Konzolista.cz

Warner Bros. si patentoval systém Nemesis

novinkapondělí 8. února 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Warner Bros. si patentoval systém Nemesis
Před šesti lety vyšla povedená akční hra Middle-earth: Shadow of Mordor, v níž vývojáři ze studia Monolith představili zajímavý systém Nemesis. Ten ovlivňoval chování nepřátel i jejich případné postavení podle dřívějších činů hráče, což přidávalo střetům na zajímavosti. Tento systém se pak dočkal ještě vylepšení v pokračování Middle-earth: Shadow of War, přičemž Warner Brothers Interactive Entertainment se už řadu let pokouší o jeho patentování. V posledních letech se mu to moc nedařilo, ale začátkem února letošního roku konečně dosáhl svého a patent na systém Nemesis mu byl schválen, jak zjistil magazín IGN, přičemž ho bude WB držet do roku 2035, no a následně může požádat o prodloužení. Znamená to tedy, že pokud by někdo chtěl tento systém využít ve své hře, musí o schválení požádat přímo WB a opatřit si na něj licenci. Patent podle popisku pokrývá systém, v němž jsou procedurálně generované NPC postavy, které jsou v určité hierarchii a pamatují si chování hráče, přičemž mohou měnit vzhled i chování podle toho, když se jejich místo v hierarchii změní. Patentování Nemesis systému naštvalo řadu vývojářů, podle nichž podobné pokusy jen brání inovaci. „To je opravdu špatné, zvláště když jde o značku, která postavila svůj systém Nemesis na hromadě mechanik převzatých z jiných her. A dělají to všechny hry. Tak funguje kultura a kreativita. Buďte lepší WB,“ reagoval na twitteru Mike Bithell, autor Thomas Was Alone, který připomněl, že se vývojáři Middle-earth: Shadow of Mordor nechali hodně ovlivnit sérií Assassin’s Creed od Ubisoftu. „Podívala jsem se na patent a ten je tak obecný, že je to až absurdní. Tím popisem jde popsat několik dalších podobných systémů, které jsem viděla a na několik z nich dokonce pracovala. Pravděpodobně by to nebylo právně vymahatelné, ale já a další nezávislí vývojáři nemáme peníze, abychom to zjistili. Máme nulový zájem kopírovat Nemesis systém. Myslím si, že existuje řada dalších věcí, které bych tam udělala jinak,“ napsala na twitteru herní designérka Cat Manning, která následně dodala, že by patent mohl nyní pozastavit některé vyvíjené hry. Do budoucna bude zajímavé sledovat, jestli Warner Bros. systém Nemesis nějak využije ve svých hrách. Zatím se tomu tak neděje. Nyní se k patentu vyjadřuje řada vývojářů, ale nakonec vše nemusí být tak horké, jak vypadá. Ostatně jak připomíná server Eurogamer, v minulosti i jiná herní studia získala patenty na některé herní mechaniky, které se ale následně objevovaly i v jiných hrách. Třeba BioWare vlastní patent na dialogové kolo z Mass Effectu, případně Sega vlastnila patent na šipku kompasu z Crazy Taxi, který ji vypršel v roce 2018. No a Nintendo pořád vlastní patent na měřič příčetnosti z Eternal Darkness
Zdroj: IGN, Eurogamer
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (8)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Epic
👎6
👍2

Ať rači udělají hru s pořádaným příběhem, zajímavým hrdinou a ne nudné a stereotypní zabíjení skřetů.

brumik
👎1

Prasarna ak zacnu vseci patentovat taketo bludy tak herne odvetvie sa spomali razne

novy01
👎3
👍2

Shadow of mordor a shadow of War nejlepší rpg co sem kdy hral, diky nemesis ta hra má nekonečnou originalitu, to není jak nějaký nudný zaklinac nebo dragon age kde se jenom žvaní, a furt nějake hadanky furt něco hledat, system nemesis se s nikym nesere sláva vývojářům

Metal Lord
Metal Lord #P3D 2025
👍2

@altherot: ano, mají právo si něco takového patentovat, ale ať taky uvedou přesný herní mechanismus, který si chtějí patentovat....tímhle obecným patentem jen docílí toho, že si najednou nikdo bez jejich souhlasu nemůže udělat ve hře nějaký systém s učebním mechanismem......patentovat si fyzickou technologii, beru....ale patentovat si herní systém?

patrcz
patrcz #🎮📱🏃🏻⛰
👎1

@BarackObama: Za mě to je super mechanika, která by se mi líbila ve více hrách. NPC co by se učila a za úspěšné zabití hráče povýšila. Super mechanika. Škoda že házejí ostatním klacky pod nohy. Na druhou stranu beru to jako potvrzení že další hry s tímhle od WB budou. Za což jsem rád.

BadExHuman22
BadExHuman22 #XSX💚/PS5💙
👍1

To je kokotina. Jiná firma to mohla využít a udělat i lepší, pokud takhle bude jednat více studií v budoucnu, tak neuvidíme spoustu potencionálních pecek.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍7

S tímhle patentem si většina velkých studií vytře zadnici. Vyhozený peníze pro WB za něco, co stejně ani většina nemá zájem napodobovat.

patrcz
patrcz #🎮📱🏃🏻⛰
👍4

Já už bych uvítal další díl Middle-Earth.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články