Prvních 45 minut z hraní hry Tomb Raider I Remastered
videa•středa 14. února 2024•Martin Šmíd•
Od dnešního dne je v prodeji kolekce Tomb Raider I-III Remastered obsahující tři první dobrodružné akční hry s Larou Croft. My už ji také hrajeme a nyní jsme vám proto nahráli hned 45 minut dlouhé video z hraní prvního dílu, na které se můžete podívat níže v novince. Hráli jsme na nové modernější ovládání, přičemž sem tam jsme přepínali do staré grafiky, abychom dali srovnání, jak moc byl remaster upraven.
@Heymi9615: Dosud můj největší problém, že si hru místo uložení načtu, včera se mi takhle podařilo zopakovat 5x dokola takřka celé Koloseum, místo toho jsem mohl být o pět levelů dál a takhle jsem si zopakoval delší úseky v každém levelu z vlastní blbosti. Pokaždé do tej knížky pro zápis skočím a pokaždé vyskočí v první řadě načítání pozic a stejně to v rychlosti kliknu a a a už je pozdě jak je to rychlé i na Switchi 👌😄
@fuffcz: Tu trofej jsem dostal při prvním průchodu. Snažím se ukládat málo, ne po každém skoku/úseku hry. Do hry se lépe dostávám, protože těžší pasáže třeba kvůli malé chybce, která ani nemusí být moje (kamera, ovládání, load místo savu😁) opakuju vícekrát. Je to asi určitý masochismus, zvlášť v dnešní době videoher, plné ukazatelů, minimap a zabarvených hran, aby jsi hned věděl, co dělat. Zkrátka hraju podobně, jako tehdy, když mi bylo 19 a hrál jsem originály poprvé..🤣🤣🤣
@Heymi9615: Tak to NG+ dáš s přehledem, když máš v Natla's 40 savů. V té trofeji se píše o 86 savech za celou hru. Taky to zkouším, ale jsem teprve v Koloseu a už mám 18 savů, tak nevím, nevím. 😀
Jinak teda pecka v Koloseu ta obloha nademnou, místo té černoty. Ve Ztraceném údolí jsem se vyloženě kochal tou noční oblohou, stojíce na střeše chrámu. I pár foteček ve fotorežimu padlo..
Mě se líbí, jak dříve nenáviděná fíčura ukládání krystalů, po takřka třiceti letech našla své naopak kýžené uplatnění ve formě NG+, takže tentokrát tatáž fíčura, volitelná, je najednou naopak lákavá. Geniální 👌😄
@Speedyredy: Tak to je paráda, říkal jsem si, co je to jejich ng+, to si dám. 😆 Ono už teď se snažím ukládat málo, ne po každým skoku/úseku. Jsem v Natla mines u konce a mám něco přes 40 savů. Tohle bude ještě víc HC. U trojky ani nemluvím, tam ale byla výhoda savu kdekoliv, pokud jsi měl krystal. U TR 1 je to trošku těžší, ale celkově mi ta hra (TR1) nepřijde tak těžká, jako dřív, byl jsem tak mladý a s pramálem herních zkušeností s 3D adventurami.
@Heymi9615: Už se blížím k vraku v TR2, nicméně i když jsem nakonec v TR1 všechny secrety nenašel, dohrál jsem hru se 45 velkými lékárničkami, 35 malými, a s masakrálním počtem 4400 nábojů do UZI. Po dohrání tě čeká pravý Tomb Raider, resp. možnost hrát novou hru plus a vyzkoušet, jaké to je ukládat pouze přes místa kde jsou krystaly 😁 Přemýšlím, že tohle bude motivace, dát si TR3 ještě jednou, a zopakovat si svůj výkon z PSX, když jsem napravoval nedohrané záležitosti tuším v době pandemie a lockdownu, pokud to nebylo ještě dříve. Občas mám retro choutky a tak staré Tomb Raidery nebo Residenty odehraji.
