Nové podrobnosti o vyprávění a světu Elden Ring

Tvoje reakce na článek
Galerie




































novinka
Leonovi S. Kennedymu bude patřit zhruba polovina hry Resident Evil Requiem
novinka
Akční RPG hra Star Wars: Fate of the Old Republic vyjde dříve než v roce 2030
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
fórum
Think before you sleep
Komentáře (41)
Pockame.. uvidime.. vzdycky se mi libi, jak o tom kazdej vi prd.. ale uz se formuje grupa "chci to" / "nechci to" a vi jaky presne to bude.. uplne zbytecny plky
Ach jo, tak já tady pod ty blitky napíšu, že se těším no...
Vy jste hen tlupa amateru a všichni budou jen râdi kdyź budete raději držet hubu
@Effa: o téhle debilizaci přesně mluvím. Děkuji za ukázku. Ne, neuplatil jsem ho. Je to přirozené.
Aha, tak to dik za info, do hry nejdu a tu stovku vlozim do jine hry
Aaaaaa tak to je přesně ten typ clanku kam se to hodi viď ty kluku? Ale uz si me bohuzel předběhl. Nevadi: ds3 je nehustokrutejsi hra kde je super i ten zvuk kdyz se rozběhne CD mechanika. GOW 4 je mrdka kde je nahovno soubojak a je tam blbej příběh, kterej hustaci pochopí az na konci. (Kdo neni uplne blbej tak to chápe uz dávno pred koncem, ale na to je asi potreba sledovat cutsceny).
Btw: prave mimo jiné hraju ds3 a rozhodne ale opravdu rozhodne je to o několik tříd horsi nez gow. A to jak příběhem tak hlavne soubojakem kde ds3 využívá svinstev k tomu aby si porad umíral.
Papa
Nejde...pockal bych az to bude za 25.-...
@Insertcoin: já bych to moc nekomplikoval. Jen si pamatuji éru PSX a PS2. Více bych za tím nehledal.
Mam sanci koupit Sekiro na PC za 100kc, ale videl sem kousek na youtube prislo mi to hrozne lehky, pakrat vykryju uder a pak kohokoliv propichnu, lze tam nejak zvysit obtiznost? protoze v soucasne podobe je to pro ne nehratelny tim jak je to lehky
@A2: Ty ses jasnej. Skoro na 100% jsem si jistej, ze si zhledl nejaky video na youtube a od ty doby siris videoherni osvetu vsem hlupakum, kteri zijou podle tebe v temnote vlastni demence. Trefil jsem to presne vid ?! Na tohle mam cuch proste ;] Jak uvidis sam tak From Software se budou i nadale priblizovat ucelenejsimu a vic primemu stylu vypraveni a pak si povime jak s tebou Miyazaki drzi tu tvoji imaginarni basu lol
Rozhodně jedna u nejočekávanějších her současnosti. Už se nemůžu dočkat prvních gameplay záběrů.
@Insertcoin: tvoje myšlenka je: "Chci custcény, jsem moc blbý, abych u hry přemýšlel". Tvoji myšlenku zcela chápu. Odmítam se podřazovat masám a Hidetaka Miyazaki naštěstí taky. Ty si totiž myslíš, že správná narace je jen ta filmová pomocí cutscén. Ne, není. Deal with it.
doufam, ze to nedopadne jak ds 3, 90% recyklat
to ja bych chtel aby byla minimalne stejne teska jak sekiro citim v tom tu vyzvu,ona ta obtiznost je dobre vyladena pusobi tezce pri prvnim pruchodu protoze hraci proste nevedi nebo neumi ale jak se hru naucis uz je to v pohode porad to muzes podelat a je tam to jisty napeti ze se to nepovede i kdyz vis ale o to de aby to bavilo i po vice pruchodech.kdyz to bude lehky hned na poprvy na dalsi pruchod uz to bude super lehky tudiz nudny ti co maj platinu muzou potvrdit ze fromsoft hry zas tak tesky nejsouco se tyce cut scen fromsost hry pusoby takovym sirovym dojmem a svym stylem myslim ze intro,outro a par animacek pred dulezitejsimi bossy bohate staci hra pusobi neprerusovane a jakoby nekoncici hratelnost a tak to mam radsi nez sledovat filmecky a prokusavat se rozhovory kde se ti hra snazi nasilne ten pribeh vnutit dej se co dej PS: kdyby zacalo fromsoftware delat hry lehci asi by to nasralo 90% jejich fanousku vcetne me
Souls hry jsou bezva ale taaaak blbě těžký,že mě to vždy nakope do koulí! Kdyby alespoň trošilinku polevili,vůbec bych se nezlobil a ušetřil si vytrhaný vlasy a návštěvu u psychiatra
@A2: Trosku ses minul s podstatou moji myslenky, ale v poho... Jen s tou svoji nadrazenou inteligenci si davej trosku pozor, znis pak spis jako narcista na hranici autistickeho spektra. Jo a dekuju ze mne nechas zit, obrovska uleva.
