Konzolista.cz

Death Stranding: Director’s Cut

recenzečtvrtek 23. září 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Death Stranding: Director’s Cut
Ještě dnes si pamatuji, jak jsem si poprvé zahrál Metal Gear Solid na prvním PlayStationu. Byla to demoverze, ale i těch několik málo desítek minut stačilo na to, abych se do hry naprosto zamiloval a prosil rodiče o plnou verzi, která předčila následně veškerá má očekávání. Na souboje s fantastickými a do značné míry originálně navrženými bossy nikdy nezapomenu, stejně jako na charismatické postavy i skvěle napsaný příběh, za nímž stál tehdy ještě pro nás trochu neznámý japonský herní vývojář Hideo Kojima. Od té doby se ale mnohé změnilo. Z Kojimy se stal jeden z nejuznávanějších vývojářů her, vydal dalších několik výborných dílů Metal Gear Solid série, která značně ovlivnila celý herní průmysl, no a zároveň jsme sledovali, jak si nemůže převzít ceny za své hry kvůli sporům s Konami, odkud následně odešel. Hideo Kojima ale vždy rád vyprávěl velkolepé příběhy a videohry mu to umožňovaly, a proto se záhy dohodnul se Sony na zcela nové hře Death Stranding. Ačkoliv uznávám tvorbu Hidea Kojimy a mám ji vlastně i hrozně rád, nikdy jsem se k zahrání nedostal. Ať už to bylo z nedostatku času, tak z doufání, že se někdy dočkáme PlayStation 5 verze a já si ji budu moci užít v té nejlepší kvalitě. Ta nyní opravdu vychází. Hideo Kojima se ale se svým týmem rozhodl, že nepřipraví jen klasický remaster, ale rovnou Director’s Cut edici, v níž přidá i nový obsah a vylepší samotnou hratelnost, s čímž zareaguje na zpětnou vazbu od herních novinářů, ale hlavně svých fanoušků.

Recenzovaná verze: PlayStation 5

O hře Death Stranding toho bylo v posledních letech napsáno opravdu hodně. Nyní nemyslím jen naší obsáhlou recenzi s desítkou na konci, o níž se postaral Leon a určitě si ji znovu přečtěte, případně náš speciál - odkaz . Po vydání se mezi hráči i herními novináři hodně diskutovalo o kvalitě. Skalní fanoušci vynášeli hru do nebes a užívali si svým způsobem originálně pojatou hratelnost i strhující příběh ve světě, jenž byl zdecimován obrovskou apokalypsou. Jiní ale zase poukazovali na skutečnost, že hratelnost je málo rozmanitá a hra je kvůli tomu dost nudí a není tak dobrá, jak očekávali. Hideo Kojima rozdělil herní novináře i samotné hráče na dva tábory, ale ani on v době vydání Death Stranding asi moc netušil, že hra o rozvrácené společnosti a samotě o pár měsíců později dostane zcela nový rozměr kvůli pandemii čínského koronaviru. I přes rozpačitější přijetí se ale hra Death Stranding uchytila a do dnešního dne se jí prodalo přes pět milionů kopií. Na novou značku to není vůbec špatné, navíc jsem toho názoru, že šlo a stále jde o jednu z nejvýraznějších her, jakou nám Sony v posledních letech přinesla. Já jsem si nyní Death Stranding konečně zahrál, a vlastně i chápu oba tábory, ale spíše se klaním k názoru toho prvního, že jde o originální a vlastně i výborný zážitek, který ovšem není pro každého.

Hideo Kojima byl dlouho spjat hlavně se sérií Metal Gear Solid, ačkoliv během svého působení v Konami vytvořil i řadu dalších her, o nichž se zase tolik nemluví, i když některé by si to určitě zasloužily. Už ale u série Metal Gear Solid se snažil s každým dílem přinést něco nového a inovovat samotný žánr stealth akcí, u jehož zrodu prakticky i stál a dal mu tvář, díky čemuž následně mohly vzniknout další oblíbené série, od Splinter Cella počínaje po Assassin’s Creed konče. U Death Stranding se rozhodl vrátit na začátek a vytvořit zcela nový žánr a doufal, že bude natolik zásadní, jako kdysi stealth akce. Ačkoliv je hra už nějakou dobu venku, těžko říci, jestli se tento nový a vlastně svým způsobem hodně zajímavý žánr uchytí. To uvidíme až v následujících letech, protože zatím není nic jiného, co by do něj spadalo.

