Konzolista.cz

God of War Ragnarök

recenzečtvrtek 3. listopadu 2022Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: God of War Ragnarök
Když v roce 2013 vyšla akční hra God of War: Ascension, bylo na ní vidět, že série začala dost přešlapovat na místě. Nastala proto otázka, jestli se Kratos vůbec někdy vrátí. Zvláště po oznámení, že vývojáři ze SIE Santa Monica Studio začali pracovat na zcela nové sci-fi značce, do níž Sony investuje nemalé peníze. V tu dobu se ale do studia vrátil i Cory Barlog, který dostal za úkol pokusit se celou značku God of War oživit a výrazně inovovat, aby bylo možné s ní zase v budoucnu počítat. Od počátku věděl, že se nemůže jen zmodernizovat hratelnost, ale velkým vývojem musí projít i samotný hlavní hrdina Kratos. Plány na nový God of War se po několika měsících příprav musely urychlit, protože sci-fi projekt byl v problémech, což následně vyústilo v jeho zrušení. Říká se, že vše špatné je k něčemu dobré, a v tomto případě to platilo dvojnásob. V roce 2018 jsme se po několika letech vývoje dočkali fantastické moderní akční hry s emotivním příběhem a výborně napsanými dialogy i postavami, které navíc byly skvěle zahrané dobře zvolenými herci. To vše bylo doplněno o inovativní akční hratelnost, řadu epických momentů a ohromující audiovizuální zpracování. Není divu, že nejprve hře naprosto propadli herní novináři, kteří udělovali maximální známky, ale následně i hráči, kteří za první dny rozebrali v obchodech několik milionů kopií. A to byl jen začátek, protože následně si God of War odnesl řadu ocenění a dnes jde o jednu z nejprodávanějších her v historii PlayStationu. Po tomto obrovském úspěchu nebyla otázka jestli, ale kdy se dočkáme pokračování.

Recenzovaná verze: PlayStation 5

Přechod z řecké do severské mytologie se vývojářům neskutečně vydařil. Navíc Kratos už nebyl jen běsnícím válečníkem, jehož jediným cílem je pomsta a povraždění všech možných i nemožných bohů. Najednou jsme ho znovu viděli jako milujícího otce i manžela, na němž bylo jasně patrné, že už má zabíjení dost, chce od minulosti utéct a konečně najít zasloužený klid. Osud tomu ale nechtěl. Hned na začátku jsme totiž byli svědky pohřbu jeho druhé manželky Faye, které slíbil, že ji splní její poslední přání – rozprášit její popel na nejvyšším vrcholku devíti říší. To ale netušil, že tato jeho hodně smutná cesta spustí lavinu naprosto neuvěřitelných a kolikrát i šílených událostí, výsledkem čehož bude zase několik mrtvých bohů a značně nejistá budoucnost samotného světa. Protože brzy vycházející God of War Ragnarök přímo na předchozí události navazuje, měli byste mít původní God of War z roku 2018 dohraný. Vývojáři sice do hry přidali rekapitulační video, ale to shrnuje jen ty nejdůležitější události, řadu souvislostí vám neposkytne. Vlastní zážitek vám nic nenahradí.

Osud tě svazuje, jen když mu to dovolíš.

Ačkoliv God of War Ragnarök vychází několik let po předchozím díle, měl jsem od prvního spuštění pocit, že jsem fantastický severský svět hry nikdy neopustil. Hned po zapnutí na mě dýchla opět výborná atmosféra a připadal jsem si, že se vracím domů za svými oblíbenými hrdiny. Kratos i Atreus se stále skrývají v Midgaru, protože jim jde po krku mocná Freya. Ta Kratovi stále nezapomněla, že ji připravil o syna, který byl důležitý i pro samotného Ódina v jeho velkém plánu. Tato událost měla ovšem i obrovský dopad na celou severskou zem, protože spustila Fimbulskou zimu. Ačkoliv tedy svět vypadá povědomě jako v prvním díle, je pokryt sněhem, teploty jsou v minusových teplotách a lidé i zvířata musejí zkoušet přežívat za těchto extrémních podmínek. Fimbulská zima je ovšem i předzvěstí Ragnaröku. Události, během níž vypukne obrovská válka mezi severskými bohy, obry, trpaslíky, álfy i armádou mrtvých. Jde navíc o bitvu, která vyvrcholí koncem světa. V sázce je tedy od první minuty docela dost. Nehledě na to, že Kratos viděl na konci předchozí hry část budoucnosti, která se ho přímo dotýká a nevěstí nic dobrého. I proto se do války zrovna nehrne a má obrovský strach o svého syna, jehož se snaží chránit a připravovat na budoucnost bez něj. Atreus už přitom není malým zmateným klukem, ale mladým mužem, který se snaží pochopit svoji roli v blížícím se Ragnaröku.

