Deathloop

Recenzovaná verze: PlayStation 5
Her, které využívají časovou smyčku jako základní herní mechaniku, a jsou tedy založeny na neustálém opakování a zkoušení, čímž se hráč postupně učí a snaží se o dokonalý run, jsme tu měli v poslední době několik. Už v minulém roce vyšel geniální Hades, který se nedávno dostal na další platformy, a nesmím zapomenout ani na Returnal od finského studia Housemarque z letošního jara, který je dostupný exkluzivně pro PlayStation 5. Deathloop je hrou ze stejného žánru rogue-like akcí, ale rovnou musím podotknout, že není tak hardcore a je určena vlastně všem hráčům. Je to dáno nejen podstatně lehčí obtížností, ale také skutečností, že dost odpouští, mezi runy o vše nepřicházíte a svým způsobem vede po většinu času za ručičku, přesto ale nechává dostatek prostoru pro hráčovu kreativitu a možnost řešit situace po svém.
Vývojáři se před vydáním hodně zaměřovali na ukázku hratelnosti a základní herní mechaniky. Vůbec se nevyjadřovali k příběhu, takže jsem od něj moc nečekal. Jde ale o část, v níž Deathloop hodně překvapil, protože příběh je ve výsledku zajímavý, bavil jsem se při hledání všech informací a rozplétání toho, co že se to na ostrově Blackreef vlastně děje. Ten prakticky uvízl v šedesátých letech minulého stolení, kdy byl vynalezen speciální vysílač, jenž dokáže donekonečna opakovat jeden a ten samý den. Pokud někdo během něho zemře, vůbec to nevadí, protože se vrátí zase pěkně na začátek. No a v této časové smyčce je i hlavní hrdina Colt, bývalý voják, který ji chce za každou cenu ukončit. Jenomže to není vůbec lehké. Aby byla smyčka přerušena a Colt se z tohoto opakujícího pekla dostal, je nutné zlikvidovat v rámci jednoho jediného dne osm Vizionářů, kteří zkoumají nové technologie a chtějí je využívat ve svůj prospěch.
Příběh sice může znít takto jednoduše, ale jak už jsem naznačil, je neskutečně propracovaný a poutavý od začátku do velkého finále. Jeho velkou devízou jsou navíc výborně napsané postavy, a to nejvíce platí i o dvou hlavních protagonistech. Zatím jsem zmínil jen Colta, kterému neschází potřebné charisma, ale velmi důležitá je i Julianna, která Colta loví a je jedním z Vizionářů. Ta může s Coltem komunikovat skrze vysílačku, takže se neustále povzbuzují a pošťuchují skrze fantasticky napsané rozhovory. Je to právě interakce mezi těmito dvěma postavami, která posouvá samotnou zápletku i hraní na zcela novou úroveň a přidává ji další skvělou vrstvu.
Popravdě jsem moc informace o hře Deathloop před vydání nesledoval, ale věděl jsem o základním úkolu, tedy zlikvidování osmi bossů/vizionářů během jednoho jediného dne. I proto jsem si myslel, že je Deathloop další open-world hrou, v níž je nutné postupně zjistit cestičky k jednotlivým cílům, přičemž při selhání se vše vyresetuje. Tato má úvaha byla ale chybná, protože hra funguje ve výsledku úplně jinak. Po zhruba hodinovém lineárním začátku jsem byl seznámen s tím, že hra je založena na misích, přičemž ty se odehrávají ve čtyřech denních dobách – ráno, poledne, odpoledne a večer, a to ve čtyřech lokacích města Blackreef. V každou denní dobu i v odlišené lokaci se pak nachází jeden Vizionář. Na začátku jsem si lámal hlavu tím, jestli je vůbec možné, aby byli všichni zlikvidováni v jeden den. Zvláště, když třeba ráno se nacházejí dva cíle v úplně odlišných lokacích a v rámci jedné mise není možné se k nim dostat. Brzy jsem zjistil, že to možné samozřejmě není. Cílem jednotlivých misí je totiž nalézt způsob, jak si připravit ty správné podmínky pro jeden dokonalý běh, který může přijít až později. V tomto se tedy Deathloop hodně liší od jiných zástupců žánru, ale rozhodně to není ke škodě. Vlastně jsem rád, že se vývojáři pokusili o něco nového, neotřelého a ve výsledku to funguje více než dobře.
