Konzolista.cz

Resident Evil Village

recenzestředa 5. května 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Resident Evil Village
Letos je tomu 25 let od vydání prvního dílu série Resident Evil, díky němuž se ve videoherním světě zrodil žánr survival hororových her a z jeho tvůrce Shinji Mikamiho se stala velká celebrita ve videoherním světě a jeden z nejuznávanějších vývojářů. Hráči si hrdiny i svět hry natolik zamilovali, že Capcom neměl problém připravovat další díly, které ve výsledku nebyly vůbec špatné, každý rozšířil skvěle promyšlené univerzum a přinesl i něco nového, a kolikrát originál i předčili. Za vrchol série se dá označit čtvrtý díl, na který z pozice režiséra dohlížel opět a vlastně i naposledy Shinji Mikami. Ten nabídl dokonalý mix strhující akce, napětí, survival prvků a zároveň i zajímavou zápletku s parádně napsanými postavami. Dnes jde o obrovskou nadčasovou klasiku, která se od svého vydání dočkala řady remasterů a předělávek. Není divu, protože kromě vizuálního zpracování jde pořád o fantastickou akční hru, kterou by si měl každý zahrát. Po odchodu Mikamiho ovšem začala série ztrácet identitu a Capcom začal tíhnout více k akci. Vyvrcholením této snahy byl šestý díl, který byl z dnešního průměru jen navoněným průměrem, který nemohl uspokojit naprosto nikoho, ať už jste byli fanoušci akce nebo původních dílů. To se neprojevilo ani tak na prodejích, ale hlavně na obrovské kritice, na níž musel Capcom zareagovat. A zareagoval tím nejlepším možným způsobem.

Recenzovaná verze: PlayStation 5

I já si dnes pamatuji, jak jsem byl z vydání šestého dílu Resident Evil neskutečně zklamaný a přál si společně s dalšími fanoušky, aby se Capcom nebál vrátit ke kořenům série. A toto volání Capcom trochu nečekaně skutečně vyslyšel, když o několik let později vydal nejen vynikající remake Resident Evil 2, s nímž slavil obrovský úspěch, ale hlavně Resident Evil 7: Biohazard. Tomu nejprve fanoušci nemohli přijít na chuť kvůli first-person pohledu, jenž byl v rámci série obrovskou novinkou a svým způsobem revolucí, ale když se přes něj přenesli, zjistili, že jde o parádní survival hororovou akci, stavějící na základech prvních dílů, která je navíc modernizovala a zároveň přinesla celou řadu nezapomenutelných okamžiků. Na Resident Evil 7: Biohazard rád vzpomínám i kvůli podpoře pro headset PlayStation VR. Hrát hru ve virtuální realitě byl zážitek sám o sobě a naháněčky v domě Bakerů mě budí ze spánku ještě dnes. Zároveň s hrou Capcom odstartoval novodobou trilogii, točící se kolem Ethana Winterse a jeho rodiny. Protože nově vycházející Resident Evil Village je prostředním dílem nové trilogie, navazuje přímo na předchozí. Ten byste tak měli mít dohraný, než se pustíte do hraní Village, což by díky jeho přítomnosti v různých nabídkách nebo předplatných neměl být zase takový problém. Pokud jste už ovšem náhodou zapomněli, co že se v něm přesně událo a chtěli si osvěžit paměť, vývojáři vám dají možnost si jeho základní příběhovou kostru připomenout skrze povedené rekapitulační video.

Po předchozích hrůzných událostech se na začátku Resident Evil Village zdá, že Ethan Winters žije se svoji krásnou manželkou Miou poklidný život kdesi v Evropě. Mají pěkný dům, na první pohled pohodový život a hlavně roztomilou dceru Rose, kterou očividně oba moc milují. Jenomže když už se připravují na další pohodový večer, vtrhne do domu komando s Chrisem Redfieldem, jenž zastřelí Miu a unese Ethanovi jeho dceru. Aby toho nebylo málo, sám Ethan se po několika hodinách probouzí z bezvědomí poblíž děsivě vypadající vesničky, nad níž se tyčí obrovský hrad. Neví, kde se to nachází, co se poslední hodiny dělo, ale za každou cenu je odhodlán zachránit svoji dceru. Co musím hned na začátku vyzdvihnout, tak je celková vynikající prezentace a velkolepá výprava, na čemž je vidět, že se tentokrát s penězi ani trochu nešetřilo. Zápletka se může jevit na začátku jako jednoduchá, ale po vzoru předchozích dílů se začne vše zamotávat, jak postupně vývojáři začnou odhalovat motivy Chrise Redfielda i jednotlivých padouchů, a hlavně v závěru nechybí ani řada velkých zvratů.

