Star Wars: Jedi Fallen Order

Recenzovaná verze: Xbox One X
V posledních letech jsme tu měli celkem dost her ze světa Star Wars, ale že by nějaká měla vysokou kvalitu, to se říci nedá. Oba dva díly Star Wars: The Force Unleashed byly jen průměrnými rubačkami, a o Star Wars Battlefront byla řeč výše. No, a když se začal rodit nějaký ten zajímavější projekt jako Star Wars 1313, byl následně z různých důvodů zrušen. Pryč jsou tak doby, kdy vycházely v rychlém sledu kvalitní hry z tohoto oblíbeného univerza jako Star Wars: Knights of the Old Republic, Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast (vyšel nedávno pro PS4 a Switch) či Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy. Poslední jmenovaná má navíc dle fanoušků stále nejlépe zpracované souboje se světelnými meči, takže není divu, že se kolem ní utvořila početná komunita, která na ní nedá ani dnes dopustit. Dalo by se říci, že za poslední dvě konzolové generace jsme tu neměli žádnou hru ze světa Star Wars, která by nám udělala vyloženě radost, a i proto byl Star Wars: Jedi Fallen Order od studia Respawn Entertainment hodně očekáván. A na něm je už po několika minutách vidět, že tentokrát měli vývojáři dostatečný rozpočet i jasnou vizi, za níž si šli a nenechali se ovlivnit tabulkami od vydavatele. Na výsledku se to podepsalo tím nejlepším způsobem.
A je to vidět i na dobře napsaném a promyšleném příběhu, odehrávající se pět let po filmové třetí epizodě a hlavně velké události známé jako Rozkaz 66. Během ní se klonoví vojáci obrátili proti řádu Jedi a téměř všechny jeho členy zabili. Jen pár jich přežilo, přičemž následně přeživší museli žít skrytě v ústraní, aby po nich nešla inkvizice. Mezi nimi je i hlavní hrdina Cal Kestis, jehož si zahrál herec Cameron Monaghan, který byl v mládí nadějným padawanem, ale nyní ve vyhnanství už téměř zapomněl, co je Síla a co znamená být vůbec Jedi. Několik let totiž pracuje v továrně na demontáž starých lodí z dob klonových válek.
I tak si ho ale osud najde a musí se vydat se svojí novou mentorkou Cere Junda na cestu pomsty, ale rovněž za vybudováním nové generace řádu Jedi, která se teroru bude moci postavit. Příběh je temný, má několik zvratů i dobré tempo a dokáže udržet po celou dobu hraní. Klíčem k úspěchu jsou ovšem i dobře napsané postavy. Hlavní hrdina je charismatický, stejně jako Cere Junda, kterou dostihnou ve druhé polovině její rozhodnutí z minulosti. Skvělý je i hlavní padouch v podobě lovkyně Second Sister, která je dobře napsaná a má i potřebnou hloubku, abychom s ní mohli sdílet její tragický osud. Chvilkami jsem si během hraní říkal, že Star Wars: Jedi Fallen Order má přesně ten příběh, který jsem chtěl vidět na velkém plátně u nové filmové trilogie nebo minimálně ve spin-offech. Přinesla ho až videohra.
Jenom o kvalitním příběhu ale Star Wars: Jedi Fallen Order není. Velmi důležitá je i hratelnosti, pro niž se vývojáři nechali inspirovat u celé řady úspěšných her jako Uncharted, Dark Souls nebo Tomb Raider, navíc se ji rozhodli okořenit o prvky Metroidvania žánru. Ve výsledku tak vznikl docela chutný a zábavný mix, od něhož je těžké se odtrhnout. Hlavně inspirace tvorbou studia From Software je očividná už od začátku, ať už se jedná o prozkoumávání světa, souboje s protivníky i získávání zkušenostních bodů. Nemusíte se ale bát, že bychom tu měli před sebou další Sekiro ve světě Star Wars, který by zabouchl mainstreamovému publiku dveře. Jedi Fallen Order není těžkou hrou, ostatně má hned čtyři obtížnosti – příběhová, easy, normal a hard, aby si ji mohl užít naprosto každý, ať už sváteční hráč nebo fanoušek akčního žánru, který hledá nějakou tu výzvu. Všichni jsou na tuto výpravu zváni. Je ale až neuvěřitelné, jaký vliv mají na současnou herní produkci hry studia From Software.