Jak už jsem zmínil výše, městečko Blackreef je rozděleno do čtyř větších otevřenějších plácků - Updaam, Karl’s Bay, The Complex a Fristad Rock, do nichž se budete neustále vracet, abyste hledali klíčové důkazy a stopy pro dokonalý run, přičemž sem tam se vám do cesty připlete i nějaký ten Vizionář, kterého můžete popravit, sebrat mu zbraň i speciální schopnost. Skvělé je, že se vám zbraně, ale také postupy v jednotlivých příběhových linkách přenášejí mezi dny, takže nezačínáte vždy od úplného začátku, když něco nestihnete, ale s každým dnem automaticky pokračujete tam, kde jste přestali. Vývojáři tady ukazují, že si váží času hráče a nechtějí mu házet zbytečně klacky pod nohy nebo mu cestu ztěžovat.
Co se týče jednotlivých částí města, ty mají výborný design, který je občas dost podobný lokacím z Dishonored, hlavně druhého dílu, ale najdete i řadu originálních míst. Jednotlivé části města se pak i lehce liší podle denní doby, a jejich naučení je klíčové pro následné plnění úkolů. Ačkoliv jsou tak části jen čtyři, neustálé vracení se do nich neomrzelo, za což může jednak to, že vás hra táhne pořád do jiných oblastí, i rozmanitost jednotlivých úkolů. Na ty nemáte daný čas, mise nejsou časově omezené, takže můžete hrát vlastním tempem a nemusíte se strachovat, že byste něco nestihli. Jen když dokončíte misi, čas se posune.
Stylem hratelnosti je Deathloop akce z první osoby se stealth prvky. Je prakticky jen na hráči, jak bude k hraní přistupovat. Já mám rád hry, kde mohu likvidovat protivníky pěkně potichu, takže jsem ocenil, že je k tomu u Deathloopu přizpůsoben nejen skvělý level design, ale i herní mechaniky. K protivníkovi je možné se připlížit a mačetou dost krvavým způsobem zlikvidovat, případně ho odlákat hozením flašky. Kdo vyznává akci, také si určitě přijde na své, protože vývojáři připravili velké množství zbraní, od pistolí po kulomety, pušky nebo brokovnice, které mi přišly hodně silné na kratší i delší vzdálenost, takže bylo lehké si je oblíbit. Zbraně je možné nacházet s různou kvalitou, přičemž by se dalo říci, že ty nejkvalitnější jsou od Vizionářů, které mají navíc i speciální vlastnosti. Našel jsem třeba smgčko, které po každém zásahu svého majitele uzdravuje. Ani nemusím říkat, že ve vypjatých momentech, kdy nebyly po ruce lékárničky, se neskutečně hodilo. Zbraně svým designem a vůbec funkcemi pak připomínají Destiny, a jsem rád, že zrovna od této hry vývojáři opisovali, co se arzenálu týče.
Přestřelky s protivníky jsou zábavné i díky výborné hudbě, připomínající filmy s Jamesem Bondem i skvěle vyřešenému gunplayi. Pocit ze střelby je vážně velmi dobrým, na což má vliv i DualSense gamepad a jeho adaptivní spouště, ale využita je i haptická odezva pro různé vjemy a efekty, které vás více vtáhnou do hraní. Postupně je možné si odemykat i různé granáty a gadgety, takže je opravdu jen na vás, jak k hraní a vyřešení úkolu přistoupíte. Sice jsem řekl, že vás vývojáři vedou trochu za ručičku, abyste se neztratili. Tím jsem ale myslel jen to, že v každé úrovni je daný jasný cíl, ale jak ho vyřešíte, je už čistě jen na vás. Můžete se pokusit vše udělat potichu, Rambo stylem, ale i pěkně kreativními způsoby, které jsou nejvíce uspokojující.
Dám příklad. Jednou jsem na jednoho Vizionáře prostě naletěl, poplach nepoplach a pustil mu olovo do hlavy. Jindy jsem se zase k němu připlížil, hodil mu flašku do nohy, on se zakymácel a já mu na zemi prorazil hlavu mačetou. Dobrý byl i pokus, když jsem hacknul kulometnou věž v jeho přítomnosti a ta z něj následně udělala mleté maso. To je ale jen malý výčet toho, jak k hraní přistupovat.
