Dark Souls 1 Remastered (Switch)

Recenzovaná verze: Nintendo Switch
V minulosti jsme vám přinesli obsáhlou recenzi na původní Dark Souls a letos ostatně i recenzi remasteru, který vyšel pro konzole PlayStation 4 a Xbox One. Bylo by tedy zbytečné tu hru znovu nějak dlouho popisovat, zvláště když nepochybuji, že mnozí ji znají jako své boty. Proto se raději zaměřím na test samotné verze pro konzoli Nintendo Switch, která měla původně vyjít už začátkem léta, ale nakonec se Bandai Namco rozhodlo, že dá vývojářům více času, aby mohli vše doladit a i hráči na konzoli od Nintenda se dočkali co nejlepšího možného zážitku. A bylo to určitě dobré rozhodnutí, protože se k nám nyní dostala verze, která se slušně hraje na velké televizi, ale užijete si ji maximálně i na cestách, ať už ve škole, během dovolené nebo při pauze v práci.
Než se pustím do samotného testu Nintendo Switch verze, tak je třeba zmínit, že i ta obsahuje veškerý doposud vydaný obsah. Přítomna není tedy jen původní hra, ale také opravdu velké a hlavně tedy těžké rozšíření Artorias of the Abyss, které skvěle rozšířilo původní hru a nabídlo hodiny nové kvalitní zábavy. Ta navíc byla korunována parádními souboji s novými bossy. Ačkoliv se vývojáři rozhodli na hru moc nesahat, přesto udělali několik život usnadňujících změn, které je rozhodně nutné ocenit, a hlavně tedy hru dělají na začátku snazší pro nováčky. Třeba možnost používat více předmětů najednou, měnit covenanty u bonfiru, nový bonfire u kováře, vyhledávat kamarády do kooperace skrze heslo pro rychlé spojování jako v Dark Souls 3 a pochopitelně musím zmínit i multiplayer, který je nyní určen až pro šest hráčů i na konzoli Nintendo Switch. Pokud vás navíc bavily PvP střety, určitě oceníte i dedikované servery, díky nimž by vás měl čekat daleko plynulejší a hlavně lepší zážitek ze samotných soubojů s živými hráči.
Nintendo Switch vydání tedy nabízí vše, co ostatní verze, bez jakýchkoliv zásahů do obsahu nebo hratelnosti, což je samozřejmě skvělé zjištění. Patrným rozdílem na první pohled oproti dříve vydaným verzím pro PlayStation 4 a Xbox One je technické zpracování. To je totiž někde mezi verzemi pro staré konzole a remasterem pro současnou generaci. Vývojáři pochopitelně zachovali nové modely postav i lepší nasvícení, ale některé textury kvalit verze pro PlayStation 4 nedosahují, s čím se ale tak nějak musí počítat, stejně tak jsou verze trochu odlišné, co se celkového podání barev týče. To ale na druhou stranu může být pro někoho dobře, protože remasteru někteří fanoušci trochu vyčítali, že ztratil na své temnosti a atmosféře, což se nyní trochu vrací. Každopádně si troufám tvrdit, že pořád hra vypadá dobře, a to i přes své stáří. Rozhodně nikoho neurazí svoji vizuální stránkou.
Pokud máte konzoli Nintendo Switch v docku a připojenou k TV, běží hra v rozlišení 1080p, tedy alespoň po většinu času, protože rozlišení je občas sníženo, aby byl udržen stabilní framerate. V handheldovém režimu pak hra jede v rozlišení 720p, což odpovídá rozlišení samotného displeje. Daleko důležitější než rozlišení je pochopitelně framerate. Switch verze bohužel nejede v 60 fps jako dřívější vydání pro PlayStation 4 a Xbox One, ale snaží se udržet 30 fps. A daří se jí to velmi dobře v obou režimech. Hra jede ve 30fps i v těch nejnáročnějších scénách a lokacích (v Blighttownu žádných 15 fps a podobné hrůzy rozhodně nečekejte), k poklesům dochází jen ojediněle v handheldovém režimu, takže je vidět, že delší čas vývoje se vyplatil a vývojáři dokázali hru velmi dobře optimalizovat. Když si vzpomenu na některé porty velkých her od Bethesdy, je tohle úplně jiná liga. Stabilní framerate se pochopitelně projevuje na kvalitním herním zážitku, a jsem rád, že si Dark Souls nyní může každý užít v dobré kvalitě kdekoliv. Zatímco stabilní framerate je skvělé zjištění, z čeho jsem už tak velkou radost neměl, je ozvučení, které mi oproti originálu a ostatním verzím přijde trochu nevýrazné a ne tolik kvalitní. Těžko říci, čím to je, třeba se na tento problém ještě vývojáři podívají.