Koukám jak to někteří hrají poprvé a zprvu vždycky problém s ovládáním postavy a kamery i v moderním ovládání. Což ukazuje na jednu podstatnou věc, ovládání je potřeba se u této hry naučit, je to součástí skillu, který hráč postupně získává vlastní praxí. Opravdový RPG prvek v praxi - vyvíjí se s postupem hráčovi schopnosti hru hrát. Ovládání Lary je naprostý základ a předpoklad k tomu si tu hru užít bez frustrace. První zkušenost vlastního hraní TR bylo učení se ovládání postavy a trvalo to. Koneckonců učení vyžaduje praxi, tedy čas, trpělivost a soustředěnost. Jakmile se to člověk naučí, bude jeho pohyb po prostředí velmi rychlí, akrobatický, přesný bez nahodilých pohybů a velice hladký. Co je však osvěžující, tak skutečnost, že zde neexistují žádné směrovky, nápadně žluté římsy, ničí hlas, který by naváděl, prostě se objevíte v lokaci a zbytek spočívá v pobíhání po lokaci, zkoumání kudy kam a nechcípnout u toho 👌😁 Člověk je nucen použít pouze vlastní důvtip, což je v podstatě to, co dělá hru pořád zábavnou.
Teprve loni jsem zjistil, že existuje zkratka pro rozeběh z místa, který zkracuje rozeběh pro skok do dálky na polovinu. Je to když držíte akci pro chůzi, stisknutím vpřed v momentě kdy lara vykročí prvním krokem z místa, stačí pustit tlačítko pro chůzi se stisknutím skoku, Lara se rozeběhne a skočí po prvním kroku. Lara skočí s polovičním rozeběhem do stejné dálky jako u rozeběhu klasicky na vzdálenost jednoho čtverce. Ukázala mi to AI, kterou týpek na YT naučil hrát TR s Lařinou zpětnou vazbou v komentování jejím originál hlasem. Tak to bylo pro mě po xx letech docela AHA 👌😁
Jsem tu jedinej, kdo to hrál X krát a stejně to nevěděl? 🙃
@Bajo: Náboje do základních pistolí jsou neomezené, do silnějších zbraní pak sbíráš a počet zjistíš v inventáři. Nebo i při střelbě z nich. Ale nejdřív si ty zbraně musíš zasloužit (najít) a nebývají na hlavních cestách. Ale hra se dá vcelku v pohodě dohrát i jen se základními zbraněmi.
Mám odohrané zatiaľ len niečo okolo hodiny a hra sa mi páči, ale musím sa priznať, že mám trochu problém s ovládaním a kamerou.Budem musieť potrénovať 🙂.Chcel som sa spýtať, že ako je to vlastne s množstvom nábojov?Nikde som si nevšimol koľko mám .
1. Tak důvod proč na FCB přestal být aktualizován fan projekt Tomb Raider III HD remaster byl ten, že jeho tvůrce Giovanni Lucca byl povolán Aspyrem aby byl lead artist projektu Tomb Raider I-III remaster. Psal to na svém X link Takže Embracer koupil Tomb Raider s několika ostatními značkami, a narozdíl od Square Enix nebo Crystal Dynamics okamžitě zavelel a podívejme, uteklo něco přes rok, možná dva a máme ho tu. Opravdu to není tak dávno co se psalo, že Embracer koupil Tomb Raidera za směšnou částku a prozkoumává možnosti jak udělat remaster. Co na to říct. To byl tedy fofr.
2. Bývalý vývojář z Core Design Gavin Rummery napsal na X, že je nadšený z toho jak dobře remaster vypadá a hráči byl přijat link
3. Včera byl odhalen na oficiálních TR stránkách link artwork Lary z chystaného Tomb Raidera link
Pro moderní ovládání je taky dobré nejen dát walk na R1, ale rozhlížení na L1. Pak pro centrování kamery stačí dvakrát stisknout L1.
Dávejte velmi dobrý pozor v úrovni Cisterna, nejsou tam skoro vůbec vidět klíče, jeden jsem minul a bloudil jsem tam snad hodinu. Je dobrý občas přepnout na starou grafiku, kde jsou klíče ohromné a dobře vidět.