YouTube video: YouTube video player

Předchozí díl byl hodně oblíbený i díky svému silnému, emotivnímu a skvěle napsanému příběhu, v jehož středobodu byl vztah mezi Kratem a Atreem. A o něm je v jádru i Ragnarök, ačkoliv oba hrdinové postupně projdou dalším vývojem a mají na řadu věcí trochu odlišný pohled. Příběhově je Ragnarök doslova rozmáchlý. Protože se vývojáři už nyní rozhodli zakončit severskou ságu (dle mého dobré rozhodnutí, protože nemám rád dlouhá čekání na konec), děje se toho v něm opravdu hodně. Do toho vysvětlují motivy oblíbených postav a prozrazují o nich další podrobnosti, odpovídají na důležité otázky z minula, vracejí se k minulosti Krata a k vyprávění příběhu si pomáhají i uváděním velkého množství nových výborně napsaných postav. Nejde přitom jen o Ódina nebo Thora, který je ve výsledku úplně jiný, než mnozí očekávají. Charismatická a zajímavá je i Angrboda, jejíž linku jsem si nesmírně zamiloval.

Všechny nové postavy jsou uváděny na scénu postupně, je jim věnován dostatečný prostor a péče, aby bylo možné si na ně udělat názor a vidět postupně jejich další vývoj, což je hodně fajn. Ačkoliv je ve výsledku nových postav hodně, některé jsou velkým překvapením a vývojáři se o nich nikdy nezmínili, neměl jsem pocit, že bych se ve všech těch jménech ztrácel. To je obrovský rozdíl třeba oproti seriálu Prsteny moci, v němž tvůrci naházeli hned v prvním díle na diváka obrovské množství postav, ale ve výsledku se věnovali jen pár hlavním. V God of War Ragnarök je každá důležitá a má své místo v příběhu.

Kvalitně napsané postavy jsou podpořeny výbornými hereckými výkony najatých herců. Christopher Judge jako stárnoucí a unavenější Kratos je opět největší hvězdou celé hry. Je skvělé, jak je i na hereckém výkonu vidět, že se postava vyvinula a působí značně jinak než v minulosti, hlavně v řecké sáze. Dobře mu sekunduje i Sunny Suljic jako Atreus, který je nyní o několik let starší. Jeho hlas už není dětský, více zmužněl, což se hned odráží na tom, že Atreus není tak otravný a lépe se poslouchá. Vyzdvihnout musím ale i výkon Danielle Bisutti, která hraje Freyu. Díky jejímu ohromujícímu výkonu z každé její scény s Kratem doslova mrazí a nevíte, co můžete od ní čekat. No a fantastický je i Richard Schiff jako Odin. Nejsou to ale jen tito zmínění herci. Všichni odvedli maximálně profesionální výkon, jenž má následně vliv na to, že veškeré postavy, a že jich je hodně, doslova ožívají na obrazovce. I proto má hra pak takový emocionální dopad na hráče.

Nejde přitom jen o postavy, ale vůbec výborně napsaný scénář se spoustou překvapení a nečekaných zvratů, na němž se vývojáři pořádně vyřádili, doplňující perfektně napsané dialogy ve filmečcích i při toulkách po jednotlivých světech. I když je hra obrovská, nikdy jsem navíc neměl pocit, že by ztratila tempo. Neustále se děje něco zajímavého a jednotlivé linky, kterých je v jednu chvíli hodně, ačkoliv se to nemusí hned zdát, mají v příběhu svoji logiku a nakonec vedou k epickému vyvrcholení. A vlastně i k docela uspokojivému konci netrpící patosem, s nímž se dokážu jako fanoušek celé série ztotožnit. Dobře zakončuje nejen Kratovu a Atreovu cestu, ale i celé severské dobrodružství. Za to může ale i výborná režie. Opravdu dlouho jsem neviděl hru s takto skvěle napsaným emotivním příběhem s velkým přesahem, který by navíc měl každou jednotlivou scénu tak parádně zrežírovanou a zahranou. I díky tomu na řadu z nich budu vzpomínat ještě hodně dlouho. Jedna z nejlepších scén je dle mého v Ásgardu. Dokázal bych si ji vychutnat i jako divák v kině, přitom je plně hratelná. Více ale nebudu prozrazovat, protože dle mého patří k jednomu z mnoha vrcholů hry.

