Konzolista.cz

Hidetaka Miyazaki se nechce nechat rozptylovat úspěchem hry Elden Ring

novinkasobota 3. prosince 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hidetaka Miyazaki se nechce nechat rozptylovat úspěchem hry Elden Ring
Letos v únoru vyšla výborná akční RPG hra Elden Ring od studia From Software, která začala v posledních týdnech sbírat nejrůznější ocenění, naposledy během akce PlayStation Partner Awards, kde si odnesla cenu za nejprodávanější hru vyvinutou v Asii a nejlepší hru dle hráčů. Během této akce poskytl režisér hry Hidetaka Miyazaki rozhovor japonskému magazínu Famitsu rozhovor, během něhož řekl, že je novými oceněními poctěn, zvláště těmi, za nimiž stojí samotní hráči. Když se redaktor magazínu Famitsu zeptal, jestli dokáže říci, proč je Elden Ring tak komerčně úspěšný a odnášel si vysoká hodnocení, Miyazaki odpověděl, že se důvodům nesnaží věnovat moc velkou pozornost, protože by ho to mohlo ovlivnit při vývoji další hry.

 „Jsem v rozpacích, když se mě lidé ptají, proč je hra tak úspěšná. Nemám v plánu měnit to, jakým způsobem hry vyvíjím. Snažím se na to příliš nemyslet, protože by mě to mohlo rozptylovat během vývoje další hry. Jsem však velmi vděčný a poctěn," říká s tím, že stejně tak moc nehledí na zpětnou vazbu od hráčů. „Je to hlavně z důvodu, že nemohu naslouchat všem. Obávám se, že kdybych to udělal, mohlo by to ovlivnit má budoucí rozhodnutí. Dávám si tedy pozor, abych si názory ostatních neukládal do hlavy,“ dodává. Na závěr rozhovoru Miyazaki zmínil, že nemá pocit, že by se postavení studia FromSoftware od vydání Elden Ringu nějak zásadně změnilo. 17 milionů prodaných kopií ale umožní studiu pokračovat v tvorbě her, které chce vytvářet. 

YouTube video: YouTube video player


Zdroj: VGC
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (45)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
buk va
buk va #Král Talismanu

😄😄@mnaca: tvl dobre 😆😄

Effavasmanasalamu
👎3
👍1
😁1

ER je tragedie. Recyklace vseho co fromsoft mel. Podle me je to jako ds2, delal to B tym a Hidetska pripravuje nejakou pecku. Nechci verit ze by tenhle stanec pro casualy mel byt praci mistra.

Kainé
Kainé #A2
👍1
😁1

@mnaca: za mě Witcher 3 a Skyrim jsou na dně. Když vynechám Mount and Blade, tak nejrealističtější je pak RDR2, nejzábavnější je za mě asi opravdu pak ER. Za mě už je velké plus to, že když jsi na koni, tak máš výhodu. Jízda vždy měla nad pěchotou výhodu, ve zmíněných hrách(W3, Skyrim) jsi naopak v nevýhodě, když jedeš na koni v rámci combatu, protože ten combat není funkční.

To, že napsal Mička, že je to easy mod pro sejmutí nepřátel, Mička přesně popsal, proč je ten combat v ER na koni povedený. Mačkaní tlačítek je pak směšná kritika a do nějaké validní kritiky to má daleko, to je jen další z mnoha zdejších výžblechtů. Je to sice k neuvěření, ale ve hrách se tlačítka mačkají, a když někoho chceš sejmnout na koni, tak je opravdu dobré jezdit kolem něho, což je také k neuvěření, že?

Kainé
Kainé #A2
👍1

@Kolmik_33: co tak nějaký příklad?

Tak mi napiš, proč je tragický. Že jsi schopen ovládat koně tak přesně a responsivně, abys mohl sejmout draka, je pro RPG velká věc, ve většině hrách nejsi schopen pořádně ovládat koně ani při exporingu a o combatu vůbec nemůže být řeč.

dopitapetr
😁1

Hrát jednu hru 65x, tak se asi odstřelim 😆

Kolmik_33
👍1

@A2 Tak zrovna kůň je v ER snad nejtragičtější hned po Zaklínači. Toho používat na combat mi fakt kazilo zážitek (snad kromě draků)

Kainé
Kainé #A2
👍1

@Jan Mička: tak kde je lepší? V Mount and Blade, ale to není mainstream RPG. Dál?