@Speedyredy: V podstatě to vnímám podobně, to přepínání je vážně taková frajeřina na vrch, kterou mě nakonec baví používat a sahám po tom díky tomu jak bezprostředně dostupné to je na klik. Nechci tady apriori mluvit v superlativech, ale tohle je zkrátka naprosto fantastická práce, skvěle se to hraje, fakt mě to baví a mám z toho zároveň ten příjemný pocit novosti, jako bych zároveň procházel ty hry poprvé. Nikdy jsem nedoufal v takto citlivě zpracovaný Remaster defakto šesti her, který mi zároveň ukazuje, že ten gameplay prakticky nezestárl. Na Switchi to běží vážně bezchybně, jak kvalita obrazu, tak naprosto stabilní snímkování. Jinak strašně moc se mi líbí všelijaké ty detaily přidaných 3D objektů, vegetace, odlesků... Čtyřku by mohly udělat extra samostatně, s tímhle přístupem by to byl další zářez.
Jo a super je volná kamera na druhé pračce, která nesmírně uvolňuje možnost rozhlížení při běhu kolem Lary a zase to tím získává novou imerzi. Ty textury a nasvícení tomu dodali na takové té vizuální hmatatelnosti.
@stillalive: ke skokům a změnám oproti originálu. Nejen otočku ve skoku ale i otočku pod vodou, hodně to usnadňuje průchod, ta hra je krásně svižná a jednička už není tak neohrabaná. To přepínání grafiky je pak neskutečná frajeřinka. Je až příjemně děsivé jak jedničku prosvítili paprsky denního světla, v originálu to tehdy technicky nešlo, tak byl všude zavřený strop. Opravdu si s tím dali práci. Zkoušel jsem Switch verzi dnes, když to v šest večer spustili a jede pěkně. Nečekal jsem, že to bude tak dobře optimalizované i zde. V handheld režimu je ta grafika díky detailním texturám a osvětlení velmi plastická a živá.
Do poslední chvíle jsem pořád ještě nevěděl jestli vzít na PS5 a užít si to ve 4K plus lepší ovládání na DualSense, nebo využít předností switche a moci to hrát kdekoliv - no tak jsem to vzal na Switch, prozatím jsem moderní ovládání nechal netknuté a hraju tankové ovládání, které mě osobně přijde naprosto v pohodě i na těch analogových páčkách. Poslední rok jsem všech šest dílů odehrál na dotykové obrazovce telefonu přes virtual pad, po roce jsem se naučil řešit střety naprosto v klidu bez toho zmateného poskakování a šlo to hrát. Tohle je teď v podstatě v porovnání s tím na mobilu pocit naprostého komfortu, takže moderní ovládání pouze vyzkouším ze zvědavosti, ale chybí mu například směrový skok dozadu a nevím co ještě. Tankový pohyb na mě působí funkčně i esteticky realističtěji. Jinak to zpracování, wow 😲 Mě vlastně udivuje, jak nadčasový move set se zde animátorivi podařilo udělat napříč prvními šesti hrami. Jinak v jedničce i v originále je změna v pohybových možnostech, Lara už i v jedničce umí defaultně otočku ve skoku, mé oblíbené 👍😁
Myslím, že ve finále půjde i ten žebřík. Jelikož jsem zjistil, že pokud natočíte kameru, aby Lara skákala směrem do obrazu, skočíte na skluz a z něj chcete na plošinu, tak obrat ve skoku udělá automaticky.
@Heymi9615: Jo tak na tohle je moderní asi rozhodně lepší. Díky za radu zkusím to z tou kamerou na pravém analogu, to mě vůbec nenapadlo centrovát na enemáky
Tank je asi lepší, ale dá se to. Popisoval jsem to jinde, střílíš, běžíš a pravým analogem se snažíš kameru nasměrovat na enemáka (jako u fps). Navíc fungujou vcelku slušně i úskoky vzad a do stran, jen nesmíš moc rychle za sebou. Zatím jsem vcelku spokojený, některé pasáže jsou s moderním těžší, některé zase lehčí. Největší problém je, když se automaticky mění úhel kamery na nějaký statický záběr, nebo v úzkém koridoru, to je občas peklo, chodí to kam chce.