Na hře Deathloop je vidět, že ji dělali tvůrci Dishonored, protože i zde nechybí různé nadpřirozené schopnosti, jimiž může hlavní hrdina disponovat. Aby je mohl získat, je nutné porážet jednotlivé vizionáře, díky čemuž je možné následně na malou chvilku zesílit a dávat velké poškození, případně se blinkovat po úrovni a tak dále. Nechci zbytečně spoilerovat, protože jednotlivé schopnosti jsou skvělé a krásně hratelnost doplňují. Vždy je možné mít u sebe jen dvě tyto schopnosti, které je možné následně ještě vylepšovat za nalezené upgrady. Ostatně i zbraně je možné postupně vylepšovat, osazovat modifikátory, stejně jako hlavního hrdinu. Vývojáři do hry přidali tedy lehčí, ale dobře fungující RPG prvek, díky němuž budete postupně silnější.
Když jsem Deathloop rozehrál, několikrát jsem hloupě umřel a v misi selhal, z čehož jsem byl mírně řečeno frustrovaný. Bylo to ale dáno hlavně tím, že jsem ještě moc hru a její mechaniky nechápal. Když jsem ale na vše přistoupil, už se selhání v misi nedostavilo. Začal jsem využívat silné zbraně i schopnosti pro likvidaci řadových protivníků i Vizionářů včele s Juliannou. Ano, sem tam jsem svoji blbostí zemřel, ale vzhledem k tomu, že na každou misi máte tři životy, nikdy se mi pak nestalo, že bych selhal a nedokončil ji.
Když Colt poprvé nebo podruhé v rámci mise zemře, vrátí se jen o menší kus zpět. Penalizací je jen to, že upustí část speciální herní měny, která se zde jmenuje Residuum. Tu je možné získat za likvidaci protivníků, i ji vysávat z předmětů po okolí. Ta pak slouží pro Infuzi zbraní, které si chcete ponechat jednak mezi dny, ale i po případné smrti. Díky infuzi se tak nemusíte bát, že o pečlivě nastřádané vybavení přijdete, což je určitě fajn.
Díky rozmanitým zbraním, skvělému gunplayi a zábavným schopnostem je lehké se po celou dobu hraní královsky bavit. Pokud ale ve hře je jedna muška, která popravdě občas dost praští do očí, a je vlastně i tím důvodem, proč nakonec neudělám maximální známku, je to umělá inteligence nepřátel. Tedy, u nich vlastně žádná skoro neexistuje. Sice jsou celkem bystří, ale v boji si počínají dost lehkovážně, hloupě a vlastně až komicky. Prakticky po pár minutách jsem je prokoukl a zjistil, že stačí spustit alarm v oblasti, zalézt do místnosti, kam vedou jen jedny dveře, no a nepřátelé tam postupně nalezou sami na brokovnici. Přitom stačilo, aby nepřátelé nelezli k hlavnímu hrdinovi až do těšné blízkosti, případně se kryli a trochu taktizovali. Hned by to vypadalo lépe a zábava by ještě stoupla. Tady mají vývojáři tedy obrovské mezery a snad vydají updaty, který umělou inteligenci zlepší.
Deathloop je v základu hrou pro jednoho hráče, ale obsahuje i silný multiplayerový prvek, který je vážně výborný a dělá z hry až výjimečný počin. Už na začátku své recenze jsem zmínil Juliannu, která je nejen skvěle napsaná a může zatápět hlavnímu hrdinovi, ale také se ji může chopit přímo hráč a následně s ní invadovat hry ostatním. Pokud za ní hrajete, můžete se maskovat, využívat silné schopnosti i zbraně, ale také upozorňovat na hráče ostatní Vizionáře, aby si dali pozor. Kolikrát se tak z her stane takový lov kočky s myší, který se ale několikrát i obrátil. Julianna rozhodně není nesmrtelná, ačkoliv je silná a v rukou dobrého hráče může napáchat hodně škody. Každopádně hraním je možné ji vylepšovat, odemykat nové vybavení a další bonusy, třeba i kostýmy pro Colta. Když jsem za hlavního hrdinu hrál, tak jsem nikdy nevěděl, jestli se mi do hry dostalo NPCčko, které je také neskutečně otravné, nebo nějaký hráč. Jde hrát sice pouze offline, ale pak se ochudíte o ten pocit, když se musíte postavit nejsilnějšímu možnému protivníkovi, a to dalšímu hráči.