BTW já jsem si tady žádného kultu nevšiml, naopak většina se tady shodne, že ER není nejlepší FS práce, a že hra má nedostatky. Slyšíš trávu růst…

buk va
buk va #Král Talismanu
😁1

@Jan Mička: Souls tetris uz je, jmenuje se Tetris 99 na urovni Invictus 👾 :-D

Jan Mička
👍7

Nejlepší combat na koni? Myslíš to ježdění okolo enemy a mačkání čudlíku? Vždyť je to easy mod jak každého sejmout, nebo když to nejde tak ujet. Až na průzkum okolí bych řekl, že všechny novinky jsou dost sporné a často spíše kazí zážitek ze hry a všechno až moc ulehčuji. Hra se hodně zaměřila na mainstrem, což vůbec není na škodu, ale pak nechápu, že se z toho dělá nějaká hra pro fajnšmekry, když je to masovka. Jediná HC věc je, že se nedělají žádné automatické poznámky, což já zrovna moc nevítám. Raději bych bral větší výzvu v samotné hře, než tápat co kde řeklo nějaké npc. Je to takové FS rpg se souls prvky v zastaralé grafice, kterou zachraňuje nádherný a detailni svět, kromě teda první oblasti, ta je velmi velmi slabá, že jsem ani neměl chuť pokračovat. Adept na hru roku a asi i její vítěz? Jednoznačně. Ale co z eldenu někteří dělají je podle mě spíše kult Miyazakiho, který i kdyby vydal soul tetris, tak to bude hra století..

Kainé
Kainé #A2

@CaJTeeKaNee: ne, já tě neodsuzuji, že se ti libí hry, které já nehrál, já tě odsuzuji za jasně patrné pokrytectví. Sám jsi napsal o Ragnaroku, že je to 10/10, hra roku apod, což je naprosto v pořádku, 100 lidí 100 chutí, problém je v tom, že Ragnarok je recyklát GoW 2018, od animací, přes combat až po assety. Na tohle nemusíš hru hrát, na to máš x srovnávacích videí, kde jasně vidíš, že Kratos běží úplně stejně jako v roce 2018, všechny truhly otvírá stejně jako v roce 2018, dveře otvírá stejně, sekeru háže stejně etc. etc. Jenže tohle jsi nezmínil, tohle ti u hry nevadí, ale u jiné ti to vadí. Tady je jasně patrné pokrytectví, za to tě odsuzuji. Ty argumentuješ tím, že jsem to nehrál, že nemám právo za to Ragnarok kritizovat a tím kritizovat tebe, to se ale pleteš. Já mám možnost vidět ty stejné animace, assety apod také, takže přesně vím, že také recyklovali, tím pádem tě můžu odsoudit za pokrytectví.

@Kolmik_33: tak o něco více. Máme tam kompletně nový combat na koni, řekl bych jeden z nejlepších combatů na koni v mainstream RPG vůbec, v rámci koně také máme možnost se pohybovat po otevřeném světě, což je obecně pro Souls také novinka, máme tam možnost si do hloubky více modifikovat combat. Nechceš dělat kotouly, nevadí, uděláš si ash na odskakovaní ve stylu Bloodborne, máme tam drobnosti typu stealth či skok při combatu, který má poměrně zásadní využití při boss-fightech, máme tam prohloubené, herní aspekty, ať to jsou questlines či RPG elementy, máme tam integrovaný systém dungeonů, i když se tedy moc nepovedl, tak to můžeme považovat za novinku, v Bloodborne to bylo jen přes portál. Určitě bych toho našel více, tím neříkám, že spousty věcí nerecyklovali, ale těch novinek určitě není málo.

@ΛNĐ3RLΛ: Trošku bych upřesnil, snad nevadí. Bloodborne začíná jako klasický šestákový román, jenže je to jen zástěrka pro úplně jiný typ románu.

