Konzolista.cz

Zaklínač 3: Divoký hon

recenzeúterý 19. května 2015Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Zaklínač 3: Divoký hon
Polské studio CD Projekt RED bylo založeno v roce 2002, ale hráčům o sobě dalo vědět až o pět let později, když vydalo na PC výbornou akční RPG hru Zaklínač, která byla na motiv románů Andrzeje Sapkowskiho. Konzoloví hráči se dočkali až druhého dílu, který vše dotáhl prakticky k dokonalosti, důkazem desítka v naší recenzi Xbox 360 verze, navíc z CD Projekt RED se v tu dobu stalo jedno z nejuznávanějších studií na světě. Proto přímo gigantická byla očekávání od třetího Zaklínače, ale vývojáři se s tlakem dokázali výborně popasovat. Více ale už v recenzi.
Recenzovaná verze: Česká PlayStation 4 Knižní sága Zaklínač má hlavně v Evropě spoustu fanoušků, což samozřejmě platí i o České republice, kde jí i hodně pomohly předchozí videoherní zpracování. Je dobře, že vývojáři se od prvního dílu nesnaží kopírovat bezhlavě knižní události, ale jdou si svoji vlastní cestičkou, jen samozřejmě čerpají z bohatého univerza, o které se postaral polský spisovatel. Třetí díl v tomto pokračuje, přičemž se tentokrát vše točí kolem hledání Ciri, dívky, jíž se hlavní hrdina Geralt z Rivie ujal, když ještě byla malá, a následně prošla zaklínačskou školou. Ta se ztratila, navíc ji nehledá jen Geralt a jeho přátelé, ale je jí na stopě i Divoký hon, který s ní má svoje vlastní plány. Na začátku se může zdát, že zápletka je jen o tom, abyste našli Ciri, ale jak postupujete hrou, budete muset řešit spoustu dalších problémů, abyste se mohli postavit před finální střetnutí. Nechci moc o příběhu prozrazovat, abych náhodou neprokecl nějaký spoiler, jen řeknu, že je kvalitně napsaný, má spoustu nečekaných a vlastně i šokujících zvratů a událostí, i když sem tam má i slabší chvilky, které ale vynahrazuje výborně napsanými postavami, vrací se někteří známí z předchozích dílů, ale je tu i spousta nováčků, jejichž osud vás bude prostě po tolika hodinách hraní zajímat. Je dobře, že vývojáři se v závěru k několika postavám vrátí před titulky, zvláště k těm, o kterých jste na konci už neslyšeli, a řeknou, jak to s nimi dopadlo. U příběhu ještě zůstanu, protože stejně jako v předchozích dílech, i v Zaklínač 3: Divoký hon budete muset učinit spoustu hodně důležitých rozhodnutí, které následně ovlivní nejen události v daném úkolu či části, ale vlastně ovlivňují i zbytek hry. Je navíc skvělé sledovat, jak na rozhodnutí hlavního hrdiny reagují i postavy, které ho doprovázejí a s nimiž se setkává, zvláště jedna prakticky nedůležitá scénka mezi Geraltem, Triss a Yennefer dokázala po předchozích událostech hodně pobavit, na druhou stranu už dále bude utvářet vztah, který mezi sebou budou tyto postavy mít. Dá se tedy říci, že když příběhovou část na první zahrání projdete, uvidíte tak 70% hry, možná ještě méně. Až jsem se kolikrát divil, kolik je možných způsobů pokračování třeba jen v úkolech a jak dramaticky se vše liší. Rád bych zde dal nějaký příklad, ale to už bych asi moc spoileroval. Nejlepší je si vše vychutnat na vlastní kůži. Už před vydáním vývojáři říkali, že se Zaklínač 3: Divoký hon odehrává v obrovském světě, největším, jaký se zatím v žánru akčního fantasy RPG objevil, a skutečně nelhali. Je možná jen menším překvapením, že svět není celistvý, takže ho nemůžete prozkoumávat stylem, že se vydáte z jednoho konce mapy na druhý, ale je rozdělen na několik obrovských částí – Velen, Bělosad, Novigrad a Skelligské ostrovy. To ve výsledku ale nevadí, zvláště když každá velká lokace má svůj jasně daný charakteristický design a atmosféru, asi bych toto přirovnal třeba k Diablu, které