Medal of Honor Frontline

recenze  11
Martin Šmíd, 13. 4. 2010 0:26
Po velkém úspěchu prvních dvou dílu Medal of Honor na PSone bylo jasné, že se tato série přesune i na o něco výkonnější konzoli Playstation 2. Když byl oznámen díl Frontline, zavládlo mezi hráči naprosté nadšení, které mělo poté za následek vysoké prodeje a téměř maximální známky ve všech světových recenzích. Tehdy byla série Medal of Honor na svém vrcholu. Kdo by si v tu chvíli pomyslel, že s dalším dílem to už půjde hodně z kopce. Nyní se ale pojďme podívat právě na Medal of Honor Frontline, který si zaslouží vaši pozornost i dnes.

Už před vydáním Medal of Honor Frontline vývojáři z EA prohlašovali, že se nechali při vývoji hry inspirovat velkofilmem Zachraňte vojína Ryana (Saving Private Ryan) od režiséra Stevena Spielberga. Ona inspirace byla znát v každém úseku hry, ale hlavně v úplně první misi, která vás uvrhne do kůže poručíka Jimmyho Pattersona, který je vyslán na velmi důležitou tajnou misi. Vaším úkolem je dostat se za nepřátelské linie kontrolované Němci, abyste ukořistil všechny údaje o nacistickém prototypu letounu HO-IX. Tento letoun už nějaký ten pátek Němci připravují ve svých laboratořích a měl by se stát oním důležitým prvkem, který zvrátí průběh války ve prospěch Nacistů. To pochopitelně nemohou Američani dovolit, takže jste vysláni na pláž Omaha Beach, kde se celý příběh rozjede. Ona vůbec tato první úroveň patří hned k tomu nejlepšímu, co ve hře uvidíte, přičemž vás opravdu zabouchne do křesla na další hodiny a od samotné hry se jen tak neodtrhnete.

Po prvním rozkoukání se v samotné hře na vás čeká celkem 19 vzrušujících misí, které jsou rozděleny do šesti celkem samostatných kapitol. Každá z oněch devatenácti misí není nikterak dlouhá, ale i tak by vám měla jedna zabrat zhruba půl hodiny, přičemž v ní budete plnit celou řadu různorodých úkolů. Za úkol tak budete mít třeba infiltraci základy, najít důležité materiály, zničit ponorku nebo najít nějakého toho spojence, který vás posune dál. Úkolů je opravdu celá škála, přičemž se většinou neopakují a pořád děláte něco nového. Tomu dopomáhají i samotné levely, ve kterých budete pobíhat nejen po nacistických základnách, ale i na slunném venkově a v nejrůznějších vesničkách. Všechny levely mají svůj jedinečný design, se kterým si vývojáři skvěle vyhráli, takže vám všechny levely budou připadat opravdu živě.

Medal of Honor je pořád akční hrou, takže očekávejte všelijaké střety s nepřátelskými vojáky, kterých je sice spousta druhů, od vědců, kuchařů, až po nacistické velitele, ale všichni sdílí jeden velký problém. Jejich umělá inteligence není zrovna největší, takže svoji převahu spíše dokazují svým počtem. V jednu chvíli se tak na vás může hrnout až několik desítek nacistů, kteří už dokážou zaměstnat i zkušeného hráče akčních her. K likvidaci Nacistů vám projdou pařátama zhruba dvě desítky zbraní, jako je MP 40, STG 44, Gewehr 43, Shotgun, Thompson SMG nebo Colt .45. Pokud budete chtít použít trošinku hrubější sílu, máte tu granáty nebo bazuku. Všechny zbraně jsou velmi pěkně zpracovány podle reálných předloh, přičemž se tak i chovají. To má pochopitelně za následek to, že musíte co nejlépe mířit a odhadovat nepřesnost.

Co se týče samotné délky hry, tak na první projití si rezervujte zhruba deset hodin. Frontline má ovšem hodně slušnou znovuhratelnost, takže jde hrát neustále dokola, navíc máte ve hře spoustu odemykatelných bonusů a medailí, které rám samotné hraní prodlouží o další desítky hodin. Navíc musíte ke všemu přičíst fakt, že ukládat jde hra pouze po dokončení dané mise. Počítejte tak s tím, že když vás třeba sundá poslední nacista na konci levelu, musíte své půlhodinové snažení absolvovat znovu, což sice není fér, ale i takto se vám prodlouží herní doba o několik minut. Na druhou stranu musíme říci, že opravdu frustrujících pasáží ve hře moc není, přičemž na lehkou obtížnost budete umírat jen minimálně. To na střední a vysokou obtížnost už nepřátelé dokážou pořádně zatopit a někdy budete u televizní obrazovky pořádně nadávat.

Medal of Honor Frontline vtrhnul na Playstation 2 opravdu ve velkolepém stylu, přičemž kromě vynikající hratelnosti přinesl i doposud na konzolích nevídanou audiovizuální hostinu. Grafická stránka na tom byla naprosto skvěle, přičemž přibyla spousta nádherných efektů, jako například výbuchy. Rovněž animace se hodně zlepšily od prvních dvou dílů, takže hra opravdu působila spíše jako akční velkofilm. Bohužel se Medal of Honor Frontline nevyhnul několika chybám, jako byl občas klesající framerate, hlavně tedy ve chvílích, kdy se toho na obrazovce dělo opravdu hodně. Ačkoliv poklesy byly celkem znatelé, moc jich naštěstí nebylo. To, v čem ale Medal of Honor Frontline opravdu vynikal, byl naprosto famózní soundtrack, který považujeme do dnes za jeden z nejlepších, jaký se kdy ve videohře objevil. Kdo neuslyší, neuvěří. Hudební skladatel Michael Giacchino prostě složil jedno velké mistrovské dílo. Hlavně úvodní melodie v nás zanechává opravdu nostalgický pocit.

Medal of Honor Frontline je i dnes naprosto skvělou válečnou hrou, která zaujme všechny fanoušky tohoto žánru. Hra si vás získá už první úrovní, která se odehrává na Omaha Beach, a nepustí vás až do svého konce. Dnes se dá Medal of Honor Frontline sehnat za pár korun na všelijakých aukcích, takže pokud vám chybí ve vaší sbírce, neváhejte ani na chvilku. Přece se neochudíte o jednu z největších klasik konzole Playstation 2. Byla by to velká chyba.

Medal of Honor Frontline

ps3ps2gcxbox
EA Games, EA LA / Dreamworks Games