Lara Croft má dva nové světové rekordy

Od doby, kdy se Lara objevila na našich obrazovkách, bylo vydáno 11 hlavních her a nejrůznější spin-offy a mobilní záležitosti. Celkově se pak prodalo dohromady více než 100 milionů kopií těchto her. To je mnohem více než jakékoliv konkurence. Co se týče obálek časopisů, tak se na nich objevila více než 2300x, dokonce byla na obálce časopisu TIME nebo Newsweek. No a naposledy se Lara objevila na obálce Guinnessovy knihy rekordů určené pro hráče z roku 2026.
Studio Crystal Dynamics v současnosti pracuje na novém dílu série Tomb Raider, který bude využívat technologii Unreal Engine 5. Více oficiálních podrobností o této hře v současnosti nemáme. Snad se to brzy změní.

Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (17)
Mike Left ani Pamela ji v té době neohrožovala.Prostě poctivě získaný certifikát.😉🤟😎
@stillalive Myslím, že ten Foundation engine, na kterém předešlé TR hry od CD byli ukované, už vývojářské plány a vize dost limitoval, zejména představa udělat v tom otevřený svět. Co se zábavnosti týče, víme, že narozdíl od nudných prostranství v Shadow (Eidos Montreal) byly prostranství v Rise takzvané pískoviště plné hraček a zábavných prolejzaček. Bylo i dobré někam vylézt a dozvědět se, že ti chybí výbava, a tak sis tedy zapamatoval kde to bylo a později se sem vrátil, prostě taková menší Metroid-Castlevania styl hra. Vrátím li se k Shadow, tam to prostě nefungovalo, otevřené prostranství, tzv. huby byly převážně osady a vesnice kde se nudně chodilo a nemohlo nic pořádně dělat. Pokecali jsme si s nějakou postavou a dostali misi, došli na okraj hubu a vlezli do koridorovité jeskyně, tam došli nakonec, něco sebrali a šli zase zpět. Hra ani nevěděla čím chce být, protože smyslem bylo vylevelovat se schopnostmi v neohroženého nabušeného ramba, který ale neměl do čeho pálit, protože hra neměla respawn nepřátel a tak když jsi je jednou postřílel, nebylo už čím se dál bavit. Rise bylo opravdu hratelně úplně jinde a myslím, že otevřený svět v podání CD bude tímto odost zajímavější. Hlavně Foundation engine při složitějších mechanikách jako byl pokus udělat Underwold trochu více rozsáhly měl ihned bugy. Marvel's Avengers také. Myslím, že právě u Marvelácké hry jim docvaklo, že je čas se v enginu posunout dál. Je to určitě i lepší pro rychlost tvorby her a zaškolování nových zaměstnanců. V jednom z rozhovorů jeden z kravaťáků prozradil, že se plánuje do roku 2028 trojice her. Je možné, že nás čeká start nové trilogie. Co se týče mě, také si přeju aby to byl open world, aby tam už Lara nebyla ufňukaná nevyrovnaná přeživší ale zocelená cool dáma, která když si něco zamane, tak to prostě dostane. Jo a uměla se u toho hýbat jako kočka :D
@Speedyredy Překvapilo mě však, že zvolili UE5 engine. Jestli se to psalo už dříve, tak tohle mi uniklo. Nicméně doufám že jim to poběží dobře. U UE5 se člověk může v dobrých rukou spolehnout na špičkový character-rendering, celkově detailní zpracování a skvělé nasvícení, funkční fyziku a jiné aspekty, takže věřím že zkušení CD využijí přednosti tohoto enginu co nejefektivněji. O ty technické věci se vlastně vůbec nebojím, krom performance, který nemusí být perfektní, ale hlavně když to převážně pojede hladce. Musí jim hlavně fungovat ten gameplay a tam se taky nebojím.
Jednu věc jsem si extra zapamatoval z toho všeho co v rozhovorech řekli vývojáři Core Design - že když měli hotové gameplay mechaniky pro Laru, přistihli se, že je baví už samotné pobíhání po lokaci a vůbec bohyb s Larou jako takový. A když teď hraju jejich hry, musím za sebe říct, že v tomhle měli zásadní pravdu. Povedlo se jim samotnou postavičku a interakce s prostředím udělat natolik dobře, že už stačilo postavili kolem toho promyšlený level design a jednoduchý příběh, takže vzniklo pět celých her a s každým dílem ten move-set vylepšili, doplnili o nové pohyby. Ale i extra pohyby jako například stojka, která je sice k prdu, ale je to cool.
Podobně na tom byla první trilogie od CD, kompletně nový move-set, který byl dostatečně dobrý a taky tam byli extra pohyby navíc, bavili mě ty řetězově navazující přemety, akrobacie na tyčích a jiné. U nové trilogie mi nejvíc vadí ten mírný odklon od Lařiných akrobatických dovedností tím způsobem, že tam nechali jen to nejnutnější, to všechno extra cool navíc odebrali. Tudíž hodně můj zrak míří právě k tomu, jak nově se bude vůbec Lara pohybovat. Jakmile bude tohle špičkově provedené, plus jízda na motorce k přesunu, případně si umím představit, že s ní půjde někam doskočit, kam by se Lara nedostala, tak to bude další skvělá evoluce. No uvidíme. Každopádně tohle vnímám jako další zlomový okamžik v této sérii.