Ethana jsem v předchozím díle moc nemusel, protože mi přišlo, že postrádá oproti ostatním hrdinům Resident Evil série charisma, ale v Resident Evil Village mi nevadil, navíc jsem rád, že vývojáři postupně odpověděli na řadu otázek, které jsem k němu měl už z minula. Kdo si ovšem hru tentokrát doslova ukradl pro sebe, jsou padouši, ať už jde o matku Mirandu nebo Lady Dimitrescu a její tři upíří dcerušky, ale nechybí ani další, které kvůli spoilerům nebudu jmenovat. Ostatně celkem záhy po rozehrání se vám všichni představí. Opravdu povedená sebranka. Všechny postavy jsou skvěle napsány, ještě lépe zahrány a mají profesionální dabing, takže na střety s nimi budete vzpomínat ještě hodně dlouho. Popravdě jsem byl překvapen, že i když Capcom vydal několik trailerů a dvě demoverze, ve výsledku toho ze hry ukázal jen velmi málo, takže o překvapení není nouze.

YouTube video: YouTube video player

Zatímco Resident Evil 7: Biohazard svým prostředím i herním pojetím dost připomínal úplně první díl série, protože se odehrával spíše ve stísněnějším prostředí, to pro Resident Evil Village se vývojáři nechali inspirovat čtvrtým dílem. Ostatně už během prvních krůčků po vesničce zasazené někam do Evropy na mně dýchla velmi podobná elektrizující atmosféra a vývojáři podobnosti dopomáhají i podobnou paletou barev. Nejde přitom ale jen o prostředí, ale i o některé herní mechaniky, k nimž se ještě dostanu. Každopádně úvodní vesnička je jen jakousi větší křižovatkou do dalších oblastí. Kromě vesničky se podíváte do velkého hradu Dimitrescu, ale i nedaleké továrny nebo dolů. Lokací je hned několik a navzájem se od sebe dost liší. Před vydáním se na diskusních fórech řešilo, jestli je Resident Evil Village hra s otevřeným světem. Není. Úvodní vesnička je spíše menším bludištěm, v němž si postupně odemykáte cestičky dál. Díky získaným předmětům a klíčům se pak navíc můžete dostat do dříve nedostupných částí a vesničku ještě lépe prozkoumat. A vlastně tento design platí i pro hrad Dimitrescu, jenž zaujme svoji parádní architekturou a je radost ho prozkoumávat. Další lokace jsou už o něco lineárnější, ale ke škodě to rozhodně není, alespoň má hra solidní tempo a prakticky žádná hluchá místa, takže nuda rozhodně nehrozí.

S Resident Evil Village se opět vrací first-person pohled, který mi nijak nevadil u předchozího dílu a nevadí ani zde. Ano, je to trochu nezvyk sledovat Resident Evil hru z vlastních očí, ale ve výsledku jde jen o detail, protože hratelnost je věrná sérii a jak už jsem zmínil, hlavně čtvrtému dílu. Pokud jste ho hráli, budete zde od první minuty jako doma. Musím přiznat, že jsem byl po celou první polovinu hry celkem překvapen, jak je málo akční. Vývojáři vsadili na adrenalinové nahánění se po hradě Dimitrescu s místními čtyřmi protagonistkami a do toho jen sem tam hodí pár vlkodlaků, a dokonce část poté se odehrává zcela beze zbraní. Hlavní je průzkum, hledání klíčů i řešení lehčích, ale chytře navržených hádanek, dobře zapadající do série Resident Evil, no a do toho se nešetří s příběhovými prostřihy. Málo akce vývojáři vynahrazují vrchovatou měrou ve druhé polovině, kde je jí daleko více, jak se blíží velmi povedené finále. Oproti předchůdci znatelně ubylo lekaček a až hororových částí, ale popravdě mi to ani moc nevadilo, protože vývojáři to vynahrazují napínavými střety, během nichž by se dala atmosféra krájet, a které popravdě také dokážou pořádně vyděsit, ale tentokrát jiným a ne tolik laciným způsobem. Navíc Resident Evil Village rozhodně není hrou pro děti, takže kdo má rád brutálnější hry, v nichž se krví, vnitřnostmi a dalšími podobnými ohavnými věcmi nešetří, určitě si přijde na své.