Jednodušší je určitě plavání, ostřejší zatáčky a třeba tyhle skoky... link
@Heymi9615: dobře jsi to vyřešil, koukám, že moderní ovládání stále odolává ale ty bambitky v ruce? Pro jistotu viď, u těch opic nikdy nevíš, kde která vyskočí :D
No zkoušel jsem to nové ovládání a ta hra se tak nedá hrát, takže zpátky k původnímu. Hra je skvělá, je zajímavé sledovat jak převedli staré textury do nového kabátu. Na nějaké nedostatky a chyby jsem narazil, no snad to odladí.
No je to fakt, tyhle hry jsem miloval a pred tema 10kama let jsem to i hral a dohral.. ale sorry v dnesni dobe je na tohle uz zivot az moc kratkej.. Koukal jsem na to 20min, predtim jsem to koupit chtel, ted uz nechci, sice mi nostalgii plesa srdicko, ale herne je tohle uz davno v mem mozku uzavrene a pamatuju si to jako totoalni masakr..
Dnedka bych pri tom hrani prazdnotou a neustaleho nic nedelani, chcipl nudou. Diky ne ;)
Napíšu sem názor proč se mi líbí tenhle starý gameplay a proč mě moc nebavil Tomb Radier Anniversary (2007).
- Checkpoint system ti doplní život, takže když máš málo života zabiješ se skokem někam nebo se necháš sežrat a respawneš se o malinkatý kousínek zpět, tím je veškeré napětí ze hry pryč.
- Proč prozkoumávat prostředí, když máš stropy munice, tedy např. více jak 40 nábojů do brokovnice nepobereš.
- QTE zabíjí napětí. Zatímco u starých TR her je ticho a najednou se z poza rohu objeví Yetti nebo T-Rex, medvěd nebo na tebe vyskočí vlk, lekneš se. Anniversary měl tyto akce zabité viz boj s T-Rexem cuscénou. Prostě filmeček, kde zmáčkneš ve správný čas co se žádá a tím to končí.
- Ve hře bylo dost dlouhých prázdných koridorů a přísavkový systém skoků na objekt vyžadoval pouhé zmáčknutí tlačítka. S trach z toho, že to nedám mi sebral potřebu zastavit se, rozhlédnout a přemýšlet co udělám a jak to udělám.
Opravdu si hraní této klasiky užívám, průzkum tě odmění municí a lékárničkami, nalezením silnější zbraně. To poté uplatníš na padouchy nebo závěrečného šéfika. Nádherná hudba a scenérie mě prostě vždy uzemní a drží přikovaného u hry. Hry mají nespočet levelů, ve kterých na nás čeká nové prostředí, noví nepřátelé, někdy nějaký ten motorový člun nebo čtyřkolka, nebo kajak, nebo i důlní vozík. Hra dobře balancuje akční pasáže a bloudění, díky tomu skvěle udržuje napětí a zážitek z průzkumu. Grid systém level designu je čitelný, při pochopení ovládání se dá krásně uvažovat kam lze skočit, kam nikoliv. Časové limity na proběhnutí skrze zavírající se dveře pak nutí hráče předvést dokonalou orientaci v prostoru a perfektní skákací pasáž. Prostě klasika, žádné XP body, žádné čísla, žádné geary, žádné perky nebo mikrotransakce. Přímá dobrodružná hra z bodu A do bodu B plná úžasných věcí a opět šmrncovní Lary :-)
Komentáře (52)
@Heymi9615: Dosud můj největší problém, že si hru místo uložení načtu, včera se mi takhle podařilo zopakovat 5x dokola takřka celé Koloseum, místo toho jsem mohl být o pět levelů dál a takhle jsem si zopakoval delší úseky v každém levelu z vlastní blbosti. Pokaždé do tej knížky pro zápis skočím a pokaždé vyskočí v první řadě načítání pozic a stejně to v rychlosti kliknu a a a už je pozdě jak je to rychlé i na Switchi 👌😄