YouTube video: YouTube video player

God of War Ragnarök je hra bohatá na text, ať už jde o rozhovory, filmečky nebo popisky postav, zbraní, dalších předmětů. Kratos si dokonce vede docela vtipný deníček, v němž si zapisuje poznámky o postavách, které potkal. Rozsahem bez debat předčí svého předchůdce, který byl sám o sobě také docela ukecaný. I proto jsem rád, že se Sony rozhodla hru lokalizovat formou českých titulků, takže si ji může u nás užít naprosto každý bez jakýchkoliv kompromisů. Lokalizace je povedená, je přeloženo naprosto vše, a vzhledem k tomu, jak je rozsáhlá, našel jsem jen pár menších mušek, které ani nestojí za řeč.

Udělej co je nutné. Ne proto, že je to napsáno.

Předchozí God of War zavedl Krata a Atreuse jen do několika světů severské mytologie, další byly zamknuty. To byla popravdě docela škoda. Vývojáři si toho byli vědomi a proto God of War Ragnarök obsahuje všech devět světů, které postupně oba hrdinové navštíví. Středobodem všeho je Midgard, který se od poslední návštěvy značně změnil a plně na něj dopadla Fimbulská zima. Třeba Jezero Devíti je proto zamrzlé, přičemž jde o celkem nostalgický návrat do lokace, která je dobře známá, přesto vypadá jinak a má řadu nových tajemství. To slunečný Svartalfheim, kde žijí trpaslíci, je úplným opakem a obsahuje mokřady, zátoku, doly i velké trpasličí město s nádhernou architekturou. Každý svět, který hrdinové navštíví, je odlišný, má unikátní vzhled, kulturu, architekturu i atmosféru, ale také chytře navržené a rozmanité logické rébusy, krásně doplňující akční hratelnost. Co má ale naprostá většina světů společného, jsou nádherné scenérie, kterými se lze kochat. Většina světů má polootevřenou strukturu, jako tomu bylo u předchozího dílu, jen jsou kolikrát ještě větší a propracovanější. Je tak možné je více prozkoumávat, hledat v nich třeba skryté truhly či havrany Všeotce, případně plnit vedlejší úkoly, k čemuž se ještě dostanu. Pár světů je ale jen čistě lineárních, sloužící hlavně pro příběhovou linku. Je ovšem fajn, že je oba hrdinové navštíví.

God of War z roku 2018 vývojáři pojali jako obrovský restart celé značky, ačkoliv se na předchozí díly nezapomínalo a pořád byly součástí Kratova života, než začal hledat klid v severských zemích. I proto vývojáři přišli s kompletně přepracovaným soubojovým systémem, který dle mého i dnes patří k tomu nejlepšímu, co se v žánru objevilo. Kratos využíval pro likvidaci protivníků mocnou sekyru Leviathan, kterou mohl i házet a znovu si ji přivolávat, nebo své ikonické ohnivé čepele Blades of Chaos, což se ve spojení s velkým množstvím komb staralo o skvělou zábavu. Soubojový systém v God of War Ragnarök je proto v základu hodně podobný, alespoň na začátku, kdy ještě není odemčen jeho plný potenciál. Vývojáři ho ale s citem vylepšili a jde o přirozenou evoluci, která nabízí ještě větší rozmanitost v likvidaci protivníků za pomoci velkého množství nových komb a speciálních útoků jednotlivých zbraní. Prozradím, že tentokrát nemá Kratos jen čepele a sekyru, více si budete muset zjistit sami během hraní.

