Konzolista.cz

Alien: Isolation

recenzepátek 10. října 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Alien: Isolation
Her s Vetřelcem jsme tu měli už docela dost, ale popravdě, u jaké bylo možné si říci, že je skvělá. Takovou prakticky nenalezneme, i když třeba stařičký Alien Resurrection na PSX nebyl špatný, a ani hry ze série Alien vs. Predator. Když značku získala SEGA, každý si myslel, že se blýská na lepší časy, ale při vzpomínce na Aliens: Colonial Marines se ještě dnes mnohým hráčům otevírá nůž v kapse. O to více byl každý zvědav, jak dopadne horor Alien: Isolation, jehož první dojmy byly hodně nadšené a na herních výstavách si odnášel jedno ocenění za druhým. To samozřejmě dobrou hru nedělá, jak jsme byli několikrát v minulosti svědkem, ale naštěstí tohle není ten případ.
Recenzovaná verze: PlayStation 4 Vývojáři ze studia Creative Assembly se zatím spíše specializovali na strategickou sérii Total War, takže Alien: Isolation je tak trochu pro ne vstup na neprobádané území, což je vidět hlavně na příběhu. Ten není špatný, ale tak nějak normální, určitě se dalo z celé látky vyždímat více. Pro fanoušky filmové série bude navíc značně předvídatelný, zvláště pro ty, kteří moc dobře znají univerzum, ale tak tomuto se asi nedalo úplně vyhnout. Vývojáři měli jen malý prostor pro manévry, a určitě je moc dobře hlídal 20th Century Fox, s nímž museli vše konzultovat. Věc se má každopádně tak, že je to už patnáct let, co Ellen Ripleyová zmizela po prvním souboji s vesmírným neřádem a nikdo o ní neslyšel. Jednoho dne ale má možnost její dcera Amanda Ripley zjistit, co se stalo, nebo alespoň poodhalit, co by za zmizením mohlo stát. Pátrání po Ellen je ale ve výsledku spíše vedlejší záležitostí, protože jak se Amanda dostane na vesmírnou stanici Sevastopol, začne boj o vlastní život, a na nějakou Ellen si nikdo nevzpomene, i když sem tam samozřejmě jo, a dokonce vývojáři pro fanoušky připravili několik překvapení, ale o těch se tu zmiňovat nebudu. Raději se vrhu na hratelnost, která je to nejlepší, co Alien: Isolation nabízí. Před vydáním se hodně mluvilo o hlavním protivníkovi, tedy zhruba dva metry vysokém monstru, které má v těle kyselinu a neustále chuť se do něčeho zakousnout svoji první nebo i druhou čelistí. Při sledování filmů z něj šel velký respekt, ale ten se zatím ve hrách navodit nedokázal, i vzhledem k velkému množství zbraní. V Alien: Isolation šli na vše vývojáři jinak, a musím říci, že konečně správnou cestou, za níž bude rád každý fanoušek předlohy. Protože je Vetřelec nezranitelný a prakticky nesmrtelný protivník, jde z něj opravdu velká hrůza, a kolikrát jsem se hodně pomalu plížil chodbami, abych na sebe neupoutal pozornost. On Vetřelec totiž až na několika místech, která posouvají děj, není naskriptovaný, po levelech si chodí, jak se mu zrovna zlíbí, takže nikdy ho nenajdete dvakrát na stejném místě. Tímto vývojáři navodili opravdu nezapomenutelnou survival atmosféru, protože ještě u žádné jiné hry jsem se tolikrát nekrčil za stolem a nerozhlížel se, odkud Vetřelec vyleze, pokud vůbec. Velký respekt Vetřelec vzbuzuje i svoji umělou inteligencí, která se zvyšuje tím, jakou obtížnost jste si nastavili. Už ale na tu normální je velmi nevyzpytatelný, a to i v momentech, když třeba zalezete pod stůl. Nikdy se nevyplatí schovávat se na jednom místě delší dobu, když Vetřelec dobře ví, že tam někde vás viděl či slyšel. Stůl je na začátek dobrý úkryt, ale nejednou se mi stalo, že se Vetřelec otočil, nic, otočil se podruhé a už jsem viděl jeho druhé zuby. Neustále je tak nutné být opatrně v pohybu. Že je chytrý, uvidíte i v momentech, u kterých si kolikrát budete myslet, že jste v bezpečí. Jednou třeba uprostřed chodby bouchlo potrubí a mezi Amandou a Vetřelcem se objevila ohnivá stěna. Ve většině hrách by protivník neměl možnost se k Amandě dostat, ale Vetřelec rychle skočil do šachty a namířil si to rovnou k hlavní hrdince, a musím říci, že i díky tomu jí sundal, protože jsem takovou inteligenci vážně nečekal.
