Elden Ring nebude tak těžký jako Sekiro

Tvoje reakce na článek
Galerie




































novinka
Leonovi S. Kennedymu bude patřit zhruba polovina hry Resident Evil Requiem
novinka
Akční RPG hra Star Wars: Fate of the Old Republic vyjde dříve než v roce 2030
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
novinka
Kooperativní akce John Carpenter’s Toxic Commando se připomněla novým trailerem, víme datum vydání
fórum
Think before you sleep
Komentáře (59)
@mnaca: Já si myslím, že by to mohlo být tím, že už znali mechaniky Dark Souls, tím pádem pro ně i pro mě bylo Bloodborne daleko lehčí. 😎
@MunkyChtěl jsem se rozepsat ale trefil si to naprosto přesně. Přemýšlel jsem a každá hra má něco, např Demon's Souls má pro mě bezkonkurenčně nejtěžší úrovně jako takové, DS1 je pro mě nejvyváženější až na O&S což může být peklo, DS2 bossové lehcí, ale ti co jsou těžcí protože jsou totální bs vyčnívají. BB pár bossů těžších, ale jinak pohoda dokud nepřijde na řadu Orphan. DS3 mi přijde rozhodně jedna z těžších protože je všechno nesmyslně rychlý a někteří bossové jsou mor a upřímně je mi líto lidí co na trojce začínají. Sekiro mi i po druhé šanci nakonec nesedlo ale na PS5 to potřetí možná zkusím.
Klasicky - od bonfiru k bonfiru a spat. Druhej den to samy. Hlavne to neuspechat a uzit si...
Já osobně jsem spíš zvědavý na to,jak vyřeší animace enemáků v tom open worldu. V ds vždy když je člověk dál,tak to vypadá prapodivně.
Nektere hry jsou od zakladu delane tak aby to byla vyzva. Maji na to udelane mechaniky, nedesignovane nepratele, svet a plno dalsich veci. Jakmile se zacne pocitat z vicero obtiznostmi musi se upravovat vsechno a puvodni zamer se muze uplne vytratit.ted se to pekne prokazalo u Shin Megami Tensei III kam pridali ultra lehkou obtiznost, ze hry se na tuhle obtiznost stala fraska, ktera je nudna i pro ty kteri to nedavali na Normal.Prepinani obtiznosti behem hry je dobre tak pro hry co jsou urceny pro siroke publikum, pro kazdeho a nejde v nich primarne o tu vyzvu. Taky se to casto zneuziva pro ruzne exploity. Opet viz SMT III. Na hard vse stoji 3x tolik, plno lidi pri nakupech prepina na normal aby levenji nakoupily a podobne.Kdyz nekdo chce vytvorit hru, jako je treba Dark Souls, a jeho zamerem je pripravit to tak aby majoritni slozka hry byla vyzva, nemel by pristupovat k zadnym kompromisum.Jedine co me napada tak jsou zdravotne postizeni hraci, kteri to nedavaji, protoze proste nemuzou, pro ty bych urcite ulevy v obtiznosti pochopil, ale pro hrace co jsou dreva a nemaji trpelivost bych ustupky urcite nedelal.Mam nektere hry kde jsem proste nebyl schopen postoupit dal, ale obtiznost jsem nezmenil, proste jsem to nedohral, tecka.V Last Remnant jsem byl zasekly u Fallena asi 10 mesicu, obcas jsem to zkusil, dal par pokusu, az to jednou vyslo.U Nioh 2 jsem roztriskal Dualshock 4, oranzovo-modrou limitku, strasne me to sere, protoze ji uz nesezenu :D
Ty obtiznosti jejich her se nedaji jasne seradit je to hrac od hrace jinak. Ds3 byla prvni hra co sem od nich hral a byla to super vyzva
Tak tohle je asi dost subjektivní. Já mezi jednotlivými díly DS nebo BB rozdíly v obtížnosti nezpozoroval. Každá hra má těžší a lehčí pasáže a každému dělá problém něco jiného. Asi se nedá říct, který díl je vyloženě nejlehčí, takže tohle tvrzení mě nechává chladným. Jednoduší to bude možná v tom ohledu, že bude možné bosse obcházet a vrátit se k nim až bude mít hráč potřebný level. Vím, že to bylo někdy možné i v DS, ale ne vždy a občas se člověk bez poražení bosse dál prostě nedostal. Nebo aspoň takhle jsem to pochopil, když to komentovali kluci z Vortexu.
Z té obtížnosti na úrovni Dark souls 3 nejsem moc odvarenej,trojka je pro mě asi nejlehčí díl ze všech.Doufal jsem že to bude o hooodne těžší než třeba Bloodborne.No uvidíme jak to dopadne každopádně se hodně těším ale ta obtížnost mě docela zklamala
Přijde mi zvláštní, jak se vždy ozývají ti, kteří chtějí easy obtížnost do těžších her a nikdy ne od těch, co chtějí těžší obtížnost do easy her. 😅
Neberte si to špatně, sám jsem docela lama a hry na čas, závody či skákačky mi vážně nejdou a v soulsech se i po těch letech, co je hraju, dokážu zaseknout u hromady bossů, ale doufám, že v tomhle FromSoft neustoupí. 🗡️
Díky té obtížnosti a absence easy módu jsou ty hry tak populární, ikdyž třeba ne tak jako jiné aaa hry. Ale evidentně si na sebe v klidu vydělají a věřím že každou další hrou prodají víc. Někde jsem zahlédl že Elden Ring byl nejsledovanější trailer z E3.
