Konzolista.cz

Nové podrobnosti o vyprávění a světu Elden Ring

novinkapátek 14. června 2019Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Nové podrobnosti o vyprávění a světu Elden Ring
Studio From Software tento týden na E3 oznámilo svoji novou hru, akční RPG s otevřeným světem Elden Ring, na níž pracuje už několik let. Vývoj vede Hidetaka Miyazaki, přičemž se na vývoji podílí i autor Hry o trůny, George RR Martin. Miyazaki nyní v rozhovoru pro IGN zmínil, že Martin stojí hlavně za světem a postavami, díky čemuž bude mít vše daleko větší hloubku. Fanoušci by ovšem neměli čekat, že hra bude mít lineární příběh. Miyazaki totiž řekl, že chce, aby fanoušci Martinův svět prozkoumávali stejně, jako všechny Souls hry. Takže se informace budou dozvídat nejen z prostých rozhovorů s postavami, ale ze samotného prostředí, předmětů a tak dále. Zdá se tedy, že Elden Ring má více společných prvků se Souls hrami, než se původně myslelo. Jen se bude vše odehrávat v doposud největším světě, jaký kdy studio From Software vytvořilo.
Zdroj: Tisková zpráva
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (41)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Norjed
👍3

Pockame.. uvidime.. vzdycky se mi libi, jak o tom kazdej vi prd.. ale uz se formuje grupa "chci to" / "nechci to" a vi jaky presne to bude.. uplne zbytecny plky

miomao
miomao #P + V
👍4

Ach jo, tak já tady pod ty blitky napíšu, že se těším no...

JohnDoe82Cz
JohnDoe82Cz #My name is Neo.

Vy jste hen tlupa amateru a všichni budou jen râdi kdyź budete raději držet hubu

Kainé
Kainé #A2
👍2

@Effa: o téhle debilizaci přesně mluvím. Děkuji za ukázku. Ne, neuplatil jsem ho. Je to přirozené.

Movie Movie
👎1

Aha, tak to dik za info, do hry nejdu a tu stovku vlozim do jine hry

Effavasmanasalamu
👎4

Aaaaaa tak to je přesně ten typ clanku kam se to hodi viď ty kluku? Ale uz si me bohuzel předběhl. Nevadi: ds3 je nehustokrutejsi hra kde je super i ten zvuk kdyz se rozběhne CD mechanika. GOW 4 je mrdka kde je nahovno soubojak a je tam blbej příběh, kterej hustaci pochopí az na konci. (Kdo neni uplne blbej tak to chápe uz dávno pred koncem, ale na to je asi potreba sledovat cutsceny).

Btw: prave mimo jiné hraju ds3 a rozhodne ale opravdu rozhodne je to o několik tříd horsi nez gow. A to jak příběhem tak hlavne soubojakem kde ds3 využívá svinstev k tomu aby si porad umíral.

Papa

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Nejde...pockal bych az to bude za 25.-...

Kainé
Kainé #A2

@Insertcoin: já bych to moc nekomplikoval. Jen si pamatuji éru PSX a PS2. Více bych za tím nehledal.

Movie Movie
👎2

Mam sanci koupit Sekiro na PC za 100kc, ale videl sem kousek na youtube prislo mi to hrozne lehky, pakrat vykryju uder a pak kohokoliv propichnu, lze tam nejak zvysit obtiznost? protoze v soucasne podobe je to pro ne nehratelny tim jak je to lehky

Insertcoin
👍3

@A2: Ty ses jasnej. Skoro na 100% jsem si jistej, ze si zhledl nejaky video na youtube a od ty doby siris videoherni osvetu vsem hlupakum, kteri zijou podle tebe v temnote vlastni demence. Trefil jsem to presne vid ?! Na tohle mam cuch proste ;] Jak uvidis sam tak From Software se budou i nadale priblizovat ucelenejsimu a vic primemu stylu vypraveni a pak si povime jak s tebou Miyazaki drzi tu tvoji imaginarni basu lol

dopitapetr
👍4
👎1

Rozhodně jedna u nejočekávanějších her současnosti. Už se nemůžu dočkat prvních gameplay záběrů.