Vývojáři z Arkane Lyon se už na začátku vývoje rozhodli, že se vykašlou na dosluhující konzolovou generaci a zaměří se na nový hardware, aby mohli plně realizovat svoji vizi. To bylo celkem riskantní rozhodnutí, zvláště když konzolí PlayStation 5 není na trhu takový dostatek, navíc je Deathloop novou značkou, která zatím bude moci oslovit pouze omezený počet hráčů. Za tuto odvahu si určitě zaslouží obdiv, navíc si myslím, že se tento přístup určitě vyplatil. Deathloop je totiž opravdu pěknou hrou, ať už jde o detailní prostředí, postavy a potěší i různé pěkné efekty, navíc hře pomáhá i parádní výtvarný styl, jenž nese jasný rukopis studia Arkane a je podobný tomu, co jsme mohli vidět třeba u série Dishonored. Když jsem po zapnutí zabrouzdal do nastavení, všiml jsem si, že má hra hned tři režimy zobrazení. Já si vybral Performance režim, v němž hra běží v dynamickém 4K rozlišení (většinou je to kolem 1440p), pořád vypadá dobře a navíc se může chlubit stabilními 60fps. Každopádně je možné si vybrat i Visual quality režim s vyšší kvalitou detailů a dynamickým 4K, během něhož ale hra má propady a běží většinou kolem 45fps. Třetí ray-tracing režim je pro hráče, kteří vyhledávají hlavně co nejlepší vizuální kvalitu a framerate je tolik nezajímá, protože hra v něm běží pouze ve 30fps.
Deathloop působil před vydáním dost nevýrazně a vlastně jsem i moc nechápal, že mu věnuje Bethesda se Sony takovou pozornost. Vyklubala se z něj ovšem parádní akční hra, které nechybí prakticky nic. Obsahuje strhující zápletku, skvěle napsané postavy, zábavnou hratelnost se spoustou možností, podněcující kreativitu hráče, parádní design a uspokojující audiovizuální zpracování. U Deathloop je tak jednoduché se bavit po desítky hodin a jde bez debat o jednu z nejlepších her letošního roku, kterou by si nikdo neměl nechat ujít. Ačkoliv jsem vývojářům z Arkane moc s Deathloopem nevěřil, ti vytvořili svoji doposud nejlepší hru, na níž se bude ještě dlouho vzpomínat.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (61)
Ke hře jsem se dostal až teď a musím říct že nikdy jsem žádnou hru nevymazal tak rychle, za mě totální šrot.
Inovativni,navykova ale chce to mu na zacatku dat cas !! Pak kdyz se zorientujete o co jde a jak,tak pecka 👍 10/10
To je fakt mazec jak se to tady vzdycky muze posrat kdyz se nad sony neonanuje. Ulhana sony prichazi o vse cim byla vyjimecna a stejne dutohlavci hykaji a tleskaji.
Zatím jsem se k tomu nedostal tolik co jsem chtěl, ale i z toho co jsem odehrál můžu říct, že je to pekelně zábavná hra. Baví mě hledání cesty tiché zabíjení, ale když se to pokazí tak gunplay mě strašně baví- ta rychlost a plynulost. Příběh taky zatím dost vtipný a povedený. Colt je sympaťák a Julianna vlastně taky. Těším se až se do toho pořádné ponořím. Jediné mínus - dvakrát se mi hra zasekla tak, že už nešla rozjet a musel jsem zavřít a rozjet loop znova. Krom tohoto záseku je technický stav + grafika parádní. Hraju hlavně performance mód a zkoušel jsem i quality mód, ve kterém se to dalo taky hrát bez větších problémů. Naopak raytracing mód byl za mě absolutně nehratelný. Tož tak - skvělá hra a další ujištění toho co už jsem dávno věděl, a totiž, že jedině hry tohohle studia mi na Playstationu budou opravdu chybět.
susty mel si na mysly zelenemu udoli vid..je obdivuhodny co vsechno vlastnis a co si mel ale nemas pocit ze ultra fandy PS konzole vubec tvoje "pravdy" netankujou a nezajimaj.Ze si tu tlachas uplne marne.Me prijde xbox jako zbytecna konzole a nemam chut ani duvod to zelenym vnucovat protoze by je to vubec nezajimalo a nemelo by to smysl.