Trust only in the Force
Star Wars: Jedi Fallen Order je akční adventura ze třetí osoby, v níž největší hvězdou je soubojový systém. Ještě jsme tu nikdy neměli hru, v níž by byly souboje se světelným mečem tak zábavné, intuitivní a hlavně propracované do posledního detailů. Na nižší obtížnosti se sice jedná jen o prostou rubačku, u níž jen jdete a likvidujete vše, co se jen hne, na vyšší už ale musíte taktizovat, uhýbat výpadům protivníků po vzoru Souls série a učit se i jejich pohyby, abyste věděli, kdy přesně zaútočit. Právě tehdy oceníte hloubku soubojového systému, který je obohacován o nová komba a schopnosti, které si odemykáte ve stromu s dovednostmi za nahrané XP body, ale také si postupně vylepšujete i samotný meč. Zde ale nechci moc spoilerovat, abyste nepřišli o nejedno překvapení. Jen meč ale k poražení protivníků nemáte. Důležitou součástí soubojového systému je i samotná Síla, díky níž můžete protivníky odhazovat, přitahovat a vůbec si s nimi hrát, takže mi nikdy nepřišlo, že by souboje byly stereotypní a postupně nudily.
A protivníků potkáte celou řadu. Na začátku hry to je hlavně agresivní fauna planet, které navštívíte, ale následně vám zkříží cestu i různí roboti, Stormtroopeři a další vojáci Impéria, kterým leží Jedi pořádně v žaludku. Rozmanitost protivníků je velká, každý má nejen unikátní vzhled, ale také bojové vlastnosti, navíc hra před vás předkládá nové druhy protivníků prakticky po celou dobu hraní. A nešetří se ani souboji s bossy, kteří jsou dobře zpracovaní a je lehké si střety s nimi užívat. Hlavně ti ve druhé polovině hry jsou skvělí a docela i těžcí, a právě během soubojů s nimi asi nejvíce oceníte propracovanost a hloubku soubojového systému, protože musíte vždy využít vše, co jste se doposud naučili.
Jak jsem naznačil výše, hra má i lehčí RPG prvky, protože si hlavního hrdinu i světelný meč postupně vylepšujete a odemykáte si tak nové možnosti do boje s protivníky. Levely získáváte za zabíjení protivníků, případně při průzkumu prostředí. Tady se nechali vývojáři inspirovat Souls sérií, protože o nahrané zkušenosti můžete přijít, pokud vás protivníci zabijí. Naštěstí systém není tak krutý jako v Souls sérii nebo The Surge, takže přijdete vždy jen o XPčka, které jste nestačili přetavit v další level a tedy zkušenostní bod, a i ty můžete získat, pokud se znovu utkáte s protivníkem, který vás o ně dříve připravil. Smrt tedy nepředstavuje zase tak velký problém, jak by se mohlo na začátku zdát. Jen přidává do hraní trochu toho napětí.
May the Force be with you
Jen o soubojích s protivníky ale hra Star Wars. Jedi Fallen Order není. Během cesty navštívíte s hlavním hrdinou hned několik planet, přičemž každá má naprosto unikátní design a úchvatnými scenériemi doslova lákají, abyste je prozkoumávali. A vývojáři vám k tomuto dají prostor. Každá planeta je větší otevřený plácek v Metroidvania stylu. Na začátku se může zdát, že planety jsou menší a hodně lineární, ale jak se budete učit nové schopnosti a možnosti nejen pro boj, ale také pro průzkum, ať už jde o běh po zdi, potápění se nebo dvojitý skok, budete se vracet a odemykat si cesty do dalších oblastí. Tam čekají nejen další protivníci, ale sem tam i povedené logické hádanky, vývojáři si připravili i dva důmyslnější a propracovanější dungeony na způsob hrobek z Tomb Raider série, které průzkum a souboje skvěle doplňují, stejně jako skákací pasáže. Před sebou tak sice nemáme moc originální, ale dobře fungující a zábavnou dobrodružnou akční hru.
Jak budete planety prozkoumávat, budete narážet na speciální meditační místa, které zde slouží jako takové Bonfiry ze Souls her. U nich si můžete hru jednak uložit, ale zároveň vylepšit hlavního hrdinu, případně si odpočinout, čímž si doplníte život a lékárničky, ale na druhou stranu se obnoví všichni nepřátelé v už vyčištěných oblastech. Protože jsou ale tato meditační místa docela častá a rozmístěna blízko u sebe, nikdy jsem neměl pocit, že bych musel vyčištěnou oblast několikrát opakovat. Ostatně hra vás ani nenutí, abyste protivníky farmili. Neustále vás žene kupředu a stejně budete mít dostatek zkušeností, abyste si ve stromě s dovednostmi vše odemkli.