@fuffcz: Tu trofej jsem dostal při prvním průchodu. Snažím se ukládat málo, ne po každém skoku/úseku hry. Do hry se lépe dostávám, protože těžší pasáže třeba kvůli malé chybce, která ani nemusí být moje (kamera, ovládání, load místo savu😁) opakuju vícekrát. Je to asi určitý masochismus, zvlášť v dnešní době videoher, plné ukazatelů, minimap a zabarvených hran, aby jsi hned věděl, co dělat. Zkrátka hraju podobně, jako tehdy, když mi bylo 19 a hrál jsem originály poprvé..🤣🤣🤣
@Heymi9615: Tak to NG+ dáš s přehledem, když máš v Natla's 40 savů. V té trofeji se píše o 86 savech za celou hru. Taky to zkouším, ale jsem teprve v Koloseu a už mám 18 savů, tak nevím, nevím. 😀
Jinak teda pecka v Koloseu ta obloha nademnou, místo té černoty. Ve Ztraceném údolí jsem se vyloženě kochal tou noční oblohou, stojíce na střeše chrámu. I pár foteček ve fotorežimu padlo..
Mě se líbí, jak dříve nenáviděná fíčura ukládání krystalů, po takřka třiceti letech našla své naopak kýžené uplatnění ve formě NG+, takže tentokrát tatáž fíčura, volitelná, je najednou naopak lákavá. Geniální 👌😄
@Speedyredy: Tak to je paráda, říkal jsem si, co je to jejich ng+, to si dám. 😆 Ono už teď se snažím ukládat málo, ne po každým skoku/úseku. Jsem v Natla mines u konce a mám něco přes 40 savů. Tohle bude ještě víc HC. U trojky ani nemluvím, tam ale byla výhoda savu kdekoliv, pokud jsi měl krystal. U TR 1 je to trošku těžší, ale celkově mi ta hra (TR1) nepřijde tak těžká, jako dřív, byl jsem tak mladý a s pramálem herních zkušeností s 3D adventurami.
Jinak dík za info.
@Heymi9615: Už se blížím k vraku v TR2, nicméně i když jsem nakonec v TR1 všechny secrety nenašel, dohrál jsem hru se 45 velkými lékárničkami, 35 malými, a s masakrálním počtem 4400 nábojů do UZI. Po dohrání tě čeká pravý Tomb Raider, resp. možnost hrát novou hru plus a vyzkoušet, jaké to je ukládat pouze přes místa kde jsou krystaly 😁 Přemýšlím, že tohle bude motivace, dát si TR3 ještě jednou, a zopakovat si svůj výkon z PSX, když jsem napravoval nedohrané záležitosti tuším v době pandemie a lockdownu, pokud to nebylo ještě dříve. Občas mám retro choutky a tak staré Tomb Raidery nebo Residenty odehraji.
@stillalive: Já jsem o tom věděl, ale zapomněl jsem to. Jsi mi to připomněl.
Koukám jak to někteří hrají poprvé a zprvu vždycky problém s ovládáním postavy a kamery i v moderním ovládání. Což ukazuje na jednu podstatnou věc, ovládání je potřeba se u této hry naučit, je to součástí skillu, který hráč postupně získává vlastní praxí. Opravdový RPG prvek v praxi - vyvíjí se s postupem hráčovi schopnosti hru hrát. Ovládání Lary je naprostý základ a předpoklad k tomu si tu hru užít bez frustrace. První zkušenost vlastního hraní TR bylo učení se ovládání postavy a trvalo to. Koneckonců učení vyžaduje praxi, tedy čas, trpělivost a soustředěnost. Jakmile se to člověk naučí, bude jeho pohyb po prostředí velmi rychlí, akrobatický, přesný bez nahodilých pohybů a velice hladký. Co je však osvěžující, tak skutečnost, že zde neexistují žádné směrovky, nápadně žluté římsy, ničí hlas, který by naváděl, prostě se objevíte v lokaci a zbytek spočívá v pobíhání po lokaci, zkoumání kudy kam a nechcípnout u toho 👌😁 Člověk je nucen použít pouze vlastní důvtip, což je v podstatě to, co dělá hru pořád zábavnou.