@Ondrej: znicil si ma, na tak intelignecne vyspelé komenty nemám co napisat. Inak tebe niekedy robili IQ test? To nemyslím ako urážku, ale len sa chcem uistiť aby nám neunikol taký skvost ako si ty. Bola by to ozaj škoda, porozmyslaj nad tým co vsetko by si mohol s tvojou inteligenciou dokázať. Ja kebyže mám tvoju výnimočnosť idem sa prihlásiť sám.
Arkokib…má to jeden háčik v tom tvojom pozorovaní. Vlastním ps5 a vitu, predtým som vlastnil ps4 pro a predtým ps4. Okrem toho mám Series x a gaming pc a na ceste switch oled. Ja nemám zaujatosť voči ps fandom a hracom vôbec. Ja iba nesúhlasím so specifickou skupinou:
Bomby, atomovky, nadstroj, nič lepšie neexistuje a ak niekto napíše iný názor uchyľujú sa iba k nadávkam a ignore. To su ty co tu druhým nadavali a vysmievali sa zeleznému údoliu a pod…
@susty ta zaujatost vuci fandum PS a jejich spokojenosti se svym nadstrojem je z tebe citit jak z fretky..kdyz budu chtit tak si taky najdu desatero duvodu jak je xbox na hovno..ale k tomu se snizovat nechci .Takze pokracuj dal zvesela ve svym monologu a uzij si ten klid na svy bludny nazory.Preju hodne stesti a min ignore.
Tak tohle mít nazpaměť naučené nepotřebuju, to ví každý, kdo se o to jen trošku zajímá. 😂 Jinak se nenech rušit, jako bych tu nebyl. 😊
@ondrej a to brejnded si si niekte precital? a teraz ho pouzivas lebo sa ti paci alebo aj vies jeho vyznam. Lebo uz zacinam mat pocit ze ta tak volaju doma a len potrebujes tak nazvat aj niekoho dalsieho nech sa v tom niesi sam
"Ja se nedivim, ze si myslis, ze jsou ty tve politicko-hardwerove blitkoslohy k veci, kde neni dobra vule, marno presvedcovat rozum. Brejndede"
toto je ale pekne napisane...a uplna pravda, vy ste tak uzavrety vo svojej alternativnej realite, ze tam neni ziadna vola z vasej strany pocuvat nic ine mino vasu realitu a toho co chcete pocut.Takze ano suhlasim s tebou.
gauntl3t lenze ako som pisal vas tie "kktiny" nezaujimaju len ked sa Vam nehodia...inak su to atomovky a same , pokial sa to hodi Vam. Ty si takych uz polajkoval dost.
a zamozrejme Heymi je presne ta pleyka co sa za tie tfops evidentne bila, naucene a pripravene naspamet, tak mu hned trhalo kutiky a nevedel by zaspat ak by to neuviedol na spravnu mieru na webe kde sa vykon neriesi, ze xbox mal este menej Dakujem za nazornu ukazku.
Musíš sa zmieriť s tým že valnú väčšinu také kktiny s akými tu stále otravuješ vrátane politiky absolutne netrápia. Ťažko ti dávať nejaké proti argumenty keď si pri čítaní tých tvojich každý ťuká po čele či to myslíš vážne, alebo len túžiš po pozornosti.
Nechci se si toho moc vměšovat, ale Xone měl 1,3TF. Jinak pokračujte v pěkném OT.
A sorry za like, byl to omyl, i když si ho za tolik energie, abys nás přesvědčil o pádu Sony zasloužíš. 😊
@gauntl3t: tak ten bol dobrý že žiť v mieri 👏👏👏
Tu kde čítam dlhodobo posmevne komentáre, nadávky, urážanie…
Strašne pokrytectvo…ako je 1.8tflops💪💪💪 viac a zasliapava 1.6 dozeme (pritom klapky na oči - žiadne 12 a viac tflops pc, ale ty čo mali 1.8tflops konzolu boli svalovci). Chudáci v zelenom údolí a pod… píšete ako sa Vám hodí. Keď bol ps o chlp výkonnejši tak ste urážali komunitu xboxu a potom keď zrazu xbox prišiel so silnejšou konzolou, tak zrazu na konzoliach výkon nikto nerieši.