Nově může Kratos využívat během boje s protivníky ve svůj prospěch prostředí. Někdy je možné hodit po protivnících rozžhavený velký kámen, jindy zase je pořádně pocuchat kusem stromu. Už v předchozím dílu mohl Kratos používat štít, který ovšem má v Ragnaröku daleko větší využití. Slouží prakticky jako zbraň a přímo s ním útočit, je možné s ním řetězit komba, ale také je nedocenitelným pomocníkem při vykrývání útoků protivníků. Ti se navíc sami kolikrát kryjí a přecházejí do obraných pozic, které lze štítem jednoduše prorazit a na chvilku vyřadit z boje. Musím říci, že po větším zapojení štítu do akce mi Ragnarök daleko více připomínal Dark Souls hry, ačkoliv na střední obtížnost není tak těžký a souboje jsou rychlejší a dynamičtější. Vlastně jsou díky všem novým možnostem ještě rychlejší než v předchozím díle a více navazují na odkaz původní série. A to i třeba brutalitou, protože Kratos umí spoustu hodně krvavých zakončovacích úderů, do nichž plynule přechází z komb, kterými usekává protivníkům hlavy i další části těla. Navíc je možné si vždy vybrat, jakou zbraní nebohého nalomeného protivníka pošlete do hrobu. Souboje jsou v Ragnaröku oproti předchůdci nejen rychlejší a krvavější, ale také vertikálnější, k čemuž pomáhají nejen nové schopnosti Krata, ale také design arén, kde souboje probíhají. Kratos se snadno může dostat na vyšší místa, případně z nich skočit na protivníky pod ním a zasadit jim silný úder.

YouTube video: YouTube video player

God of War Ragnarök je v základu akční hrou, ale vývojáři už v minulém díle přišli s fungujícími RPG mechanikami. A ty jsou přítomny i nyní, jen byly o něco rozšířeny, ať už jde o vylepšování zbraní či brnění u kovářů za nalezené materiály, případně možnost osadit zbraně daleko větším množstvím speciálních útoků, které vždy udělají na bojišti pořádnou paseku. Také se mi líbilo, že je možné na Krata zavěsit různé amulety, přidávající pasivní perky. Skrze ně můžete skládání buildů ještě podpořit, přičemž je možné díky nim lépe hlavního hrdinu a jeho schopnosti vyladit, aby odpovídaly vašemu hernímu stylu. Za každého zlikvidovaného protivníka nebo splněný úkol navíc získáváte body dovedností, které následně lze investovat do vylepšování speciálních útoků, ale také pro odemykání si nových komb a možností u sekyry Leviathan a čepelí Blades of Chaos.

Ještě jsem nezmínil, že hlavní hrdina postupně získává nejrůznější sety brnění, které se liší od sebe nejen vzhledem, ale také statistikami. Jednotlivé sety jsou nádherné a jsou kvalitní náhradou za ty z předchozího dílu. O ty bohužel Kratos přišel, s čímž se ale dalo tak nějak počítat. U předchozího dílu mi trochu vadilo, že když se mi líbilo nějaké fakt pěkné brnění, musel jsem se ho vzdát, protože jsem měl u sebe méně hezké, ale zase s lepšími statistikami. Tohle už ale nyní není problém, protože vývojáři přidali Transmog systém, takže si můžete brnění na maximálním levelu vizuálně upravovat a dávat mu jiné vizuální variace, aniž byste přišli o statistiky, které nejvíce vyhovují vašemu hernímu stylu. Rozhodně pěkná novinka, kterou určitě hodně hráčů ocení.

Zatímco v původní sérii byl na vše Kratos více méně sám, v posledním díle mu dělal po většinu času společnost jeho syn Atreus. Ten přitom nebyl jen divákem, ale přímo se do soubojů s protivníky zapojoval, přičemž částečně bylo možné ho i ovládat a směřovat jeho útoky. Tento systém je přítomen i v God of War Ragnarök. Atreus má nejen několik druhů šípů, hodící se na protivníky (ty může zraňovat nebo třeba paralizovat) i řešení puzzlů, ale také vlastní soubojový systém s unikátními komby a nové ničivé magické schopnosti. Už třeba v prvním traileru bylo vidět, že si umí vyvolat ducha jelena a na něm následně jezdit a srážet protivníky, na což se i moc pěkně dívá, ale jde pouze o začátek. Atreus toho umí daleko více a vývojáři k němu přistupovali v God of War Ragnarök jako k plnohodnotnému hrdinovi, kterého lze navíc postupně vylepšovat skrze strom dovedností a odemykat mu nové možnosti. Je ale také možné mu hledat nová brnění, případně luky. Více vám k Atreovi neprozradím, abych náhodou nezkazil nějaké překvapení, ale musím říci, že se mi jeho vývoj v rámci Ragnaröku líbil a hodně jsem si ho oblíbil, nejen pro jeho schopnosti, ale také příběhovou linku. Navíc je skvělé, že jeho vývoj v rámci příběhu vývojáři přenášejí i do jeho stylu boje. Zatímco v předchozí hře byl ještě dítětem, nyní už jde o mladého bojovníka, který si začíná uvědomovat, čeho všeho je schopen.

