Uncharted 2: Among Thieves

Americkou firmu Naughty Dog určitě není nutné Playstation fanouškům představovat. Právě tito vývojáři se zasloužili o jednu z nejlepších plošinovek na PSone, Crash Bandicoot, která se do dneška dočkala spousty pokračování. S příchodem Playstation 2 hodili svého maskota přes palubu a přinesli sérii JAK and Daxter, která byla snad ještě úspěšnější a vytvořila tvář moderních plošinovek s otevřeným světem. Každý čekal, že i s příchodem Playstationu 3 nám přinesou nějakou tu nadupanou plošinovku, navíc v nádherném grafickém zpracování. Vývojáři z Naughty Dogu ovšem vsadili na jiný žánr a vytvořili akční adventuru, která všem vytřela zrak a dnes se řadí mezi nejlepší hry na PS3. Po dvou letech mlčení přichází Uncharted 2: Among Thieves, který má obrovské ambice a už před vydáním bylo jasné, že nás čeká nezapomenutelný herní zážitek.
V prvním dílu Uncharted jsme pátrali na tajuplném ostrově po našem předkovi, abychom v závěru objevili ztracený poklad nevyčíslitelné hodnoty. Druhý díl nás vezme na cestu, kde potkáme svého starého kamaráda Harryho Flynna, který věří, že našel cestu k objevení velkého pokladu, jež kdysi někde ukryl Marco Polo. Od této chvíle se začne odvíjet celkem zajímavý příběh, který má velký spád a ani na chvilku nezačne nudit. Co je nutno podotknout, tak Among Thieves obsahuje daleko více filmových scén, které jsou delší než v prvním díle. To ovšem vůbec nevadí, protože všichni hlavní protagonisté podávají naprosto neuvěřitelné herecké výkony a chvilku si budete připadat, jako když sledujete nějaký ten velkofilm a ne videohru. Sám se musím přiznat, že mi občas dělalo problém rozeznat filmeček od samotného hraní, protože hra do něj naprosto plynule najela bez jediného loadingu. Do druhého dílu se vrací i staří známí z prvního dílu, kdy budete především rádi za Victora Sullivana, který se od minula vůbec nezměnil a pořád si rád zapálí nějaký ten doutníček. Vrátí se i senzací chtivá dokumentaristka Elena Fisher, která ale od prvního dílu dospěla a nyní působí daleko sebejistěji. Nesmíme zapomenout zmínit ani novou ženskou postavu - Chloe Frazer. Je to právě tato nová postava, která do příběhu vkládá spoustu nového a pořádně ho zamotá. Hlavní záporák Zoran Lazarevic je poté klasický nabušenec, který má v tomto příběhu svoje cíle a jim vše podřídí. Nebudeme vám raději z příběhu moc prozrazovat, protože je potřeba si ho užít na vlastní oči a uši, takže se přesuneme k samotné hratelnosti.
Konečně se dostáváme k tomu, co už zdobilo první díl Uncharted, čímž myslím pochopitelně samotnou hratelnost. I druhý díl Uncharted je čistokrevná akční adventura v pohledu ze třetí osoby, kdy cestujete vždy nádherně provedenými levely. Každý je naprosto unikátní a vývojáři z Naughty dogu ukázali své mistrovské schopnosti. Ať už budete procházet Tibetem nebo některou další lokací (záměrně neprozrazujeme, protože konec vám vyrazí dech), budete si připadat jako v jednom nádherném snu. Ačkoliv se jedná pořád o dosti lineární střílečku, autoři nešetřili s wow efekty a celkově nyní kapitoly vypadají daleko rozsáhleji. Nepřipadáte si, jako když se nacházíte v tunelu a jdete pořád dopředu, jako v běžných hrách. Prostředí se po celou dobu hry mění a čím dále postupujete k cíli, bude ještě více nepřátelské. Když jsem zmínil, že se prostředí bude měnit před vašima očima, rád bych zmínil proč. Vezměte si situaci, kdy se nacházíte v horském městečku plném zeleně a lesů kolem, kde hlavní hrdina je v tričku. Stačí ale jeden level na jedoucím vlaku a prostředí se kolem vás začne neskutečně měnit. Prostředí kolem vlaku se neopakuje a skrze hustou džungli se postupně dostanete do zasněžených hor, kde hrozí podchlazení a jistá smrt. Právě v této věci by se dal nazvat Uncharted 2 revolučním, protože si nepamatujeme hru, ve které by se takto prostředí měnilo a nebyla potřeba ani jedna nahrávací obrazovka.
