Studio Monolith pracovalo na hře s Batmanem, z ní se stal Middle-earth: Shadow of Mordor

novinka  4
Martin Šmíd, 30. 7. 2019 10:28
Když filmový režisér Christopher Nolan točil svoji trilogii Temný rytíř, dočkali jsme se na její motiv jen jedné hry. Ta neměla moc velkou kvalitu, takže dnes si na ni vzpomene jen málokdo. Nechybělo ale mnoho a mohli jsme se dočkat i další hry. Když v roce 2004 koupil Warner Bros. studio Monolith Productions, chtěli se vývojáři po dokončení akční hry F.E.A.R. 2 pustit do něčeho zcela nového. A tehdy padlo rozhodnutí vytvořit hru s Batmanem, která měla pracovní název Project Apollo. Ta měla čerpat z filmového univerza Christophera Nolana. Sám režisér ale o hru moc velký zájem nejevil a nikdy ji neschválil, což jí už z počátku trochu podrazilo nohy. Za to mohla hlavně skutečnost, že se Nolanovi nelíbila hra Batman Begins, navíc další vytvářená hra The Dark Knight, kterou měla na triku EA se studiem Pandemic, byla zrušena. I přes tuto skutečnost ale měli vývojáři i nadále pracovat na produkci po zhruba 18 měsíců. Během nich vylepšovali svůj LithTech engine, aby mohli vytvořit hru s otevřeným světem. Hra měla mít lineární příběhové mise, ale zároveň svět měl být otevřený dalším aktivitám. Jak nyní bývalí vývojáři říkají, koncept byl velmi podobný tomu, s čím následně přišel Insomniac Games se svoji hrou Marvel’s Spider-Man. Každopádně pořád nebyl úplně jistý směr, jakým by se hra měla vydat, a jestli vůbec bude moci využívat univerza, které bylo vytvořeno pro filmovou trilogii. Hře ale definitivně zlomil vaz úspěch hry Batman: Arkham Asylum od studia Rocksteady. Po jejím velkém úspěchu bylo jasné, že tu nebude místo pro dvě hry s Batmanem, tedy dvě zcela odlišné série se stejným hlavním protagonistou. A tak se začala pomalu rodit hra Middle-earth: Shadow of Mordor s pracovním názvem Project Hydra. Původně se ale mělo jednat o lineární příběhovou hru s kooperativním režimem, v níž měl být hlavnímn hrdinou lovec elfů a trpaslíků. Warner Bros si ale nebyl jist, jestli taková hra dokáže oslovit dostatečný počet hráčů. Proto následně bylo rozhodnuto, že linearita půjde do koše a ustoupí se otevřenému světu. Pro hru v tu chvíli vývojáři využili upravený LithTech engine, který připravovali pro hru s Batmanem, stejně jako některé další technologie. Zajímavostí je, že systém Nemesis, který vývojáři následně vytvořili pro Middle-earth: Shadow of Mordor, měl základy ve zrušené hře s Batmanem. Více se můžete dozvědět z videa níže v novince.

Zdroj: Tisková zpráva

Middle Earth: Shadow of War

ps4xone
Warner Bros., Monolith Productions
Datum vydání hry:
10. 10. 2017
KARTA HRY
8/10

Komentáře