Jakmile se Cal Kestis vydá na cestu, potká malého a hodně roztomilého robůtka BD-1, s nímž se hned skamarádí a stane se jeho neocenitelným společníkem, s nímž si postupně buduje i silné pouto. Každopádně BD-1 umí skenovat prostředí i nepřátele pro další informace, ale také umí hackovat počítače, případně se hodí i do dalších situací, ať už jde o zdolávání překážek či souboje s robotickými nepřáteli. Ty umí hacknout a obrátit na tu správnou stranu síly, takže následně bojují po vašem boku. Rovněž má v sobě zabudovanou holografickou mapu, do níž se zapisují prozkoumané oblasti, díky čemuž vždy víte, kde se přesně nacházíte a kudy se třeba vydat dál. BD-1 tak není jen kosmetickým a roztomilým doplňkem, ale má vliv i na hratelnost, navíc postupně si ho vylepšujete, aby měl více funkcí a vy se tak mohli následně dostat do míst, kam byste se normálně nedostali.
Já jsem hru Star Wars: Jedi Fallen Order hrál na střední obtížnost, na níž jsem ji dokončil za nějakých 20 hodin, během nichž jsem se ani na moment nenudil. To je dle mého solidní čas, který si můžete prodloužit hraním na vyšší obtížnost, kde jsou nepřátelé agresivnější a zároveň toho hlavní hrdina tolik nevydrží. Každopádně po dokončení hlavní příběhové kampaně se do hry můžete vrátit a následně prozkoumat jednotlivé planety, abyste si odemkli další kosmetické doplňky pro hlavního hrdinu, světelný meč, droida nebo loď. Je jen otázka, jak moc další prozkoumávání bude bavit, protože motivace v podobě kosmetických doplňků není tak velká, zvláště když po planetách nemůžete rychle cestovat, jako je tomu třeba u posledních dílů Souls série. Odemknout vše budou chtít asi jen ti největší fanoušci, případně lovci trofejí/achievementů, pro většinu hráčů cesta zřejmě skončí dohráním po těch zhruba 20 hodinách. Zvláště když chybí možnost New Game +.
EA v posledních letech hodně tlačí na svá studia, aby využívala interní engine Frostbite. Ten sice umí vykouzlit opravdu parádní podívanou, ale špatně se s ním pracuje, a tak se mu snaží vývojáři raději vyhýbat, pokud je ta možnost. Tu vývojáři z Respawn Entertainment měli a vsadili na osvědčený Unreal 4. A hra na konzoli Xbox One X určitě špatně nevypadá. Prostředí má spoustu detailů a někdy budete doslova žasnout nad parádními scenériemi, krásným nasvícením a různými pěknými grafickými efekty. Modely postav rovněž neurazí, mají pěkné animace i detaily. Vizuálně není moc, co bych mohl vytknout, snad až sem tam na ošklivější textury, ale těch je minimum.
Co ale zamrzí, je framerate. Na konzolích PlayStation 4 Pro a Xbox One X si můžete vybrat, jestli budete hrát ve vyšším rozlišení, ale s 30 fps, nebo v rozlišení 1080p při odemknutém frameratu. Protože u akčních her preferuji raději plynulost, zvolil jsem si druhou možnost, ale bohužel jsem byl z optimalizace a chodu hry trochu zklamaný. Na 60 fps můžete rovnou zapomenout, hra běží někde mezi 30 a 50 snímky, a jak má velké skoky, dochází i k viditelnému škubání obrazu. Zvláště v pozdějších fázích, když máte nahranou celou mapu. Optimalizace není ideální a je asi tou největší kaňkou na jinak povedené hře. Snad vývojáři přijdou v brzké době s updatem.
