Dark Souls 1 Remastered (Switch)

recenze  16
Martin Šmíd, 22. 10. 2018 16:44
Dalo by se říci, že studio FromSoftware navždy změnilo se svojí Souls sérií nejen žánr akčních RPGček, ale videoherní průmysl jako takový. Originál ale samozřejmě může být ale jen jeden, a právě ten se letos dočkal docela povedeného remasteru, který opravil všechny původní nedostatky, ale také přinesl několik zajímavých novinek. Nyní se první Dark Souls dostal i na konzoli Nintendo Switch, a právě na tuto verzi se nyní zaměřím ve své recenzi.

Recenzovaná verze: Nintendo Switch

V minulosti jsme vám přinesli obsáhlou recenzi na původní Dark Souls a letos ostatně i recenzi remasteru, který vyšel pro konzole PlayStation 4 a Xbox One. Bylo by tedy zbytečné tu hru znovu nějak dlouho popisovat, zvláště když nepochybuji, že mnozí ji znají jako své boty. Proto se raději zaměřím na test samotné verze pro konzoli Nintendo Switch, která měla původně vyjít už začátkem léta, ale nakonec se Bandai Namco rozhodlo, že dá vývojářům více času, aby mohli vše doladit a i hráči na konzoli od Nintenda se dočkali co nejlepšího možného zážitku. A bylo to určitě dobré rozhodnutí, protože se k nám nyní dostala verze, která se slušně hraje na velké televizi, ale užijete si ji maximálně i na cestách, ať už ve škole, během dovolené nebo při pauze v práci.

Než se pustím do samotného testu Nintendo Switch verze, tak je třeba zmínit, že i ta obsahuje veškerý doposud vydaný obsah. Přítomna není tedy jen původní hra, ale také opravdu velké a hlavně tedy těžké rozšíření Artorias of the Abyss, které skvěle rozšířilo původní hru a nabídlo hodiny nové kvalitní zábavy. Ta navíc byla korunována parádními souboji s novými bossy. Ačkoliv se vývojáři rozhodli na hru moc nesahat, přesto udělali několik život usnadňujících změn, které je rozhodně nutné ocenit, a hlavně tedy hru dělají na začátku snazší pro nováčky. Třeba možnost používat více předmětů najednou, měnit covenanty u bonfiru, nový bonfire u kováře, vyhledávat kamarády do kooperace skrze heslo pro rychlé spojování jako v Dark Souls 3 a pochopitelně musím zmínit i multiplayer, který je nyní určen až pro šest hráčů i na konzoli Nintendo Switch. Pokud vás navíc bavily PvP střety, určitě oceníte i dedikované servery, díky nimž by vás měl čekat daleko plynulejší a hlavně lepší zážitek ze samotných soubojů s živými hráči.

Nintendo Switch vydání tedy nabízí vše, co ostatní verze, bez jakýchkoliv zásahů do obsahu nebo hratelnosti, což je samozřejmě skvělé zjištění. Patrným rozdílem na první pohled oproti dříve vydaným verzím pro PlayStation 4 a Xbox One je technické zpracování. To je totiž někde mezi verzemi pro staré konzole a remasterem pro současnou generaci. Vývojáři pochopitelně zachovali nové modely postav i lepší nasvícení, ale některé textury kvalit verze pro PlayStation 4 nedosahují, s čím se ale tak nějak musí počítat, stejně tak jsou verze trochu odlišné, co se celkového podání barev týče. To ale na druhou stranu může být pro někoho dobře, protože remasteru někteří fanoušci trochu vyčítali, že ztratil na své temnosti a atmosféře, což se nyní trochu vrací. Každopádně si troufám tvrdit, že pořád hra vypadá dobře, a to i přes své stáří. Rozhodně nikoho neurazí svoji vizuální stránkou.

Pokud máte konzoli Nintendo Switch v docku a připojenou k TV, běží hra v rozlišení 1080p, tedy alespoň po většinu času, protože rozlišení je občas sníženo, aby byl udržen stabilní framerate. V handheldovém režimu pak hra jede v rozlišení 720p, což odpovídá rozlišení samotného displeje. Daleko důležitější než rozlišení je pochopitelně framerate. Switch verze bohužel nejede v 60 fps jako dřívější vydání pro PlayStation 4 a Xbox One, ale snaží se udržet 30 fps. A daří se jí to velmi dobře v obou režimech. Hra jede ve 30fps i v těch nejnáročnějších scénách a lokacích (v Blighttownu žádných 15 fps a podobné hrůzy rozhodně nečekejte), k poklesům dochází jen ojediněle v handheldovém režimu, takže je vidět, že delší čas vývoje se vyplatil a vývojáři dokázali hru velmi dobře optimalizovat. Když si vzpomenu na některé porty velkých her od Bethesdy, je tohle úplně jiná liga. Stabilní framerate se pochopitelně projevuje na kvalitním herním zážitku, a jsem rád, že si Dark Souls nyní může každý užít v dobré kvalitě kdekoliv. Zatímco stabilní framerate je skvělé zjištění, z čeho jsem už tak velkou radost neměl, je ozvučení, které mi oproti originálu a ostatním verzím přijde trochu nevýrazné a ne tolik kvalitní. Těžko říci, čím to je, třeba se na tento problém ještě vývojáři podívají.

Pokud se rozhodnete hrát doma, určitě doporučuji sáhnout po klasickém gamepadu, protože přes něj se hra hraje jednoznačně nejlépe. Joy-Cony samozřejmě dostačují na solidní hraní na cestách, je vidět, že nejsou navrženy na hraní her, u nichž je vyžadována velká přesnost a co nejlepší komfortní ovládání. Chvilkami jsem tedy trochu bojoval s analogovými páčkami, které jsou trochu malé a nedají se tak snadno mačkat pro locknutí protivníka, stejně tak zadní tlačítka nejsou stavěná pro rychlou akci. S tím tedy musíte počítat, a pokud máte možnost, doporučuji sebou neustále nosit klasický gamepad, který pochopitelně umožní si hru užít tak, co se ovládání týče, jako na ostatních platformách.

I přes některé nedostatky je Dark Souls Remastered pro Nintendo Switch velmi dobrou verzí vynikající akční RPG hry, která navždy změnila svět videoher. Dobře se hraje v pohodlí domova, ale také solidní zážitek nabízí i na cestách, takže pokud jste Dark Souls ještě nikdy nehráli nebo si ho chcete pořídit z toho důvodu, abyste si svoji oblíbenou hru mohli zahrát kdekoliv, s verzí pro Nintendo Switch rozhodně chybu neuděláte. 

Dark Souls 1 Remastered (Switch)

nsw
Bandai Namco, Bandai Namco
Datum vydání hry:
18. 9. 2018
KARTA HRY
8/10

Komentáře