Konzolista.cz

Shuhei Yoshida se rozpovídal o zrušení dvou velkých first-party her, jedna z nich byla od Santa Monica Studio

novinkačtvrtek 13. listopadu 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Shuhei Yoshida se rozpovídal o zrušení dvou velkých first-party her, jedna z nich byla od Santa Monica Studio
Shuhei Yoshida už nějakou dobu nepracuje v PlayStationu a proto může poskytovat velké množství rozhovorů. V jednom z nich v minulosti řekl, že zrušil hned dvě velké hry, které byly už v pokročilé fázi vývoje a Sony do nich investovala obrovské množství peněz i úsilí. V novém rozhovoru pro podcast My Perfect Console byl Yoshida na obě hry znovu dotázán, přičemž neváhal přiznat, že jednou ze zrušených her byla nová značka od studia Santa Monica Studio, které je známé pro sérii God of War. O té jsme už v minulosti několikrát slyšeli. Mělo jít o sci-fi akci pro konzoli PlayStation 4, ale kromě pár artworků jsme z ní nikdy nic dalšího neviděli.

„Jedna z nich byla ve skutečnosti hra vyvíjená ve studiu Santa Monica. Nešlo o God of War, ale o zcela novou značku. Měla opravdu úžasný koncept a velmi zajímavé herní nápady. A samozřejmě lidé ze Santa Monica jsou nesmírně schopní vytvářet hry s působivým vizuálním zpracováním. Takže jsme projekt podporovali po mnoho let, ale po utracení 25 milionů dolarů za mnou přišli a řekli: ‚Musíme to zastavit.‘ Už si přesně nevzpomínám na důvod – pravděpodobně tým nedokázal z konceptu udělat zábavnou hru. Měl skvělý koncept, skvělý nápad, ale víte, ta hratelnost nefungovala,“ řekl.

Yoshida dodal, že zrušení her obvykle nebývá velký problém, protože mnoho studií zkouší nové koncepty a ruší je, pokud nefungují, ale zastavit projekt, do kterého už bylo investováno 25 milionů dolarů, tehdy nebylo vůbec jednoduché. „Zrušil jsem spoustu her v rané fázi vývoje,“ řekl s úsměvem. „O většině těchto her se neví, protože jsme je zrušili dost brzy. Vyzkoušíme nový nápad, uděláme prototyp. Když je dobrý – pokračujeme. Když není – přepracujeme nebo zastavíme vývoj. Takové rané zrušení nás moc nestojí. Ale když už hra začala dělat pokroky a měla velmi slibnou vizi, a přesto po 25 milionech dolarů musíte říct dost – to bylo opravdu těžké rozhodnutí,“ dodal.

Nová značka od Santa Monica Studio ale není jediná takto drahá hra, kterou nakonec Yoshida zrušil. Jedna pocházela i od evropského studia. „Další hra podobného rozsahu, kterou jsme zrušili, pocházela z jednoho evropského studia. Stalo se to poté, co jsem převzal odpovědnost za Worldwide Studios. Prošel jsem všechny rozpracované projekty a bylo tam mnoho skvělých her od evropských studií. Z Evropy pochází opravdu mnoho dobrých her. Ale jedna z nich, která měla velký rozpočet, neměla dobré pevné základy. Takže to jsou ty dvě velké zrušené hry. Dnes ovšem zrušení projektu za 25 milionů dolarů není nic neobvyklého – ruší se i mnohem dražší.“

Yoshida v rozhovoru také zmínil, že ačkoliv zrušení rozpracované hry je těžké, vždy říkal vývojářům, že je lepší se posunout jinam než uvíznout na projektu, který by potřeboval velké zlepšení a další dva nebo tři roky vývoje. Dnes možná i mnohem více let. 

Zdroj: My Perfect Console with Simon Parkin
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (4)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Kachlo
Kachlo #BOSS
👍3
❤️1

@ΛNĐ3RLΛ Tohle byla ta zrušená hra pro PS4, která vznikala před God of War (2018). Byla o ní zmínka i v tom filmu o GoW.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
😁2

Takže ta údajně skvělá nová značka, na které Santa Monica pracovala dlouhé roky a kterou tu některé vrchní Plejky hypovali, že půjde o druhý příchod Krista, je fuč a Santa Monica opět jede ve starých kolejích, na jejichž cílové stanici dostaneme nový GoW. 😃

Paráda, hned mám lepší den...

argokib
argokib #PS space
👍6

Tohoto pana jsem mel rad

OG_BB
👍8

Tenhle frajer skoda ze odešel …

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články