Zpět ale na pozitivní vlnu, protože co přímo nadchne je parádní ozvučení ve spojení s kvalitním soundtrackem, za nímž stojí skladatelé Gordy Haab a Stephen Barton (Star Wars: The Old Republic nebo Star Wars: Battlefront), který dobře míchá dobře známé skladby s novými a zcela originálními pro hru. Ta má pak parádní atmosféru věrnou filmové Star Wars sérii, jenž vás u hraní drží a nechce pustit. Kvalitní je i dabing jednotlivých postav, ať už jde o hlavního hrdinu nebo jeho posádku, ale i další postavy, které během hraní potkáte, a že jich není málo. Všichni herci podali profesionální výkon a jen jím podtrhují velmi dobrý pocit ze samotné hry.
Ke Star Wars: Jedi Fallen Order jsem přistupoval trochu skepticky i přes pozitivní dojmy zahraničních kolegů. Ostatně stojí za ni EA, která nám zatím naservírovala jen rozporuplné dva Battlefronty. Nakonec jsem byl ale po dohrání mile překvapen, protože se jedná zcela bez debat o nejlepší Star Wars hru za poslední dvě konzolové generace a jednu z nejlepších her letošního roku, která potěší nejen kvalitně napsaným temným příběhem, ale také zábavnou akční hratelností, parádním designem jednotlivých planet i skvělým hudebním doprovodem. Pro fanoušky Star Wars naprostá povinnost a ani hráči akčních her by nad nákupem neměli moc dlouho váhat.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (61)
Výborná hra u které jsem si zase připomněl svou náklonost k této vesmírné pohádce, na které jsem s původní trilogií vyrůstal.
Začátek byl teda takovej frikulínskej a moc na sílu(ehm) spěšnej. Chvíli se objevil pocit, že to odložím, poněvadž to vypadalo, že půjde takovou tou až moc moderní cestou. Všechno rychle, Cal je bijec od začátku, sílu má v paži ani nevíme proč apod. Ale vydržel jsem a dobře udělal. Cal je totiž nemehlo a já jako hráč taky. A cestu k rytířství absolvujeme společně. Byla to krušná cesta naučit se vyšší obtížnost správnou sekvenci pohybů. Ale Cal rostl a já jao hráč s ním. Tenhle pocit asi zpětně převládne a je silný.
Souboják dobrý, pocit z mečovačky taky, není to jen tupé sekání na náhodu( hrál sem na Jedi Master). Explorace dobrá, typický metroid, kdy získáš schopnost a vracíš se tam kam si před tím nemohl.
Ty oblečky a barvičky na loď a BD1 skiny uplně zbytečný pro mě. Klidně ať toho je míň, ale má to nějakou funkci. Tyhle modní doplňky jdou uplně mimo mne a jsou zbytčné pokud to nemá žádné herní zastoupení.
Příběh se líbil. Byl plný SW konvencí, takže pro zkušené SW fans nic nového. Ale to není žádná chyba. Nevím kde se vzal ten nesmysl, že jen nové je dobré. Apriori.
Stačí udělat i z dobře známého a prověřeného variaci, kde méme nové nositelé známých scén, vztahů.
Za mě skvělí hra a na tu bídu posledních let naprosto parádní SW.
Za mě lepší osmička lomeno horší devítka, něco mezi.
Vynikající hra, která má za mě 3 nedostatky - některé mechaniky designu (ty skluzavky, to je strašná sračka, nemožnost fast travelu, nezobrazovaní např. nalezených beden na mapě, které ještě nejdou kvůli absenci schopnosti otevřít a další podobné drobnosti), technické nedostatky a pak soubojový systém. Je to taková aušus verze z tržnice Sekira, který je nepřehledný a za mě teda nefunguje. Hra je ale super zábavná, příběh fajna design levelů naprosto top. Hlavně Kashyyk je dechberoucí.
@PortyCZ: krásně napsáno, naprostej souhlas. On má vůbec Cal Kestis hodně společného s komiksovým vyobrazením Caleba Dumea alias Kanana Jarruse, ani bych se nedivil, že byl pro Respawn menší předlohou. Oba dva byli v jednu chvíli poslední padawanové, oba dva přišli o mastera. Cal "přišel" o sílu v důsledku traumatického šoku, zatím co Kanan se ji rozhodl v sobě ukrýt, rozebral lightsaber a chytil do ruky blaster.
Mě se naopak líbí že se pracuje s tím že Jedi "zapomene" nebo nechce udržovat spojení se sílou. Co si budeme i vzhledem k časovému zasazení jde o jasnou metaforu na PTSD. A zpracovanou velmi dobře. Líbí se mi že a) nenutí nás to do hry za úplného cucáka (nebo newbie, který "najednou" objeví sílu) b)nevytváří to pitomý příběhový rámec nového "vyvoleného" (který by v tom kánonicky udělal bordel - viz. Force Unleashed kde hrdina ze hry, překonává všechny známé i neznámé postavy a je to takový řízek že si říkáte že nějakého Skywalkera rebelie ani nepotřebovala).