Vetřelec nahání hrůzu nejen tím, že je nesmrtelný, ale také svojí inteligencí a dynamickým pohybem po levelech. Nikdy není dvakrát na stejném místě.
Ačkoliv se hra Alien: Isolation odehrává v budoucnosti, vývojáři byli věrní vizi originálu, čemuž odpovídá design vesmírné stanice Sevastopol, počítačů a dalších věcí. Vše tak vypadá jako ve filmu, což už samo o sobě navozuje velmi dobrou filmovou atmosféru, kterou fanoušci vyžadují. Nečekejte tedy žádné moderní vychytávky, o kterých se tvůrcům filmu v té době ani nezdálo, a je to rozhodně dobře. Vývojářům se navíc povedl i design celkově, po vesmírné stanici Sevastopol je radost se pohybovat, je skvěle stavěna pro děsivá setkání s ohavným monstrem, ale i dalšími protivníky. Ripleyová totiž není na stanici sama, sem tam se potulují pěkně naštvaní androidi, kteří rovněž mohou způsobit těžká zranění, případně jsou na palubě i další normální lidi, kteří hlavní hrdinku rovněž rádi nevidí. Alien: Isolation je především stealth hra, a proto je nejlepší se střetům s jakýmkoliv protivníkem vyhýbat, ono ostatně hlavní hrdinka zase tolik na normal obtížnost nevydrží. Ano, jsou ve hře zhruba dvě nebo tři vyloženě akční pasáže, ale jinak na ně moc nedochází, a to i vzhledem k omezenému množství nábojům. Zbraně sice časem dostanete, třeba pistoli, brokovnici nebo plamenomet, ale kvůli omezeným nábojům si je budete vždy šetřit na situace, kdy už to prostě jinak nejde. Zvláště plamenomet, s nímž dokážete zahnat Vetřelce, i když ho tedy mnohdy docela naštvete, a o to bude zákeřnější, když se vrátí. Když jsem zmínil Vetřelce, když se dostanete už do nějakého střetu s protivníky, ihned nastraží uši a vydá se směrem ke střetu. Toho se dá kolikrát využít, protože Vetřelec nebohé protivníky rozmetá po místnosti, a je tak možnost utéci, dokud si nezačne všímat i hlavní hrdinku. Je ale samozřejmě možné i záměrně vyvolat střet a protivníky takto odsoudit k nehezké smrti, což je pěkné využití hlavního protivníka k prospěchu. Z předchozích řádek je patrné, že Alien: Isolation je především hra na schovávanou, ať už s Vetřelcem, tak dalšími protivníky, kterých ale kvůli zachování atmosféry ve výsledku tolik není, nemusíte se bát, že by se hra nějak zvrtla. Sem tam se ale musí plnit i klasické úkoly, jako doběhnutí do místa B, tam něco aktivovat a šupem zpět. Nápaditost úkolů je spíše klasická, ale k celkovému pojetí se hodí, navíc jak se neopakují a pořád se děje něco nového, neomrzí a nezačnou nudit. Tomu dopomáhá jistě i lineární design, i když loď má samozřejmě různé odbočky, ale díky přehledné mapě, kterou si můžete vyvolat pomocí touchpadu, vždy víte, kam odbočit a vydat se. Vývojáři si sem tam připravili i menší minihry s hackováním, které postupně se stávají obtížnější, ale také můžete prolézat počítače, a v nich získávat důležité informace, které vám propojí všechny souvislosti, co se vlastně na Sevastopolu děje. Jediné, co bych trochu vytknul, jsou nahrávací obrazovky, které nejsou časté, ale trochu nabourávají onen pocit, že se nacházíte na velké vesmírné stanici, a to i díky tomu, že nejsou zrovna krátké.
Napětí pomáhá i systém ukládání. Hra se automaticky neukládá za každým rohem, ale musíte si postup ukládat sami na speciálních terminálech. Když selžete, vracíte se vždy od posledního, a je jedno, kde jste si hru uložili. Delší dobu bez terminálu a budete se vždy hodně klepat o život.
