Mario Kart 8 Deluxe

Recenzovaná verze: Nintendo Switch
Asi nemá moc cenu se znovu rozepisovat o tom, co dělá Mario Kart 8 tak výbornou hru. Od toho je tu má starší recenze, která je ostatně pořád aktuální. Mario Kart 8 Deluxe edice totiž není ani tak remaster nebo nedej bože remake, ale spíše jakási GOTY edice pro novou platformu, která obsahuje veškerá rozšíření a updaty, ale také několik dalších zajímavých novinek. Rozšíření zahrnovala nejen auto Mercedes-Benz, případně nové šampionáty, nové postavy ze sérií The Legend of Zelda a Animal Crossing, ale také nové, docela zrádné a parádně zpracované, tratě. To vše nyní máte odemčeno v Mario Kart 8 Deluxe od samotného začátku (za hraní si postupně odemykáte jen součásti vozidel), včetně 200cc šampionátu. Je tedy od začátku jasné, že tu máme před sebou obsahově zatím nejbohatší Mario Kart hru, zahrnující desítky postaviček, aut/motorek a také rovných 48 tratí, které si navíc můžete zahrát i zrcadlově obrácené.
Než se pustím do novinek, které Deluxe edice nabízí, musím zmínit i jednu její velkou devízu díky konzoli Switch. Hru můžete hrát klasicky na televizi, v handheldovém režimu, ale také není problém použít konzoli jako displej a hrát multiplayer s kamarády, ať už pomocí Joy-Conů, s nimiž se hra ale neovládá moc pohodlně a jde tedy o takové spíše nouzové řešení, tak s klasickým Nintendo Switch Pro Controllerem nebo Joy-Cony připojenými do Gripu. Vývojáři s hraním na cestách počítali, a to i s faktem, že hru mohou během těchto chvil hrát i naprostí začátečníci. Proto zakomponovali novinku v podobě jakéhosi chytrého řízení, díky němuž není možné vypadnout tak jednoduše z tratě, navíc vám bude hra pomáhat i v uhýbání před nejrůznějšími překážkami. Jde o docela příjemnou novinku, kterou začátečníci jistě ocení, nyní už může hrát Mario Kart 8 opravdu každý. Zkušenější hráči si mohou tento pomocník pochopitelně vypnout.
Pokud jste Mario Kart 8 hráli na Wii U, budete si ve Switch verzi připadat jako doma, protože menu je stejné a hratelnost rovněž nedoznala změn, tedy pokud nebudu počítat skutečnost, že nyní můžete mít u sebe až dva power-upy najednou, což přináší do závodění menší oživení. Když už jsem u power-upů, vývojáři přidali i dva nové. Duch Boo krade předměty soupeřům, případně vás udělá na malou chvíli neviditelnými, díky peříčku pak můžete nadskočit, ale je dostupné jen v Battle režimu, k němuž se ještě dostanu o něco později. Ještě musím zmínit, že vývojáři přidali několik nových součástek pro vozidla, takže si můžete vytvářet ještě rozmanitější vozový par. Součástky pochopitelně nemají vliv jen na vzhled vozidel, ale také jejich jízdní vlastnosti. Další novinkou jsou noví závodníci, první dva jsou převzatí ze hry Splatoon - Inkling Boy a Inkling Girl, další tři určitě fanouškům Nintenda rovněž nemusím dlouho představovat - Dry Bones, Bowser Jr a King Boo. Je jen možná škoda, že vývojáři nepřipravili do Deluxe edice i nějakou novou trať, veškeré další novinky se prakticky týkají jen Battle režimu.
Battle režim byl přítomen už v původním Mario Kart 8, ale pokud jste četli moji recenzi, určitě víte, že moc nezaujal. Vývojáři z Nintenda si byli vědomi, že Battle režim měl značné rezervy a hráče moc neoslovil, proto ho kompletně překopali a musím říci, že nová verze je daleko lepší a hlavně rozmanitější, takže u ní můžete prosedět s kamarády spoustu hodin, během nichž se budete skvěle bavit. Battle režim nově obsahuje pět odlišných módů, které můžete hrát v osmi arénách. Ty jsou navrženy speciálně pro Battle režim, takže se už nemusíte s kamarády nahánět na obřích tratích, což byla celkem nuda v původním Mario Kart 8, ale v menších arénách, kde o kolikrát divoké střety není nouze.