Místní vesnička i její okolí bylo kdysi velmi poklidným místem, ale to už kvůli plánům matky Mirandy neplatí. Pár přeživších obyvatel se neustále klepe o život, protože venku pobíhají vlkodlaci a další ohavná stvoření, lačnící po krvi, s nimiž i Ethan bude muset záhy po svém příjezdu změřit síly. Druhů nepřátel je více, od řadových, kteří útočí ve skupinkách, až po větší vlkodlaky, kteří sežerou dost olova, než padnou na zem. Do střetů s protivníky se nemusíte hrnout za každou cenu, vlastně je někdy fajn je obejít a ušetřit tak náboje na později, protože těch už na střední obtížnost není moc. Rozhodně nebudete mít na zádech pytel s náboji. Resident Evil Village je pořád spíše survival akcí, takže každý ušetřený náboj se počítá, no i to je ostatně důvod, abyste prostředí více prozkoumávali a hledali nejen samotné náboje, ale také materiál, z něhož je můžete vyrábět. Kromě řadových protivníků nechybí ani souboje s bossy, které opět patří k tomu nejlepšímu. Už úvodní nahánění se s Lady Dimitrescu, která je prakticky takovou obdobou MR. X z Resident Evil 2, je parádní nezapomenutelný zážitek, ale nechybí ani další skvěle zpracované souboje, přičemž každý se svoji kvalitou i epičností může rovnat těm nejlepším z Resident Evil série. Souboje s bossy musí uspokojit i ty nejnáročnější fanoušky.

YouTube video: YouTube video player

Protože bude Etham potkávat během své cesty na záchranu Rose řadu nejrůznějších děsivých protivníků, nejlepším jeho pomocníkem jsou zbraně. Těch je docela dost, od pistolí, brokovnic, samopalů nebo pušek, a nechybí ani třeba granátomet s několika typy granátů. Každý by si tak měl přijít na své a najít svoji oblíbenou zbraň. Gunplay se může jevit na začátku trochu krkolomný. Zbraně hodně kopou a jejich ovládání není tak hladké jako u jiných her. Postupně jsem si ale zvykl a následně mi i k pojetí hry seděl, navíc kopání zbraní i jejich chování lze ovlivnit různými vylepšeními. Všechny zbraně, lékárničky i náboje se ukládají do inventáře, jenž je oproti předchozímu dílu kompletně překopaný. Vývojáři se prakticky vrátili k systému z Resident Evil 4, takže inventář je rozdělen na menší políčka, přičemž každý předmět zabírá jejich určitý počet. Důležité tak občas je do inventáře vlézt a předměty trochu přeskládat, abyste uvolnili políčka, ale jako u předchozích dílů je možné inventář postupně zvětšovat.

Velmi důležitou postavou hry je obchodník Duke. Ten jednak pomáhá Ethanovi s hledáním jeho dcery i pochopením, co že se to ve vesničce děje. Zároveň mu ale také poskytuje své obchodní služby. U Duka si můžete nakupovat různé spotřební předměty, ať už jsou to lékárničky nebo náboje, ale také postupně plánky na jejich výrobu. Vývojáři tedy hratelnost obohatili o výrobu, která do ní popravdě intuitivně zapadá a není rušivým elementem, jak by se mohlo zdát. Duke má také k prodeji nové zajímavé zbraně, sem tam nabídne zvětšení inventáře a tím nejdůležitějším jsou upgrady pro zbraně, díky nimž jim můžete zvednout sílu, rychlost střelby nebo počet nábojů v zásobníku. Duke má tedy stejnou úlohu jako obchodník z Resident Evil 4, navíc ho nepotkáváte jen ve vesničce, ale i v dalších lokacích, do nichž cestuje, což je jistě fajn. Od určité části hry pak bude nabízet i možnost uvařit si nějaký ten chutný recept za nasbírané suroviny umožňující trvale vylepšit rychlost, zdraví a tak dále. Tím vás hra ještě více nutí do průzkumu a hlavně lovení zvěře, která se po vesničce i okolí pohybuje, protože jen z ní získáte maso. Na vše ostatní je tu klasická měna, která hojně padá z nepřátel, ale také ji získáváte za prodej různých artefaktů za průzkum či porážení bossů.  

