Tekken 6

recenze  27
Pavel Měrka, 13. 11. 2009 17:40
Je tomu již 15 let, co na naše konzole zavítal tehdy neznámý Tekken, který měl být konkurencí veleúspěšnému Virtua Fighter. Vzhledem k tomu, že nás nyní čeká už 6. díl, tak se zřejmě nejen povedl, ale minimálně za mě Virtua Fighter sérii dokonce překonal. Pojďme se tedy podívat, jak šestý díl této slavné herní série dopadl.

Celý příběh hry vychází z konce posledního turnaje, který vyhrál Jin Kazama a dostal se tak do čela Mishima Zaibatsu. Jako nový tyranský vůdce se rozhodl vyhlásit válku všem zemím světa a rozpoutal tak chaos. Jediný, kdo ho může zastavit, je jeho vlastní otec Kazuya, který vede G Corporation a vydal odměnu za jeho hlavu. Jin okamžitě zareagoval a nechal vyhlásit Turnaj železné pěsti 6, aby se utkal s Kazuyou tváří v tvář a zničil tak jeho i G Corporation. Po samotném zapnutí hry a vychutnání další úžasné intro animace, které nás už provází pěknou řádku let, se před vámi objeví základní menu s výběrem jednotlivých scénářů. Můžete si tak vybrat jak z hlavního Scenario módu nebo Offline módu (ten obsahuje několik voleb, jako například Arcade mód, Praktice mód, Time Attack, Survival či Ghost Battle). Dále zde najdete samozřejmě i klasické nastavení hry, včetně ovládacích prvků a stejně jako v Tekkenu 5 nebude chybět ani možnost dokupovat oblečení a další doplňky pro vaše postavy. Co se pak týče samotné úvodní obrazovky, tak hlavní změnou je to, že si můžete zvolit vaši nejoblíbenější postavu a bojiště, které vás budou doprovázet jako pozadí.

Vždy, když se má objevit nějaká ta zajímavá bojová hra, tak první co mě napadne, jsou postavy. Kolik jich bude? Kdo bude nový? Má pro mě vůbec cenu kupovat nový díl? V tomto případě to cenu opravdu má, protože Tekken 6 nám nabídne hned 8 zcela nových postav (6 z nich bude hratelných v jakémkoliv módu a jedna pouze v jedné části Scenario módu), přičemž hra samotná nabízí většinu postav, které známe, a dovolím si říct, že nám nikdo zásadní chybět nebude. Mezi novými postavami tak najdeme Alisu Bosconovitch, robotku, která byla vytvořena podle dcery dr. B, rychlého a tlustého Boba, tajemného člena rodu Mishima Larse Alexanderssona. Dále nás čeká dívka Leo, která hledá vraha své matky. Dočkáme se i španělského krasavce Miguela, kterému při náletu zemřela jeho drahá sestra, a strážkyně hrobky Zafiny. Zbylými dvěma postavami jsou Nancy MI847J, obrovský robot, za kterého si můžete zahrát v jednom kole ve Scenario módu a jenž proti vám bude stát v Extra stage a také Azazel, jenž představuje finálního bosse a je tak obdobou Jinpachiho Mishimy. Celkem nám tedy hra nabídne 42 hratelných postav, kde kromě výše zmíněných unikátů nalezneme staré známé, jako jsou King, Bryan Fury, Jin Kazama a samozřejmě i něžné pohlaví zastoupené Lili, Christie, Julií nebo dvojicí sester Annou a Ninou Williams.

Nyní si rozeberme jednotlivé scénáře. Tím nejzajímavějším je určitě samotný Scenario mód, který vychází ve své podstatě z Tekken Force. Zde ovládáte postavu Larse (poté, co si odemknete ostatní postavy, tak si je můžete vybrat místo něj) a odkrýváte tak novou část příběhu. Po spuštění se ocitnete na mapě, kde se vám budou odkrývat jednotlivé levely a vy tak budete moci postupovat krok za krokem kupředu. Kromě hordy nepřátel vám téměř každý level nabídne i bosse a možnost získat truhlice s oblečením a doplňky. Ty hrají v tomto scénáři obrovskou roli, protože každý doplněk či kus oblečení je hodnocen známkami S-A-B-C-D-E-F a nabízí vám celou řadu speciální schopností, které by vám měly usnadnit hraní samotného scénáře. Vaši postavu tak můžete proměnit ve skvělý stroj na peníze nebo také smrtící nástroj, se kterým budete bez problémů ničit jednoho nepřítele za druhým. Scénář se tedy povedl na výbornou a mohu ho jen doporučit i přesto, že se časem může zdát lehce stereotypní. Co se týče dalších módů, tak není potřeba moc rozebírat. V Arcade módu bojujete proti několika nepřátelům po sobě, kde vás v závěru čeká Azazel. Time Attack je klasický souboj na čas a Survival mód vám umožňuje otestovat vaše schopnosti a vyzkoušet si, kolik nepřátel dokážete zabít, aniž byste zemřeli. Ono by se to zdálo i poměrně snadné, ale musíte počítat s tím, že zdraví, které vám nepřítel ubere, se vám do dalšího zápasu obnoví jen z malé části a záleží tak na výsledku každého matche. Dalším velkým zpestřením je pro hráče Ghost mód, ten obsahuje data postav z celého světa, které jsou na různé úrovni a vy tak máte možnost bojovat jak proti opravdu snadným soupeřům, tak proti těm silnějším. Pro ty nejlepší, které bude tento mód opravdu bavit, je připraven benefit v podobě žebříčku jednotlivých hodností a v něm můžete postoupit až na úroveň Tekken Lord. To není otázkou několika málo zápasů, ale spíše několika set, možná i tisíce soubojů. Všechny tyto módy nabízejí opravdu hodně zábavy a myslím si, že si každý přijde na své a má možnost si hru užít ve hře pro jednoho hráče. V podstatě poslední novinkou (nebavím se o T5: DR) je Online režim, který vůbec poprvé umožňuje hrát hru s hráči po celém světě a vylepšit své schopnosti víc než tomu bylo v minulosti (co si budeme povídat, živý hráč není počítač).

Nyní bych se rád věnoval grafické a zvukové stránce hry. Když se totiž objevily první screeny ze hry, tak bylo slyšet ze všech stran, že hra je zastaralá a grafika se nemůže chlubit přídomkem next gen. Myslím, že většina hráčů bude mile překvapena, protože grafika se povedla na jedničku a v současné době ukazuje vrchol bojových her. To vše dokreslují nádherné barvy ve spojení s rozmanitým okolím a každé bojiště, kde se souboje odehrávají, je naprosto odlišné. Menším zpestřením a novinkou jsou lokace, ve kterých se s vámi může propadnout podlaha a vy se tak dostat do jiné části kola. Jakmile si Tekkena 6 zahrají i ti největší skeptici, tak jim snad konečně dojde, že grafika se nedá hodnotit podle několika screenů a videí. Série je Tekken je s každým novým dílem doprovázena skvělým herním soundtrackem a nejinak je tomu i tentokrát, takže nemusíte mít strach.

Co říci závěrem? Tekken 6 je více než důstojným následovníkem a rozhodně stojí za koupi. Jeho starší sourozenci mohou být pyšní, protože hra se povedla ve všech směrech na výbornou a asi jedinou výtkou, kterou ke hře mám, je lehká stereotypnost Scenario módu. Nyní už vám tedy jen zbývá sednout si k počítači a co nejrychleji si nového Tekkena objednat, protože se jedná o jednu z nejlepších her tohoto roku.

Tekken 6

Namco Bandai Games, Namco Bandai Games
30. 10. 2009