Destiny 2 - Curse of Osiris

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro
Rozšíření Curse of Osiris přichází s celkem úderným názvem. Osiris je jednou z největších postav Destiny univerza, navíc pořádal v prvním díle oblíbený turnaj Trials of Osiris, takže dozvědět se o něm něco více, je pro fanoušky určitě lákavé. I proto určitě jako první zapnete kampaň, která měla být jakýmsi srdcem tohoto rozšíření. Ačkoliv se pořád dobře hraje, střílení je stále zábavné, a zavede vás do několika opravdu po stránce designu pěkných lokací a míst, má dva obrovské nedostatky. Prvním je samotná délka, protože několik připravených misí dokončíte za zhruba dvě hodiny. Pokud máte více postav, následně kampaň proskáčete za ještě kratší čas. To je pochopitelně obrovské zklamání, stejně jako příběh samotný. Ačkoliv je Osiris zajímavou postavou, vývojáři nedokázali plně využít její obrovský potenciál, a celá zápletka působí dost nezajímavě, stejně jako hlavní padouch, s nímž svedete v závěru celkem jednoduchý souboj připomínající jeden velký QTE event. Navíc celkem komicky působí závěr, v němž se Osiris jeví jako hodný stařík, který následně zase zmizí tam, odkud přišel. Nepůsobí rozhodně jako někdo, kdo podle loru udělal ve městě nepokoje a nesouhlasí s nastolenými ideály a pořádky. Zatímco Destiny 2 vyprávělo příběh dobře, který byl navíc napínavý, v Curse of Osiris vývojáři z Bungie ukazují, že ve vyprávění a kvalitním podání příběhu mají stále velké nedostatky.
Když bylo rozšíření oznámeno, vývojáři slibovali i zcela novou patrolu na Merkuru s novými adventures misemi, lost sectory a dalšími tajemstvími, které bude možné odhalovat. Bohužel už po pár minutách zjistíte, že Merkur je jen menší kruhová oblast, která je naprosto nezajímavá, nudná a prakticky nenabízí nic, proč byste v ní měli trávit čas. Ano, jeden Lost Sector asi jednou splníte, vysbíráte zlaté truhly, případně si dáte nový Public Event, který je popravdě celkem o ničem, a následně už nemáte důvod se sem vracet. Zvláště když třeba nový sociální prostor, legendární Lighthouse, nabízí jen jednu NPC postavu. Ani si na něm nemůžete dešifrovat engramy, podívat se do Vaultu a tak dále. Když si vzpomenu, jak výjimečný byl Reef nebo následně Iron Temple s různými tajemstvími, tak Lighthouse a patrola na Merkuru je vyloženě zklamáním.
Možná výše zmíněného problému byli vývojáři vědomi, proto přišli na Merkuru s bránou do jakési virtuální reality Vexů, kterou pojmenovali Infinite Forest, spojenou s Adventures misemi. Nejde o procedurálně generovanou oblast, jak se spekulovalo před vydáním, ale je tvořena menšími ostrůvky, jejichž pořadí se vždy náhodně mění, stejně tak nepřátelé na nich. Ostrůvky pak následně vedou do nějaké finální a zajímavější lokace, kde celé dobrodružství vždy vyvrcholí. Problém celého Infinite Forest je skutečnost, že jde vždy o nudnou pasáž, kterou není radost chodit. Prakticky jsem ji vždy s týmem jen proskakoval a snažil se z ní co nejrychleji dostat, protože jinak by hrozilo, že nudou usnu.
Když si odmyslíte tedy nezajímavou kampaň a novou patrolu, která nemá prakticky co nabídnout, možná se ptáte, co dalšího rozšíření přináší pro jednoho hráče. Moc toho popravdě není. Vše se pak točí hlavně kolem několika nových zbraní, brnění, potěší nové exotické lodě, případně mohou udělat radost pěkní ghosti s originálním designem, kteří vůbec poprvé v historii Destiny existují rovněž v exotické verzi. Jsem rád, že s rozšířením se pozměnila ekonomika hry, která se ještě změní v úterý s novým updatem. Už by mělo být možné si vybavení normálně kupovat u obchodníků, takže se nebudete muset spoléhat na systém tokenů, který leze na nervy nejen mě pěkně dlouho.
