Konzolista.cz

Alien: Isolation

previewstředa 8. ledna 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Alien: Isolation
Hry s Vetřelcem se objevovaly celkem pravidelně od uvedení prvního filmu v kinech, ale většinou šlo spíše jen o průměrné kousky, které fanoušky spíše zklamaly. Důkazem je třeba i v minulém roce vydaná střílečka Aliens: Colonial Marines od níž se tolik slibovalo, zvláště po dlouhém vývoji. Abychom ale jen neříkali, že hry s Vetřelcem za moc nestojí, musíme zmínit i několik povedených kousků, mezi nimiž je určitě Alien vs Predator, ale také Alien Resurrection stavějící na hororové atmosféře, a na tu bude chtít navázat právě oznámená novinka Alien: Isolation.
Když SEGA oznámila, že získala licenci na Vetřelce, fanoušci měli velkou radost, ale po několika hrách ono nadšení opadlo. Není se čemu divit po ne moc zrovna přesvědčivých hrách. Naději nám všem ovšem dává nově oznámená hra Alien: Isolation, na níž pracují už tři roky vývojáři ze studia The Creative Assembly. Ti sice nemají s žánrem akčních her moc zkušeností a s hororem už vůbec ne, ale určitě jsou hodně talentovaní, aby se jim jejich novinka podařila. Ostatně nám přinesli v minulosti výborné strategické hry Total War: Shogun, Total War: Rome nebo Medieval: Total War. Konzolisté mohou studio znát díky hrám Stormrise nebo Spartan: Total Warrior. Z oznámení je patrné, že k vývoji přistupují se vší vážností, jsou velikými fanoušky předlohy, dokonce hrdě říkají, že toto je přesně ta hra, kterou si chtěl fanoušek Vetřelce vždy zahrát. Hodně čerpají z filmového univerza, hlavně se nechali inspirovat prvním filmovým dílem Ridleyho Scotta, který vývoj hodně ovlivnil, což je vidět téměř na každém aspektu hry, k nim se ale ještě vrátíme. Že se vývojáři zaměřili hlavně na rozšiřování děje po prvním filmovém Vetřelci, je vidět už na samotném příběhu. Hra se totiž odehrává zhruba patnáct let po něm, přičemž hlavní hrdinkou je mladá Amanda Ripley, dcera hvězdy filmové série Ellen Ripley. Ta pracuje pro společnost Weyland-Yutani, a hned na začátku je vyslána s týmem, aby našla černou skřínku lodi USCSS Nostromo, a zjistila tak, kam se Ellen Ripley ztratila a co se s ní vlastně stalo. Jak už to ale tak nějak bývá, vše se podělá, ačkoliv to na začátku vypadá na naprosto pohodovou a rutinní misi. Na scénu vstoupí Vetřelec, který si bude chtít dát Amandu i s týmem k obědu. Zatím jen těžko odhadovat, jestli příběh bude mít nějaká nová odhalení, zvraty a další události, zřejmě ano, vývojáři je slibují, ale nyní víme jen to, že během hraní máme potkat několik dalších postav, důležitou součástí je i tým, s nímž se Amanda na cestu vydává. Záhadou je zatím i zmíněná společnost Seegson, o níž zatím nevíme vůbec nic, ale dá se předpokládat, že nebude mít zrovna dobré úmysly, ty ostatně v univerzu Vetřelce nemá skoro nikdo.
Vývojáři z The Creative Assembly vsázejí jen na zážitek pro jednoho hráče. Multiplayer nebo kooperativní režim tedy nečekejte.
Alien: Isolation není akční hra, jakou byl Aliens: Colonial Marines, takže zapomeňte, že vezmete do ruky samopal nebo pulzní pušku a budete střílet Vetřelce nebo nějaké další neřády po desítkách. Zapomeňte i na multiplayerové hrátky, protože zde vás bude čekat jen kampaň pro jednoho hráče. Vývojáři od začátku říkají, že Alien: Isolation je především survival horor, a to od začátku do konce, na akci se zde nebude hrát. Zatím jsou vývojáři celkem zdrženliví, pokud mají říci něco konkrétního, ale vypadlo z nich, že se celá hra bude odehrávat na velké demontážní obchodní stanici Sevastopol na okraji vesmíru, které má mít docela dost rozmanité prostředí, takže by nás nemělo čekat jen procházení neustále stejných chodeb, jako bychom asi tak nějak čekali. Jestli tomu tak bude i ve skutečnosti, to samozřejmě nevíme, takže v tomto musíme vývojářům věřit. Každopádně velkou zajímavostí je, že Amanda nebude moci vzít do rukou žádnou zbraň, s níž by popravila hrůzu, která se záhy objeví a začne žrát její kolegy. Vývojáři především sázejí na survival atmosféru a styl hraní, kdy se budete klepat před každým rohem o svůj život, protože nikdy nevíte, co vás může za ním čekat, zvláště když víte, že možnosti v přežití jsou značně omezené. Druhou velkou zajímavostí je, že ve hře nebudou stovky vetřelců, jako tomu bylo v předchozích případech, ale jen jeden, ale pořádně silný. Vývojáři nechtějí, aby šlo po hlavní hrdince více vetřelců, protože by se mohla vytratit atmosféra, kterou chtějí navodit, tedy strach z neznámého silného monstra, jako tomu bylo v prvním filmu. Hlavní Vetřelec, který prý nepůjde zabít, má být chytrý, vývojáři slibují propracovanou inteligenci, která bude sázet na tři základní instinkty - zrak, čich i sluch. Navíc ve dvacet minut dlouhé demoverzi prozkoumával každou skulinku i úkryt, aby hlavní hrdinku našel, navíc dokáže efektivně bránit únikové cesty, takže je nutné počítat naprosto se vším.
Hra Alien: Isolation poběží na obou next-gen konzolích nativně v rozlišení 1080p.
Aby Amanda vždy snáze zjistila, kde se zubatá smrt nachází, bude přítomný ve hře klasický přístroj pro sledování pohybu v okolí (baterka samozřejmě také nebude chybět), který bude ukazovat Vetřelce jako pohybující se tečku. Přístroj se vyvolává stisknutím triggeru, přičemž když ho vyvoláte, zbytek světa se rozostří, aby veškerá pozornost byla směřována na sledování pohybu v okolí. Zjišťování, kde se Vetřelec nachází, je samozřejmě hodně důležité, protože když se vám postaví tváří v tvář, většinou to skončí smrtí Amandy. Hra je tak postavena spíše na tichém průchodu lodí, opravdu se musíte plížit, protože jakýkoliv hluk může přilákat nechtěnou pozornost. A na tomto ostatně hra i staví, protože občas budete muset i odlákat pozornost hlavního nepřítele, abyste mohli hacknout nějaký ten přístroj, otevřít dveře nebo je zavařit, aby se za vámi nic nedostalo. Kromě tichého postupu nemají chybět ani klasické honičky, během kterých bude nutné se ve vteřině rozhodovat o nejlepším postupu. Z prvních dojmů se zdá, že Alien: Isolation je konečně tou hrou, která nebude dělat slavné licenci ostudu a fanoušky plně uspokojí. Ačkoliv ale první dojmy jsou skvělé, pořád je tu mnoho otazníků, největší je pochopitelně ten, jestli si hra udrží neustále stejné tempo a hlavně rozmanitost, a po několika desítkách minut se neohraje. Na toto zatím neznáme odpověď, ale tu bychom se měli dozvědět koncem roku. Alien: Isolation je ve vývoji pro konzole Playstation 3, Playstation 4, Xbox 360 a Xbox One, což je jistě skvělá zpráva, protože si zahrají i hráči, kteří zatím na next-gen nepřešli.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (17)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Pavlicek09
Pavlicek09 #B.O.R.E.C.