Hra Resident Evil Village je o něco málo delší než předchozí díl, ale ne o moc. Na střední obtížnost jsem ji dohrál za nějakých deset hodin, ale musím se přiznat, že jsem trochu spěchal kvůli recenzi, takže jsem vše neprozkoumal a neodhalil. I proto se docela těším, až si vše dám znovu a projdu si hru pěkně pomalu, abych si pročetl další deníčky s odkazy na předchozí díly a odhalil všechna tajemství, jimiž je hra doslova prošpikována. Dohráním hlavní části každopádně nic nekončí. Vývojáři teprve nedávno oznámili, že součástí je i arkádový režim The Mercenaries, jenž si získal v minulosti mezi fanoušky velkou oblibu. Trochu jsem byl překvapen, že není odemknut od začátku, ale je skrytý až v bonusech po dohrání, přičemž si ho navíc musíte odemknout za nahranou herní měnu, kterou získáváte za plnění výzev. Získávání speciální herní měny je už taková klasika Resident Evil série, přičemž si za ní odemykáte i figurky postav, artworky a další bonusový materiál, případně různé modifikátory do hraní, třeba nekonečno nábojů.

YouTube video: YouTube video player

Zpět ale k režimu The Mercenaries, jenž si rozhodně zaslouží pozornost, protože jde k mému překvapení o hodně chytlavou záležitost. V tomto režimu vás čeká procházení řady levelů ze základní hry na čas, přičemž cílem je v každém porazit určitý počet nepřátel, abyste mohli následně odejít. Čím více zabitých nepřátel, třeba i rychle v řadě za sebou, tím více bodů. To by byl v rychlosti popisek tohoto režimu, který má ale daleko větší hloubku než v minulosti, protože tentokrát ze zabitých protivníků sbíráte měnu, kterou mezi levely můžete utratit u Duka za upgrady zbraní či další vybavení. Navíc už během procházení levelů můžete narazit na modré velké bubliny, v nichž je možné si vybrat další pasivní perky, ať už jde o větší sílu zbraní, pomalejší protivníky nebo rychlejší běh. Když se vám povede uhrát dobrý výsledek, je možné si odemknout další lokace. Na začátku je odemknutá jen vesnice, z čehož jsem byl popravdě překvapen, ale následně jsem si hraní mohl odemknout další lokace, ať už to byla továrna, hrad a tak dále. Samotný režim je i díky několika vylepšením zábavný a má solidní znovuhratelnost, takže si dokážu představit, že v něm fanoušci budou trávit řadu večerů, aby nahráli co nejlepší výsledek. Jediné, co mi trochu chybí, jsou nějaké online žebříčky pro porovnání se s ostatními hráči případně kamarády, což by přidalo ještě na soutěživosti.

Capcom postavil Resident Evil Village na svém interním RE Enginu, s nímž měl v minulosti velmi dobré výsledky. Hry, které na něm běžely, vypadaly nejen skvěle, ale rovněž byly i dobře optimalizované na relativně slabém hardware. S příchodem next-gen konzolí ho mohli vývojáři vylepšit a musím říci, že Resident Evil Village přináší opravdu pěknou podívanou. Postavy vypadají jako živé i prostředí má spoustu detailů a do toho interiéry vyniknou díky ray-tracingu, díky němuž se vše krásně leskne a má realistické nasvícení i stíny. Vizuálně jde o hodně působivou hru. PlayStation 5 verze má defaultně zapnuté zobrazení s ray-tracingem, během něhož se snaží běžet po celou dobu v dynamickém 4K rozlišení při 60fps, ale jsou momenty, kdy framerate viditelněji klesne. To režim zobrazení bez ray-tracingu běží naprosto stabilně v 60fps. Hra Resident Evil Village byla od začátku designována pro konzole nové generace, což se projevilo nejen na vizuálním zpracování, ale i u nahrávacích obrazovek. Tedy, nahrávací obrazovka je jen jedna na začátku, další během hraní nejsou. Pokud tedy nezemřete, pak následuje zhruba 2 vteřinové nahrávání. Po několika měsících s novými konzolemi si už opravdu nedokážu představit, že bych se vrátil ke staré generaci, a to ne ani tak kvůli vizuálnímu zpracování her, ale hlavně kvůli zdlouhavým nahrávacím obrazovkám.