Když už jsem u vybavení, musím zmínit i novinku v podobě speciálního stroje uvnitř Lighthousu, díky níž si můžete vytvářet nové zbraně. Abyste se k nim dostali, musíte si vyzvednout u Vance speciální verš napsaný Osirisem. Ten následně vyžaduje, abyste grindovali různé materiály. Některé padají za dokončování crucible zápasů nebo strike misí, další náhodně z beden na patrolách nebo náhodně za public eventy. Bohužel nepadají ve velkém množství, takže hra vyžaduje, abyste nudně a hlavně dlouho grindovali bedny na patrolách, až do zblbnutí. A to jen z toho důvodu, že vývojáři nebyli schopni připravit nový obsah, kde by bylo možné materiál získat daleko příjemnějším způsobem. Navíc, když nemáte u sebe v inventáři verš s kostkou, do které následně materiál vkládáte, tak vám nic nepadne. Nemůžete si tedy materiál nastřádat dopředu. Největší problém ale nastává poté, když zjistíte, že zbraně z přístroje sice pěkně vypadají, ale v samotném boji nejsou moc použitelné. Tohle je ostatně problém celého Destiny 2, které neodměňuje dostatečně hráče za plnění těžkých a dlouhých aktivit. Proč by pak hráči měli grindovat materiál, chodit raidy a další aktivity, když jim v těchzo aktivitách nic použitelného nepadne.
Crucible je od vydání Destiny 2 terčem velké kritiky, a zcela oprávněně. Zápasy 4v4 nejsou moc vhodné pro samotáře, navíc větší time to kill dělá ze hry nudnou team killovací záležitost.Chybí pak i možnost zvolit si preferovaný mód, soukromé zápasy nebo ranked zápasy, po nichž fanoušci touží už pěkně dlouho. Rozšíření je vždy šance, jak některé nedostatky napravit, ale to není případ Curse of Osiris. Rozšíření totiž přichází s pouze třemi novými mapami, přičemž z tohoto počtu je jedna exkluzivní pro PlayStation 4. Nové mapy jsou spíše jen průměrné, nijak nenadchnou. Crucible je určitě část, která bude potřebovat velké změny v budoucnu, protože zatímco první díl v slabších časech zachraňovala, u Destiny 2 se tak neděje.
Možná se ptáte, jestli je v Curse of Osiris vůbec něco, co rozšíření alespoň trochu zachraňuje a může fanoušky více potěšit. Odpověď je ano, jedna věc mě příjemně překvapila, a to je nová část raidu nazvaná Eater of Worlds. I když fanoušci byli před několika týdny trochu zklamaní, že rozšíření nepřichází přímo s novým raidem, tak Eater of Worlds jím prakticky i je, protože se podíváte pouze do zcela nových, po stránce designu nádherných lokací s několika zajímavými hádankami, ale také je připraven nový a docela těžký souboj s bossem. Rozsah nového raidového obsahu je zhruba na úrovni raidu Crota's End, navíc mi přišel i o něco zajímavější a zábavnější, navíc v něm musí spolupracovat zároveň všichni hráči. S úrovní raidu jsem tedy určitě spokojen, nabízí slušnou zábavu a zase trochu něco jiného pro šestici hráčů, kteří hledají nějakou tu výzvu. Jen je škoda, že za ní prakticky nic nedostanete.
Ještě než ukončím recenzi, musím se zmínit o jednom problému, který se začal v posledních dnech řešit. Studio Bungie přímo nutí hráče, aby si rozšíření koupili, protože jinak nebudou mít přístup do řady aktivit, které byly součástí základní hry. Bez rozšíření se nepodíváte do prestižního Nightfallu, ani původního raidu, což opravdu nikdo nechápe, proč. To je jakoby Bungie v prvním dílu zamklo těžkou verzi raidu Vault of Glass, když vyšlo rozšíření The Dark Below. Nepochopitelné. Dokonce i Trials of the Nine vám bude zapovězen. Díky tomuto tak nemáte ani šanci dokončit v původní hře platinovou trofej, pokud ji ještě nemáte. Samozřejmě, i u Destiny 1 se uzamykal některý obsah pro ty, co neměli nové rozšíření, ale nikdy ne takovýmto extrémním způsobem.