Teprve loni jsem zjistil, že existuje zkratka pro rozeběh z místa, který zkracuje rozeběh pro skok do dálky na polovinu. Je to když držíte akci pro chůzi, stisknutím vpřed v momentě kdy lara vykročí prvním krokem z místa, stačí pustit tlačítko pro chůzi se stisknutím skoku, Lara se rozeběhne a skočí po prvním kroku. Lara skočí s polovičním rozeběhem do stejné dálky jako u rozeběhu klasicky na vzdálenost jednoho čtverce. Ukázala mi to AI, kterou týpek na YT naučil hrát TR s Lařinou zpětnou vazbou v komentování jejím originál hlasem. Tak to bylo pro mě po xx letech docela AHA 👌😁
Jsem tu jedinej, kdo to hrál X krát a stejně to nevěděl? 🙃
@Heymi9615: Díky 👍
@Bajo: Náboje do základních pistolí jsou neomezené, do silnějších zbraní pak sbíráš a počet zjistíš v inventáři. Nebo i při střelbě z nich. Ale nejdřív si ty zbraně musíš zasloužit (najít) a nebývají na hlavních cestách. Ale hra se dá vcelku v pohodě dohrát i jen se základními zbraněmi.
Mám odohrané zatiaľ len niečo okolo hodiny a hra sa mi páči, ale musím sa priznať, že mám trochu problém s ovládaním a kamerou.Budem musieť potrénovať 🙂.Chcel som sa spýtať, že ako je to vlastne s množstvom nábojov?Nikde som si nevšimol koľko mám .
Řecko za mnou a teď hurá do Egypta. Hra je i po 27 letech naprosto parádní.
Jeden secret s moderním ovládáním. link
Když na to tak koukám,asi přepni na starou grafiku 😀
Několik informací:
1. Tak důvod proč na FCB přestal být aktualizován fan projekt Tomb Raider III HD remaster byl ten, že jeho tvůrce Giovanni Lucca byl povolán Aspyrem aby byl lead artist projektu Tomb Raider I-III remaster. Psal to na svém X link Takže Embracer koupil Tomb Raider s několika ostatními značkami, a narozdíl od Square Enix nebo Crystal Dynamics okamžitě zavelel a podívejme, uteklo něco přes rok, možná dva a máme ho tu. Opravdu to není tak dávno co se psalo, že Embracer koupil Tomb Raidera za směšnou částku a prozkoumává možnosti jak udělat remaster. Co na to říct. To byl tedy fofr.
2. Bývalý vývojář z Core Design Gavin Rummery napsal na X, že je nadšený z toho jak dobře remaster vypadá a hráči byl přijat link
3. Včera byl odhalen na oficiálních TR stránkách link artwork Lary z chystaného Tomb Raidera link
Pro moderní ovládání je taky dobré nejen dát walk na R1, ale rozhlížení na L1. Pak pro centrování kamery stačí dvakrát stisknout L1.
Dávejte velmi dobrý pozor v úrovni Cisterna, nejsou tam skoro vůbec vidět klíče, jeden jsem minul a bloudil jsem tam snad hodinu. Je dobrý občas přepnout na starou grafiku, kde jsou klíče ohromné a dobře vidět.