Samotné procházení kapitol je poté více méně klasické, kdy Nathan narazí na skupinky nepřátel, které mají ve své hlavě zakódováno, že jedině mrtvý Nathan Drake je pro naši situaci dobrý Nathan Drake. Nepřátelé tak po vás jdou ze všech stran, přičemž jejich umělá inteligence je na vysoké úrovni, takže neváhají házet k vám granáty, ale i střílet z úkrytu nebo přivolávat posily. V samotné hratelnosti se poté změnilo několik věcí, které jsou příjemné a jistě každého potěší. Zejména potěší možnost házení granátů z úkrytu, kdy nemusíte vykouknout. Stačí si připravit granát, nasměrovat Nathanovu ruku a hodit. Výbuchy granátů jsou ve druhém díle velmi efektivní, čímž myslím to, že způsobí daleko více mrtvých, než v případě prvního dílu. Dále máte po úrovních poházeny propanbutanové nádrže, které stačí hodit po nepříteli a střelit do ní. Nemusíme ani říkat, že jde o okamžitou smrt pro skupinku vašich nepřátel. Ačkoliv jde o dobré vylepšení hratelnosti, během samotného hraní jsme tuto možnost využili jen zřídka.
Dále se ve hře dostává ke slovu štít, který nosí vaši nepřátelé, přičemž si ho jde poté sebrat a stát se jakýmsi neprůstřelným tankem. Musíme říci, že nepřátelští vojáci se štítem představují velkou hrozbu, pokud je v rychlosti neodstraníte. Nejenže mají účinné zbraně, ale stačí dva údery štítem a už ležíte v kaluži krve. Ve druhém díle byl rovněž rozšířen zbrojní arzenál. Najdete tu nové druhy zbraní, ale rovněž přibyla možnost vzít do rukou těžký kulomet. Na chvilku se tak z vás stane nepřemožitelný tank, který rozdává smrt. Právě tuto možnost si budete vychvalovat, protože nepřátel je někdy opravdu hodně a těžký kulomet je jediná reálná možnost, jak se přes ně dostat. Vylepšeny byly i souboje na blízko, kdy mačkání čtverečku už neznamená povinnou výhru. Nyní se nepřátelé dokáží daleko více bránit a odrážet vaše útoky. Mnohdy se tak stane, že se místo skolení nepřítele rychlými komby budete válet v kaluži krve na zemi. Souboje jeden na jednoho jsou i zajímavější díky velkému množství komb a zakončovacích chvatů. Samotné střety s nepřáteli jsou daleko lépe provedeny a jsou i daleko intenzivnější, za což většinou mohou i vaši kolegové ve zbrani.
Už první díl přinesl výbornou kooperativní hru s umělou inteligencí, přičemž druhý díl ji dovádí až do naprostého extrému. Umělá inteligence vašich partnerů se od prvního dílu hodně zlepšila, a tak působí jako rovnocenní partneři v boji a v hodně situacích vás dokáží zastoupit a vytáhnout smrti z náručí. Zajímavé jsou i levely, které projdete s vůdcem tibetské vesničky, Tenzinem, který nemluví anglicky, a většinou si budete jen domýšlet, co vlastně říká. S ním si moc nezabojujete, a tak přichází ke slovu obrovská puzzle část, kdy budete muset přeskákat spousty propastí a zmáčknout několik pák. Částí, kde byste řešili hádanky, je docela dost, ale nemusíte se bát, že by se jednalo o pasáže, které by nějak zdržovaly. Každý puzzle má svoji podstatu a k řešení vám postačí většinou jen logické uvažování a pochopitelně i Nathanův deníček, kde klíč naleznete. Rovněž musíme zmínit, že hra obsahuje nápovědy, když se zaseknete. Po určité době bezmoci přichází nápověda, která vám ukáže, kam máte jít.