Dříve v recenzi jsem zmínil, že God of War Ragnarök obsahuje všech devět světů. Nezmínil jsem ale u nich jednu podstatnou skutečnost. Každý svět má nejen unikátní vzhled, ale také protivníky. Těch je několik desítek druhů, ať už jde o Ásy, různé bestie, nemrtvé z Helu, lupiče a nájezdníky, Grimy a další. Vypisovat vám zde všechny určitě nebudu, abyste nepřišli o překvapení. Rozmanitostí nepřátel, kdy každý druh má nejen jiný vzhled, ale také vlastnosti boje, je na tom Ragnarök mnohem lépe jak předchůdce. Nejde ale jen o základní řadové protivníky, kterých Kratos pobije opravdu hodně, ale také kolikrát epické a skvěle navržené bosse. Už ti v hlavní příběhové lince jsou fantastičtí a každý takový střet je nejen vrcholem  God of War Ragnarök, ale zároveň patří i k tomu nejlepšímu, co se objevilo v celé sérii God of War. Pokud si dobře pamatuji, předchozí díl obsahoval jako vedlejší bosse jen trolly (nemyslím ty z diskuzí, mluvících o DLC) a Valkýry. Souboje s těmito protivníky byly zábavné, třeba na famózní střet s královnou Valkýr nejde jen tak zapomenout, ale jsem rád, že Ragnarök je po této stránce daleko rozmanitější, a to má samozřejmě velký pozitivní vliv na zábavu a celkový dojem.

YouTube video: YouTube video player

God of War Ragnarök je obrovská hra a jenom její hlavní příběhová linka zabere nějakých 25 až 30 hodin dle zvolené obtížnosti. To je pořádná porce na čistě lineární filmovou hru. Jak už jsem ale zmínil výše, některé světy jsou nyní daleko otevřenější a prakticky každý obsahuje vedlejší úkoly, aktivity, výzvy a další obsah, který je možné plnit. Oproti předchozímu dílu je obsahu daleko více, ale to neznamená, že by tomu tak bylo na úkor kvality. Vedlejší úkoly jsou zajímavé, dobře navržené, dozvíte se během jejich plnění více podrobností o samotném světě, jeho historii i o kolikrát důležitých postavách. Vlastně bych i řekl, že jsou vedlejší úkoly stejně kvalitní jako hlavní linka, kterou krásně doplňují, na čemž je vidět, jak moc si s nimi dali vývojáři záležet. Byla by obrovská škoda je minout, protože mají spoustu překvapení a památných soubojů. To ale mohu říci i o dalším vedlejším obsahu. Jednak je zábavný a navíc má smysl ho plnit. Odměňuje vybavením, XPčky nebo důležitým materiálem, ale má rovněž nějaké uspokojivé zakončení, i třeba v rámci příběhu. Vše je navzájem hodně propojené.

Svůj osud si tvoříme sami…

Studio Naughty Dog odvedlo fantastickou práci na hrách The Last of Us, co se týče nejrůznějšího přizpůsobení, aby si je mohlo užít co největší množství hráčů. I hráč, který má zrakové či jiné postižení. Tato jejich iniciativa se setkala s velkým ohlasem v herní komunitě. I proto se vývojáři ze Santa Monica Studio rozhodli, že podobné možnosti nabídne i jejich hra God of War Ragnarök. V nastavení si můžete tak namapovat vlastní rozvržení tlačítek, ale i různá usnadnění (třeba automatický sprint), případně titulky, ať už jde o jejich velikost, barvu nebo rozostřené pozadí. Tím to ale nekončí, protože hra obsahuje i barevné zvýrazňování předmětů nebo postav, zvukové i vizuální podněty při boji a průzkumu, případně automatické přeskakování překážek. Možností přizpůsobení je několik desítek. Příběh si tak může užít daleko větší množství hráčů, což je nutné ocenit.