YouTube video: YouTube video player

Musím říci, že se mi hodně líbí, jak zatím Sony přistupuje k vydávání svých starších her pro svoji novou konzoli PlayStation 5. Nedávno jsme tu měli Ghost of Tsushima v Director's Cut edici, který nabídl fanouškům i novým hráčům nejen pohlednější vizuální zpracování, ale také nové dobrodružství odehrávající se na ostrově Iki. Není to ani měsíc od vydání a máme tu další Director's Cut edici, tentokrát na zmíněný Death Stranding. Hideo Kojima se nesnažil se svým týmem hru nějak extra překopat a změnit, ale v Director's Cut edici doplnil o nový obsah, aby byla rozmanitější, a zároveň i přidal některé novinky do hratelnosti, aby doručování balíčků bylo zábavnější a kolikrát i lehčí. Díky tomu toto nové vydání je lákavé nejen pro nové hráče, kteří chtějí zažít hodně nevšední originální zážitek, ale také fanoušky, kteří hru dobře znají. Ti se díky němu mohou do oblíbeného post-apokalyptického světa vrátit a zažívat nová dobrodružství.

Když jsem začal psát svoji recenzi Death Stranding: Director’s Cut, chtěl jsem nejprve dát svůj pohled na tuto hru. Po pár odstavcích jsem si ale uvědomil, že je vlastně prakticky totožný s tím, jaký vám před dnes už skoro dvěma lety přinesl Leon. Tu si stále můžete přečíst a možná i doporučuji s ní začít - odkaz . I mě si dokázal Death Stranding omotat kolem prstů skvěle napsaným příběhem, fantasticky zrežírovanými filmečky, které jsou pro hry od Kojimy charakteristické, výborným soundtrackem se spoustou s citem vybraných písniček a nakonec i hratelností. 

Sice se může zdát, že doručování balíčků musí být po čase neskutečná nuda, ale pravé kouzlo hry tkví v tom, že si cesty plánujete a překonáváte během nich řadu překážek. Pak žádná cesta není stejná, navíc propojování funguje nejen ve hře, ale i v reálu, takže se s dalšími hráči podílíte na obnově světa, který má zdánlivě to nejlepší už za sebou a musí se potýkat s přílivem smrti. Zatímco na začátku jsem procházel jen pustinou, později už jsem měl po mapě silnice, které jsem stavěl s dalšími hráči, různé skokánky a další urychlovače. Death Stranding je stále dost unikátní hra, svým způsobem originální, a protože mám Kojimův styl rád, neskutečně jsem si ji užil, za což mohou určitě i přítomné české titulky. Za to, že se Sony rozhodla takto na text bohatou a náročnou hru přeložit, si zaslouží velkou pochvalu.

Já se nyní ve své recenzi budu věnovat hlavně novinkám, které Director’s Cut edice přináší. Na tu je možné upgradovat za necelých 10 euro, takže pokud vlastníte původní vydání na PlayStation 4, nemusíte platit plnou cenu, to je jistě fajn. Pokud jste hráli hru na konzoli PlayStation 4, nemusíte začínat hrát Director’s Cut na konzoli PlayStation 5 od začátku, protože je možné importovat z cloudu uložené pozice. Je ovšem otázka, jestli to není škoda. 