ELKEDAK

Jak v tom Elden Ringu funguje levelování?

Je to jak v Bloodborne, že jsem dal body do síly, tak nad určitou úroveň to nemělo smysl. Protože ikdyž se vlastnost zvedla postavě to nic nepřineslo.

Kolmik_33
👍1

@A2 "při své inteligenci vidím, že se to hraje jako jednička, má to stejný combat jako jednička, má to stejné animace jako jednička, má to lepší grafiku, je to větší, má to více obsahuje a nějaký příběh" - To máš pravdu, mě osobně to dalo taky důvod se o Ragnarok zatím nezajímat. Bohužel to cos napsal se dá uplně s klidem říct i o ER, jen je tam těch rozdílů o něco víc než u GOW.

CaJTeeKaNee
👍5

Já tě nenutím tu hru hrát, ale fascinuje mě, že mě odsuzuješ za to, že se mi líbí hry, co si nehrál a dokážeš o tý hře napsat tisíc komentů, i když je to hra, kterou ani neplánuješ hrát. První zážitek ze hry je vždycky jedinečný. To samé platí pro jakékoliv médium. Nejde mi proto do hlavy, proč si je dobrovolně kazíš a hry odsoudíš na základě youtube.

Kainé
Kainé #A2

@CaJTeeKaNee: při své inteligenci vidím, že se to hraje jako jednička, má to stejný combat jako jednička, má to stejné animace jako jednička, má to lepší grafiku, je to větší, má to více obsahuje a nějaký příběh, který mě absolutně v jedničce nezaujal. Dej mi důvod, proč bych to měl hrát, když jedničku považuji za průměrnou hru. Zajímalo mě, jestli alespoň fixli to, že musíš vymlátít arénky, abys mohl udělat progress, to mi tady bylo potvrzeno, že tahle mechanika tam stále je.

Např. Last of Us hraji kvůli uměleckému ztvárnění post apo, jelikož ten svět mají krásně vytvořený, takže jsem schopen odpustit nějaké ty díry ve scénaři(dvojka), horší příběh(dvojka), navíc když vidím, že tu hratelnost od jedničky změnili a posunuli, tady nejsem schopen odpustit nic, protože za mě minusy převažuji plusy.

Ve finále sami i fanoušci hry, mi tady napsali, že pokud tě nebavila jednička, dvojku nehraj.

CaJTeeKaNee
👍3

Vědět o hře první poslední a hru hrát jsou dvě absolutně rozdílné věci. Upřímně nechápu, že tohle při své inteligenci nevidíš. Nemluvě o tom, že zážitek z takhle vyspoilerovaný hry bude o dost menší, když si jí nakonec zahraješ. Taky většinou sedím u konzole až pozdě večer a mám i období, kdy na to nemám čas vůbec.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍2

@davinemecek: Esteticky. Vychází z gotické architektury inspirované v Praze a Rumunsku.

Příběhově. Hra pozvolna začíná jako "běžný" horor o zvláštní nemoci, vlkodlacích a jiných potvorách, jenomže postupem času začneš zjišťovat, že věci se mají trochu jinak a v temnotě se skrývá cosi, co ani člověk nedokáže popsat/pochopit. Lepší je se o tom ale nebavit a prožít si to sám. 🙂

Gameplayově. Na rozdíl od "klasických" souls her tady nemáš štít (technicky vzato tu štít je, akorát je k ničemu) ale vzato máš hodně silný dodge a hra po tobě i chce, abys hodně parryoval se střelnou zbraní. Nejsou tu navíc Estus flašky, které se ti po smrti sami doplňují, život si obnovuješ zabíjením potvor, z nichž bude padat takzvaný Blood Vial. Zbraně jsou pak kapitola sama pro sebe. Mají dva režimy a přesto, že jich je v BB málo oproti jiným hrám od FS, vynahrazují ti to každá z nich dvěma unikátními režimy používání. 🙂

Kainé
Kainé #A2
😁1

@CaJTeeKaNee: napsat komentář, který ti zabere minutu a občas na iPhonu kouknout na odpověď během práce a sednout si na pár hodin vkuse ke konzoli, je sakra rozdíl. Ke konzoli sedám, až malá jde spát a mám splněno. Jednou pochopíš.