Hra God of War Ragnarök vychází na konzole PlayStation 4 a PlayStation 5. Protože nejde o čistě hru pro aktuální generaci, hodně hráčů mělo strach, jak nakonec bude vypadat a jestli půjde po vizuální stránce o velký skok oproti předchůdci. Je ale třeba si uvědomit, že už ten vypadal naprosto senzačně a pořád jde o nádherně vypadající hru, jednu z nejhezčích na konzoli PlayStation 4. God of War Ragnarök vypadá na první pohled podobně, čemuž se vzhledem k tomu, že běží na stejném interním enginu, nelze moc divit. Během testování jsem hrál PlayStation 5 verzi, u níž jsem si po chvilce začal všímat hezčích textur v prostředí, postavy jsou daleko detailnější a jsou tu přítomny i nové krásné efekty. Do toho má hra opět parádní nasvícení, takže na vizuální stránku si rozhodně stěžovat nemohu. Jde bez debat o jednu z nejhezčích her, jakou si můžete v současnosti zahrát. I proto doporučuji ji hrát na co největší obrazovce, jakou budete mít po ruce.

YouTube video: YouTube video player

U first-party her PlayStationu jsme si na současné generaci zvykli, že obsahují několik režimů zobrazení, aby si každý mohl vybrat, jestli mu vyhovuje věrnější zpracování nebo vyšší framerate. Za tuto možnost volby jsem rád a obsahuje ji i God of War Ragnarök, jak jste si mohli přečíst i u nás na webu v dojmech z hraní, které jsem vám přinesl před dvěma týdny. Režim zobrazení se zaměřuje na 4K rozlišení a 30fps, režim výkonu pak na 60fps při dynamickém rozlišení (nativně 1440p – 2160p). Popravdě rozdíl není moc znatelný a i v režimu výkonu je hra krásně ostrá a detailní. Skvělé určitě je, že framerate je v těchto dvou režimech uzamknut a nevšiml jsem si během testování žádného poklesu. To ovšem není vše. Vývojáři umožňují oba režimy zapnout v módu vysoké snímkové frekvence, pokud máte HDMI 2.1 a kompatibilní televizi nebo monitor. Zatímco režim zobrazení se při něm zaměřuje na 40fps, které drží po většinu času a dělají hru znatelně plynulejší, režim výkonu má zase framerate odemknutý. Nečekejte skálopevných 120fps, většinou se framerate v tomto módu pohybuje mezi 75 a 90fps, ale pořád jde o slušný nárůst výkonu. Sám jsem hrál hru v režimu výkonu se zapnutým módem vysoké snímkové frekvence a nemohl jsem si ho vynachválit.

Vývojáři ze Santa Monica Studio nedávno prohlásili, že hra God of War Ragnarök byla od začátku vyvíjena i pro konzoli PlayStation 4, aby si ji mohlo zahrát co nejvíce hráčů. I ti, kteří zatím s přechodem na PlayStation 5 váhají nebo se na ně stále nedostalo. Proto jsem si hru na starší generaci chvilku zahrál a musím konstatovat, že vypadá vzhledem k hardwaru parádně. Sem tam se oproti PlayStation 5 verzi ztrácí menší detaily, pozadí či prostředí je trochu rozostřenější, horší je nepatrně i osvětlení a samozřejmě hra běží v nižším rozlišení, ale jinak vypadá prakticky identicky. Co je znatelnější rozdíl, je framerate. Ten cílí pouze na 30 snímků, takže třeba souboje nejsou tak plynulé jako u PlayStation 5 verze. Hra je ale na konzoli PlayStation 4 i tak v pohodě hratelná a vypadá na ní opravdu dobře.

God of War z roku 2018 měl naprosto fantastický soundtrack s řadou dnes už ikonických skladeb, o který se postaral v poslední době hodně vytížený filmový i seriálový hudební skladatel Bear McCreary (naposledy třeba Pán Prstenů: Prsteny moci). I tak si ale našel čas na God of War Ragnarök, v němž několik starších motivů recykluje a lehce je upravil, ale také přichází s celou řadou nových nádherných skladeb. Ty krásně dokreslují bitvy s bossy, průzkum jednotlivých světů, ale také důležité rozhovory či výborně zrežírované filmečky. Soundtrack je tak posledním dílem skládačky, doplňující tuto parádní hru, na níž všichni zúčastnění odvedli maximum, a někdy i více. Jakmile bude soundtrack dostupný samostatně, hned si ho pustím.