Než se pustím dále, ještě se vrátím ke zmíněným módům. Balloon Battle je asi největší klasika v Battle režimu, v němž musíte sbírat různé předměty, s nimiž následně likvidujete protivníky. Životy jsou pak znázorněny speciálními balónky, o které můžete přijít a zároveň tak i o pracně nahrané body. Bob-omb Blast funguje podobně, jen s tím rozdílem, že sbíráte jen bomby. V Coin Runner musíte nasbírat na mapě co nejvíce mincí a zároveň si dávat pozor, aby vás o ně neobrali soupeři, kteří rádi využívají power-upy. Renegade Roundup se mi líbil ze všech nabízených módů asi nejvíce, protože se hráči rozdělí do dvou týmů. Jeden tým funguje jako policie, přičemž jeho týmem je pochytat do vězení za pomoci masožravých kytek členy druhého týmu. Ti se dostanou do vězení, z něhož je mohou kamarádi osvobodit přejetím speciálního tlačítka. Posledním režimem je Shine Thief, v němž musíte ukořistit sluníčko a prchat s ním před ostatními co nejdelší dobu. Jak vidíte, režimů je hodně, jsou rozmanité a je při nich hodně srandy.
Mario Kart 8 nabízí pochopitelně režimy pro jednoho hráče, ať už jde o šampionáty, duely či časovky. Také si v jednom můžete zahrát s umělou inteligencí Battle režim. Největší zábava ale přichází pochopitelně v multiplayeru, který můžete hrát lokálně až ve čtyřech hráčích na jedné konzoli, případně je možné propojit mezi sebou skrze místní síť až osm konzolí. Pak je pochopitelně přítomna i možnost hrát online s kamarády z friend listu nebo hráči z celého světa. Připojování bylo během testování klasických závodů nebo her v Battle režimu docela rychlé, nikdy jsem nečekal delší čas, stejně tak jsem se nesetkal s žádným problémem během hraní, vše běželo tak, jak má. Jediné, co mi vadilo, je skutečnost, že zatím není možnost s kamarády komunikovat, když hraji online, čímž by se zábava ještě znásobila. Absence party chatu je právě u takových her hodně citelné mínus, které se podepisuje na herním zážitku. Nintendo by si to mělo už konečně uvědomit, protože hráči si nebudou donekonečna zakládat party na ostatních konzolích, pokud budou chtít hrát na Switch, jako tomu je nyní. A rozhodně nějaká aplikace pro chytré telefony tento problém nevyřeší.
Mario Kart 8 už na konzoli Wii U vypadal velmi pěkně, přičemž Switch vydání je na první pohled totožné, ale při bližším pohledu jistě oceníte jak nativní rozlišení 1080p (720p při hraní v handheldovém režimu) při hraní na větší TV, tak hlavně stabilních 60fps. Co je daleko znatelnější jak vizuální stránka, jsou nahrávací časy. Ty jsou oproti Wii U verzi znatelně kratší, takže se rychleji dostáváte nejen do samotné hry, ale také do závodů a z nich zpět do menu. Během testování jsem se navíc nesetkal s problémy, vše běželo tak, jak mělo, takže jde po této stránce o velmi dobře odladěný port, ale to jsme si tak nějak u her od Nintenda už zvykli. Jediné, v čem jsem byl lehce zklamán, je skutečnost, že záznamy ze závodů nemůžete nahrávat na youtube, což u Wii U verze šlo. Snad tuto funkci vývojáři dodatečně zapracují i do Switch verze.
Mario Kart 8 byla výborná závodní arkáda už na konzoli Wii U. Deluxe edice pro Switch pak nabízí několik příjemných novinek, ale hlavně veškerý dodatečný obsah a kompletně překopaný Battle režim, v němž jde konečně utopit desítky hodin, u kterých nuda rozhodně nehrozí. Je jen možná škoda, že se Nintendo nerozhodlo připravit i nové klasické tratě, a také skutečnosti, že majitelé Wii U verze budou mít těžké rozhodování, jestli koupit prakticky tutéž hru znovu za plnou cenu. Nováčci ale nemusejí váhat, ti dostanou nejlepší Mario Kart hru, jaká zatím vyšla, která jim navíc vydrží na hodně dlouho.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (24)
@slanecek: Díky za radu, vůbec jsem si nevšiml.
@Heymi9615: To se vypíná na obrazovce s výběrem motokáry. Zmáčkni plusko a zobrazí se ti nabídka s možnostmi. Doporučuji všechno vypnout.
Blbá otázka, nemůžu ve hře najít options, kde můžu vypnout ten asistent. Jsem možná tele, ale neví někdo?
Díky za ten tip bundle s dvěma volanty. Dnes to přišlo, hned jsme zasedli k závodům a je to prda...
Muj Friends Code na Switch je 4408-8933-6495 rád si s každým zahraju Mario Kart :)
Pecka, wiiu mě minulo tak teď si to užívám na switch.
