The Legend of Zelda: Breath of the Wild - The Master Trials

recenze  11
Martin Šmíd, 6. 7. 2017 21:00
Začátkem března se na pulty obchodů po několika odkladech konečně dostala hra The Legend of Zelda: Breath of the Wild, a to nejen pro Nintendo Wii U, ale také pro Nintendo Switch. Asi nemusím říkat, že šlo o velmi důležitý launch titul pro novou konzoli od Nintenda, z něhož se navíc dost možná vyklubala i nejlepší hra letošního roku. Už dlouho mě takto žádná hra nepohltila, abych musel i po dohrání hlavního příběhu dál pokračovat v hraní a obrovský svět prozkoumávat a odhalovat jeho velká tajemství. Nyní je čas se do onoho světa znovu ponořit, protože vyšlo první ze dvou plánovaných DLCček. Jak se povedlo, vám povím níže v recenzi.

Recenzovaná verze: Nintendo Switch

The Legend of Zelda: Breath of the Wild nabídla začátkem března nejen parádní hlavní příběhovou kampaň, ale i bohatý endgame obsah, který sám o sobě vydržel na desítky a někdy i stovky dalších hodin. Mohli jsme se vydat plnit desítky vedlejších úkolů, prozkoumávat dungeony nebo hledat korok seeds a při tom plnit další zajímavé hádanky, případně hledat nové sety brnění a tak dále. Hra toho nabízela ve svém základu opravdu mnoho, ale nic pochopitelně nevydrží navěky. Možná i proto nyní ve správný čas přichází první plánované rozšíření s názvem The Master Trials, které je součástí Season Passu. To má jediný úkol. Zabavit hráče na léto a přichystat je na druhé rozšíření, nabízející toho daleko více – novou příběhovou linku, nový velký dungeon i další výzvy. To vyjde během podzimu. Nyní je ale čas se blíže podívat na to první, které toho ve výsledku také nepřináší málo.

Tvrdá zkouška Trials of the Sword
Když si Season Pass zaplatíte a stáhnete rozšíření The Master Trials do své konzole, objeví se vám hned po zapnutí sada několika nových vedlejších úkolů. Mezi nimi se nachází i speciální zkouška Trials of the Sword, kterou spustíte tak, že v Koroko lese vložíte svůj nabitý Master Sword do podstavce. Následně na vás čeká 45 podlaží, v nichž budete likvidovat protivníky či silné bosse, abyste se dostali až na konec. Zkouška by se dala rozdělit prakticky na tři samostatné části, lišící se dle obtížnosti, přičemž v každé vždy začínáte od nuly, na druhou stranu, pokud danou část splníte, docílíte tím nejen navýšení poškození svého Master Swordu vždy o deset bodů, ale i checkpointu, takže nemusíte následně jít úplně od začátku. Každopádně když začínáte, nejste oblečeni, nemáte vybavení, to si musíte vždy v následujících caa 15 podlažích vždy najít, stejně jako suroviny, abyste si mohli vždy jednou za zkoušku navařit chutné pochoutky, které vám následně doplní zdraví.

Trials of the Sword je tak celkem zajímavý režim, který je navíc docela rozmanitý. Začátek se sice odehrává v menších lesních arénách, ale následně vám vývojáři začnou házet pod nohy další modifikátory, takže se i proletíte ve větrných, vodních i lávových levelech, případně budete bojovat v naprosté tmě, což už dokonale prověří vaše schopnosti. Také jsou zahrnuty levely s bouřkou, takže v nich nejde využívat žádné vybavení, které by přitahovalo blesky. Bouřky na druhou stranu můžete kreativně využít i vy, ale tak je to ve hře se vším.

Už původní The Legend of Zelda: Breath of the Wild by se dala označit chvílemi za survival hru, přičemž režim The Master Trials těchto herních mechanismů využívá na maximum. Kolikrát na vás čeká spíše tichá, pomalá a mnohdy i hodně kreativní likvidace protivníků, protože pokud upoutáte pozornost všech, hrozí, že skončíte dříve, než jste vůbec začali. Zvláště když začínáte bez vybavení i všech nabitých speciálních schopností, takže stačí pár nepěkných ran nebo jedna od silného protivníka. Naštěstí alespoň ty runy vám zůstanou, takže můžete házet po protivnících bomby, což je mimochodem moje nejvíce používaná zbraň v The Master Trials. Každopádně než dorazíte na konec, čeká vás nejedno opakování, já se dostal do finálního těžkého kola za zhruba pět hodin, což je celkem pěkný čas. Ano, někteří to zvládnou o něco dříve, ale i tak by měla zkouška pár hodin zabrat. To není vůbec zlé.