I když mám univerzum Destiny hodně rád a jsem jedním z těch, kdo nad druhým dílem před několika týdny ještě nezlomil hůl, ta se nalomila až v posledních dnech, z rozšíření Curse of Osiris jsem hodně rozpačitý. Nenabízí totiž nic, proč byste si ho měli koupit. Nezajímavý příběh je doplněn o špatnou novou oblast a nudný Infinite Forest, který představuje to nejhorší, co jsem mohl kdy v Destiny vidět. Vše trochu zachraňují jen některé kosmetické pěkné věci a hlavně slušný raidový obsah, který není sice nejdelší, ale určitě na chvilku zabaví. To je ale hodně málo.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (48)
Banda idiotu nenazranejch
MS a Sony jim museli fakt hodně naložit....
Sony pise.:-)
Rozumíme Vaší situaci a vývojový tým (Bungie) aktivně pracuje na přípravě řešení této záležitosti, takže v tuto chvíli neposkytujeme refundace za titul Destiny 2.
Bungie vydala následující prohlášení:
"Jsme si vědomi, že existují některé trofeje Destiny 2 aprogres, které se staly nedostupnými pro hráče, kteří nekoupili Curse of Osiris. Jsme odhodláni tuto otázku vyřešit a v současné době zkoumáme řešení".
Tak dik, ted mi zamitnou refund.:-D
Stepo: po fiasku v D2 si preci nebudu kupovat D1 a uz vubec ne D3, 4, 5, .... 9. :-D
Jo presne na tenhle mail ceske podpory jsem to napsal. Bud me presmeruji na jiny nebo to budou resit. Kdyztak to hodim do aj a poslu to formularem na podporu Sony
Taky jsem Sony napsal. Znelo to takhle:
“Dobrý den,Rád bych požádal o vrácení peněz za hru Destiny 2, kterou jsem zakoupil digitálně na Playstation Store. Důvod vrácení peněz je, že je pro mne neakceptovatelné chování firmy Activision, která po vydání DLC k této hře svým zákazníkům vlastnícím standartní verzi hry blokuje její obsah, pokud si nezaplatí za již zmíněné DLC. Díky těmto praktikám nemohu využívat veškerý obsah základní hry, za který jsem si zaplatil bez mála 2000 Kč a proto žádám o vrácení peněz.”Asi to zamitnou, ale kdyz je aspon mala sance dostat penize zpatky za tu sr***u, zkusit se to musi.:-) At si sony pak narokuje na Activisionu usly zisk;-)
Jardo tvl nerikej ze uz mas vsechny tri postavy,to si snad ani jeste nespal ne?? Ja sem teda tomu dal cca 8 hodin a sem na 227power u huntera. 😂😂
4/10 si to zaslouží jen kdyby to bylo zadarmo, dal bych tomu 2/10 a to jen za ten raid, za mě nejhorší DLC ze všech co na destiny vyšlo, udělat 2 postavy na 335 a jednu 333 za tyden hrani je asi nějak špatně ne, co tam mam dělat do dalšího DLC?
Přiznávám se, jsem noob a ani jsem nešel raid a to z toho důvodu že mě nebavilo grindovani abych se dostal na 260+ light. Sice mám požadovaný level ale než bych se dostal na 300.. To že teď raid jít nemůžu vůbec je nehoráznost. Přeci jsem si hru v době kdy jsem ji hrát mohl, to že je teď zamčený je nehoráznost... Já myslím že D3 už teď ani nemají po druhém díle v plánu 😀
Taky to zkusím, za pokus nic nedám, akorát přemýšlím co uvedu jako důvod. 😀 Faulty ta hra je už od začátku. A to že nemůžu pokračovat v progresi bez koupi DLC mi přijde jako pádný důvod. Stejně mě po dohrání SP kampaně už nic netahlo k tomu to hrát dál. Větší fail než SW B2 a to o dost..
S článkem se nedá jinak než souhlasit. Kdyby to DLC bylo třeba za 250 tak OK, ale pytel nudy za 550 je dost ujetý. Osobně sem čekal z nového raidu nový zajímavý gear set. Bohužel alespoň pro mě, stejně jako Ornament gear za Caluse je prostě ohavnost. Nevim co tam designeři hulej za matroš. A nechápu, co je podle vás na tom grindu v CoO tak dobrý. Farmit tokeny z jednoho nudnýho publicu, kterej je jen jeden, a jak imbecil běhat dokola a otevírat truhly. Po 5 hodinách si konečně vyberu odměnu, kde dostanu to stejný jako na EDZ a ještě je opět gear set hnusnej. Nechápu proč v Destiny 1 ty gear sety byly tak krásný a tady nejsou schopný pokračovat v tradici.