YouTube video: YouTube video player

Když jsem totiž hru dostal na recenzi, bylo mi řečeno, abych ji rozehrál od začátku a mohl tak vyzkoušet některé novinky, které zpříjemňují doručování balíčků. Už v původní verzi mohl Sam stavět mosty, generátory nebo silnice, aby bylo lehčí drsný svět zdolávat, ať už pěšky nebo za pomoci tříkolky či dalších vozidel. V Director’s Cut edici nechybí několik novinek. Nejvíce jsem si asi oblíbil novou podpůrnou kostru, která je na první pohled od té původní o něco tenčí a lépe i na Samovi vypadá, ale pořád díky ní unese daleko těžší balíčky, navíc je i rychlejší. Zajímavou novinkou je i speciální katapult, umožňující vystřelovat balíčky na delší vzdálenost a zaručit jejich bezpečné přistání. Pokud jdete horším terénem nebo potřebujete dostat balíčky na druhou stranu propasti, jde o skvělou volbu. Dále je ve hře možnost postavit speciální dlouhý chirální most, případně skokánek na tříkolku. Já si hodně oblíbil speciálního robota, který chodí za Samem a může nosit náklad, případně přímo Sama. Při doručování těžkých balíčků jde o nedocenitelného pomocníka. Z vybavení pak ještě určitě zmíním Maser pistoli vystřelující elektřinu omračující protivníky. Tu jsem hodně využil hlavně během nové mise, k níž se hned dostanu. Jak vidíte, vývojáři přidali do Director’s Cut edice několik zajímavých novinek, které usnadňují a zrychlují doručování, pomáhají hratelnosti a dělají hru vůbec rozmanitější.

Director’s Cut edice vychází z dříve vydané PC verze, takže v ní naleznete i dva úkoly spojené s hrou Half-life. Tyto úkoly byly dříve exkluzivní pouze pro Steam verzi, ale Valve se nyní s Kojima Productions dohodlo a dovolilo je vydat i pro PlayStation 5. Nejsou sice moc zajímavé, ale kosmetické odměny za ně jsou fajn a fanoušky Half-lifu a Portalu určitě potěší. Daleko důležitější je ovšem zcela nová příběhová linka s několika misemi, která Sama zavede do tajemné rozbořené továrny, ukrývající velké tajemství. Na tento nový obsah jsem se od oznámení hodně těšil. Po zahrání mohu říci, že určitě nejsem z jeho kvality zklamán, ačkoliv bych si dokázal představit, že bude tato nová příběhová linka delší. Ta totiž vydrží na necelou hodinku, což je opravdu málo. Hideo Kojima v ní každopádně dost pomrkává na sérii Metal Gear Solid, obsahuje několik easter eggů, ale hlavně pěkně doplňuje hlavní příběh a díky ní jsem se dozvěděl zase další zajímavé informace o jedné z důležitých postav. Rovněž se mi líbilo, že je akčnější a Sam se musí plížit jako Solid Snake a likvidovat teroristy pěkně potichu. Už během hraní této příběhové linky jsem si odemkl jednu z novinek, a to možnost barevně upravovat vak, v němž je umístěn PP.

Když byla Director’s Cut edice představena, nejvíce mě zaujaly speciální tréninkové mise. K nim získáte přístup záhy po startu hry, přičemž jak získáváte nové zbraně během plnění hlavních i vedlejších úkolů, postupně se vám nabídka tréninků rozšiřuje. Ty svým pojetím dost připomínají speciální VR mise ze série Metal Gear Solid, takže většinou musíte v časovém limitu zneškodnit všechny cíle určitou zbraní a nahrát nejlepší možný výsledek. Tréninkové mise jsou fajn, je jich několik desítek, a dobré jsou i v tom, že se během nich dá lépe natrénovat střelba, případně používání různých předmětů. Když tedy pak potkáte protivníky při doručování zásilek, už nebudete tak bezradní. I se základním provazem jim jde solidně zatopit, a vlastně si tak i natrénujete použití lana pro jeden klíčový souboj v rámci hlavní příběhové linky. U těchto misí je jen škoda, že jde pouze o honbu za nejlepším výsledkem, ale chybí nějaká hmatatelnější odměna. 

Jednou z dalších novinek jsou závody. K nim je možné získat přístup ve zhruba polovině hry, kdy poprvé se Samem navštívíte Časodešťovou farmu. Kousek od ní je starodávný sloup, z něhož je možné za pomoci materiálu postavit speciální závodní dráhu s několika okruhy, o níž se dozvíte hned z kraje hry pomocí mailu. Na ní je pak možné ve třech vozech závodit, ať už pro dosažení nejlepšího hodnocení nebo překonávat časy ostatních hráčů. Ovládání vozidel je jednoduché, prakticky jen stačí na začátku zrychlit a následně do zatáček driftovat, což trochu připomíná mix Mario Kartu a Wipeoutu, ale hraje se to dobře. Věřím, že závody na nějakou tu hodinku zabaví. Ačkoliv je Death Stranding hlavně o doručování balíčků a zdolávání náročného terénu, nechybí v něm ani souboje s celkem propracovanými bossy. Je skvělé, že ty je možné si nově zopakovat kdykoliv ze Samova pokoje, přičemž u nich je možné soutěžit s dalšími hráči o co nejlepší výsledek. Zopakovat jdou i všechny výborné válečné konflikty.