Od God of War Ragnarök jsem měl možná až nesmyslná očekávání, ale i ta byla nakonec překonána. Jde o naprosto ohromující hru s celou řadou překvapení, výborně napsaným příběhem, charismatickými postavami, vybroušeným soubojovým systémem, nezapomenutelnými momenty, ohromujícími světy s nádhernými scenériemi, památnými souboji s výborně navrženými bossy a elektrizujícím audiovizuálním zpracováním, která vám nedá od první minuty vydechnout. I když jste přečetli moji recenzi až sem, tak jsem si jist, že stále možná netušíte, jak skvělý God of War Ragnarök ve skutečnosti je. Jde o výjimečné zakončení cesty jednoho z nejoblíbenějších hrdinů PlayStationu, které by si nikdo neměl nechat ujít. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (210)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
ChuligaN_cz
ChuligaN_cz #FCB 1922

Dneska cinkla platina tak konečně můžu hodnotit 😊 9.6 z 10 a krásných 55h utopených ve hře.

Bruno A.K.
Bruno A.K. #boardgame

Dohráno 8,5 z 10.😎

Iceman
Iceman #Rip SJW ND
👍3
😁2
👎1

7/10 nejnadhodnocennější hra tohoto roku!

Adam H.
Adam H. #✌️
👍2

Já dnes dal platinu. Hra mě moc bavila a dostal jsem od ní co jsem chtěl. Párkrát jsem sice koulel očima při srdceryvných scénách mezi otcem a synem , ale celkově to byla paráda. Moc nerozumím lidem, kteří to nehráli a pořád řeší jak je to špatná hra. Prosím zahrajte si to a pak vynášejte soudy, jinak vaše tlachání nemůže být bráno vážně.

nostradamus1951
🤦1
❤️1

10/10

CaJTeeKaNee
👍1

Podle mě tohle poslední díl nebude. Nemyslím si, že je Sony schopná pohřbít takhle obrovskou značku. Stejně jako si myslím, že přijde další Uncharted.

Morty Smith

@Harnet: bohuzel uz je ofiko ze tohle je posledni dil :/ taky me to docela mrzi...kor.kdyz se ten posledni dil takhle povedl a clovek diky nemu chytil slinu...

Harnet
Harnet #SONY
👍3
🤦1

Tak odehráno 5 a půl hodiny a zrovna jsem vyrazil ze Sindriho baráku a je to boží, hra je graficky naprosto nádherná, doznala vylepšení, ostrosti, detaili jsou parádní třeba jako chůze a stopy ve sněhu, oproti prvnímu dílu je to skok nebo když kratos vyrazí na vodu v loďce a ty kapky jak se odráží nárazem loďky na vodu, načítání rychle na ps5, systém vylepšování doznal změn a mě se líbí, děkuji vývojářům za nejvyšší obtížnost Dej mi God of War, protože v 2018 pak byla přidána dodatečně vyšší obtížnost a hlavně není nic, co by mi vadilo.

Tohle je velká značka PlayStationu a řekl bych, že ta největší a do budoucna si přeju další dobrodružství Kratose na čele s Corym Balrogem, protože ten neskutečně vdechl novú krev a nasměroval Kratose. Když už žádná jiná hra, ale God of War musí dál pokračovat 🤘

Harnet
Harnet #SONY
❤️1

@Jakub Andreas: God of War jsem hrál vždy na tu nejtěžší obtížnost a v roce 2018, když vyšel God of War a pridali ng+ jsem to taky dohrál. Tohle ani nejde snad hrát na lehkou obtížnost 🤞

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙
👎1

@Harnet: Tak to si připrav náhradní trenky 🤣

Harnet
Harnet #SONY
👍1
❤️1

God of War stažen a jde se nato, samozřejmě obtížnost Dej mi God of War!!!

Ondřej
👍1
👎1

Perfektní Dlc.. 9/10

Tragéd
👍1

Tak za mě je to krásná osmičková hra, což je paráda v dnešní době. S elden ringem je to to nejlepší tenhle rok i když elden ring je pro mě o něco zajímavější.

Bruno A.K.
Bruno A.K. #boardgame
👍2

Včera jsem hrál asi 3 hodiny a za mě spokojenost. Kdybych nemusel vstávat do práce hraju do teď. Je brzo na nějaký závěry, ale zatím dostávám to co jsem tak nějak čekal.😎

Bruno A.K.
Bruno A.K. #boardgame
👍2

@A2: Kvůli tobě určitě ne. Psal jsem, že vaše plakání byl ten poslední impuls. Ten poslední, malinkej..... Tak dej egu zase chvilku volno jo.