YouTube video: YouTube video player

Resident Evil Village je jednou z dalších her, která využívá na konzoli PlayStation 5 hardwarově akcelerovaný Tempest 3D audio engine, což se projevuje na celkové kvalitě ozvučení. Vývojáři nešetří velkým množstvím zvukových efektů, ale nejlepší je, že vždy budete podle zvuku vědět, z jakého směru se blíží nepřátelé, a to o dost dříve, než je uvidíte. Už při střetech se základními protivníky jde o pěkného pomocníka, ale ještě více jsem toto ocenil při soubojích s některými bossy. Pochválit mohu i povedený hudební doprovod s několika snadno zapamatovatelnými skladbami, který dobře podkresluje, co se děje na obrazovce, a hře přidává na filmové atmosféře. Protože jsem dostal na recenzi verzi pro PlayStation 5, byl jsem zvědav, jak vývojáři využijí gamepad DualSense. Pokud čekáte, že je využit stejně dobře a hodně jako v nedávném Returnalu, musím vás zklamat. Haptika moc využita není, no a adaptivní spouště pak vývojáři využívají klasicky pro zaměřování a střelbu, aby navodili pocit střelby z reálné zbraně. To je ale vše. Určitě šlo hlavně haptiku využít daleko lépe.

S Resident Evil 7: Biohazard vývojáři z Capcomu nastartovali novou trilogii a nově vycházející Resident Evil Village je kvalitním pokračováním, které nabízí zajímavou zápletku s několika velkými zvraty i skvěle napsanými padouchy, ale také zábavnou hratelnost, která v sobě kombinuje napínavou akci, průzkum i řešení chytře navržených hádanek. Ačkoliv se vývojáři nechali hodně inspirovat čtvrtým dílem, máme tu před sebou hru s vlastní identitou, nabízející řadu nezapomenutelných okamžiků, nad jejímž nákupem nemusejí fanoušci dlouho váhat. Čeká je další jedinečné děsivé dobrodružství, které si budou maximálně užívat po celou dobu hraní.  

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (177)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Tomkalhotka
👍1

@joe_zx:

uplný non arpg combat PE2 : link

rpg PE combat - link

a ty pauzy u spell vyberu a levelování. Uplny resident :)

debatu skonči jednoduše, nepiš už , máš tu linky , které potvrzují co uvádím ať ostatní opět vidí jak jen lžeš a vymyšlíš si :)

joe_zx
👎3

@Tomkalhotka: .. klud !! .. debata uz skoncila, lzi a demagogie uz z tvojej strany bolo dost.

.. pre ostatnych .. Parasite Eve 2 je to co chcete od Resi IP. Je to dokonala Resi hra. Postavy, scenar, drama, akcia, dlzka, atmosfera. Epicke momenty. Resi nie je tristne nezmyselna FPS kravina v COD style.

.. alebo inak Resi 8 je FPS zombie DLC hry Call of Duty. Pozdravujem vasu logiku.

Tomkalhotka

@joe_zx: při lžích se tu chytáš v hanbě možná ty sám :)

oficiální karta hry na wiki : link

uvedeno, že se jedná o ARPG.

fansite : link

ve hře používáš HP, Mp meter, damage done při hitech, customizaci gearu na postavě, spelly , loot, target system. Jednoduše ARPG :)

jen dodám, že ja PE nepovažuji za špatnou hru , ale rozhodně to není RE klon

joe_zx
👎1

@Tomkalhotka: .. si uplne v hanbe prichyteny pri lzi. A je to tak dobre. Ostatni uz tvoje lzi budu v buducnosti rychlejsie vidiet. V PE2 robi avatar presne to iste co v Resi2. Je to bohapusta kopia, len pri PE2 je kazdy aspekt hry vyladeny do maxima. Ak je PE2 akcne RPG .. lol .. tak je akcne RPG aj Resi2. Double LOL.

.. a koniec, uz len spamujes a trolujes.

Tomkalhotka
👍1

@joe_zx: ja dohral PE i PE2 , takže moc dobře vím jaké to jsou RPGčka, ještě živě si pamatuji jak jsem dostal PE , protože jsem hledal něco co budu hrát po final fantasy 8.

u tebe vím, že si RE ani nehral, ale po tom co zde opět předvadíš, tak ti neveřím ani se serii PE

joe_zx
👎1

@Tomkalhotka: .. stale PE .. PE ako pokazeny strojcek. PE1 ku PE2 je dobre mat aby si mal kompletny obraz o story. ARPG u druheho dilu v dokumentaci. Heh. Nikto z vas PE2 nikdy nehral.

.. koniec debaty. Kazdy kto chce vidiet, kde mal Capcom dotiahnut Resi si ma zahrat PE2. Bude nadseny a ku FPS Resi8 sa uz bude chovat inak. S despektom. Neplati pre omladinu, ktora chce COD akciu.

.. koniec.