Vesmírnou stanici, po níž se pohybujete, je dobré prozkoumávat, a to důkladně, protože jen tak nacházíte potřebné věci, které následně potřebujete k výrobě nejen lékárniček, ale i dalších důležitých předmětů, které pomáhají třeba při útěku před Vetřelcem. Systém vytváření předmětů je jednoduchý, řekl bych, že i prakticky identický s tím, který předvedl v minulém i tomto roce The Last of Us. Protože ale fungoval tento systém dobře, nebylo proč něco měnit, a je i dobře, že vývojáři sáhli po něčem osvědčeném, než aby vymýšleli něco složitějšího, co by se ani ke hře nehodilo a jen ji přerušovalo. K testu jsem měl PlayStation 4 verzi, která má oproti ostatním verzím jednu vychytávku, spojenou s ovladačem DualShock 4. Když vytáhnete ve hře detektor pohybu a ten něco zachytí, nezačne blikat jen on, ale rovněž lightbar na DualShocku 4, přičemž jak blíže je nebezpečí, tím rychleji světlo bliká. Zvláště když jsem hrál v noci, navodil tento efekt výbornou atmosféru a napětí bylo ještě větší. Lightbar moc využití v hrách na PlayStationu 4 nemá, ale je vidět, že když se dobře uchopí, může být pro hratelnost a celkový zážitek hodně přínosný. V tomto odstavci se ještě zmíním o ovládání jako takovém, které je dobře namapováno, je intuitivní a během hraní jsem s ním neměl žádný problém, což je zvláště u hry, kde i nepatrná chyba může rozhodnout o životě nebo smrti, hodně důležité. Protože má Alien: Isolation značně nevyzpytatelného hlavního protivníka, který si chodí pokaždé jinak, je tu i slušná znovuhratelnost, třeba na vyšší obtížnosti nebo abyste vysbírali všechny bonusové předměty a odemkli si achievementy/trofeje. Po zhruba dvaceti hodinách, které mi zabrala hlavní příběhová část, tak nic nekončí, mnozí si určitě vše dají s chutí znovu, a když ne, je tu ještě připraven speciální Survivol režim, obsahující nyní bohužel jen jednu mapu. Na ní plníte zadané úkoly, a samozřejmě je nutností se vyhýbat vesmírnému monstru, které je ještě hladovější. Map mohlo být určitě více, ale na druhou stranu, režim je jen dodatečný, a pokud se vám líbí, budete si moci do něj další obsah dokoupit dodatečně skrze DLC. Za své peníze dostanete adekvátní obsah už nyní, takže to zase tak moc nevadí. Na každém rohu je vidět, že vývojáři na vývoji nešetřili, a hodně patrné je to i na vizuální stránce. Ta je jedním slovem parádní. Prostředí má spoustu detailů, vývojáři nešetří ani pěknými efekty, špičkové je i nasvícení, takže tady bude muset být spokojen každý náročný hráč. Navíc hra běží na konzolích nové generace v nativním rozlišení 1080p při 30 fps, během hraní jsem si nevšiml poklesů, ani jiných technických nedostatků. Jediné, co mi vadilo, tak jsou filmečky. Ty sice vypadají dobře, ale proč mají tendenci se zasekávat, to opravdu netuším, když jsou předrenderované. Snad vývojáři vydají update, protože tohle je prostě ostuda. Abych se ale vrátil na pozitivní vlnu, musím zmínit výborný soundtrack, který je věrný filmové předloze, obsahuje několik notoricky známých melodií, ale samozřejmostí jsou i nové. Výborné je i celkově ozvučení, nepamatuji si hru, kterou bych si na domácím kině takto vychutnal, občas jsem si připadal jako v kině. Povedený je i dabing, ať už hlavní hrdinky, tak dalších postav, které během hraní potkáte. Výborná audiovizuální prezentace jen podtrhuje onen výborný zážitek, který jsem si z hraní odnesl. Alien: Isolation je výbornou hororovou hrou, která nedělá slavné předloze ostudu, ba co více, nádherným způsobem ji doplňuje, a zvláště fanoušci budou v sedmém nebi. Nejen, že se dozvědí více o známém univerzu, ale také se dočkají výborné hratelnosti a hlavně onoho děsivého pocitu, který před nenasytným monstrem měla ve filmech hlavní protagonistka. Docela dlouho jsem si přál pokračování filmového Vetřelce, který samozřejmě ne a ne přijít, a mohu říci, že Alien: Isolation ho skvěle zastoupil.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (33)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
karloslav
karloslav #deckuju se 🚢