TimeSplitter: Tak je to mapa od mapy, někdy se to hodí třeba v Koopa City, jenže s assistem zase nejde provést maximální (růžové) zrychlení, které je na některých mapách skutečně užitečné. Ten assist ti akorát nedovolí vyjet z vozovky, ale to neznamená, že nemůžeš narazit do překážek, takže to žádná obrovská výhoda není.
TimeSplitter: pri onlinu se zapnutym assistem budes pravdepidobne jezdit posledni fleky..
TimeSplitter máš velice špatnou představu co ten asisitent dělá, pro hráče co to hraje pořád je absolutně nepoužitelný
edit hmm vidím, že mám obdivovatele :D
GENIALNA HRA!!! Predtym som hral len Mario kart 7 na 3ds, aj to len chvilu, ale toto je fakt uzasna hra...prakticky cely vikend som to hral a vcera sa mi konecne podarilo byt par krat na prvom mieste v online zavodoch :) Je to fajn pocit byt prvy v tabulke a vidiet slovensku vlajku nad japonskymi, americkymi, nemeckymi, atd... :D A inac mne online multiplayer nerobil ziadne problemy, praveze som bol velmi milo prekvapeny ako to pekne funguje. Ozaj a este jeden taky moj postreh - Zelda sa mi paci viac v handheld mode, grafika mi prisla skratka lepsia na tom malom displeji. Pri MK8 je to naopak...bol som velmi prekvapeny ostrostou obrazu a kvalitou textur ked som to pripojil k TV.
Nemáš zač.
viking - Chapu, ze v nekterych situacich se to muze hodit, ale jak je to pri hrani online? Muze nekdo jet s asistenty a nekdo bez? To by totiz moc fer nebylo...
slanecek: Máme s bráchou nahráno online už tak alespoň 10 hodin a zatím jsme se nesetkali s jediným výpadkem ani lagem. U mě právě naopak online běží, troufnu si říct, jako jeden z nejlepších, se kterým jsem se zatím setkal. Auvicek: můžeš si nastavit automatickou akceleraci, pak nemusíš A držet. TimeSplitter: Je to celkem dobrá věc, když si chceš zahrát s někým kdo moc času hraním netráví a zároveň chceš, ať je závod aspoň trochu vyrovnaný - speciálně při jízdě s gyroskopickým ovládáním.
Já měl teda volanty ke hře de facto zdarma (za 1499,- bundle hry i s volantama na supergamer) a je to pěkné zpestření, i když člověk jezdí normálně na páčce. Celé se to lépe drží a zadní tlačítka pro driftování a používaní itemů jsou větší a lépe přístupné, což je velké +. Jezdit s gyrem je trochu hardcore, ale je to sranda, já to používám :D
TimeSplitter pro nehráče který to hraje občas je to spasení, konec frustrace z posledního místa. Pro hráče je to utrpení a nakonec vyvážení sil :D - nedovolí ti to jed na krev
Háčkins můžeš si objednat z eshopu jrc za 299 a pak si dát za 29 Kč vyzvednutí na prodejně.
Trochu mě mrzí, že tam třeba není nějak víc tabulek na kompetitivnost, třeba nějaký hodnocení podle zemí atd.
Včera jsem pochodoval kolem JRC v Brně a říkám si, že kuknu jaké mají hry na Switch -jak Mario tak Lego City vyprodáno :( A zrovna ty jediné dvě by mě zajímaly
LOL. U strilecek kde kdo nadava, ze maji na konzolich aim-assist (nikoli auto aim, jak si to ti chytraci zamenuji...) a tady se do zavodni hry narve automaticke rizeni vcetne vyhybani se prekazkam a ona je to jeste vyhoda, ktera se vyzdvihuje v recenzi. Protoze vsichni chceme, aby se nase auto v zavodni hre ridilo samo. Tak aspon, ze to jde vypnout. Ale jak je to v mp, to se auto nekomu uhyba samo a nekdo ridi manualne nebo jak?
Skvela hra, bohuzel to kazi caste vypadky spojeni pri hre pres Internet.
Shevik: no s jrc a jejich lidovkama sme asi kazdej obeznamen :D achjo...no uvidim ale 400 za dva kusy plastu asi spis ne :DAuvicek: nevim jak na 3DS ale tady si muzes nastavit automatickou akceleraci, taky me ten palec casem svrbel :D
Battle rezim je senzacni ale je to naprosta dokonalost v lokal mp
Lidovka jak prase
Shevik, jsem na tom uplne stejne, jenom bez volantiku :D má to vubec nejakej vliv ty volanty ? 😬 Je pak zazitek o 100% lepsi? Kolik vubec koštujou?