Tomkalhotka
👍2

@joe_zx: že je hra akční RPG je i v oficiálních prohlašení, na wikipedii atd, každý kdo vidí combat system PE tak vidí RPG u prvního dílu a arpg u druhého, resident evil není ani rpg ani arpg :D :D to je bežné ty bludy , které máš takhle dopoledne? Nebude zítra RE srovnatelny se závodním simulatorem?

joe_zx

@Tomkalhotka: .. same hluposti .. same hluposti .. akcne RPG je mackanie tlacitka a direkt buchanie po hlave. PE2 je tomu na kilometre vzdialena. Je to najlepsia varianta Resi hry a jeho bojaku, kt. je na trhu dostupna. Je to idealna Resi, je to Resi, ktoru Resi nikdy nebol. Obdivujem ta, ze si nieco pamatas z Resi2, lebo mne tie hry splyvaju v jeden uplne bezvyrazny nudny misung. PE2 je epicka, super vypravna s navzdy nezapomenutelnymi momentami.

.. koniec debaty, dalsia Resi bude aj tak ako DLC so zombikmi pre COD. Vela stastia, tam je uspech, overili si to na Resi8. Toto omladina teraz chce toto - pif paf a jedem jedem.

Tomkalhotka

@joe_zx: tahové rpg vidím u PE, pišu snad něco o 2 , dvojka má combat akčního rpg, už jsem to psal v předešlém příspěvku.

ty krom toho, že dané hry ani nehraješ, tak ty ani nečteš příspevky na které reaguješ .

PE2 je totiž tak skvely, že uz si ho po dohrání v dobách psx pamatuji tak moc, že jsem si ho musel osvežit na youtube, zatímco RE2 je nezapomenutelny :)

Jiří Švec777
👍1

@joe_zx: Konec debaty? Hurá! Chvalte Pána.

joe_zx

@Tomkalhotka: .. PE .. hovoris PE, lebo si PE2 nevidel ani na videu. Mame prdel z toho, ze nevies napocitat do 2.

.. takze este raz .. presun Resi od slow paced hry ku FPS COD vyhovuje inej cielovke. Tato cielovka vrieska nadsenim, to vsak mam u prdele. PE2 je klasicka Resi, len s lepsim, taktickym, netahovym /si hlupacik, ked v PE2 vidis tahove RPG, ziadne tam nie je/ direkt vedenim boja a je to ta prava a idealna Resi. Tajomna, magicka, strasidelna. Nie FPS kravina v COD style.

.. si defo porazany. Koniec debaty.

Tomkalhotka

@joe_zx: PE má ATB system jako final fantasy , takže defakto tahovy , začínám už nabývat dojmu, že ty krom toho, že si nehrál RE serii, tak si nehrál ani PE :D :D

poražený být můžu, protože tě neberu ani z 1% važně a mám z tebe akorát prdel :)

joe_zx

@Tomkalhotka: .. zotrvas v rovnakom omyle .. si definitivne porazany. PE2 samozrejme nema tahovy suboj, dokonca ho nema ani PE1. Si v neustalom pohybe, system magie je perfektny a nasobne lepsi ako COD propriety Resi8 alebo bezhlava akcnost starsich veci.

.. natahovana herna doba .. heheh .. Resi 1-2-3 su extremne kratke hry. PE 1-2 maju standardnu dlzku hry. PE2 ma excelentnu variabilitu herneho prostredia .. Resi moze iba snivat.

.. PE2 je najlepsia Resi hra, tempo, flow, akcia, tajomnost, strasidelnost, boss fighty .. uchvatne .. historia tvrdi to iste a je to prasiva PS1 hra.

Tomkalhotka

@joe_zx: máš pravdu , je to 100% kopie. Tahovy RPG system , magie, respawn nepřátel , lootíček, zkušenosti, zbroj , dlouhá herní doba, natahovaná repetetivním soubojákem, který se vubec nehraje podobně jako final fantasy, uplný resident evil :D

myslím, že i engine PE je identicky s FF enginem, uplný resident evil :)

joe_zx

@Tomkalhotka: .. PE 1 alebo PE2 .. semantika. PE1+PE2 su dokonale napinave, kompaktne, magicke univerzum. Z Resi 1-2-3 si nepamatam ani hovno, otupne nudna a kratka zombaren, kde nebolo nic strasidelne, napinave. Vsetky tri diely boli ako DLC jednej hry. Kratke a zabudnutelne. PE1 je magicka, PE2 je strasidelna a tak dlha ako Resi 1-2-3 dokopy. Je to impozantna Resi hra. PE2 je 100% Resi klon, len vo vsetkom lepsi.