@Speedyredy: V podstatě to vnímám podobně, to přepínání je vážně taková frajeřina na vrch, kterou mě nakonec baví používat a sahám po tom díky tomu jak bezprostředně dostupné to je na klik. Nechci tady apriori mluvit v superlativech, ale tohle je zkrátka naprosto fantastická práce, skvěle se to hraje, fakt mě to baví a mám z toho zároveň ten příjemný pocit novosti, jako bych zároveň procházel ty hry poprvé. Nikdy jsem nedoufal v takto citlivě zpracovaný Remaster defakto šesti her, který mi zároveň ukazuje, že ten gameplay prakticky nezestárl. Na Switchi to běží vážně bezchybně, jak kvalita obrazu, tak naprosto stabilní snímkování. Jinak strašně moc se mi líbí všelijaké ty detaily přidaných 3D objektů, vegetace, odlesků... Čtyřku by mohly udělat extra samostatně, s tímhle přístupem by to byl další zářez.
Jo a super je volná kamera na druhé pračce, která nesmírně uvolňuje možnost rozhlížení při běhu kolem Lary a zase to tím získává novou imerzi. Ty textury a nasvícení tomu dodali na takové té vizuální hmatatelnosti.
@stillalive: ke skokům a změnám oproti originálu. Nejen otočku ve skoku ale i otočku pod vodou, hodně to usnadňuje průchod, ta hra je krásně svižná a jednička už není tak neohrabaná. To přepínání grafiky je pak neskutečná frajeřinka. Je až příjemně děsivé jak jedničku prosvítili paprsky denního světla, v originálu to tehdy technicky nešlo, tak byl všude zavřený strop. Opravdu si s tím dali práci. Zkoušel jsem Switch verzi dnes, když to v šest večer spustili a jede pěkně. Nečekal jsem, že to bude tak dobře optimalizované i zde. V handheld režimu je ta grafika díky detailním texturám a osvětlení velmi plastická a živá.
Do poslední chvíle jsem pořád ještě nevěděl jestli vzít na PS5 a užít si to ve 4K plus lepší ovládání na DualSense, nebo využít předností switche a moci to hrát kdekoliv - no tak jsem to vzal na Switch, prozatím jsem moderní ovládání nechal netknuté a hraju tankové ovládání, které mě osobně přijde naprosto v pohodě i na těch analogových páčkách. Poslední rok jsem všech šest dílů odehrál na dotykové obrazovce telefonu přes virtual pad, po roce jsem se naučil řešit střety naprosto v klidu bez toho zmateného poskakování a šlo to hrát. Tohle je teď v podstatě v porovnání s tím na mobilu pocit naprostého komfortu, takže moderní ovládání pouze vyzkouším ze zvědavosti, ale chybí mu například směrový skok dozadu a nevím co ještě. Tankový pohyb na mě působí funkčně i esteticky realističtěji. Jinak to zpracování, wow 😲 Mě vlastně udivuje, jak nadčasový move set se zde animátorivi podařilo udělat napříč prvními šesti hrami. Jinak v jedničce i v originále je změna v pohybových možnostech, Lara už i v jedničce umí defaultně otočku ve skoku, mé oblíbené 👍😁
Dost jsem o tom uvazoval,ale asi do toho nejdu,u techto starych her je dost důležité jestli na to mate vzpomínky z doby kdy to vyšlo a já žádné nemam.
Myslím, že ve finále půjde i ten žebřík. Jelikož jsem zjistil, že pokud natočíte kameru, aby Lara skákala směrem do obrazu, skočíte na skluz a z něj chcete na plošinu, tak obrat ve skoku udělá automaticky.
@Heymi9615: Jo tak na tohle je moderní asi rozhodně lepší. Díky za radu zkusím to z tou kamerou na pravém analogu, to mě vůbec nenapadlo centrovát na enemáky
Tank je asi lepší, ale dá se to. Popisoval jsem to jinde, střílíš, běžíš a pravým analogem se snažíš kameru nasměrovat na enemáka (jako u fps). Navíc fungujou vcelku slušně i úskoky vzad a do stran, jen nesmíš moc rychle za sebou. Zatím jsem vcelku spokojený, některé pasáže jsou s moderním těžší, některé zase lehčí. Největší problém je, když se automaticky mění úhel kamery na nějaký statický záběr, nebo v úzkém koridoru, to je občas peklo, chodí to kam chce.