v každé kapitole nabídlo trochu odlišné prostředí. Zde se ale samozřejmě můžete do jednotlivých částí vracet, abyste v nich řešili celou řadu hlavních, ale i vedlejších úkolů. Co oceňuji, tak je perfektní design světa, vývojáři si dali záležet s kolikrát až těmi nejmenšími detaily, a to jak na venkově, ale hlavně ve městech. Už dlouho jsem neviděl takto nádherně zpracovaná města, vedle kterých se musí stydět i ta ze série Assassin’s Creed, v Zaklínači jdete po uličce a je z ní cítit její naprosto elektrizující atmosféra, kolikrát si budete připadat, jako byste se nacházeli přímo na místě. Pak je prostě jednoduché se do takového světa vracet, má neskutečné kouzlo, kterému samozřejmě pomáhají i ostatní herní prvky. Ačkoliv je svět obrovský, přesun je docela rychlý. Můžete používat svého věrného koně Klepnu (je možné mu dávat lepší sedla nebo brašničky, díky kterým toho unesete více), na kterého stačí jen zapískat a on přiběhne jako poslušný pejsek, ať už se nacházíte kdekoliv, ale také jsou připraveny loďky pro cestování na moři, a pokud se chcete dostat rychle z místa na místo, jsou tu speciální rychlá cestovní místa skrze značky. Ty si odkrýváte, jak postupně cestujete po světě. Přesun po mapě tedy nepředstavuje moc velký problém.
Když hru vypnete a následně znovu zapnete, vývojáři skrze krátký kreslený filmeček zrekapitulují poslední události.
Zaklínač 3: Divoký hon je klasickou akční RPG hrou, která obsahuje spoustu výborně napsaných dialogů, kterých je tu hoooodně, zajímavé a hlavně rozmanité úkoly, které mají hlavu a patu, a je tak radost je plnit, i když občas jsou také solidně ujeté (hledání pánvičky vede), ale také akci. Soubojový systém už ve druhém dílu byl výborný, zde ho vývojáři ještě trochu zlepšili, vyladili a udělali přístupnější většímu okruhu hráčů, ale to neznamená, že by hra byla lehkou procházkou. Už na druhé obtížnosti je nutné ke každému souboji ve stylu Souls her přistupovat maximálně takticky a strategicky, využívat kouzla, třeba pro štít, ale také lektvary. Každý protivník totiž představuje výzvu, zvláště pokud se pohybuje ve skupince s dalšími. I na dvacátém levelu vás totiž při podcenění dokážou usekat o dost slabší hladové potvory. Ty totiž neútočí postupně, jako tomu je běžné v jiných hrách, ale vždy najednou, takže pokud hlavního hrdinu obklíčí nebo zaženou do kouta, je hodně zle. Možná i díky taktice jsou souboje tak zábavné a po celou dobu jsem si je užíval, zvláště brutální Geraltova komba se jen tak neokoukají a je radost na ně pohledět, jen sem tam jsem měl menší problém s kamerou, která zvláště v interiérech občas zazlobí a zabere scénu z ne zrovna ideálního úhlu. Není velkým tajemstvím, že během hraní si zahrajete i za Ciri, dívku s popelavými vlasy, po níž hlavní hrdina pátrá. Ta má svůj vlastní soubojový systém, je třeba o dost mrštnější a rychlejší jak Geralt, který ale nemůžete nijak vylepšovat. Hraní za Ciri v těchto jasně daných a uzavřených pasážích je vždy jen na odreagování a oživení hratelnosti, navíc doplňuje příběh, což funguje velmi dobře. Občas jsem si ale říkal, že je škoda, že za ní není více částí, protože hraní jsem si za ní opravdu užíval. Obrovský svět přímo vybízí, aby obsahoval velké množství nejrůznějších potvor. Těch je v Zaklínač 3: Divoký hon několik desítek, každý potvora má navíc nejen svůj jedinečný vzhled, ale také bojový styl, na který je nutné najít určitou strategii a té se následně držet. Už základní protivníci budí respekt a jejich design je výborný, ale tím hlavním jsou samozřejmě souboje se silnějšími příšerami v podobě bossů. Tyto potvory nejsou jen silnější verzí řadových neřádů, ale zcela originální a