici nepamatuje, že něco musí být špatně s tou hrou. I když art direction u Inkvizice byl pochybný, tak tohle je čistokrevný kýč alespoň na první dobrou, je možné, že ve hře to člověk vnímá jinak, to nedokáži říci, hrát to nemíním.
K tomu woke, i kdyby ta hra vůbec woke nebyla, tak v této době stačí chytnout negativní reklamu na internetu, že jsi woke a jsi doslova v prdeli, samozřejmě jsou výjimky viz BG3, kde se to moc neřešilo. Tohle nemusí platit jen na woke, stačí vzpomenou na DD2. Takže tvrdit, že za to nemůže woke, je nesmysl a to i v rovině, kdyby ta hra opravdu nebyla woke a byla oběť uřvané komunity.
Hra ti nekrachne kvůli možnostem u rozhodování v dialozích, to je nesmysl.
@AsuraCZech: sundej si ty duhovy brejle pls.
DA Transguard je za prve sracka, za druhe extremni woke sracka, za treti to je parodie na RPG a za ctvrte je to kus hovna proste. A ano, woke ma velky vliv na to, ze ta hra chcipla. A doufam, ze cele to studio krachne.
@AsuraCZech: Woke byl příčina, neboť woke vidíš hned jako první, co tě praští do očí. To co popisuješ, nelze poznat z pár trailerů, tak si tu zase nevymýšlej ty své pofiderní teorie. Normies se na hru podívali a hromadně si řekli: "Nah, I'll pass."
Taash a potenciál? 😂 Nejvíce otravný companion v historii videoher, co se chová jak přerostlý teenager, kterých se nelze ani zbavit a jejich dialogy dělají LGBTQ+ komunitě medvědí službu, jelikož podporují akorát stereotyp, že kolem těchto lidí musí všichni našlapovat po špičkách a chovat se k nim jako k dětem, co se sesypou při prvním misgendered oslovení. Taash dělají ve hře totéž, kvůli čemu chtějí vývojáři ostatní vychovávat - Necromancera
oslovují "death mage" apod.
A stejné prodeje jako Inquisition? Ten prodal 12 milionů za 10 let. Tohle nedá ani polovinu za stejné období. 😂
Zatím to vypadá na to, že je to prodeji víceméně na stejné úrovni jako Inkvizice, přinejhorším pod ale stále druhý nejprodávanější díl série za stejné období. Problém tkví v tom, že 9 let vývoje a jeho tři restarty, jen těžko pokryjí jinak by to nebyla žádná tragédie, ale sice ne ani žádný hit.
Woke nebyl příčina, to omílají individua na YouTube, (je tam toho tak max 5-10 minut) ale skutečná rána spíš byl World State (import předchozích voleb) které zredukovali jen na tři, na druhou stranu ale asi i přes problémy, tak je to asi nejdůstojnější zakončení série s jakým BW přišli, co bych za to dal jako fanoušek Mass Effectu, místo konce trojky :D Hlavně pokud si člověk zvolí frakci šedých strážců a jako rasu trpaslíka má celkově dost lepší dojem z celé zápletky.
A pak absence RP, Rook je spíš protagonista ala Hawke s předem danou osobností jen s tím, že s klidným svědomím si můžeš vybírat mezi jednotlivými tony a stále je postava konzistentní, což u Hawka byl problém, že postava jinak působila jako někdo s rozštěpenou osobností, pokud jsi nevolil většinou stejné volby ale sarkastický Hawke je stále nejlepší DA protagonista :)
A společníci chtěli trochu víc péče, takhle patří k těm nejslabším v sérii přestože mají někteří jako Taas neskutečný potenciál (nenaplněný) ale stále lepší než Awakening.
to je tak když děláš hru pro Woke komunitu a čekáš velký prodeje :)
I tak se toho prodalo až moc...
nechápu to
Přece, kdyby si hru koupil každý komu se nelíbí co má mezi nohama, hned by mu bylo líp. A i na světě by bylo líp. A managerum z EA by bylo úplně nejlíp. Proč jen jsou lidé tak sobecky a zlý... 😭🤧😁😁
@Chesse: Nachytals mě. 😄
Divím se, že po tý smršti co to dostávalo a stále dostává, se vůbec něco prodalo.
Kdyby se soustředili více na hru samotnou, než na pilování trans-výhodných mechanik, možná by ty čísla byly lepší.
@ΛNĐ3RLΛ: ano, to vim ;) byl to joke
bylo by velmi ale opravdu velmi smutne kdyby to prekonalo takovou hru jako je DD2
@Chesse: EA vydala manipulativní vyjádření, doufajíc, že to váhavce donutí taky hru pořídit. Hra podle dostupných leaků, na které BioWare zareagoval nelibě, neprodala ani milion, max něco přes milion kopií.
Aby na sebe pouze vydělala, potřebují prodat 4-5 milionů.
Prozatím si nechám svoje oblíbené slovíčka ještě schované. Každopádně se tohle vůbec nečte špatně a docela mi to dělá radost 😊
Podle EA to ma velky úspěch...
Jedina cesta, jak se to muze vratit do normalu. Rozhoduji pouze nase penezenky
To je dobře. Woke sračka