YouTube video: YouTube video player

Už původní verze hry Death Stranding na konzoli PlayStation 4/4 Pro vypadala naprosto fantasticky, za což mohl i použitý Decima engine studia Guerrilla Games, na němž dříve běžela akce Horizon Zero Dawn a brzy jeho vylepšenou verzi uvidíme u hry Horizon Forbidden West. Engine zvládá vykreslovat obrovské světy plné detailů, ale také detailní modely postav, které ve spojení s motion capture vypadají jako živé. V Director’s Cut edici na konzoli PlayStation 5 vývojáři zvedli rozlišení i míru detailů, zlepšilo se vyhlazování i nasvícení, znatelně vylepšili texturu vody, takže hra vypadá ještě lépe, navíc s jedním příjemným bonusem. 

Tím je skutečnost, že běží po celou dobu při zapnutí Performance režimu naprosto stabilně v 60fps, takže zážitek je i plynulejší, ať už při doručování balíčků či soubojích s VV. Druhý Quality mód zobrazení podporuje nativní 4K rozlišení, ale také se snaží o 60fps. Ty po většinu času dokáže doručit, ale třeba ve filmečcích nebo v těch nejnáročnějších scénách framerate dost klesá. Díky různým vylepšením je tak Death Stranding: Director’s Cut i na konzoli PlayStation 5 jednou z nejhezčích her, jakou si můžete v současnosti zahrát. Navíc rychlé SSD vývojáři využili pro bleskové načítání. Pokud kliknete na ikonku hry v menu konzole, tak i přes menu s nabídkou se do Samových bot dostanete za nějakých pět vteřin. A zhruba dvě vteřiny pak trvá rychlé cestování.

Když vycházela hra Death Stranding na PC, podporovala zobrazení na ultra-wide monitorech s pořád dost nestandardním poměrem stran 32:9. Obraz díky tomuto poměru stran mohl být roztažený více do šířky a hra nabídnout filmovější vzhled. Nehledě tedy na to, že má hráč v tomto poměru stran na příslušném monitoru i větší přehled o prostředí, protože toho vidí daleko více. Hideo Kojima se nikdy netajil tím, že je velkým fanouškem ultra-wide zobrazení a proto se rozhodl, že ho nabídne i na konzoli PlayStation 5 v Director’s Cut edici. Nová konzole od Sony samozřejmě nepodporuje ultra-wide monitory, vlastně stále nemá ani pořádnou podporu pro monitory s rozlišením 1440p, a nedá se počítat s tím, že by se na tom něco v dohledné době změnilo. Hra se ovšem při spuštění v širokoúhlém zobrazení spustí s černými pruhy dole i nahoře. Obraz je ale simulován v ultra-wide poměru stran velmi dobře, a musím říci, že má hraní v tomto zobrazení něco do sebe. Odehrál jsem v něm prakticky polovinu hry a popravdě jsem se jen těžko vracel k normálnímu zobrazení. Na černé pruhy jsem si zvykl po pár minutách a následně jsem více ocenil, že toho vidím daleko více a mohu si užívat fantastické scenérie, které díky ultra-wide poměru stran ještě více vyniknou. Rozhodně tedy doporučuji širokoúhlé zobrazení vyzkoušet. Možná budete sami překvapeni, jak dobře v něm hra vypadá a na černé pruhy rázem zapomenete.