souboje s nimi patří mezi to nejlepší, co hra nabízí. Na soubojích s těmito protivníky je skvělé, že je nejde jen tak umlátit mečem, ale musíte si pomáhat lektvary a dalšími schopnostmi hlavního hrdiny. Dá se tedy říci, že na každý souboj s bossem se musíte náležitě připravit, třeba si i o něm něco přečíst v encyklopedii, v níž máte vždy popsány jeho slabé stránky, a co že to vlastně na něj platí. Nepamatuju si hru, v níž bych trávil tolik času čtením o potvorách a přípravě na ně. O dobré přípravě ale Zaklínač 3 je. Abyste na silnější protivníky stačili, musíte hlavního hrdinu levelovat. Rovnou zapomeňte na grindování, oblíbený způsob navyšování levelu v Souls hrách. Za protivníky sice XPčka padají, ale ne v takové velké míře, abyste mohli poskočit o další levely. Samozřejmě, dalo by se takto asi postavu vylevelovat, ale strávili byste ve hře mládí. Hra vás tímto nutí plnit hlavní, ale i vedlejší úkoly, za které dostáváte hromadu XPček, a nejen ty, což je velmi dobrý systém, protože vám tak alespoň neuniknou části, které byste možná i ignorovali. Navíc se díky tomu ve hře neustále děje něco nového a nelikvidujete jen stereotypně potvory. Za každý level jste vždy odměněni jedním bodem, který si můžete vložit do několika stromů dovedností. Protože levelování jde docela pomalu a bodů ve výsledku zase tolik není, je hodně důležité přemýšlet, jestli ho narvat do soubojů či alchymie, vše záleží hlavně na vašem bojovém stylu. Můžete se vydat cestou spíše bojovníka, který si magií pomůže jen občas, lektvary magii slušně zastupují, ale také úplně opačnou cestou. Zde vývojáři nechávají hráči volnou ruku. V předchozím odstavci jsem nakousnul lektvary, bez kterých se hlavní hrdina neobejde během svého dobrodružství. Ve hře existuje velké množství lektvarů, které doplňují život, platí na určité protivníky, případně chvilkově zlepšují vlastnosti hlavního hrdiny, třeba mu dávají imunitu proti jedu nebo lepší vidění ve tmě. Na lektvary a další předměty vždy potřebujete určité suroviny, které se nacházejí po světě. Kytky můžete natrhat v lesích a loukách (po 5 hodinách hraní jsem už rval ze země vše, co mi přišlo pod nohy, stejně tak jsem prohledával každou mrtvolu), další ingredience jsou poschovávány po domech, případně je můžete získat i z rozebraných předmětů. Sem tam ale najdete i obchodníka, třeba bylináře, u kterého jde něco nakoupit, ale lepší je potřebné suroviny najít, protože peněz nikdy není dostatek. Nejen lektvary jsou potřebné v boji. Hlavní hrdina se ohání dvěma meči, jeden je určen k zabíjení lidí, druhý na příšery. Je určitě dobře, že Geralt vždy vytáhne v souboji správný meč, takže ho nemusíte sami vytahovat. Vždy máte jistotu, že bojujete s tím správným. Na silnější protivníky následně už potřebujete pochopitelně lepší meče, které můžete najít po světě z padlých protivníků, truhel a tak dále, ale také si je můžete vyrobit díky nalezeným plánkům. Ty tu slouží prakticky jako taková ta sběratelská činnost, za kterou jste následně odměněni nejen lepšími zbraněmi, ale i dalším vybavením, třeba brněním. K němu jen řeknu, že na začátku se mi líbilo nejvíce to, které měl Geralt při startu, dlouho jsem nemohl najít vizuálně lepší, spíše jsem vždy našel nějaké, které mělo lepší statistiky, ale vypadal v něm jako šašek než lovec monster. Každopádně následné vytváření předmětů je jednoduché, stačí zajít ke kováři, kterému musíte dát i potřebné suroviny, aby mohl danou věc vytvořit. Před vydáním se hodně mluvilo o tom, za jak dlouho se dá Zaklínač 3: Divoký hon dohrát. Jeden z vývojářů napsal, že jeho nejrychlejší dohrání činilo 25 hodin, ale na tento čas nemáte na první hraní možnost se