Giger kreslil Aliena normalně s očima, ale do filmu se pak dostal bez očí. Doslova kvůli tomu, aby jsme neviděli, že na nás kouká [s6]

Jinak mě potěšili předobjednávkové DLC, rozhodně né délkou (když se budete kochat tak máte za půl hodiny hotovo) ale tim dokonalým ztvárněním. Nic hezčího jsem v životě neviděl !

Tady má krátká ukázka: link

Myshpok
👍1

Pro: "Gordar" - kde jsi vzal, že Alien nevidí? link ,,,citace z jednoho článku: "Ve čtvrtém pokračování, byli tři Alieni zavřeni v kóji a jeden věděc na ně pustil mrazící směs. Ten jeden Alien se naštval a chtěl na něj přes sklo skočit, tak ten vědec dal ruku nad červený tlačítko a ten Alien se zastavil. Takže to musel vidět" :-)

karloslav
karloslav #deckuju se 🚢
👍4

Dohrano a mam z A:I velikanskou radost. Naprosto dokonale ozvuceni, level design jako by jste byli na Nostromo a celkove grafika je pastva pro oci. Kdo zna bude chrochtat blahem. Hra ma spad, takze nuda ani nahodou. Jedine co mi vadilo byla umela demence lidi a sekani pri filmeckach.

Veril jsem, ze ta hra bude pecka, ale je to pecka s tresni navrch :D

JEDImfp
👍1

martin:to je z PS4,jsou tam videt nazvy tlacitek.bohuzel PS4 uklada videa jen v 720p.hra vypada celkove moc hezky,mistama prumerne.zatim nejhezci byl killzone co jsem hral,tam jsem slintal na kazdym kroku

gordar:alien je hlavne vymyslena vec,musi to byt hratelny.navic on te nemusi zabit i kdyz te vidi,pamatujes na zaver prvniho filmu?v rakete koukal primo na Ripley a nic ji neudelal

Gordar
Gordar #Gordar
👎4
👍1

Alien nemá oči, jaký smysl by mělo se před ním schovávat za překážky? Alien používá feromony, každá rasa vydává jiné feromony a alien je vycítí a pozná tak proti komu stojí a to i přes zdi. Proto v AvP za predátora vám vůbec nepomůže když si zapnete neviditelnost při boji s alieny, oni vás cítí, nepotřebují vidět. Tohle je zásadní problém který mám se hrou. Oni Aliena zdegenerovali aby se to vůbec dalo hrát, ale mně se to teda nelíbí.

JEDImfp

prvni hodka vazne o nicem ale az se ukaze vetrelec,je to hodne dobry a takhle se hraje alien - mrtvej,mrtvej,mrtvej :-)

prvni pokus jak ho obejit,frajesky jsem si nabil ale..mrtvej link

podelanej ve skrince o kousek dal a podelam to na plny care,moc rychle,no stealth a jeste vsechno vedle..mrtvej link

nadherny utek,leknes se,zazmatkujes a rychle pryc od ramusu ale primo do..mrtvej link

Metal Lord
Metal Lord #P3D 2025

Krox: aby z toho bylo CoD, tak tomu chybí dvě věci. Vlastně jen jedna, ta druhá v porovnání s CoD přebývá.

Paprik: Je zvláštní, že tu někoho nazveš rádoby znalcem jen proto, že hru nazve "ze staré školy" díky aspektům, které většina her "ze staré školy měla" a následně tu hru strháš věcma, díky kterým se rázem jako rádobyznalec chováš sám...

Krox
Krox #noping out
👎1

pro mně malo hororové a ze startu se tam nic neděje kdy to potkate aliena poprve? zhruba po 2 hodinach? a jeste pri pasaži kdy se schovate ale jeste pred tim charakter za ktery hrajete zaječi na cele kolo? nerikam ze to je vylozene spatna hra (vsechno lepsi nez colonial marines) ale čekal sem od toho vic, co se tyče hororovek tak snad svuj hlad ukojim na evil within tohle je (pro mně) zklamani ... a navic mne sere ze misto toho aby tam narvali poradne mnozstvi lekaček atd tak ztoho udělali COD kde jen chodite a střilite lidi, podle mne o ničom a ma rada? pokud nejste fanatici do aliena a mate radi horor tak pockejte na evil within a kdo mate radi normal FPS tak na BF4 premium edici a ušetřite se zklamani ...