Predtým to boli Sony atomovky a pod tým Milión srdiečok a lajkov a teraz sa už akurát tak utešujete dakou časovou exkluzivitou pripadne vás utešujú ľudia ktorým ste ukradnutý a potrebuju čo najviac navýšiť čísla pre investorov tak hádžu hry na ďalšie platformy. Len Vás potrebuju ukľudniť a ubezpečiť že je to takto v poriadku…užívajte kým môžete a buďte tíško. Tak sa menia slogany tu na konzolistovy z úplného výsmechu a atómoviek na : Doprajme to aj tým chudákom na pc nech okúsia ps tituly a pod.
Nie vy ste tu nežili v mieri, nebudete žiť v mieri len nepotrebujete citat nepohodlne komentáre. To tu bolo vždy, nadstoj je najvýkonnejší ale ak niekto napíše o výkonnejšom pc je zatracované lebo tu sa výkon nerieši ale v ďalšom vlákne sa hada o 0.2 tflops 🤙
@susty7: očividne si dnes ráno tvoje starosti precital aj Cory - link
Buď ako on a zaobstaraj si platformu / zariadenie, ktoré splní tvoje očakávania bez kompromisov a nechaj nás žiť v mieri
@Ondrej: Písal som pod článok o ps5 časovej exkluzivite deathloop, rozoberal som výkon deathloop pisal som o časových exkluzivitach na ps5 a o ps5 obecne (na nej sa hra deathloop)… neviem, ale ako na to pozerám moje komenty boli viac k veci než čo si napísal ty. Mne píšeš že som brain dead, pritom charakterom svojich príspevkov sa tak prezentuješ sam. Nabudúce si to premysli a skús sa zapojiť do diskusie k veci ak to neni na teba veľa a zvládneš to.
Ale rozumiem, nepáči sa ti ak niekto napíše niečo zle na tvoj nadstroj čo máš doma. Ale môžeš to spraviť ako geclik a jemu podobny, čo nezvládajú argumenty a každý kto sa mu nehodí ide do ignore. Potom keď sem príde prečíta si len to co chce. Vytvorí si svoju bublinu spolu s ďalšími ultras a budú si citat a utvrdzovať sa ako dobre zrobili keď kupili ps5 a nič ale nič lepšie neexistuje, je to síce ich vyformulovana realita ale oni sú s ňou spokojný.
Oni si sem prišli prečítať ako si zahrajú exkluzivku na ich nadstroji a ne fakty že ten nadstroj tu hru nezvládne ani v 4K s RT alebo že, niekto má lepší zvuk keď ju hra, alebo že niekto iný hra na lepších perifériách (lepší ovládač, mys…).
@gauntl3t: 👏👍 verím že pani učiteľka z teba musela mat radosť, ostatne deti ta možno viazali o strom zatiaľ čo sa spolu potom hrali, každopádne si veľmi šikovný, len škoda že si nenapísal nič k téme.
Ondrej zas daka poznámka onicom, nevidím tam nič k téme a to dokonca druhý krát.
Ja som napísal padne argumenty prečo nevnímam ps ako nadvládu a nadstroj o ktorom tu tvrdíte a už vôbec nie najlepšie miesto na hranie a pod…ako odpoved som dostal pár nadávok, pár odpovedi abolútne mimo tému a gramaticky krúžok 👏👏👏
"nablyzsej" - blížiť sa, blízko, priblížiť
Tak áno zas pár komentov o ničom. Páni vy tu lajkujete vo veľkom Sony ako nadstroj, atomovky a pod a akonáhle má niekto iný názor tak sa reálne na nič nezmôžete…jeden sa zas maximálne zmohol k nadávkam lebo viac mu jeho inteligencia neumožňuje.
Druhý nemá argument tak si spravil gramatické okienko.
A tretí čo vlastni tento nadstoj sa rozhodol ignorovat akékoľvek nedostatky, on ich tam aj tak nepotrebuje. A verím že v nablyzsej diskusii o tomto budgetovom 500e výrobku zasa dá palcek hore keď zas niekto bude tvrdiť že je to najlepšie na hranie, ale žiaľ neni a argumenty nemáte.