Tak pravda je, že součást toho kouzla, o kterým jsem psal, je právě ta obtížnost, takže vlastně souhlasim tady s borcema, co mají plný trenky kulí z toho, že na to mají čas a trpělivost. Ale na druhou stranu, proč vám vadí, že si někdo chce "zkazit" zážitek tím, že zapne nějakou obezlici...třeba o pár milisekund delší okno na úhyb, kryt nebo cokoliv jinýho? Jinak si myslim, že je to spíš o nastavení mysli, než o nějakých zázračných schopnostech, páč skill a úspěch skoro jistě s časem přijde.
Já si paradoxně u DS3 pěkně odpočinu stačí prostě na to přijít co a jak a jen si tam chodíš chcípás a expíš nemusíš řešit tolik sraček okolo u elder ringu si taky odpočinu doufám
Ještě před čtyřmi oety jsem si říkal jak já si nikdy souls hru nezahraju. Jak ten Bloodborne prostě nedám . Pak najednou oznámí Deamon Souls a řikám si. Takovou hru chci hrát. Nakonec jsem dohrál všechno a jedu to znovu 😂 Je to jak droga . A nedokážu si představit aby tam bylo výběr obtížnost easy 😂🙈🙈 To potom celej žánr nebude dávat smysl ke hraní. Klidně ať to osolej a opeřej . 🥸😁
TakentotheHospital:Tak když na to nemas tak to prostě nehraj nechápu co tu pořád dokola řešíš. Si noob no a co.
Nekňourat nad obtížností. Chce to jenom hrát a učit se. Ja dělal týden Nameless kinga a když jsem ho zdolal to byl orgáč kterej vám žádná jiná hra nedá. Ovšem pak jsem zjistil že jsem si nasadil prsten kterej mi způsoboval větší dmg. A já se furt divil proč mě dává na dvě rány 😀
A takovej Isshin to je taky slušnej parchant 😀
Já jsem naopak velmi rád za hry kde žádná volba obtížnosti není.
@esoLister: jeste bych to formuloval jinak: ne zpristupnit vse vsem, ale zavdecit se vsem. a TO je cesta do pekel. je to snad vsude. v politice, v hrach, snad ty filmy a muzika si drzej nejaky individuality ve vetsi mire.edit: diky kosto za nazor a posilam klicenku link
@TakentotheHospital: tady je jasná neznalost. Hru si vždy můžeš modifikovat. Např. Sekiro rovnou máš easy mode a ve hře těžší volbu můžeš nastavit. Kde je problém? To samé má i Dark Souls v rámci např. Calamity ring, což ti hru ztíži. Bohužel hráči nejdou do hloubky, nic nezjistí a pak pindají.
Zpřístupnit všechno a všem je mor dnešní doby a naší ultrakonzumní společnosti. Cesta do pekel. Od přítelkyně mladej kdysi furt rubal Richard Burns. Na volantu s feedbackem. Byla to paráda ho sledovat. Zkoušel jsem to a tragedie, furt v pangejtu. Chtělo by to trénink, ale zas tak auta nemusím. Srazit obtížnost a nastavit asistenty a šlo by to, jenže to pak NEní ta hra! Tohle je to samé, volby obtížnosti do tohohle žánru nepatří! Nemáš na to buňky, čas, trpělivost....? Běž o dům dál, výběr je nekonečný. To stejné v reálu, všichni chtějí všechno, ideálně bez námahy, a všem se to musí dopřát. Zhouba. Byli jsme třeba v Norsku, celodenní celkem náročná výprava v horách k ledovci. Když jsme tam spokojení a utahaní došli a dali zaslouženou odměnu-svačinku na ledovci, tak z druhé strany dojely terénní auta a dovezely vyvoněné žluťáky v teniskách. Dali si tam fotky, naskákali do aut a jeli zas dolů. Lenošní, pohodlní, bez fyzičky, ale chtěli taky na ledovec, tak jim to dopřejem. Tohle prostě ne v žádném ranku, bohužel je to přesně obráceně.
@N0isy: asi je načase přidat do formulí i ty motorky, pak auta, kamiony, bagry, koloběžky, všichni budem spokojení
tak moje prvni hra od nich byla Ninja Blade a tam jsem fakt strikal, jenze jsem byl mladej a zadny skill. nedavno jsem si ji zase zahral a proste parada, uz to tam bylo...taky mi to neprijde jako ultrahc hry, kdyz pochopis jak se to vlastne hraje, zvlast v coopu to je ok.ja na tech hrach nejvic miluju design sveta a priser, scenar, hudbu, soubojak, animace, bossy, lore, inventar, zbrane, bonfiry
@baraku: vtipne a pravdive.
souls hry nejsou teske to jen hraci jsou lini se naucit mackat tech par tlacitek ve spravnym nacasovani
@TakentotheHospital: O jakým trendu mluvíš ty vocasu? :D Naopak, trend je přesně opačný a nebýt Souls her, tak by nikdy ani diskuze na tohle téma nevznikla. Máš 10k jiných her, kde je vždy volba obtížnosti pro crybabies a pak tu máš Soulsbourne sérii a možná pár dalších her, které bys spočítal na prstech obou ruk.