Obecně i KOTOR tohle nenápadně naťukl. A mě tohle vůbec nevadí. Podle příběhového rámce "After Order 66" to dává docela smysl.
Nejsem tak extrémní SW nerd abych věděl že tohle téma nebylo nikdy použito, nebo kde bylo použito, ale mám za to že v knížkách a comicsech něco podobného určitě nalezneme. Nemluvě o tom že Obi Wan díky "PTSD" také přišel o některé schopnosti respektive blokoval si spojení se sílou aby se neprovařil mezi episodou 3 a 4 (což je docela vidět v Rebels)
Bleska23 : Jj to je jasny sak dalsi novou schopnost si zkusis pred mistrem za mlada ... Ja psal ze semi nelibi prolizat chramy a v nich - ziskat - vspomenout si na schopnosti ...To maji jine hry ... Souhlasim stebou co pises , si vem ze uz jen to ze Jedi zapomene ovladat silu je dobra blbost ...Joda se musi v hrobe otacet co vymysleli Dobry soubojak a funkcni na bossaky uz i malinko Sekiro zavonelo . Ale meli se vykaslat na styl Gow ala Prince of Presia a zasadit to do znamich planet a vytvorit story pro fanousky ...Proste hra dobra ale ze SW to ma malo ...
Hru jsem si neskutečně užil víc takových her link The HU mě překvapilo
Za mě tedy i přes drobné technické potíže ( hra se mi při průchodu 2x zasekla ze byl nutný restart a asi u třech scén klesli fps) zaslouží 9/10. Ačkoliv se nepovažuji za star wars nadšence i když mám tohle universum rad tak jsem se náramně bavil
Dohráno.. ta poslední úroveň byla teda asi to nejhorší v celý hře.7/10 Nicméně je dobře,že se v EA rozhodli vydat i čistě singleplayer hru.Jen by to pro příště chtělo udělat z toho víc SW.Bonfiry, scanování,bedny plné skinů místo něčeho užitečného ( vůbec jsem neměl motivaci procházet úrovně celé, abych získal další hloupý skin) aTomb raidera klidně vypustit, vůbec to tady nesedělo a přijít s něčím vlastním a ono to půjde.
@Bleska23: Tím to nejspíš nebude, sám bych řekl o sobě že mám víc než obvyklé znalosti univerza, hlavně komiksů ale i pár knih,Star Wars jsou jediný knihy který čtu v angličtině a poslouchám audiobooky, naopak bych řekl že Respawnu se to hezky povedlo pohybovat v novém kanonu a ne jen na nějakém vzdáleném písečku, třeba rudá planeta mě v rámci lore pár věcmi překvapí a ale nechci tady nijak spoilerovat, naopak bych ale řekl že každý kdo se o univerzum aspoň trochu víc zajímá, tak musí mít z těch odkazů opravdu radost, ale je to asi jen věc subjektivního názoru. Jasně není to KOTOR ale taková série Dark Forces , no to už nechám na každém ať se rozhodne, ale rozjezd dobré série to myslím rozhodně je.
Kostej-cz - hlavní hrdina pouze obnovuje svoje spojení se Sílou, znovu si osvojuje dovednosti, které už měl. Proto není mistr Jedi potřeba ;).
Hru jsem dohrála, oplatinovala. Bohužel za mě tak 7/10 a za tu cenu 1800 Kč je to hra nepřiměřeně drahá, obzvlášť ve srovnání s takovými peckami, jako je např. GoW, Spiderman, RDR2... Respawn to pojal dost po svém a neodvedl špatnou práci, ale strašně mi chyběla SW atmosféra. Soubojový systém na vyšší obtížnost mě rozčiloval, ale to jen proto, že mi to nešlo. Když se zadařilo, byla radost se na to koukat :). Taky mě bavily puzzly :). Ty bohužel SW nedělají a příběh za mě průměr. Za celou dobu nic, co by mě vyloženě nadchlo, zvedlo z gauče, donutilo uronit slzičku, zatajovat dech, radovat se z úspěchů (takový wow moment tam byl jenom jeden a ten to celé nezachrání). Postavy jako fajn, byly tam. Ale že by byly nějak extra dobře napsané? Pár základních informací z jejich života a nijak extra zajímavé, spíš dost klišoidní. Lokace jsou celkem pěkné, obzvlášť jednu jsem si moc užila. Ale tím, že je to tak trochu koridorovka, jsem u toho trochu pěnila. Občas není cesty zpět a když něco minete, trvá dlouho dostat se zpátky. Nehledě na to, že vyznat se v těch holomapách a najít, jak se dostat tam, kam potřebujete, občas byl oříšek :D.
