První střípky o Stellar Blade 2, nabídne vylepšenou hratelnost
novinka•středa 3. září 2025•Martin Šmíd•

Zdroj: Sony Interactive Entertainment
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Oznámena akční závodní hra Carmageddon: Rogue Shift, vyjde začátkem příštího roku
recenze
Project Motor Racing
novinka
Oznámena retro first-person střílečka Starship Troopers: Ultimate Bug War!
fórum
Gran Turismo 7
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
Komentáře (16)
Soubojak byl vybornej, pribeh trochu predvidatelny, nepratel hrozne malo. Celkove me to opravdu bavilo, ale do dvojky je co zlepsovat.
@ΛNĐ3RLΛ: @Kainé: Ano, pouze stárnete a máte znalost obrovského množství permutací příběhů a vidíte ve všem paralely, proto se starší generace věnují gamingu v menší míře. Pro mladší ročníky je tohle skvělý start akční hry v B stylu, kde není nic náročné a přesto to bude zapamatováníhodné. Jen si vzpomeňte jaké knihy jste četli, když jste začínali (pokud čtete).
Já osobně bych teda spíš uvítal náročnější gameplay nebo aspoň vyšší obtížnost, menší stereotyp v nepřátelích a méně rozcapené dull lokace jako byla ta prázdná poušť, jak násilím vynucená tou podporou od Sony. A to vše zase zabalené do toho jednoduše odvyprávěného příběhu s depresivním pozadí minipřiběhů a občasnou změnou herního stylu v podobě RE koridorového TPS.
@Kainé: Právě jak jsi už několikrát zmínil v minulosti. Vše důležité již bylo v podstatě vyřčené a už se jen recykluje, případně převypráví stejné příběhy a používají tytéž symboliky v jiné podobě. Pro mě osobně byl peak kinematografie a her The Fountain a Shin Megami Tensei III, který šel v symbolice a náboženské tématice opravdu do hloubky, kdy to bylo vázané i na gameplay a ne jen jako kulisa (případ Stellar Blade či Expedition 33). Od zhruba roku 2010 se na vše dívám už jen víceméně povrchníma očima a preferuji spíš komornější témata, které ti zabrnkají trochu na city a trochu zároveň připomenou proč stojí za to žít. Vše ostatní je bonus, ale nepotřebuji to nutně ke spokojenému hraní.
Taky bych si sice přál, aby se více experimentovalo a riskovalo, ale zároveň si též říkám, jestli by nám to neukrojilo tak trochu část z našeho dospívání. Že vlastně můžeme být rádi, že jsme byli toho součástí (devadesátek a počátku milénia) a že kdyby se někdo snažil překonat práh, jež naše oblíbené díla nastavila, bylo by to možná více na škodu pro nás i ta díla. A nebo jen už dědkovatím, za což jsem se zapřísahl jakožto malý capart, že se mi nikdy 100% nestane. 😁
@ΛNĐ3RLΛ: nevedli jsme tu někdy diskuzi o Bergmanovi? :D
Tak jasně, ono vždy někdo někoho inspiroval a takhle můžeme jít až do Babylonu, pak je to na samotné exekuci, aby dané dílo mělo určitého ducha, abychom ty paralely neviděli na první dobrou, to mi u Stellar Blade chybí, ale já to ani neberu jako vážnou kritiku, ta hra obstojí i s těmito nedostatky, ve finále obstálo i Lies of P, kde to bylo za mě ještě více viditelné.
Já věřím, že tvůrci ve dvojce budou odvážnější a příběh a exekuce bude lépe podaná. Jednička mi celou dobu přišla jako prolog k něčemu, co nepřišlo a pravděpodobně to přijde ve dvojce.
Jasně, já tě obecně chápu, každý si může najít v tom něco, protože o tom herní médium je. Já dám příklad na TPP, majorita považuje story za špatný, ovšem já si to nemyslím, jsou tam úžasné momenty, např. když Venom zjistí pravdu, otáčí kazetu, kde je napsána mise se Solid Snakem, pak rozbíjí zrdcaclo, protože za těch 10 let se stal otrokem BB a zabil kvůli němu spousty lidí a takových momentu má TPP x, samozřejmě potřebuješ k tomu znát kontext, poslechnout si x kazet, na druhou stranu musím uznat, jako koherentní příběh to prostě selhává.
@Kainé: No a Neon Genesis je mixem Mecha žánru, Arthur C. Clarka a křesťanské symboliky, která ve 20. století byla oblíbená napříč všemi kulturami a národy. Taky bychom mohli zde argumentovat, že žádné nápady nevzešly z hlav autorů bez přímého vlivu. Pointa?
Věděl jsi třeba, že Anno byl hodně ovlivněn ve své tvorbě evropskými režiséry? (Ingmar Bergman, Fellini).
@ΛNĐ3RLΛ: ale pořád nějak odbíháš od hlavní narace. Hlavní příběh je o tom, že matka Sphere považovala Androidy za lepší než lidi, rozpoutala genocidu, z lidí se stali monstra a Androidi nahradili lidi, přitom nevěděli, že nejsou lidi. Tenhle příběh je 1:1 k Replicantovi. Eva tuhle konspirace rozplétá, mlatí vše okolo, až dojde nakonec, kde tedy zjistíme, že je v tom ještě nějaká vyšší konspirace, která je otevřena pro pokračovaní, ale to rozhodně nepovažuji centrem dění jedničky
Neon Genesis Evangelion inspiroval skoro vše viz ta tvoje "experimentální evoluci a povýšení lidstva na vyšší level bytí", je jenom další název pro Projekt Instrumentality z NGE.