Kromě klasických akčních pasáží se dostanete i do situací, kde se budete muset kolem nepřátel potichu protáhnout a nespustit alarm. Mohlo by se zdát, že tyto pasáže budou frustrující i díky počtu nepřátel, ale opak je pravdou. Tyto pasáže jsou díky své jednoduchosti velmi pohodové a skvěle hru oživí. Čeho se už ale ve hře nedočkáme, je jízda na vodním skútru, která se nám v prvním díle velmi líbila. Vývojáři si ale neodpustili jízdu na náklaďáku, která je hodně adrenalinová, protože budete muset skákat z auta na auto i v poslední chvíli, kdy vám za zadkem vybuchne. Hra pro jednoho je v Uncharted 2: Among Thieves velký opracovaný diamant, který si budete užívat neustále dokola. Je to jako horská dráha, kterou sjedete jednou, dvakrát, ale i desetkrát a neustále se budete cítit jako v nebi.
Už před vydáním hry vývojáři avizovali, že druhý díl Uncharted přinese i online režim. Očekávali jsme, že tato část spíše jen doplní tu pro jednoho hráče a půjde tak o jakýsi bonus. Výsledek ale je na takové úrovni, že můžeme tuto část označit za druhou hru na jednom disku. V nabídce je deset módů, od klasického Deadmatche, přes týmové módy, až po kooperativní režim. Nutno dodat, že všechny levely v tomto režimu jsou originální a nejde jen o zkopírované úrovně ze hry pro jednoho hráče. Zajímavostí v tomto režimu je i jakýsi Movie mód, který vám nahrává vaše hry, přičemž si posléze můžete video upravit a nahrát na server, aby se na něj mohli podívat hráči z celého světa. Nahrání samotného videa je velmi jednoduché a hlavně rychlé, takže vám nezabere více jak pár vteřin. Ani samotné upravování není nikterak složité. Přes jednoduché menu můžete měnit barvu, rozostření videa i stylizaci.
Když vyšel první díl Unchared: Drake´s Fortune, spousta herních novinářů psalo, že se jedná o nejhezčí konzolovou hru. Měli pravdu, ale v tu chvíli ještě nikdo nevěděl, že využívá výkon Playstationu 3 jen ze 30%. Už před vydáním druhého dílu se Naughty Dog dušoval, že vytvořil nejhezčí hru současnosti. Už po zapnutí, kdy se probouzíte ve vlaku budete lapat po dechu, a co teprve až vylezete na zasněžený sráz a před vámi spadne hořící strom. Pusa vám najednou sjede až dolů. Těžko se popisuje nádherná, ostrá a neskutečně koukatelná grafika Uncharted 2: Among Thieves. Celé by se to dalo popsat jako velká grafická extáze. Je tak trochu s podivem, že během hraní jsme nezaznamenali žádný pokles fps, jak je u jiných, méně hezkých her, zvykem. Co rovněž zaslouží pochvalu, je neskutečně realistická fyzika. Zde bychom mohli vypíchnout třeba level, který už jste jistě viděli ve všelijakých videích, kde se bortí barák a všude létají střepy, skříně a kusy zdiva. V tu chvíli si budete říkat, jak je tohle možné. Všechny předměty navíc reagují na váš pohyb, takže není problém shodit lahev a upoutat tím pozornost vašich nepřátel. Rovněž jdou vypíchnout i vynikající výbuchy. Vezměte si situaci, kdy jdete džunglí, a nad vámi je věž se stráží. Stačí do ní hodit granát a věž se rozlítne na tisíce kusů. V tu chvíli prožijete další WOW efekt, kterých je po celé hře opravdu hodně. Co dále zaslouží pochvalu, je hudební doprovod, který rovněž patří do dnešní špičky. Vůbec celé hudební a zvukové zpracování je provedeno s citem pro detail. Vše podtrhuje vynikající dabing a herecké výkony všech hlavních protagonistů, díky čemuž si budete připadat spíše jako v kině při sledování filmu, než při hraní hry. Jejich hlášky jsou během hraní uvěřitelné a hlavně Nathan Drake vše komentuje i ve chvíli, kdy unikl jen o vlásek smrti. Právě tyto adrenalinové situace vás naprosto posadí na zadek a úplně se do hry vžijete.
Už první díl Uncharted byl vynikající akční adventurou, která ukázala, jak zhruba má vypadat Tomb Raider nové generace. Co ovšem Naughty Dog předvedli s druhým dílem, je něco neskutečného. Vytvořili hru, která je svým zpracováním a hratelností daleko za běžnou produkcí a převyšuje svoji konkurenci ve všech směrech. Uncharted 2: Among Thieves je nejlepší hrou pro tuto generaci konzolí a jednou z nejlepších her všech dob. Uncharted 2: Among Thieves je povinností pro každého hráče, který má rád kvalitní hry.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (91)
Z původní Drakovi kolekce je druhý díl tím nejlepším. Dobrý scénář, zajímavé prostředí. Jo, tohle mě vážně bavilo.