@Insertcoin: ach, na hloupé lidi nebudu reagovat. Hloupého maximálně kopni a přes internet to nejde. Chápu, že máš raději cutscény, to ale sakra neznamená, že hned budeš kritizovat další styl storytellingu. Hry jsou super, že můžeš vykládat x styly. Např. Planescape Torment má jeden z nejlepších herních story a přitom tam není jediná cutscéna a filmová sekvence. Každý styl má něco. Custcény jsou taky fajn, taky ale musí být správně dávkované. Ale škoda slov. Nechám tě žít.
@A2: A kdybys premyslel ty, tak pochopis ze mezi cutscenou kterou vytvori nejaky indie vyvojar a skvely tym vyvojaru a hercu je hodne velkej rozdil. Vzdyt zpusob jakym se rozhodli vypravet sve pribehy v FS uplne krici, ze to byla z nouze ctnost. Jestli ty v tom hledas jinotaje a desitky "hintu" v kazdem framu, tak to je tvoje vec. Vsak se staci podivat co slouzilo Miyazakimu jako nejvetsi inspirace pro Dark Souls, ano slavna Miyazakim milovana manga serie Berserk. Temna a brutalni fantasy, vypravena naprosto primym a uchopitelnym zpusobem. Nic tezkyho na mozkovnu, aspon pro vetsinu, ale taky to muzes rozpitvat okno po okynku a hledat v tom cely dny odkazy a skryty vyznamy. O tom jestli je God of War mrhanim hernim mediem se bavit nebudu, to je zase mrhanim mým casem. To muze napsat jenom cynik nebo nejakej teen edgelord.
Mě to nedá, musím si k tomu něco napsat a jak se říká modří už vědí, co bude následovat.
Ti kdo se mnou trávili hodina tady na fóru při hraní Sekiro, vědí, že tohle je přesně to o čem jsem mluvil, hra od From Software a tudíž ač to vypadá sebezajímavěji, tak já určitě hrát nebudu :D budu se kochat Vašimi dojmy, soucit při nadávání na umírání, ale účastnit se toho nebudu.
Jednak je to hra od From Software tudíž to označení, který se mi u Sekira nelíbilo "soulovka", takže si nyní již dovedu představit jaká bude obtížnost a pak to, že ( z mého subjektivní pocitu) nebude mít vůbec žádné dočinění s japonskem.
Aneb tedy jak jsem říkal na startu MODŘÍ UŽ VĚDÍ
jinak odvážlivcům budu přát úspěch
@Insertcoin: blbost. Cutscény na ingame enginu ti teď vytvoří i indie vývojář a lze to zvládnou i s omezeným rozpočtem viz např. KC: D. Tenhle styl storytellingu má skoro 100% AAA i AA herní tvorby. Podívejme se na God of War jako špatný příklad využívání herního média. Tam většinu času čumíš na cutscény, který ti vlastně nic neřeknou a v globále se celý příběh dozvíš během posledních pěti minut. Tohle je mrhání herním médiem.
Nemáš pravdu, protože nepřemýšlíš a nepoužíváš mozek. Vytvořit storytelling, který ti vytvoří příběh, svět, lore, background story pomocí architektury, hudby, přirodních hintů(např. kůže hada v Sekiro), zbraní a x dalších věcí je mnohem náročnější na přípravu a mozkové závity. Vytvoř si v hlavě nějaké pravidla a zkus si to dát do prostoru jako hinty, zjistíš, že je to náročnější, než to dát na papír a vytvořít z toho scénař pomocí dialogů atd.
Taky musim souhlasit s Hracem. Opakovany vtip proste neni vtipem. Ty hry mam rad, ale treba ten styl vypraveni je tak trosku alibismus. Ono vytvorit prave ty cutsceny a poctive vypraveni stoji neskutecne casu a penez, samozrejme je lehci jenom pridat popisek k itemu a par dialogu se skoro nehybnou postavou, navic to pridalo na atmosce takze tim byli zabity dve mouchy jednou ranou, ale myslim ze dnes uz ty prachy jsou a Fromsoftware by se mohli posunout trosku dal a prekrocit vlastni stin. Ja porad doufam, ze se tak stane.
Na trhu máme v posledních deseti letech jediné Dark Fantasy z třetí osoby. Nikdo jiný Dark Fantasy nedělá. To samé se dá říct o kosmickém hororu. Buď přímo mizerná adventura inspirována Lovecraftem nebo nic. Naposledy to úspěšně zvládlo Dead Space a pak Bloodborne. Bloodborne kryl Lovecrafta fenoménalně až do půlky her a pak boom! Nejlepší Lovecraft hra vůbec. O tom původní myšlenka Lovecrafta je. Když tvoříš hru a všem řekneš, že je to inspirované Lovecraftem, tak ztratíš to mystery. Proto Bloodborne tak skvěle funguje. To samé zase o Sekiro. Kolik tu máme her, že si připadáš jako japonská legenda, která píše svůj epos katanou. Odpovím za vás. Žádná.