Pokud se rozhodnete hrát doma, určitě doporučuji sáhnout po klasickém gamepadu, protože přes něj se hra hraje jednoznačně nejlépe. Joy-Cony samozřejmě dostačují na solidní hraní na cestách, je vidět, že nejsou navrženy na hraní her, u nichž je vyžadována velká přesnost a co nejlepší komfortní ovládání. Chvilkami jsem tedy trochu bojoval s analogovými páčkami, které jsou trochu malé a nedají se tak snadno mačkat pro locknutí protivníka, stejně tak zadní tlačítka nejsou stavěná pro rychlou akci. S tím tedy musíte počítat, a pokud máte možnost, doporučuji sebou neustále nosit klasický gamepad, který pochopitelně umožní si hru užít tak, co se ovládání týče, jako na ostatních platformách.
I přes některé nedostatky je Dark Souls Remastered pro Nintendo Switch velmi dobrou verzí vynikající akční RPG hry, která navždy změnila svět videoher. Dobře se hraje v pohodlí domova, ale také solidní zážitek nabízí i na cestách, takže pokud jste Dark Souls ještě nikdy nehráli nebo si ho chcete pořídit z toho důvodu, abyste si svoji oblíbenou hru mohli zahrát kdekoliv, s verzí pro Nintendo Switch rozhodně chybu neuděláte.
Tvoje reakce na článek
Galerie

















Komentáře (16)
Diky, mrknu na to 👍🏼
11chorche na fb je skupina dark souls cz. za ty roky sme tam nahazeli tuny materialu (tipy, triky, lore ; laska, sex a nežnosti :-D )
YT - Epic Name BroYT - German Spy
Vzal jsem digi verzi, at to muzu prokladat Mariem a kraliky, neprehazovat karty ... Rikam si, ze to bude nadlouho.
Nema nekdo tip na stranku, clanek o Dark Souls, nasel jsem sice jednu stranku ( i s rozpracovanym navodem, ale nevypada to, ze by to typek chtel dokoncit )a jeden clanek na gamesweb.sk, ale jeste by to chtelo nejake vysvetlivky.
Pro mě bude od zítřka dark souls premiéra na switchi.
Lucius- Taky jsem o tom slyšel. Keeež by. Jako klidně ať udělají kolekci všech třech dílů. Byl bych fakt jen a jen rád.
StepoBella : Ted se jen modlit aby byla fama o tom, ze pracujou na portu 2ky pravda. Muj nejoblibenejsi Souls
Za mě parádní port. Grafika super,mnohem lepší než v demu. Čemuž sem moc nevěřil že by se to ještě do vydání zlepšilo... ale ano. No a hratelnost klasika... Dark Souls. Tohle je nej hra na Switchi. Kupoval jsem DayOne. A věřte neni si nač stěžovat. Péči tomu právě věnovali velkou. Ta hra vypadá vážně parádně.
Ja jsem ted u Blightownu. Strasne si to zase uzivam.
Ja myslim, ze cisty cash grab bylo vydat ds 1 na pc. Optimalizace bez elementarniho patche byla proste otresna o ovladani nemluve.
U remasteru sem rad, ze vse zustalo zachovano, resp i ten bonfire navic, lokace dried fingeru, weapon matchmaking (!) atd jsou zmeny az az.
tak o moc vic moudrej nejsem. Digital Foundry docela pekne rozebira technickou stranku veci. Za me az na zvuk spokojenost. Hra byla optimalizovana, vylepseny textuty, predelan multak a ma drobna vylepseni ve funkcnosti. Rekl bych ze dobry...
je toho spousta opravdu spousta. Hlavně mně vadí, že tomu nedali žádnou péči navíc, ani nevylepšili to, co kritizoval sám tvůrce Souls viz Demon Ruins, které Miyazaki ani nedesingoval. Čistý cash grab, což si tahle hra fakt nezaslouží. Jediný smysl tohoto remastru vidím právě na Switchi, tam mě to tak neuráží.
A2 - co mas konkretne na mysli?
škoda, celej tenhle remaster je promarněná příležitost udělat z toho ještě větší masterpiece.
day one. Vstaval sem v 03:00 abych zjistil, ze ty parchanti spusti multiplayer az v 10:00 :D
Je to skvelej port, neni co vyktnout.
Na joyconech se hraje v pohode, naopak vyhoda je, ze se daji rozpojit a nemusi clovek hrat s rukama k sobe ve strnule poloze.
A co teprve ta chalenge - dohrat dark souls s prstem v nose :-D
Day one samozrejme. Pokud jsem to dobre pochopil, tak je zvuk vice komprimovan aby nemuseli platit za drazsi verzi cartridge... parchanti...