Ten pocit z plytkého příběhu možná plyne i z toho, že jsem fanoušek SW a z toho loru a univerza toho znám víc než dost. Dost jsem toho viděla, přečetla, něco i nahrála. Takže mi z tohohle leze jen průměrnost. Tím ale netvrdím, že je to špatná hra. Jenom mě nenadchla ani zdaleka tak, jako recenzenta ;).
Za mě GoW ze světa SW. 👍Příběh je zatím super, hratelnost jak už jsem říkal GoW. Škoda jen že nejde nasadit kapucí nebo nějaký pořádný Jedi obleček ty ponča jsou opravdu slabé. S hodnocením 9/10 souhlasím. Doufám že se EA chytne za rypák a začne pracovat na další super hře ze světa SW nejlépe na Kotor 3.
Rozhodně se ti nebudu pokoušet měnit názor ale evidentně si moc nedával pozor a ty dovednosti nezískává prolézáním chrámu ale tím, jak si rozpomíná na využívání síly, hned na začátku řekne že jeho spojení se silou je traumatem zničené, oslabené. A pokud za SW počítáš jen to co znáš z filmů, tak ano, tak bohatě stačí ty, co tam jsou a radši uvítám nové, než abych zase viděl Tatooine , nejzapadlejší planetu v galaxii která spíš působí jako středobod všeho :D Stačí že filmaři nedovedou vymyslet nic moc jiných planet, a každá druhá je snad pouštní alá Tatooine :D Stejně tak nové postavy, události a pohled na ně ale každý máme jinou představu o SW hře a to je v pořádku.
AsuraCZech : At se to odehrava kde chce to nic nemeni natom že ze SW to ma tak 40% Zbitek je poskladany z ruznych her a jejich mechanik ...Uz jsi videl aby Jedi prolizal chramy resil rebusy a ziskaval tim schopnosti ? Ja teda ne ...Co si pamatuju tak mistr ucil padavana ... Jses proste vtom vetsim procentu lidi co jasa a dokonce je hlavni hrdina i sympaticky Ja spis vidim zrzaveho mladika kteremu priroda moc nenadelila ...Nez hra vysla rikal jsem si nevadi , az ziskam obleky bude mit kapuci a pohoda . No jenze zatim vidim jen ponca a to se fakt nepovedlo ...Kus hadru ber detailu , nenosim je a mam furt zakladni oblecek . A skazdou bednou co otevru se modlim at je tam aspon jeden pouzitelny .
Pisu hra 9/10 , jenze nerocnejsi hrac tam vidi promrhany potencial SW ...Kazdy ti tu rekne ze KOTOR a Jedi Knight je nekde jinde a o tom to cele je ...
@Algeroth: Tak vzdálenější pravdě být nemůžeš, Cal sice v trailerech mohl působit nesympaticky ale opak je pravdou a dost rychle si ho člověk oblíbí, stejně i zbytek party, je dobře napsaná. Žádné tebou zmíněné klišé tam není, Cal je přeživší padawan rozkazu 66 což tvůrci prozradili hned při oznámení, takže žádné náhlé nalezení síly tady opravdu není, naopak celkový vývoj je tady opravdu skvělý a uvěřitelný a rozhodně se nejedná o šílenost typu Force Unleashed. Popravdě fanoušek by si jen z těží mohl přát víc, takhle dobrá hra z předaleké galaxie tady nebyla minimálně od Republic Commando a máchat zářivkou je tady opravdu radost.