Vedlejší úkoly
The Master Trials je ale jen jedna část prvního rozšíření. Jak už jsem zmínil, po zapnutí se vám objeví celá řada nových vedlejších úkolů. Nečekejte ale, že budou propracované, jako v původní hře. Prakticky se jedná o hledání nových masek případně dvou nových setů brnění, mezi nimiž je Tingle’s Armor i Phantom Guardian z The Phantom Hourglass, které vám přidají nějaké ty nové vlastnosti, což se vždy hodí. Vrátím se ale ještě k maskám, které jsou daleko zajímavější. První je helma Midny z Twilight Princess, druhá je Majora’s Mask (díky ní po vás nepůjdou protivníci) a třetí následně Koroko maska, díky níž je lehčí nacházet skryté koroky po světě. Těch je 900, přičemž věřím, že většina z vás je všechny nemá. Jejich hledání je nyní díky tomu, že se maska začne třást v jejich blízkosti, daleko snazší. Během vedlejších úkolů je možné získat i speciální cestovní medailonek, díky němuž je pak možné na mapě vytvořit jeden rychlý cestovní bod. Jde o docela zajímavou a následně mnou hodně využívanou novinku, kterou jistě oceníte i vy. No a poslední novinka se jmenuje Hero’s Path. Díky ní si můžete na mapě zobrazit, kudy jste za posledních 200 hodin chodili a snáze zjistit, na jakém místě jste ještě nebyli. Jde o něco, co asi mělo být přítomno už v původní hře, případně přidáno zcela zdarma. Zvláště když hra prakticky váš pohyb neustále monitorovala.

Krutý Master Mode ze Zeldy dělá Souls hru
Některé hráče po dohrání The Legend of Zelda: Breath of the Wild trochu zklamalo, že hra neobsahuje New Game+ nebo těžší obtížnost, která by představovala větší výzvu. Tento nedostatek se vývojáři rozhodli napravit až s prvním rozšířením zařazením speciálního Master režimu, který je možné spustit samostatně z menu a navíc zabírá vlastní pozice pro ukládání, takže se nemusíte bát, že si jeho zapnutím přepíšete ty původní a tím ztratíte stovky nahraných hodin. Musím říci, že Master režim je už od samotného začátku pořádně těžkou záležitostí, přibližující Zeldu spíše Souls sérii, kdy každý neuvážený pohyb je krutě trestán.

Už na začátku v Great Plateau je možné narazit na protivníky, kteří se tam dříve nevyskytovali, první setkání se stříbrným Lynelem moc nepotěšil takto v začátcích, případně na modré gobliny, kteří vydrží daleko více a jsou i nebezpečnější, pokud vás udeří. Průzkum světa je tak rázem daleko nebezpečnější, protivníků je více a dokážou vám slušně zatopit, navíc se nově objevují i na speciálních létajících plošinkách, na nichž většinou mají luk, s nímž umí pěkně zatopit i na delší vzdálenost. Nově se po světě objevují i zlatí protivníci, kteří mají ještě větší sílu a výdrž, nemluvě o zlatém Lynelu. Na druhou stranu je vysoká obtížnost trochu vyvážena tím, že z nepřátel padá daleko více materiálu, i toho lepšího, můžete nacházet lepší zbraně a tak dále, takže se obtížnost po čase trochu sníží, alespoň natolik, abyste nemuseli před nepřáteli zběsile utíkat, jen co je uvidíte.

Je jasné, že Master režim ocení především ti největší fanoušci, kteří už znají původní hru jako svoje boty a chtějí nějakou další výzvu, která jim navíc nabídne další desítky hodin. To jim Master režim pochopitelně nabídne, a než ho možná celý znovu dohrají, vyjde ono slibované druhé rozšíření s dalším novým obsahem, který má být více orientovaný na příběh.

The Master Trials je ve výsledku příjemné rozšíření, které zabaví nejen vedlejšími úkoly, ale hlavně skvěle navrženou zkouškou Trials of the Sword, která sama o sobě vydrží na pár hodin. Pokud navíc máte rádi výzvy, je možné se pustit do nového těžkého režimu, který zde nahrazuje klasickou New Game+. Pokud se vám líbila původní hra, nemusíte moc nad nákupem přemýšlet, pět stovek za Season Pass moc není, zvláště když je v ceně zahrnuto ještě druhé, o dost větší rozšíření.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - The Master Trials

nsw
Nintendo, Nintendo
Datum vydání hry:
30. 6. 2017
Žánr:
RPG, Adventura
KARTA HRY
8/10

Komentáře