.. Resi4 je TPS nuda. Resi 5 je nuda, Resi6 nuda. Akcne kravinky. Resi7 je graficka novela. Resi8 je akcna FPS kravina, ktora prestrasi leda 6 rocneho.

Tomkalhotka

@joe_zx: já ti to napíšu krátce abys to pochopil, PE je IMHO velká NUDA oproti RE:) takové akčnější final fantasy

link - 100% kopie resident evil :D :D :D :D co vypada jak final fantasy 8

joe_zx

@Tomkalhotka: .. PE2 ma iny bojak ako PE1. Uz to pisem po 20 krat. PE2 je 100% klon Resi. Resi u mna velke meno nema v strasidelnosti ani omylom. Je to prosta zombaren. Naopak PE2 ma vsetko co mam mat Resi.

.. a magia .. co prekrista robia bossovia v Resi8 ak nie magiu .. pyrokineza, telekinezea, kvantove hogofogo. Parasite nema virus, ma zmutove mitochrondrie alias bunkove elektrarne, takze avatar tuto energiu moze pouzivat, co je super. Opakujem .. co je super. Nove akcne Resi uz nie je Resi, preco si myslite, ze Resi8 posuvaju do prisernej COD FPS strielacky po chodbach. Komu sa chcu zavdacit .. COD, BF, Fortnite, CS hracom .. prekrista.

.. ak dnes chce Resi hrac hrat legacy dobru Resi s atmosferou, strasidelnostou, taktickymi bojmi, vybornou dlzkou hry, tak skonci na Parasite Eve 2, nie na Resi8 s protipechotnymi minami a hura brokovnicou, happy trigger FPS fun, ze jo.

.. ak by z ostrej PE3 urobili akcnu FPS kravinu, prebrali vsetko z Resi8, tak sa na to tiez vyseriem. Chcu mat novych hracov, nech ich maju, ale medzi vymletych mladych sa zaradzovat nebudem.

Tomkalhotka

@Gamer1: pro mě jako skalního fanouška zase není resident 5 a 6, jsou to imho špatné RE hry

@joe_zx: však já to porovnávám s RE 1-3 , neumíš číst ? Srovnáváš akční rpg se survival item managmentem říznutou metroidvanií a akcí v podání RE. Ty hry jsou podobné jen v renderovaném prostředí, statickou kamerou a tank controlem, to z nej nedela RE. PE je bezpochyby kvalitní hra, ktera, ale mě osobně nesedla, není strašidelná a jaký kult je resident evil 2 všichni víme. Ja važně nechápu o co se tu opět snažíš ? Opět si ty RE nehrál, víš o té moderní serii nula nic a píšeš naprosté blbosti, protože srovnavat RE s akčním RPG kde si postavu oblíkáš, expíš, má respawn nepřátel a ještě tam metáš magii .... :D

serie RE se vydáním 7 dílu dostala opět na vrchol kvalitní herní produkce, opět ve mě vyvolala lásku k RE serii, kterou ztratila 5 a 6 dílem , pokusil se o něco nového a pro konzervativnější hráče vydal neskutečně perfektní a dokonaly RE2 remake a slušně odvedený remake 3 , který vzdavají poctu starým dílum se vší parádou.

7 díl kdyby neztratil u poslední 1/4 hry dech, tak bych ho považoval také za vrchol RE produkce

nemluvě o remasteru RE remake a zero, fanoušci RE serie mají poslední roky CAPCOM v oblibě, protože se važně snaží. Capcom považuji za klenot , o jejich serie je velký zájem a nějaky JOE s nulovýma zkusenostma u modernich her na tom nic nezmění

joe_zx

@Gamer1: .. yakuza ide 2 cestami .. ako akcna bojovka v podobe Judgement a ako kolove JRPG ako "yakuza".

.. nemal by byt problem rozstiepit Resi na TPS /puzzle, survival, slow paced/ liniu a na akcne FPS hogofogo ako Resi8. Mena IP nech si vymyslia .. Evil: Separate ways.