@Kostej-cz: Víš že ta hra se odehrává za doby Impéria, přesněji pět let po Epizodě 3 Pomsta Sithů? :D
Upřímně, pokud tohle fanoušci a hráči nepodpoří, nejen aby EA vidělo že o kvalitní singl je zájem, tak už nevím a opravdu si zaslouží potom už jenom další Battlefront nejlíp bez SP kampaně a s nejagresivnějšími P2W mikrotransakcemi jaký kravaťáci dovedou vymyslet. Protože až na menší technické nedodělky, což má dnes prostě většina multiplatformních her, tak je to opravdu dobrá hra, s dobře napsaným příběhem, dobrým soubojákem. Ano, hra se nesnaží vyloženě o něco nové, nebo nový žánr, spoléhá na ověřené mechaniky ale na tom nevidím nic špatného, když to funguje popravdě, řekl bych, že takhle zábavnou akční adventůru jsme tu už taky dlouho neměli.
nepokládám se za nějakého SW fanatika, ale vždycky mě tento lore fascinoval. od hry jsem nic nečekal, možná proto jsem z ní celkem nadšený. Ani bych se nedivil, kdyby z toho vznikla sérka. ale KOTORy a Jedi Knight to určitě netrumflo...
@srnax: pro otce od rodin, s hypotekou je tu pc verze, codex.
Ono je to dobre uvareny gulasek ktery staci na 8-9/10 ...
Jo kdyby to bylo zasazene do story prvnich sesti filmu , tak by si na sve fanousek prisel ... Jenze dnesni tvorba si vezme kus od FS a smichaji to s X napady od druhych a gulas je hotovy . A kdyz je dobre uvareny tak recenzentum to chutna a vetsi % hracu jasa . A ten zbitek neveri tomu co se deje . Proc tvorba odmita navrat ke korenum ? Proc mam hrat za Jediho ktery beha po lokaci jako z GoW 3 v podsveti ? To je SW ? Kde je Tatuin , Coruscant a dalsi klasiky ? Proc tam cpat story kde uz je rad Jedi zniceny ? Ze jde touhle cestou film jeste neznamena ze je to dobre pro znacku SW . Vubec bych se filmove story nechytal , protoze ta je nepovedena . Mistr Sith nic nepredvedl a ucednik je normalni zbabelec s helmou ... A proti takove luze stoji jedna zmatena Jedi a to je cela ta slavna story , ktera jeste ovlivnuje i herni tvorbu ...
To jsme najivky co ? Kdyz cekame od SW zname hrdiny a i zname zaporne hrdiny a lokace ...
Bohuzel tanto novy trend se netyka jen SW , zasahuje hluboko a bude trvat mnoho let nez se tvorba zase zneni ... Kdyby nebylo vyjimek ktere to tahnou , tak bych rekl ze herni scena prechazi do upadku nebo jinak receno hry dosli do bodu kde se toci furt dokolecka v kruhu a vznika jedna hra za druhou podle overene receptury gulase ...
Ono ja se treba strasne tesim na Ghost of Tsushima , protoze v te hre dostanu samuraje . A jeste podle skutecne story . Jak je to jednoduche a stale lakave a pritom uz tak ohrane a stejne se tesim na hru kde hrdina je samuraj bez magie a dalsich s_acek , ktere by z toho zase udelali neco jineho nez od hry chci ...
Od SW taky cekam tu starou odrhovacku a nemuzu si pomoct ale vim ze by me bavila mnohem vic nez ten SW ktery jsem dostal ...Utkat se s Certem , Imperatorem a dalsima + zvireci bossove . Koumat po Tatuinu , prolezt lokal kde hraje ta husta kapela ktera me vzdy pobavi . V rozhovorech pouzit silu a zblbnout lidem hlavu , stat pred radou Jedi jako padavan a poslouchat mistra Jodu ...Ano story zname naspamet a verim ze vyvojari si mysli ze uz je to ohrane . Jenze hacek je v tom ze jseme to na konzolich jeste ani nehrali . Jedine co za 20let bylo byl brak , brak a zase brak ... A tak zase jen zustala vzpominka na PS1 a SW Jedi power battles a sen ze to nekdy nekdo udela v paradnim grafickem kabate a hratelnosti . Ani po 20letech to jeste nikdo neudelal poradne az na PC , jenze to jde uplne mimo me , tak ze proste nic ...
Tahle nova hra je dobra , bavi a sam davam 9/10 jenze jako fanda SW v tom svete nejsem uplne doma a to je proste spatne ... Ale verim ze se casem mince otoci a svetova tvorba se zacne vracet ke korenum a gulasek uz nebude chutnat jako ted ...