Gamesa, ktera se zapise zlatym pismem do dejin. Kam se hrabe TOMB RAIDER UNDERWORLD. Zminim jen vlak a honicka nakladaku. Ukryti pokladu je az neuveritelne schovane napr. kap 3 a kap 21,22,23. Multiplayer je neskutecnej a jsem zvedav jak zde dostat vsechny trofeje. znamka 95% stejne jako MSG 4. Dalsi pecka, ktera je povinost na ps3.
moje slova nestačí jsem dojat - málokterou hru hraju znova ale uncharted asi 4x a uncharted 2 nejmíň 6x dohráno a určitě nezapadne prachem jako většina her a uncharted 3 to --- bude... show
Dohráno a mírně řečeno jsem zklamán. Čekal jsem, že ta hra bude fakt pecka, ale zaměřili se především na grafiku. Příběh je pro mě otřesný a po čase jsem cítil stereotyp. Nejvíce mě,ale štvala kamera kdy jsme občas neviděl na postavu a pak při střetu s finálním bossem jsem našel velký bug. Za mě 7/10 se zklamáním. [s13]
tekken90: každý má ty své desítkové hry, a proto se ničí názor nedá považovat za nic než jen názor...žádný fakt...žádná objektivita...za objektivní se dá považovat jen to, na čem se schodne většina, nebo zkrátka co nejvíc lidí jak je libo...myslim že na Uncharted 2 se schodla většina, že je to desítková hra, a tak to lze považovat za veřejně uznaný fakt, ačkoliv to může být v rozporu s mím názorem...určitě se řadíš do jiné skupiny lidí, do jiné většiny, která vyznává jiné tituly...a já také do jiné...a proto taková debata o tom co si ta hra zaslouží je zkrátka nekonečná a vždy nekonečná bude a proto je taky uplně zbytečná, ale nejsem ignorant a rád si poslechnu jakýkoliv názor...nejsem proti žádnýmu, protože jej plně chápu, a zkrátka nejsem středem vesmíru, ale jen zrnko prachu v nekonečném množství ostatních...
stillalive: Uncharted 1 bylo skvělý, ale dvojka podle mě svůj potenciál vůbec nevyužila, ani prodeje nejsou moc vysoký, i když je to nová značka, ale ten hype co okolo toho byl... S GTA IV souhlasím, to se Rockstaru nepovedlo, ale oba datadisky jsou o dost lepší. Jinak pro mě jsou desítkový hry úplně někde jinde - jako příklad uvedu FF VII, Heavy Rain, Fahrenheit, MGS1,...
tekken90: Od tebe mně toto tvrzení nijak nepřekvapilo, protože vim, že značce Uncharted zrovna dvakrát neholduješ...Ale nezačneme se prát...Pro mně je například pitomostí GTA4, která mně skutečně vůbec nebaví, nevidim tam žádný příběh a žádnou hratelnost, ale znamená to snad, že je ta hra sračka? Když jsem zrovna já a třeba i pár dalších lidí toho názoru? Myslim že ne...Vim že je to jen můj subjektivní pohled a taky jej tak považuju, a tvůj názor na Uncharted je úplně to stejné...není to žádný fakt, ale pouze tvůj pohled na věc a ten ti nikdo brát nemůže...ono se stačí podívat na gamespot a kliknout si tam na výpis všech udělených známek ze všech recenzí, a hned vidíš, že 50% recenzentů se schodlo na známce 10/10 a druhá půlka na známce 9/10 a nějaké drobné navrh, tedy téměř všechny recenze se schodují ve směs na průměrn známce 9.6/10 a co se týče samotných hráčů, tam to neni jinak, tak že objektivním pohledem na věc, je Uncharted 2 jedna z nejlepších her vůbec, a dá se to považovat za fakt, jelikož se na tom schodla valná většina až na pár výjímek které nestojí ani za zmíňku...ale tvůj pohled na věc je jiný, to tu asi každý chápe, a nikdo ti Uncharted nutit rozhodně nebude, ale mně ta hra neskutečně baví a pár milionů jiných baví taky, tak že když už si o této hře budu chtít s někým pokecat, tak jen s někým, kdo tu hru má rád jako já, tak že sorry, končim jakoukoliv debatu o Uncharted 2, stejně už jsem o tom řekl až příliš...