Kainé
Kainé #A2
👍2
👎1

@Insertcoin: tvoje myšlenka je: "Chci custcény, jsem moc blbý, abych u hry přemýšlel". Tvoji myšlenku zcela chápu. Odmítam se podřazovat masám a Hidetaka Miyazaki naštěstí taky. Ty si totiž myslíš, že správná narace je jen ta filmová pomocí cutscén. Ne, není. Deal with it.

buk va
buk va #Král Talismanu
👎7

doufam, ze to nedopadne jak ds 3, 90% recyklat

RadarKKK
👍2

to ja bych chtel aby byla minimalne stejne teska jak sekiro citim v tom tu vyzvu,ona ta obtiznost je dobre vyladena pusobi tezce pri prvnim pruchodu protoze hraci proste nevedi nebo neumi ale jak se hru naucis uz je to v pohode porad to muzes podelat a je tam to jisty napeti ze se to nepovede i kdyz vis ale o to de aby to bavilo i po vice pruchodech.kdyz to bude lehky hned na poprvy na dalsi pruchod uz to bude super lehky tudiz nudny ti co maj platinu muzou potvrdit ze fromsoft hry zas tak tesky nejsouco se tyce cut scen fromsost hry pusoby takovym sirovym dojmem a svym stylem myslim ze intro,outro a par animacek pred dulezitejsimi bossy bohate staci hra pusobi neprerusovane a jakoby nekoncici hratelnost a tak to mam radsi nez sledovat filmecky a prokusavat se rozhovory kde se ti hra snazi nasilne ten pribeh vnutit dej se co dej PS: kdyby zacalo fromsoftware delat hry lehci asi by to nasralo 90% jejich fanousku vcetne me

Cobra

Souls hry jsou bezva ale taaaak blbě těžký,že mě to vždy nakope do koulí! Kdyby alespoň trošilinku polevili,vůbec bych se nezlobil a ušetřil si vytrhaný vlasy a návštěvu u psychiatra

Insertcoin
👍6

@A2: Trosku ses minul s podstatou moji myslenky, ale v poho... Jen s tou svoji nadrazenou inteligenci si davej trosku pozor, znis pak spis jako narcista na hranici autistickeho spektra. Jo a dekuju ze mne nechas zit, obrovska uleva.

Kainé
Kainé #A2
👍1

@Insertcoin: ach, na hloupé lidi nebudu reagovat. Hloupého maximálně kopni a přes internet to nejde. Chápu, že máš raději cutscény, to ale sakra neznamená, že hned budeš kritizovat další styl storytellingu. Hry jsou super, že můžeš vykládat x styly. Např. Planescape Torment má jeden z nejlepších herních story a přitom tam není jediná cutscéna a filmová sekvence. Každý styl má něco. Custcény jsou taky fajn, taky ale musí být správně dávkované. Ale škoda slov. Nechám tě žít.

Insertcoin
👍2
👎1

@A2: A kdybys premyslel ty, tak pochopis ze mezi cutscenou kterou vytvori nejaky indie vyvojar a skvely tym vyvojaru a hercu je hodne velkej rozdil. Vzdyt zpusob jakym se rozhodli vypravet sve pribehy v FS uplne krici, ze to byla z nouze ctnost. Jestli ty v tom hledas jinotaje a desitky "hintu" v kazdem framu, tak to je tvoje vec. Vsak se staci podivat co slouzilo Miyazakimu jako nejvetsi inspirace pro Dark Souls, ano slavna Miyazakim milovana manga serie Berserk. Temna a brutalni fantasy, vypravena naprosto primym a uchopitelnym zpusobem. Nic tezkyho na mozkovnu, aspon pro vetsinu, ale taky to muzes rozpitvat okno po okynku a hledat v tom cely dny odkazy a skryty vyznamy. O tom jestli je God of War mrhanim hernim mediem se bavit nebudu, to je zase mrhanim mým casem. To muze napsat jenom cynik nebo nejakej teen edgelord.

MichalekMM

Mě to nedá, musím si k tomu něco napsat a jak se říká modří už vědí, co bude následovat.