dostat. Mé první hraní zabralo zhruba 60 hodin nonstop hraní, přičemž jen sem tam jsem splnil nějaký ten vedlejší úkol. Je určitě dobře, že po dohrání máte možnost se do hry vrátit a vyřešit další problémy, na které jste si během hraní nenašli čas, a že vedlejšího obsahu je docela dost. Hned řeknu, že Zaklínač 3: Divoký hon má pravděpodobně nejpropracovanější vedlejší obsah v historii videoher. Během hraní potkáte řadu postav, kterým můžete pomoci, jde o menší minutové úkoly, ale také narazíte na daleko propracovanější a delší vedlejší úkoly, které zaberou třeba i hodinu, navíc některé hodně ovlivňují i následné události v hlavním příběhu. Propracovanější vedlejší úkoly získáváte kolikrát během hraní hlavního příběhu, ale také jsou vyvěšeny na nástěnkách po obcích a městech, kde navíc jsou i nabídky na sejmutí nějakého toho monstra, které ohrožuje místní lid. Musím říci, že právě tyto zakázky, v nichž jdete po stopě nějakého toho neřáda, se mi líbily ze všeho nejvíce a neskutečně jsem si je užíval. Občas navíc monstrum nemusíte zabíjet, ale tomu chytřejšímu jen domluvit, aby prostě vypadlo z lokace, jinak bude hodně zle. Zabíjení monster se hodí nejen pro získání peněz a XPček, ale také kvůli trofejím. Ty jde následně dát na koně a získávat tím určité bonusy. Vedlejší obsah tedy není jen takovou tou nudnou vatou kolem, aby se uměle a zbytečně natáhla herní doba, kterou nabízí třeba série Assassin’s Creed a další, ale budete ho s chutí plnit, protože máte důvod a smysl. Ještě dodám, že některé vedlejší úkoly jsou plně spjaty s hlavní příběhovou linkou, takže po určité době se může stát, že hra vám oznámí, že už je není možné splnit, pokud je budete ignorovat. U několika mi toto hra napsala, což zamrzelo, na druhou stranu mám alespoň motivaci vše rozehrát znovu. Je ale třeba říci, že i tak je znovuhratelnost obrovská, protože vždy můžete zkoušet jiné volby a možnosti, které příběh a následné události poženou trochu jiným směrem. Z těchto řádek je tedy jasně patrné, že Zaklínač 3: Divoký hon je opravdu obrovskou hrou, která vám vydrží i na stovky hodin, klidně celé léto v ní můžete strávit. Utracených peněz nebudete ani na chvilku litovat. Dnes má skoro každá druhá hra nálepku 18+, ale Zaklínač 3: Divoký hon ji nemá bezdůvodně. Už během několika soubojů si všimnete velkého množství násilí, a to je samozřejmě jen začátek. Vývojáři z CD Projekt RED se rozhodli vytvořit hru, která bude co nejvíce věrná skutečnému evropskému středověku, takže v ní vedle velkého násilí je i nahota, hlavní hrdina nejde za sexem moc daleko, já si ho užil během hraní třikrát, a pak je tu také násilí na ženách, případně velké množství sprostých slov, které padají prakticky v každé druhé větě. Je tedy jasné, že hra není zrovna určena dětem, o pohádku určitě nejde, navíc některé scény dokážou pohnout i dospělým. Je ale třeba dodat, že právě tyto prvky dávají hře svoji identitu a atmosféru, díky níž se chcete do jejího světa neustále vracet, a to i po dohrání hlavního příběhu. I když si vývojáři vzali několik dalších měsíců, aby mohli Zaklínač 3: Divoký hon doladit a dostal se k hráčům co nejvíce odladěný produkt, není bez chyb. To se dá ale u takto velké hry pochopit. Sem tam nějaká ta chybka se objeví, ale nejde o nic velkého, co by vyloženě kazilo hraní, jako se to dělo u Assassin’s Creed. Spíše jde o kosmetické nedostatky, které vývojáři určitě opraví v budoucnu nějakým tím updatem. Jediné, co mi trochu vadilo, je doskakování objektů. Pokud by šlo čistě o statické předměty, případně nedůležitá NPCčka, dalo by se to tolerovat, ale občas musíte počkat i na důležité postavy, s nimiž potřebujete prohodit pár