Mě osobně na tom nejvíc sere to,že Battlefront dostával kapky jak hrom který je jen za plnou cenu s tím,že západáci do toho mohli a nemuseli cpát prachy a tady ohledně zamykání obsahu už můžem říct slovo "krádež" a je to v pohodě.Todle udělat EA tak teď už je vše z původní hry odemklý jakej by z toho byl poprask.
Kachlo - Jseš až moc velkorysý v tom hodnocení.
Tak uzamčení původního obsahu je pěkná facka do tváře hráčům. Doufám, že stejnou měrou to pak hráči oplatí zpět Bungie... Až vyjde Destiny 3, klidně bych podpořil nějaký bojkót a hru nekoupil... ta by pak šla do slevy za pár stovek by hráči koupili a tím si vykompenzovali ono tahání peněz z hráčů za předchozí díly.
Barnabáš: Nemám problém grindit, ostatně jsem chodil do zblbnutí v D1 raidy, trials a další aktivity, jen aby mi třeba padla ta jedna vytoužená zbraň. Ale tady je to grindování naprosto nudné a odměna prakticky nulová.
4 /10 LOL ... Zlatej Division ...
squareenix- Activision to určitě uvádí v licenčních podmínkách tyhle možný změny v přístupnosti obsahu, at už více či méně srozumitelně. Bohužel je fakt, že to nikdo nečte a výsledek je, že pak se lidí diví jakýmu ďáblu se upsali. To, jak je to amorální je věc druhá( a i subjektivní). Já Vaše nasrání plně chápu a soucítím s Vámi :)P.S: schválně dej pak vědět, co ti odepíšou ty filištýni :) respektive, jak se z toho vykroutí :D
Nejhorší rozhodnutí v životě, koupě téhle hry digitálně. Zkoušel jste někdo nárokovat vrácení peněz na PS store? Asi to není reálné že? Když si vezmu že jsem za to mohl mít digitálně nového Wolfa i např. Evil within 2 když byly oba tituly v akci 😒
Barnabas - Hraju od vydani a s loot systemem jsem od zacatku nemel problem, asi jsem jeden z tech co mu nevadi se smirit s tim, ze nejlepsi loot si zaslouzi jen lidi co to fakt umi a nekdo kdo hraje par hodin v tydnu ho mit proste nebude....Ted sice vsude pada vse coz je fajn, ale zase me osobne vadi, ze to pada i z nejlehcich npc co se poflakuji po meste.Navic i hrac co si nekoupi DLC ma stale možnost dostat se k nejlepsimu vybaveni.S DLC mas akorat vic moznosti jak se k nemu dostat a krome DLC obsahu nic zamceneho neni.
Muj nazor je, ze nejtezsi vyzvy ve hre maji mit nejaky special drop, aby ti nejlepsi hraci meli motivaci to hrat napr. ted v Resistance v bedne za 40vl ktera je tezka uz hodne jsem dostal to same co za bednu z 5te vlny. Coz je spatne, ale preziju to.
A to, ze v dnesni dobe hraci hrajou nebo vyuzivaj jen to co je bugnute/glichnute je jen jejich problem jak si zkazit hru a nutnost byt ve vsem nejlepsi a nejsilnejsi.... Nepotrebuji nejlepsi nebo nejsilnejsi vybaveni k tomu abych se bavil, snazim se najit si svoje oblibene hracky ve vecech na ktere treba ostatni koukaj pres prsty, protoze na youtubu rekli, ze jsou slabe a tohle je nejlepsi, tak za kazdou cenu hraji s tim... Nebo nejlepsi jsou takovy, co cely den farmi jednu misi aby meli nejrychleji nafarmene veci a pak breci jak je hra stereotypni atd...