Absolutně ti uniká point, že v této době o hře víš první poslední, aniž bys ji musel zapnout, vítej na internetu, proto také vidím tvoje brutální pokrytectví. Ale neboj, v tohle nejsi sám. Sám si musím občas nastavit zrcadlo, doporučuji.

CaJTeeKaNee
👍8
😁1

@A2: Ten samý člověk, který je snad nejaktivnější uživatel na webu a čistý čas strávený na foru nad Ragnarokem je pravděpodobně vyšší než můj čas strávený ve hře? Samozřejmě si tu radši komentuj, když tě to baví víc. Nechápu, ale jak mě můžeš kritizovat za hodnocení her, který si nehrál. Je jak kdybych kritizoval někoho, kdo má rád kuře, aniž bych ho někdy jedl.

davinemecek
👍1

Samozřejmě doufám v remake, což asi nejsem sám, ale otázka jestli se toho dočkáme no, každopádně díky za názory a asi tomu dám ještě šanci :) a v čem je ta hra tak výjimečná?

Kainé
Kainé #A2
😁4
👎1

@CaJTeeKaNee: borec, co má firmu a rodinu musí sakra zvažovat, do čeho investovat čas. To, že Ragnarok využívá stejné assety, animace a obecně principy 1:1 k původní hře, najdeš všude na internetu, takovou hru bude hrát jen člověk, co se mu líbila původní hra. To, že jsi pokrytec, který tady adoruje za 10/10 hru, která totálně recykluje pět let starou jedničku a druhé hře něco podobného pak vyčítá, tady vidí snad všichni nezaujatí. Jak psal Barack, my jsme tady ER za recyklaci kritice podrobili.

CaJTeeKaNee
👍2

@davinemecek: Bloodborne dohráno tak sedmkrát a asi je to moje nejoblíbenější FS hra, ale když si člověk navykne hrát v 60 fps, tak těch nestabilních 30 s špatným frame pacingem jsou fakt šílený nápor na oči. Nevím proč Sony ještě nevydalo remaster. Možná čekají ještě pár let, aby pak vydali rovnou remake ve stylu Demon's souls?

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍4

@davinemecek: Ano! Kousni se tak silně, že tě z té bolesti přejdou myšlenky na nějakých 30 fps. 😁

Bloodborne je přímo povinnost si zahrát, více jak kterákoli jiná FS hra. A nebo doufej, že se jednoho dne objeví na PS Storu remake...

davinemecek

Pro mě jsou souls hry něco novýho a neobjevenýho, protože jsem zatím hrál jen Demons Souls remake a Elden Ring a musím říct, že mě to chytlo hodně a užil jsem si to, takže se těším na jejich každou novou hru, ale zároveň chápu i ty názory, že už by to chtělo změnu, minimálně teda novej engine, kterej už v dnešní době začíná zaostávat. Rád bych si ještě zahrál ten Bloodborne, na kterej tolik lidí pěje ódy 😁 akorát už jsem to zkoušel tak 3x rozehrát a vždycky jsem od toho utekl, protože těch 30fps už nedávám ☹️ mám se i přesto kousnout?

Radim Radim
👍2

@CaJTeeKaNee: také je to tím, že spousta z nás začínala na 8bitech, doba strašně pokročila, her je neuvěřitelný kvanta a těch top je minimum. Na druhé straně je fajn, že si najde každý tu svoji hru nebo svý herní preference a o tom to je, každý je u sebe spokojený a to je super 🙂

CaJTeeKaNee
👍4

@🏡Makléř: Pro mě zas nemá váhu tvůj názor? Co to je za logiku tohle. Všechny názory, který nejsou do puntíku shodný s tvým, nemají váhu? Nebo jak tomu mám rozumět? Proč tady diskutujeme? Aby jsme se všichni shodli na jedný pravdě? A2 mě taky většinou sere, s jeho názory většinou nesouhlasím, ale aspoň dost často poskytuje jiný úhel pohledu.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍1
❤️1

@CaJTeeKaNee: Však se koukni, jak tady ti největší kritici Horizonu a GoW hodnotili Elden Ring. Spoiler alert: Ani jeden nedal desítku. 🙂

Naopak, většina z nás, největších fanoušků FS na webu, jsme ve fóru hodně kritiky uznali a málokdo tady tvrdil, že Elden je jejich nejlepší hra. Že by navíc to studio už potřebovalo nový engine, nové animace a hlavně ty zvuky, které jsou už několikrát převařené z dob Demon's Souls na PS3, na tom se bezpochyby shodnem.