slov, než se vůbec v lokaci načtou. To nepotěší. Vývojáři už včera vydali další update ve verzi 1.02, který toto trochu řeší, ale ještě musejí na problému zaptracovat. Toto se děje hlavně v druhé polovině hry. Ještě zmíním jednu menší chybku, která je spojená s mapou. Na mapě máte vždy ukázáno, jakou cestou se vydat k cíly, ale ne vždy je ukazatel nebo vytyčená cesta správná. Na mapě máte jen nejkratší cestu, ale to vás může zavést i do slepé uličky, což by se určitě nemělo dít. Po většinu doby je mapa spolehlivá, o to více pak naštve, když ji věříte, a zavede vás na opačný konec mapy. Je tedy důležité se na toto nespoléhat a občas se dívat i na mapu, kudy vůbec jedete.
Zaklínač 3: Divoký hon je po zapnutí v anglické lokalizaci. Českou si musíte zapnout v menu s nastavením.
Vývojáři se rozhodli, že pro Zaklínač 3: Divoký hon vytvoří svůj vlastní engine, díky němuž budou moci vytvořit detailní obrovský svět. Musím říci, že toto bylo rozhodně skvělé rozhodnutí, protože tu před sebou máme nejlépe vypadající hru s otevřeným světem, jaká se kdy na konzolích objevila – sorry Assassin’s Creed Unity a Dragon Age. Budete obdivovat nejen parádní modely postav s uvěřitelnými animacemi, ale také vysoce detailní svět s výborným nasvícením ve dne i v noci, a do toho všeho vývojáři vůbec nešetří všelijakými efekty, které vytvářejí ještě působivější podívanou. Protože hra vypadá, jak vypadá, určitě se ptáte, jak je na tom framerate. Ten je po většinu hraní stabilní, jen sem tam klesne, ale prakticky nikdy v soubojích, takže nepředstavuje moc velký problém. Samozřejmě, některé části ještě vývojáři musejí vyladit, ale jinak odvedli dobrou práci, zvláště když uvážíme, že poprvé vydávají svojí hru hned v první den na tři platformy. Slova chvály mám i na hudební doprovod, který nabízí nezapomenutelné skladby vytvářející úchvatnou atmosféru, a to nejen během soubojů, ale hlavně při animacích nebo když projíždíte krajinou. Zaslouží si samostatný poslech, máte ho ostatně v krabičce. Nemusíte ho tedy shánět a nelegálně stahovat. Parádní je i ozvučení, stejně tak je profesionální dabing všech postav, který musel vývojáře stát neskutečné úsilí, zvláště když je ve hře tolik dialogů, kolik je. K testování jsem měl finální PlayStation 4 verzi v české lokalizaci, přesně takovou, která se dostane vám do rukou. Na úroveň české lokalizace jsem byl zvědav, zvláště po druhém dílu, který ji měl výbornou. Jsem rád, že lokalizace je opět na nejvyšší možné úrovni, těžko jí něco vyčítat. Musím opravdu smeknout před překladateli, jakou práci si s ní dali a umožnili tím desítkám tisíc fanouškům si hru maximálně užít. Samozřejmě, u pár vět jsem si všiml třeba chybějícího písmenka, ale u tak obrovské hry se to prostě stane, ale nejde o nic hrozného. Těchto vět je ale opravdu jen pár, prakticky by se daly spočítat na prstech jedné, maximálně dvou rukou. Jen dodám, že přeložena je hra kompletně, takže se neopakuje situace jako u Assassin’s Creed. Nechci ani tak říci, že Zaklínač 3: Divoký hon je výbornou hrou, kterou samozřejmě je, jako neskutečně silným zážitkem díky dobře napsanému příběhu a postavám, které si jednoduše zamilujete, a bude vás následně zajímat jejich osud. Hratelnost je ale také skvělá a hlavně zábavná, navíc spolu s nádherným světem a velkým množstvím rozmanitých úkolů se budete neustále vracet a klidně nahrajete několik stovek hodin. Svých peněz nebudete ani na chvilku litovat a klidně byste je vývojářům dali znovu, stejně jako já. A teď hurá zpět, ještě je pár potvor, kterým musím domluvit.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (161)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Draken
👍2