Ti kdo se mnou trávili hodina tady na fóru při hraní Sekiro, vědí, že tohle je přesně to o čem jsem mluvil, hra od From Software a tudíž ač to vypadá sebezajímavěji, tak já určitě hrát nebudu :D budu se kochat Vašimi dojmy, soucit při nadávání na umírání, ale účastnit se toho nebudu.

Jednak je to hra od From Software tudíž to označení, který se mi u Sekira nelíbilo "soulovka", takže si nyní již dovedu představit jaká bude obtížnost a pak to, že ( z mého subjektivní pocitu) nebude mít vůbec žádné dočinění s japonskem.

Aneb tedy jak jsem říkal na startu MODŘÍ UŽ VĚDÍ

jinak odvážlivcům budu přát úspěch

Kainé
Kainé #A2

@Insertcoin: blbost. Cutscény na ingame enginu ti teď vytvoří i indie vývojář a lze to zvládnou i s omezeným rozpočtem viz např. KC: D. Tenhle styl storytellingu má skoro 100% AAA i AA herní tvorby. Podívejme se na God of War jako špatný příklad využívání herního média. Tam většinu času čumíš na cutscény, který ti vlastně nic neřeknou a v globále se celý příběh dozvíš během posledních pěti minut. Tohle je mrhání herním médiem.

Nemáš pravdu, protože nepřemýšlíš a nepoužíváš mozek. Vytvořit storytelling, který ti vytvoří příběh, svět, lore, background story pomocí architektury, hudby, přirodních hintů(např. kůže hada v Sekiro), zbraní a x dalších věcí je mnohem náročnější na přípravu a mozkové závity. Vytvoř si v hlavě nějaké pravidla a zkus si to dát do prostoru jako hinty, zjistíš, že je to náročnější, než to dát na papír a vytvořít z toho scénař pomocí dialogů atd.

Insertcoin
👍1

Taky musim souhlasit s Hracem. Opakovany vtip proste neni vtipem. Ty hry mam rad, ale treba ten styl vypraveni je tak trosku alibismus. Ono vytvorit prave ty cutsceny a poctive vypraveni stoji neskutecne casu a penez, samozrejme je lehci jenom pridat popisek k itemu a par dialogu se skoro nehybnou postavou, navic to pridalo na atmosce takze tim byli zabity dve mouchy jednou ranou, ale myslim ze dnes uz ty prachy jsou a Fromsoftware by se mohli posunout trosku dal a prekrocit vlastni stin. Ja porad doufam, ze se tak stane.

Kainé
Kainé #A2
👍2

Na trhu máme v posledních deseti letech jediné Dark Fantasy z třetí osoby. Nikdo jiný Dark Fantasy nedělá. To samé se dá říct o kosmickém hororu. Buď přímo mizerná adventura inspirována Lovecraftem nebo nic. Naposledy to úspěšně zvládlo Dead Space a pak Bloodborne. Bloodborne kryl Lovecrafta fenoménalně až do půlky her a pak boom! Nejlepší Lovecraft hra vůbec. O tom původní myšlenka Lovecrafta je. Když tvoříš hru a všem řekneš, že je to inspirované Lovecraftem, tak ztratíš to mystery. Proto Bloodborne tak skvěle funguje. To samé zase o Sekiro. Kolik tu máme her, že si připadáš jako japonská legenda, která píše svůj epos katanou. Odpovím za vás. Žádná.

Story Dark Souls a Bloodborne. To je úplně jiná písnička. Souls je mnohem více neurčíté více skryté. Je to detektivka. Bloodborne je dobře uchopitelné, je to poměrně linearní, a když se snážíš, tak si to v v hlavě docela jednoduše složíš. Sekiro je pak zase více o víře. Sekiro využívá hodně motivy rodiny, víry, zenu apod. Má více dialogů než Souls a Bloodborne dohromady.

Hlavně lidi neblbněte sakra. Je to herní médium. Tady nejde ani o tajemství apod kydy. FS využívá herní médium naplno a vypráví tak, jak se přes herní médium má. Tohle není recyklace, tohle je jejich storytelling! To můžeme vyčítat Uncharted a další 95% herní tvorbě, že recyklují liearní storytelling přes custcény a dialogy.