Amano Takashi
👎2

@Petr: tak pro skalní fandy prvních dílů to hlavu a patu nemá .. ten fps pohled opravdu resimu nesedí , hádanek poskromnu .. prostě škoda .. Pojmenovat to jinak, tak s tím problem nemam, ale tohle resident evil prostě není

joe_zx

@Tomkalhotka: .. urcite si si vsimol, ze neustale porovnavam PE2 a Resi 1-2-3 .. teda hry jednej doby a priamu konkurenciu. TPS shooter Resi4 som hrubo nedaval. Prilis sa to tiahlo, nemalo to drajv, slaba atmosfera, eskortne misie z duse neznasam, story som mal u prdele a chyba tam taktickost boja PE2. V sekunde ako Resi presiel do FPS som stratil akykolvek zaujem. Resi7 by som este nejako toleroval /ako graficku horror novelu/. Resi8 defo pretiekol pohar na vsetkych frontach. Parasite Eve 1 je viac "RPG" ale iba relativne .. volne behas po bojovej mape a boj je takticky, nie COD boj v chodbach ako v Resi8. A nakoniec bojak PE2 je odlisny od PE1, je vyrazne viac Resi. A staticka kamera .. ano preto tak tlacim na zmrdov zo Square aby urobili 3D remake. PE2 by uplne prevalcovala Resi remakes. PE2 je masivna hra.

Amano Takashi

ja pořád přemýšlím, jestli toto bude mít cenu to vůbec koupit. Mám rád residenta (0- code veronica) .. ale ty pokusy co capcom pořád provádí akční 4,5,6 ..FPS 7,8 . A přitom vyšel kvalitní remake RE2 .. tak proč v tom nepokračovali? velká škoda

Tomkalhotka

@joe_zx: ja PE hrál v dobách psx, nebavil mě a nejsem jeho fanoušek. Krom statické kamery se jedná o uplně jinou hru , spíše do rpg .

Re8 jsem teprve rozehral, takže si na něj narozdíl od tebe udělám nazor až ho dohraju. Co se tyče RE7 , tak ten je víc resident evil než novější díly, hral se dost podobně prvnímu, dilu. Re2 remake a jeho herní design je skvost, ktery už se dnes moc nedělá. Pro mě to byla nejlepší hra co v roce 2019 vyšla.

Celkově mě moderní a dnešní hry přijdou lepší než ty staré, tebe to už jednoduše nebaví, žiješ v nostalgii .

joe_zx

@Tomkalhotka: .. Parasite Eve 2 abs. nepokryte kopiruje styl hier Resi 1-2-3. Nepokryte a absolutne. Akurat to robi ovela lepsia. PE2 je impozantna a najlepsia "Resi" hra. Je zalostna ako malo toho viete z hernej historie.

.. naopak COD besnenie v FPS /!!/ pespektive v Resi8, aka mila vsuvka, ma uz maloco spolocne s Resi ako ho pozname .. vsak .. ze ano.

Tomkalhotka

on važně srovnava resiho s PE? LoL , proč ho rovnou nesrovnáme s final fantasy ?

Na joeovi s chobotem o velikosti vikingské paže lze meži řádky dost vyčíst, že herní guru už hry nehraje nekolik generací, řekl bych , že se zacyklil v ps1 eře .

joe_zx

@geclik: .. lebo PE3 ma s PE spolocne iba ten nazov. Je to typicka mobilna hra. Kratka, story-dramaticky obluk rychlo odflaknuty, krcovite nezmyselny. Samozrejme akcnejsi TPS shooter. PE 1-2 boli taktickejsie. Poznate zombie becko Vlak do Pusanu. Tak druhy diel tej zombarne je ako PE3 voci PE1/2. Slabotenka, slobota. Je to proste so-so TPS shooter pre PSP pod Parasite IP. Presiel som a tvarim sa ze som to nehral. Je to presne ako FF7CC pre PSP. Iba zla pachut v ustach. Zachodove jednohubky.

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON

Nechapu proc se herny guru usidlil zrovna pod recenzi na RE8 . Bez navstivit forum o cestine , tam muzes klabosit od rana do vecera a urcite z tebe budou nadseni

Mimochodem proletel jsem jeho blog a hosi to je narez

joe_zx

@gauntl3t: link - nastavenie emulatora ..

link - romky pre PE1/2 su vsade .. je to ako Resi len lepsie .. lepsia grafika, lepsi bojak, masivne boss fighty, koherentnejsia story.

gauntl3t
gauntl3t # GTVR

Tiež mám za sebou veľa vyliečenych pacientov.... v Theme Hospital

joe_zx

@Marty: .. som lekar a herny guru. Pre ADHD je okrem ineho typicka zbrklost, nekoncentrovanost, poruchy pri citani textu s porozumenim ako pre ten mlady poter tu.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články