Jo jo, taky se nemůžu už dočkat jak v tom na next-genu nechám zase 250h. Moc rád bych si ho dal už znovu ale musím vydržet.

Hunk
Hunk #Umbrella
👍2

@rejca: se nedivím že máš znovu na Zaklimace zálusk,tenhle kousek nemá chybu

rejca
👍2

@Hunk: A to má být ještě lepší ... do pár měsíců má vyjít nextgen patch pro nové konzole... :-). Já si to pak dám znova, dohrál jsem to ještě na staré generaci... A už mě to láká znova.

Hunk
Hunk #Umbrella
👍2

..tak tohle jsem nečekal naprostá fantazie ...u tohoto kousků asi chvilu zatvrdnu.Uzasna grafika příběh a je to cesky takže užívám plnými doušky.Hosi z Polska odvedli parádní práci ..za mě 10z10

mazar
mazar #PS remasterrace
👍1

@rosomak: Rádo se stalo.

rosomak
rosomak #ps4-one
👍1

m42ar díky moc!

mazar
mazar #PS remasterrace
👍1

@rosomak: link

rosomak
rosomak #ps4-one

Ahoj konzolisti ,mám k vám prosbu hraju zaklínače a potřebuju k výrobě elixírů recept bíly racek, ale vůbec nevím kde ho najít. Pokud někdo ví budu velice vděčný za každou radu.Díky.

Draken
👍2

Bože jak může někdo napsat že Zaklínač 3 je horší než Odyssey.

AsuraCZech
AsuraCZech #OverLord

Tak každá hra stárne a Zaklínač není výjimka, i když zrovna s Odyseou nevím (mám jí, Gold edici s Passem a hra mě bavila čekám na všechny DLC až budou venku), tam bych asi oproti zaklínači jen pochválil větší variabilitu v combatu, protože ten je opravdu slabej a je to spíš kotoul combat :D Co mě strašně po vizuální stránce štvalo, byl ta všudepřítomná vichřice, jak se se vše kymácí ve větru. Zaklínač má skvělý side questy co se týká příběhu, tam podle mě exceluje a strká si do kapsy i klišé hlavní linku s dírami jak ementál. DLC jsou potom naprostá lahoda. Kde podle mě ale hlavně opravdu třetí zaklínač v mých očích selhal, je opakující se herní náplň, promluv, doběhni, dej instinkt a jdi po fialových stopách, okoukni otazník, běž za fialovým smradem, pokecej, dej katoul combat, vrať se, pokecej a tohle prakticky děláš 200 hodin. Chtělo to prostě mnohem větší pestrost. Druhá věc je podle mě rpg systém, od expení až po rozvžení LV. jednotlivých questů. Za mě je Z3 8/10, a spíš jsem byl rozčarovaný když jsem to hrál ale teď tomu chci dát další průchod s odstupem, odysea je tak 6 možná max 7/10 Toť můj osobní názor :)