Speedyredy
Speedyredy #SpeedyRedy

Konečně jsem měl čas si přečíst recenzi a zároveň si hru i trochu osahat :-) Prozatimní dojmy jsou parádní. Např. včera v noci jsem trčel na ošetřovně (tuším level 5) zabouchnutý ve skřínce, či zalezlý pod stolem a podělaný strachy snad hodinu. A to jen abych našel požadovaný předmět. Prostě paráda. Vůbec mi žíly netrhá, že dělám jeden level tak dlouho. Tohle je prostě neopakovatelný zážitek, po kterém snad každý fanda vetřelce tolik toužil. Jsem rád, že hra vznikla a je o ní zájem. Možná tento odvážný krok ze strany CA, kde termín quick save neexistuje, kde viditelných skriptů není přehršel, ovlivní i osatní studia ke tvořbě pořádných her, kde se hraním skutečně bavíme a prožíváme intenzivní pocity :-)

Jinak recenze samotná protentokrát kratší a o to i lepší :-)

pipox
pipox #PS3 Pro

Dúfam,že to bude konečne poriadna hra na tému votrelec [s12]

Paprik
Paprik #PS5&XSX
👎4
👍1

Ps3 fanboy: o hrách ze staré školy mi laskavě nic nevyprávěj. Začínal jsem s hrami ještě za komančů, kdy většina lidí tady samozřejmě ještě nebyla ani na světě. Isolation rozhodně není hra staré školy. Je to skvělá hra, ale ten alien (nebo spíše RadaroAlien) tam je holt naprosto nesmyslně nedotažený. A o těch sejvech... už je to takové stupidní klišé, že se dneska kdejaký rádobyznalec strašně rád nechává slyšet, že je hra ze štaré školy, pokud není sejv na každém rohu. Což je samozřejmě blbost, ale chápu, ze když nějaký rádobypařan dojede hru, co nesejvuje co pět sekund, už se má za hardcoráka :-) Za normálních okolností samozřejmě občasné savepointy nevadí (ba naopak), ale tady kdy průchod hrou nezáleží na hráči, ale na tom, jestli zrovna nevybafne zmateně naprogramovaný vetřelec s radarem a vrozeným čichem na ženy s příjmením Ripley zpoza buka je nemožnost savování na savepointu kdykoliv se mi zachce (ale až po určité době) naprosto nešťastný. Každopádně ale kámen úrazu je ten dementní vetřelec, ne savepointy

kenji
👍1

Nemam slov z toho jak je ta hra paradni a desiva , klobouk dolu pred takovym mistrovskym veledilem. [s7][s7][s7][s7][s7][s16]

Metal Lord
Metal Lord #P3D 2025
👍6

BenjaminLinus: Kachlo nezmínil ještě jednu specialitku u PS4 verze (nvm, jak to mají ostatní konzole). Když vlastníte kamerku, tak se vám nabízí další dvě možnosti:

1) Kamera snímá pohyb hlavy, např. když jste za rohem skrčeni, tak to přenese pohyb pro vyklonění zpoza překážky

2) Kamera snímá zvuk ve vašem okolí, na což Vetřelec ve hře také reaguje

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off
👍2

Ja bych to zatim videl na slabsi osmicku. Nepratele jsou az prilis vnimavi. Libi se mi puvodni zvuky a alarmy z filmu. Kachlo v recenzi jeste nezminil specialitku PS4 verze u detektoru pohybu - lightbaru jsem si ani nevsiml, ale jeho zvuk jde vyhradne z repracku ovladace coz silne zesiluje atmosferu a kdyz vam to zniceho nic zachrci v rukach, tak to je v nekterych chvilich na lekacku.

El_Scorpio
El_Scorpio #PS3 4ever
👍1
👎1

Pozrel som si toto video link že aký je rozdiel medzi PS3 a PS4 verziou. Jediný ktorý som našiel je 350 €. PS3 akurát tradične bojuje so snímkovaním. V tomto je X360 verzia lepšia. Všetka česť starým konzolám.