Jinak za mě, já budu jedině rád, pokud konečně přijdou s něčím úplně novým a nejlépe, aby to bylo sci-fi. Čím více těch Souls her z fantasy středověku bude, tím méně a méně budou s odstupem času unikátními ve své vlastní kategorii. Ale DLC jako takovou hezkou tečku za Eldenem si rozhodně ještě nechám líbit. Snad to klapne na TGA. 🙂

CaJTeeKaNee
👍3

@Radim Radim: Já taky píšu pouze za sebe a podávám svojí perspektivu. Určitě nikomu nechci říkat, že pro něj Elden nemůže být hra desetiletí. Horizon, Ragnarok i Elden mají svoje chyby a je jen na každým z nás, který dokážeme ignorovat.

CaJTeeKaNee
👍5

@A2: Píše borec, co nehrál ani Ragnarok ani Horizon. Borec co hry v podstatě už nehraje vůbec.

CaJTeeKaNee
👍4

@🏡Makléř: Tyvole, vždyt asi jen 8 bossů ve hře není potom nikde recyklovanejch. Spousta bossů v dungeonech jsou jen glorifikovaný standart enemáci s healtbarem. Nemluvě o tom, že rychlost bossů je spíš z Sekira a jejich nevyrovnanost a složitost je fakt šílená, ale co je horší, nefér a nezábavná. Bossové mají tak stokrát míň oken na potrestání, mají trapně pozdržený útoky a spousto one shot bullshitů. Mně nevadí se nechat stokrát zabít od Ishina v Sekiru, jelikož ten boss je fér a extrémně zabavnej. Když mě ale Melania 10 krát zabije skoro undodgeable útokama, tak mě to prostě nebaví. Klidně mě obviňte z toho, že nemám skill, ale dokázal jsem dohrát všechny Souls hry několikrát + Nioh 1,2. Aby tu nevyrovnanost FS nějak napravil, tak vytvořil Mimicka, kterej je zase extremně OP a v podstatě představuje easy mod. Spousta mini-dungeonů jsou taky jenom šedý katakomby, který jsou tam recyklovaný několikrát.

FS byly vždycky s technickou stránkou hodně na štíru, ale hra co prodá 12 mega by měla jet v 60 fps ještě, když vypadá jako 5-8 let stará hra. A to se prosím nebavím o level designu a art stylu, který je, jak je u FS zvykem nádherný a v současnosti skoro bez konkurence. Lidi tu nadávají na Horizon a Ragnarok, že dostávají až moc vysoký známky od recenzentů, ale Elden ring je úplně to samé. Nehodlám kritizovat open world, který mi sice od FS her vůbec nesedí a byl bych moc rád, kdyby se FS vrátili zase ke staré formulce, ale objektivně se asi povedl.

Radim Radim
❤️1

@CaJTeeKaNee: já to mám úplně naopak, Demons douls jsem nedohrál a poměrně brzo prodal, Bloodborne jsem dohrál dvakrát, potřetí rozehrané, ale něco dalšího do toho přišlo, už se k tomu nevrátím, ale úžasná hra, Elden ring hraji doteď, nemám ještě úplně dohrané, ale naprostou unikátní hra nejenom ve svém žánru, absolutně žádný problém s frameratem, a hra vypadá božsky, s kombinací s hudbou nemá konkurenci, ta hra je unikát, ostatní hry jsou všechny na jedno brdo, a čest takovým hrám. Je jich opravdu málo, já si ji vážím, že taková hra vyšla.

Píši pouze za sebe 🙂..

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články