Ne, na tom není nic originálního, tohle už tu bylo dávno. Netvrdím a fanoušcí FS snad taky ne, že tvoří originální storytelling. Např. v SOTC, v ICO a v dalších x hrác se to dělo automaticky. V minulosti se to dělalo mnohem více i samozřejmě díky menšímu rozpočtu a hry byly skvělé. V této době jsou rozpočty obří, proto hry dostávájí x custcén a x dialogů a hráč ve finále ani nevytvoří iniciativu, aby sám na něco přišel. Lidi blbnou a blbnou hry a filmy. Herní médium je skvělé v tom, že je to jediné médium, které takhle může vyprávět a to jest velice důležité. Je obrovská škoda, že většina firem se rozhodla vyprávět své příběhy filmově či knižně. Proč byl první MGS taková pecka? Protože lidi v té době nebyli zvyklí na fimové postupy storytellingu ve hrách.

Pokud budeme vyčítátat snad jediné firmě, která dělá storytelling tak, že využívá herní médium úplně naplno a neschyluje se k berličkám v podobě filmové tvorby, tak jsme na tom fakt špatně.

Bloodborne pak využívá i hudbu v rámci storytellingu.

link

Tady nám latina dává nějaké mále střípky. Není to fajn, když člověk pak vidí, že ti tvůrci na tom opravdu přemýšlejí?

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍2

Kdo je opravdu fanoušek FS her, a tím nemyslím ty, co hráli jen asi poslední tři hry od nich, tak dá Hráčovi123 za pravdu.

Bohužel se začíná potvrzovat to, čeho jsem se taky bál. Myiazaki začíná být otrokem své vlastní kreativity a hlavně svých fanoušků. Už v článku je potvrzeno, že se tahle hra bude více podobat Souls hrám, než se původně předpokládalo a v podstatě jeden z mála originálních prvků tady bude svět a příběh od George R. R. Martina. Po Sekiro: Shadows Die Twice jsem očekával, že budou pokračovat v podobném duchu, ne se vracet ke starým kořenům.

Ale ať to bude co to bude, určitě si další hru od FS nenechám ujít a třeba to ve finále bude mít se Souls hrami pramálo společné :)

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙

Martin má knížky u zadku Ten má tolik peněz, že už to do konce života neutratí.

sweat55
sweat55 #Gojira

Třeba se tam dozvíme kdy Martin dopíše ty knížky

StepoBella
StepoBella #Guardian
👍2

Kostej přesně tak.. Za recyklát ala Ubi styl bych Miyazakiho tvorbu úplně neoznačil. Mě se to fakt líbí, napsal jsi to dobře. Ale jak říkáš, v něčem Hráč pravdu má, ale pro mě to není na škodu.. A podle úspěchu jeho tvorby ani pro ostatní.

Pan T
Pan T #Drifter
👍5

Když už se hra točí i okolo R.R.Martina, tak zmíním i fajn článek na Vortexu, kde se píše, že ho Mijazaki dlohodobě obdivoval, a měl prý slabost pro jeden jeho konkrétní titul s názvem Sen Ockerwee. No, knížka už se mi veze. Takhle zprostředkovaně si dám od mistra poradit. Už jednou mě zdárně navedl na objev Lovecrafta.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Vsak rikam at ji udela...ale me uz to nudi...pokud ti chutna stejnej chleba prosim..

RadarKKK
👍11

kdyz pekar pece chleba tak dobrej ze to nikdo jinej lip neumi proc by mel delat neco jinyho kde je vetsi konkurence?spousta lidi prahne po dalsi poradny soulovce a kdo jinej by ji mel udelat?

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍10

Hrac123 : Nerikam ze nemas ve vsem pravdu , ale sry me to jako recyklace neprijde . Proste si jede svuj styl a je dost sikovny na to ze tvori nove znacky i kdyz v podobnem duchu . Ted se zase snazi tu tvorbu osvezit novou hrou . Vime prd o co pujde , ale bude to velka mapa a zas neco jineho . Ano jeho hry jsou od Demons Souls dost podobne , ale do recyklace to ma daleko . Recykluje Ubi s Assassinem nikoli FS . Tak to vidim ja ...

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články