Ale je mi až smiešne ako sa tu riešilo keď bol xbox o 0.2tflops slabší než ps4 a riešilo sa hneď slabšie rozlíšenie kde xbox nestíhal a teraz to nikto nerieši, že je ps5 slabšia a nezvláda hry v rovnakom nastavení alebo beží v nižšom rozliseni. Už to nikoho nezaujíma, zrazu. Ako sa Vám hodí.
Boze chalan tu popisuje ako trpi a pritom vyjmenoval nezmysli o tom ako sa mu nepaci nizsi fps u starych her, pak vraj pomalsi disk u ps5 u starych her, akesi ekvalizery u atmos, co nikoho nezajimaji, ze sa mu lepe drzi v pazuchach xbox ovladac a ds neni zadny gamechanger a dalsi hromady jeho falosnych dojmu. Uz po nekolikate. Ake argumenty do boha na to chces slyset? Jinak pardon, jsem rodily cechoslovak, tak pisu jak Husak :D
Nezmysly susty, sú to nezmysly... nie nezmysli
@robinhocz,
To niesu nezmysli len preto, ze sa ti moje nazory nehodia do tvojho nabozenstva o playatatione.
Uz dlhe roky tu citam posty typu: atomovky, nadvlada, nadstroj, ale su to jednoduche komentare neopierajuce sa o nic maximalne tak o subjektivny pocit.
Ja som to jasne pomenoval a uz sa durdis ze sa to neda citat, ale nioc viac k tomu nevies naapsiat, len dalsi prazny komentar.
Mne ozaj nestaci naprikald ako pri hre deathloop robit kompromisy, ze pokial chcem hrat v raytracing mode musim obetovat fps a hra ma potom zaseknuty nframerate na 30 a s nizzsim rozslisenim, to mi degraduje zazitok.
Co sa tyka ostatnych hier priklad Mass effect kde xbox zlvada 120fps a ps iba 60( a tohjo je viacej). Tak nemozem tvrdit ze ps5 jr naj miesto na hranie ked, ma slabsi vyklon nex xbox a musi robit kompromisy a trpa tym aj hry zo spatenj kompatibility, lebo aj tam bol series x vykonnesji nex ps4 pro.
Dokonca aj ten slavny 5000mb disk je pomalsi pri nacitavni hier nez na series x, dufam ze s tym raz nieco urobia, ale dokym tu bude stara generacia tak ani nie.
Zvuk? mam na ps5 ako pulse tak Arctis Pro + GameDAC (250e) a hra to celkovo slabsie ako moznost co ma xbox s DTS X alebo dolby atmos aj s ekvalizermi.
Samotne sluchatka artics hraju na ps5 slabsie nez na pc kde po zapnuti dts x ide o iny zazitok.
ovladac? - PS5 vydalo minoritny upgrade s deualsene co je sice fajn ale ziadne gamechanger, xbox sa mi drzi lepsie stale (subjekjtivny nazor) ale objektive elite ovladac je iny level nez co ponuka ps5.
co teda ostalo ps? Exkluzivky? to sa tiez nejak vytraca. Ja sam som na ps presiel kvoli exkluzivkam a zboznoval som tie hry, ziadna ina platforma mi take pecky nevedal ponuknut, ale casy sa menia. Uz sa tu v komentraroch utesujute len casovymi exkluzivitami, ale neuvedomujete si ze kedysi to tak nebolo a boili to sony "atomovky", zachvilu vam vezmu aj to a vidime sa day one na pc, ide to pomalymi krockami ale ide.
Tak argumentovat na řádky plné nesmyslů?Možná kdyby jsi psal něco rozumného,tak by se někdo na argumenty zmohl,ale na ty blbosti co píšeš?Taky stačí bohatě jiný blbosti.
Skôr akurát brnkam na strunky Sony ultras ako si ty a akurát to potvrdzuješ svojim intelignecne vyspelým komentárom, nakoľko na žiaden argument sa nezmozes, ale neuvedomuješ si že práve touto formou tvojho vyjadrovania si sa do tej kategórie práve posunul ty sám?
Tady uz fakt chybi jen otazka.. Si postihnuty?