Stellar Blade je takový korejský mix všeho, co jsme mohli vidět v minulosti, dost mi to připomnělo Cestu do Ameriky a kopírku McDonalds. Poslední útočiště je ve Stellar Blade Xion, v Matrixu je Zion, Andělé v NGE ničí, tady ochraňují.
@Kainé: Zajímalo by mě, proč jsi pořád tak upnutý na NieR, když "záměna lidstva" za androidy vůbec nebyl hlavním motivem hry? Tenhle fakt se dozvíme už v polovině hry, ne na konci jakožto nějaké "šokující rozuzlení". Navíc i příběh NieR je převyprávěním Neon Genesis, jak sám řekl Taro, a ten zase se hodně inspiruje ve Space Runaway Ideon, takže kdybychom měli být pedanti, tak zmíníme i jiné díla... Centrem dění je jinak Mother Sphere a její budoucí plány, které nejspíše zahrnují experimentální evoluci a povýšení lidstva na vyšší level bytí, a Raphael Marks, tedy Adam. Jelikož v True Endingu došlo k fúzi Adama s Eve, tak očekávám, že jeho identita kompletně nezanikla a bude k Eve nějakým způsobem promlouvat nebo jinak ovlivňovat příběh.
@lagZz: Však jsem napsal okolnosti, proč ten příběh nepadl na úrodnou půdu, jak byl zamýšlen. Nedostatek času a možná i financí, každopádně druhý díl bude mít větší budget a tvůrci se zavázali, že příběh vylepší. Teď, když je hlavní premisa daná, můžou se teprve opravdu předvést.
Těším se Stellar Blade milují, a Eve ještě víc 😍
@QaiGonJinn12: a v kládě!!!
@ΛNĐ3RLΛ: Hele od poloviny je jasne ze s Adamem neni neco v poradku kdy neustale nekam odchazi nebo neni na drate. Finalni verze Eve po fůzi mi prisla taky taková nedomyslena. Kdyz jsem hral Nier Automatu tak jsem byl z pribehu posazen na zadek. Ale tady jsem si rikal ze se to snazi byt jako Nier nicmene ma do nej dost daleko, v ramci pribehu.
To co tu popisuješ ty je spis lore a pozadi sveta, moje narážka byla na dění v reálném čase okolo EVE, samozřejmě jsem neposbíral kazdy prd co ve hre je ale troufam si rict ze jsem to prolézal a cetl hodně a ano to zajimavé je, ale hlavní zápletka je prostá a hrozně prvoplánová, na mě to zkrátka nefungovalo.
Podobnou debatu jsme kdysi vedli v chatu i okolo FF7, já tam bohuzel to co ty nejspis nevidim. Pokud hru vytvari tak ze si v ni hloubku kterou popisujes najdou jen lidi znali problematiky jizni korei, tak je to mozna spis k zamysleni jestli to teda nenastinit tak aby to doslo i lidem neznalym a mohli to ocenit. Nicmene i tak se tesim na pokracovani.
@ΛNĐ3RLΛ: za mě by měl být dobře vyprávěný příběh i bez znalosti kontextu jihokorejské společnosti.
Nezapomínejme, že hlavní premisa a to boj proti těm netvorům, kteří se ukážou jako původní lidé, je horší provedení Nier:Replicant.
Jinak Stellar Blade měl skvělý combat, užil jsem si to mnohem více než napodobeniny Souls her a hra má k nabídnutí více než jen outfity.
Takze se uvidime na ps 6 a vubec mi to nevadi,hra jako celek me fakt bavila a to natolik,ze padla platina,takze druhy dil beru a uvitam😊
@lagZz: Ten příběh byl náhodou dobrej, akorát se jeho kvality nepromítly do scénáře a hlavních dialogů, za což může absence více času pro vývoj, jak prohlásil hlavní tvůrce. Ten kdo hru zkompletoval, hrál všechny side-questy a četl všechny dokumenty, tak mi dá podle mě ale za pravdu, že má potenciál do budoucna.
Mnoho lidí ho asi taky nedokáže ocenit, protože neznají kontext, jak ta hra reflektuje život v Jižní Koreji, který není tak okouzlující jak se snaží propagovat jejich mediální export. Korejci denně soutěží v hyperkapitalistickém prostředí, v němž jim hážou klacky pod nohy nadnárodní korporace, kterým se říká Chaebol, jež v podstatě ovládá životy svých zaměstnanců. Například, jeden z nejznámějších Chaebolů v Jižní Koreji je Samsung, jehož název doslova znamená "tři hvězdy". No a ve Stellar Blade se vyskytuje jedna společnost se jménem Tetrastar Electronic - tetra znamená v řečtině 4. 🙂
Ve hře máš pak další korporace jako je Eidos a Orca Aerospace, a všechny ve hře figurují jakožto pilíře světa, bez kterých se lidstvo už nedokázalo obejít.
Eidos manipuluje narativem a ideologií, představuje "myšlenkovou moc".
Tetrastar dodává infrastrukturu, technologie, zbraně, tedy "praktickou moc".
No a Orca umožňuje únik a expanzi za hranice Země, "moc nad budoucností lidstva."
Dohromady tak tvoří uzavřený mocenský trojúhelník, kde si korporace konkurují, ale zároveň se navzájem potřebují. Tahle dynamika hodně připomíná reálný chaebol systém v Jižní Koreji, kde se velké konglomeráty (Samsung, Hyundai a LG) prolínají s politikou i státní strategií.
Doufám v kvalitnější pribeh, soubojak a prostredi to mělo pekny ale ten pribeh byl hrozne predvidatelnej a hloupouckej. 😃
Už aby to hučelo v mechanice!!!
Doufám ještě odvážnější kostýmy 😌🙏