CaJTeeKaNee
👍4

@shenmue: Jako nechci se tu hádat, ale dle mého názoru neni jediná věc, kterou by Odyssey dělalo lépe. A kdyz porovnam grafiku obou her na Xku, tak Zaklinac vychazí v mých očích pořád vítězně, to je ale mozná dáno tím, že mi v Odyssey grafika přišla celkově horší než v Origins. Zaklinač je objektivně lepší v postavách, příběhu, lore, hudbě, gameplay uznám, že nenínic extra, ale to podle mě ani v AC, takze tu záleží na osobní preferenci. Svět a celá hra je mnohem detailnější a vybroušenější. Vedlejší questy jsou potom na úplně jiné úrovni, Odyssey se snazi v tomhle Zaklinače kopírovat, ale tolik jí to nejde. Sorry, jestli jsem trochu defensivní, ale jak jde o Zaklínače, tak ho musim vzdycky bránit zuby nechty.

shenmue
shenmue #shenmue
👎2

Zaklínače jsem koupil až po dohrání assassins creed origins i Odyssey a to asi ovlivnilo moje hodnocení. Z mého pohledu je patrné, že hra vyšla už někdy v roce 2015 a některé herní mechanismy i tragedniho koně už horko těžko snesu. Grafika je taky v porovnání s assassins horší, ikdyž na ni tak nezáleží. Nejvíc mi ale chybí nějaká střelná zbraň jako luk - kuš v zaklínači neberu v potaz, protože účinek, míření a celkově využití této zbraně je na bodu nula. Za mě celkově zklamání, možná bych dal více, kdybych nehrál zmíněného assassina, ale takhle bohužel 6/10.

Erik 666

Hře jsem dal třetí šanci a docela mě chytla.Hra je obrovská,klobouk dolů..Po Dark Souls 3 a Bloodborne další super hra i když první dojem byl slabej,hra si mě postupem času získala a skvěle jsem se bavil...

CaJTeeKaNee
👍1

Tvl, proč jste zrušili mínusky? Teď by se hodily.

Pescarolo
Pescarolo #Pescarolo
👎6
👍3

Koupil jsem až teď a musím říct že větší hovadinu jsem dlouho nehrál a to jsem za poslední 3 měsíce hrál i 2 hry od Ubisoftu. Grafika je ok, celkem se povedla, co je ale katastrofální, tak to je ovládání postavy a bojový systém. Ovládání je fakt krkolomný, nevím jestli to podělali updatama prej to na startu bylo v pohodě? Bohužel nemůžu porovnat. Co se týče soubojů, taj bych čekal že Gerald bude mnohem svižnější kort když už je to 3 díl. Mise jsou zdlouhavý, nudný a pořád se chodí sem a tam, pořád jen melou. Odehrál jsem cca 5 hodin a už to nikdy nechci vidět. Od studia o kterým se říká že patří k nejlepším jsem čekal sakra víc.

I1H_SK
👍1

Má táto hra na store cz lokalizáciu?

showman

Zdravím, prosím - konečně jsem se dostal k této pecce - mám dotaz - kde se dá koupit jezdecký pro koně, pro navýšení nosnosti? Díky moc :-)

martinns
martinns #PS5, Switch
👍1
👎1

Tak vice jak po roce dohráno W3 vc datadisku Srdce z kamene, nahráno cca 300 hodin, a musím říct ze tato hra je jedna z nejlepších co jsem kdy hrál.ceka me ještě vino a krev ale podle ohlasu to nebude mene kvalitní nez předchozí datadisk. Naprosto fantastická hra s neskutečným pribehem, skvěle doplňujícím a rozvíjejícím knihy (komplet přečteno). Bravo CDprojekt, skutečně jedno z něj studii, které je schopno vytvořit neuvěřitelnou hru a kterou je schopno rozšířit o DLC která svoji propracovanosti a délkou strčí do kapsy mnoho studii, které mnohem kratší hry vydavaji za plne, se singl obsahem na 6 az 8 hodin. . Jsem je smutných toho ze už svět zaklínače nebude dale rozvíjen, nebo snad jo?!

juraj1985
juraj1985 #PS4 PS Vit
👎1

Takže včera zakúpene a otestované a pocit jednoducho skvelý.

