Indiana Jones and the Staff of Kings

preview  5
Petr Strecker, 22. 2. 2009 19:53
Indiana Jones je nepochybně jedním z nejznámějších badatelů světa, ne-li tím nejznámějším. Není divu, stojí za ním jednak nezapomenutelná filmová série, která přiměla mnoho lidí k podobným, však méně nebezpečným výpravám. Na druhé straně zatím ne tolik zaběhlá herní série, která očekávala posilu na next-gen konzole. První technické demo bylo prezentováno na PS3 před dvěma lety, v čele s fyzikálním enginem Euphoria, který opravdu působil více než úžasně. Rozdílné reakce rozdílných materiálů při kontaktu s virtuálním tělem člověka byly něco nezapomenutelného, od té doby však nastala doba ticha. Až před pár týdny přišla zpráva, která byla jako jako blesk z čistého nebe. Indiana Jones zrušen pro PlayStation 3 a Xbox 360, přičemž se přesunul na Nintendo Wii, jakožto Indiana Jones and the Staff of Kings. Co nás čeká a nemine v této hře, se dozvíte v tomto preview. Bič při ruce je povinností.

Příběh je tentokrát zaměřen na hledání člověka místo vzácných artefaktů, na které ale zajisté při této příležitosti také narazíme. Budeme totiž pátrat po Indyho ztraceném profesoru z akademie, Charlesu Kingstonovi, který se z (prozatím) neznámých důvodů ztratil neznámo kam. Jenže jisté podezření dále přesměruje Jonese na legendární „Hůl Králů”. To vše se bude odehrávat v roce 1939 během začátku druhé světové války, což může přinést spousty dalších zajímavých situací. Díky této příležitosti se porozhlédneme po celém širém světě, možná si ještě například pamatujete na pěstní souboj v tramvaji v San Francisku, kde Indy shazoval nepřátele skákající dovnitř, zase zpět na vozovku. Dále můžeme očekávat průzkum například Istanbulu, německé archeologické stanice, kde nacisti hledají stejně jako vy bájnou hůl a spousty dalších doposud neoznámených lokací, které budou velmi různorodé, jak po stránce rozmanitosti, tak hratelnosti, která je největším tahounem v případě této hry. Vzhledem k tomu, že se náš hlavní hrdina snikdy neobešel bez dopravních prostředků, můžeme se těšit na letadla, motocykly, vozy, lodě a spousty dalších, každé s vlastním stylem ovládání a způsobem použití. V jedné ze scén je například vidět, jak Indiana utíká před nacistickými pronásledovateli až k letadlu, které lze následně ovládat pomocí naklánění Nunchuku. A nejen to, během úrovní tak narazíme na spousty příležitostí, jak použít bič, který se stal doslova legendou, bez které by Indiana Jones nebyl tím pravým badatelem.

Právě bič je jednou ze zajímavostí ve hře, se kterou se setkáte a budete jí využívat téměř vždy. Ať už při bojích, interakci s předměty nebo k již zmíněným bonusovým minihrám. Vývojáři se netají tím, že si právě s využitím biče dali největší práci, přičemž si nedali za cíl nic jiného, než aby se hráč co nejvíce vtělil do role samotného hrdiny. Proto je údajně ovládání pomocí Wiimotu skvěle propracované a sedí téměř dokonale. Takto můžete zaměřit různé části nepřátel, jako jsou končetiny, hlava, případně tělo, zachytit ho bičem a mrštit s ním třeba o stůl, což způsobí jednak zničení předmětu, ale také dodatečné poškození. Také lze zachytávat například židle, kterými můžete v libovolném směru vrhat, ať už jen tak do prázdna, tak trochu užitečněji po zloduších ze třetí říše. Během záběrů si také můžeme všimnout, jak Indy shazuje obrovský regál s knihami, který se následně řítí na několik nepřátel, kteří z ničeho nic, končí pod zbytky původní knihovny. Poučné a zábavné zároveň. Ale jak už to tak bývá, dojde i na střelbu, bez čehož si asi nikdo nedovede představit pořádnou válku. Nikdo se neobejde bez krytí sebe sama, a tak se myslelo i na tyto případy, jelikož vás bude ukazatel energie strašit na každém kroku. Takto můžete využít krytí téměř všeho, jako jsou krabice, různá zdiva, a podobné věci. Přesto však bude těchto akčních složek o mnoho méně, než těch adventurních, díky kterým se právě hra tolik proslavila. Skákání přes nebezpečné propasti, jejichž dno připomíná ježčí záda, krokování na římsách vetchých jako staré kosti, nevyjímaje i pěstní souboje při těchto netradičních příležitostech. Na každou z končetin v A2M mysleli, a tak stiskem příslušných tlačítek a mávnutím Nunchaku můžete hned vykouzlit nepříteli na tváři krásnou omalovánku. Repertoár pohybů je prý značně rozsáhlý, díky čemuž lze docílit maximální efektivnosti boje. Do hry také vstupuje váš sok a úhlavní nepřítel Magnus Voller, který fungoval jako student po vašem boku při studiu u Charlese Kingstona. Jenže s příchodem války konvertoval na stranu nacistů při hledání bájné hole. Asi nemusím říkat, že jeho jediným zájmem je zbavit se vás, jelikož jste jeho jediná konkurence. Proto budete mít za zadkem ve většině případů bandu nabroušených Nacistů, případně haldu gangsterů ze San Franciské Čínské čtvrti.

Říká se, že v průměrném obývacím pokoji je celkem 4152 předmětů, kterými vás může Chuck Norris zabít, včetně samotného pokoje. V Indiana Jones and the Staff of Kings bohužel nebudeme moci házet pokoji, nedej bože domy, ale arsenál na první pohled bezpečných předmětů je až děsivě veliký. Během rvačky v čínské restauraci tak dojde na vrhání židlí, stolů, gongů, kulečníkových stolů, spolu s lámáním tág o hlavy nepřátel, nebo přátelského šťouchnutí do oka. V rohu se také nachází akvárium, v němž se prohání nic netušící chobotnice, kterou můžete po jeho rozbití také uchopit a použít ji jako nástroj zkázy. Jak sami vidíte, ničemu se meze nekladou a konečný výčet potenciálních zbraní bude mnohokrát větší.

Pokud jste během čtení nedostali chuť na dávku adrenalinu, případně hledání drahých šperků v amerických ruinách, pravděpodobně jste opravdu chladní a nevyvede vás z míry naprosto nic. Indiana Jones je připraven se vrátit na vedoucí konzoli a ukázat nám, zač je toho klobouk a bič. Těšíme se.

Indiana Jones & Staff of Kings

wiipspdsps2
LucasArts, LucasArts / Amaze / Artificial Mind and Movement
Datum vydání hry:
9. 6. 2009
KARTA HRY
6/10

Komentáře