@stillalive CD vizuálně dělají top hry, jejich poslední Rise of The Tomb Raider i dnes po deseti letech vypadá naprosto parádně. CD dělá velmi dobré hry jen mě jako hráče zamrzela ta DLC exkluzivita u TR Underwold a poté i časová u LC Guardian of Light, nebo Rise of TR. Rise ale vyšlo tehdy stejně jako Fallout a hra asi i díky tomu nebyla prodejní hit jak se čekalo, možná vzdor, nepopularita Xboxu One, nicméně výsledek byl, že jak na PC tak i na PS4 hra Rise of TR vyšlo urychleně. Tedy dříve nežli se čekalo. Myslím si, že tohle je za mě jediné klopýtnutí CD. Marvel's Avengers pak graficky celkem slušné ale ekonomika hry a hra s čísly po dokončení příběhu nebyla správná trefa a tak to hodně rychle umřelo. Myslím, že v případě nového Tomb Raidera jsou poučeni a čeká nás něco opravdu svěžího v této značce.
Níže v odkaze kompletní vývojová historie nového Tomb Raidera datovaná do Vánoc 2024: link
@Speedyredy Kdyby se tyto zvěsti potvrdili, tak jsem s tím úplně v pohodě. Doufám že Lara bude mít kompletně nově vytvořený move-set, doufám v hodně propracované šplhací možnosti a v této souvislosti s vysokou interaktivitou s prostředím. Doufám že svět bude zábavný k průzkumu. V podstatě Lara a její dovednosti, respektive gameplay mechanismy jsou pro mě asi to hlavní, kde očekávám postup na vyšší level celkově. Určitě budu raději za převažující množství přírodních lokací a hlubokých, temných jeskyň, chrámů, hrobek, všeho co působí hodně prastaře, tajemně. Potvrzení Indie by tomu šlo vyloženě naproti. Motorka určitě dává smysl. Příběh vlastně moc neřeším, nejvíce si přeji ten solidní základ, který dělá ty hry zábavné. Už samotné pobíhání a lezení s Larou musí být prostě TOP, takže i zasazení a level design. Pak to může mít klidně i blbej příběh a naprosto si to zamiluju. Ale bude fajn, když bude příběh minimálně dobrý.
No doufám že bdíš pravdu a oznámení a představení je snad již napadnutí.
Když jsem se na to tak zpětně díval, uvědomil jsem si, že jsem od CD vlastně nehrál žádnou špatnou TR hru. Jak mě pohltil Legend, potom Anniversary, potom Underworld, pak první TR pod SE. Poslední dva jsem hrál až po své dlouhé pauze a taky jsem si je užil i přes mnohé výtky. Takže jim stále věřím, že mají pro nás TR, který třebas naštve hodně woke, nebo anti-woke lidí už samotným modelem Lary, ale CD tu značku opravdu milují a nedovedu si vlastně představit, že by nám nedodali další skvělé dobrodružství a zase něčím nové.
Levej a pravej, chapu…
Hodně se modlím ať nový TR ukáže, že CD jsou stále talentovaný tým schopný povznést TR na další úroveň. Udělali skvělé hry a doufám že jim propouštění neuškodilo. Na nový TR se tak či onak těším a určitě mě nemůže nový díl minout.
Super.
Tož gratulki😊
Netušil jsem, že Guinnessovky mají hráčskou edici. Super nápad. Jinak Lara zaslouženě sklízí ovoce/ovace. Skvělá herní franšíza. Nemohu se dočkat nového dílu a jakým směrem se vydají, které země navštívíme tentokrát.
TR, laska ktera trva naveky. Miss Croft je pro me nejvetsi ikonou videoher.🧡
Jo vývojáři z CORE Design tehdy dobře zaskórovali, když vytvořili něco tak přelomového. I když hlavní hrdinku vývojáři z Crystal Dynamics změnili k nepoznání, prodeje měla i jejich rebootovaná verze skvělé. Také jsem zvědav na chystanou hru. Dle nového úniku od osoby říkající si V SCOOPER se má hra skutečně odehrávat v otevřeném světě Indických ruin, konkrétně císaře Ashoky, které odhalí nedávná přírodní katastrofa. Podívat se pak máme do hor, pustin, jeskyní a lesů, Lara má být na vrcholu své kariery, a k přesunu mezi lokacemi má využívat motorku, v boji by měla být možnost postupovat i bez zabíjení, Lara má spolupracovat s týmem dalších Tomb Raiderů, kteří jí mohou strategicky pomáhat. Zdali se hra objeví na The Game Awards však prozatím nelze predikovat. Ve vývoji ale má být od roku 2021 a dle propouštění ve vývojovém studiu se vše jeví, že masy které na hře pracovali už nejsou třeba, a tak je hra patrně již ve fázi testování a ladění. Řekl bych, že oznámení je na spadnutí.
Ty její dva světové rekordy jsem obdivoval už v 10 letech, nemůže to být žádná novinka 😁
Tyhle články ve mě vyvolají vždy nostalgii, nedávno jsem jako malej capart pařil jedničku,a teď?Přeju ti to Laro Croftová
Tahle původní kaštanová špindíra byla nej. Kéž by se vratila tahle milfka😍
Na Game Awards v decembri by mohli konečne ukázať čo nové s Larou nám Crystal pripravuje 😊
Teším sa na nový diel. Škoda, že je asi ešte ďaleko.