Loser
👎3
👍1

popravde,nic moc.grafika slaba,frustrujici hra.slo to z baraku tak rychle jak to prislo[s1]

PS3Fanboy
PS3Fanboy #Ni no kuni

AVP2 není pro konzole

up_er
👎3
👍2

rekl bych ze 9/10 je prehnany...dal bych 7, zas takova pecka to neni

nejlepsi hra s vetrelcem byla a bude AVP2 mojmirku, ty nas kasparku prazsky

PS3Fanboy
PS3Fanboy #Ni no kuni
👍3

...: Na nejvyší obtížnost tě alien dokáže vyčenichat a reaguje na pípání pohybového senzoru a na ohen z molotova koktejlu. Je to prostě promakaná 10/10 hra. [s7][s7][s7]

kaktusak_cz
👍4

Absolutni pecka,zazitek jak blazen,vcera jsem to vecer musel vypnout po tom co me ten smetak vytahnul ze skrinky[s6]

Kethel

Zatím musím říct, že Alien je fakt super. Ale jak psal Kachlo, fps dropy u cutscén jsou fakt otrava.

Nicméně mě štve na té hře ještě jeden detail a to je to, že Amanda má tělo asi ze vzduchu. Sice jsou vidět nohy (super plus, které chválím), nicméně tělo neháže stíny. Zvlášť patrné to je v momentech, kdy nějaké silné světlo svítí například ze dveří, kde něco proběhně (zcela nečekaně samozřejmě [s6] ), což je vidět právě díky stínu, nicméně samotná Amanda může před zdrojem světla dělat cokoliv, ale její stín nikde. Škoda.

Spratekk_CZ
👎1

Kachlo, vím z minula, že ten kontrast máš vytaženej schválně, ale prosím pro recenzi a típání fotek to fakt stáhni.

Jinak ke hře samotný... Graficky bomba, atmosféra bomba, ale herně jsem čekal něco lepšího. Ale určitě hodnocení souhlasí. [s14]

Pavlicek09
Pavlicek09 #B.O.R.E.C.
👍1

Recenze výborná,známka výborná,trailery i gameplay videa vypadali parádně,takže jdu do toho..moc jsem v něco takto povedeného doufal[s12][s12].

PS3Fanboy
PS3Fanboy #Ni no kuni
👍7
👎3

Paprik: Tomu se říká hra ze staré školy a systém savů je jako ze hry Alien Resurrection, která byla nejlepší alien hra pro konzole link Alien: Isolation si zaslouží 10/10

"nereálnosti aliena" ? To bude asi tím že alien neexistuje.

Antikiller666
👍2

Jo kdybych mel na tyhle hry odvahu nevahal bych [s5].Ale jaksi mam infarktovy stavy z nadmerneho lekani,schovani a utikani a sem pomerne mlady na to abych dostal infarkt ze hry :) takze GL vsem co to mastite vypada to opravdu skvele.Kamarad si to jen chavli, film zboznuju ale na tuhle survival hororvku si netroufam. [s10]

Paprik
Paprik #PS5&XSX
👍2
👎1

Atmosféra je tam špičková, ale co mě tam fakt točí, tak je to ten vetřelec :-) je to až nesmyslně otravné, ale jsou tam mise (skoro všechny), kdy ti ta mrdka nedá pokoj. A to ani když tě otravuje v jedné lokaci, ze které ujedeš kilometr výtahem, nebo nějakým podem, tak ten pičus se okamžitě objeví v té nové. Prostě naprostý nesmysl. Navíc ta "AI" toho aliena je napsaná naprosto dementně, takže se furt pohybuje ve tvé bezprostřední blízkosti. Lítá furt z místa na místo v perimetru deset dvacet metrů. A když zmizí, tak se objeví deset metrů před tebou naprosto nesmyslně, třeba i sekundu na to, co zmizel deset metrů za tebou. Navíc ty pohyby aliena jsou očividně náhodné, takže o žádné taktice nemůže být řeč, prostě průchod většinou lokací záleží jen na náhodě. Navíc ten systém sejvování je taky takový nachuja, takže v důsledku je to spíše frustrace z nereálnosti aliena, než nějaká tíživá atmosféra strachu. Fakt, někdy to působí až směšně, jak furt ten dement lítá z místa na místo...

Kachlo
Kachlo #BOSS
👍1

Phlips: Ne, angličtina ale není tak složitá

Phlips

Obsahuje ps4 verze cz titulky?

Chris Redfield
👍5

MarcusChef: Alien Resurection na PSone byla a je vyborna hra. Nejlepsi s Alienem.

MarcusChef
MarcusChef #Team PS/XB
👍4

U téhle hry brečím. Brečím radostí. Trvalo to 30 let nebo kolik, ale výborná hra s Alienem je tu!!!

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články