Večer čtu synovi no, a? To mě mělo nějak urazit nebo co?😎

Kainé
Kainé #A2
😁2
👎1

lidi vás ta hra nebaví? 😁 Jsem v téhle diskuzi nebyl čtyři dny a místo hry řešíte moji osobu. Dokonce je tu borec, co čte po večerech Harryho a díky mně kupuje hru. Tak já nakonec budu tajný Sony agent a prznitel lidského vkusu 😁.

Bruno A.K.
Bruno A.K. #boardgame
😁3
👍2

Nejdřív jsem si říkal že počkám. Že mám co hrát a že to nemusím hrát hned jak to vyjde.

Pak jsem si přečetl recenzi a komentáře pod článkama co tady na K o GOW jsou. Pobavilo mě hlavně plakání Makléře a A2. Vlastně jejich plakání byl ten poslední impuls k tomu že jsem si to pořídil hned. Momentálně stahuju, večer přečtu malýmu kousek Harryho Pottera a jdu na to.😎

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
😁5

GoW z wishe link

SuSty
SuSty #9800x3D, 9070xt
👍1

Chlapciiii dnes sa mi podarilo kúpiť Jotnar priamo na predajni v proganingu. 🍾🍾🎊🎊🎉🙀

Tak večer idem nato.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍14

Tak o půlnoci jdu na tohle výpravné severské dobrodružství a hodně se těším. Tohle bude pecka.

Starky
Starky #NaughtyGod
😁8
👍2

@ΛNĐ3RLΛ: Vsichni. Hra proda miliony, lidi budou hrat a budou se bavit, Sony trhne balik a A2 tady bude dal ztracet cas hovnama. :-D

dopitapetr
😁3
👎1

@Jakub Andreas: Mám to podobně. Xzone to odeslal o den dřív. Takže pokud se něco nepodělá, zítra odpoledne hraju a k tomu pět dní volno 🤩

🎥MistrJakub🎥
🎥MistrJakub🎥 #PS VLÁDNE
😁9

Vyspoilerujes si hru a pak budes psat, ze te to nicim neprekvapilo ne?😂

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙
👍4

Zítra vyzvedávám 👌🤌💪

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
😁2
👍1

@Starky: Kdo to má na háku? Zbytek světa nebo tady na KZ? Protože na ten počet komentářů, který sem A2 napíše, následují vždy minimálně dvě odpovědi z druhé strany... Jako klidně se v tom nadále podporujte a ujišťujte, že vám jsou jeho názory někde, ale při čtení diskuse nezaujatým pohledem to tak moc nevypadá.

A že některým z odlišného názoru na GoW rupají cévky, se už taky pěkně ukázalo ve světle, jakmile ten redaktor z IGN Korea postnul na Twitter výhrůžky smrtí od vypatlaných fanboyů.

SilwerCZ
😁1

Komentář byl uzamčen

Příspěvek porušuje pravidla komunity.

CutlerrCZ
👍4

To se dalo čekat, že to zde někteří psychicky nedají a budou jim závisti praskat cévky. Vždyť to jsou stále ti samí dokola. Ať to je Tlou, GoW, Days Gone, Ratchet, Spiderman, atd ,atd., prostě cokoliv, co je exkluzivní od Sony. Prostě klasická česká vlastnost - ZÁVIST, často spojená s nějakým mindrákem asi z dětství, jinak to nechápu.

CaJTeeKaNee
👍3

@Raziel: Přesně tak. Mě například taky neuchvátily Nintendo hry a nechodím do každýho článku nebo recenze psát, jaký jsou to sračky. Prostě mě to nechytlo. Jsou to skvělý hry, ale nejsou pro mě. Až vyjde nová Zelda. Podívám se jak to dopadlo, ale zdržím se kritiky, jelikož hru hrát nebudu.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍2

🤦‍♂️

Starky
Starky #NaughtyGod
👍6

Ja to tady uz jednou psal, ze A2 a nekteri dalsi odpurci Sony her, tem hram venuji vice casu, nez ti co ty hry maj radi a hrajou je. :-) Tolik zbytecnych bludu co tady vyplodi, pritom to ma kazdy na haku.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články