Nerikam, ze Divize nemela/nema chyby, ale od vydani se hra stale zlepsuje a ukazuje to, ze poslouchaji hodne i komunitu atd. A tak by to melo chodit. Hra se zmenila hodne od vydani, ale prevazne k lepsimu pro Casual hrace, ale i Hardcore hraci maji nejake vyzvy co muzou pokorit treba jen to dat vsechny pady bez umrti/srážení kohokoli v partě :)
S tím zamykáním obsahu mě slušně nasrali už v jedničce. Doted nechápu proč pozamykali po příchodu TTK obsah v pvp, který už byl v základu. A kdo si nekoupil dlc za lidových 1200 stovek tak si zahrál akorát TD. Tady je vidět, jak naslouchají hráčům a dají jim co opravdu chtějí :)
Chesse ale divizia musela doslova “padnut na hubu” a to chvilku po starte aby sa rozhybala a dostala sa do tohto “ vyrieseneho stavu” po 2 rokoch. Aj to vidis ze hraci odchadzaju a vracaju sa vzdy az na update. Aj to vidis ze vzdy ked bolo nieco bugnute,glitchnute, op tak sa hralo len to (presne ako v destiny). Krasne sa v divizii o to stara Live Team ( dufam ze aj destiny posunie ako v jednicke) kedze sa vyvojarsky tym skoro cely presunul na avatara. Tie obtiaznosti su fajn, v destiny to mohlo vyriesit pri vytvarani postavy rezim Casual/Hardcore, ale Bohvie?!?
Divize tohle vyřešila docela dobre, cim vetsi obtiznost si zvolis vic itemu dostanes, ale i ti co hrajou malo maj stejmou sanci na Exotic vybaveni atd. jen ti hrajou vyssi obtiznost nebo casteji, tak jim padne driv.
Proste grind je v pohode pokud neni nuceny a ma smysl, ale ani tak se to nesmi prehanet.
Destiny 1 v zacatku mela taky spatny system, kdy jsi mohl z 20x ve VoG dostat jen barvu na zbran.... v TTK to bylo uz lepší, ale stale ne dobre, nejsem treba zastance toho aby Exotic veci byli za ukol, proste maji padat z aktivit primarne, pripadne u Xur.
Stepo: no vidis ale potom je tu kopec dalsich, ktori na hru nemaju uz tolko casu ako niekedy a zivot im dovoluje zahrat si mozno 5-10hodin do tyzdna. Ako uspokojis vsetkych? Nijako! Nikdy, nikdy neuspokojis vsetkych. Snazili sa najst stred - nevyslo. Aj ked vidim vela ludi ktorym to momentalne vyhovuje a su radi ze nemusia denne grindit aby mohli ist napr. raid a nezaostavali za dalsimi.... cas ukaze, verim v prvu vacsiu expanziu. Obrovska fan zakladna nesie obrovsku zodpovednost, jeden krocik vedla a zozeru ta - to sa teraz deje ale bude to len k prospechu veci.
Barnabáši koukal jsem na stream toho raidu,vypadalo to dobře,rozhodně se mi to líbilo víc než ten co ve hře je.Bohužel,ale combat o velikosti zhruba templáře z Vogu nebo Aksise z ironu obohacený o skákací puzzle aby to nebylo zas tak moc krátký mi přijde jako ojeb.Oni vzali jeden raid a rozkráli ho na 3 části.To zamykání obsahu to je kapitola sama o sobě,místo toho aby lidem ukázali "podívejte jakou dobrou hru děláme" se k tomu staví "zaplať nebo táhni".Tohle je druhý díl,tady na rádoby experimenty nikdo brát ohledy nebude tak jako u nové značky.
No tak to je shit. Nebral jsem season pass day one pro jistotu jelikož v tom mě vyškolil The Division. Ale tak do poslední chvíle jsem doufal že tohle DLC bude dobrý a čekal jsem na recenze a ohlasy hráčů a nic se nakonec nekoná škoda. Tohle fakt ne, radši prodloužím gametime do WoW.
Stepo zase places? :D Vsade kde sa mihne destiny places :D nelubi sa? Nehraj. Ja hram od vidania CoO a este nemam vsetko, ked nebude co robit pojdem na ine hry :D a nebudem plakat jak sopliak a pisat vsade milionkrat jak je niekto debil :D Na novinky sa samozrejme tesim, raid super, kratky ale stale bez konkurencie (bohuzial). Hra chyby ma a velke, bezpochyby, bohuzial ponukla mi viac nez dost za tie peniaze co som dal :)
Ps: tu je krasne vidiet preco je hra tam kde je - miliony hracov pisu: my chceme grind!grind! ... ak je tu naznak grindu a ozaj naznak pretoze za posranych par dni vies mat vsetky zbrane tak kachlo (v tomto snim nesuhlasim) napise “nudne a dlho grindovali” . Wtf ? Co vlastne chcete? 😂
je mi smutno jak nas okradaji
Díky. Super recenze . za ušetřené peníze pořídil něco jineho :-)