Tekken90 : přesně ty skripty sou tam fakt trapný příběh mě u her moc nezajímá hry sou proto aby se hráli. De o to že hratelnost je hrozně nudná a neni tam nic co už jinde nebylo.
stillalive Já bych zase Uncharted 2 nazval nascriptovanou pitomostí s průměrným příběhem...
Říkal jsem si že zkusim tuhle hru zhodnotit až po delší době, až vyšumí veškeré nadšení...Prvně jsem hodnotil 10/10...Dnes ani po vyprchání všeho nadšení ze hry nehodnotim jinak...Stává se mi, že po delší době už věci vidim jinak, ale tohle prostě nadchne pokaždé, když to člověk vsune do mechaniky a hraje...A nadchne pokaždé stejně...Prostě kvalita této hry se nedá přehlédnout....A dokonce si ji dnes cenim ještě o kus víc, protože teď vidim, jak výjmečná hra to je...Dokonce se mi konečně do ruky dostal soundtrack...Ten je fascinujcí...Určitě to nejlepší co lze slyšet...Hned vedle FFXIII OST je to nejlepší soundtrack....Poslechl jsem si i soundtrack na GoW3, ten je sice výbornej, ale pro samotný poslech moc nefunguje...Člověk si z něj vždy zapamatuje jen jeden, ten hlavní motiv definujcí značku God of War, každý asi vý o jakém motivu je řeč...Ale Uncharted 2 soundtrack je výjmečný...Celý obsahuje mraky jednoduchých, okamžitě zapamatovatelných motivů, které se téměř nikdy neopakují...Každá skladby je originál, každá má v sobě hned několik skvělích motivů, celý zvuk je perfektní, nehraje tam příliš mnoho hudebních nástrojů najednou, každá melodie, každý sebemenší motiv vždy vyniká, je podbarven smičcema a velmi invenčními pekusy...Perkusové nástroje jsou také v každé skladbě trefně použité, perfektně ladí s barvou melodie a skvěle podbarvují rytmickou část...Všechny skladby i ty akční jsou příjemně poslouchatelné a ihned zapamatovatelné...Což je naprostá výhra...Dnes filmová hudba ztrácí na originalitě, vždy využívá jeen až dva motivy, které jsou roztahané na celý soundtrack...většinou je zázrak, když vám nějaká skladba vyloženě uvízne v paměti jako střep...u her dnes až takový problém není, ale zhoršujes se to...také už bývají soundtracky vcelku jednolité, bez výraznějších motivů...co se týče ještě soundtracku na U2, byl jsem nadšenej ze zvuku...Tahle hudba byla zahraná orchestrem který je výjmečný tím, že je v něm opravdu vše slyšet...tim myslim že žádný nástroj se neztrácí v davu, ale vyčnívá a zároveň podbarvuje...veškeré podbarvujcí melodie si člověk užije aniž by se musel hluboce zaposlouchat jak to vždy bývá...no nic, nebudu to dál okecávat...ve hře jsem hudbu neposlouchal, tam jsem ji nestačil ani nějak registrovat při soustředění na samotnou hru...až při samotném poslechu jse zjistil jak výjmečný soundtrack U2 má a patří k naprosté špičce dnešní hudební tvorby co se filmů i her týče...
Mno z prvotniho nadseni ted konstatuju, ze jednicka se me libila mnohem vic... Presto je U2 porad u me vynikajic gamesa, ale oproti jednicce......
Ultrasupermegagigaterasuper hra jakou sem kdy hrál [s6]
Po pečlivém zvážení své hodnocení ještě snižuji. Marně jsem totiž nedávno vzpomínal, kdy jsem se u hraní bavil MÉNĚ. Taková hra si u mě 7 nezaslouží. Tak tedy dávám 5/10. A ani trochu mě netíží svědomí ;)
btw naprosto souhlasím se Shadym- U2 je nejpřehypovanější hra co znám.