Story Dark Souls a Bloodborne. To je úplně jiná písnička. Souls je mnohem více neurčíté více skryté. Je to detektivka. Bloodborne je dobře uchopitelné, je to poměrně linearní, a když se snážíš, tak si to v v hlavě docela jednoduše složíš. Sekiro je pak zase více o víře. Sekiro využívá hodně motivy rodiny, víry, zenu apod. Má více dialogů než Souls a Bloodborne dohromady.
Hlavně lidi neblbněte sakra. Je to herní médium. Tady nejde ani o tajemství apod kydy. FS využívá herní médium naplno a vypráví tak, jak se přes herní médium má. Tohle není recyklace, tohle je jejich storytelling! To můžeme vyčítat Uncharted a další 95% herní tvorbě, že recyklují liearní storytelling přes custcény a dialogy.
Ne, na tom není nic originálního, tohle už tu bylo dávno. Netvrdím a fanoušcí FS snad taky ne, že tvoří originální storytelling. Např. v SOTC, v ICO a v dalších x hrác se to dělo automaticky. V minulosti se to dělalo mnohem více i samozřejmě díky menšímu rozpočtu a hry byly skvělé. V této době jsou rozpočty obří, proto hry dostávájí x custcén a x dialogů a hráč ve finále ani nevytvoří iniciativu, aby sám na něco přišel. Lidi blbnou a blbnou hry a filmy. Herní médium je skvělé v tom, že je to jediné médium, které takhle může vyprávět a to jest velice důležité. Je obrovská škoda, že většina firem se rozhodla vyprávět své příběhy filmově či knižně. Proč byl první MGS taková pecka? Protože lidi v té době nebyli zvyklí na fimové postupy storytellingu ve hrách.
Pokud budeme vyčítátat snad jediné firmě, která dělá storytelling tak, že využívá herní médium úplně naplno a neschyluje se k berličkám v podobě filmové tvorby, tak jsme na tom fakt špatně.
Bloodborne pak využívá i hudbu v rámci storytellingu.
link
Tady nám latina dává nějaké mále střípky. Není to fajn, když člověk pak vidí, že ti tvůrci na tom opravdu přemýšlejí?
Kdo je opravdu fanoušek FS her, a tím nemyslím ty, co hráli jen asi poslední tři hry od nich, tak dá Hráčovi123 za pravdu.
Bohužel se začíná potvrzovat to, čeho jsem se taky bál. Myiazaki začíná být otrokem své vlastní kreativity a hlavně svých fanoušků. Už v článku je potvrzeno, že se tahle hra bude více podobat Souls hrám, než se původně předpokládalo a v podstatě jeden z mála originálních prvků tady bude svět a příběh od George R. R. Martina. Po Sekiro: Shadows Die Twice jsem očekával, že budou pokračovat v podobném duchu, ne se vracet ke starým kořenům.
Ale ať to bude co to bude, určitě si další hru od FS nenechám ujít a třeba to ve finále bude mít se Souls hrami pramálo společné :)
Martin má knížky u zadku Ten má tolik peněz, že už to do konce života neutratí.
Třeba se tam dozvíme kdy Martin dopíše ty knížky
Kostej přesně tak.. Za recyklát ala Ubi styl bych Miyazakiho tvorbu úplně neoznačil. Mě se to fakt líbí, napsal jsi to dobře. Ale jak říkáš, v něčem Hráč pravdu má, ale pro mě to není na škodu.. A podle úspěchu jeho tvorby ani pro ostatní.
Když už se hra točí i okolo R.R.Martina, tak zmíním i fajn článek na Vortexu, kde se píše, že ho Mijazaki dlohodobě obdivoval, a měl prý slabost pro jeden jeho konkrétní titul s názvem Sen Ockerwee. No, knížka už se mi veze. Takhle zprostředkovaně si dám od mistra poradit. Už jednou mě zdárně navedl na objev Lovecrafta.
Vsak rikam at ji udela...ale me uz to nudi...pokud ti chutna stejnej chleba prosim..
kdyz pekar pece chleba tak dobrej ze to nikdo jinej lip neumi proc by mel delat neco jinyho kde je vetsi konkurence?spousta lidi prahne po dalsi poradny soulovce a kdo jinej by ji mel udelat?
Hrac123 : Nerikam ze nemas ve vsem pravdu , ale sry me to jako recyklace neprijde . Proste si jede svuj styl a je dost sikovny na to ze tvori nove znacky i kdyz v podobnem duchu . Ted se zase snazi tu tvorbu osvezit novou hrou . Vime prd o co pujde , ale bude to velka mapa a zas neco jineho . Ano jeho hry jsou od Demons Souls dost podobne , ale do recyklace to ma daleko . Recykluje Ubi s Assassinem nikoli FS . Tak to vidim ja ...