Shuhei Yoshida se rozpovídal o zrušení dvou velkých first-party her, jedna z nich byla od Santa Monica Studio

„Jedna z nich byla ve skutečnosti hra vyvíjená ve studiu Santa Monica. Nešlo o God of War, ale o zcela novou značku. Měla opravdu úžasný koncept a velmi zajímavé herní nápady. A samozřejmě lidé ze Santa Monica jsou nesmírně schopní vytvářet hry s působivým vizuálním zpracováním. Takže jsme projekt podporovali po mnoho let, ale po utracení 25 milionů dolarů za mnou přišli a řekli: ‚Musíme to zastavit.‘ Už si přesně nevzpomínám na důvod – pravděpodobně tým nedokázal z konceptu udělat zábavnou hru. Měl skvělý koncept, skvělý nápad, ale víte, ta hratelnost nefungovala,“ řekl.

Yoshida dodal, že zrušení her obvykle nebývá velký problém, protože mnoho studií zkouší nové koncepty a ruší je, pokud nefungují, ale zastavit projekt, do kterého už bylo investováno 25 milionů dolarů, tehdy nebylo vůbec jednoduché. „Zrušil jsem spoustu her v rané fázi vývoje,“ řekl s úsměvem. „O většině těchto her se neví, protože jsme je zrušili dost brzy. Vyzkoušíme nový nápad, uděláme prototyp. Když je dobrý – pokračujeme. Když není – přepracujeme nebo zastavíme vývoj. Takové rané zrušení nás moc nestojí. Ale když už hra začala dělat pokroky a měla velmi slibnou vizi, a přesto po 25 milionech dolarů musíte říct dost – to bylo opravdu těžké rozhodnutí,“ dodal.

Nová značka od Santa Monica Studio ale není jediná takto drahá hra, kterou nakonec Yoshida zrušil. Jedna pocházela i od evropského studia. „Další hra podobného rozsahu, kterou jsme zrušili, pocházela z jednoho evropského studia. Stalo se to poté, co jsem převzal odpovědnost za Worldwide Studios. Prošel jsem všechny rozpracované projekty a bylo tam mnoho skvělých her od evropských studií. Z Evropy pochází opravdu mnoho dobrých her. Ale jedna z nich, která měla velký rozpočet, neměla dobré pevné základy. Takže to jsou ty dvě velké zrušené hry. Dnes ovšem zrušení projektu za 25 milionů dolarů není nic neobvyklého – ruší se i mnohem dražší.“
Yoshida v rozhovoru také zmínil, že ačkoliv zrušení rozpracované hry je těžké, vždy říkal vývojářům, že je lepší se posunout jinam než uvíznout na projektu, který by potřeboval velké zlepšení a další dva nebo tři roky vývoje. Dnes možná i mnohem více let.

Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (4)
@ΛNĐ3RLΛ Tohle byla ta zrušená hra pro PS4, která vznikala před God of War (2018). Byla o ní zmínka i v tom filmu o GoW.
Takže ta údajně skvělá nová značka, na které Santa Monica pracovala dlouhé roky a kterou tu některé vrchní Plejky hypovali, že půjde o druhý příchod Krista, je fuč a Santa Monica opět jede ve starých kolejích, na jejichž cílové stanici dostaneme nový GoW. 😃
Paráda, hned mám lepší den...
Tohoto pana jsem mel rad
Tenhle frajer skoda ze odešel …