Dohrál jsem u kámoše pro mě nic moc grafika dobrá ale ta to nezachrání. Ovládání ujde ale někdy se drake chová jak totálni idiot třeba na začátku je zraněnej a sotva chodí a hlavně že může skákat jak opice jako by byl zdravej. Hratelnost nic převratnýho taky když střelim raketometem třeba do baráku tak neupadne jediná cihla. Ta hra je hypovaná jak prase je hromada lepších her. Nebejt tam trofeje tak mě to nebaví ani těch prvních 10 minut. Za mě teda 6/10.
Edit : No jo debilní mínuska dáváte ale abyste tu hru bránili argumentama to ne co no asi budu mít pravdu :D
nejlepši hra roku věřim tomu že bude i film fak bomba nejlepši hra na ps3 nakopal zadek modern warfarovy [s6]
Pro mě ta hra max 8/10. Jednička se mi líbí o hodně víc [s1]
Uncharted 2 hmm co je u teto hry dobre tak to je maximalne grafika ale jinak ta hra je pro me totalne nudna bez duse bez niceho proste udelal jsem chybu ze jsem si tu hru vubec pujcil stacilo mi tak 20 minut a hned jsem ji odstranil z ps3 hold to neni hra podle myho gusta a hrou roku to jsem cekal ze bude ale u me patri spis mezi propadaky roku jedine co na tom dobre je co uz jsem rekl a to je grafika vic ani tuk
SUPER HRA, pre mna by tam mohlo byt menej adventury 10/10 [s14]
Naughty Dog opäť dokázali čo sú zač. Opäť dokázali že ich hry sú bezkonkurenčným materiálom ktorý rozdrtí všetko na vôkol ako nezastaviteľný valec. Opäť dokázali že sú jednoducho a proste Top.1. Po neuveriteľných a bezkonkurenčných sériach široko ďaleko ako Crash Bandicoot a Jak and Daxter, prišli so značkou ktorá opäť vytrela zrak všetkému čo vzniklo v poslednej dobe - Uncharted. Uncharted: Drake´s Fortune zničilo všetku Next Gen konkurenciu pred cca dvomi aj štvrť rokmi. Pred pár mesiacmi vyšlo dielo ktoré dokázalo poraziť aj svojho predchodcu. Dámy a páni, to dielo je Uncharted 2: Among Thieves
Zatim nejlepsi hra co jsem kdy hral. davam 10/10
Čekal jsem víc. Resp. něco jiného. Na mě moc střílení, málo "adventury". Ke konci jsem se opravdu přemáhal a jediné, co mě drželo při hraní byly Drakovy hlášky. 7/10
[s7] [s7] [s7] [s7] [s7] DNES SOM DOSTAL ZABALENY UNCHARTED 2 OD PRIATELKY K VIANOCIAM [s7] [s7] [s7] [s7] [s7] neviem dockat 24 .12 ked si to zahram ;)
Jasný no, ale jak už jsem řek - pro mě to nic novýho nepřináší... Vypadá tot ak, že se shodneme spolu asi jen na tom HR, takže bych tuhle debatu raději ukončil ;-)
Kubrick jednou řekl ,,vše je už natočené, teď už je otázkou, kdo to zopakuje lépe" řekl výstižně přsně to, co se ve fimovém průmyslu stalo. Ať už se člověk podívá na sebeoriginálnější snímek, stále je to inspirace jiným filmem. Ve hrách jsme se ještě nedostali tak daleko, že by někdo mohl říct ,,ve hrách jsme už vyčerpali všechno, teď už jen záleží, kdo to zopakuje lépe" ale i ten nejpropracovanější příběh trpí velkým kliše, kterým je ,,hlavní hrdina, který sotva vylezl z puberty v každém příběhu s partičkou zachraňuje svět a v tom se stačí zamilovat" proto klišé moc neřešim, pokud nejde o vyloženě stupidní záležitost. Uncharted 2 vykrádá vše co tu už jedno bylo, ale předvádí nám to suvereně tak, jak to nepředvedl ještě nikdo. Zkrátka Uncharted 2 zopakoval zatim nejlíp to, co už známe v žánru akční adventury. Jinak Heavy Rain máme společný. Budu jej hrát znova a znova a znova. Akorát jsem zvědavej, co budou obsahovat DLC balíčky do takové hry, protože David Cage sliboval DLC balíčky. Nejspíš pujde o kostýmy, účesy, zkrátka kosmetické změny.