Hideo Kojima si vždy zakládal, aby jeho hry měly ohromující prezentaci a také co nejlepší hudební doprovod. Pro Death Stranding znovu oslovil skladatele Ludviga Forssella, jenž složil opravdu velmi dobrý soundtrack a postaral se i o výbornou hlavní písničku BB. Zároveň hru doplnil o několik licencovaných písniček, které se sem tam zapnou během Samova dobrodružství a starají se o výbornou atmosféru. Do Director’s Cut bylo přidáno několik nových. Hned o dvě se postaral hudebník Woodkid, o tři se postarala rocková skupina Biting Elbows a nechybí ani nové písničky od irské skupiny Low Roar, kterou má Hideo Kojima hodně rád. Všechny písničky je poté možné si poslechnout v Samově apartmánu. Je jen škoda, že když už hra obsahuje licencované písničky, ty není možné si pustit libovolně i během cestování. Jen u závodů jde nastavit hudební doprovod.

Hideo Kojima rád využívá ve svých hrách i unikátní možnosti gamepadů konzolí, na které jeho hry vznikají. Už u původní verze Death Stranding byl využit mikrofon pro různé zvukové efekty i pláč BB, u PlayStation 5 verze nechybí plná podpora gamepadu DualSense. Adaptivní spouště jsou s citem využity u střelby, ale také při vyrovnávání rovnováhy, takže najednou je možné doslova cítit váha nákladu, který má Sam na svých zádech. Díky haptické zpětné vazbě je možné cítit každé zaškobrtnutí i další vjemy pro lepší ponoření se do hry. Využití DualSense je tedy přesně takové, jaké bych si u first-party hry Sony představoval. 

Hře Death Stranding jsem po pár minutách naprosto propadl a užíval si ji následně po zhruba padesát hodin až do velkolepého finále. Hideo Kojima přišel s parádním příběhem se spoustou skvěle napsaných postav, promyšleným světem i svým způsobem originální a návykovou hratelností, od níž se jen těžko odtrhává, což dohromady tvoří jeden z nejsilnějších herních zážitků posledních let. Díky Director’s Cut edici na konzoli PlayStation 5 si ji můžete užít nejen s vylepšeným vizuálem, podporou 60fps nebo novými hudebními skladbami, ale také novým zábavným obsahem. Vše je pak korunováno výbornou podporou pro DualSense gamepad, která hraje ve výsledku velmi klíčovou roli. Pokud jste ještě Death Stranding nehráli, nyní nastal čas se do zpustošené Ameriky vydat a pokusit se ji propojit. Nezapomínejte, že zítřek je pouze ve vašich rukou. 

REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (94)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Plejstik3
Plejstik3 #NEŘEŠ :-)
👍3

Na videohru Death Stranding jsem viděl všehovšudy jen několik kratších videí a herních záběrů (podobně jako na The Last of Us 2, Ghost od Tsushima, Ratchet & Clank, Kena...) a opravdu se těším, až si všechny tyhle videohry v příštím roce poprvé sám zahraju a věřím, že si je užiju. A zrovna na Death Stranding jsem čím dál tím víc zvědavější, protože toulky neznámou krajinou, to je můj šálek kávy - a do toho ti děsivý "tichošlápci" 👽

PS: A samozřejmě děkuji za všechny hráče a hráčky, kteří hru nehráli a netouží po prozrazování podstatných příběhových detailů, že se tady v diskuzi nic takového neděje. Lidí, kteří tuhle konkrétní videohru nehráli jsou miliony a pro ty jsou podobné edice určené především - nikoliv pro lehce znuděné, netolerantní a nervově nestabilní Effíky 🙂 🍀🍹

Leon
Leon #Verum Rex
👍3

Pořád mě hra překvapuje něčím novým. Skákal jsem po skalách, ztratil koncentraci, pustil L2+R2 a najednou Sam hodil držku ze skal dolu, snažil jsem se ho znovu vyrovnat, ale už to nešlo, tak jsem udělal několik kotrmelců, padal po hlavě, po zadku i po zádech, dole se rozsekal, celý náklad se rozmrdal, ale PP záhadně namísto breku dal 3 lajky za ta salta. Bylo to tak komický pád, že jsem namísto vzteku vybouchnul smíchy.