"Pro fanoušky Star Wars naprostá povinnost.."S takovým tvrzením bych byl opatrný, za fanouška se považuji a hra mě zatím úspěšně odradila s každou další zprávou a videem. Popravdě, tak neskutečně nesympatickou hlavní postavu jsem dlouho neviděl. Nemluvě o nejtupějším, lež očekávaném, klišé, kdy nějaký "teenager" (pokud je mu víc, pak beru zpět ale určitě tak vypadá) v sobě najde schopnosti Síly (či se za chodu svépomocí naučí), že by skoro zahanbil slavné mistry řádu jedi.Hra tak ani nepůsobí jako dělaná pro fanoušky SW, jak někdo psal výše v komentářích. Většina kultovních SW her tohoto žánru dávala hráčům alespoň nejzákladnější možnost volby, Dark Side nebo Light Side. Buď alespoň schopnostmi a tím i trochu jinou hratelností nebo tím hráč určil i vývoj příběhu (stačí vzpomenout na Darth Revana a jeho volbu).Ale abych byl i trochu objektivní, problém je hlavně u mě a mých očekávání. Po prvním oznámení jsem čekal (doufal) v duchovního nástupce série Dark Forces (Jedi Knight pro ty mladší ), což se následně ukázalo jako mylné očekávání (EA těžko může někdy překvapit).
Po teto recenzi jsem se hrozne tesil... Dnes jsem hral cca 4 hodiny a jako nevim... Star Wars miluju, nejoblibenejsi serie vubec, ale tohle mi nejak nelicuje... Kdyz bych to mel zanrove srovnat, tak metrodvainia v podani Control me bavila vice, ale tak uvidim, treba me to nejak chytne #nohate
Rad bych si hru hned zqhral, bohužel hypotéka a dítě je dražší koníček 😂😂 snad někdy časem ve slevě 😊
@Kostej-cz: Já si právě říkal,že je to celkem slabota oproti FS bossum.To ani nemluvím o tom,že stačí použít sílu,ji to rozhodí a vrazíš dvě rány a takhle to můžeš opakovat pořád.Docela nevychytane.
Metascore každou recenzí klesá a čím dál víc to hraji tak v tom vidím jasnou 7ku ,možná by to bylo za 8 kdyby to nebylo tak rozbitý. Hra mi už i dvakrát spadla do dashboardu.Taková oddechovka u který je dost problem,že to polovinu času nepůsobí vůbec jako star wars.
hra mě neskutečně baví! z mého pohledu něco mezi Dark Souls a Tomb Raiderem. jen mě mrzí, že jsem v půlce hry a musím si snížit obtížnost:( sice to byla výzva, ale na PS4 ty loadingy po každé smrti, to jsem už psychicky nezvládal :D žábu jsem ještě po 2 hodinách ustál, ale když mě sem tam zabily i nějaké ty krysy, tak už jsem to musel snížit, zas tolik asu a hraní nemám :D
Přál jsem to Respawnu, ať udělají dobrou hru a jak se zdá tak se jim to povedlo. Hru nemůžu zatím hodnotit, stále mi leží na psku. Ale celkem se těším až to zkusím, sice se ve mně nedostavuje pocit že chci už být že sluzebky co nejdříve doma. Ale ta zvědavost je veliká.
Po tomhle boss fightu davam 9/10 ...
Sekiro vladne , ale tohle ma taky neco do sebe Nejak mi nesla vykryvat sila ale na nejtesi obtiznost nervacek link
Milý Ježíšku,už vím co chci pod stromeček
Mě hra drží na nepustí. Potřboval bych tak dva dny volna bez poviností abych to doklepnul. Asi si dám i platinku. Zatim nevim jak bude náročná. UJen mě mrzí že vývojáři vždy ukážou všechny schoopnosti a ničím vám nepřekvapí.
Musím přiznat,jsem rád že v mých predikcích na hodnocení hry jsem se mýlil.
Souhlasím s recenzí, hlavně chválím Respawn, že se využívají univerzum a ne že si jen hrabou na svém písečku, pro celkový kanon je tam už z počátku pár zajímavých informací a skutečností a to mám za sebou teprve pár hodin, souboják mě baví, stejně tak pohyb po mapách, dost mi to připomíná takového více koridorového Princ of Persia. Té hře jsem věřil, protože Respawn podle mě ukázali už v Titanfallu že jim singl jde, a dodnes ho považuju za nejlepší singl co se týká fps, ale tohle jsem nečekal.