To je pravda. Měl sem spíš na mysli to, že ten příběh pro mě není tak silnej jako je například v FF7 nebo MGS sérii. Je to prostě ohraná písnička. Co se týče Heavy Rain, tak tu hru sleduju už od oznámení a nemůžu se dočkat, až si ji konečně zahraju :)
tekken90: hry jsou jedno velké klišé ,,hrdina zachrání celý svět" nebo ,,hrdina pokosí celou armádu" nebo ,,vše se děje zrovna ve chvíli, kdy hrdina přichází na scénu, do té doby padouch popíjel kafíčko"...Ucharted 2 v tomto ohledu neni o nic horší, než ostatní hry. Pokud toužíš po hrách bez klasických dějových klišé, napadají mně jen dvě hry. Filmově pojatý Fahrenheit a jemu vzdáleně podobný, očekávaný Heavy Rain. Zažiješ skutečný příběh se skvělým scénářem a skvělou režií. O hratelnosti se nezmiňuju, ta je vytvářena interakcí jednotlivých scén.
stillalive: U mě osobně třeba hru dost snižuje klasickej klišé příběh... celkově mi to přijde jako Indiana Jones a Tomb Raider v jednom...
Dexter, MGS 4 to by fakt desitku mit taky mohlo ale je videt ze si U2 rozhodne nehral ....
Nevím jak komentovat Uncharted 2 po všech těch komentářích. Někdo ji bezvýhradně miluje a jiný bezvýhradně nenávidí. Vlastně jsem se nesetkal ještě s názorem, který by byl někde mezi. Ano, ta hra měla velký hype, ale neznamená to ještě, že hype dostalo tuto hru tak vysoko. Např. HAZE mělo největší hype na PS3 vubec, a podívejte kam se dostalo. Vidím tu určitou barvoslepost. Hra je automaticky odsuzována kvuli velké reklamě a kvuli skvělé grafice, která pro mnoho lidí automaticky znamená průměrný obsah. Bylo by dobré, se na hru podívat konečně objektivně. Mnoho lidí říká, že hra je o grafice. Ale když si člověk hru zahraje, zjistí že jediné o čem ta hra je, je zaprvé hratelnost, zadruhé příběh. Stejně jako lidi hází cikány do jednoho pytle, tak i Uncharte 2 hází do jednoho pytle. Hodnocení 1/10 trkne každého dospělého člověka, že je udělené od někoho, kdo hru vubec nehrál celou a nebo vubec. Nemohu ignorovat velké hype, to ano, ale také nemohu být slepý a přehlížet kvality, které ta hra má, jen proto, že má skvělou grafiku a reklamu vynášejcí hru do oblak. Možná právě skvělá grafika a velké hype hře uškodili z hlediska pohledu hráče na hru. Nebý těchto dvou předností, dívali by se na ni hráči objektivněji. Z psychologie vim, že mozek je schopný se plně soustředit jen jednu věc. Když člověk hraje hru, která vypadá skvěle a všude se nemluví o ničem jiném, než o její grafice, člověk se pak po většinu hry soustředí pouze na vizuální stránku, ačkoliv samotnou hru vnímá, ale není schopen už posuzovat i ostatní kvality hry. Člověk si to neuvědomuje, ale jeho mozek opravdu vnímá naplno jen jeden faktor. Tím je pak nadále ovlivněn celkový pohled na věc. Proto mnoho lidí řekne, že je to nuda a je to jen o grafice. Málo lidí je schopno se na věc dívat objektivně a vidět i přes roušku, kterou je věc překryta pro oko. Pod ní se totiž skrývá kvalitní hra. Lidé mají i vlastnost lhát sám sobě. Totiž většinou si zde lžou tvrzením, že na grafiku se nedívali a opravdu posuzovali hratelnost atd. ale klamou pouze sami sebe. Protože člověk si nedokáže plně uvědomovat svůj původní zážitek, mozek si jen vybaví to, na co byl soustředěn nejvíc, a o tom pak člověk nejčastěji mluví. Zbytek pak posuzuje jako druhotně. Já sám nemam vždy správný pohled na věc, ale dokážu si spoustu věcí uvědomit a přehodnotit.
Do prdele s desítkou, jestli tohle má desítku, takový MGS4 by muselo mít aspoň 12, o legendách jako MGS1 nebo FF VII nemluvě.HYYYYPE!!!! [s8]