Gastovski
Gastovski #PS5 4K
👍1

Začínám první misi, tělo prezidentky do spalovny. Neskutečně si užívám ten svět a kochám se tím open worldem, grafika super, 60fps + vše v CZ. Bude do jizda

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍3

@Gastovski: Skvělá volba. Nedokážu si představit, jak skočím na PS5 do endgamu ze savem z PS4 (jak někteří recenzenti), zkusím pár novinek, to by bylo takřka o ničem. Největší kouzlo této nové verze hry je vedle skvělé grafiky v 60fps také v odemykání obsahu pěkně postupně, mají to nadávkováno geniálně. Jak kdyby to tam vždy bylo. Novinky trochu pomohou, ale zase tak, jak se mnozí báli hru neulehčí. Život spíš jen tak lehce zpříjemní. Nejvíc mě baví nová silnice, není lehké ji vybudovat, ale je to slušná "zkratka".

Taktiky mezků jsou taky dosti odlišné, dá se tam strávit slušná doba stealthem, hackovat odradky likvidovat (omráčit) je postupně, nebo naběhnout jak Rambo, taky to většinou projde. Při shánění keramiky na silnici mi padl do oka tábor, který jsem chtěl vybrat. Bohužel jsem myslel, že přejetí je jen omráčí. Ale asi jsem jel moc rychle, PP začal neskutečně řvát. No tak jsem i s keramikou vezl dvě mrtvoly do spalovny. 🤦‍♂️😂

Gastovski
Gastovski #PS5 4K
👍1

Tak už to stahuji, jsem zvědav na PS4 jsem dohrál. Na PS 5 si to dám nanovo.

Justy
Justy #PS5
👍1

Dojedu Deathloop a taky si to dám znovu,na PS4 mám platinu a nechal jsem tam 130 hodin, předpokládám že u Director’s Cut to bude podobné.

Leon
Leon #Verum Rex
👍2

Mám to podobné, baví mě to ještě více než prve. Teď bez stresu a spěchu obnovuju svět a infrastrukturu. Jsem stále ve 3. kapitole, ale už jsem nahrál bez mála 30 hodin, ne-li více. Už mám skoro 60.000 lajků. To je jak tady na Konzolistovi za 12 let.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍1

Už se blížím k 50 hodinám. A pořád mě neskutečně baví. Jedna z nejlepších her ever. Ty nový mise a songy, záchrany kurýrů, no pecka největší. Smekám a dám tomu spoustu hodin.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife

@Leon: No ten byl dobrej. 👌

Leon
Leon #Verum Rex
👍2

Tak se přiznejte, hoši, koho vyděsil duch ve sprše? Já se leknul hodně, Kojima je prostě zvíře, ty jeho easter eggy jsou neuvěřitelný.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife

Jasný, že je to výhodnější.

milhaus
milhaus #PSN: mhsCZ

@hula hu: jj rozhodne se nevyplati kupovat ps5 verzi za plnou cenu.

Gastovski
Gastovski #PS5 4K

Díky za info

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife

@Gastovski: Stojí 280Kč.

Leon
Leon #Verum Rex

@Gastovski: musíš udělat placený PS5 upgrade, Heymi vysvětlí více.

Gastovski
Gastovski #PS5 4K

Mám základní verzi hry, tohle je zdarma přídavek ? Nebo musím toto znova koupit?

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍2

Před pár hodinami jsem dostal toho bota, co chodí s vámi, no nevěřil bych, ale je to boží. Oblíbil jsem si ho, ač jsem tomu nevěřil. A je tam celá nová dlouhá silnice na vybudování. A ti zas...í mezci mají turety. 😂 Těch novinek je čím dál víc. 👌😀 Hlavně se náramně povedlo to dávkování, když hrajete celé znovu, jak kdyby to tam patřilo odjakživa. Tahle hra byl masterpiece už při vydání na PS4, teď je pro mně ještě vybroušenější. Už mám skoro 30 hodin nahráno. A to jsem ještě nešel ani na ty nový mise.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍1

@Leon: Jj i dál jsou taky menší změny, pokud si to tedy dobře pamatuju, nebo jsem si toho v prvním cca 120 hodinovém průchodu a hraní na PS4 nevšiml. Ale ti mezci, možná i VV mají pozměněnou umělou inteligenci, to bych si vsadil. Baví mě i ty nové minimise shánění kostek (z PC verze). Odměny jsou super, hlavně valve 😂.