fire2...:však od toho toto téma máme ne[s16]

fire2fire2fire
👎2
👍1

heh nechápu vždycky jak tady děcka fantazírujou jaká by ta hra mohla být [s6]

stillalive
👍2

Speedyredy to napsal v podstatě všechno. Jen dodám, že se samozřejmě těším a dofám, že bude dodrženo vše co je slibováno. Po mnoha letech by filmové sérii slušela minimálně podobně kvalitní herní zpracování. Hra na schovku je krok vpřed. Bezezbraní bude ten správný pocit beznaděje a strachu. Naskriptovanosti se nebojím, protože u takovéto hry se dají rozhodně vhodně využít a hra se tím rozhodně nedá pokazit, ale naopak zpestřit. Nezbývá než jen doufat a doufat, že to konečně dobře dopadne.

neky
neky #BF rulezzz

tak moc se na to tesim, ze mi pripada, ze se zpomalil cas!!

Ale uz jen to, ze budu moct prolomozit tuhle vesmirnou lod!! na kterou sem slintal jako malej a nechaaapal jak se to mohlo natocit.. jupi!! jakoby se uchylka z detstvi zhmotnila! :D

AnDr3as

Jsem na to docela zvědavej, atmosféra bude určitě parádní, ale záleží jak dlouho to vydrží, aby to po chvíli nezačala být nuda, když si za celou hru nebudu moct do vetřelce ani jednou střelit [s3]