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand

Marcel: Takže už to opravili teda? Bf: tvl 300 hodin? Ty jsi herní monstrum :D

Mafián
Mafián #2K Games

Divoký hon bude tak maximálně v těch jejich polských trenkách :D :D

bf333
bf333 #Ravens
👍2

soky_Ja to zplatinoval cca 300h a 2 vetsi bugy,ale kdyz to nemas doted tak si to nech na zimu

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👍2

Soky to vubec neres, problem s expenim je vyresen. Framrate pada hlavne v bazinach kde se odehrava jeden z vetsich vedlejsich questu ale ta hra je tak rozsahla, ze to je jen hodne mala cast mapy. Nerikam ze se nesetkas i jinde s kolisanim fps ale nic co by me znechutilo sem nezaznamenal. Mam nahrano pres 200h...stale me to bavi a bugy mi to nekazi ani v nejmensim.

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand
👍1

Kdy už bude ta hra hotová? Rád bych si ji zahrál, ale co tady furt čtu, tak jsou bugy a updaty co to ještě zhoršuje. navíc problém o kterým píše radar je taky dost na pováženou :(

DarkZila87
👎2

Hodnoceni je podle me zaslouzene.Kdyz je dobra v tom to pripade (luxusni)hratelnost.Tak neni co resit.Grafika ve hre muze vypadat pekne,ale kdyz hra nema hratelnost tak to stoji totalne za p....!Tak tu neporovnavej Witchera a Bloodborne Ty potracenko

Gmok4
Gmok4 #PS+indiáni
👍2
👎1

Hra vypadá dobře a hodnocení si určitě zaslouží. Bohužel mě to nebaví tak to prodám.Bloodborne mě bavil ale Zaklínač už ne.Musím dodat že mě recenze přesvědčila o koupi hry ale já raději FPS.

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👎1

Aha tak to je spatny no meli by to trosku domyslet updaty. Ja teda plnim vedlejsaky protoze proste me to bavi na xpcka moc nehledim ale i tak to mohli udelat lepe.

RadarKKK

Marcel CZE:jednoduse za vedlejsaky je malo skusenosti a za hlavni linku strasne moc ovsem pokud se dostanes s levelem nad uroven hlavniho ukolu nedostanes za hlavni ukol zadny skusenosti muzes se tyden babrat s vedlejsima ukolma a ziskas tolik skusenosti jak nekdo kdo hraje hlavni linku cely den dostat se nad uroven hlavniho ukolu neni vubec problem i diky demenci hry jeden priklad za vsechny na ukol cesta do Scaligu potrebujes level 16(tento ukol je jedina moznost dostat se na ledovy ostrovy) az tento ukol splnis svete div se nasleduje dalsi hlavni ukol kde je ale potrebnej level 14(wtf) a na samotnych ostrovech jsou i vedlejsaky na levelu 14 :) tento problem hry se ukaze az kdyz mas postavu 20 a vic kdy 3 dny stravis plnenim vseho moznyho na ostrovech a skoro vubec se s urovni neposunujes nahoru a to jen proto ze sis chtel splnit vsechno hlavni ve velenu a novigradu na co hra jaksi sere

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

RadarKKK jak muzes mit mensi level kdyz udelas prvni vedlejsaky a az pak hlavni questy nez nekdo kdo proleti jen hlavni linku?

RadarKKK
👎1

hra je to skvela ale radsi hraju rpg hry kde musim prohledavat vsechny kouty abych se vubec mohl postavit pred samotneho finalniho bosse ne jen naskocit na hlavni linku a neresit level a celkem moc ani vybavu protoze vyzbroj na finalni cast dostanete v prubehu hlavni linky.otevrenej svet,nepovine ukoly a otaznicky na mape jsou jen takove krovi a kdo si mysli ze nejdriv splni vsechno vedlejsi a pak hlavni muze si jeste uskodit,ze v zaveru muze mit klidne mensi level nez ten co jel jen hlavni linku docela paradox (tim ze recenzant jel jen hlavni linku ktera je skvela tak mu unikl zasadni problem tehle hry)

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články