Leon
Leon #Verum Rex
👍1

Jsem stále v "prvním" světě, nahráno skoro 20 hodin a pořád je co dělat. Když ty změny v Directoru vidí člověk takhle zblízka a má možnost porovnávat, tak je to úplně jiný zážitek. Mise jsou překvapivě zábavné a Maser usnaďnuje hru. Až teď si všímám detailů, které mi dříve unikaly. Jeden Mezek byl na druhé straně řeky a šel po mě, ale jakmile zjistil, že je v řece větší hloubka, tak se obrátil a vrátil se. Tak jsem ho zpaprskoval a skolil ještě ve vodě. A pak jsem si říkal: "Ne, já jsem debil, on se utopí a budou tu VV", ale jeho omráčené tělo naštěstí plavalo na vodě a unášel ho proud...

renorejns
👍1

@morfi: To víš, pro tebe to není, ty by jsi to nepochopil. Jakmile má něco hodnocení lepší než 7/10, tak nevíš jak to pobrat.

SteveHood
👍3

@Leon: Mně se stalo, že když jsem se připlížil k týpkovi co seděl zády ke mně, tak si jeho odradek všimnul, že za ním jsem, a všechny je zalarmoval. To bylo docela překvapení. :D

Venom71cz
Venom71cz #Ellie
👍2

Hned po výplatě to objednám. 🤘

Leon
Leon #Verum Rex
👍3

@Heymi9615: právě, teď když se člověk nemusí zběsile honit za koncem, tak si to může jen užívat, ploužit se krajinou, stavět, sbírat a prozkoumávat.

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍5

@Leon: Je tam hodně malých změn i v hratelnosti i v mechanikách. Tohle v žádném update logu nebylo. Hra mě baví víc, než poprvé a to v ní na PS4 mám asi 117 hodin. Tady to bude ještě víc. Hra je o mnoho hezčí, lépe se hraje, plynulost je nekompromisní a Dualsense je třešnička na dortu Strašně mě baví zkoumat a doručovat ztracené náklady.

Leon
Leon #Verum Rex
👍2

Je zvláštní, kolik detailů při druhém hraní objevuju. Při výpravě za opětovným získáním chirální tiskárny k Mezkům jsem narazil na věc, kterou jsem ve hře nikdy dříve nedetekoval: Mezek seděl na bedně zády ke mě a poštovní schránce. Potichu jsem se k němu připlížil a ... nic, neměl jsem lano, takže jsem ho musel klasicky skopat do kuličky. Mezkové pokud vím tam vždy pochodovali, hlídkovali, naháněli nebo si vozili prdel v náklaďácích.

Leon
Leon #Verum Rex
👍10

@N-pikachu: jsi nový strážce pořádku a morálky na Konzolistovi, to se mi líbí.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation
👍1

@deadspace: určitě budeš mít i pokud pokračuješAkorát ono je to tam napasované pěkně postupně a působí to naprosto přirozeně, jakoby to tam už mělo být od začátku.Takže čekám že pokud budeš hrát dál,tak si otevřeš najednou všecko a možná ani úplně nevyužiješ.

RedSeaDiver70
RedSeaDiver70 #PS5! ✌😎
👍5

Heymi9615- Já to včera sosnul a úplně jsem z toho odvařený, hraju a mladá šla do předsíně a prý : Já jsem myslela že budeš hrát a ty se díváš na televizi. 🤣🤣🤣 Ta grafika je neskutečná, nejde se od toho odtrhnout, je to jedním slovem Boží!! 👍👍 Smekám pane Kojimo! 👏👏👏❤️

deadspace
deadspace #PS12345

Heymi je potřeba hru rozehrát od začátku nebo stačí pokráčovat v příbehu a všechny novinky jako závody a nový bonusy a mise jsou už odemčený? Díky

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍2

@robinhocz: Já už mám osm hodin a kdybych nebyl tak ochrápaný, hraju dál. Neskutečně mě to zase chytlo. Nová grafika, 60fps, Dualsense a nový obsah z toho pro mně dělá ještě lepší hru. Škoda, že si nemůžu vygumovat mozek a jet first feel. Ale i tak jsem toho spousty zapomněl. Sice se nebojím skoro vůbec procházet VV, ale taky mi poprvé dost věcí uteklo. Hru si užívám. A doručovat mě baví pořád. Možná ještě víc, než poprvé.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články