Jednodušší je určitě plavání, ostřejší zatáčky a třeba tyhle skoky... link
@Heymi9615: A jak to vyhovuje v tom moderním ovládání ten auto aim? Mě přijde úplně na houby přijde mi že v tang je mnohem lepší.
@Heymi9615: Dobře ty, myslím že se na to dá zvyknout z tím držením L2
@Heymi9615: dobře jsi to vyřešil, koukám, že moderní ovládání stále odolává ale ty bambitky v ruce? Pro jistotu viď, u těch opic nikdy nevíš, kde která vyskočí :D
No zkoušel jsem to nové ovládání a ta hra se tak nedá hrát, takže zpátky k původnímu. Hra je skvělá, je zajímavé sledovat jak převedli staré textury do nového kabátu. Na nějaké nedostatky a chyby jsem narazil, no snad to odladí.
Tak první "časový" zádrhel u secretu, vyřešený asi na 15 pokus... Ale jsem tele. 😅 link
Sorry, Laro, já musel.... link
No je to fakt, tyhle hry jsem miloval a pred tema 10kama let jsem to i hral a dohral.. ale sorry v dnesni dobe je na tohle uz zivot az moc kratkej.. Koukal jsem na to 20min, predtim jsem to koupit chtel, ted uz nechci, sice mi nostalgii plesa srdicko, ale herne je tohle uz davno v mem mozku uzavrene a pamatuju si to jako totoalni masakr..
Dnedka bych pri tom hrani prazdnotou a neustaleho nic nedelani, chcipl nudou. Diky ne ;)
Dnesni tvorba jr uz opravdu nekde jinde..
Tak teda jedu dal modern, zkusím.
Napíšu sem názor proč se mi líbí tenhle starý gameplay a proč mě moc nebavil Tomb Radier Anniversary (2007).
- Checkpoint system ti doplní život, takže když máš málo života zabiješ se skokem někam nebo se necháš sežrat a respawneš se o malinkatý kousínek zpět, tím je veškeré napětí ze hry pryč.
- Proč prozkoumávat prostředí, když máš stropy munice, tedy např. více jak 40 nábojů do brokovnice nepobereš.
- QTE zabíjí napětí. Zatímco u starých TR her je ticho a najednou se z poza rohu objeví Yetti nebo T-Rex, medvěd nebo na tebe vyskočí vlk, lekneš se. Anniversary měl tyto akce zabité viz boj s T-Rexem cuscénou. Prostě filmeček, kde zmáčkneš ve správný čas co se žádá a tím to končí.
- Ve hře bylo dost dlouhých prázdných koridorů a přísavkový systém skoků na objekt vyžadoval pouhé zmáčknutí tlačítka. S trach z toho, že to nedám mi sebral potřebu zastavit se, rozhlédnout a přemýšlet co udělám a jak to udělám.
Opravdu si hraní této klasiky užívám, průzkum tě odmění municí a lékárničkami, nalezením silnější zbraně. To poté uplatníš na padouchy nebo závěrečného šéfika. Nádherná hudba a scenérie mě prostě vždy uzemní a drží přikovaného u hry. Hry mají nespočet levelů, ve kterých na nás čeká nové prostředí, noví nepřátelé, někdy nějaký ten motorový člun nebo čtyřkolka, nebo kajak, nebo i důlní vozík. Hra dobře balancuje akční pasáže a bloudění, díky tomu skvěle udržuje napětí a zážitek z průzkumu. Grid systém level designu je čitelný, při pochopení ovládání se dá krásně uvažovat kam lze skočit, kam nikoliv. Časové limity na proběhnutí skrze zavírající se dveře pak nutí hráče předvést dokonalou orientaci v prostoru a perfektní skákací pasáž. Prostě klasika, žádné XP body, žádné čísla, žádné geary, žádné perky nebo mikrotransakce. Přímá dobrodružná hra z bodu A do bodu B plná úžasných věcí a opět šmrncovní Lary :-)