Speedyredy
Speedyredy #SpeedyRedy
👍6

První vetřelec byl cestou do neznáma a mile překvapil, druhý pak velmi povedenou akční podívanou, která měla vydařený scénář, excelentního režiséra, spád, napětí, logiku, zajímavou hudbu, vizuální efekty a výtečné herecké obsazení. Třetí film v duchu předešlého filmu nepokračoval a provedl otočku o 180°, což dokládá příběh samotný, kde Ripleyová ztratí své poslední přátele, ocitá se v bývalé zapadlé věznici a musí bojovat nejen s vetřelcem ale potažmo i s tamními šílenci pouze svým rozumem a holýma rukama. Nejsilnější okamžik filmu ba i celé série je závěrečné rozhodnutí hrdinky, zdali uvěřit „strůjci“ Bishopa a patrně žít, nebo ještě s nenarozenou královnou skoncovat jednou provždy. Dodnes na mě scéna, kde se Ellen naposled rozhlíží kolem sebe a následně vykoná závěrečný počin, drží laťku tehdejší filmové trilogie značně vysoko. Zejména po odhalení režisérské verze filmu, kde je vše ještě více smysluplně prohloubeno. Následné filmové zpracování (Vetřelec vzkříšení, AVP, AVP 2), potažmo i některé hry (Aliens Colonial Marines, AVP) dělají v tomto univerzu značný zmatek, chaos a působí spíše zbytečně. Je obdivuhodné, co dokáže hladovost producentů a lidí prahnoucím po snadném zisku a prosazení se. Vetřelec je téma atraktivní, avšak nesmírně důležité je i zpracování, které se v posledních letech prostě nedaří, resp. nepadá do správných rukou jako jsou mistři Fincher, Cameron, Scott. Osobně jsem zvědav, co se vyrojí ze současného Prométhea, jenž bude příští rok na stříbrných plátnech pokračovat. V případě této hry však prozatím jen s úžasem koukám. Že by Creative Assembly konečně prolomili ledy? Hra na mě působí značně zajímavě už jen pro to, že nás patrně čeká prozkoumávání starého známého vesmírného plavidla, resp. její sesterské či podobné lodi, a kde řádí pouze jedna Xenomorfní příšera. Jestli se budou tvůrci držet logického a smysluplného děje, bude se hra dobře ovládat, mají vyhráno. Zatím mi Alien Isolation připadá jako výtvor určený fanouškům původního filmu. Pokavaď ve hře nebude cover systém, XP levelování, QTE, rychlá kamerová nápověda pomocí „survival“ tlačítka, multiplayer, a další rychlo prvky současných kýčových her, které vzešly z legend jako je Gears of War, God of War atp., nebude mi vadit ani možná naskriptovanost či lineárnost. Příležitost projít se po lodi Nostromo je pro mne neskutečně atraktivní, obzvláště když je vše vymodelováno a vyšperkováno do nejmenšího detailu. Držím palce, tohle se musí povést, už teď se těším na nervy drásající hru na schovávanou s tou nejděsivější vesmírnou bytostí, za kterou děkujeme H. R. Gigerovi :-)

lukasberoun
lukasberoun #ábíčko

huaaaaaaa[s7][s7][s7][s7]

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍2

Tohle je presne ono - ta atmosfera ktera sala s interieru lodi , ale je skoda ze nesly vyvojari dal ... zaklad maji ale dat tam aspon 10 vetrelcu a matku ve finale ..... 3-4 zbrane tak razem by s toho byla skvostna hra ....... Takhle to bude jak by rekly marinaci "nahanecka" :)

Loser

tesil sem se na noveho aliena,ale tohle pujde mimo mne.jako utikat celou hru pred jedním alienem,sbirat veci a nemoct si jich par oddelat,ne diky.muj nazor nikomu ho nevnucuju[s1]

inmax

podle mě to bude naskriptovanej tunel ale těším se [s12]

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
👍3

Na Ps3 [s7] bych ji hrat nechtel....to si zahraju na Ps4[s7].Jestli se potkame z vetrelcem,melo by to skoncit i ukoncenim cele hry...tak jedine si hra udrzi full strach,nervy,napeti.Jako nechat se sezrat,pak lodaing obrazovka a o par desitek minut se vratit zpet ....tim by hra ztratila veskerou atmosferu.To ne !! Chci mit jen jeden zivot na celou hru [s12] Ikdyby mi mel 5minut pred koncem ukousnout hlavu.....jo to chci,jednou a slus :D

alex33cz
👍1

Joooo tohle by uz mohlo bejt poradny maso. Posledni dil alienu ktery se mi libil byl alien trilogy. Toho tunelu se obavam. Kdyby tam byl volny pohyb po celem komplexu taky by to bylo super. Ze to nema mp vubec neva ale story coop by mohl bejt.

jeffoun
jeffoun #bad.boyz.c
👍1

to bude maso,jenom doufám,že když tam bude jenom jeden,že to nebude žádnej blbej tunel,ale mraky různejch cest a možností.

dlouhan
👍4

na tohle čekám dlouho :)

patrabus
👍1

"Hra Alien: Isolation poběží na obou next-gen konzolích nativně v rozlišení 1080p. "

Tak to je snad jasný, ještě aby ne, když je to nextgen[s6]

thor
thor #PSM někdo?
👍2

Tentokrát to musí vyjít. Atmosféra bude určitě dost hutná a nepřítomnost zbraní ji ještě více přidá. I když sem tam, sporadicky se nějaká ta zbran objevit mohla (třeba jenom ve formě zastrašovacího prostředku,kdy by jste tou zbraní jen pozdrželi jeho útok a mohli utéct někam se schovat),přecijenom do univerza vetřelců zbraně tak nějak trochu patří,hlavně teda co se týče plamenometů. No, jsem na to opravdu zvědavý. Oh,Alien[s7]

Buggs
👍3

na toto se fakt teším

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články