Njn deťom sa rúca ich modla…kedysi tu písali o Sony a ich atomovkach. Tie sa teraz menia z atómoviek na časové exkluzivity, a možno už ani to mat Sony o chvíľu nebude a keď neostane to, tak čo ostane z playstationu? Lowcostovy 500e počítač (pardon odladeny 500e lowcostovy počítač, to Nic nemení na tom že ním je).Ja viem zle sa Vám to číta, tak jedine na čo sa zmozete je palec dole a nadávky, ale žiadne argumenty čo by to vyvracali. Borci ako lukaseno podľa ktorých je ps5 jasne dominanta konzola nad Xboxom, ale to je tak cela veta, ktorú už nevie obhájiť. Ps nebola nikdy naj konozla, mala iba neuveriteľne silne exkluzivity ale to konci a viem ps fan sa to zle číta, ale áno už sme to zmenili z atómoviek na veď doprajme tie hry aj ľuďom na pc, nech si zahrajú takto je to lepšie :)
A geclik je tiež taký typ čo ho v škole zatvárali najskôr do skrinky ale on bol lepší lebo on mal doma Playstation :) niekto napíše niečo zle na jeho obľúbenú konzolu a už ide do ignoruje…to sa mu zle číta totižto :) ale je dobre že konzolista umožňuje takýmto ľuďom vytvoriť si vlastnú bublinu na konzolistovy, všetkých čo vybocuju z jeho narativu si zablokuje a príde si tu prečítať ako je Sony stále super a ako je stále všetko v poriadku :) inak dať do ignoruje niekoho kto má len iný názor niečo napovedá samo o sebe :)
@Ondrej: Máš pravdu nedají,já to radši ani nečtu.
Platina cinkla a jen mě to utvrdilo v tom, jaká je to pecka. Díky Arkane, tak zase příště :)
@Mirek Cankar: letošní GOTY
U toho kvality módu vám s tím snímkováním hezký kecá .Dle digital foundry hra běží většinou přes 50 ,u výhledu i 60 .Jen opravdu málo kdy padá pod 50 .Dle digital foundry velmi hratelný mod . Ověřujte si fakta sami.Tihle redaktoři jak začnou používat mozek padají z nich nesmysly .( YouTube digital foundry test deathloplink Fakt jsem se zasmál jak jsem po framerate testech viděl že to běží většinou nad 50 a týpek tu píše věštinou 45 🤣👍😄.To číslo tam za celou hru není .Dokonce mi smazali na FB fotokomentáře a screenshoty z digital foundry
Vyhajpovany Deathloop ma od hracu na Metacritic skore 5.3. A presne tolik ma dostat, jen vytahli z lidi prachy, pac novinari opisovali jeden od druheho, nebo zamerne precenovali titul k desitce. Za tyden po hre nestekne pes.
@Lukasneo:
“Za tie peniaze” - tak to je akurát tak vďaka tomu že kvôli miningu je predražený hw, hlavne grafiky. Inak by ta cena vzhľadom na to že to nič okrem hier nevie nebola v ničom výnimočná.
A v čom je ta ps5 o toľko lepšia od xboxu Series x, že nedosahuje takých kvalít? Pokial viem ps5 je pomalšia a musia viac obetovať v zobrazení. Komplikovane dizajnované sw a pod kde kvôli tomu nevedia hry spatne odladit jak by chceli napríklad mass effect čo beží na xboxe v 120fps a na ps5 iba 60fps.
Nemožnosť nastaviť eqalizer, teda xbox jasne dominuje s ozvučením dts x a atmos s custom nastavením.
Čo má zaskočilo aj hry sa tam rýchlejšie načítavanie než na ps5.
Ja dodnes neviem zmeniť na Sony umiestnenie store v akom je regióne. Sak to je šialene.
Za mna ps nikdy nebola naj konzola ale mala brutálny lineup exkluzívnych hier o ktoré práve pomaly ale iste prichádza.
Ovládač mi na Sony nikdy nevyhovoval a skôr mi znepríjemňoval hru. Tento dual sense má zaujímavé funkcie má žiaľ ich využíva strašne malo hier a celkovo ten z xboxu má lepšiu ergonómiu a celkovo sa mi na ňom hra lepšie, tam to ani to dualsense nezachráni a zas ro je skôr taká evolúcia menšia. Ale zasa xbox má elite ovládač čo je niekde inde zážitkom z hrania.
Píšeš že tam nemáš čo hrať, pritom vserky multiplatformy bežia lepšie na xku. Ale verím že sa ro dosť zmení jak zacnu prichádzať nové tituly z nakúpených studii.