Když se ti něco nelíbí, tak to zkrátka nekupuj. Nemít možnost si vybrat obtížnost je pro nás součástí zážitku dané hry, o který nechceme přijít.
Jo a nastavení obtížnosti u her není výzva, protože v 99 % se jedná jen o navýšení statů, damage a nějaké "podvádějící" mechaniky navíc. Je to umělá náhražka. Soulsbourne hry nemají nastavitelnou obtížnost už jen z toho důvodu, že vše je zde dobře vybalancované a přizpůsobené vlastním pravidlům. Ty hry jsou náročné jen pro někoho, kdo u těch her neumí přemýšlet a být trpělivý, odpozorovat její organické prvky.
Prostě někteří z vás jsou leví jak šavle a teď chcete, aby vývojáři se té vaší levosti přizpůsobovali, což je kontraproduktivní a dává vám to akorát falešný pocit zadostiučinění.
@Abysswalker: Jasně takový hry už můžu, prakticky jde o každé RPG. Pokud ty hry mají tuto mechaniku tak potom proč ne. :)
Jinak mám další krásné meme link
@TakentotheHospital: A není lepší si moci upravit obtížnost v rámci mechanik hry, tj. zvýšit level, najít lepší vybavení, povolat si pomoc atd? Je to mnohem přirozenější, než zvolit obtížnost v menu a mít pak lepší pocit, že na to člověk přišel sám, ne?
Effa já ti nevím, myslel jsem že vývojáři chtějí hry prodávat. :)
Co to je zase za přirovnání proboha? :D Já si taky nestěžuju že si střílečky/závodní hry může zahrát každý protože tam je i easy obtížnost.
Tohle navyšování "hodnoty hry" přes vyšší obtížnost mi jen prostě přijde uhozené. :) A ano takovým hrám se vyhnu, akorát je potom škoda jak pro mě tak pro vývojáře.
Jinak výběr obtížnosti by snad hře nějak ublížil? Pak by se Effe necítil jako frajer kdyby hra měla i easy obtížnost? :)
Kami nejde jen o to se to naučit, někdo prostě na určité hry nemá nadání. Jako např hry typu Dante's inferno (původní god of war). Třeba ten poslední God Of War se mi povedlo dojet na vyšší obžnost ale poslední Valkyru jsem musel pořážet na easy, na to jsem moc nervy neměl. :D Dále třeba Zaklínač 3 se na vysokou obžížnost taky dal. Ale prostě jde o to že si na hru třeba nevěřím a nechce se mi utrácet peníze když vím že vývojaři mají potřebu z hry dělat něco víc díky obtížnosti.
Toto moc nechápu, nejde mi to, nechce se mi to učit, je to moc těžké, at je jakýkoliv důvod není nic lehčího než mávnout nad hrou rukou a hrát cokoliv jiného
@TakentotheHospital: no tak to nehraj kdyz to neumis. Tohle dozadovani se vseho me fakt leze krkem. Proc by vsechno muselo byt delany pro prumerny lidi? Taky chodis do mercedesu a rikas jim at ti udelaji casual verzi gls? Asi ne vid?
N0isy naštěstí nebude? Porovnávání s reálným životem? co to kurva meleš? :D Hrači nejsou stejní, každý umí danou hru jinak, ty si možná tu hru zahraješ popereš se s ní ale třeba já hru nedohraju a zase opravdový hardcore gamer bude nasranej že hra je pro něj lehká.
KDyž už to porovnáváš s reálným životem tak to můžeme srovnat mistrovstvím v hokeji, já bych si v životě hokej zahrát nemohl protože se jinak než na mistrovství nehraje.
Ten divný trend dělat hry bez odtížnosti (nebavím se o hrách kde je generovaná obtížnost) je uhozený. Prostě je to hrozná píčovina a fakt nehodlám platit plnou cenu za hry u které ani nevím zda ji budu schopen dohrát? Jaký to má pak smysl? Neřeknu nějaké malé indie hry s mizernou grafikou, tam už je potřeba zaujmout obtížností ale zrovna u těchto her mi to přijde že akorát dělají z té hry něco víc, jako by to ta hra nezvládla sama o sobě a musela být těžká aby přitáhla pozornost.
Já nevím jak ty ale já když chci výzvu, tak si prostě nastavím vyšší obtížnost, nepotřebuji aby mě k tomu hra sama nutila. :)
@Kami: Holt to nebude pro slečinky, co potřebují easy a casual módy. .... Ale zase na druhou stranu je tam větší zadostiučinění a pocit z poraženého bosse.